http://www.parool.nl/paro(...)Artis-zeeleeuw.dhtmlquote:Echtpaar onderneemt stappen na traumatiserend gebrul Artis-zeeleeuw
AMSTERDAM - 'Ik ben getraumatiseerd door het geschreeuw van de zeeleeuw Fernandez,' vertelt de 80-jarige mevrouw Nevenzeel die naast Artis woont. 'Ik ben van Joodse komaf en moest tijdens de oorlog onderduiken. Nu moet ik weer onderduiken, want ik doe mijn ramen en deuren niet meer open.' Nevenzeel stapte naar de Raad van State om iets te veranderen aan het beleid van Artis..
In 2010 was het een mooie zomer aan het Entropotdok in Amsterdam. 'Het was die zomer zo warm,' aldus Nevenzeel. 'Maar ik kon mijn deuren niet openzetten.' Elke keer als Nevenzeel en haar 84-jarige man wilden genieten van de zon werd hun rust verstoord door het geschreeuw van de zeeleeuw Fernandez. De mannetjeszeeleeuw, overgebracht van de dierentuin in Berlijn naar het Amsterdamse Artis, maakte het geluid om de vrouwtjeszeeleeuwen het hof te maken. 'De hele dag door schreeuwde hij. We werden er helemaal gestoord van. We namen contact op met Artis, maar we kwamen van een koude kermis thuis. Het was nou eenmaal natuurlijk gedrag en men legde zich erop toe dat natuurlijk gedrag moest worden gestimuleerd.'
Fernandez weg
Daarom werd Fernandez maart 2013 verhuisd naar een dierentuin in Tenerife, maar de angst in huize Nevenzeel is gebleven. 'We hebben de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Wij zijn zo bang dat er binnenkort weer een nieuwe mannetjeszeeleeuw geplaatst wordt en we weer opgesloten zitten,' zegt mevrouw Nevenzeel stil. 'Maandag konden we bij de Raad van State langskomen. Daar waren mensen van Artis, de gemeente en politieagenten.
'Ik had een brief geschreven en deze opgelezen,' licht haar man toe. Graag zou het echtpaar zien dat er een voorziening bedacht wordt waardoor de geluidsoverlast afneemt. 'Iemand benoemde een geluidswal als optie. Maar dit duurt natuurlijk ook weer jaren.' De zeeleeuwen afschaffen vindt meneer Nevenzeel ook een optie.
Nieuwe milieuvergunning
De hoorzitting komt op een gevoelig moment. Artis kan met de vernieuwde milieuvergunning het huidige parkeerterrein vervangen voor dierenverblijven, waaronder een nieuwe parkeergarage geplaatst zal worden. Deze dierenverblijven komen dan een stuk dichterbij bij de omliggende woningen te liggen. 'Hier hebben wij geen last van, dit is op een andere plek,' vertelt de 80-jarige vrouw. 'Maar ik kan me voorstellen dat dit verschrikkelijk is voor de omliggende bewoners van het parkeerterrein, het geluidsoverlast komt veel dichterbij.'
Uit-knop
De gemeente zegt niet veel te kunnen doen. 'Een dier heeft geen uit-knop,' werd tijdens de hoorzitting gezegd. Nevenzeel hoopt op een positiever bericht. Over zes weken zal er meer bekend worden. 'Lawaai van bijvoorbeeld de bouw heeft ook een grens. Ik hoop dat deze hoorzitting meer kan bewerkstelligen dan alleen een waarschuwing voor Artis', zegt meneer Nevenzeel..
Ja. Elke keer weer. Wordt joden iets ontnomen, dan menen ze er toch recht op te hebben want: "in 1944 werd mijn opa vermoord in Sobibor, of wil je soms dat dit nog een keer gebeurd!!??".quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Je zou er haast antisemitisch van worden zeg, dat gezeik over die oorlog
Daar ging mijn koffiequote:Op woensdag 15 mei 2013 15:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop dat de zeeleeuw snel van Tenerife wordt overgebracht naar Nuremberg en dat hij daar zijn verdiende loon krijgt.
Jawel, heet het Parool en daar komt dit bericht dan ook uit.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben ze in Amsterdam geen lokaal suffertje dat we die onzin hier allemaal moeten lezen?
