Prima suggestie.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:05 schreef Luigi het volgende:
Die Djeez is best grappig. Misschien moet ie bij de FP gaan werken ofzo?
Nope. De aankoopdatum van de eerste zeeleeuw heb ik niet bij de hand, maar in 1940 had Artis ze iig.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien hadden ze toentertijd nog geen zeeleeuwen toen die mensen er gingen wonen?
Tof, ik ga gelijk solliciteren!quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:05 schreef Luigi het volgende:
Die Djeez is best grappig. Misschien moet ie bij de FP gaan werken ofzo?
Het te pas en te onpas erbij sleuren van de oorlog en de holocaust is ontzettend sneu idd en een belediging voor de mensen die er door geleden hebben...quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Je zou er haast antisemitisch van worden zeg, dat gezeik over die oorlog
Haar idee om ze te laten deporteren naar Polen en daar in een vernichtungslag...ahum ik bedoel circus te werk stellenquote:
Eens. Moet alleen de pastoor niet opeens elk uur een half uur aan die klok gaan hangen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:06 schreef kovenant het volgende:
[..]
als je naast een dierentuin gaat wonen kan je dieren geluiden verwachten
als je naast een kerk gaat wonen kan je kerkklok geluiden verwachten
Of een moskee!! Of een moskee!!!quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Eens. Moet alleen de pastoor niet opeens elk uur een half uur aan die klok gaan hangen.
Of hier een grens van wat je mag verwachten is overschreden is redelijk subjectief. Ik vond van wel.
Ik woon tussen 3 kerken die elk heel en half uur slaan en regelmatig lang beieren. Dat weet je als je hier gaat wonen, dus het hoort er gewoon bij...quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Eens. Moet alleen de pastoor niet opeens elk uur een half uur aan die klok gaan hangen.
Of hier een grens van wat je mag verwachten is overschreden is redelijk subjectief. Ik vond van wel.
Maar als de pastoor dat al tientallen jaren deed toen je er kwam wonen is het weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Lol, op naar pagina 12quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of een moskee!! Of een moskee!!!
Hatsjee. Moslim topic nu.
Het was wel een Duitse zeeleeuw hequote:Op woensdag 15 mei 2013 15:40 schreef Nielsch het volgende:
De mannetjeszeeleeuw, overgebracht van de dierentuin in Berlijn naar het Amsterdamse Artis,
Zeg, dat gaat zomaar niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of een moskee!! Of een moskee!!!
Hatsjee. Moslim topic nu.
Met een hitlergroet naar het schijnt, dus de leeuw in kwestie is wel 'fout'quote:
De immer geile Berlijnse zeeleeuw die hard brulde om zoveel mogelijk vrouwtjes aan z'n paarsgepunte duitse helm te kunnen rijgen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gaat vast goedkomen. Jij bent minstens zo grappig als de FP namelijk!
*Stalybridge overtreedt alle internetregels en neemt dit in overweging*quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:16 schreef Grouch het volgende:
[..]
Maar als de pastoor dat al tientallen jaren deed toen je er kwam wonen is het weer een ander verhaal.
En dat is de situatie alhier. Luide diertjes in Artis - waaronder zeeleeuwen - waren er al decennia voor deze mensen er gingen wonen. Er toch gaan wonen is een keuze.
Als het een dertiger was die die vergelijking maakte zou het lachwekkend zijn geweest, maar in dit geval gaat het blijkbaar om een authentieke herinnering en een daaraan verbonden emotie. Je weet ook niet wat haar geestelijke toestand is, misschien is ze dementerende. Haar man lijkt meer bij de zaak betrokken te zijn dan zijzelf.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het te pas en te onpas erbij sleuren van de oorlog en de holocaust is ontzettend sneu idd en een belediging voor de mensen die er door geleden hebben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Dit is helaas geen geval op zich, het is echt tenenkrommend hoe vaak de holocaust/oorlog-troef wordt gespeeld. Prominente joden, allerlei joodse organisaties, lijkt wel of ze er een sport van gemaakt hebben achter elke boom een vijand te zien en de slachtofferrol in te kruipen. En daar mag je dan vooral niks over zeggen want dan ben je een antisemietquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Als het een dertiger was die die vergelijking maakte zou het lachwekkend zijn geweest, maar in dit geval gaat het blijkbaar om een authentieke herinnering en een daaraan verbonden emotie. Je weet ook niet wat haar geestelijke toestand is, misschien is ze dementerende. Haar man lijkt meer bij de zaak betrokken te zijn dan zijzelf.
Ik ook, lijkt me ook zeker geen pretje, die bulkende beesten binnen gehoorsafstand.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:00 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen voor wie het geschreeuw van een zeeleeuw dusdanig traumatiserend is, hebben geen rechtszaken en aanklachten nodig, maar psychische ondersteuning.
Verder kan ik me best iets voorstellen bij overlast, maar vind ik het bizar dat "de oorlog meegemaakt hebben" als instrument wordt ingezet om gelijk te krijgen. Slachtofferisme is in, blijkt wel weer.
Moet je maar niet bij een dierentuin in de buurt gaan wonen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ook, lijkt me ook zeker geen pretje, die bulkende beesten binnen gehoorsafstand.
Godverquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Nielsch het volgende:
"Zeeleeuw betrapt op brengen van de Hitlergroet"
[ afbeelding ]
En dan naast de dierentuin gaan wonenquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Je zou er haast antisemitisch van worden zeg, dat gezeik over die oorlog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |