Ach, zo'n ding heb je niet voor de prachtige gebalanceerde HD kwaliteit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
banggood.com bevalt mij beter.![]()
Beter niet te goedkoop doen trouwens, dat zie je zeer duidelijk terug in beeldkwaliteit.
Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, zo'n ding heb je niet voor de prachtige gebalanceerde HD kwaliteit.
Dat is nog veel onhandiger. Die moet je namelijk elke dag opladen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?
* Iets met een dubbeltje en eerste rang.
of je hebt beide voor een fatsoenlijke prijs.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je beeldkwaliteit wilt moet je een HD-camera aan de ruit plakken.
Als maar voldoende zichtbaar is wat er allemaal gebeurt, daar zijn die autocamera's voor.
Waarom elke keer eraf halen? Je laat hem zitten tot je iets gefilmd hebt. Deze heeft een micro-USB aansluiting en gaat automagisch aan met de auto. Mijn camera zie ik ook amper vanuit mijn stoel, heb hem achter de spiegel verstoptquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?
* Iets met een dubbeltje en eerste rang.
I know, maar heel vaak zitten ze op dezelfde plekken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Flitsservice is natuurlijk niet realtime hè, of dacht je soms dat die agenten zélf een melding inschieten bij hen, voor ze de camera inschakelen?
Het hangt er maar net vanaf wie het wanneer ziet en de moeite neemt om de flitser te melden
Haha, heb zelfs al een paar moorden op m'n naam staan...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je wel verdomd hard kunnen gooien
Iemand op z'n bek slaan helpt ook echt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:19 schreef Spezza19 het volgende:
Tijd voor een knuppel in de auto ipv een dashcam.... Sommige mensen
Ik sla er vandaag nog een keer 1 op zijn bek
Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijdenquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:25 schreef DDriver het volgende:
En toen lag er weer fanmail uit Leeuwarden op de deurmat. Gelukkig kunnen beperken tot slechts ¤35,-!
Hahaha, ik rij graag door en ben me daarbij ervan bewust dat ik het risico loop. Eigen schuld toch? Ik houd het daarbij wel veilig en als het niet kan doe ik het ook niet. Is mijn laagste boete ooit! Eindelijk een positief record.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijden
Tja. Gelukkig is de pakkans erg klein als je een beetje oplet. En dat is maar goed ook, want als ze je wel pakken zijn de boetebedragen belachelijk hoog. Ik heb er inmiddels een paar maanden geen meer gekregen, en dat is ook best wel een recordquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:31 schreef DDriver het volgende:
[..]
Hahaha, ik rij graag door en ben me daarbij ervan bewust dat ik het risico loop. Eigen schuld toch? Ik houd het daarbij wel veilig en als het niet kan doe ik het ook niet. Is mijn laagste boete ooit! Eindelijk een positief record.
Ook irritatie waardig inderdaad, die zondvloed aan moraalridders in deze topic reeks.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijden
Ik had twee weken terug ¤140quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:25 schreef DDriver het volgende:
En toen lag er weer fanmail uit Leeuwarden op de deurmat. Gelukkig kunnen beperken tot slechts ¤35,-!
Het erge was dat dit nog een vaste paal was ook. Helaas een regio waar ik niet zo vaak kom. Even niet opletten (of in dit geval te laat) en je bent de sjaak. Risico van het vakquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Echt, hoe zien mensen een 240kg wegend groot rood gevaarte over 't hoofd bij het opdraaien van een weg. HOE?_!
Ehm. Wat? Ik had het over mijzelf op mijn motor.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:10 schreef DDriver het volgende:
[..]
Het erge was dat dit nog een vaste paal was ook. Helaas een regio waar ik niet zo vaak kom. Even niet opletten (of in dit geval te laat) en je bent de sjaak. Risico van het vak
Ah, ik dacht al dat ik gek aan het worden wasquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ehm. Wat? Ik had het over mijzelf op mijn motor.
Geel is ook een opvallende kleur zou je denken.....quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Echt, hoe zien mensen een 240kg wegend groot rood gevaarte over 't hoofd bij het opdraaien van een weg. HOE?_!
quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:47 schreef JackLucifer het volgende:
Reed net een trut voor me met ingeklapte spiegels....hoe dom ben je dan??