Afschaffen ook...quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef videonatic het volgende:
Daarom werd Fernandez maart 2013 verhuisd naar een dierentuin in Tenerife, maar de angst in huize Nevenzeel is gebleven. 'We hebben de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Wij zijn zo bang dat er binnenkort weer een nieuwe mannetjeszeeleeuw geplaatst wordt en we weer opgesloten zitten,' zegt mevrouw Nevenzeel stil. 'Maandag konden we bij de Raad van State langskomen. Daar waren mensen van Artis, de gemeente en politieagenten.
'Ik had een brief geschreven en deze opgelezen,' licht haar man toe. Graag zou het echtpaar zien dat er een voorziening bedacht wordt waardoor de geluidsoverlast afneemt. 'Iemand benoemde een geluidswal als optie. Maar dit duurt natuurlijk ook weer jaren.' De zeeleeuwen afschaffen vindt meneer Nevenzeel ook een optie.
^ Zeik Zeik Zeik
Nog niet, maar bij deze in het leven geroepen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er zoiets als een godwin award?
Deze vrouw kan hem namelijk direct krijgen
quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Nielsch het volgende:
"Zeeleeuw betrapt op brengen van de Hitlergroet"
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zeeleeuw Fernandez, het moet godverdomme niet gekker worden.
Hopelijk besluit artis om er 10 zeeleeuwen bij te nemen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef videonatic het volgende:
^ Zeik Zeik Zeik
Vandaar ook het nauwe samenwerkingsverband tussen deze dierentuinenquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben ze in Amsterdam geen lokaal suffertje dat we die onzin hier allemaal moeten lezen?
Buitengewoon trieste dierentuin ook. Kan niet in de schaduw staan van bijvoorbeeld Emmen, Burgers Zoo, Rhenen en de Apenheul bijvoorbeeld.
Jahaa, dat konden ze in de oorlog niet!quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:46 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me hier af of ze er zelf mee kwam of omdat de journalist, gezien de leeftijd er naar vroeg.
Maar het echtpaar heeft mag ik aannemen steun gezocht bij de rest van de buurt?
Of is Tenerife een partyeiland voor zeeleeuwen?quote:Het was nou eenmaal natuurlijk gedrag en men legde zich erop toe dat natuurlijk gedrag moest worden gestimuleerd.'
Daarom werd Fernandez maart 2013 verhuisd naar een dierentuin in Tenerife
Misschien heeft hij in de oorlog wel ondergedoken gezeten IN Artisquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hopelijk besluit artis om er 10 zeeleeuwen bij te nemen.
Serieus, als je de hierbij de tweede wereldoorlog gaat aanhalen met 'weer onderduiken' verdien je het gewoon.
Juist.quote:De zeeleeuwen afschaffen vindt meneer Nevenzeel ook een optie.
Waarschijnlijk heeft hij bepaalde vaardigheden en wil men op Tenerife jonge zeeleeuwtjes.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:47 schreef De_Hertog het volgende:
Maar is die zeeleeuw nu naar Tenerife gegaan vanwege deze klacht? Ik snap de gevolgtrekking in deze twee zinnen niet:
[..]
Of is Tenerife een partyeiland voor zeeleeuwen?
Afschaffen die handelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2013 15:51:38 ]
Alle Seelöwen moeten in een Seelöwenviertel.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ook mooi dat één van de oplossingen volgens die meneer een geluidswal is. Lekker weer onruststokers in afgesloten kampjes zetten.
Ik vind dat die zeeleeuwen verplicht dwangarbeid moeten verrichten door het vermaken van verveelde kindjes.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ook mooi dat één van de oplossingen volgens die meneer een geluidswal is. Lekker weer onruststokers in afgesloten kampjes zetten.
Dat idee krijg ik ook steeds meer helaas.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij zijn joden dat verplicht, ongeacht waar het over gaat.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:51 schreef Sloggi het volgende:
Ze hebben het wel altijd over de joden, maar de Duitsers, dat waren ook geen lieverdjes!Ach, die gingen tenminste nog WEL vrolijk naar artisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat er in de schuur boven het leeuwenverblijf waar ze naar kijken onderduikers zaten wisten ze dan weer niet![]()
Boehoe ik woon al 40 jaar naast Schiphol maar dat er nog een landingsbaan bij kwam of de vliegroutes konden worden aangepast wist ik niet hoor boehoe haal het NOS journaal.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:55 schreef Dagonet het volgende:
Dit de hele dag aan de overkant zou ik ook niet blij van worden trouwens. Maar ja, dan moet je ook maar niet bij een dierentuin gaan wonen, dan kan je zoiets verwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
Hoezo is de klacht terecht ? Artis bestaat aanzienlijk langer dan deze mensen leven.quote:
Je bent in staat om meer dan één zin te lezen neem ik aan?quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Boehoe ik woon al 40 jaar naast Schiphol maar dat er nog een landingsbaan bij kwam of de vliegroutes konden worden aangepast wist ik niet hoor boehoe haal het NOS journaal.
Misschien hadden ze toentertijd nog geen zeeleeuwen toen die mensen er gingen wonen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:02 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hoezo is de klacht terecht ? Artis bestaat aanzienlijk langer dan deze mensen leven.
Ernaast gaan wonen heeft nu eenmaal voor en nadelen.
Dus als je ergens eerder bent (woont), maakt het niet meer uit hoeveel geluid je produceert?quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:02 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hoezo is de klacht terecht ? Artis bestaat aanzienlijk langer dan deze mensen leven.
Ernaast gaan wonen heeft nu eenmaal voor en nadelen.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:58 schreef Djeez het volgende:
Geen gezeik over de oorlog, mijn opa is overleden in Auschwitz.Zo zo, die kende ik nog niet. Chapeau.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die grap is zo oud dat Hitler er nog om moest lachen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:04 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zo zo, die kende ik nog niet. Chapeau.
als je naast een dierentuin gaat wonen kan je dieren geluiden verwachtenquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:04 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Dus als je ergens eerder bent (woont), maakt het niet meer uit hoeveel geluid je produceert?
Pff dan ben je ongeveer de enigequote:Op woensdag 15 mei 2013 16:04 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zo zo, die kende ik nog niet. Chapeau.
Geen gezeik over de oorlog, mijn opa is overleden in Auschwitz.Over zijn baard gestruikelt zeker, net zoals jouw mopje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima suggestie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:05 schreef Luigi het volgende:
Die Djeez is best grappig. Misschien moet ie bij de FP gaan werken ofzo?
Nope. De aankoopdatum van de eerste zeeleeuw heb ik niet bij de hand, maar in 1940 had Artis ze iig.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien hadden ze toentertijd nog geen zeeleeuwen toen die mensen er gingen wonen?
Tof, ik ga gelijk solliciteren!quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:05 schreef Luigi het volgende:
Die Djeez is best grappig. Misschien moet ie bij de FP gaan werken ofzo?
Het te pas en te onpas erbij sleuren van de oorlog en de holocaust is ontzettend sneu idd en een belediging voor de mensen die er door geleden hebben...quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Haar idee om ze te laten deporteren naar Polen en daar in een vernichtungslag...ahum ik bedoel circus te werk stellenquote:
Eens. Moet alleen de pastoor niet opeens elk uur een half uur aan die klok gaan hangen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:06 schreef kovenant het volgende:
[..]
als je naast een dierentuin gaat wonen kan je dieren geluiden verwachten
als je naast een kerk gaat wonen kan je kerkklok geluiden verwachten
Of een moskee!! Of een moskee!!!quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Eens. Moet alleen de pastoor niet opeens elk uur een half uur aan die klok gaan hangen.
Of hier een grens van wat je mag verwachten is overschreden is redelijk subjectief. Ik vond van wel.
Ik woon tussen 3 kerken die elk heel en half uur slaan en regelmatig lang beieren. Dat weet je als je hier gaat wonen, dus het hoort er gewoon bij...quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Eens. Moet alleen de pastoor niet opeens elk uur een half uur aan die klok gaan hangen.
Of hier een grens van wat je mag verwachten is overschreden is redelijk subjectief. Ik vond van wel.
Maar als de pastoor dat al tientallen jaren deed toen je er kwam wonen is het weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Lol, op naar pagina 12quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of een moskee!! Of een moskee!!!
Hatsjee. Moslim topic nu.
Het was wel een Duitse zeeleeuw hequote:Op woensdag 15 mei 2013 15:40 schreef Nielsch het volgende:
De mannetjeszeeleeuw, overgebracht van de dierentuin in Berlijn naar het Amsterdamse Artis,
Zeg, dat gaat zomaar niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of een moskee!! Of een moskee!!!
Hatsjee. Moslim topic nu.
Met een hitlergroet naar het schijnt, dus de leeuw in kwestie is wel 'fout'quote:
De immer geile Berlijnse zeeleeuw die hard brulde om zoveel mogelijk vrouwtjes aan z'n paarsgepunte duitse helm te kunnen rijgen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gaat vast goedkomen. Jij bent minstens zo grappig als de FP namelijk!
*Stalybridge overtreedt alle internetregels en neemt dit in overweging*quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:16 schreef Grouch het volgende:
[..]
Maar als de pastoor dat al tientallen jaren deed toen je er kwam wonen is het weer een ander verhaal.
En dat is de situatie alhier. Luide diertjes in Artis - waaronder zeeleeuwen - waren er al decennia voor deze mensen er gingen wonen. Er toch gaan wonen is een keuze.
Als het een dertiger was die die vergelijking maakte zou het lachwekkend zijn geweest, maar in dit geval gaat het blijkbaar om een authentieke herinnering en een daaraan verbonden emotie. Je weet ook niet wat haar geestelijke toestand is, misschien is ze dementerende. Haar man lijkt meer bij de zaak betrokken te zijn dan zijzelf.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het te pas en te onpas erbij sleuren van de oorlog en de holocaust is ontzettend sneu idd en een belediging voor de mensen die er door geleden hebben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Dit is helaas geen geval op zich, het is echt tenenkrommend hoe vaak de holocaust/oorlog-troef wordt gespeeld. Prominente joden, allerlei joodse organisaties, lijkt wel of ze er een sport van gemaakt hebben achter elke boom een vijand te zien en de slachtofferrol in te kruipen. En daar mag je dan vooral niks over zeggen want dan ben je een antisemietquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Als het een dertiger was die die vergelijking maakte zou het lachwekkend zijn geweest, maar in dit geval gaat het blijkbaar om een authentieke herinnering en een daaraan verbonden emotie. Je weet ook niet wat haar geestelijke toestand is, misschien is ze dementerende. Haar man lijkt meer bij de zaak betrokken te zijn dan zijzelf.
Ik ook, lijkt me ook zeker geen pretje, die bulkende beesten binnen gehoorsafstand.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:00 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen voor wie het geschreeuw van een zeeleeuw dusdanig traumatiserend is, hebben geen rechtszaken en aanklachten nodig, maar psychische ondersteuning.
Verder kan ik me best iets voorstellen bij overlast, maar vind ik het bizar dat "de oorlog meegemaakt hebben" als instrument wordt ingezet om gelijk te krijgen. Slachtofferisme is in, blijkt wel weer.
Moet je maar niet bij een dierentuin in de buurt gaan wonen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ook, lijkt me ook zeker geen pretje, die bulkende beesten binnen gehoorsafstand.
Godverquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Nielsch het volgende:
[ afbeelding ]
En dan naast de dierentuin gaan wonenquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Je hoeft niet eens heel oud te zijn hoor! Gewoon een al dan niet subtiele vergelijking met Nazi-Duitsland of een terloopse opmerking over de holocaust er tussendoor gooien zijn voldoende.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:29 schreef jogy het volgende:
Jammer dat ik niet een oude Jood ben, kan je dus gewoon in Zwanenburg gaan wonen en eisen dat Schiphol dicht gaat omdat de vliegtuigen lawaai maken. En als men niet luistert gewoon de tweede wereldoorlog wond open trekken.
Mevrouw stamt uit 1933.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Jammer dat zelfs mensen, die in de nazomer van 1944 geboren zijn, dat argument menen te kunnen gebruiken...
Lees mijn post nog eens, die gaat nl. niet over die zeur uit het nieuwsbericht...quote:
Nou vooruit.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens, die gaat nl. niet over die zeur uit het nieuwsbericht...
Zullen we hem persoonlijk gaan langsbrengenquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Is er zoiets als een godwin award?
Deze vrouw kan hem namelijk direct krijgen
Make up your mind. Zijn het antisemieten of jodenhaters. Semieten en Joden zijn namelijk niet hetzelfde.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:06 schreef spacechinees2 het volgende:
Smerige antisemieten zitten achter dit soort nieuwsberichten.
Dit is een poging van de VUILE ANTISEMIETEN om Joden belachelijk te maken.
De meesten semieten haten Joden en zijn dus ook antisemieten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:14 schreef Grouch het volgende:
[..]
Make up your mind. Zijn het antisemieten of jodenhaters. Semieten en Joden zijn namelijk niet hetzelfde.
Bwahahaha deze reactie. Ja, het is allemaal een groot anti-joods complot.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:06 schreef spacechinees2 het volgende:
Dat weet ik gewoon zeker.
Elke keer moet er weer gezeken worden over wat Joden wel en niet doen en/of zeggen.
Jullie hebben in ieder geval niet door dat JULLIE hier zeiken. En jullie hebben niet eens legitieme reden om ook maar ergens over te klagen. Het Joodse volk heeft een genocide doorstaan en de herinneringen aan de Holocaust zijn nog lang niet verdwenen.
Dat jullie over het algemeen geen reet geven om jullie eigen familie, vrienden, cultuur en historie is jullie probleem. Dat het Joodse volk niet wilt dat wat zij hebben meegemaakt ooit vergeten wordt, is hun goed recht.
Zeikerds.
En de Palestijnen. Vergeet die vooral niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:16 schreef spacechinees2 het volgende:
[..]
De meesten semieten haten Joden en zijn dus ook antisemieten.
Maar wij weten allemaal, in ieder geval de mensen die hersencellen hebben, dat wanneer we het hebben over anti-semitisme, het gaat over mensen die haat jegens de Joden prediken.
Ik weet dat Arabieren ook semieten zijn. Dat hoef jij mij niet uit te gaan leggen.
Palestijnen? Dat zijn gewoon Arabieren die illegaal land proberen te claimen/stelen van de oorspronkelijke bevolking.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:20 schreef Grouch het volgende:
[..]
En de Palestijnen. Vergeet die vooral niet.
Maar de mensen die hersencellen hebben gebruiken dus geen onjuiste termen zoals anti-semitisme (of racisme om het nog wat breder te trekken). Zeker niet als ze dondersgoed weten dat die termen fout zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:40 schreef Nemephis het volgende:
Ik begrijp die mensen wel. Als je namelijk weet hoe de zeeleeuw in kwestie eruit ziet...
Stel je voor, het enige wat je ziet vanuit je hermetisch gesloten ramen is deze zeeleeuw die hard lijkt te schreeuwen en af en toe uitbundige bewegingen maakt met zijn rechtervoorpoot net zoals....
Tja, zeg nou zelf, dan is de associatie toch voor de hand liggend?Die lijkt inderdaad precies op Hermann Göring.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent een troll!quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:06 schreef spacechinees2 het volgende:
Dat weet ik gewoon zeker.
Elke keer moet er weer gezeken worden over wat Joden wel en niet doen en/of zeggen.
Jullie hebben in ieder geval niet door dat JULLIE hier zeiken. En jullie hebben niet eens legitieme reden om ook maar ergens over te klagen. Het Joodse volk heeft een genocide doorstaan en de herinneringen aan de Holocaust zijn nog lang niet verdwenen.
Dat jullie over het algemeen geen reet geven om jullie eigen familie, vrienden, cultuur en historie is jullie probleem. Dat het Joodse volk niet wilt dat wat zij hebben meegemaakt ooit vergeten wordt, is hun goed recht.
Zeikerds.
Gezien zijn post-geschiedenis vrees ik het ergste.quote:
Nee. Hij is het resultaat van lijmsnuivende ouders.quote:
What??? Is deze vrouw dementerend of wat?quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)Artis-zeeleeuw.dhtml
Ik hoop dat de zeeleeuw snel van Tenerife wordt overgebracht naar Nuremberg en dat hij daar zijn verdiende loon krijgt.
[ afbeelding ]
Nee, getraumatiseerd. Dat staat er toch.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:00 schreef Skillsy het volgende:
[..]
What??? Is deze vrouw dementerend of wat?
Ja en?Dan vind ik haar toch nog overdreven reageren.Maar ik heb natuurlijk niet de holocaust meegemaaktquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, getraumatiseerd. Dat staat er toch.
Er bestaat geen Palestijns volk zucht.......Dringt het nou nog niet door??quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:20 schreef Grouch het volgende:
[..]
En de Palestijnen. Vergeet die vooral niet.
Maar de mensen die hersencellen hebben gebruiken dus geen onjuiste termen zoals anti-semitisme (of racisme om het nog wat breder te trekken). Zeker niet als ze dondersgoed weten dat die termen fout zijn.
Gast, ga eens niet zo off-topic.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:09 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Er bestaat geen Palestijns volk zucht.......Dringt het nou nog niet door??
Tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Zij maken deel uit van één volk, de Arabische natie.Zij zijn één volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven zij zorgvuldig de Palestijnse identiteit. Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme.
Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identitieit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd tegen Israël en voor de Arabische eenheid voort te zetten.
''Palestina bestaat niet. Het woord is een uitvinding van de Zionisten. Wij kennen het niet." Arabische leider Auni Bey Abdul Hadi tot de Britse onderzoekscommissie Peel, 1937.
'' Omdat Golda Meir stelt dat er geen Palestijns volk bestaat, zeg ik dat er wel een Palestijns volk bestaat, dat zich van Jordanie onderscheid.
Ook de strategie die Mohsen wil volgen is vrij simpel: Jordanië is een staat met bepaalde grenzen. Het kan geen aanspraaken maken op Haifa, Jaffa, Jeruzalem en Beërsheva, terwijl ik wèl recht heb op Haifa,Jaffa, Jeruzalem en Beërsheva. De Palestijnse staat zou het recht hebben om op te treden namens alle Palestijnen in de Arabische wereld en elders. Als wij eenmaal al onze rechten in geheel Palestina hebben verworven, moeten wij de hereniging van Jordanië en Palestina geen moment uitstellen.
capiche?
Geen gezeik over de oorlog, mijn opa is overleden in Auschwitz.De vorige keer dat ik deze grap hoorde viel ik lachend van mijn dinosaurus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En jij bent niet in staat om iemand die bevestigend reageert op je stukje te spotten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je bent in staat om meer dan één zin te lezen neem ik aan?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:54 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Oppassen wat je zegt. Want volgens mij is Nevenzeel Joods voor Navy seal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de joden zijn net zo min een volk als dat de christenen een volk zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:09 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Er bestaat geen Palestijns volk zucht.......Dringt het nou nog niet door??
Waar hebben we het over? Joden als religie of joden als etnisch volk?quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:56 schreef boekenplank het volgende:
[..]
En de joden zijn net zo min een volk als dat de christenen een volk zijn.
Capiche.
Men wordt gewoon moe van het gezeur waarbij er maar weer al te gemakkelijk naar de geschiedenis wordt gewezen.quote:
Prima, spreek dat mens erop aan; bekritiseer haar daar op. Maar trek het niet door op alle Joden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Men wordt gewoon moe van het gezeur waarbij er maar weer al te gemakkelijk naar de geschiedenis wordt gewezen.
Zij is echt niet de enige. Daarom zie je deze reacties ook.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:36 schreef Polacco het volgende:
Prima, spreek dat mens erop aan; bekritiseer haar daar op. Maar trek het niet door op alle Joden.
Moet je bij de Topic starter zijn.Hij brengt het gezeur naar je toe.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Men wordt gewoon moe van het gezeur waarbij er maar weer al te gemakkelijk naar de geschiedenis wordt gewezen.
Domquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:56 schreef boekenplank het volgende:
[..]
En de joden zijn net zo min een volk als dat de christenen een volk zijn.
Capiche.
Ik vind deze reacties ook altijd vermakelijkquote:Op donderdag 16 mei 2013 01:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zij is echt niet de enige. Daarom zie je deze reacties ook.Een zeker aantal (
) Joden moet eens van dat Calimerogedrag af komen.
"Don't shoot the messenger" zeggen ze dan wel eens.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:47 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Moet je bij de Topic starter zijn.Hij brengt het gezeur naar je toe.
Heerlijk dit.Begint wel saai te wordenquote:Op donderdag 16 mei 2013 01:41 schreef Caland het volgende:
Ah, joden en die eeuwige slachtofferrol van ze. Altijd vermakelijk.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:49 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik vind deze reacties ook altijd vermakelijk
Ik snap heel die ophef niet.Ik vraag me af of deze vrouw niet dementerend is.Vind het wel zielig voor dr maar overdrevenquote:Op donderdag 16 mei 2013 01:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
"Don't shoot the messenger" zeggen ze dan wel eens.
Stereotiepen, iets wat makkelijk is geboren en waar je maar zeer lastig vanaf komt of waar je iets aan kan veranderen. Daar waar 1 negatief iets voldoende is om het stereotiep weer te bevestigen, zijn er miljoenen voorbeelden en statistieken nodig om het beeld enigszins te kunnen doen kantelen of veranderen. Hou het lekker bij deze vrouw, of wie het dan ook doet, en scheer niet hele bevolkingsgroepen over een kam.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zij is echt niet de enige. Daarom zie je deze reacties ook.Een zeker aantal (
) Joden moet eens van dat Calimerogedrag af komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |