Nee een Pool. Maar dat is ook een buitenlander. En alle Polen zijn altijd dronken; dat weet iedereenquote:
echt alleen jij kan je druk maken om zoiets bij zo'n tragisch bericht.quote:
Oh goddank. Stel je voor dat een Nederlander zoiets zou doen zeg, moet er niet aan denken!quote:Op zondag 19 mei 2013 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee een Pool. Maar dat is ook een buitenlander.
quote:Op zondag 19 mei 2013 14:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
echt alleen jij kan je druk maken om zoiets bij zo'n tragisch bericht.
Dit.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:44 schreef Adolecens het volgende:
Een Pool ja? Zal vast wel dronken geweest zijn![]()
RIP
Ooit een Pool zien rijden?!quote:Op zondag 19 mei 2013 14:48 schreef Dagonet het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om daar uit de bocht te vliegen?
Wat zullen we verbieden om dit in de toekomst te voorkomen? Polen? Alcohol? Of auto's? Of nee, bochten!quote:
Genoeg, al moet ik zeggen niet vaak op een zondagochtend.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Ooit een Pool zien rijden?!
Wat mij betreft komt er een verplicht CBR-examen voor iedereen die in Nederland de weg op wil.
Alles.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat zullen we verbieden om dit in de toekomst te voorkomen? Polen? Alcohol? Of auto's? Of nee, bochten!
Pools Veilig Verkeer?quote:Op zondag 19 mei 2013 14:59 schreef Dagonet het volgende:
In ieder geval weer een zooi PVV-for-life stemmers erbij.
"Het word tijd dat de hooge heren in denhaag een keer komen kijken hoe het er buiten hun kaas stolp aantoe gaat want de mensen buiten zijn het zat."quote:Op zondag 19 mei 2013 14:59 schreef Dagonet het volgende:
In ieder geval weer een zooi PVV-for-life stemmers erbij.
Polen zijn wel leuk volk, er wonen er hier ook genoeg i.v.m. seizoensarbeid. Ze breken alles af, zijn constant dronken, maken alleen maar rotzooi en bemoeien zich verder nergens mee behalve hun rotwerk.quote:
ach liever een pool aan het stuur dan een Rus ..quote:
dat zat ik mij dus ook af te vragen, heb die bocht voor mijn werk 2 jaar lang elke dag 4 keer gereden en ik zit me echt af te vragen hoe hard je moet rijden, hoe afgeleid of bezopen je moet zijn om dat voor elkaar te krijgen...quote:Op zondag 19 mei 2013 14:48 schreef Dagonet het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om daar uit de bocht te vliegen?
technische recherche volgens mijquote:Op zondag 19 mei 2013 14:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom hebben ze in Limburg nog zo'n oudewetse Opel als politiewagen?
Ik zie elke dag in de 26km die ik heen en weer moet rijden genoeg vrouwtjes die hun make-up doen terwijl ze over een n-weg 70/80/100 moeten rijden. Verder zijn er genoeg mensen die smsen achter het stuur en ga zo maar door.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat zat ik mij dus ook af te vragen, heb die bocht voor mijn werk 2 jaar lang elke dag 4 keer gereden en ik zit me echt af te vragen hoe hard je moet rijden, hoe afgeleid of bezopen je moet zijn om dat voor elkaar te krijgen...
Ik ken die bocht ook wel.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat zat ik mij dus ook af te vragen, heb die bocht voor mijn werk 2 jaar lang elke dag 4 keer gereden en ik zit me echt af te vragen hoe hard je moet rijden, hoe afgeleid of bezopen je moet zijn om dat voor elkaar te krijgen...
vandaar dat ze het ook alle 3 niet overleefd hebben, he.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ken die bocht ook wel.
Die kun je volgens mij met een derderangs flutautootje nog met gemak met 100 nemen.
Met een BMW moet dat zeker kunnen lijkt me en nog wel een stuk harder ook.
Heftig als zoiets dichtbij gebeurt.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:59 schreef Prowl het volgende:
Nou lekker, rij ik net door de straat staan er 2 lijkwagens, een lijkbusje 2 politieauto's en 2 busjes van technische recherche.
En dat 100 meter verderop........
Die poolse auto staat er ook, had zelfs geen schade![]()
quote:Bij het ongeval in Meijel zondagochtend zijn een 67-jarige man en 64-jarige vrouw uit Meijel en 2-jarig meisje uit Heesch om het leven gekomen.
Het betreft een opa en oma en hun kleindochter.
Teveel? meen je dat?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:59 schreef Prowl het volgende:
Nou lekker, rij ik net door de straat staan er 2 lijkwagens, een lijkbusje 2 politieauto's en 2 busjes van technische recherche.
Teveel polen in t dorp
quote:Op zondag 19 mei 2013 15:59 schreef Prowl het volgende:
Teveel polen in t dorp
Valt wel mee tochquote:
Zie editquote:Op zondag 19 mei 2013 16:06 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen schade noem je dat????
Jeetjequote:Op zondag 19 mei 2013 16:06 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen schade noem je dat????
Hoezo zit je mijn bericht te editten??quote:[ Bericht 2% gewijzigd door Prowl op 19-05-2013 16:09 ]
Op een mooie pinksterdag ...quote:Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef trovey het volgende:
Zo kom je dan aan je einde, ergens op een kleine weg op een mooie zondagmorgen.
Wat een ongelooflijke kutte manier om te sterven...en nog samen met je kleinkind ook.quote:
terwijl je net opa/oma bent geworden, en met pensioen gaat/bent gegaan. als je leven eigenlijk dus pas net is begonnenquote:
Die oudersquote:Op zondag 19 mei 2013 16:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke kutte manier om te sterven...en nog samen met je kleinkind ook.
Waarschijnlijk wel, Tong. Dat is wel het minste wat je voor die ouders kunt doen. De tijd nemen om het heel rustig te brengen.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die ouders
Wordt er aangebeld door de politie.
In een klap je ouders en je kind weggevaagd.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:32 schreef tong80 het volgende:
Die ouders
Moet die agent de boodschap brengen dat niet alleen hun kind maar van ook de (schoon)ouders er niet meer zijn, wat kan je werk dan ongelooflijk waardeloos zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die ouders
Heb zoiets zelf meegemaakt. De agent was helemal ontdaan. Wilde alleen maar troosten.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet die agent de boodschap brengen dat niet alleen hun kind maar van ook de (schoon)ouders er niet meer zijn, wat kan je werk dan ongelooflijk waardeloos zijn.
quote:Op zondag 19 mei 2013 16:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
terwijl je net opa/oma bent geworden, en met pensioen gaat/bent gegaan. als je leven eigenlijk dus pas net is begonnen
Blijven mensen hč ook al zeggen sommige FOK!ers af en toe wat anders. Je kunt nog zo getraind zijn in zoiets, het blijft erin hakken.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb zoiets zelf meegemaakt. De agent was helemal ontdaan. Wilde alleen maar troosten.
Ik vind het ook om koud van te worden, in een keer je ouders en je kind dood. Opa en oma, die denken: "Eindelijk een dag zonder regen, we gaan lekker een eindje fietsen met de kleine..." Hoe vaak hebben mijn ouders zoiets wel niet gedaan, met mijn dochter toen ze klein was? Lekker buiten, rustige weg met vrijliggend fietspad. Wat de reden ook was om zo hard op die mensen in te rijden dat ze op slag alle drie dood zijn (te hard rijden + ????), geen enkele straf kan dit leed ooit goed maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
In een klap je ouders en je kind weggevaagd.
Mijn hart gaat ook uit naar degene die deze onheilstijding moet brengen.
Afschuwelijk.
Je zou maar als agent zo een bericht moeten brengen, ik zou het niet kunnen.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, Tong. Dat is wel het minste wat je voor die ouders kunt doen. De tijd nemen om het heel rustig te brengen.
Het is geen gemakkelijke taak, nee. Een beetje nederig opstellen en de juiste woorden kiezen. Lijkt mij ook meer dan lastig, heel lastig zelfs. Zou het ook niet kunnen.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:44 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je zou maar als agent zo een bericht moeten brengen, ik zou het niet kunnen.
Liever zķ, dan op een 16-baans snelweg op een grauwe maandagmiddag inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef trovey het volgende:
Zo kom je dan aan je einde, ergens op een kleine weg op een mooie zondagmorgen.
Briefje op het raam plakken, sms-je.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:44 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Je zou maar als agent zo een bericht moeten brengen, ik zou het niet kunnen.
Je nederig opstellen?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is geen gemakkelijke taak, nee. Een beetje nederig opstellen en de juiste woorden kiezen. Lijkt mij ook meer dan lastig, heel lastig zelfs. Zou het ook niet kunnen.
Quote en edit....quote:
Deed Opstelten dat maar.quote:
Dat IJzeren gordijn was zo gek nog niet inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:21 schreef _The_General_ het volgende:
Het oostblokkersprobleem in Limburg is steeds groter aan het worden. Overlast, roofovervallen, inbraken, vechtpartijen, en nu dit..... lang leven de vrije grens...
niet altijd, maar vanaf het tandenpoetsen welquote:Op zondag 19 mei 2013 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee een Pool. Maar dat is ook een buitenlander. En alle Polen zijn altijd dronken; dat weet iedereen
Ja en wat denk je van die ouders, die hun kind bij Pa en Ma gebracht haddenquote:Op zondag 19 mei 2013 16:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke kutte manier om te sterven...en nog samen met je kleinkind ook.
Ze missen hun liefje, die thuis zit in Polen.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:21 schreef _The_General_ het volgende:
Het oostblokkersprobleem in Limburg is steeds groter aan het worden. Overlast, roofovervallen, inbraken, vechtpartijen, en nu dit..... lang leven de vrije grens...
tja Nederlanders rijden nooit met drank op hequote:Op zondag 19 mei 2013 14:44 schreef Adolecens het volgende:
Een Pool ja? Zal vast wel dronken geweest zijn![]()
RIP
Polen in verhouding iig wel vaker geloof ik...quote:Op zondag 19 mei 2013 18:30 schreef Xan21 het volgende:
[..]
tja Nederlanders rijden nooit met drank op he
Prejudice!
Hele bericht, uit 2010 al: http://www.rtl.nl/compone(...)gevaar-op-de-weg.xmlquote:Poolse automobilisten zorgen steeds vaker voor ongelukken en gevaarlijke situaties op de Nederlandse snelwegen. Ze kennen de verkeersregels niet, vertonen roekeloos rijgedrag en zitten daarnaast ook nog eens vaak met drank op achter het stuur. Dat blijkt uit cijfers van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
...
Het aantal ongelukken waarbij Polen betrokken zijn, is dus in drie jaar tijd fors gestegen. Nou geldt dat ook voor het aantal Polen dat zich de afgelopen jaren in Nederland gevestigd heeft voor werk, maar de verhouding loopt toch scheef: gemiddeld blijkt dat 20% (1 op de vijf Polen) te veel heeft gedronken als hij een ongeluk veroorzaakt.
Roekeloos is idd. heel herkenbaar.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Polen in verhouding iig wel vaker geloof ik...
[..]
Hele bericht, uit 2010 al: http://www.rtl.nl/compone(...)gevaar-op-de-weg.xml
In Limburg is dat hypermodern...quote:Op zondag 19 mei 2013 14:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom hebben ze in Limburg nog zo'n oudewetse Opel als politiewagen?
Klopt, ik durf hier niet meer de straat op.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:21 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben nog geen pool tegen gekomen die normaal reed.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:46 schreef Paul99 het volgende:
Als je die Polen af en toe over de weg ziet scheuren is het wachten totdat zoiets gebeurt. Wat een schandalig volk is dat toch op de weg...
Wat afschuwelijk voor die (schoon)ouders...je zou zulk nieuws maar krijgen.
Hou vol, ze gaan vanzelf weer weg, geen aandacht aan besteden en niet laten integreren, is zonde van de moeite.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:21 schreef _The_General_ het volgende:
Geloof je dat echt? Genoeg gevallen die in polen niks bereiken en hier komen.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hou vol, ze gaan vanzelf weer weg, geen aandacht aan besteden en niet laten integreren, is zonde van de moeite.
De meeste blijven juist omdat ze hier meer vrijheid hebben.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hou vol, ze gaan vanzelf weer weg, geen aandacht aan besteden en niet laten integreren, is zonde van de moeite.
Nee, dat geloof ik niet.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:03 schreef Popples het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Genoeg gevallen die in polen niks bereiken en hier komen.
Een fatsoenlijk huurhuis is niet te vinden want daar moeten die polen in wonen.
Ze komen hier werken en kids baren en gaan in polen feest vieren.
Er is dan ook een enorm groot verschil tussen een ongeluk veroorzaken en een moord, zeker als het gaat om een vader die zijn kinderen vermoordt.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:08 schreef Elfletterig het volgende:
Over Ruben en Julian zijn inmiddels 70 topics volgepend, terwijl dit nieuwsbericht nog niet een-derde topic beslaat tot dusver. Toch zijn de gevolgen ongeveer even erg: drie doden.
En voordat dit topic een hetze tegen Polen wordt: van alle verkeersongevallen is 95 procent te wijten aan menselijk gedrag. Er zijn dus meer dan genoeg autochtone verkeersdeelnemers die vanwege foutief gedrag een ongeluk veroorzaken.
Tuurlijk, maar de gevolgen zijn er niet minder om. Drie doden.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is dan ook een enorm groot verschil tussen een ongeluk veroorzaken en een moord, zeker als het gaat om een vader die zijn kinderen vermoordt.
Die ene dag dat het een beetje weer was om lekker te gaan fietsen met je kleinkind.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Je ouders en je kind verliezen op een dag, dat is een klap die je niet meer te boven komt
In het verkeer vallen helaas dagelijks doden en voor de nabestaanden is dat altijd heel naar, maar daarmee is het geen groot nieuws.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:52 schreef Elfletterig het volgende:
Tuurlijk, maar de gevolgen zijn er niet minder om. Drie doden.
Je had liever een zoektochtquote:Op maandag 20 mei 2013 20:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het verkeer vallen helaas dagelijks doden en voor de nabestaanden is dat altijd heel naar, maar daarmee is het geen groot nieuws.
Dat betekent dus heel cynisch gezegd dat als het groot nieuws is heel Nederland je steunt en er verschillende condoleanceregisters geopend worden. Maar iets dat minimaal net zo erg is, in een klap je ouders en je kind kwijt, daar staan we niet bij stil met steunbetuigingen en bossen rozen en kaarsen op Facebook.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het verkeer vallen helaas dagelijks doden en voor de nabestaanden is dat altijd heel naar, maar daarmee is het geen groot nieuws.
Want in de rest van Nederland bestaan dit soort wegen nietquote:Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind trouwens die wegen in Limburg erg gevaarlijk. Smalle ruimte voor auto's en dan meteen zo'n fietspad ernaast. Ik fiets er niet graag.
In de Achterhoek heb je heel wat wegen zonder apart fietspad. Daar hebben ze dan geen (onderbroken- streepjeslijn) streep meer op het midden van de weg, maar twee van die strepen, links en rechts. In je rijopleiding hoor je te leren dat dit een suggestiestrook is. Er staan ook geen fietsjes in, het is dus geen fietspad. Dat maakt het naar twee kanten gevaarlijk: je hoeft als fietser niet achter die stippellijn te blijven, al vinden woedend toeterende automobilisten (type rijbewijs cadeau gehad bij een pakje boter) van wel; en auto's mogen ook rustig die lijnen overkruisen en zo de fietster nog minder ruimte geven.quote:
Je snapt toch wel dat de aandacht voor een bijzondere gebeurtenis groter is?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat betekent dus heel cynisch gezegd dat als het groot nieuws is heel Nederland je steunt en er verschillende condoleanceregisters geopend worden. Maar iets dat minimaal net zo erg is, in een klap je ouders en je kind kwijt, daar staan we niet bij stil met steunbetuigingen en bossen rozen en kaarsen op Facebook.
In de achterhoek kan je over heenkomen op wegen waar je vrijwel nooit een auto tgenkomtquote:Op maandag 20 mei 2013 20:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
In de Achterhoek heb je heel wat wegen zonder apart fietspad. Daar hebben ze dan geen (onderbroken- streepjeslijn) streep meer op het midden van de weg, maar twee van die strepen, links en rechts. In je rijopleiding hoor je te leren dat dit een suggestiestrook is. Er staan ook geen fietsjes in, het is dus geen fietspad. Dat maakt het naar twee kanten gevaarlijk: je hoeft als fietser niet achter die stippellijn te blijven, al vinden woedend toeterende automobilisten (type rijbewijs cadeau gehad bij een pakje boter) van wel; en auto's mogen ook rustig die lijnen overkruisen en zo de fietster nog minder ruimte geven.
(Om alle schijn van fietsstrook te vermijden wordt wegbeheerders aangeraden ze smal te houden, ze zo'n 40 cm, kan je nagaan hoe link het is als je krampachtig probeert daarop te fietsen, met naast je waar het asfalt ophoudt een weke berm),
Er kan op z'n minst ook een condoleanceregister komen voor dit ongeluk.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de aandacht voor een bijzondere gebeurtenis groter is?
quote:Op maandag 20 mei 2013 21:05 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er kan op z'n minst ook een condoleanceregister komen voor dit ongeluk.
Dan kun je er dagelijks meerderen gaan openen.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:05 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er kan op z'n minst ook een condoleanceregister komen voor dit ongeluk.
Het is me nooit opgevallen dat het anders is als in de rest van NL.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef Loekie1 het volgende:
Weinig aandacht is er voor dit drama.
Ik vind trouwens die wegen in Limburg erg gevaarlijk. Smalle ruimte voor auto's en dan meteen zo'n fietspad ernaast. Ik fiets er niet graag.
Echtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:51 schreef Platina het volgende:
dit soort wegen heb je overal in Nederland.
Ik ben een vrouw hoor. Ik heb gelogen, ik fiets er namelijk graag. Maar in Limburg en in de Achterhoek en ook in Apeldoorn én in de stad Den Haag is het hopeloos hoe ze de fietspaden hebben aangelegd, je hebt het gevoel dat je elk moment van je sokken gereden kunt worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:51 schreef Platina het volgende:
[..]
Ach lul toch niet man, dit soort wegen heb je overal in Nederland.
De veiligheid van fietsers in Amsterdam beter noemen dan in de "provincie" is toch wel het meest bizarre dat ik vandaag heb gelezen! En ik heb notabene net TRU en BNW bekeken!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:03 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw hoor. Ik heb gelogen, ik fiets er namelijk graag. Maar in Limburg en in de Achterhoek en ook in Apeldoorn én in de stad Den Haag is het hopeloos hoe ze de fietspaden hebben aangelegd, je hebt het gevoel dat je elk moment van je sokken gereden kunt worden.
Ik woon in Amsterdam en daar is het gewoon veel beter gedaan.
Natuurlijk heb je smalle autowegen met een fietspad ernaast overal, ook in NH en het noorden van Nederland, maar je merkt het verschil als je richting het zuiden gaat dat er minder aandacht voor de fietser is.
Als je de miljoenen toeristen die jaarlijks fietsend Amsterdam verkennen, in de Achterhoek zou zetten zou ik meteen honderd ambulances meesturen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:07 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De veiligheid van fietsers in Amsterdam beter noemen dan in de "provincie" is toch wel het meest bizarre dat ik vandaag heb gelezen! En ik heb notabene net TRU en BNW bekeken!
Chauffeur had niet gedronkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:41 schreef Perrin het volgende:
Manman, wat een bizarre pech dat je net daar fietst waar een dronken Pool terechtkomt.
Arme ouders
Gecorrigeerd.. en hoe vlieg je nuchter in hemelsnaam daar de bocht uit?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:12 schreef eight het volgende:
[..]
Chauffeur had niet gedronken
bron:http://www.l1.nl/112/2155(...)l-had-niet-gedronken
Je bent wel steden aan het vergelijken met dorpen. De weg van Beringe naar Meijel is een veredelde 50 weg.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:03 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw hoor. Ik heb gelogen, ik fiets er namelijk graag. Maar in Limburg en in de Achterhoek en ook in Apeldoorn én in de stad Den Haag is het hopeloos hoe ze de fietspaden hebben aangelegd, je hebt het gevoel dat je elk moment van je sokken gereden kunt worden.
Ik woon in Amsterdam en daar is het gewoon veel beter gedaan. Ik stond in Den Haag te wachten voor het stoplicht met de fiets en werd gewoon omver geblazen door vrachtauto's die rakelings voorbijkwamen. Belachelijk! In Apeldoorn moet je gissen wat een fietspad is want nergens hebben ze het fietssymbool aangegeven.
Natuurlijk heb je smalle autowegen met een fietspad ernaast overal, ook in NH en het noorden van Nederland, maar je merkt het verschil als je richting het zuiden gaat dat er minder aandacht voor de fietser is.
Heel vreemd inderdaad. Hij schijnt ook nog niet de eerste te zijn die door deze bocht vliegtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gecorrigeerd.. en hoe vlieg je nuchter in hemelsnaam daar de bocht uit?
Ik heb daar nooit gefietst dus ik weet het niet. Heeft het fietspad een andere kleur? Dat is in Amsterdam vaak het geval, valt goed op als het fietsasfalt rood is. Er zijn op die weg vaker ongelukken dus er zal toch iets niet goed zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:16 schreef Platina het volgende:
[..]
Je bent wel steden aan het vergelijken met dorpen. De weg van Beringe naar Meijel is een veredelde 50 weg.
Ik zie ook niet in wat er mis is met deze weg, wil je overal het fietspad 10 meter van de weg hebben liggen met betonblokken ervoor? Het fietspad lijkt mij prima van de weg gescheiden.
Nee, maar het is wel duidelijk van de rijbaan gescheiden en als fietspad herkenbaar. Kijk anders het filmpje op L1.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit gefietst dus ik weet het niet. Heeft het fietspad een andere kleur?
Misschien is de autoweg te smal? Je hebt daar van die wegen waar net twee auto's naast elkaar op passen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:19 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel duidelijk van de rijbaan gescheiden en als fietspad herkenbaar. Kijk anders het filmpje op L1.
Kan van alles zijn natuurlijk. Daar zal wel onderzoek naar gedaan worden lijkt mij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:16 schreef Perrin het volgende:
Gecorrigeerd.. en hoe vlieg je nuchter in hemelsnaam daar de bocht uit?
Je ziet het fietspad lopen, er staan lage bosjes tussen de weg en het fietspad:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:22 schreef Loekie1 het volgende:
Staan er duidelijke blauwe borden 'fietspad' die ook vanuit de auto te zien zijn? Of heb je vanuit de auto het idee dat er niets naast de weg is?
Ja zoiets.. het is wel een mooie rechte racebaan zo.quote:
Alsjeblieft zegquote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat betekent dus heel cynisch gezegd dat als het groot nieuws is heel Nederland je steunt en er verschillende condoleanceregisters geopend worden. Maar iets dat minimaal net zo erg is, in een klap je ouders en je kind kwijt, daar staan we niet bij stil met steunbetuigingen en bossen rozen en kaarsen op Facebook.
Niet dronken of niet onder invloed (bloedtest moet dat laatste uitwijzen)?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:04 schreef Bayswater het volgende:
Hij was niet onder invloed hoor ik net op het nieuws, zijn we daar ook weer vanaf. Kunnen we nu over op de rijvaardigheid van Polen, maar vlak de Bulgaren ook niet uit.
Als je voor die bocht een bordje neer moet zetten met bv adiessnelheid huppeldepup dan kan je bij elke bocht een bord neer gaan zetten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:30 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, ik vind de weg toch wat smalletjes, naast de witte streep aan de rechterkant heb je nog een centimeter asfalt en dan beginnen de minieme bosjes al en daarna het fietspad in precies dezelfde kleur.
https://maps.google.nl/ma(...)cbp=11,286.17,0,6.45,
Als je de weg af loopt met het mannetje van Googlemaps en je komt voor de flauwe bocht, zie je hoe smal het lijkt.
Wat ze zouden moeten doen is voor de flauwe bocht een waarschuwingsbord neerzetten om de snelheid af te remmen. Of een fikse drempel aanleggen.
Wat maakt het uit dat het fietspad in dezelfde kleur is? Ik mag toch hopen dat iedere automobilist dat als zodanig een fietspad herkend. En aan het begin van de weg staan volgens mij ook fietspadborden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:30 schreef Loekie1 het volgende:
Tja, ik vind de weg toch wat smalletjes, naast de witte streep aan de rechterkant heb je nog een centimeter asfalt en dan beginnen de minieme bosjes al en daarna het fietspad in precies dezelfde kleur.
Als je de weg af loopt met het mannetje van Googlemaps en je komt voor de flauwe bocht, zie je hoe smal het lijkt.
Wat ze zouden moeten doen is voor de flauwe bocht een waarschuwingsbord neerzetten om de snelheid af te remmen. Of een fikse drempel aanleggen.
Als je dat een smalle weg vind mag ik toch hopen dat je geen rijbewijs hebt?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:30 schreef Loekie1 het volgende:
Heb je een linkje naar de bron?quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:52 schreef eight het volgende:
"Het is voor hem net zo'n grote puzzel wat er gebeurd is. Hij had niet gedronken en reed netjes, maar ineens deed de auto niet meer wat hij wilde" aldus de advocaat van de 32 jarige Pool
Heb het ook in het Limburgs Dagblad gelezen ja.quote:
Laat me raden :quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:52 schreef eight het volgende:
"Het is voor hem net zo'n grote puzzel wat er gebeurd is. Hij had niet gedronken en reed netjes, maar ineens deed de auto niet meer wat hij wilde" aldus de advocaat van de 32 jarige Pool
Met 50 km/u kun je wel 3 fietsers doodrijden hoor. Kwestie van hoe je ze raakt en hoe kwetsbaar ze zijn (bejaarden en kinderen zijn nu eenmaal kwetsbaarder). Dus an sich is het niet onmogelijk dat hij niet te hard heeft gereden (daar zal ook gewoon onderzoek naar worden gedaan).quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb het ook in het Limburgs Dagblad gelezen ja.
Lijkt me toch sterk dat als je zelfs niet te hard reed drie mensen in een klap doodrijdt. Maximaal 50 had ie dan toch maar gemogen he?
nope, dit stuk is nog net 80, en als je normaal 80 rijdt is dat ook prima te doen, stukje verderop begint de bebouwde kom van Meijel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb het ook in het Limburgs Dagblad gelezen ja.
Lijkt me toch sterk dat als je zelfs niet te hard reed drie mensen in een klap doodrijdt. Maximaal 50 had ie dan toch maar gemogen he?
Maar ja, advocaten verzinnen van alles. Misschien gaan ze bmw aanklagen (van dat merk was de auto toch?)
Of een blikje bier vast tussen zijn rem pedaal.quote:
quote:Woedende vader gooit stoel naar rechter
De vader van het 2-jarige kind dat vorig jaar in Meijel werd doodgereden, is in de rechtszaal volledig door het lint gegaan. De man werd woedend nadat de rechter de straf uitsprak tegen de Pool die het ongeluk veroorzaakte.
120 uur taakstraf
De bestuurder kreeg een taakstraf van 120 uur voor het doodrijden van het 2-jarige kind en haar 67-jarige opa en 64-jarige oma. Er was 15 maanden cel geëist. De drie werden geschept toen de auto van de Pool uit de bocht vloog. Getuigen zeggen dat hij te hard reed.
De vader gooide na de uitspraak een stoel naar de rechter. Daarna werd de man door de politie uit de rechtszaal gezet.
'Leven kapot'
De ouders van het 2-jarige slachtoffer kunnen niet verkroppen dat de man alleen een taakstraf krijgt. "Ons leven is kapot, maar hij kan gewoon verder", zei de moeder na het incident.
Bron: http://www.1limburg.nl/wo(...)ter?context=topstory
3 mensen dood = 120 uur schoffelen.quote:
Ik snap het wel, heb er alleen totaal geen begrip voor.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:50 schreef MPC60 het volgende:
[..]
3 mensen dood = 120 uur schoffelen.
Ik snap die vader wel.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik snap het wel, heb er alleen totaal geen begrip voor.
Je hebt de uitspraak van de rechter gewoon te accepteren. Je gaat toch niet als een of andere idioot zonder zelfbeheersing met een stoel gooien.
Vast wel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:54 schreef MPC60 het volgende:
Ik weet niet zeker of ik wel die zelfbeheersing zou hebben op een vergelijkbaar moment.
Idem.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:54 schreef MPC60 het volgende:
Ik weet niet zeker of ik wel die zelfbeheersing zou hebben op een vergelijkbaar moment.
Idd. Dat je grootouders en je kind dood zijn (en de dader voor straf slechts een paar weekjes moet schoffelen) is tot daar aan toe, maar mijn god man, hou je zelfbeheersing.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraak van de rechter gewoon te accepteren. Je gaat toch niet als een of andere idioot zonder zelfbeheersing met een stoel gooien.
Gristus man hoe kun je daar nou geen begrip voor hebben? "Idioot zonder zelfbeheersing". Gast ik mag hopen dat je je ooit in eenzelfde positie zult bevinden als deze vader, die niet alleen zijn kind maar ook zijn ouders heeft verloren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Preciesquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Dat je grootouders en je kind dood zijn (en de dader voor straf slechts een paar weekjes moet schoffelen) is tot daar aan toe, maar mijn god man, hou je zelfbeheersing.
Iedereen weet dat ten allen tijde je zelfbeheersing houden het allerbelangrijkst is.![]()
Laat die man zijn woede kwijt kunnen man, hij heeft niks meer, (schoon)ouders en kind kwijt en dan 120 uur taakstraf voor de dader. Dit is echt het schoolvoorbeeld van NL en zijn te lage straffen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik was sarcastischquote:
Rip, maar en nu?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:12 schreef myShizzle het volgende:
Tokkie. Mwoah. Hier spreekt iemand wiens vriendin is doodgereden door een dronken klootzak. Op een B-weggetje, met 140 km/u, van achteren terwijl ze op een fiets reed. Resultante: 240u werkstraf.
Nabestaanden deden dat ook bij dat jochie Danny (geloof ik) dat werd doodgereden, dat heeft wel zin gehad geloof ik.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Anders het mijne wel, ik snap niet hoe dit soort doodrijders met een paar weken taakstraf wegkomen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:13 schreef myShizzle het volgende:
Hmmm ok Perrin, mijn excuusMijn bloed pompt bij dergelijke berichten en dan klap ik er al snel iets uit.
En daarom hoop je dat ik in dezelfde situatie kom enkel en alleen omdat ik van mening ben dat deze man weinig zelfbeheersing heeft.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:14 schreef myShizzle het volgende:
Nu niks, behalve van mijn kant enorm veel onbegrip voor rechters die dit met een taakstraf afhandelen.
Hopelijk dat dat dit keer niet het geval is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:13 schreef Beauke het volgende:
[..]
Nabestaanden deden dat ook bij dat jochie Danny (geloof ik) dat werd doodgereden, dat heeft wel zin gehad geloof ik.
Als daar 3 weekjes schoffelen voor staat is dat zeker het overwegen waard.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Inderdaad.
Je kan hem beter per ongeluk dood rijden
Hoelang en erg moet je jezelf laten naaien voor je je zelfbeheersing wel mag verliezen volgens jou?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Woede uitbarstingen zijn nooit goed.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoelang en erg moet je jezelf laten naaien voor je je zelfbeheersing wel mag verliezen volgens jou?
Dan was het vast een Nederlander.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:12 schreef myShizzle het volgende:
Tokkie. Mwoah. Hier spreekt iemand wiens vriendin is doodgereden door een dronken klootzak. Op een B-weggetje, met 140 km/u, van achteren terwijl ze op een fiets reed. Resultante: 240u werkstraf.
Vind het best een menselijke reactie als je de wanhoop nabij bent.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Woede uitbarstingen zijn nooit goed.
Alles wat wij mensen doen is menselijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:23 schreef Beauke het volgende:
[..]
Vind het best een menselijke reactie als je de wanhoop nabij bent.
Ik bedoelde begrijpelijk. Type heel wat anders neer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles wat wij mensen doen is menselijk.
Terecht, want je hebt geen empathie voor hoe machteloos zo iemand zich voelt en loopt vanuit je ivoren torentje beetje interessant te doen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En daarom hoop je dat ik in dezelfde situatie kom enkel en alleen omdat ik van mening ben dat deze man weinig zelfbeheersing heeft.
Sympathiek wel.
Ik begrijp de reactie ook wel, heb er alleen geen begrip voor.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:27 schreef Beauke het volgende:
[..]
Ik bedoelde begrijpelijk. Type heel wat anders neer.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:27 schreef Donnis het volgende:
[..]
Terecht, want je hebt geen empathie voor hoe machteloos zo iemand zich voelt en loopt vanuit je ivoren torentje beetje interessant te doen.
Zucht.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp de reactie ook wel, heb er alleen geen begrip voor.
Huh? Je spreekt jezelf een beetje tegen, vindt je niet?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp de reactie ook wel, heb er alleen geen begrip voor.
Te lastig? ik begrijp het ook wanneer iemand seks heeft met een kind (dat doet die waarschijnlijk omdat hij een seksuele aantrekkingskracht tot dat kind voelde), ik heb er alleen geen begrip voor.quote:
ik zou toch begonnen zijn met die pool zijn nek te brekenquote:
Nee.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:30 schreef Beauke het volgende:
[..]
Huh? Je spreekt jezelf een beetje tegen, vindt je niet?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Te lastig? ik begrijp het ook wanneer iemand seks heeft met een kind (dat doet die waarschijnlijk omdat hij een seksuele aantrekkingskracht tot dat kind voelde), ik heb er alleen geen begrip voor.
Hetzelfde hier: ik snap dat hij kwaad was om de lage straf, maar ik heb geen begrip voor het feit dat hij zijn woede moest tonen door een stoel naar de rechter te gooien.quote:
lolquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Te lastig? ik begrijp het ook wanneer iemand seks heeft met een kind (dat doet die waarschijnlijk omdat hij een seksuele aantrekkingskracht tot dat kind voelde), ik heb er alleen geen begrip voor.
Poging tot moord op een ambtenaar in functie, 15 jaar !11!1!!quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:34 schreef Bill_E het volgende:
Jammer dat hij niet raak gooide, ik snap zijn reactie volledig. Maar waarschijnlijk krijgt hij meer celstraf dan die pool..
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:34 schreef Bill_E het volgende:
Jammer dat hij niet raak gooide, ik snap zijn reactie volledig. Maar waarschijnlijk krijgt hij meer straf dan die pool..
Omdat de rechter het moet doen met wat bewezen kan worden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:07 schreef Grielen het volgende:
120 uur taakstraf![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe kan die rechter nou voldaan en tevreden 's avonds naar bed gaan?
http://uitspraken.rechtsp(...)keyword=heldensedijkquote:De rechtbank vindt echter dat er onvoldoende bewijs is dat verdachte is gaan slingeren door (veel) te hard te rijden. Van strafrechtelijke “schuld” in de zin van (artikel 6 van) de Wegenverkeerswet 1994 is naar het oordeel van de rechtbank daarom geen sprake. Wel bewezen acht de rechtbank overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 en zij veroordeelt verdachte tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van één jaar met een proeftijd van twee jaren.
Idd die stoel kwam niet ver, je zou denken met al die woede kan die toch wel die stoel een meter of 5 gooien?quote:
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat de rechter het moet doen met wat bewezen kan worden.
De chauffeur was niet dronken, was niet onder invloed van drugs of medicijnen en had z'n telefoon gedurende de rit niet gebruikt.
De chauffeur verklaarde zelf rond de 80/85 te hebben gereden waar je 80 mag. Sporenonderzoek wijst uit dat de snelheid tussen de 80 en 124 moet hebben gelegen. Een rit met een vervangende auto van hetzelfde type wijst uit dat 125 km geen problemen oplevert in de bocht.
De auto was technisch in orde.
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)keyword=heldensedijk
Het vonnis is helder, duidelijk omschreven ook.
Wat wil je dan, levenslang voor een ongeluk?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:33 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat een onbeschofte strafmaat. Er is een hoop mis in dit land.
Helder ja als je het zo leest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De chauffeur was niet dronken, was niet onder invloed van drugs of medicijnen en had z'n telefoon gedurende de rit niet gebruikt.
De chauffeur verklaarde zelf rond de 80/85 te hebben gereden waar je 80 mag. Sporenonderzoek wijst uit dat de snelheid tussen de 80 en 124 moet hebben gelegen. Een rit met een vervangende auto van hetzelfde type wijst uit dat 125 km geen problemen oplevert in de bocht.
[..]
Alleen, wat is dan de reden dat hij die mensen dood heeft gereden? hij had geen drank, drugs of medicijnen opquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat wil je dan, levenslang voor een ongeluk?
Wat er mis is in dit land is dat men altijd iemand ergens aansprakelijk voor wil houden, ook al is dat lang niet altijd terecht.
Dit. Je kan zoiets niet doen, maar ik snap wel dat er iets knapt als je daar zit en je bent je kind en (schoon)ouders kwijt, en zo'n saai links theezuipend kutwijf met d'r scheve bek vindt dat meneer de Pool maar even 3 weekjes moet schoffelen, want zielig, en lastige jeugd, en het is hier allemaal niet makkelijk als buitenlander.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Troll gespot.
120 uur schoffelen is kansloos als straf zijnde.
Praat de actie van die vader niet goed, maar ik snap z'n reactie maar al te goed.
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helder ja als je het zo leest.
Gevoelsmatig als vader echter niet te rijmen met zijn verlies. Arme man.
Het is niet bekend, hij zegt (en dat zeggen getuigen ook) dat z'n auto begon te slingeren, er is daar alleen geen reden voor gevonden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alleen, wat is dan de reden dat hij die mensen dood heeft gereden? hij had geen drank, drugs of medicijnen op
Ja, daar heeft het echt mee te maken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit. Je kan zoiets niet doen, maar ik snap wel dat er iets knapt als je daar zit en je bent je kind en (schoon)ouders kwijt, en zo'n saai links theezuipend kutwijf met d'r scheve bek vindt dat meneer de Pool maar even 3 weekjes moet schoffelen, want zielig, en lastige jeugd, en het is hier allemaal niet makkelijk als buitenlander.
Is dat niet juist ook een reden om te denken dat die pool liegt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is niet bekend, hij zegt (en dat zeggen getuigen ook) dat z'n auto begon te slingeren, er is daar alleen geen reden voor gevonden.
Ophoepelen kuttrol.quote:
Maar er is geen mankement gevonden aan z'n auto, dan is dat dus door zijn toedoen veroorzaakt. En het is nogal een ruime schatting dat hij tussen de 80 - 124 zou rijden (serieus, kan dat niet nauwkeuriger?)quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is niet bekend, hij zegt (en dat zeggen getuigen ook) dat z'n auto begon te slingeren, er is daar alleen geen reden voor gevonden.
Dan ben ik verdrietig, niet meer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:47 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Ophoepelen kuttrol.
Kom maar eens praten als jouw ouders (en eventuele kind) door een debiel dood worden gereden.
Dat is die vader ook. Heel erg verdrietig. En mensen die veel verdriet met zich meedragen en uitgeput zijn kunnen wel eens emotioneel reageren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan ben ik verdrietig, niet meer.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan ben ik verdrietig, niet meer.
Hij had niet raak moeten gooien, het is wel goed zo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:34 schreef Bill_E het volgende:
Jammer dat hij niet raak gooide, ik snap zijn reactie volledig. Maar waarschijnlijk krijgt hij meer straf dan die pool..
Jawel hoor, ik ben alleen van mening dat dit soort gewelddadige handelingen nooit goed zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:49 schreef Beauke het volgende:
[..]
Dat is die vader ook. Heel erg verdrietig. En mensen die veel verdriet met zich meedragen en uitgeput zijn kunnen wel eens emotioneel reageren.
Je hebt geen benul van wat die man moet doormaken.
Ja klopt, die man is blij.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Verdrietig ben je als je hond doodgaat, of je oma van 98 die helemaal op is.
NWS / Baas laat personeel op hun knieeen over straat kruipen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben alleen van mening dat dit soort gewelddadige handelingen nooit goed zijn.
wat bewezen is, is dat de dader 3 mensen heeft doodgereden. Dat alleen zou al meer moeten opleveren dan 120 dagen plantsoendienst. Juist omdat de auto in ord was.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Hij gooide in zijn onmacht met een stoel, niet met een granaat ofzo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben alleen van mening dat dit soort gewelddadige handelingen nooit goed zijn.
Als die stoel raak was dan had die Mevrouw een probleem.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:52 schreef Beauke het volgende:
[..]
Hij gooide in zijn onmacht met een stoel, niet met een granaat ofzo.
Dat dit wel een niveautje dieper zit dan 'verdrietig'. Maar goed, jij schijnt niet de meest emotioneel onderlegde user te zijn, dus je snapt vast niet dat zoiets als dit voor die vader wel wát erger is dan 'verdrietig'.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja klopt, die man is blij.
Waar slaat dit nu weer op?
Als als als als als m'n moeder een plassertje had was het m'n vader HAHAquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als die stoel raak was dan had die Mevrouw een probleem.
Je mag ook een ander synoniem gebruiken hoor.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat dit wel een niveautje dieper zit dan 'verdrietig'. Maar goed, jij schijnt niet de meest emotioneel onderlegde user te zijn, dus je snapt vast niet dat zoiets als dit voor die vader wel wát erger is dan 'verdrietig'.
Bedankt Henk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als als als als als m'n moeder een plassertje had was het m'n vader HAHA
Godverdomme zeg, wat kan jij dom lullen.
Even de discussie over de taakstraf ter zijde leggend is het toch van de zotte dat de ontzegging van de rijbevoegheid én maar één jaar is én maar voor een proeftijd van twee jaar geldt.quote:overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 en zij veroordeelt verdachte tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van één jaar met een proeftijd van twee jaren.
Die "straf" is werkelijk weer zum kotzen. Begrijpelijke reactie als je ziet dat zo'n idioot zo enorm makkelijk wegkomt met het doden van drie van je familieleden.quote:
En jij scoorde destijds 1 uit 10?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
wat bewezen is, is dat de dader 3 mensen heeft doodgereden. Dat alleen zou al meer moeten opleveren dan 120 dagen plantsoendienst. Juist omdat de auto in ord was.
Het is al een paar jaar geleden, maar toen ik nog studeerde had strafrecht 3 doelen:
Reintegratie van de dader
Straf voor de daad
Genoegdoening voor de maatschappij.
Op z'n best scoren ze hier 1 uit 3
Nee. Ongelukken gebeuren. Je moet niet altijd maar met strafrecht proberen zo veel mogelijk schade aan te richten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
wat bewezen is, is dat de dader 3 mensen heeft doodgereden. Dat alleen zou al meer moeten opleveren dan 120 dagen plantsoendienst. Juist omdat de auto in ord was.
Had ie uberhaupt wel een rijbewijs dan? Ik heb de helft niet meegekregen, alleen dat er een stoel gegooid werd... was net op de radio. En terecht lijkt me... vuur met vuur bestrijdenquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ongelukken gebeuren. Je moet niet altijd maar met strafrecht proberen zo veel mogelijk schade aan te richten.
Natuurlijk is dit verschrikkelijk tragisch. Voor alle betrokkenen. Los je daarmee wat op door iemand op te sluiten waarvan bewezen is dat hij nauwelijks iets fout deed?
Je hebt de helft niet meegekregen maar gaat wel zoiets lopen roepen:quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:11 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Had ie uberhaupt wel een rijbewijs dan? Ik heb de helft niet meegekregen, alleen dat er een stoel gegooid werd... was net op de radio. En terecht lijkt me... vuur met vuur bestrijden
Daar zou ik me meer voor schamen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:07 schreef empa1010 het volgende:
Ja belachelijk lage 'straf'.... 3 mensen dood en dan 120 uur taakstraf. Je zou je toch doodschamen in dit land ook he
Aah ja ik wist het. Laat maarquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt de helft niet meegekregen maar gaat wel zoiets lopen roepen:
[..]
Daar zou ik me meer voor schamen.
Is het idee van straffen dat je iets oplost? Of van preventie dat mensen het doen en wraking?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ongelukken gebeuren. Je moet niet altijd maar met strafrecht proberen zo veel mogelijk schade aan te richten.
Natuurlijk is dit verschrikkelijk tragisch. Voor alle betrokkenen. Los je daarmee wat op door iemand op te sluiten waarvan bewezen is dat hij nauwelijks iets fout deed?
Mij ook niet. Je verbaasd je nergens meer over in dit land. 'to be continued...'quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou me trouwens niets verbazen dat de stoelgooier strenger bestraft wordt dan de doodrijder
Waarom is iemand die de macht over het stuur verliest meteen een hufter? Als hij gedronken had of belde of te hard reed ben ik het volledig met je eens. En ook ten opzichte van de preventie, trouwens.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is het idee van straffen dat je iets oplost? Of van preventie dat mensen het doen en wraking?
Ik kots op je koppie thee en foei toch dat mag niet houding tov dit soort hufters.
Hier, hoef je niet meer af te vragen:quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:32 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Mij ook niet. Je verbaasd je nergens meer over in dit land. 'to be continued...'
Vraag me af of ze bij die Pool wel gelijk een blaastest hadden gedaan, maar ik zal het eens terug gaan lezen, indien niet dan krijg ik natuurlijk van Tchock ongenadig op m'n donder
quote:Verdachte is kort na het ongeval onderworpen aan een ademonderzoek. Volgens deze ademanalyse heeft verdachte geen alcoholhoudende drank gebruikt. Uit bloed- en urineonderzoek werd geen gebruik van verdovende middelen of medicijnen aangetoond.
Uit onderzoek van de historische verkeersgegevens van de mobiele telefoon van verdachte bleek voorts dat verdachte ten tijde van het ongeval niet heeft getelefoneerd.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:32 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Mij ook niet. Je verbaasd je nergens meer over in dit land. 'to be continued...'
Vraag me af of ze bij die Pool wel gelijk een blaastest hadden gedaan, maar ik zal het eens terug gaan lezen, indien niet dan krijg ik natuurlijk van Tchock ongenadig op m'n donder
quote:Onderzoek alcohol/drugsgebruik en telecommunicatie
Verdachte is kort na het ongeval onderworpen aan een ademonderzoek. Volgens deze ademanalyse heeft verdachte geen alcoholhoudende drank gebruikt. Uit bloed- en urineonderzoek werd geen gebruik van verdovende middelen of medicijnen aangetoond.
Uit onderzoek van de historische verkeersgegevens van de mobiele telefoon van verdachte bleek voorts dat verdachte ten tijde van het ongeval niet heeft getelefoneerd.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:34 schreef Pietertjuh het volgende:
Begrijpelijke reactie, zit mezelf namelijk al op te winden als ik die uitspraak hoor. Smerige kut Pool. We zijn onderhand het land van de buitenlanders aan het worden, 120 uur taakstraf voor zo'n grafpool die ff je kind en je ouders doodrijd. Politie heeft bewijs dat hij te hard reed maar de rechter doet er niks mee. Jammer dat ze die stoel niet tegen dr kop kreeg, teef.
Wat een kut land is dit.
Het enige bewijs wat er is zijn mensen die in tegengestelde richting reden en op grote afstand van het ongeluk waren. Hoe kun je dan snelheid schatten? Het te hard rijden kon niet worden bewezen. Als dat wel zo was geweest was er een zware gevangenisstraf uitgerold.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:36 schreef empa1010 het volgende:
Enige waar ze 'm dan op zouden kunnen pakken is dat ie 120 reed waar het 80 was.
Op de Telegraaf is men ook al lekker bezig, meer dan 150 reacties die allemaal duidelijk zijn. Het gaat er bij mij ook niet in dat dit een ongeluk is, alleen al het te hard rijden is een teken van roekeloosheid.
Dat jongetje wat vorig jaar doodgereden werd in Den Haag, dat was een zelfde geval bij mijn weten.
En hoe?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:36 schreef empa1010 het volgende:
Enige waar ze 'm dan op zouden kunnen pakken is dat ie 120 reed waar het 80 was.
Maar dat kunnen ze niet aantonen, alleen dat het tussen 76 en 124 lag, dat kan ook 83 zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:36 schreef empa1010 het volgende:
Omdat het vaker voorkomt misschien? Roekeloos gedrag van Polen o.a.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
En hoe?
Verbazingwekkend al die mensen die op onderbuikgevoelens willen veroordelen en niet op de feiten.
Wil je nu zeggen dat je mensen moet veroordelen op basis van eerder gedrag van landgenoten?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:39 schreef empa1010 het volgende:
Omdat het vaker voorkomt misschien? Roekeloos gedrag van Polen o.a.
In Den Haag / Scheveningen betrof het overigens een Bulgaar. Groot verschil natuurlijk
Dat is het de vraag waar het risico moet vallen. Wat mij betreft niet op de samenleving maar op de persoon die zeer waarschijnlijk veel te hard reed.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze niet aantonen, alleen dat het tussen 76 en 124 lag, dat kan ook 83 zijn.
Nee geenszinsquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat je mensen moet veroordelen op basis van eerder gedrag van landgenoten?
Ah, omdat er wel eens Polen te hard rijden moeten we elk ongeluk met een Pool maar behandelen alsof hij te hard reed? Er worden namelijk miljoenen snelheidsboetes per jaar uitgeschreven, en ik durf te wedden dat het overgrote deel daarvan naar autochtone Nederlanders wordt opgestuurd.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Omdat het vaker voorkomt misschien? Roekeloos gedrag van Polen o.a.
In Den Haag / Scheveningen betrof het overigens een Bulgaar. Groot verschil natuurlijk
Hij reed niet zeer waarschijnlijk veel te hard. In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel is bewezen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is het de vraag waar het risico moet vallen. Wat mij betreft niet op de samenleving maar op de persoon die zeer waarschijnlijk veel te hard reed.
Schuldig, omdat we denken dat je schuldig bent. We kunnen het niet bewijzen, maar da's niet zo van belang.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is het de vraag waar het risico moet vallen. Wat mij betreft niet op de samenleving maar op de persoon die zeer waarschijnlijk veel te hard reed.
Zeker. Maar ondertussen zijn er wel 3 mensen dood en is de reactie van die vader meer dan begrijpelijk. Jammer dat het niet raak was.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij reed niet zeer waarschijnlijk veel te hard. In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Helemaal niet, de politie heeft d.m.v. van testen met een testauto geconstateerd dat hij te hard reed. Niks geen getuigen met verklaringen, gewoon uitgezocht. Ook gaat de officier hier tegen in beroep omdat ze gewoon voldoende bewijs hebben, de rechter vind dat schijnbaar van niet. Daarom is het een smerige teef en hoop ik dat ze zelf voor dr flikker gereden word.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Het enige bewijs wat er is zijn mensen die in tegengestelde richting reden en op grote afstand van het ongeluk waren. Hoe kun je dan snelheid schatten? Het te hard rijden kon niet worden bewezen. Als dat wel zo was geweest was er een zware gevangenisstraf uitgerold.
Kun je voor mij die passage over de testauto even citeren uit het vonnis? Volgens mij is namelijk het enige wat als bewijs is aangevoerd:quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:41 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Helemaal niet, de politie heeft d.m.v. van testen met een testauto geconstateerd dat hij te hard reed. Niks geen getuigen met verklaringen, gewoon uitgezocht. Ook gaat de officier hier tegen in beroep omdat ze gewoon voldoende bewijs hebben, de rechter vind dat schijnbaar van niet. Daarom is het een smerige teef en hoop ik dat ze zelf voor dr flikker gereden word.
Tussen de 76 en 124 kilometer per uur. Op basis van dit bewijs kan het net zo goed 79 als 115 zijn geweest.quote:De sporen op het fietspad laten zien dat de auto over een afstand van ongeveer 17 meter een rotatie van 25 graden ondergaat, van bovenaf gezien met de klok mee, en dat de auto als geheel daarbij een boog naar links beschrijft. Het blijkt dat die beweging in PC-Crash kan worden gesimuleerd als de snelheid bij aanvang van de simulatie tussen 69 km/u en 133 km/u ligt. Gedurende de gesimuleerde beweging is er een afname van de snelheid van de auto. De beide volwassen slachtoffers zijn bij de botsing over een afstand van 30 ā 35 meter geworpen, en de auto heeft nog een afstand van ongeveer 50 meter afgelegd. Op grond van resultaten in de literatuur van botsproeven waarbij fietsersaanrijdingen zijn gereconstrueerd, is voor een werpafstand van 30 meter een snelheid nodig van tenminste 60 km/u tot snelheden boven 100 km/u. Omdat het hier om een botsing met meerdere fietsen gaat is de ondergrens van 60 km/u vermoedelijk te laag. Anderzijds zijn botssnelheden boven 120 km/u niet reëel, omdat de auto na de botsing op een afstand van 50 meter tot stilstand kwam.
Als alleen simulaties in ogenschouw worden genomen waarin de auto op de botsplaats nog een snelheid tussen 60 km/u en 120 km/u had, dan moet de snelheid bij aanvang van de sporen tussen 76 km/u en 124 km/u zijn geweest (99 procent kansniveau).
Conclusie: Op basis van de uitgangspunten volgt voor de BMW van de op het fietspad afgetekende sporen een kans van 99% dat de snelheid hoger was dan 76 km/h en een kans van 99% dat de snelheid van de BMW lager was dan 124 km/h.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:41 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Helemaal niet, de politie heeft d.m.v. van testen met een testauto geconstateerd dat hij te hard reed. Niks geen getuigen met verklaringen, gewoon uitgezocht.
Kan jij mij dat even aanwijzen?quote:De snelheid
Het Nederlands Forensisch Instituut te Den Haag heeft aan de hand van de op het fietspad afgetekende sporen onderzoek gedaan naar de snelheid waarmee verdachte zou hebben gereden. Dit onderzoek leidde tot de conclusie dat bij aanvang van de op het fietspad afgetekende sporen een kans van 99% is dat de snelheid van de BMW hoger was dan 76 km/u en een kans van 99% dat de snelheid van de BMW lager was dan 124 km/u.
Met een vervangende BMW werden rij- en remproeven op de plaats van het ongeval gehouden. De vervangende personenauto kon de bocht met een snelheid van 125 km/h doorrijden, zonder daarvoor over het rijgedeelte te hoeven/moeten rijden dat bestemd was voor het tegemoetkomend verkeer. Uit rij- en remproeven met de BMW van verdachte bleek dat deze naar behoren stuurde en remde. Er werden bij die proeven geen bijzonderheden waargenomen die invloed hadden op het ontstaan dan wel het verloop van het verkeersongeval. De hoogst gereden snelheid met de ongevals-BMW betrof bij die proeven 108 km/h.
Volgens berekeningen van de bochtsnelheid, de snelheid waarmee een voertuig een bocht kan doorrijden zonder dat dit voertuig het contact tussen band en wegdek verliest, dus in een slip raakt, bedroeg deze snelheid voor een soortgelijke BMW als die van verdachte tenminste 132 km/h.
In beroep gaan is bijna standaard tegenwoordig.quote:Ook gaat de officier hier tegen in beroep omdat ze gewoon voldoende bewijs hebben, de rechter vind dat schijnbaar van niet.
Niveautje weer.quote:Daarom is het een smerige teef en hoop ik dat ze zelf voor dr flikker gereden word.
In het verkeersaansprakelijkheidsrecht is schuld ook een volkomen uitgehold begrip.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Schuldig, omdat we denken dat je schuldig bent. We kunnen het niet bewijzen, maar da's niet zo van belang.
Verkeersaansprakelijkheid is geen strafrecht, dat heeft hier niets mee te maken. En daarnaast is "met redelijke mate van waarschijnlijkheid" godzijdank niet genoeg in dit land.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
In het verkeersaansprakelijkheidsrecht is schuld ook een volkomen uitgehold begrip.
Bovendien is toch met een redelijke mate van waarschijnlijkheid aangetoond dat hij te hard reed. Tegen proleten in het verkeer mag best wat harder worden opgetreden.
Ach, als het een blanke bankdirecteur was geweest was hij ook schuldig want die rijden altijd asociaal. En als het geen bankdirecteur was is het wel een tokkie en die rijden altijd asociaal.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:44 schreef Baconbus het volgende:
Het is geen Nederlander, dus genoeg brandhout voor op het kampvuur.
Damn wat ben jij bekrompen en vooringenomen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:41 schreef Pietertjuh het volgende:
[..]
Helemaal niet, de politie heeft d.m.v. van testen met een testauto geconstateerd dat hij te hard reed. Niks geen getuigen met verklaringen, gewoon uitgezocht. Ook gaat de officier hier tegen in beroep omdat ze gewoon voldoende bewijs hebben, de rechter vind dat schijnbaar van niet. Daarom is het een smerige teef en hoop ik dat ze zelf voor dr flikker gereden word.
lol. Het konijnenhol gaat idd vrij diep.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ach, als het een blanke bankdirecteur was geweest was hij ook schuldig want die rijden altijd asociaal. En als het geen bankdirecteur was is het wel een tokkie en die rijden altijd asociaal.
100% zekerheid is anders ook niet vereist. Verder moet je niet zo bang zijn om analoog te redeneren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verkeersaansprakelijkheid is geen strafrecht, dat heeft hier niets mee te maken. En daarnaast is "met redelijke mate van waarschijnlijkheid" godzijdank niet genoeg in dit land.
Ga je haar een kaartje sturen om te vertellen dat de politie het onderzoek niet goed genoeg heeft gedaan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:45 schreef Mani89 het volgende:
Weet iemand het adres van die rechter?
Wettig en overtuigend moet het bewezen zijn. Dat was hier absoluut niet zo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
100% zekerheid is anders ook niet vereist. Verder moet je niet zo bang zijn om analoog te redeneren.
Kanslozequote:Op vrijdag 21 november 2014 17:45 schreef Mani89 het volgende:
Weet iemand het adres van die rechter?
Opstelten en Teeven kregen net een stijve plasser.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:46 schreef Inaithnir het volgende:
Verplicht simpele versie van een black box in auto's installeren!
Maar wat wil je dan meer te weten komen? En kan dat dan?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:46 schreef Inaithnir het volgende:
Verplicht simpele versie van een black box in auto's installeren!
IK vind het tamelijk overtuigend anders.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wettig en overtuigend moet het bewezen zijn. Dat was hier absoluut niet zo.
Is het ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Opstelten en Teeven kregen net een stijve plasser.
Dan moet dit wel een slecht plan zijn.
Dan kun je aantonen dat meneer al dan niet te hard reed.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:47 schreef Beauke het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan meer te weten komen? En kan dat dan?
Alleen faal je om naar anderen toe te duiden wat er hier zo overtuigend is.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
IK vind het tamelijk overtuigend anders.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:49 schreef beantherio het volgende:
Verbijsterend dat enkel het gegeven al dat iemand 3 mensen heeft doodgereden die persoon niet op z'n minst een paar jaar cel oplevert. Het is toch niet normaal dat iemands rijgedrag 3 mensenlevens kost? Er wordt gedaan door de rechter alsof dat wel zo is en dat enkel het te hard gereden hebben bepalend is voor de straf.
Als ik daarbij 3 mensen ombreng: zekers. Lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Jij trapt de volgende keer in paniek naast je rem terwijl je verder niets fout deed en moet gelijk voor jaren de bak in.
Dit. Duizend maal dit. En als er weer een onterechte veroordeling is gaan dezelfde mensen zeiken dat er meer bewijs had moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:52 schreef VMSDKR het volgende:
Echt kapot domme mensen in dit topic. Die man heeft niet eens gedronken en de rechter acht niet bewezen dat hij daadwerkelijk te hard heeft gereden.
Hij is de macht over het stuur verloren. Dat gebeurt.
Met andere woorden: Dit had elke verkeersdeelnemer kunnen zijn. Ineens is 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' niet meer geldig lijkt het.
Amen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:52 schreef VMSDKR het volgende:
Echt kapot domme mensen in dit topic. Die man heeft niet eens gedronken en de rechter acht niet bewezen dat hij daadwerkelijk te hard heeft gereden.
Met andere woorden: Dit had elke verkeersdeelnemer kunnen zijn. Ineens is 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' niet meer geldig lijkt het.
Je vergeet het stukje waarbij vervolgens 3 mensen hun leven verliezen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:52 schreef VMSDKR het volgende:
Maar hij is niet onschuldig: hij is namelijk veroordeeld.quote:Met andere woorden: Dit had elke verkeersdeelnemer kunnen zijn. Ineens is 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' niet meer geldig lijkt het.
Veroordeeld voor overtreding van artikel 5 wegenverkeerswet, ja. Niet voor een drievoudige moord.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je vergeet het stukje waarbij vervolgens 3 mensen hun leven verliezen.
[..]
Maar hij is niet onschuldig: hij is namelijk veroordeeld.
Dat is de mening van één rechter. Er zijn in het verleden genoeg onschuldige mensen veroordeeld tot een gevangenisstraf. Een veroordeling zegt niks over het wel of niet schuldig zijn. Daar is bewijs voor nodig.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:54 schreef beantherio het volgende:
Maar hij is niet onschuldig: hij is namelijk veroordeeld.
Vrouwe justitia wordt niet voor niets vaak met een zwaard afgebeeld. Een mening van een rechter is wel iets meer dan een mening.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:57 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dat is de mening van één rechter. Er zijn in het verleden genoeg onschuldige mensen veroordeeld tot een gevangenisstraf. Een veroordeling zegt niks over het wel of niet schuldig zijn. Daar is bewijs voor nodig.
Uitspraak dan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vrouwe justitia wordt niet voor niets vaak met een zwaard afgebeeld. Een mening van een rechter is wel iets meer dan een mening.
Dat zal. Ik wilde alleen aangeven dat een veroordeling niet betekent dat een rechter ook daadwerkelijk gelijk heeft. Er zijn genoeg voorbeelden van rechterlijke dwalingen te vinden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vrouwe justitia wordt niet voor niets vaak met een zwaard afgebeeld. Een mening van een rechter is wel iets meer dan een mening.
Lijkt mij nogal wiedes dat autochtonen de meeste snelheidsboetes krijgen want dat is ook de grootst vertegenwoordigde groep in het verkeer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er worden namelijk miljoenen snelheidsboetes per jaar uitgeschreven, en ik durf te wedden dat het overgrote deel daarvan naar autochtone Nederlanders wordt opgestuurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef Platina het volgende:
[..]
Lijkt mij nogal wiedes dat autochtonen de meeste snelheidsboetes krijgen want dat is ook de grootst vertegenwoordigde groep in het verkeer.Dat was ook mijn punt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mensen beoordelen op het rijgedrag van landgenoten slaat nergens op.
Die vrouw doet gewoon haar werk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Je (schoon)ouders en kind doodgereden en vervolgens krijg je nog een trap na van "mevrouw" de rechter, een mens zou voor minder door het lint gaan. Dit moet voor die kerel toch voelen alsof de rechter op het graf van zijn dode familieleden staat te dansen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |