Want in de rest van Nederland bestaan dit soort wegen nietquote:Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind trouwens die wegen in Limburg erg gevaarlijk. Smalle ruimte voor auto's en dan meteen zo'n fietspad ernaast. Ik fiets er niet graag.
In de Achterhoek heb je heel wat wegen zonder apart fietspad. Daar hebben ze dan geen (onderbroken- streepjeslijn) streep meer op het midden van de weg, maar twee van die strepen, links en rechts. In je rijopleiding hoor je te leren dat dit een suggestiestrook is. Er staan ook geen fietsjes in, het is dus geen fietspad. Dat maakt het naar twee kanten gevaarlijk: je hoeft als fietser niet achter die stippellijn te blijven, al vinden woedend toeterende automobilisten (type rijbewijs cadeau gehad bij een pakje boter) van wel; en auto's mogen ook rustig die lijnen overkruisen en zo de fietster nog minder ruimte geven.quote:
Je snapt toch wel dat de aandacht voor een bijzondere gebeurtenis groter is?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat betekent dus heel cynisch gezegd dat als het groot nieuws is heel Nederland je steunt en er verschillende condoleanceregisters geopend worden. Maar iets dat minimaal net zo erg is, in een klap je ouders en je kind kwijt, daar staan we niet bij stil met steunbetuigingen en bossen rozen en kaarsen op Facebook.
In de achterhoek kan je over heenkomen op wegen waar je vrijwel nooit een auto tgenkomtquote:Op maandag 20 mei 2013 20:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
In de Achterhoek heb je heel wat wegen zonder apart fietspad. Daar hebben ze dan geen (onderbroken- streepjeslijn) streep meer op het midden van de weg, maar twee van die strepen, links en rechts. In je rijopleiding hoor je te leren dat dit een suggestiestrook is. Er staan ook geen fietsjes in, het is dus geen fietspad. Dat maakt het naar twee kanten gevaarlijk: je hoeft als fietser niet achter die stippellijn te blijven, al vinden woedend toeterende automobilisten (type rijbewijs cadeau gehad bij een pakje boter) van wel; en auto's mogen ook rustig die lijnen overkruisen en zo de fietster nog minder ruimte geven.
(Om alle schijn van fietsstrook te vermijden wordt wegbeheerders aangeraden ze smal te houden, ze zo'n 40 cm, kan je nagaan hoe link het is als je krampachtig probeert daarop te fietsen, met naast je waar het asfalt ophoudt een weke berm),
Er kan op z'n minst ook een condoleanceregister komen voor dit ongeluk.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de aandacht voor een bijzondere gebeurtenis groter is?
quote:Op maandag 20 mei 2013 21:05 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er kan op z'n minst ook een condoleanceregister komen voor dit ongeluk.
Dan kun je er dagelijks meerderen gaan openen.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:05 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er kan op z'n minst ook een condoleanceregister komen voor dit ongeluk.
Het is me nooit opgevallen dat het anders is als in de rest van NL.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef Loekie1 het volgende:
Weinig aandacht is er voor dit drama.
Ik vind trouwens die wegen in Limburg erg gevaarlijk. Smalle ruimte voor auto's en dan meteen zo'n fietspad ernaast. Ik fiets er niet graag.
Echtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:51 schreef Platina het volgende:
dit soort wegen heb je overal in Nederland.
Ik ben een vrouw hoor. Ik heb gelogen, ik fiets er namelijk graag. Maar in Limburg en in de Achterhoek en ook in Apeldoorn én in de stad Den Haag is het hopeloos hoe ze de fietspaden hebben aangelegd, je hebt het gevoel dat je elk moment van je sokken gereden kunt worden.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:51 schreef Platina het volgende:
[..]
Ach lul toch niet man, dit soort wegen heb je overal in Nederland.
De veiligheid van fietsers in Amsterdam beter noemen dan in de "provincie" is toch wel het meest bizarre dat ik vandaag heb gelezen! En ik heb notabene net TRU en BNW bekeken!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:03 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw hoor. Ik heb gelogen, ik fiets er namelijk graag. Maar in Limburg en in de Achterhoek en ook in Apeldoorn én in de stad Den Haag is het hopeloos hoe ze de fietspaden hebben aangelegd, je hebt het gevoel dat je elk moment van je sokken gereden kunt worden.
Ik woon in Amsterdam en daar is het gewoon veel beter gedaan.
Natuurlijk heb je smalle autowegen met een fietspad ernaast overal, ook in NH en het noorden van Nederland, maar je merkt het verschil als je richting het zuiden gaat dat er minder aandacht voor de fietser is.
Als je de miljoenen toeristen die jaarlijks fietsend Amsterdam verkennen, in de Achterhoek zou zetten zou ik meteen honderd ambulances meesturen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:07 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De veiligheid van fietsers in Amsterdam beter noemen dan in de "provincie" is toch wel het meest bizarre dat ik vandaag heb gelezen! En ik heb notabene net TRU en BNW bekeken!
Chauffeur had niet gedronkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:41 schreef Perrin het volgende:
Manman, wat een bizarre pech dat je net daar fietst waar een dronken Pool terechtkomt.
Arme ouders
Gecorrigeerd.. en hoe vlieg je nuchter in hemelsnaam daar de bocht uit?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:12 schreef eight het volgende:
[..]
Chauffeur had niet gedronken
bron:http://www.l1.nl/112/2155(...)l-had-niet-gedronken
Je bent wel steden aan het vergelijken met dorpen. De weg van Beringe naar Meijel is een veredelde 50 weg.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:03 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw hoor. Ik heb gelogen, ik fiets er namelijk graag. Maar in Limburg en in de Achterhoek en ook in Apeldoorn én in de stad Den Haag is het hopeloos hoe ze de fietspaden hebben aangelegd, je hebt het gevoel dat je elk moment van je sokken gereden kunt worden.
Ik woon in Amsterdam en daar is het gewoon veel beter gedaan. Ik stond in Den Haag te wachten voor het stoplicht met de fiets en werd gewoon omver geblazen door vrachtauto's die rakelings voorbijkwamen. Belachelijk! In Apeldoorn moet je gissen wat een fietspad is want nergens hebben ze het fietssymbool aangegeven.
Natuurlijk heb je smalle autowegen met een fietspad ernaast overal, ook in NH en het noorden van Nederland, maar je merkt het verschil als je richting het zuiden gaat dat er minder aandacht voor de fietser is.
Heel vreemd inderdaad. Hij schijnt ook nog niet de eerste te zijn die door deze bocht vliegtquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gecorrigeerd.. en hoe vlieg je nuchter in hemelsnaam daar de bocht uit?
Ik heb daar nooit gefietst dus ik weet het niet. Heeft het fietspad een andere kleur? Dat is in Amsterdam vaak het geval, valt goed op als het fietsasfalt rood is. Er zijn op die weg vaker ongelukken dus er zal toch iets niet goed zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:16 schreef Platina het volgende:
[..]
Je bent wel steden aan het vergelijken met dorpen. De weg van Beringe naar Meijel is een veredelde 50 weg.
Ik zie ook niet in wat er mis is met deze weg, wil je overal het fietspad 10 meter van de weg hebben liggen met betonblokken ervoor? Het fietspad lijkt mij prima van de weg gescheiden.
Nee, maar het is wel duidelijk van de rijbaan gescheiden en als fietspad herkenbaar. Kijk anders het filmpje op L1.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit gefietst dus ik weet het niet. Heeft het fietspad een andere kleur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |