Omdat de rechter het moet doen met wat bewezen kan worden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:07 schreef Grielen het volgende:
120 uur taakstraf![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe kan die rechter nou voldaan en tevreden 's avonds naar bed gaan?
http://uitspraken.rechtsp(...)keyword=heldensedijkquote:De rechtbank vindt echter dat er onvoldoende bewijs is dat verdachte is gaan slingeren door (veel) te hard te rijden. Van strafrechtelijke “schuld” in de zin van (artikel 6 van) de Wegenverkeerswet 1994 is naar het oordeel van de rechtbank daarom geen sprake. Wel bewezen acht de rechtbank overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 en zij veroordeelt verdachte tot een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van één jaar met een proeftijd van twee jaren.
Idd die stoel kwam niet ver, je zou denken met al die woede kan die toch wel die stoel een meter of 5 gooien?quote:
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat de rechter het moet doen met wat bewezen kan worden.
De chauffeur was niet dronken, was niet onder invloed van drugs of medicijnen en had z'n telefoon gedurende de rit niet gebruikt.
De chauffeur verklaarde zelf rond de 80/85 te hebben gereden waar je 80 mag. Sporenonderzoek wijst uit dat de snelheid tussen de 80 en 124 moet hebben gelegen. Een rit met een vervangende auto van hetzelfde type wijst uit dat 125 km geen problemen oplevert in de bocht.
De auto was technisch in orde.
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)keyword=heldensedijk
Het vonnis is helder, duidelijk omschreven ook.
Wat wil je dan, levenslang voor een ongeluk?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:33 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat een onbeschofte strafmaat. Er is een hoop mis in dit land.
Helder ja als je het zo leest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De chauffeur was niet dronken, was niet onder invloed van drugs of medicijnen en had z'n telefoon gedurende de rit niet gebruikt.
De chauffeur verklaarde zelf rond de 80/85 te hebben gereden waar je 80 mag. Sporenonderzoek wijst uit dat de snelheid tussen de 80 en 124 moet hebben gelegen. Een rit met een vervangende auto van hetzelfde type wijst uit dat 125 km geen problemen oplevert in de bocht.
[..]
Alleen, wat is dan de reden dat hij die mensen dood heeft gereden? hij had geen drank, drugs of medicijnen opquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat wil je dan, levenslang voor een ongeluk?
Wat er mis is in dit land is dat men altijd iemand ergens aansprakelijk voor wil houden, ook al is dat lang niet altijd terecht.
Dit. Je kan zoiets niet doen, maar ik snap wel dat er iets knapt als je daar zit en je bent je kind en (schoon)ouders kwijt, en zo'n saai links theezuipend kutwijf met d'r scheve bek vindt dat meneer de Pool maar even 3 weekjes moet schoffelen, want zielig, en lastige jeugd, en het is hier allemaal niet makkelijk als buitenlander.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Troll gespot.
120 uur schoffelen is kansloos als straf zijnde.
Praat de actie van die vader niet goed, maar ik snap z'n reactie maar al te goed.
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helder ja als je het zo leest.
Gevoelsmatig als vader echter niet te rijmen met zijn verlies. Arme man.
Het is niet bekend, hij zegt (en dat zeggen getuigen ook) dat z'n auto begon te slingeren, er is daar alleen geen reden voor gevonden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alleen, wat is dan de reden dat hij die mensen dood heeft gereden? hij had geen drank, drugs of medicijnen op
Ja, daar heeft het echt mee te maken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit. Je kan zoiets niet doen, maar ik snap wel dat er iets knapt als je daar zit en je bent je kind en (schoon)ouders kwijt, en zo'n saai links theezuipend kutwijf met d'r scheve bek vindt dat meneer de Pool maar even 3 weekjes moet schoffelen, want zielig, en lastige jeugd, en het is hier allemaal niet makkelijk als buitenlander.
Is dat niet juist ook een reden om te denken dat die pool liegt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is niet bekend, hij zegt (en dat zeggen getuigen ook) dat z'n auto begon te slingeren, er is daar alleen geen reden voor gevonden.
Ophoepelen kuttrol.quote:
Maar er is geen mankement gevonden aan z'n auto, dan is dat dus door zijn toedoen veroorzaakt. En het is nogal een ruime schatting dat hij tussen de 80 - 124 zou rijden (serieus, kan dat niet nauwkeuriger?)quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is niet bekend, hij zegt (en dat zeggen getuigen ook) dat z'n auto begon te slingeren, er is daar alleen geen reden voor gevonden.
Dan ben ik verdrietig, niet meer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:47 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Ophoepelen kuttrol.
Kom maar eens praten als jouw ouders (en eventuele kind) door een debiel dood worden gereden.
Dat is die vader ook. Heel erg verdrietig. En mensen die veel verdriet met zich meedragen en uitgeput zijn kunnen wel eens emotioneel reageren.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan ben ik verdrietig, niet meer.
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan ben ik verdrietig, niet meer.
Hij had niet raak moeten gooien, het is wel goed zo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:34 schreef Bill_E het volgende:
Jammer dat hij niet raak gooide, ik snap zijn reactie volledig. Maar waarschijnlijk krijgt hij meer straf dan die pool..
Jawel hoor, ik ben alleen van mening dat dit soort gewelddadige handelingen nooit goed zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:49 schreef Beauke het volgende:
[..]
Dat is die vader ook. Heel erg verdrietig. En mensen die veel verdriet met zich meedragen en uitgeput zijn kunnen wel eens emotioneel reageren.
Je hebt geen benul van wat die man moet doormaken.
Ja klopt, die man is blij.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Verdrietig ben je als je hond doodgaat, of je oma van 98 die helemaal op is.
NWS / Baas laat personeel op hun knieeen over straat kruipen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben alleen van mening dat dit soort gewelddadige handelingen nooit goed zijn.
wat bewezen is, is dat de dader 3 mensen heeft doodgereden. Dat alleen zou al meer moeten opleveren dan 120 dagen plantsoendienst. Juist omdat de auto in ord was.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[..]
Hij gooide in zijn onmacht met een stoel, niet met een granaat ofzo.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik ben alleen van mening dat dit soort gewelddadige handelingen nooit goed zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |