abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127987236
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:58 schreef Marco001 het volgende:

[..]

banggood.com bevalt mij beter. :D
Beter niet te goedkoop doen trouwens, dat zie je zeer duidelijk terug in beeldkwaliteit.
Ach, zo'n ding heb je niet voor de prachtige gebalanceerde HD kwaliteit.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_127987953
Ja ik wil wel iets dat ik de route kan filmen en gebruiken als dat nodig blijkt te zijn.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:09:20 #103
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_127989488
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ach, zo'n ding heb je niet voor de prachtige gebalanceerde HD kwaliteit.
Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?

* Iets met een dubbeltje en eerste rang.
pi_127989785
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?

Dat is nog veel onhandiger. Die moet je namelijk elke dag opladen.

Ik zou dat gewoon één keer goed aanleggen. Plak hem mooi achter de spiegel, laat hem hangen en werk één keer een 12V kabel netjes weg. Desnoods leg je hem nog onder je dashboard door en sluit je hem zelf aan op 12V zodat je de socket in de dashboard vrij houdt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_127991562
Smartphone app voldoet ook, ik gebruikte daily roads voyager, ik moet nog even een app scoren voor de iphone om te zien of het ook daarmee kan.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_127992996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:10 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Als je beeldkwaliteit wilt moet je een HD-camera aan de ruit plakken.

Als maar voldoende zichtbaar is wat er allemaal gebeurt, daar zijn die autocamera's voor.
of je hebt beide voor een fatsoenlijke prijs.

De F500L HD

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Waarom elke keer eraf halen? Je laat hem zitten tot je iets gefilmd hebt. Deze heeft een micro-USB aansluiting en gaat automagisch aan met de auto. Mijn camera zie ik ook amper vanuit mijn stoel, heb hem achter de spiegel verstopt

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 16:35:45 ]
pi_127993039
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Flitsservice is natuurlijk niet realtime hè, of dacht je soms dat die agenten zélf een melding inschieten bij hen, voor ze de camera inschakelen?

Het hangt er maar net vanaf wie het wanneer ziet en de moeite neemt om de flitser te melden :s)
I know, maar heel vaak zitten ze op dezelfde plekken.
Verder is het een kwestie van onthouden waar de flitsauto's/palen staan....

(als je een vaste route rijdt, is dit heel makkelijk te doen)
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_127993117
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:32 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dan moet je wel verdomd hard kunnen gooien :P
Haha, heb zelfs al een paar moorden op m'n naam staan... :P
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:41:25 #109
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_127993283
Ik heb dat ding gewoon voor mijn spiegel hangen...12v kabeltje via A stijl en plafond weggewerkt..ik laat hem altijd zitten. maar als je hem eruit wil halen maak je de 12v los en die hangt aan je spiegel en de cam haal je met de zuignap los
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:43:24 #110
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_127993362

:{ :N tijdens het inhaalverbod...gelukkig was ik er al voorbij. Was overigens een buitenlandse vrachtwagen.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:44:13 #111
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127993394
Meer regel dan uitzondering. Helaas.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:46:31 #112
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_127993480
Het meest trieste is nog wel dat 2 km verderop hij in de file staat op de A8...
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_127993945
Ik had er gisteren ook twee zeg :')

Één figuur wat voor me reed, en ik zag al een TomTom werkelijk midden op de voorruit hangen. Dan gaan er bj mij meteen alarmbellen rinkelen. Toch verwachtte ik niet dat hij ineens, al halverwege voorbij een afslag, vól op de rem zou gaan om toch nog de draai te maken met als gevolg dat ik nóg harder op de rem moest. Wel gehaald maar erg prettig is zoiets niet. Gelukkig zag de man in de auto het ook gebeuren en stak hij bij het maken van de bocht zijn hand verontschuldigend op. Dan is het bij mij al snel vergeven, als mensen even iets van sorry gebaren :) Foutje maken kan altijd. En ik zat er ook iets te dicht achterop, dus helemaal zijn fout was het niet eens.

Verder in de stad kwam ik terecht achter zo'n voor-oorlogse diesel. Zo één de bij het wegrijden een grote zwarte roetwolk uitblaast :r Leuk als je daar op de motor achter rijd. Alsof het nog niet warm en benauwd genoeg was :r Kreeg er spontaan longkanker van zeg. Wanneer leren mensen nou eens die hokken te onderhouden?
pi_127994390
Haal ik net een bestelbusje in, ik zag een paar tegemoetkomende fietsers maar had nog ruimte genoeg om in te halen. Op het moment dat ik naast het busje ben, begint die mafkees ook ineens weer te rijden :') Toen kwamen die fietsers ineens erg dichtbij :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_127994651
Tijd voor een knuppel in de auto ipv een dashcam.... Sommige mensen :r
Ik sla er vandaag nog een keer 1 op zijn bek
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_127994876
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:19 schreef Spezza19 het volgende:
Tijd voor een knuppel in de auto ipv een dashcam.... Sommige mensen :r
Ik sla er vandaag nog een keer 1 op zijn bek
Iemand op z'n bek slaan helpt ook echt. :N
En waarom heb je daar een knuppel voor nodig? Ben je anders te zwak of heb je teveel russische dashcamfilmpjes gekeken?
Met rustig blijven bereik je veel meer. Áls het al tot een gesprek komt.....
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:25:53 #117
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127994894
En toen lag er weer fanmail uit Leeuwarden op de deurmat. Gelukkig kunnen beperken tot slechts ¤35,-!
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_127995011
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:25 schreef DDriver het volgende:
En toen lag er weer fanmail uit Leeuwarden op de deurmat. Gelukkig kunnen beperken tot slechts ¤35,-!
Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijden :')
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:31:18 #119
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127995062
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijden :')
Hahaha, ik rij graag door en ben me daarbij ervan bewust dat ik het risico loop. Eigen schuld toch? Ik houd het daarbij wel veilig en als het niet kan doe ik het ook niet. Is mijn laagste boete ooit! Eindelijk een positief record.
pi_127995561
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:31 schreef DDriver het volgende:

[..]

Hahaha, ik rij graag door en ben me daarbij ervan bewust dat ik het risico loop. Eigen schuld toch? Ik houd het daarbij wel veilig en als het niet kan doe ik het ook niet. Is mijn laagste boete ooit! Eindelijk een positief record.
Tja. Gelukkig is de pakkans erg klein als je een beetje oplet. En dat is maar goed ook, want als ze je wel pakken zijn de boetebedragen belachelijk hoog. Ik heb er inmiddels een paar maanden geen meer gekregen, en dat is ook best wel een record :+
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:57:54 #121
11102 knep
Mountainfreak
pi_127995961
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ook irritatie waardig inderdaad, die zondvloed aan moraalridders in deze topic reeks.
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:04:30 #122
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_127996191
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:25 schreef DDriver het volgende:
Ik had twee weken terug ¤140 :X
pi_127996210
Echt, hoe zien mensen een 240kg wegend groot rood gevaarte over 't hoofd bij het opdraaien van een weg. HOE? :')_!
Ja doei.
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:10:03 #124
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127996381
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Echt, hoe zien mensen een 240kg wegend groot rood gevaarte over 't hoofd bij het opdraaien van een weg. HOE? :')_!
Het erge was dat dit nog een vaste paal was ook. Helaas een regio waar ik niet zo vaak kom. Even niet opletten (of in dit geval te laat) en je bent de sjaak. Risico van het vak |:(
pi_127996449
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:10 schreef DDriver het volgende:

[..]

Het erge was dat dit nog een vaste paal was ook. Helaas een regio waar ik niet zo vaak kom. Even niet opletten (of in dit geval te laat) en je bent de sjaak. Risico van het vak |:(
Ehm. Wat? Ik had het over mijzelf op mijn motor.
Ja doei.
pi_127996458
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ehm. Wat? Ik had het over mijzelf op mijn motor.
Ah, ik dacht al dat ik gek aan het worden was :')
pi_127996475
Waarbij ik natuurlijk zelf het 240kg wegend rode gevaarte ben. Op een XT. Ofzo. 8-)
Ja doei.
pi_127996526
Cagers zijn blind, dat wist je toch al? ;)
pi_127996576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Geel is ook een opvallende kleur zou je denken.....
Reed een paar jaar geleden over de openbare weg in zoiets:

Iemand die de afzetting door een vrachtwagen omzeild had knalde bijna tegen mij aan.
Zag me pas een paar meter voor hij bij me was.
Onvoorstelbaar, heb je de kleur en het formaat mee en dan nóg...... :N

Mensen zijn gewoon afgeleid, letten niet op, rijden te veel op routine.
Denk dat het daar mee te maken heeft.
pi_127996621
@BL: Noh. Ik rijd toch aardig wat km's weer tegenwoordig en heb eigenlijk zelden wat te klagen. Wegen zijn hier wat rustiger en de mensen kijken over het algemeen beter uit en houden meer rekening met elkaar. Komt vaak genoeg voor dat ik op de stukken snelweg die ik rijd mooie 1-2'tjes met auto's doe, of 'gezellig' aanhaken. Geen probleem allemaal; geniet van het rijden en samenspel van verkeersgebruikers, zowel andere motorrijders, auto's en vrachtwagenchauffeurs. En tsja, er rijden wel eens mongolen rond, zoals vandaag weer een blinde Citroënrijder. Maarja. Verder vermaak ik me prima op de weg, zeker met dit weer. Rijd zelf ook graag auto. Dat maakt me nog geen mongool. Als 't even kan zit ik op de motor, maar vind deelnemen aan het verkeer gewoon een leuke bezigheid :)
Ja doei.
pi_127997718
Reed net een trut voor me met ingeklapte spiegels....hoe dom ben je dan??
pi_127997744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:47 schreef JackLucifer het volgende:
:{ :{ :|W
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:53:12 #133
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_127997986
quote:
Hebben we ooit bij iemand geflikt die net z'n rijbewijs had. Spiegels ingeklapt vlak voor we weg gingen (richting uitwedstrijd), en maar vragen of ie wel goed in z'n spiegels keek. Ja, meneer keek goed in z'n spiegels hoor, hij zag alles. :D _O-

Vlak voordat we de snelweg opgingen, na zo'n 1,5 km, toch maar even verteld, schaamrood op z'n kaken enzo.
pi_127998181
quote:
Je kunt het ook anders bekijken, of ze kan heel goed rijden zonder spiegels..
Ik gebruik m'n zijspiegels ook amper....
pi_127998323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:57 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Ik gebruik m'n zijspiegels ook amper....
Not sure if trollin'...
pi_127998551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Not sure if trollin'...
Geldt natuurlijk niet voor m'n binnenspiegel... :P
(maar heel vaak heb ik de zijspiegels niet nodig)

Doe alles op gevoel, en kijk als een bezetene door alle ramen.....
pi_127998587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:05 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Geldt natuurlijk niet voor m'n binnenspiegel... :P
(maar heel vaak heb ik de zijspiegels niet nodig)

Doe alles op gevoel, en kijk als een bezetene door alle ramen.....
Waar rij jij normaal gesproken en in wat voor auto? Dan kan ik bij je uit de buurt blijven als ik op de motor zit.

'op gevoel' :|W Dit moet haast wel trollen zijn.
pi_127998608
'Op gevoel'

Nou, als jij een motorrijder over het hoofd ziet weten we in ieder geval dat het 'met gevoel' is gedaan. ;)
pi_127998635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar rij jij normaal gesproken en in wat voor auto? Dan kan ik bij je uit de buurt blijven als ik op de motor zit.
Heb zelfs een oogje over voor de stoere Ducatti rijders... :P
pi_127998672
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:07 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Heb zelfs een oogje over voor de stoere Ducatti rijders... :P
Oh dus als ik jou op mijn Suzuki inhaal rij je me zo plat?

Fijn :{w

Nogmaals de vraag, waar rij jij normaal gesproken en waar in?
pi_127998681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef einschtein het volgende:
'Op gevoel'

Nou, als jij een motorrijder over het hoofd ziet weten we in ieder geval dat het 'met gevoel' is gedaan. ;)
Nog nooit gebeurd, kijk als een bezetene remember? :P
pi_127998725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Oh dus als ik jou op mijn Suzuki inhaal rij je me zo plat?

Fijn :{w

Nogmaals de vraag, waar rij jij normaal gesproken en waar in?
Lol, tuurlijk niet...
Vanwaar die agressie dan?

Rij in verschillende auto's....(VW/Mercedes/Audi)
pi_127999776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:09 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Lol, tuurlijk niet...
Vanwaar die agressie dan?

Rij in verschillende auto's....(VW/Mercedes/Audi)
Oeh! Autodief alarm!!!!
pi_128000034
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Oeh! Autodief alarm!!!!
Haha, zo maar..

Mercedes (van mij)
VW (vrouw, maar op mijn naam)
Audi (bedrijfsauto)

meer weten?
pi_128000153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Haha, zo maar..

Mercedes (van mij)
VW (vrouw, maar op mijn naam)
Audi (bedrijfsauto)

meer weten?
Ja, km stand en chassisnummers aub.
pi_128000406
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:44 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ja, km stand en chassisnummers aub.
Alsof ik dat uit m'n hoofd ken? :P
pi_128002560
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:49 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Alsof ik dat uit m'n hoofd ken? :P
Wellicht weet je het 'op gevoel'? :{
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 20:36:56 #148
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128002575
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik had er gisteren ook twee zeg :')

Één figuur wat voor me reed, en ik zag al een TomTom werkelijk midden op de voorruit hangen. Dan gaan er bj mij meteen alarmbellen rinkelen. Toch verwachtte ik niet dat hij ineens, al halverwege voorbij een afslag, vól op de rem zou gaan om toch nog de draai te maken met als gevolg dat ik nóg harder op de rem moest. Wel gehaald maar erg prettig is zoiets niet. Gelukkig zag de man in de auto het ook gebeuren en stak hij bij het maken van de bocht zijn hand verontschuldigend op. Dan is het bij mij al snel vergeven, als mensen even iets van sorry gebaren :) Foutje maken kan altijd. En ik zat er ook iets te dicht achterop, dus helemaal zijn fout was het niet eens.

Verder in de stad kwam ik terecht achter zo'n voor-oorlogse diesel. Zo één de bij het wegrijden een grote zwarte roetwolk uitblaast :r Leuk als je daar op de motor achter rijd. Alsof het nog niet warm en benauwd genoeg was :r Kreeg er spontaan longkanker van zeg. Wanneer leren mensen nou eens die hokken te onderhouden?
Zo nu en dan stevig optrekken (en daarmee van die wolken achterlatend) is juist onderdeel van het onderhoud :P
Tevens -purist.
pi_128006437
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zo nu en dan stevig optrekken (en daarmee van die wolken achterlatend) is juist onderdeel van het onderhoud :P
Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 21:38:39 #150
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128006499
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.
Buiten de stad tref ik nooit stoplichten.

En motorrijders pesten is natuurlijk altijd goed :Y)
Tevens -purist.
pi_128006540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Buiten de stad tref ik nooit stoplichten.

En motorrijders pesten is natuurlijk altijd goed :Y)
Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.

Men moet gewoon hun koekblik fatsoenlijk onderhouden.
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 21:39:59 #152
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128006580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.

Men moet gewoon hun koekblik fatsoenlijk onderhouden.
Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingen :Y
Tevens -purist.
pi_128006701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingen :Y
Ook dat kan prima zonder stoplicht.
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 21:42:26 #154
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128006754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ook dat kan prima zonder stoplicht.
Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.
Tevens -purist.
pi_128006979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.
Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.

Als dat hok van jou geen normaal ritje kan maken zonder zo'n gigantische stofwolk uit te spugen wordt het tijd om hem naar de sloop te brengen.
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 21:48:00 #156
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128007142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.

Als dat hok van jou geen normaal ritje kan maken zonder zo'n gigantische stofwolk uit te spugen wordt het tijd om hem naar de sloop te brengen.
Ach maak je geen zorgen joh; is sowieso maar eens per 3/4 weken nodig, -juist- omdat ik dat verder nooit doe en rustig rijd en optrek ;)
Tevens -purist.
pi_128019133
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staat :')
pi_128019425
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:52 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staat :')
Nee, je hebt gewoon je vehikel goed te onderhouden zodat er geen complete roetwolk uitkomt.

Ik heb het hier echt niet over 'een beetje rook' maar over een flinke zwarte walm die bijzonder oncomfortabel was aan de luchtwegen.

Over normale uitlaatgassen hoor je mij niet zeuren, ook van een diesel niet, maar er zijn grenzen.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 02:04:30 #159
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128021011
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.

Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Tevens -purist.
pi_128021260
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.

Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.
pi_128024603
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.
Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren is :D
pi_128024672
Ik heb nu dus rijlessen, we gingen zoeen weg naast de snelweg op, als je moet invoegen heb je dan van die haaietanden enz. Heel goed gekeken weg op, ik rij pak 'm beet 20 meter en kwam net op de toegestane 80 km pu, komt er achter me vol toeterend een Porsche Cayenne langs gereden. Op zulke momenten zakt me dan echt de moed in me schoenen..
GGGG
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:19:47 #163
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_128024817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:14 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik heb nu dus rijlessen, we gingen zoeen weg naast de snelweg op, als je moet invoegen heb je dan van die haaietanden enz. Heel goed gekeken weg op, ik rij pak 'm beet 20 meter en kwam net op de toegestane 80 km pu, komt er achter me vol toeterend een Porsche Cayenne langs gereden. Op zulke momenten zakt me dan echt de moed in me schoenen..
Als jij gewoon netjes hebt ingevoegd en snel op de maximum snelheid zit dan heb je niks fout gedaan hoor. Dat die Cayenne-rijder het nodig vindt om daar 120 te gaan rijden is niet jou probleem. Ik zal zelf nog even flink op die rem trappen.
pi_128024850
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:12 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren is :D
Staat er volledig los van of de bak goed onderhouden wordt. Je hebt dat gewoon te onderhouden, keuring of niet.

Daarnaast zie ik maar heel zelden slecht onderhouden motoren om het simpele feit dat een motor die niet in topconditie is vrijwel meteen niet meer fatsoenlijk te bereiden valt.
pi_128025851
Ik moet iedere dag linksaf op dit kruispunt. Het punt is nu dat het gras daar ondertussen 68 meter hoog staat, zowel op de veldjes als in de bermen. Je ziet pas of er wat van links of rechts aankomt, op het moment dat het al te laat is. Je rijdt daar een 50 weg op, maar genoeg klojo's die er met 60 of 70 aankomen geracet. Het is daar iedere keer op hoop van zegen met slippende banden de weg oprijden.

Op een dag gaat het daar goed mis, maar de gemeente doet er natuurlijk niets aan.
pi_128026249
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:54 schreef Hartigan het volgende:
Ik moet iedere dag linksaf op dit kruispunt. Het punt is nu dat het gras daar ondertussen 68 meter hoog staat, zowel op de veldjes als in de bermen. Je ziet pas of er wat van links of rechts aankomt, op het moment dat het al te laat is. Je rijdt daar een 50 weg op, maar genoeg klojo's die er met 60 of 70 aankomen geracet. Het is daar iedere keer op hoop van zegen met slippende banden de weg oprijden.

Op een dag gaat het daar goed mis, maar de gemeente doet er natuurlijk niets aan.
Dat is al mis gegaan pas geleden in Dronten. 67 jarige wielrenner wilde een weg oversteken maar doordat de gemeente de berm niet had onderhouden stond er erg hoog gras. Vervolgens heeft hij denk ik die auto niet gezien en is vol geraakt helaas met dodelijk afloop... Gemeente heeft het nu wel kort gemaaid, maar een beetje te laat.
pi_128026836
Er gebeuren trouwens op de snelweg A6 opvallend veel (eenzijdige)aanrijdingen, bijna elke dag wel 1. Ik ben bezorgd hoeveel aanrijdingen er nog moeten volgen voordat de gemeente/wegbeheerder er eindelijk eens wat aan gaat doen!
pi_128029899
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:

Pardon??
Ten 1e is de weg heul niet het domein van de 4-wielers, hoe kom je daar nou weer bij?
Zeg dat eens tegen een vrachtwagenchauffeur. _O-
De weg is voor iedere weggebruiker maar blijkbaar voel jij je verheven boven alles wat geen personenauto rijdt. Best triest.....

Ten 2e: Waarom moet BlackLining zijn smoel houden (dat toontje ook :N ) over infrastructuur waar hij gebruik van maakt en van mág maken als motorrijder?
Ook een motorrijder is een weggebruiker en alle weggebruikers horen rekening met elkaar te houden.
Ik vraag me af hoe jij in het verkeer bent gezien je uitspraken maar íets zegt me dat jij zo een bent die levensgevaarlijk kleeft bij een motor omdat die motor er volgens jou niet hoort te rijden.
De weg is immers het domein van de 4-wielers?

Ik vind dat je er hele rare, aparte gedachtes op nahoudt.
pi_128030173
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:23 schreef Balpenn het volgende:
Er gebeuren trouwens op de snelweg A6 opvallend veel (eenzijdige)aanrijdingen, bijna elke dag wel 1. Ik ben bezorgd hoeveel aanrijdingen er nog moeten volgen voordat de gemeente/wegbeheerder er eindelijk eens wat aan gaat doen!
Wat moeten ze doen dan volgens jou?

Wat is de oorzaak van die ongevallen?
pi_128032015
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:49 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wat moeten ze doen dan volgens jou?

Wat is de oorzaak van die ongevallen?
Het is een drukke 2 baans snelweg. Word veel hard gereden, gekleefd. Veel auto's belanden in de middenberm (waar dus geen vangrail is) en slaan over de kop. Op de site van omroep Flevoland staan ook reacties waarin mensen klagen over de snelweg A6. Ik ben dus niet de enige! Ik ben niet zo'n voorstander van snelheidsbeperkende maatregelen maar als dat nou bijdraagt aan de veiligheid, minder ongelukken? De weg breder maken en vangrails zou ook een optie zijn. :)
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 13:38:25 #171
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128032082
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Pardon??
Ten 1e is de weg heul niet het domein van de 4-wielers, hoe kom je daar nou weer bij?
Zeg dat eens tegen een vrachtwagenchauffeur. _O-
De weg is voor iedere weggebruiker maar blijkbaar voel jij je verheven boven alles wat geen personenauto rijdt. Best triest.....

Ten 2e: Waarom moet BlackLining zijn smoel houden (dat toontje ook :N ) over infrastructuur waar hij gebruik van maakt en van mág maken als motorrijder?
Ook een motorrijder is een weggebruiker en alle weggebruikers horen rekening met elkaar te houden.
Ik vraag me af hoe jij in het verkeer bent gezien je uitspraken maar íets zegt me dat jij zo een bent die levensgevaarlijk kleeft bij een motor omdat die motor er volgens jou niet hoort te rijden.
De weg is immers het domein van de 4-wielers?

Ik vind dat je er hele rare, aparte gedachtes op nahoudt.
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.

Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.

Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek 8)7

Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Tevens -purist.
pi_128032175
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.

Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek 8)7

Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Maar het is zo lekker stoer om te kankeren op koekblikkers. KIJK MIJ EENS EEN STOERE MOTORRIJDER ZIJN JA HEUS! (aldus de persoon met motor in haar nickname, maargoed :') ). 't Gaat nog steeds om de persoon die het voertuig bestuurt, of dat nou een automobilist, een fietser, een vrachtwagenchauffeur of zelfs een tractorboer is; als dat een debiele blinde mongool is, dan is die dat in elk voertuig.

Verkeersdeelname O+ tof O+
Malloten :N niet tof :N
Ja doei.
pi_128032253
quote:

[..]

Over het uit het verband trekken van posts gesproken zeg :')

Ik zeg dat mensen hun bak fatsoenlijk moeten onderhouden. Je hoort simpelweg geen gigantische wolken roet uit te spugen bij licht optrekken. Volgens mij begrijp je de proporties waar ik het over heb ook niet helemaal, het gaat hier niet om normale uitlaatgassen. Die ken ik, ga ik mee akkoord als motorrijder en heb ik geen problemen mee. Ik heb het hier echter over een mate van rook die te vergelijken valt met een brandende autoband.

Er zijn meer redenen dat je gewoon moet zorgen dat het uitlaatsysteem van je auto in orde is. Dit zag er meer uit als een katalysator of iets dergelijks die er langzaam uitgeblazen werd. De rook prikte namelijk ook stevig op mijn nek, er zaten zeker weten ook vaste deeltjes in.

Dat ik daar als motorrijder nóg meer last van heb dan jij in je auto, is niet de hoofdreden dat een auto goed onderhouden dient te worden. Er is ook nog zoiets als milieu en wandelaars. En nou ben ik echt geen heilige wat dat betreft, maar er zijn grenzen.

Dergelijke hokken als er daar één voor mij reed, dienen gewoon naar de sloop gebracht te worden. Te vervuilend.

Leuk trouwens dat je ook A hebt en af loopt te geven op motorrijders die afgeven op koekblikkers, want 'ik ben zo niet!', maar je vergeet daarbij dat het twee kanten op gaat. Vanuit auto's wordt net zo hard afgegeven op motoren, als dat er vanop motoren wordt afgegeven op auto's.

Het gaat hier niet over auto vs motor. Dat maak jij ervan. Laat wel weer zien waar de haat zit. Feit is echter wel dat ik er als motorrijder net wat meer last van heb dan jij, en daarom kaart ik het aan. Dat is echter niet de hoofdreden, slechts een gevolg.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 20-06-2013 13:48:43 ]
pi_128032263
quote:

[..]

Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Schrap dan dat zinnetje over vrachtwagenchauffeurs maar en de rest van mijn post blijf ik achter staan. Domein, smoel............ echt onfatsoenlijk.

En je schrijft "weinig" tegen motorrijders maar dus wel íets. Bleek ook al uit je eerdere post waarin je schreef dat de weg het domein is van alles op 4 of meer wielen.
En dat jij ook je A hebt doet daar niks aan af, je hebt geschreven wat er staat en dat komt niet echt positief over tov motorrijders.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 13:55:16 #175
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128032745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Over het uit het verband trekken van posts gesproken zeg :')

Ik zeg dat mensen hun bak fatsoenlijk moeten onderhouden. Je hoort simpelweg geen gigantische wolken roet uit te spugen bij licht optrekken. Volgens mij begrijp je de proporties waar ik het over heb ook niet helemaal, het gaat hier niet om normale uitlaatgassen. Die ken ik, ga ik mee akkoord als motorrijder en heb ik geen problemen mee. Ik heb het hier echter over een mate van rook die te vergelijken valt met een brandende autoband.

Er zijn meer redenen dat je gewoon moet zorgen dat het uitlaatsysteem van je auto in orde is. Dit zag er meer uit als een katalysator of iets dergelijks die er langzaam uitgeblazen werd. De rook prikte namelijk ook stevig op mijn nek, er zaten zeker weten ook vaste deeltjes in.

Dat ik daar als motorrijder nóg meer last van heb dan jij in je auto, is niet de hoofdreden dat een auto goed onderhouden dient te worden. Er is ook nog zoiets als milieu en wandelaars. En nou ben ik echt geen heilige wat dat betreft, maar er zijn grenzen.

Dergelijke hokken als er daar één voor mij reed, dienen gewoon naar de sloop gebracht te worden. Te vervuilend.
Jouw 1e post is alleen maar de aanleiding tot dit gesprek, niet de context.
quote:
Leuk trouwens dat je ook A hebt en af loopt te geven op motorrijders die afgeven op koekblikkers, want 'ik ben zo niet!', maar je vergeet daarbij dat het twee kanten op gaat. Vanuit auto's wordt net zo hard afgegeven op motoren, als dat er vanop motoren wordt afgegeven op auto's.
Klopt, dat zijn van die eeuwige 'discussies', van het kaliber mannen/vrouwen, HBO/Universiteit, etc. Nu heb je dus weer de 2 cents van een automobilist :P
Tevens -purist.
pi_128032846
Ja, en dan alleen even op de eerste en laatste zin reageren :') Discussier jij altijd zo? Wel lekker makkelijk zeg.

Die 'eeuwige discussie' maak jij ervan. Ik heb aangegeven waarom ik toevoegde dat ik daar op de motor last van heb, echter het probleem blijft. Of ik nou in een motor, in een auto, in een vrachtwagen of op een TukTuk zit.

Het gaat hier niet over auto vs motor!
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 14:02:24 #177
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128033080
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Schrap dan dat zinnetje over vrachtwagenchauffeurs maar en de rest van mijn post blijf ik achter staan. Domein, smoel............ echt onfatsoenlijk.

En je schrijft "weinig" tegen motorrijders maar dus wel íets. Bleek ook al uit je eerdere post waarin je schreef dat de weg het domein is van alles op 4 of meer wielen.
En dat jij ook je A hebt doet daar niks aan af, je hebt geschreven wat er staat en dat komt niet echt positief over tov motorrijders.
Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.

Dat wil echter nog niet zeggen dat ik ze, zoals jij impliceert, dood wil hebben. Au contraire, dus ;)
Tevens -purist.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 14:05:45 #178
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128033230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:57 schreef BlackLining het volgende:
Ja, en dan alleen even op de eerste en laatste zin reageren :') Discussier jij altijd zo? Wel lekker makkelijk zeg.

Die 'eeuwige discussie' maak jij ervan. Ik heb aangegeven waarom ik toevoegde dat ik daar op de motor last van heb, echter het probleem blijft. Of ik nou in een motor, in een auto, in een vrachtwagen of op een TukTuk zit.

Het gaat hier niet over auto vs motor!
Ja, je hebt gelijk. Hokken die continu in hoge mate roken zijn voor iedereen vervelend en ook gewoon erg slecht voor 't milieu.

So there ;)
Tevens -purist.
pi_128033282
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.

Dat wil echter nog niet zeggen dat ik ze, zoals jij impliceert, dood wil hebben. Au contraire, dus ;)
Je bent wel erg goed met mensen woorden in de mond te leggen, hé? Waar zie jij vannelle zeggen dat je motorrijders dood zou willen hebben?
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 14:09:16 #180
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128033350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je bent wel erg goed met mensen woorden in de mond te leggen, hé? Waar zie jij vannelle zeggen dat je motorrijders dood zou willen hebben?
Welk aspect van 'impliceren' is jou onbekend?
Tevens -purist.
pi_128033450
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Welk aspect van 'impliceren' is jou onbekend?
Zelfs met het woordenboek ernaast kan ik nergens vinden waar vannelle jou daarvan zou beschuldigen.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 14:17:50 #182
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128033679
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zelfs met het woordenboek ernaast kan ik nergens vinden waar vannelle jou daarvan zou beschuldigen.
Nou, stel dat je bewust bij motorrijders zou bumperkleven, dan betekent dat toch echt wel dat je ze érgens graag dood wilt hebben, of in ieder geval zwaar verongelukt wilt zien..
Tevens -purist.
pi_128034229
Ja, zo kun je het natuurlijk ook bekijken :')

Ik sluit me aan bij vannelle dat je er rare, aparte gedachtes op nahoudt. :W
pi_128034382
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat impliceer ik dus helemaal niet.
Het bumperkleven is vreselijk irritant en gevaarlijk maar dat houdt niet automatisch in dat het tot een ongeval leidt, dat zeg ik nergens.
Zo zijn er wel meer gevaarlijke gedragingen die heel lang goed kunnen gaan, dit is maar 1 voorbeeld.

Maar verdedig nou eens je uitspraak dat de weg het domein is van voertuigen op meer dan 4 wielen?
En waarom mag iemand (met een toen nog in jouw ogen afwijkende mening, ik lees dat dat inmiddels duidelijk is) niet meepraten omdat hij wat anders rijdt?
Sterker nog, je schrijft dat hij zijn smoel moet houden.
Ook dat heb ik al een paar keer aangehaald en ook daar reageer je niet op.
Misschien heb je moeite met tussen de regels doorlezen dus ik zal die 2 vragen even direct stellen:

-Waarom is de weg volgens jou het domein van voertuigen op 4 of meer wielen?
-Vind jij het normaal om in een discussie tegen iemand te zeggen dat hij zijn smoel moet houden?

Ben ik echt benieuwd naar.
pi_128034481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat impliceer ik dus helemaal niet.
Het bumperkleven is vreselijk irritant en gevaarlijk maar dat houdt niet automatisch in dat het tot een ongeval leidt, dat zeg ik nergens.
Zo zijn er wel meer gevaarlijke gedragingen die heel lang goed kunnen gaan, dit is maar 1 voorbeeld.

Maar verdedig nou eens je uitspraak dat de weg het domein is van voertuigen op meer dan 4 wielen?
En waarom mag iemand (met een toen nog in jouw ogen afwijkende mening, ik lees dat dat inmiddels duidelijk is) niet meepraten omdat hij wat anders rijdt?
Sterker nog, je schrijft dat hij zijn smoel moet houden.
Ook dat heb ik al een paar keer aangehaald en ook daar reageer je niet op.
Misschien heb je moeite met tussen de regels doorlezen dus ik zal die 2 vragen even direct stellen:

-Vind jij het normaal om in een discussie tegen iemand te zeggen dat hij zijn smoel moet houden?

2 of 4 wielen is helemaal geen relevante discussie als het gaat om slecht onderhouden voertuigen. Als de ramen van mijn auto zwart zouden worden door de ellende die uit de uitlaat van een motor komt had ik net zo goed gaan klagen.

Doet er overigens niks aan af dat zijn post wat dat betreft alsnog onzin was, maar het dwaalt zo af van wat ik bedoel. Zo kan ik ook discussie voeren ja.
pi_128034735
De openbare weg is (helaas) het domein van vierwielers. Kruisingen, vangrailzen, etc. zijn allemaal ingericht op niet-balans-voertuigen die ook nog eens een stuk kleiner zijn. Wat te denken van wegmarkeringen, plaatsing van putdeksels. Allemaal negeren zij de motorrijder en houden geen rekening met het feit dat bij regenval deze dingen levensbedrijgend kunnen zijn, en dat vangrailzen (waar de MAG wel voor actievoert) een soort kaasschaven zijn; daar wordt domweg niet bij nagedacht of de motorrijders worden bij het aanleggen van wegen verwaarloosd omdat ze aanzienlijk minder deel uitmaken van het verkeer.
Ja doei.
pi_128034880
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
De openbare weg is (helaas) het domein van vierwielers. Kruisingen, vangrailzen, etc. zijn allemaal ingericht op niet-balans-voertuigen die ook nog eens een stuk kleiner zijn. Wat te denken van wegmarkeringen, plaatsing van putdeksels. Allemaal negeren zij de motorrijder en houden geen rekening met het feit dat bij regenval deze dingen levensbedrijgend kunnen zijn, en dat vangrailzen (waar de MAG wel voor actievoert) een soort kaasschaven zijn; daar wordt domweg niet bij nagedacht of de motorrijders worden bij het aanleggen van wegen verwaarloosd omdat ze aanzienlijk minder deel uitmaken van het verkeer.
Klopt, zeer zeker, maar dat is een andere klacht :)

Zo hebben ze hier rond Den Bosch laatst een nieuwe ringweg aangelegd. Rij je die weg op de motor en volg je de ideale lijn (en dan heb ik het niet persé over de lijn die je zou volgen als je aan het racen bent, maar ook mbt zichtbaarheid) ga je exact over álle putdeksels heen :')

Maar ja, die wegmarkeringen die weet je. Putdeksels weet je ook. Dat hoort bij het motorrijden vind ik. Lullig maar het is niet anders, en je kunt er wat aan doen. Dat ligt bij vangrails wezenlijk anders. Als ik daarin knal is de kans best aanwezig dat ik daar niks aan heb kunnen doen. Glij ik richting vangrail kan ik ook niet bijzonder veel meer doen. Dáár zouden dus wel eens motorvriendelijke vangrails geplaatst mogen worden. Het gaat daar immers niet over 'irritant' maar over 'levensgevaarlijk'.
pi_128034945
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

2 of 4 wielen is helemaal geen relevante discussie als het gaat om slecht onderhouden voertuigen. Als de ramen van mijn auto zwart zouden worden door de ellende die uit de uitlaat van een motor komt had ik net zo goed gaan klagen.

Doet er overigens niks aan af dat zijn post wat dat betreft alsnog onzin was, maar het dwaalt zo af van wat ik bedoel. Zo kan ik ook discussie voeren ja.
Klopt, 2 of 4 wielen is in deze ook niet relevant maar het ging me meer om het woordje "domein" wat ik nogal bezitterig en arrogant over vind komen.
Maar daar heeft Motorbloempje hierboven iets over geschreven waar ik zo ook nog even op in wil gaan.
Wat me ook dwars zat was het stukje "smoel houden", lijkt me niet de beste opmerking in een discussie maar misschien ben ik wel te netjes opgevoed. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 14:50:57 #189
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128035011
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar verdedig nou eens je uitspraak dat de weg het domein is van voertuigen op meer dan
80-90% van de voertuigen op de weg is gesloten voertuig op 4 of meer wielen. Dan mag je wel stellen dat het een auto-domein is, of niet?

Volgens mij denk jij bij 'domein' teveel aan 'bezit', wat niet persé hetzelfde is.
quote:

Ja, soms wel. Als bepaalde groepen mensen steeds blijven zeuren over onvermijdelijke zaken, is 't op een gegeven moment een keer klaar en moet je gewoon je smoel houden en het accepteren, of er weg blijven. Een kind dat steeds om dezelfde dingen zeurt vertel je uiteindelijk ook dat het z'n smoel moet houden (alleen dan niet in die bewoording).

En nee, BlackLine, dat gaat in dit geval niet over jouw specifieke klacht :)
Tevens -purist.
pi_128035014
Als je denkt dat Nederlandse putdeksels debiel geplaatst zijn, rijd dan eens een tijdje rond in Yorkshire en Wales :')_! :D!
Ja doei.
pi_128035241
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap je punt maar zelfs al deze punten maken het nog steeds geen domein. Je kan hooguit zeggen dat het voor bijvoorbeeld motorrijders niet overal fijn is aangelegd.
Geldt trouwens ook voor automobilisten op sommige wegen. Ken je die kronkelwegen met van die dikke bomen aan de zijkant waar al menig automobilist zich op kapot heeft gereden?
Is dat dan het domein van wandelaars of van fietsers mits ze niet te hard gaan?
Domein houdt bezit in. En 4- of meer wieligen bezitten de weg niet, die moeten ze delen.
Ik heb een beetje moeite met dat woord in dit geval.

Buiten dat is de weg niet alleen ingericht voor 4 wielers. Er zijn ook voet- en fietspaden die ook tot de openbare weg behoren.
Daarom vind ik jouw uitspraak niet helemaal terecht al snap ik wel heel goed wat je bedoelt.
(Ben trouwens nog nooit onderuit gegaan door een putdeksel of gladde belijning)
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 15:07:47 #192
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128035759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Buiten dat is de weg niet alleen ingericht voor 4 wielers. Er zijn ook voet- en fietspaden die ook tot de openbare weg behoren.
Daarom vind ik jouw uitspraak niet helemaal terecht al snap ik wel heel goed wat je bedoelt.
(Ben trouwens nog nooit onderuit gegaan door een putdeksel of gladde belijning)
Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het autogedeelte.

En ja, fietsers en voetgangers hebben hun eigen gedeelte op veel plaatsen, dat gedeelte is 'hun' gedeelte, waar ook geen auto's komen, niet eens mógen komen.

Motorrijders hebben daarentegen geen eigen gedeelte.
Tevens -purist.
pi_128035886
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het autogedeelte.

En ja, fietsers en voetgangers hebben hun eigen gedeelte op veel plaatsen, dat gedeelte is 'hun' gedeelte, waar ook geen auto's komen, niet eens mógen komen.

Nee, maar motorrijders betalen wel gewoon wegenbelasting :)

Beetje ongemak hoort erbij op de motor, van de andere kant ben je ook vaak vele malen sneller dan auto's op hetzelfde stuk. Als ik bijvoorbeeld van huis uit naar mijn ouders rijd, doe ik daar op de motor een 20 minuten over zonder me echt enorm te misdragen. Met de auto mag ik rustig rekenen op 40 minuten. Het heft elkaar wat op vind ik. Al blijf ik erbij dat motorvriendelijke vangrals standaard zouden moeten worden.
pi_128036006
Pff. Het is wat hier met dat topic.

Als iedereen een eigen betekenis heeft voor een bepaalde term (weg, domein, baan), dan kom je nooit tot een einde uiteraard. :')
pi_128036099
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het automotorvoertuigengedeelte.

Automobilisten hebben ook geen eigen gedeelte.
En de weg loopt idd van berm tot berm plat gezegd, zo hebben we dat ook geleerd.
Door dingen anders te gaan noemen kweek je verwarring. Als je rijbaan bedoelt, zég dan ook rijbaan.

Maar je quote nogal selectief. Mag ik er daarom van uit gaan dat je het eens bent met hetgeen je niet quote?
pi_128036265
quote:
13s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
Pff. Het is wat hier met dat topic.

Als iedereen een eigen betekenis heeft voor een bepaalde term (weg, domein, baan), dan kom je nooit tot een einde uiteraard. :')
Dat bedoel ik maar. Een weg=een weg. Een rijbaan=een rijbaan. Domein=bezit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 16:56:41 #197
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128040558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:16 schreef vannelle het volgende:

[..]

Automobilisten hebben ook geen eigen gedeelte.
En de weg loopt idd van berm tot berm plat gezegd, zo hebben we dat ook geleerd.
Door dingen anders te gaan noemen kweek je verwarring. Als je rijbaan bedoelt, zég dan ook rijbaan.
Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?
quote:
Maar je quote nogal selectief. Mag ik er daarom van uit gaan dat je het eens bent met hetgeen je niet quote?
Nee, ik laat niet-relevante stukken weg om de overzichtelijkheid te behouden.

Het net weggeknipte gedeelte ben ik in een andere post al op ingegaan immers..
Tevens -purist.
pi_128041049
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?

[..]

Als je niet de correcte definities hanteert, dan kun je het inhoudelijk helemaal nergens over houden. Het referentiekaders moet gelijk zijn, anders zijn discussies zinloos. ;)

Mensen kunnen namelijk niet altijd aan de context opmaken waar het verhaal over gaat. Net als dat een toeritdoseerinstallatie geen verkeerslicht is en een stoplicht alleen bij een spoorwegovergang staat. ;)

Edit:
Maar goed, ook daar hebben we het hier al vaker over gehad. Alleen is het voor de meeste nog steeds niet duidelijk dat incorrecte terminologie voor verwarring kan zorgen. Daar is deze discussie een duidelijk voorbeeld van...

[ Bericht 4% gewijzigd door RealBizkit666 op 20-06-2013 17:15:30 ]
pi_128041221
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wellicht weet je het 'op gevoel'? :{
Hmmz ok...
Speciaal voor jou:

AudiQ3Q5Q7QUATrro
VW02366565332323
MERC03122323232
pi_128042217
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

[..]

Laat maar, dit begint wel heel erg offtopic te gaan.
Volgende deel wordt: "Irritaties achter het toestenbord" als we niet uitkijken.
Ik hou er over op iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')