Hebben we ooit bij iemand geflikt die net z'n rijbewijs had. Spiegels ingeklapt vlak voor we weg gingen (richting uitwedstrijd), en maar vragen of ie wel goed in z'n spiegels keek. Ja, meneer keek goed in z'n spiegels hoor, hij zag alles.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:47 schreef JackLucifer het volgende:
Reed net een trut voor me met ingeklapte spiegels....hoe dom ben je dan??
Je kunt het ook anders bekijken, of ze kan heel goed rijden zonder spiegels..quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:47 schreef JackLucifer het volgende:
Reed net een trut voor me met ingeklapte spiegels....hoe dom ben je dan??
Not sure if trollin'...quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:57 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Ik gebruik m'n zijspiegels ook amper....
Geldt natuurlijk niet voor m'n binnenspiegel...quote:
Waar rij jij normaal gesproken en in wat voor auto? Dan kan ik bij je uit de buurt blijven als ik op de motor zit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:05 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk niet voor m'n binnenspiegel...![]()
(maar heel vaak heb ik de zijspiegels niet nodig)
Doe alles op gevoel, en kijk als een bezetene door alle ramen.....
Heb zelfs een oogje over voor de stoere Ducatti rijders...quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waar rij jij normaal gesproken en in wat voor auto? Dan kan ik bij je uit de buurt blijven als ik op de motor zit.
Oh dus als ik jou op mijn Suzuki inhaal rij je me zo plat?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:07 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Heb zelfs een oogje over voor de stoere Ducatti rijders...
Nog nooit gebeurd, kijk als een bezetene remember?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef einschtein het volgende:
'Op gevoel'
Nou, als jij een motorrijder over het hoofd ziet weten we in ieder geval dat het 'met gevoel' is gedaan.
Lol, tuurlijk niet...quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh dus als ik jou op mijn Suzuki inhaal rij je me zo plat?
Fijn![]()
Nogmaals de vraag, waar rij jij normaal gesproken en waar in?
Oeh! Autodief alarm!!!!quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:09 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lol, tuurlijk niet...
Vanwaar die agressie dan?
Rij in verschillende auto's....(VW/Mercedes/Audi)
Haha, zo maar..quote:
Ja, km stand en chassisnummers aub.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Haha, zo maar..
Mercedes (van mij)
VW (vrouw, maar op mijn naam)
Audi (bedrijfsauto)
meer weten?
Alsof ik dat uit m'n hoofd ken?quote:
Wellicht weet je het 'op gevoel'?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:49 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Alsof ik dat uit m'n hoofd ken?
Zo nu en dan stevig optrekken (en daarmee van die wolken achterlatend) is juist onderdeel van het onderhoudquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik had er gisteren ook twee zeg
Één figuur wat voor me reed, en ik zag al een TomTom werkelijk midden op de voorruit hangen. Dan gaan er bj mij meteen alarmbellen rinkelen. Toch verwachtte ik niet dat hij ineens, al halverwege voorbij een afslag, vól op de rem zou gaan om toch nog de draai te maken met als gevolg dat ik nóg harder op de rem moest. Wel gehaald maar erg prettig is zoiets niet. Gelukkig zag de man in de auto het ook gebeuren en stak hij bij het maken van de bocht zijn hand verontschuldigend op. Dan is het bij mij al snel vergeven, als mensen even iets van sorry gebarenFoutje maken kan altijd. En ik zat er ook iets te dicht achterop, dus helemaal zijn fout was het niet eens.
Verder in de stad kwam ik terecht achter zo'n voor-oorlogse diesel. Zo één de bij het wegrijden een grote zwarte roetwolk uitblaastLeuk als je daar op de motor achter rijd. Alsof het nog niet warm en benauwd genoeg was
Kreeg er spontaan longkanker van zeg. Wanneer leren mensen nou eens die hokken te onderhouden?
Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo nu en dan stevig optrekken (en daarmee van die wolken achterlatend) is juist onderdeel van het onderhoud
Buiten de stad tref ik nooit stoplichten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.
Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Buiten de stad tref ik nooit stoplichten.
En motorrijders pesten is natuurlijk altijd goed
Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.
Men moet gewoon hun koekblik fatsoenlijk onderhouden.
Ook dat kan prima zonder stoplicht.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingen
Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook dat kan prima zonder stoplicht.
Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.
Ach maak je geen zorgen joh; is sowieso maar eens per 3/4 weken nodig, -juist- omdat ik dat verder nooit doe en rustig rijd en optrekquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.
Als dat hok van jou geen normaal ritje kan maken zonder zo'n gigantische stofwolk uit te spugen wordt het tijd om hem naar de sloop te brengen.
Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staatquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.
Nee, je hebt gewoon je vehikel goed te onderhouden zodat er geen complete roetwolk uitkomt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staat
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.
Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren isquote:Op donderdag 20 juni 2013 02:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.
Als jij gewoon netjes hebt ingevoegd en snel op de maximum snelheid zit dan heb je niks fout gedaan hoor. Dat die Cayenne-rijder het nodig vindt om daar 120 te gaan rijden is niet jou probleem. Ik zal zelf nog even flink op die rem trappen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:14 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik heb nu dus rijlessen, we gingen zoeen weg naast de snelweg op, als je moet invoegen heb je dan van die haaietanden enz. Heel goed gekeken weg op, ik rij pak 'm beet 20 meter en kwam net op de toegestane 80 km pu, komt er achter me vol toeterend een Porsche Cayenne langs gereden. Op zulke momenten zakt me dan echt de moed in me schoenen..
Staat er volledig los van of de bak goed onderhouden wordt. Je hebt dat gewoon te onderhouden, keuring of niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren is
Dat is al mis gegaan pas geleden in Dronten. 67 jarige wielrenner wilde een weg oversteken maar doordat de gemeente de berm niet had onderhouden stond er erg hoog gras. Vervolgens heeft hij denk ik die auto niet gezien en is vol geraakt helaas met dodelijk afloop... Gemeente heeft het nu wel kort gemaaid, maar een beetje te laat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:54 schreef Hartigan het volgende:
Ik moet iedere dag linksaf op dit kruispunt. Het punt is nu dat het gras daar ondertussen 68 meter hoog staat, zowel op de veldjes als in de bermen. Je ziet pas of er wat van links of rechts aankomt, op het moment dat het al te laat is. Je rijdt daar een 50 weg op, maar genoeg klojo's die er met 60 of 70 aankomen geracet. Het is daar iedere keer op hoop van zegen met slippende banden de weg oprijden.
Op een dag gaat het daar goed mis, maar de gemeente doet er natuurlijk niets aan.
Pardon??quote:Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.
Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Wat moeten ze doen dan volgens jou?quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:23 schreef Balpenn het volgende:
Er gebeuren trouwens op de snelweg A6 opvallend veel (eenzijdige)aanrijdingen, bijna elke dag wel 1. Ik ben bezorgd hoeveel aanrijdingen er nog moeten volgen voordat de gemeente/wegbeheerder er eindelijk eens wat aan gaat doen!
Het is een drukke 2 baans snelweg. Word veel hard gereden, gekleefd. Veel auto's belanden in de middenberm (waar dus geen vangrail is) en slaan over de kop. Op de site van omroep Flevoland staan ook reacties waarin mensen klagen over de snelweg A6. Ik ben dus niet de enige! Ik ben niet zo'n voorstander van snelheidsbeperkende maatregelen maar als dat nou bijdraagt aan de veiligheid, minder ongelukken? De weg breder maken en vangrails zou ook een optie zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen dan volgens jou?
Wat is de oorzaak van die ongevallen?
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Pardon??
Ten 1e is de weg heul niet het domein van de 4-wielers, hoe kom je daar nou weer bij?
Zeg dat eens tegen een vrachtwagenchauffeur.![]()
De weg is voor iedere weggebruiker maar blijkbaar voel jij je verheven boven alles wat geen personenauto rijdt. Best triest.....
Ten 2e: Waarom moet BlackLining zijn smoel houden (dat toontje ook) over infrastructuur waar hij gebruik van maakt en van mág maken als motorrijder?
Ook een motorrijder is een weggebruiker en alle weggebruikers horen rekening met elkaar te houden.
Ik vraag me af hoe jij in het verkeer bent gezien je uitspraken maar íets zegt me dat jij zo een bent die levensgevaarlijk kleeft bij een motor omdat die motor er volgens jou niet hoort te rijden.
De weg is immers het domein van de 4-wielers?
Ik vind dat je er hele rare, aparte gedachtes op nahoudt.
Maar het is zo lekker stoer om te kankeren op koekblikkers. KIJK MIJ EENS EEN STOERE MOTORRIJDER ZIJN JA HEUS! (aldus de persoon met motor in haar nickname, maargoedquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.
Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.
Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek
Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Over het uit het verband trekken van posts gesproken zegquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.
Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.
Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek
Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.
Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.
Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek
Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Jouw 1e post is alleen maar de aanleiding tot dit gesprek, niet de context.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Over het uit het verband trekken van posts gesproken zeg
Ik zeg dat mensen hun bak fatsoenlijk moeten onderhouden. Je hoort simpelweg geen gigantische wolken roet uit te spugen bij licht optrekken. Volgens mij begrijp je de proporties waar ik het over heb ook niet helemaal, het gaat hier niet om normale uitlaatgassen. Die ken ik, ga ik mee akkoord als motorrijder en heb ik geen problemen mee. Ik heb het hier echter over een mate van rook die te vergelijken valt met een brandende autoband.
Er zijn meer redenen dat je gewoon moet zorgen dat het uitlaatsysteem van je auto in orde is. Dit zag er meer uit als een katalysator of iets dergelijks die er langzaam uitgeblazen werd. De rook prikte namelijk ook stevig op mijn nek, er zaten zeker weten ook vaste deeltjes in.
Dat ik daar als motorrijder nóg meer last van heb dan jij in je auto, is niet de hoofdreden dat een auto goed onderhouden dient te worden. Er is ook nog zoiets als milieu en wandelaars. En nou ben ik echt geen heilige wat dat betreft, maar er zijn grenzen.
Dergelijke hokken als er daar één voor mij reed, dienen gewoon naar de sloop gebracht te worden. Te vervuilend.
Klopt, dat zijn van die eeuwige 'discussies', van het kaliber mannen/vrouwen, HBO/Universiteit, etc. Nu heb je dus weer de 2 cents van een automobilistquote:Leuk trouwens dat je ook A hebt en af loopt te geven op motorrijders die afgeven op koekblikkers, want 'ik ben zo niet!', maar je vergeet daarbij dat het twee kanten op gaat. Vanuit auto's wordt net zo hard afgegeven op motoren, als dat er vanop motoren wordt afgegeven op auto's.
Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Schrap dan dat zinnetje over vrachtwagenchauffeurs maar en de rest van mijn post blijf ik achter staan. Domein, smoel............ echt onfatsoenlijk.
En je schrijft "weinig" tegen motorrijders maar dus wel íets. Bleek ook al uit je eerdere post waarin je schreef dat de weg het domein is van alles op 4 of meer wielen.
En dat jij ook je A hebt doet daar niks aan af, je hebt geschreven wat er staat en dat komt niet echt positief over tov motorrijders.
Ja, je hebt gelijk. Hokken die continu in hoge mate roken zijn voor iedereen vervelend en ook gewoon erg slecht voor 't milieu.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:57 schreef BlackLining het volgende:
Ja, en dan alleen even op de eerste en laatste zin reagerenDiscussier jij altijd zo? Wel lekker makkelijk zeg.
Die 'eeuwige discussie' maak jij ervan. Ik heb aangegeven waarom ik toevoegde dat ik daar op de motor last van heb, echter het probleem blijft. Of ik nou in een motor, in een auto, in een vrachtwagen of op een TukTuk zit.
Het gaat hier niet over auto vs motor!
Je bent wel erg goed met mensen woorden in de mond te leggen, hé? Waar zie jij vannelle zeggen dat je motorrijders dood zou willen hebben?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.
Dat wil echter nog niet zeggen dat ik ze, zoals jij impliceert, dood wil hebben. Au contraire, dus
Welk aspect van 'impliceren' is jou onbekend?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent wel erg goed met mensen woorden in de mond te leggen, hé? Waar zie jij vannelle zeggen dat je motorrijders dood zou willen hebben?
Zelfs met het woordenboek ernaast kan ik nergens vinden waar vannelle jou daarvan zou beschuldigen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Welk aspect van 'impliceren' is jou onbekend?
Nou, stel dat je bewust bij motorrijders zou bumperkleven, dan betekent dat toch echt wel dat je ze érgens graag dood wilt hebben, of in ieder geval zwaar verongelukt wilt zien..quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelfs met het woordenboek ernaast kan ik nergens vinden waar vannelle jou daarvan zou beschuldigen.
Dat impliceer ik dus helemaal niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.
Dat wil echter nog niet zeggen dat ik ze, zoals jij impliceert, dood wil hebben. Au contraire, dus
2 of 4 wielen is helemaal geen relevante discussie als het gaat om slecht onderhouden voertuigen. Als de ramen van mijn auto zwart zouden worden door de ellende die uit de uitlaat van een motor komt had ik net zo goed gaan klagen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat impliceer ik dus helemaal niet.
Het bumperkleven is vreselijk irritant en gevaarlijk maar dat houdt niet automatisch in dat het tot een ongeval leidt, dat zeg ik nergens.
Zo zijn er wel meer gevaarlijke gedragingen die heel lang goed kunnen gaan, dit is maar 1 voorbeeld.
Maar verdedig nou eens je uitspraak dat de weg het domein is van voertuigen op meer dan 4 wielen?
En waarom mag iemand (met een toen nog in jouw ogen afwijkende mening, ik lees dat dat inmiddels duidelijk is) niet meepraten omdat hij wat anders rijdt?
Sterker nog, je schrijft dat hij zijn smoel moet houden.
Ook dat heb ik al een paar keer aangehaald en ook daar reageer je niet op.
Misschien heb je moeite met tussen de regels doorlezen dus ik zal die 2 vragen even direct stellen:
-Waarom is de weg volgens jou het domein van voertuigen op 4 of meer wielen?
-Vind jij het normaal om in een discussie tegen iemand te zeggen dat hij zijn smoel moet houden?
Ben ik echt benieuwd naar.
Klopt, zeer zeker, maar dat is een andere klachtquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
De openbare weg is (helaas) het domein van vierwielers. Kruisingen, vangrailzen, etc. zijn allemaal ingericht op niet-balans-voertuigen die ook nog eens een stuk kleiner zijn. Wat te denken van wegmarkeringen, plaatsing van putdeksels. Allemaal negeren zij de motorrijder en houden geen rekening met het feit dat bij regenval deze dingen levensbedrijgend kunnen zijn, en dat vangrailzen (waar de MAG wel voor actievoert) een soort kaasschaven zijn; daar wordt domweg niet bij nagedacht of de motorrijders worden bij het aanleggen van wegen verwaarloosd omdat ze aanzienlijk minder deel uitmaken van het verkeer.
Klopt, 2 of 4 wielen is in deze ook niet relevant maar het ging me meer om het woordje "domein" wat ik nogal bezitterig en arrogant over vind komen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
2 of 4 wielen is helemaal geen relevante discussie als het gaat om slecht onderhouden voertuigen. Als de ramen van mijn auto zwart zouden worden door de ellende die uit de uitlaat van een motor komt had ik net zo goed gaan klagen.
Doet er overigens niks aan af dat zijn post wat dat betreft alsnog onzin was, maar het dwaalt zo af van wat ik bedoel. Zo kan ik ook discussie voeren ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80-90% van de voertuigen op de weg is gesloten voertuig op 4 of meer wielen. Dan mag je wel stellen dat het een auto-domein is, of niet?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar verdedig nou eens je uitspraak dat de weg het domein is van voertuigen op meer dan
-Waarom is de weg volgens jou het domein van voertuigen op 4 of meer wielen?
Ja, soms wel. Als bepaalde groepen mensen steeds blijven zeuren over onvermijdelijke zaken, is 't op een gegeven moment een keer klaar en moet je gewoon je smoel houden en het accepteren, of er weg blijven. Een kind dat steeds om dezelfde dingen zeurt vertel je uiteindelijk ook dat het z'n smoel moet houden (alleen dan niet in die bewoording).quote:-Vind jij het normaal om in een discussie tegen iemand te zeggen dat hij zijn smoel moet houden?
Ben ik echt benieuwd naar.
Ik snap je punt maar zelfs al deze punten maken het nog steeds geen domein. Je kan hooguit zeggen dat het voor bijvoorbeeld motorrijders niet overal fijn is aangelegd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
De openbare weg is (helaas) het domein van vierwielers. Kruisingen, vangrailzen, etc. zijn allemaal ingericht op niet-balans-voertuigen die ook nog eens een stuk kleiner zijn. Wat te denken van wegmarkeringen, plaatsing van putdeksels. Allemaal negeren zij de motorrijder en houden geen rekening met het feit dat bij regenval deze dingen levensbedrijgend kunnen zijn, en dat vangrailzen (waar de MAG wel voor actievoert) een soort kaasschaven zijn; daar wordt domweg niet bij nagedacht of de motorrijders worden bij het aanleggen van wegen verwaarloosd omdat ze aanzienlijk minder deel uitmaken van het verkeer.
Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het autogedeelte.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Buiten dat is de weg niet alleen ingericht voor 4 wielers. Er zijn ook voet- en fietspaden die ook tot de openbare weg behoren.
Daarom vind ik jouw uitspraak niet helemaal terecht al snap ik wel heel goed wat je bedoelt.
(Ben trouwens nog nooit onderuit gegaan door een putdeksel of gladde belijning)
Nee, maar motorrijders betalen wel gewoon wegenbelastingquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het autogedeelte.
En ja, fietsers en voetgangers hebben hun eigen gedeelte op veel plaatsen, dat gedeelte is 'hun' gedeelte, waar ook geen auto's komen, niet eens mógen komen.
Motorrijders hebben daarentegen geen eigen gedeelte.
Automobilisten hebben ook geen eigen gedeelte.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het automotorvoertuigengedeelte.
En ja, fietsers en voetgangers hebben hun eigen gedeelte op veel plaatsen, dat gedeelte is 'hun' gedeelte, waar ook geen auto's komen, niet eens mógen komen.
Motorrijders hebben daarentegen geen eigen gedeelte.
Dat bedoel ik maar. Een weg=een weg. Een rijbaan=een rijbaan. Domein=bezit.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
Pff. Het is wat hier met dat topic.
Als iedereen een eigen betekenis heeft voor een bepaalde term (weg, domein, baan), dan kom je nooit tot een einde uiteraard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automobilisten hebben ook geen eigen gedeelte.
En de weg loopt idd van berm tot berm plat gezegd, zo hebben we dat ook geleerd.
Door dingen anders te gaan noemen kweek je verwarring. Als je rijbaan bedoelt, zég dan ook rijbaan.
Nee, ik laat niet-relevante stukken weg om de overzichtelijkheid te behouden.quote:Maar je quote nogal selectief. Mag ik er daarom van uit gaan dat je het eens bent met hetgeen je niet quote?
Als je niet de correcte definities hanteert, dan kun je het inhoudelijk helemaal nergens over houden. Het referentiekaders moet gelijk zijn, anders zijn discussies zinloos.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?
[..]
Nee, ik laat niet-relevante stukken weg om de overzichtelijkheid te behouden.
Het net weggeknipte gedeelte ben ik in een andere post al op ingegaan immers..
Hmmz ok...quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wellicht weet je het 'op gevoel'?
Laat maar, dit begint wel heel erg offtopic te gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?
[..]
Nee, ik laat niet-relevante stukken weg om de overzichtelijkheid te behouden.
Het net weggeknipte gedeelte ben ik in een andere post al op ingegaan immers..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |