Heh, wat flauwquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:34 schreef NotYou het volgende:
Ik channel nu een grey. Als jij je niet binnen drie weken van al je aardse bezittingen scheidt zal dit continent (dat wil zeggen het continent waarop jij, je op dat moment bevindt) met natuurrampen overspoeld worden.
Je kan geen voorspelling doen, je kan alleen maar in kansen spreken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef huupia het volgende:
total BS ... de galactische federatie channelt nu geloof ik al een jaartje of 50 en heeft een boel voorspelt en daarvan is niets uitgekomen.
de schrijver john. a keel beschrijft dit fenomeen ook in zijn uitstekende boek " onze belaagde planeet "
hij noemt ze daarin ultra aardsen .. een soort intelligentie die verantwoordelijk is voor de meest vreemde dingen .
het zijn kwade geesten, doen zich als van alles en nog wat voor, puur om te misleiden en mensen dit soort ideeën te laten geloven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef huupia het volgende:
total BS ... de galactische federatie channelt nu geloof ik al een jaartje of 50 en heeft een boel voorspelt en daarvan is niets uitgekomen.
de schrijver john. a keel beschrijft dit fenomeen ook in zijn uitstekende boek " onze belaagde planeet "
hij noemt ze daarin ultra aardsen .. een soort intelligentie die verantwoordelijk is voor de meest vreemde dingen .
Ze gaan zich ook laten zien, maar eerst moeten we er klaar voor zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:20 schreef Manke het volgende:
[..]
het zijn kwade geesten, doen zich als van alles en nog wat voor, puur om te misleiden en mensen dit soort ideeën te laten geloven.
doesn't make sense, aliens channellen, het zijn geen onzichtbare entiteiten en ze kunnen makkelijk landen, als ze bestonden.
bron?quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:25 schreef Fusions het volgende:
[..]
Ze gaan zich ook laten zien, maar eerst moeten we er klaar voor zijn.
Ze zijn niet kwaad, er zit niks van haat in.
Niemand wordt hier misleid, wat hij zegt klopt allemaal op een bus, er zit logica in. Daarom is dit ook zo mooi, mocht men er niet in geloven kan er nog steeds naar hem geluisterd worden en mensen kunnen met hun eigen hersens kijken of er iets waardevols in zit.
Ja, und ?quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:10 schreef Fusions het volgende:
Je kan geen voorspelling doen, je kan alleen maar in kansen spreken.
Zelfs als je niet gelooft in deze lui, wat ik heel logisch vind, spreekt die 'Bashar' bijvoorbeeld ontzettend wijze dingen.
In dat verband ben ik dan wel benieuwd hoe je nu tegen Greer aankijkt, na z'n gemediteer en reclame voor chanelling in die Sirius docu.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:01 schreef huupia het volgende:
quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:25 schreef Fusions het volgende:
Ze gaan zich ook laten zien, maar eerst moeten we er klaar voor zijn.
Hoe weet je dat ? omdat "zij" roepen "we come in peace" (& shoot to kill) ?quote:Ze zijn niet kwaad, er zit niks van haat in.
Zeker weten ???quote:Niemand wordt hier misleid,
er zijn meerdere wegen naar rome en tig ufo onderzoekers en die denken niet allemaal hetzelfde .quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
In dat verband ben ik dan wel benieuwd hoe je nu tegen Greer aankijkt, na z'n gemediteer en reclame voor chanelling in die Sirius docu.
Yep, wat Greer deed in die docu heeft weinig met meditatie te maken, dat kloptquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:28 schreef huupia het volgende:
er zijn meerdere wegen naar rome en tig ufo onderzoekers en die denken niet allemaal hetzelfde .
het is echt niet zo dat ik alles wat Greer zegt geloof ..... en wie weet werkt meditatie wel . meditatie is trouwens wel wat anders dan channeling .
quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:42 schreef Fusions het volgende:
Tuurlijk werkt meditatie (tig studies en het wordt door de hele geschiedenis door verschillende volken gebruikt, ook kan je zelf de effecten zien.
OT:
RON1N, je beweringen komen allemaal zonder onderbouwing.
Hij is niet kwaadaardig, = Hij beweert niet kwaadaardig te zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:50 schreef Fusions het volgende:
Goed. Wat wil je weten?
Hij is niet kwaadaardig, hij komt informatie brengen die ons helpen in de overgang van onze ontwakening (dna verandering van de mens)
Je kan niks weten inderdaad. Alleen maar waarnemen. Alles is zoals het is. Maar het hier over hebben voegt niet zo veel bij aan het onderwerp.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:55 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hij is niet kwaadaardig, = Hij beweert niet kwaadaardig te zijn.
Momenteel kun jij dat slechts vermoeden / geloven, maar niet weten.
Zelfs Hitler/Mussolini & Stalin zijn ooit genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede.
Die is er niet (significant) en tegelijkertijd veranderd dat aan de lopende band (door mutaties).quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:50 schreef Fusions het volgende:
Goed. Wat wil je weten?
Hij is niet kwaadaardig, hij komt informatie brengen die ons helpen in de overgang van onze ontwakening (dna verandering van de mens)
we hebben al 50% to 60% dna overeenkomst met een banaan (mannen 60%quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:50 schreef Fusions het volgende:
Goed. Wat wil je weten?
Jawel mijn vriendquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:07 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Die is er niet (significant) en tegelijkertijd veranderd dat aan de lopende band (door mutaties).
Daarmee veranderen we niet ineens in "lichtwezens" of wat dan ook hoor.
& als je om je heen kijkt, wordt de mens er niet vreedzamer of spiritueler van. Het kapitalisme hinkt op z'n laatste been, de mensen zijn de inherente uitbuiting/ corruptie & oplichting zat (een goede ontwikkeling) maar ook dat is al zo oud als die vele wegen naar Rome.
Vergeet Obama niet.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:55 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hij is niet kwaadaardig, = Hij beweert niet kwaadaardig te zijn.
Momenteel kun jij dat slechts vermoeden / geloven, maar niet weten.
Zelfs Hitler/Mussolini & Stalin zijn ooit genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede.
Dat zelfde geld voor iedere verdediging.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:58 schreef Fusions het volgende:
Je kan niks weten inderdaad. Alleen maar waarnemen. Alles is zoals het is. Maar het hier over hebben voegt niet zo veel bij aan het onderwerp.
Als men nou hun kritiek rationeel onderbouwen ipv. bullshit roepen...
quote:
De onderbouwing is dat je het fucking filmpje moet kijkenquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat zelfde geld voor iedere verdediging.
Simpelweg roepen "Hij is niet kwaadaardig"
of "er zit ook een hoop wijsheid tussen" enz. vergt evengoed onderbouwing.
De bewering dat we er "nog niet klaar voor zijn" al helemaal.
Dit bepaald het hele fundament onder het onderwerp. Me dunkt dat je het daar ook (juist) over moet hebben. Niet alleen maar de cherries er uit plukken. Ook de rest moet je kunnen kauwen en doorslikken.
Dat is een "Wij van WC eend" onderbouwing.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:46 schreef Fusions het volgende:
De onderbouwing is dat je het fucking filmpje moet kijken
Inderdaad. Belachelijk. Alleen daar kun je al aan zien dat de wereld compleet maar dan ook compleet corrupt en verziekt is.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]& "Europa".
Maar goed, die zijn niet alleen genomineerd, maar nog winnaars ook
Komt wel verandering in hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Inderdaad. Belachelijk. Alleen daar kun je al aan zien dat de wereld compleet maar dan ook compleet corrupt en verziekt is.
Oh je kent hem? Wat vind jij van hem dan? Hij schreeuwt zo hard dat ik me niet langer dan een paar min. kan concentreren..quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:51 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat is een "Wij van WC eend" onderbouwing.
(en ik heb al jaren geleden die Bashar channelings tot in den treure bekeken.)
& dat vind ik dan weer van zulke uitsprakenquote:Op woensdag 8 mei 2013 19:29 schreef Fusions het volgende:
Sorry, maar als je die channelings daadwerlijk tot in den truere betekent heb, en de waarde van zijn channelings niet kan herkennen ben je echt een mogool. Alles wat hij zegt klopt als een bus.
Niet in hem geloven = prime
Geen waarde kunnen zien in wat hij zegt = retarded
IMO.
Nee.quote:
Idem, maar dat staat los van de "boodschap". Het lukt me gelukkig wel om dat te scheiden.quote:Wat vind jij van hem dan? Hij schreeuwt zo hard dat ik me niet langer dan een paar min. kan concentreren..
Voor jou natuurlijk, als je telkens droomt over dingen die je vantevoren niet zelf heb bedacht dan ga je je toch afvragen waar het vandaan komt. Ik heb zelf jarenlang mezelf voorgehouden dat het gewoon een gekke kant is van de mens, een imperfectie die allerlei aardse objecten door elkaar husselt ook al lijkt het nutteloos vanuit evolutionair opzicht. Logischer zou ik het vinden als ik iedere nacht droom over de dag ervoor en allerlei dingen daadwerkelijk verwerk zoals meer overeenkomt met de wetenschappelijke theorie. Maar waarom ik het dan de volgende dag weer zou vergeten, wie verwerkt er dan wat en wat zou het nut dan zijn? Het is gewoon niet overtuigend genoeg.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:49 schreef R0N1N het volgende:Dat er buitenaardsen zijn die ons dat zogezegd via channeling proberen wijs te maken ... is de hoop roest.
Uiteraard. Het staat je vrij daar anders over te denkenquote:
Yep. Daar heb ik zelf ervaring mee. Behalve dat laatste stuk. Het is niet compleet. We weten net pas een beetje hoe dat allemaal werkt e.d. Daarmee blijkbaar nog niet overtuigend genoeg voor sommigen maar ik zie geen reden om dan maar te gaan voor iets wat nog minder 'overtuigend' is.quote:als je telkens droomt over dingen die je vantevoren niet zelf heb bedacht dan ga je je toch afvragen waar het vandaan komt. Ik heb zelf jarenlang mezelf voorgehouden dat het gewoon een gekke kant is van de mens, een imperfectie die allerlei aardse objecten door elkaar husselt ook al lijkt het nutteloos vanuit evolutionair opzicht. Logischer zou ik het vinden als ik iedere nacht droom over de dag ervoor en allerlei dingen daadwerkelijk verwerk zoals meer overeenkomt met de wetenschappelijke theorie. Maar waarom ik het dan de volgende dag weer zou vergeten, wie verwerkt er dan wat en wat zou het nut dan zijn? Het is gewoon niet overtuigend genoeg.
I disagree.quote:Je reactie geeft aan waarom er veel mensen niet klaar voor zijn.
Hmmm, mja, helaas klopt dat wel.quote:Het idee alleen al van telepathie wordt als foutief gezien door een meerderheid van de bevolking, het idee dat er leven bestaat buiten deze planeet is voor velen al moeilijk voor te stellen of gewoon onzinnig omdat we voorlopig toch niet deze planeet kunnen verlaten en anderen opzoeken.
Volgens mij maken die aliens veeeeeeeelen malen meer indruk als ze het gewoon allemaal in eigen persoon alhier komen vertellen. Op mij sowiesoquote:Maar over channelings, ik hou er niet van om dat zo te zien als dat een mens een telefoon wordt voor een ander. Dat vind ik te onpersoonlijk en het persoonlijke en de ontwikkeling daarvan zou juist het belangrijkste moeten zijn. Waarom zou zo'n persoon zichzelf dan zo aan de kant zetten zodat een ander via dat lichaam kan spreken in plaats van die entiteit op zoeken, dat vertalen en het dan als jezelf brengen met natuurlijk een bronvermelding. Ergens lijkt het toch alsof het zo wordt uitgevoerd om indruk te maken op mensen wat voor sommigen werkt maar mij juist tegenstaat.
Ik heb een channeling van Hathors van deze maand gehoord door jouw post want kende het nog niet maar hoe actueel en herkenbaarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:53 schreef Japie77 het volgende:
O ik geloof zeker wel dat dit echt is hoor. Maar er zit veel ruis tussen. De channelings van de Hathors vind ik eigenlijk nog een van de enige die echt van waarde zijn. Er zitten enorm veel channelings tussen waar in word gesproken over we komen er aan blabla we zullen jullie redden etc. Maar dat is in de 4 jaar dat ik het volg nog nooit gebeurd. Dus daar heb ik niet zo veel vertrouwen meer in. Maar de channelings van de Hathors geven hele praktische info over hoe je je bewustzijn kan verhogen, etc.
Mooi!quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:12 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb een channeling van Hathors van deze maand gehoord door jouw post want kende het nog niet maar hoe actueel en herkenbaar
Dat zijn gewoon dingen die je nog niet kent, met de jaren en de nodige inzet om dat alles te ontrafelen leer je al die dingen wel. In het begin ben je nu eenmaal meer bezig met het fysieke en zo ook het lichaam. Later als je nog niemand hebt gevonden natuurlijk sta je vanzelf meer open voor al die informatie over haar karakter maar dan door de blik in haar ogen, hoe ze iets zegt, haar geestelijke houding.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:46 schreef R0N1N het volgende:
Onbewust wordt er een analyse op los gelaten waarbij verhoudingen worden vergeleken, van b.v. gezicht en lichaam, tegelijkertijd wordt er informatie afkomstig uit de "lucht" geanalyseerd op aanwezigheid van bepaalde stoffen, waarbij vooral gelet wordt op puur praktische zaken zoals gezondheid. Al die info wordt ook nog vergeleken met alle reeds bekende info.
Bewust denk je alleen maar: "Wow, dat is een lekker wijf!"
Ik hoor daar zelf trouwens niet bij. Ik kan ze niet uitleggen waar ik woon, ik heb weinig kennis van astronomie en zelfs als ik het ze zou kunnen uitleggen dan nog heb ik zo'n vermoeden dat ze oneindig ver weg wonen en alhoewel ze veel geavanceerde technologie hebben (ruimteschepen bv) zou de reis gewoon te lang duren. Ik ga er zelf niet vanuit dat het ooit tot een daadwerkelijk treffen zal komen.quote:Met "channeling" wordt de mensheid (in z'n geheel, dus niet enkel een groepje new-agers) op geen enkele manier voorbereidt op het accepteren van de fysieke aanwezigheid van een stel aliens.
Ik vind veel channelings ook niet zo interessant, maar ik heb dan ook m'n eigen ervaringen waar ik genoeg aan heb.quote:De boodschap is daarbij niets nieuws onder de zon. Ook daar hebben we ze niet voor nodig.
Het gaat mis bij de uitvoering die ze hooguit ter plaatse kunnen afdwingen. (maar dat willen ze dan ook weer niet, want we moeten het zogezegd zelf doen ... waar bemoeien ze zich dan mee eigenlijk ?)
Na zoveel visioenen die net als echte herinneringen lijken waarvan ik het zelf moeilijk vind te geloven ben ik ook wel overtuigd. Dan wil je ook niet zo gauw delen met anderen omdat het tijd kost die je beter aan communiceren met hen had kunnen besteden.quote:Volgens mij maken die aliens veeeeeeeelen malen meer indruk als ze het gewoon allemaal in eigen persoon alhier komen vertellen. Op mij sowieso
Dus je hebt zelf ervaringe met channeling? Je hebt in ieder geval ongewone ervaringen gehad. Dat lijkt me wel mooi. Je maakt zeker geen verwarde indruk, das nog mooierquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:08 schreef loop het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon dingen die je nog niet kent, met de jaren en de nodige inzet om dat alles te ontrafelen leer je al die dingen wel. In het begin ben je nu eenmaal meer bezig met het fysieke en zo ook het lichaam. Later als je nog niemand hebt gevonden natuurlijk sta je vanzelf meer open voor al die informatie over haar karakter maar dan door de blik in haar ogen, hoe ze iets zegt, haar geestelijke houding.
[..]
Ik hoor daar zelf trouwens niet bij. Ik kan ze niet uitleggen waar ik woon, ik heb weinig kennis van astronomie en zelfs als ik het ze zou kunnen uitleggen dan nog heb ik zo'n vermoeden dat ze oneindig ver weg wonen en alhoewel ze veel geavanceerde technologie hebben (ruimteschepen bv) zou de reis gewoon te lang duren. Ik ga er zelf niet vanuit dat het ooit tot een daadwerkelijk treffen zal komen.
Veel van die channelaars zijn ook maar mensen, ik kan me best goed voorstellen dat veel van hen ermee zijn begonnen uit wanhoop voor goede gesprekspartners en een verlangen naar een mogelijke redding of interventie zodat er dingen veranderen. Dat heb ik zelf niet zo en ik probeer ook voorzichtig te zijn met uitspraken, ook al zou ik wel een voor sommigen overtuigende website kunnen maken, het kan een heftig onderwerp zijn. Zoals je zelf al zei maak je onbewust allerlei oordelen, zo zijn er met het idee van aliens ook allerlei suggesties zoals dat je morgen nog gered zou kunnen worden om maar wat van de misluktere channelings te citeren. Dan ben je gewoon onverantwoordelijk aan het spelen met gevoelens van anderen. Dat ik hier nog post is omdat de meeste mensen die hier komen toch allang een TRU filter ingebouwd hebben. Maar ik zie het als een persoonlijke keuze die een ieder voor zichzelf moet maken, of niet zoals standaard het geval is. Ik zou in ieder geval niet gaan roepen dat er onzichtbare ruimteschepen rond de aarde bestaan, ik heb niet eens een overtuigende UFO gezien.
[..]
Ik vind veel channelings ook niet zo interessant, maar ik heb dan ook m'n eigen ervaringen waar ik genoeg aan heb.
Waar ze zich mee bemoeien, in mijn geval zag ik al heel jong allerlei dingen. Helaas voor mij koos mijn familie voor psychiatrie waardoor ik zelf besloot het allemaal af te doen als onzin. Waardoor het minder werd en jaren redelijk ging tot het later heftiger terugkeerde. Ik had er vrij weinig controle over wat ik zag en tussen dat alles zag ik ook beschavingen waarvan ik niet geloof dat ze op aarde bestaan/bestonden.
Leven van een andere planeet is natuurlijk anders ook al kunnen er veel overeenkomsten zijn. Alleen daardoor al zie je nieuwe dingen die je met het al bestaande vergelijkt en/of zie je dat iets ook anders kan waarover je nooit afvroeg of en hoe het anders zou kunnen.
Verder is het voor hen denk ik zoiets als vrijwilligerswerk, tijdverdrijf ook aangezien ze toch al zoveel bereikt lijken te hebben. Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je een minder ontwikkeld wezen iets probeert uit te leggen en dan het moment ziet dat dat wezen dat ook zo inziet, een stukje groeit en een beter persoon wordt en gelukkiger wordt, dat iemand het daarvoor doet. Mensen bemoeien zich ook met andere diersoorten omdat ze het nu eenmaal leuk vinden om te gaan met bv. honden of katten, niet omdat ze goud hebben of iets anders kunnen doen zoals geld verdienen voor het baasje of ook maar voor iets anders dan vermaak/plezier kunnen dienen. Je moet er natuurlijk wel tegen kunnen, ook van de andere kant bezien want veel mensen gaan opeens veel meer overeenkomsten vertonen met dieren, ze lijken na verloop van tijd toch een stuk primitiever in ieder geval dan ik vroeger altijd dacht.
[..]
Na zoveel visioenen die net als echte herinneringen lijken waarvan ik het zelf moeilijk vind te geloven ben ik ook wel overtuigd. Dan wil je ook niet zo gauw delen met anderen omdat het tijd kost die je beter aan communiceren met hen had kunnen besteden.
Hoe weet je dat je niet in het ootje wordt genomen door iets dat om je heen leeft?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:08 schreef loop het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon dingen die je nog niet kent, met de jaren en de nodige inzet om dat alles te ontrafelen leer je al die dingen wel. In het begin ben je nu eenmaal meer bezig met het fysieke en zo ook het lichaam. Later als je nog niemand hebt gevonden natuurlijk sta je vanzelf meer open voor al die informatie over haar karakter maar dan door de blik in haar ogen, hoe ze iets zegt, haar geestelijke houding.
[..]
Ik hoor daar zelf trouwens niet bij. Ik kan ze niet uitleggen waar ik woon, ik heb weinig kennis van astronomie en zelfs als ik het ze zou kunnen uitleggen dan nog heb ik zo'n vermoeden dat ze oneindig ver weg wonen en alhoewel ze veel geavanceerde technologie hebben (ruimteschepen bv) zou de reis gewoon te lang duren. Ik ga er zelf niet vanuit dat het ooit tot een daadwerkelijk treffen zal komen.
Veel van die channelaars zijn ook maar mensen, ik kan me best goed voorstellen dat veel van hen ermee zijn begonnen uit wanhoop voor goede gesprekspartners en een verlangen naar een mogelijke redding of interventie zodat er dingen veranderen. Dat heb ik zelf niet zo en ik probeer ook voorzichtig te zijn met uitspraken, ook al zou ik wel een voor sommigen overtuigende website kunnen maken, het kan een heftig onderwerp zijn. Zoals je zelf al zei maak je onbewust allerlei oordelen, zo zijn er met het idee van aliens ook allerlei suggesties zoals dat je morgen nog gered zou kunnen worden om maar wat van de misluktere channelings te citeren. Dan ben je gewoon onverantwoordelijk aan het spelen met gevoelens van anderen. Dat ik hier nog post is omdat de meeste mensen die hier komen toch allang een TRU filter ingebouwd hebben. Maar ik zie het als een persoonlijke keuze die een ieder voor zichzelf moet maken, of niet zoals standaard het geval is. Ik zou in ieder geval niet gaan roepen dat er onzichtbare ruimteschepen rond de aarde bestaan, ik heb niet eens een overtuigende UFO gezien.
[..]
Ik vind veel channelings ook niet zo interessant, maar ik heb dan ook m'n eigen ervaringen waar ik genoeg aan heb.
Waar ze zich mee bemoeien, in mijn geval zag ik al heel jong allerlei dingen. Helaas voor mij koos mijn familie voor psychiatrie waardoor ik zelf besloot het allemaal af te doen als onzin. Waardoor het minder werd en jaren redelijk ging tot het later heftiger terugkeerde. Ik had er vrij weinig controle over wat ik zag en tussen dat alles zag ik ook beschavingen waarvan ik niet geloof dat ze op aarde bestaan/bestonden.
Leven van een andere planeet is natuurlijk anders ook al kunnen er veel overeenkomsten zijn. Alleen daardoor al zie je nieuwe dingen die je met het al bestaande vergelijkt en/of zie je dat iets ook anders kan waarover je nooit afvroeg of en hoe het anders zou kunnen.
Verder is het voor hen denk ik zoiets als vrijwilligerswerk, tijdverdrijf ook aangezien ze toch al zoveel bereikt lijken te hebben. Ik kan me er wel iets bij voorstellen als je een minder ontwikkeld wezen iets probeert uit te leggen en dan het moment ziet dat dat wezen dat ook zo inziet, een stukje groeit en een beter persoon wordt en gelukkiger wordt, dat iemand het daarvoor doet. Mensen bemoeien zich ook met andere diersoorten omdat ze het nu eenmaal leuk vinden om te gaan met bv. honden of katten, niet omdat ze goud hebben of iets anders kunnen doen zoals geld verdienen voor het baasje of ook maar voor iets anders dan vermaak/plezier kunnen dienen. Je moet er natuurlijk wel tegen kunnen, ook van de andere kant bezien want veel mensen gaan opeens veel meer overeenkomsten vertonen met dieren, ze lijken na verloop van tijd toch een stuk primitiever in ieder geval dan ik vroeger altijd dacht.
[..]
Na zoveel visioenen die net als echte herinneringen lijken waarvan ik het zelf moeilijk vind te geloven ben ik ook wel overtuigd. Dan wil je ook niet zo gauw delen met anderen omdat het tijd kost die je beter aan communiceren met hen had kunnen besteden.
Ik denk er toch heel anders over. Je kunt uiteindelijk alleen jezelf voor de gek houden, ik geef liever niet de schuld aan anderen voor mijn eigen gedachtes en eventuele daaruitvolgende acties, of die anderen nu materieel of immaterieel zijn. Verder is het net als met ieder ander geloof, als die ander zegt dat het voor hem/haar goede wezens zijn dan is het voor die nu eenmaal zo.quote:
Jij denk dat alles wat je ziet en/of hoort de waarheid is, toch?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:21 schreef loop het volgende:
[..]
Ik denk er toch heel anders over. Je kunt uiteindelijk alleen jezelf voor de gek houden, ik geef liever niet de schuld aan anderen voor mijn eigen gedachtes en eventuele daaruitvolgende acties, of die anderen nu materieel of immaterieel zijn. Verder is het net als met ieder ander geloof, als die ander zegt dat het voor hem/haar goede wezens zijn dan is het voor die nu eenmaal zo.
Ik heb ze gezien. Ik weet niet echt heel goed wat ik ervan moet vinden. Er wordt een hoop beweerd. Op zich interessante dingen.quote:
Als je angsten hebt voor zulke ervaringen kun je het beter laten. Ik vind het jammer voor je dat je er geen controle over hebt kunnen verkrijgen, het is ook moeilijke materie.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:51 schreef Manke het volgende:
Jij denk dat alles wat je ziet en/of hoort de waarheid is, toch?
Waarom geloof je dat?
angsten? Ik zocht het zelf op.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:01 schreef loop het volgende:
[..]
Als je angsten hebt voor zulke ervaringen kun je het beter laten. Ik vind het jammer voor je dat je er geen controle over hebt kunnen verkrijgen, het is ook moeilijke materie.
Precies. Enorm veel wijsheid in de filmpjes van Bashar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:49 schreef Summers het volgende:
Bashar zegt zeker zinnige dingen , over de filters loslaten , bewust worden welke overtuigingen je hebt en weggooien wat je niet meer dient of niet overeenkomt met wie je zelf bent . hij heeft veel filmpjes en ik ben voorlopig nog niet uitgekeken
Uiteindelijk maak je je eigen waarheid. Anderen zijn enkel inspiratie bronnen, meningen waar je het eens of oneens mee kunt zijn. Zelfs met het oneens zijn van iets vorm je je mening, dan weet je meteen het negatieve van iets, hoe iets fout kan gaan en waar je dan in je eigen leven voor moet oppassen. Zo groei ik, ook al is het niet de 'normale' manier waarbij je in het fysieke de confrontatie aangaat met mensen van dezelfde omgevingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:42 schreef Manke het volgende:
[..]
angsten? Ik zocht het zelf op.
Hoe hou jij er dan controle over? Door allees als voor waarheid aan te nemen?
Dus een waarheid is eigenlijk een mening, daarom hou ik het op feitenquote:Op zondag 12 mei 2013 15:25 schreef loop het volgende:
[..]
Uiteindelijk maak je je eigen waarheid. Anderen zijn enkel inspiratie bronnen, meningen waar je het eens of oneens mee kunt zijn. Zelfs met het oneens zijn van iets vorm je je mening, dan weet je meteen het negatieve van iets, hoe iets fout kan gaan en waar je dan in je eigen leven voor moet oppassen. Zo groei ik, ook al is het niet de 'normale' manier waarbij je in het fysieke de confrontatie aangaat met mensen van dezelfde omgevingen.
Waarnaar verwijs je met 'er'? Ik heb mezelf prima onder controle maar ik had al veel gedaan om dingen te verklaren. Wat men standaard van huis uit meekrijgt of op school leert is niet genoeg om zulke dingen als channeling te begrijpen en dat is nodig om er mee om te kunnen gaan, zoals met alles eigenlijk.
Inderdaad, ieder maakt zijn of haar eigen waarheid en ziet iets als een feit of niet.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:19 schreef Manke het volgende:
Dus een waarheid is eigenlijk een mening, daarom hou ik het op feiten.
Wat is er speciaal aan volgens jou, afgezien van dat het misschien weinig voorkomt?quote:Waarom denk je dat aliens speciaal naar/via jou channelen?
Ik heb uitvoerige discussies gevoerd over de aardse religies, ook het Christendom. Op zich had Jezus een mooi systeem bedacht maar is het verder niet genoeg uitgebreid en nogal gedateerd. Zijn hemel vind ik heel mooi maar die van hen zijn toch mooier. In het bestaan na deze zou ik ook zeker graag op bezoek willen gaan bij de Christelijke hemel om gedag te zeggen tegen bekenden maar ik zou er niet voor eeuwig willen wonen.quote:Wel eens de bijbel gelezen, m.n. het nieuwe testament, of denk je het al helemaal te kennen?
Wat zeggen jouw stemmen over jezus?
Maar heb je het NT wel eens gelezen?? Want dan zal je zien dat het NT niet gedateerd is en ook geen systeem is.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:00 schreef loop het volgende:
[..]
Inderdaad, ieder maakt zijn of haar eigen waarheid en ziet iets als een feit of niet.
[..]
Wat is er speciaal aan volgens jou, afgezien van dat het misschien weinig voorkomt?
[..]
Ik heb uitvoerige discussies gevoerd over de aardse religies, ook het Christendom. Op zich had Jezus een mooi systeem bedacht maar is het verder niet genoeg uitgebreid en nogal gedateerd. Zijn hemel vind ik heel mooi maar die van hen zijn toch mooier. In het bestaan na deze zou ik ook zeker graag op bezoek willen gaan bij de Christelijke hemel om gedag te zeggen tegen bekenden maar ik zou er niet voor eeuwig willen wonen.
Ja, er zijn zoveel dingen in het leven die zelfs ik raar vind, je moest eens weten. Ik ga verder niet in op het christendom, al was het maar omdat het me te offtopic lijkt.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:16 schreef Manke het volgende:
Maar heb je het NT wel eens gelezen?? Want dan zal je zien dat het NT niet gedateerd is en ook geen systeem is.
Een hemel geopenbaard door aliens, vind je dat niet raar?
Ik wil ook geen christendom discussie, maar vraag me af of je het NT gelezen hebt, want de genen die het niet gelezen hebben, denken er het meeste van te weten.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:02 schreef loop het volgende:
[..]
Ja, er zijn zoveel dingen in het leven die zelfs ik raar vind, je moest eens weten. Ik ga verder niet in op het christendom, al was het maar omdat het me te offtopic lijkt.
Rechtvaardig? Herinner je onze discussie nog over die man met die baard die pissig word op de mensen en een paar rampen de wereld in stuurt?quote:Op zondag 12 mei 2013 17:16 schreef Manke het volgende:
[..]
Je kan niet weten dat de hemel waar Jezus het over heeft, mooi is, omdat geen mens het heeft gezien en kan bevatten; wat jij hebt gezien spreekt tot je visuele zintuigen, en dat is het enige dat je kan bevatten.
Als je de ware liefde van God ervaart, wil je niet anders, en daar zal je voor altijd in leven, God is de essentie liefde (maar ook rechtvaardigheid en heiligheid).
Dat is gramschap.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Rechtvaardig? Herinner je onze discussie nog over die man met die baard die pissig word op de mensen en een paar rampen de wereld in stuurt?
Dat is rechtvaardig in jouw ogen? Dat is liefde?
De gebruikelijke new-age prietpraat. Alles is God & God is alles.quote:
Ja, dat is een groot verschil. Hij is sympathieker als ie normaal praat. Inderdaad komt het zo beter bij me over.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:43 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ] Op dinsdag 14 mei 2013 01:40 schreef Summers het volgende:
Dit is wel even grappig om het verschil te zien en te horen als hij niet channeld .
ik vind het superschattig en met humor als hij channeld maar dit is wat dichter bij de mens lolquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, dat is een groot verschil. Hij is sympathieker als ie normaal praat. Inderdaad komt het zo beter bij me over.
Hij schreeuwt zo hard als ie channelt.. Echt een brulkanaalquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:42 schreef Summers het volgende:
[..]
ik vind het superschattig en met humor als hij channeld maar dit is wat dichter bij de mens lol
Nogal. Dan ook nog 3 keer herhalen. Elke keer nog net wat harder ...quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hij schreeuwt zo hard als ie channelt.. Echt een brulkanaal
Dus... in 2015 al krijgen we meer te zien van buitenaardse beschavingen.. En als het niet klopt? Dan ben ik naar de verkeerde realiteit gevibreerd?quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:25 schreef Summers het volgende:
All you have to do to change the world is change yourself
Zoals ik het begrijp is de kennis waar hij het over heeft voor iedereen beschikbaar .quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus... in 2015 al krijgen we meer te zien van buitenaardse beschavingen.. En als het niet klopt? Dan ben ik naar de verkeerde realiteit gevibreerd?
dan heb je je chakra's niet goed afgestemd op je kundaliniquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus... in 2015 al krijgen we meer te zien van buitenaardse beschavingen.. En als het niet klopt? Dan ben ik naar de verkeerde realiteit gevibreerd?
Wat een clownquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:25 schreef Summers het volgende:
All you have to do to change the world is change yourself
quote:
Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar hij verkondigt zijn wijsheden luid genoeg. Sommige dingen zijn niet onaardig, maar zijn ze ook praktisch? Het is leuk om te weten dat buitenaardse beschavingen 'plaats' als eigenschap van een object beschouwen en dat je dus alleen maar die eigenschap van het object hoeft te veranderen om enorme afstanden te overbruggen zonder dat er tijd verstrijkt, maar kunnen wij dat praktisch toepassen? Om een voorbeeld te noemen.. Vooralsnog is het alleen maar een erg filosofische kijk op het leven.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp is de kennis waar hij het over heeft voor iedereen beschikbaar .
Dus binnenort kunnen we een bewijs verwachten in de vorm van een fantastische energiebron of teleportatie? Ik zou het wel erg gaaf vindenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:33 schreef Fusions het volgende:
Niet alles is perse voor ons praktisch maar in dit geval is het praktisch voor een wetenschapper.
En alles wat hij zegt is praktisch in de zin van dat letterlijk alles dat hij zegt werkt.
Zoals gezegd, er is niets nieuws aan wat ie verteld.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:43 schreef Fusions het volgende:
Of misschien zijn er nu al wetenschappers die naar hem geluisterd hebben bezig om het in de praktijk te brengen, who knows. De toekomst ziet er iig goed uit.
Ik vraag me af of het niet andersom is. Ik weet nl. niet of die ideeën wel nieuw zijn. En ik hoop dat er nu eens iets waargemaakt gaat worden. Zou wel mooi zijn, jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:43 schreef Fusions het volgende:
Of misschien zijn er nu al wetenschappers die naar hem geluisterd hebben bezig om het in de praktijk te brengen, who knows. De toekomst ziet er iig goed uit.
Ashtar (zelfde ideeën en verhalen) werd voor het eerst gechanneld in 1952 ... al 61 jaar ...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me af of het niet andersom is. Ik weet nl. niet of die ideeën wel nieuw zijn. En ik hoop dat er nu eens iets waargemaakt gaat worden. Zou wel mooi zijn, ja
Ik heb al vaker reacties van jouw gezien die nergens op slaan en dit is er weer 1 van.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:56 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Zoals gezegd, er is niets nieuws aan wat ie verteld.
Veel wetenschappelijks zit er ook niet in. Filosofisch en levens beschouwelijk wel.
Op dat punt is ie echter één van de velen. & velen gingen hem voor. (Het is een Ashtar kloon imo)
wat zou hem en z'n ideen dan nog zo interessant maken (voor wetenschappers) ten opzichte van alles wat er al is ?
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:10 schreef Fusions het volgende:
Ik heb al vaker reacties van jouw gezien die nergens op slaan en dit is er weer 1 van.
Ik zou het fijn vinden als je wat meer tijd steekt in de stof voordat je allerlei beweringen doet. Reageren terwijl je niet precies weet waar je het over hebt is niet erg, maar doe het dan niet met zo'n 'know it all' persona.
Wie was er ook weer een mr. Know-it allquote:Als je interesse hebt in de ideeën van hem zul je eerst moeten gaan geloven dat hij legit is, anders verklaren jij en anderen het gelijk als onzin omdat jullie en ik niet de wetenschappelijke kennis om een idee te hebben van wat hij zegt waar is.
Ik raad je dit aan kijk zijn filmpjes over onderwerpen die je interesseren, erken de wijsheid, probeer zijn technieken en levenslessen uit en dan zie je dat hij 'echt' is.
Hem voorgaan en dingen herhalen is niet echt relevant omdat het gaat om de boodschap die wij blijkbaar nog nodig hebben. Maar bedankt voor de informatie dat dit al langer beschikbaar was.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Duidelijk ben je zelf niet bekend met de materie.
Had je al eens gehoord van Ashtar ? Ra ? Hidden Hand ? Aiwass ? "The Galactic Federation of Light" enz, enz. ?
Daryll Anka a.k.a. Bashar, doet niets anders dan de rest napraten.
[..]
Wie was er ook weer een mr. Know-it all![]()
![]()
Ik moet helemaal niets. al helemaal niet geloven dat ie "legit" is.
Erken zelf maar dat ie niets nieuws verteld. Al is het echt.
Als de aliens beweren dat Jezus bullshit is, een mythe en niet gebaseerd op een persoon, dan heb ik veel respect voor die aliens. Dan spreken ze daarover in elk geval in waarheid.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:19 schreef Manke het volgende:
[..]
Dus een waarheid is eigenlijk een mening, daarom hou ik het op feiten.
Waarom denk je dat aliens speciaal naar/via jou channelen?
Wel eens de bijbel gelezen, m.n. het nieuwe testament, of denk je het al helemaal te kennen?
Wat zeggen jouw stemmen over jezus?
Het NT is wel gedateerd. Weleens Handelingen gelezen? De opvaring van Jezus gelezen, die straks ook weer komen zal op de wolkeren? Als dat niet gedateerd is volgens jou ben ik wel benieuwd naar jouw wereldbeeld en hoe je het universum zietquote:Op zondag 12 mei 2013 17:16 schreef Manke het volgende:
[..]
Maar heb je het NT wel eens gelezen?? Want dan zal je zien dat het NT niet gedateerd is en ook geen systeem is.
Niet alle religies kunnen waar zijn, 1 kan waar zijn, de rest misleiding met halve waarheden, ik geloof dat Jezus, het levende Woord, waarheid is, en niet zomaar, maar omdat het tot de geest spreekt.
In whom the god of this world hath blinded the minds of them which believe not, lest the light of the glorious gospel of Christ, who is the image of God, should shine unto them.
Nee hoor, het Woord van God laat de hersenen stil staan en maakt de gelovigen zo hoogmoedig DE waarheid te kennen. Daarom stoppen ze met zoeken. Mensen die verder kijken zoeken wel verder.quote:De Geest van God zal alles in de bijbel verlichten in jouw verstand, als je erom vraagt, maar niemand boeit het wat, blijven zoeken is leuker.
Jezus zei: wie dorst heeft, laat hem drinken bij mij, en hij zal nooit meer dorst hebben; en dat klopt, naar mijn ervaring, het Woord van God en evangelie lest alle spirituele dorst.
De christelijke god laat de satan nog eens vrij om mensen te verleiden. Zodat hij zijn vuur kan laten ontbranden op hen die misleid zijn. Dubbelpech dus.quote:Je kan niet weten dat de hemel waar Jezus het over heeft, mooi is, omdat geen mens het heeft gezien en kan bevatten; wat jij hebt gezien spreekt tot je visuele zintuigen, en dat is het enige dat je kan bevatten.
Als je de ware liefde van God ervaart, wil je niet anders, en daar zal je voor altijd in leven, God is de essentie liefde (maar ook rechtvaardigheid en heiligheid).
Ik denk dat het andersom is: De christenen krijgen vragen over het NT van ongelovigen. En dan plaatsen die christenen die ongelovigen maar in het hokje van "niet gelezen" omdat ze dat beter vinden voor hun slaap. Stel je voor dat mensen die het NT gelezen hebben problemen hebben met het NT, dan kan het weleens aan het NT liggen en niet aan die mensen. En dat moeten we niet hebben.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:05 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik wil ook geen christendom discussie, maar vraag me af of je het NT gelezen hebt, want de genen die het niet gelezen hebben, denken er het meeste van te weten.
Maar liefst van een mens. Prijs de Heer!quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:19 schreef Manke het volgende:
Deze man zag ook aura's, maar dat was in 1 moment weg toen ie Jezus accepteerde, zelfde gebeurt bij reiki.
http://allanrich.tv/Preacher_Allan_Rich/My_testimony.html
Dat zal wel christelijke humor zeker? Sarcasme tot en met. Precies zoals ik mij christenen herinner uit mijn tijd bij die bende...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:34 schreef Manke het volgende:
[..]
dan heb je je chakra's niet goed afgestemd op je kundalini
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)d&utm_medium=twitterquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
Satan bestaat niet, en demonen ook niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:47 schreef Manke het volgende:
De link met aiwass is nog het beste bewijs dat het allemaal 'demonisch' en satanisch is.
Mja, een vergelijking met Aiwass gaat wellicht wat te verquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:47 schreef Manke het volgende:
De link met aiwass is nog het beste bewijs dat het allemaal 'demonisch' en satanisch is.
demonen zijn voor mij de reden dat ik gristen ben geworden, want als demonen bestaan, dan moet er een schepper (of schoffelaar) zijn, volgens mijn simpele logica... en ze bestaan, want ik zocht ernaar en heb het gevonden, zonder hulp van seti nog wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:56 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Satan bestaat niet, en demonen ook niet.
Wanneer ga jij eens begrijpen dat we leven in een universum waarin het leven van buitenaardsen wiskundig gezien 100% is? Of goed, 99. Jij en je medesektegenoten geloven nog steeds dat de Aarde de enige plek is die er is, en de aliens moeten wel demonen zijn want meer bestaat er niet.
Anders ga je eens een topic maken met aliens en demonen, in plaats van hier een discussie te verzieken met je orthodoxe kijk op zaken. Volgens mij ben je een paar eeuw te laat gereïncarneerd.
die aiwass leek op een grey alienquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:58 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Mja, een vergelijking met Aiwass gaat wellicht wat te ver
edit:
maar ik kon het niet laten Crowley er tussen te plakken![]()
![]()
Dat lijkt mij niet hoor, hij haalde er meteen demonen bij. Dat slaat toch nergens op? Je hoeft het niet met mensen eens te zijn, maar om steeds jouw eigen religie erbij te betrekken is typisch iets voor gelovigen. Daar is genoeg ruimte voor hier op dit forum.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:56 schreef Fusions het volgende:
Ik vind het ook irritant als mensen hun off topic praten over hun religie maar Manke deed dit in de meeste gevallen op een manier waarop hij zijn wereld beeld aansloot bij onderwerp.
Ik zou iedereen willen verzoeken niet hierop in te gaan, anders wordt het een eindeloos religie topic waar dit topic NIET voor bedoelt is.
Leuk he, dat mensen gestenigd moeten worden. Dat zou je wel weer opnieuw willen invoeren zeker?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:56 schreef Manke het volgende:
1900-2000 jaar geleden werd al gewaarschuwd voor deze onzin en "doctrines van demonen" en mediums en mensen met een 'familiar spirit' dienden gestenigd te worden, aldus de uw God de HERE.
Ik durf te wedden dat Channelaars uit India die zonder Jezus zijn opgevoed niets over die man zullen vertellen. Channelingen zijn dan ook vaak zaken die vanuit het onderbewuste komen. Is niks verkeerds mee, want van je onderbewuste kun je nog veel leren.quote:Leuke is dat AL die channelers/channelings het over Jezus hebben en dat ie bestond, "maar ...", demonen geloven in Jezus en kunnen er de waarheid zo over vertellen dat de luisteraart er niet in zal geloven, of in de verkeerde njoo age versie, oid.
Ah, dan ben je dus een cultuurgristen. Want alle religies hebben iets met demonen en demonenuitdrijving. Maar dit zul je waarschijnlijk wel gaan ontkennen, want alleen naar jezus luisteren zequote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:00 schreef Manke het volgende:
[..]
demonen zijn voor mij de reden dat ik gristen ben geworden, want als demonen bestaan, dan moet er een schepper (of schoffelaar) zijn, volgens mijn simpele logica... en ze bestaan, want ik zocht ernaar en heb het gevonden, zonder hulp van seti nog wel.
Het zijn meestermisleiders, dat is ook het enige wat ze mogen.
Niet perse.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:00 schreef Manke het volgende:
demonen zijn voor mij de reden dat ik gristen ben geworden, want als demonen bestaan, dan moet er een schepper (of schoffelaar) zijn, volgens mijn simpele logica... en ze bestaan, want ik zocht ernaar en heb het gevonden, zonder hulp van seti nog wel.
3/4 van wat ze te vertellen hebben is zinnig. In de meeste gevallen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is er wel eens iets zinnigs of iets volledig nieuws uit een 'channel' gekomen, eigenlijk?
De demonen waar ik mee geconfronteerd werd, misschien, ik hoop het, maar geloof het niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:09 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet hoor, hij haalde er meteen demonen bij. Dat slaat toch nergens op? Je hoeft het niet met mensen eens te zijn, maar om steeds jouw eigen religie erbij te betrekken is typisch iets voor gelovigen. Daar is genoeg ruimte voor hier op dit forum.
[..]
Leuk he, dat mensen gestenigd moeten worden. Dat zou je wel weer opnieuw willen invoeren zeker?
Dat ging overigens over het aanroepen van de doden. Dat is wat anders dan channelingen. Maar dat weet je hopelijk zelf ook.
[..]
Ik durf te wedden dat Channelaars uit India die zonder Jezus zijn opgevoed niets over die man zullen vertellen. Channelingen zijn dan ook vaak zaken die vanuit het onderbewuste komen. Is niks verkeerds mee, want van je onderbewuste kun je nog veel leren.
Zo las ik ooit eens een paar boeken van Steve Rother, daarin stond ook dat die man soms dacht dat hij het vanuit zijn onderbewuste deed en dat de "groep" niet echt was. Het antwoord was dat mensen het wel aannemen van buitenaardsen maar niet vanuit hun innerlijk. Terwijl het hun om de boodschap ging en niet om wie het kwam brengen (daarom ook de simpele naam de groep).
Ik heb er veel aan gehad. Of die Steve het nou echt vanuit een andere dimensie deed of vanuit zichzelf. Ze hebben ook ontmoetingen, en daarin schijnen de mensen die daar komen ook energie te voelen. ik ga daar niet heen, omdat het mij te duur is. Geldklopperij is dat. De boodschap is goed, de rest hoeft niet zo.
[..]
Ah, dan ben je dus een cultuurgristen. Want alle religies hebben iets met demonen en demonenuitdrijving. Maar dit zul je waarschijnlijk wel gaan ontkennen, want alleen naar jezus luisteren ze![]()
En de demonen die jij gevonden hebt zijn misschien ook verkeerd geinterpreteerde zaken? Zou dat ook kunnen? Je ging ze zoeken, en dan kunnen je hersenen je misleiden.
Maar echt iets toevoegen doet het dus niet?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
3/4 van wat ze te vertellen hebben is zinnig. In de meeste gevallen.
Nieuw ... mja, niet echt. Nieuwe "jasjes" vooral.
Maar goed, dat is enigsinds een kwestie van mening. Vooral of het zinnig is of niet
Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar echt iets toevoegen doet het dus niet?
Demonen zitten in de zelfde dimensie als waar wij in zitten, we kunnen ze alleen niet zien, als we ze zien, dan komt dat doordat ze aan je hoofd hangen en een illusie afschieten in je gedachten, volgens mij ervaringen dan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:13 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Niet perse.
Zo kunnen demonen evengoed via evolutie o.i.d. zijn ontstaan, op een ander niveau / dimensie / frequentie.
Demonen zijn overigens niet "extra terrestrial" & gebruiken geen radio signalen, dacht ik (het gebruik van de radio/speakers door klopgeesten dus niet meegerekend).
Dat ligt maar net aan degene die het beluisterd of de boeken leest natuurlijk. Voor de een zal het oude koek zijn, voor de ander iets nieuws.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is er wel eens iets zinnigs of iets volledig nieuws uit een 'channel' gekomen, eigenlijk?
Je moet nog eens vaker in de bijbel gaan lezen. Lekker gezondquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:20 schreef Manke het volgende:
[..]
Demonen zitten in de zelfde dimensie als waar wij in zitten, we kunnen ze alleen niet zien, als we ze zien, dan komt dat doordat ze aan je hoofd hangen en een illusie afschieten in je gedachten, volgens mij ervaringen dan.
Toevallig staat dat er niet in maar is het wat ik denk door eigen ervaringenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:22 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Je moet nog eens vaker in de bijbel gaan lezen. Lekker gezond
Tijd voor een pilletje dan maar? Schijnt ook enorm te helpen. Dan moet je ze natuurlijk wel inzegenen met wijwater en "het onze vader" prevelen terwijl je die pillen inslikt. Ga er maar aanstaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Toevallig staat dat er niet in maar is het wat ik denk door eigen ervaringen
Dan is het dus een andere frequentie / "Phase shift"quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:20 schreef Manke het volgende:
Demonen zitten in de zelfde dimensie als waar wij in zitten, we kunnen ze alleen niet zien, als we ze zien, dan komt dat doordat ze aan je hoofd hangen en een illusie afschieten in je gedachten, volgens mij ervaringen dan.
zyprexa, abilify, haldol en he dodelijke seroquel waar ze je maar al te graag mee volproppen werkt voor geen meter, het doodt je geestelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:25 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Tijd voor een pilletje dan maar? Schijnt ook enorm te helpen. Dan moet je ze natuurlijk wel inzegenen met wijwater en "het onze vader" prevelen terwijl je die pillen inslikt. Ga er maar aanstaan.
Die heeft ie al, dus doe maar niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:25 schreef BerjanII het volgende:
Tijd voor een pilletje dan maar? Schijnt ook enorm te helpen. Dan moet je ze natuurlijk wel inzegenen met wijwater en "het onze vader" prevelen terwijl je die pillen inslikt. Ga er maar aanstaan.
Ik denk niet dat ze iets met frequentie of energie te maken hebben en dat dat ook de reden is dat we ze niet zien, ze zijn eeuwig, energie gaat 'op'.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:26 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dan is het dus een andere frequentie / "Phase shift"
Maakt de veronderstelde 'noodzaak' voor een schepper nog altijd niet vanzelfsprekend. Integendeel.
In zekere zin zijn het dan niet meer dan voor ons onzichtbare beesten (dieren klinkt te aardig in deze).
Vandaar dat je christen geworden bent? Die mensen zijn ook al geestelijk dood (wie kan bijvoorbeeld in een hemel geloven als de mensen die anders zijn in de hel gestopt wordt of vernietigd worden? Dan moet je toch al levende doden zijn?).quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:26 schreef Manke het volgende:
[..]
zyprexa, abilify, haldol en he dodelijke seroquel waar ze je maar al te graag mee volproppen werkt voor geen meter, het doodt je geestelijk.
Ok, dat wist ik niet?quote:
Energie gaat juist niet op.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:28 schreef Manke het volgende:
Ik denk niet dat ze iets met frequentie of energie te maken hebben en dat dat ook de reden is dat we ze niet zien, ze zijn eeuwig, energie gaat 'op'.
Iedereen wordt eerlijk en rechtvaardig geoordeeld, ook mensen die voor Jezus hebben geleefd en mensen die nooit het evangelie kunnen hebben gehoord, de rest wordt verkooldquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:30 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Vandaar dat je christen geworden bent? Die mensen zijn ook al geestelijk dood (wie kan bijvoorbeeld in een hemel geloven als de mensen die anders zijn in de hel gestopt wordt of vernietigd worden? Dan moet je toch al levende doden zijn?).
[..]
Ok, dat wist ik niet?
Dan zal ik maar meepraten met hem, want gekken moet je altijd gelijk geven ook als ze dat niet hebben.
Dat nou weer net niet. Maar het refereren naar drugs & psychische aandoeningen (& aanverwant medicijn gebruik) vind ik persoonlijk sowieso not done in TRU, te meer omdat de kans hier vrij groot is dat er ook werkelijk sprake is van medicijn gebruik in verband met allerlei aandoeningen die nogal vaak tot "spirituele ervaringen" leiden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:30 schreef BerjanII het volgende:
<snip>Dan zal ik maar meepraten met hem, want gekken moet je altijd gelijk geven ook als ze dat niet hebben.
Ze zijn van de zelfde materie als waar gedachten gemaakt zijn, denk ikquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Energie gaat juist niet op.
& wat betreft zoiets als "Phase shift" kon nog wel eens werkelijkheid worden als militaire stealth toepassing. Mocht het te doen zijn.
Licht is niets meer dan een frequentie. Een "golfje".![]()
Zeg niet dat het zo is, (Hel, ik geloof er sowieso niet in) maar het zou op die manier eventueel kunnen zijn met demonen. Zonder de natuurwetten e.d. al te veel te verkrachten om hun bestaan en communicatie & interactie mogelijkheden (met ons) te verklaren.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:39 schreef Manke het volgende:
Ze zijn van de zelfde materie als waar gedachten gemaakt zijn, denk ik
Geesten zijn perpetuum mobile
Ben ermee begonnen op suggestie van jou en nu doe je zo?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:30 schreef BerjanII het volgende:
Ok, dat wist ik niet?
Dan zal ik maar meepraten met hem, want gekken moet je altijd gelijk geven ook als ze dat niet hebben.
... maar... gedachten zijn juist niet van materie ...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:39 schreef Manke het volgende:
Ze zijn van de zelfde materie als waar gedachten gemaakt zijn, denk ik
Geesten zijn perpetuum mobile
Zelfde substantie danquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:45 schreef R0N1N het volgende:
[..]
... maar... gedachten zijn juist niet van materie ...
Hmmm. Ok.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:48 schreef Manke het volgende:
Zelfde substantie dan
Weet het ook niet, naar mijn ervaring kunnen demonen gedachten zien en horen en inbrengen zowel verbaal als visueel, dus het is niet iets neuraal, maar spiritueel.
Ze hebben het bijvoorbeeld wel over Jezus en God, maar spreken God's boodschap tegen door wat ze beweren wat ze zijn (aliens, gidsen, goden, maria of jezus zelf) en waarom zou een alien over Jezus beginnen en zijn boodschap verdraaien of ver-new-agen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:55 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hmmm. Ok.
Maar, hoe weet je dan zeker dat het altijd / allemaal demonen zijn (b.v. bij die channelings, om weer terug te komen op het topic) ?
Ware het niet dat new-age (waar al dit gechannel onder valt) een religie is & men het zelf niet kan laten Jezus & God er bij te halen. Beide zijn ook meermaals "gechanneld" (soms als "zichzelf", soms als verkeerd begrepen alien) [Desteniquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:56 schreef Fusions het volgende:
Ik vind het ook irritant als mensen hun off topic praten over hun religie maar Manke deed dit in de meeste gevallen op een manier waarop hij zijn wereld beeld aansloot bij dit onderwerp.
Ik zou iedereen willen verzoeken niet hierop in te gaan, anders wordt het een eindeloos religie topic waar dit topic NIET voor bedoeld is.
Ik lees het nu pas, maar idd. hatelijkheden en op de man spelen (ook al zou iemands geestelijke gesteldheid in dit geval direct met het onderwerp te maken kunnen hebben) is niet echt gepast. En vooral hier niet. Sommigen onder ons hebben het zonder dat al moeilijk genoeg.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:30 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Vandaar dat je christen geworden bent? Die mensen zijn ook al geestelijk dood (wie kan bijvoorbeeld in een hemel geloven als de mensen die anders zijn in de hel gestopt wordt of vernietigd worden? Dan moet je toch al levende doden zijn?).
[..]
Ok, dat wist ik niet?
Misschien omdat dat wel de waarheid is? Meer dan wat de bijbel ervan gemaakt heeft althans? Jezus gristus, zie je nu echt niet dat je aan cirkelredenering doet? Je denkt gewoon dat de bijbel waar is, en iedereen die anders zegt is een demon. Terwijl deze aliens misschien gewoon zeggen waar het op staat?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:18 schreef Manke het volgende:
[..]
Ze hebben het bijvoorbeeld wel over Jezus en God, maar spreken God's boodschap tegen door wat ze beweren wat ze zijn (aliens, gidsen, goden, maria of jezus zelf) en waarom zou een alien over Jezus beginnen en zijn boodschap verdraaien of ver-new-agen?
Ook dit is weer een "hehe, zie je het dan niet"? Men beweert dat er vele leraren zullen komen (die zijn er overigens altijd al geweest ook in de tijd vlak voor onze jaartelling. Rabbi's noemden ze deze mensen, leraren. Dit is geschreven om mensen maar te laten blijven geloven in de sprookjes die zij optekenden. Want nu ineens is het feit dat er leraren zijn al een teken van de waarheid van de bijbel.quote:De bijbel spreekt over doctrines van demonen en over de tijd die komt dat er vele leraren zullen zijn
voor ieder wat wils (For the time will come when they will not endure sound doctrine; but after their own lusts shall they heap to themselves teachers, having itching ears;)
Juist......quote:Mij hebben die demonen ook het eea proberen wijs te maken, het leukste is nog dat ie zei dat ze ingebracht werden in m'n hoofd door voice2skull technologie (zo noemden ze het) en die stem verwees me naar youtube/later bekijken waar een 'decapitation' filmpje stond waar ik me niks van kon herinneren.
Nee, dat volledige plaatje zit volkomen in jouw hoofd. Enkel omdat je de grap niet doorziet, en niet doorhebt hoe cirkelredeneerachtig jij zit te cirkelredeneren. "De bijbel is waar, dus iedereen die iets anders zegt is een demon. Die anderen zijn demonen want ze ontkennen de goddelijkheid van jezus, en het werk van god". Pas als je de bijbel gaat zien als een (lees:1) waarheid naast de vele andere waarheden zul je ooit jouw cirkelredeneerachtig cirkelredeneren uit kunnen komen. Veel succes ermee.quote:als je naar het volledig plaatje kijkt, zal je zien dat 1 en de zelfde regisseur erachter zit met zijn leger (het is oorlog in het geestenrijk, onze gedachten is het slagveld).
Wat is er slecht aan Ra? Typisch weer iemand die denkt dat er een (lees:1) waarheid is en de rest is slecht. Jij wordt geleidt door angst. Angst is jouw raadgever en gids.quote:Welke alien of wat het ook is noemt zichzelf Ra, een egyptische god? en kiest van lichtjaren ver iemand uit op deze aardkloot om een hele filosofie door te geven?
Als je er morgen op terug komt, dan kom je er dus nooit op terug. Want morgen is altijd een dag van ons vandaan.quote:Kom er morgen nog op terug
New Age trooofquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:39 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Misschien omdat dat wel de waarheid is? Meer dan wat de bijbel ervan gemaakt heeft althans? Jezus gristus, zie je nu echt niet dat je aan cirkelredenering doet? Je denkt gewoon dat de bijbel waar is, en iedereen die anders zegt is een demon. Terwijl deze aliens misschien gewoon zeggen waar het op staat?
Jezus heeft overigens nooit een boodschap gehad, dat zijn de mensen die de evangelieeen schreven met pauper Paulus voorop.
[..]
Ook dit is weer een "hehe, zie je het dan niet"? Men beweert dat er vele leraren zullen komen (die zijn er overigens altijd al geweest ook in de tijd vlak voor onze jaartelling. Rabbi's noemden ze deze mensen, leraren. Dit is geschreven om mensen maar te laten blijven geloven in de sprookjes die zij optekenden. Want nu ineens is het feit dat er leraren zijn al een teken van de waarheid van de bijbel.
[..]
Juist......
[..]
Nee, dat volledige plaatje zit volkomen in jouw hoofd. Enkel omdat je de grap niet doorziet, en niet doorhebt hoe cirkelredeneerachtig jij zit te cirkelredeneren. "De bijbel is waar, dus iedereen die iets anders zegt is een demon. Die anderen zijn demonen want ze ontkennen de goddelijkheid van jezus, en het werk van god". Pas als je de bijbel gaat zien als een (lees:1) waarheid naast de vele andere waarheden zul je ooit jouw cirkelredeneerachtig cirkelredeneren uit kunnen komen. Veel succes ermee.
[..]
Wat is er slecht aan Ra? Typisch weer iemand die denkt dat er een (lees:1) waarheid is en de rest is slecht. Jij wordt geleidt door angst. Angst is jouw raadgever en gids.
[..]
Als je er morgen op terug komt, dan kom je er dus nooit op terug. Want morgen is altijd een dag van ons vandaan.
Leuk he, de rollen omdraaien? Ik beweer nergens dat new age waar is, of Jezus nep. Ik zeg enkel dat jij al zo vast zit in jouw geloof, dat je een alien pas zal geloven als hij zegt dat jezus de zoon van god is, en dat er een goddelijk plan was en dat dat in de bijbel staat. Als een alien dit niet zou zeggen noem jij het een demon, in plaats van een alien met een andere mening. Hierdoor kijk je niet naar de boodschap van zo'n wezen (of het nou een alien is of een onderbewuste van de channel) maar enkel naar of het wel strookt met jouw kennis (en dat is niet veel als ik eerlijk moet zijn).quote:
Misschien dat die wezens dit enkel doen om gehoord te worden? Zo werkt de menselijke geest blijkbaar. Een mooi jasje eromheen en het lijkt al heel wat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en vergeet de tijdgenoten/rivalen van Jezus niet..
Wat ik wel een punt vind, is dat iemand die kennelijk lichtjaren ver weg woont de naam van een oude god kiest, die toevallig ook nog eens tot de verbeelding spreekt en overbekend is. Dat doet toch heel aards aan.
Niet zo politiek correct doen graag en enkel naar hen die kritiek uiten op religieuze mensen. Want die religieuze mensen mogen wel beweren dat de gechannelde aliens eigenlijk demonen zijn en die channels dus last hebben van demonen. Weet je niet wat dat impliceert? Iets dat veel erger is dan een opmerking over pillen nemen in elk geval.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik lees het nu pas, maar idd. hatelijkheden en op de man spelen (ook al zou iemands geestelijke gesteldheid in dit geval direct met het onderwerp te maken kunnen hebben) is niet echt gepast. En vooral hier niet. Sommigen onder ons hebben het zonder dat al moeilijk genoeg.
Je beweert het niet, maar vindt het leuk om new age te bevestigen om (gristelijke) bekrompenheid tegen te gaan, of niet?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:15 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Leuk he, de rollen omdraaien? Ik beweer nergens dat new age waar is, of Jezus nep. Ik zeg enkel dat jij al zo vast zit in jouw geloof, dat je een alien pas zal geloven als hij zegt dat jezus de zoon van god is, en dat er een goddelijk plan was en dat dat in de bijbel staat. Als een alien dit niet zou zeggen noem jij het een demon, in plaats van een alien met een andere mening. Hierdoor kijk je niet naar de boodschap van zo'n wezen (of het nou een alien is of een onderbewuste van de channel) maar enkel naar of het wel strookt met jouw kennis (en dat is niet veel als ik eerlijk moet zijn).
Ben niet religieuzz, dat laat ik wel aan katholieken en moslims over.quote:Maar nee, religieuze mensen moet men beschermen, want die kunnen dat zelf niet. Dan moet ie maar wegblijven van een forum, zou ik zo zeggen.
Als het erom gaat gelooft te worden, zou het veel slimmer zijn om met iets volkomen nieuws en baanbrekends te komen dan om te proberen heel wat te lijken. Zo komt het mij voor, tenminste.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:15 schreef BerjanII het volgende:
Misschien dat die wezens dit enkel doen om gehoord te worden? Zo werkt de menselijke geest blijkbaar. Een mooi jasje eromheen en het lijkt al heel wat.
Het gaat om een psychiatrisch patient. Niet om het feit of hij religieus is. Inderdaad spreekt hij ook een oordeel over anderen uit, of althans over hun activiteiten en in ieder geval de aard van de al of niet vermeende entiteiten.. maar dat is nog geen persoonlijke aanval op een andere user.quote:Niet zo politiek correct doen graag en enkel naar hen die kritiek uiten op religieuze mensen. Want die religieuze mensen mogen wel beweren dat de gechannelde aliens eigenlijk demonen zijn en die channels dus last hebben van demonen. Weet je niet wat dat impliceert? Iets dat veel erger is dan een opmerking over pillen nemen in elk geval.
Maar nee, religieuze mensen moet men beschermen, want die kunnen dat zelf niet. Dan moet ie maar wegblijven van een forum, zou ik zo zeggen.
Zo zie jij het leven waarschijnlijk. Als jij boeken zou lezen die ik lees dan zou je hetzelfde van die schrijvers vinden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:45 schreef Manke het volgende:
[..]
Je beweert het niet, maar vindt het leuk om new age te bevestigen om (gristelijke) bekrompenheid tegen te gaan, of niet?
D'r zijn genoeg channelings die dat doen, ook wie of wat daar doorkomt is voor mij een demon als het zich voordoet als alien of gids of hoger zelf.
Een alien met een andere mening als "alles wat je denkt te weten is fout, 1+1=3, want..." is voor mij een misleider.
Als je er niks van weet hoe kun je het dan zien als de absolute waarheid? Sterker nog, hoe kom je dan tot de gedachte dat je andere mensen als duivels wegzet? Want dat doe je nu feitelijk met channels die aliens menen te channelen. Je zet ze weg als boze en kwaadaardige medewerkers van het boze.quote:Mijn kennis over wát is niet veel? Het spirituele? Klopt wel, niemand weet er de waarheid over, ik heb enkel Jezus en zijn woord als absolute waarheid geaccepteerd, geesten die zijn boodschap verdraaien of aanvullen zijn imho letterlijk van de duivel. Misschien ben ik ook blind voor het spirituele, ook voor God, komt door al die ellende die geesten me hebben gebracht, vooral de laatste maanden.
Het protestantisme is ook religie, al willen vele mensen hier spreken over een relatie...quote:Ben niet religieuzz, dat laat ik wel aan katholieken en moslims over.
En nou nog in het nederlands, dan zijn we een heel stuk verder.quote:Ik heb angsten gekend ja, daarom zijn zij waarmee ik geconfronteerd werd en word letterlijk van de duivel, God geeft vrede, geen angst, die zoek ik.
Dat doen de buitenaardsen niet omdat ze geen inbreuk willen maken op de vrije wil. Tenminste de buitenaardsen die op het goede/liefde/eenheid/waarheid gericht zijn, wat betreft de buitenaardsen/demonen die op valsheid/kwaad/scheiding/controle over anderen gericht zijn, die brengen juist dat soort “geschenken” mee om daarmee de wereldleiders om te kopen, de mensen afgeleid te houden van hun innerlijke rijkdom, etc. Denk je dat een energiemotor de mensen dichter bij de waarheid dat in henzelf ligt brengt? Hebben alle ontwikkelingen op technische gebied de mensen niet alleen afgehouden/opgehouden om de waarheid in henzelf te ontdekken? Waar denk je dat veel technologieen vandaan komen, die men gretig inzet om gruwelijke oorlogen (kwaad) te voeren, de bevolkingen onder controle te krijgen, te bespioneren, te entertainen, bezig te houden, etc? Denk je werkelijk dat alles wat je ziet aan technologie werkelijk in een eeuw tijd uitgevonden en gerealiseerd kon worden? De goeden brengen geen "geschenken", dan het 'goede nieuws' dat je reeds alles al bezit: in jezelf, en dat het wacht om gevonden te worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het erom gaat gelooft te worden, zou het veel slimmer zijn om met iets volkomen nieuws en baanbrekends te komen dan om te proberen heel wat te lijken. Zo komt het mij voor, tenminste.
En dat denk ik aan een bedradingsschema van een point-of-viewgun of een vrije energiemotor die echt werkt, ofzo.
Ik denk dat een vrije energiemotor heel goed zou zijn voor de mensheid. Ik zou niet durven beweren dat onze technologie buitenaards is. Wat ik nog opvallender vindt is dat het kennelijk alleen aan machthebbers is doorgechanneld dan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:14 schreef Tevik het volgende:
[..]
Dat doen de buitenaardsen niet omdat ze geen inbreuk willen maken op de vrije wil. Tenminste de buitenaardsen die op het goede/liefde/eenheid/waarheid gericht zijn, wat betreft de buitenaardsen/demonen die op valsheid/kwaad/scheiding/controle over anderen gericht zijn, die brengen juist dat soort “geschenken” mee om daarmee de wereldleiders om te kopen, de mensen afgeleid te houden van hun innerlijke rijkdom, etc. Denk je dat een energiemotor de mensen dichter bij de waarheid dat in henzelf ligt brengt? Hebben alle ontwikkelingen op technische gebied de mensen niet alleen afgehouden/opgehouden om de waarheid in henzelf te ontdekken? Waar denk je dat veel technologieen vandaan komen, die men gretig inzet om gruwelijke oorlogen (kwaad) te voeren, de bevolkingen onder controle te krijgen, te bespioneren, te entertainen, bezig te houden, etc? Denk je werkelijk dat alles wat je ziet aan technologie werkelijk in een eeuw tijd uitgevonden en gerealiseerd kon worden? De goeden brengen geen "geschenken", dan het 'goede nieuws' dat je reeds alles al bezit: in jezelf, en dat het wacht om gevonden te worden.
Zal het zo proberen te lezen, zag aan het eind Adonai staan, zo noemen de Joden God.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:47 schreef Tevik het volgende:
Wat vindt je hiervan Manke:
http://www.llresearch.org/newsletters/issues/1994_2.aspx
Klopt, ze maken ook gebruik van de Engelse taal.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:38 schreef Manke het volgende:
[..]
Zal het zo proberen te lezen, zag aan het eind Adonai staan, zo noemen de Joden God.
Geloof ik ook, mensen vechten toch vooral om energie en grondstoffen, na ideologieen.quote:Op zondag 19 mei 2013 07:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat een vrije energiemotor heel goed zou zijn voor de mensheid.
Dat geloof ik ook niet door simpelweg naar geschiedenis te kijken hoe onze technologie tot stand is gekomen.quote:Ik zou niet durven beweren dat onze technologie buitenaards is.
Alles komt uit culturen en zijn menselijke begrippen, wat je zegt snap ik daarom niet zo goed, wat is er buiten culturen voortgekomen dan? Het is toch zo klaar als een klontje als een beschaving vredig en hulpvaardig is dat zij goed zijn en slecht wanneer zij gewelddadig zijn, slaven gebruiken etc.quote:Tevens lijk je te impliceren dat er een absoluut goed en kwaad bestaat in het universum, terwijl dat naar mijn idee menselijke begrippen zijn die ook nog eens cultuurbepaald zijn.
Dat is interessant wat je daar vertelt! Dus je ervaart zelf contact met buitenaardse wezens? Nog afgezien van het feit of het waar is of niet (het is niet te bewijzen tenslotte), lijkt me de ervaring butiengewoon interessant. Misschien kun je eens een topic openen over wat ze je zoal vertellen, als je dat zou willen?quote:Op zondag 19 mei 2013 21:18 schreef loop het volgende:
[..]
Geloof ik ook, mensen vechten toch vooral om energie en grondstoffen, na ideologieen.
[..]
Dat geloof ik ook niet door simpelweg naar geschiedenis te kijken hoe onze technologie tot stand is gekomen.
[..]
Alles komt uit culturen en zijn menselijke begrippen, wat je zegt snap ik daarom niet zo goed, wat is er buiten culturen voortgekomen dan? Het is toch zo klaar als een klontje als een beschaving vredig en hulpvaardig is dat zij goed zijn en slecht wanneer zij gewelddadig zijn, slaven gebruiken etc.
Alhoewel ik wel beweer met wezens van andere planeten te communiceren herken ik vaak weinig in wat ik lees op het internet. Ik geloof zelf niet dat ze fysiek in de buurt zijn of misschien zelfs voet op deze planeet hebben gezet, eerder dat ze technologie hebben waarmee ze op grote afstand psychisch contact kunnen leggen op een manier dat we alleen als science fiction kunnen voorstellen, zoals bv. Cerebro uit Xmen, Star Trek concepten, The Matrix enz.
Verder geloof ik dat er vele beschavingen zijn waarvan een aantal die intensiever met elkaar omgaan waarvan er 1 de oudste moet zijn met de meest geavanceerde technologie. Ik vermoed zelf dat ik inmiddels zo'n 10 verschillende heb ontmoet de afgelopen 29 jaar waarvan ik niet weet in hoeverre ze elkaar kennen. Het is een moeilijk iets en vaak genoeg schrik ik van wat ik zie, vooral de technologie.
Het is niet zo zeer een kwestie van dat zij zich niet laten zien of zich verborgen houden. Contact moet wel van 2 kanten komen, mensen moeten eerst zichzelf beter ontwikkelen en hun ideeen over het bestaan verder uitwerken, zij kunnen berichten verzenden over zichzelf wat ze willen maar als de mens niet voldoende kennis heeft om dat te ontvangen dan zal er niets gebeuren. Ik geloof wel dat er mensen zijn naast mij die ook communiceren maar die kunnen het kennelijk of niet uitleggen omdat ze het zelf nog niet genoeg snappen of ze willen niet om allerlei redenen.
De mensen die beweren contact te hebben maken het er ook niet makkelijker op met allerlei voorspellingen die niet uitkomen of het idee dat je enkel contact kunt leggen als je je lichaam afstaat. Wat mij een eng idee lijkt, dan heb ik toch liever visioenen/plaatjes/filmpjes met audio zoals ik ook herinneringen zie en dan vertel ik er later wel zelf over.
Ik stel mezelf zo voor dat de legitieme channelaars enkel vertellen over hoe je kunt channelen zodat je zelf met ze kan communiceren en misschien nog wat vertellen over de beschaving die het hen geleerd heeft want meest waarschijnlijk zul je die als eerste spreken. Degenen die over andere onderwerpen beginnen willen graag een speciale positie, op een bepaalde manier gezien worden (als met een gave bv.), volgelingen, geld, allerlei fouten redenen.
Als je die informatie kan rappen, ben je pas echt goedquote:Op zondag 19 mei 2013 21:29 schreef Fusions het volgende:
Maar als mensen nou graag vragen willen stellen aan iemand die al zo ver is dat hij kan channelen op een manier dat goed voor hen is, is daar niets mis mee.
Bovendien kan de mensheid op deze manier rapper de informatie krijgen.
En
Ja, doe ik nog wel eens.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Misschien kun je eens een topic openen over wat ze je zoal vertellen, als je dat zou willen?
Ik zou best mijn ervaringen en observaties willen posten maar ik zit niet zo te wachten op allerlei negatieve reacties die er ongetwijfeld zullen komen, ik ken alle argumenten en alternatieve verklaringen nu wel zo'n beetje en ik verwacht niet dat het voor mij tot nieuwe inzichten zal leiden of iets anders zal opleveren dan teleurstellingen wetende dat het merendeel van de bevolking niet zoiets zou willen als waar ik mee bezig ben, anders waren er al genoeg overtuigende topics.quote:
Jammer, maar ik kan me het me goed voorstellen. Je bedoelt dat je ook een methode hebt om het te doen?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:02 schreef loop het volgende:
[..]
Ik zou best mijn ervaringen en observaties willen posten maar ik zit niet zo te wachten op allerlei negatieve reacties die er ongetwijfeld zullen komen, ik ken alle argumenten en alternatieve verklaringen nu wel zo'n beetje en ik verwacht niet dat het voor mij tot nieuwe inzichten zal leiden of iets anders zal opleveren dan teleurstellingen wetende dat het merendeel van de bevolking niet zoiets zou willen als waar ik mee bezig ben, anders waren er al genoeg overtuigende topics.
Het is ook best moeilijk ermee om te gaan, ik zou me er niet prettig bij voelen als iemand ervoor zou kiezen het zelf te onderzoeken door mijn uitspraken en vervolgens allerlei problemen ondervind. Dan wacht ik liever tot ik meer verklaringen heb en schrijf ik er wel een boek over of maak ik een website ofzo.
Sommige mensen doen het op gevoel en vertrouwen maar dan moet je wel mensen om je heen hebben die je ondersteunen en geruststellen en bij mij is het eerder het tegenovergestelde. Ik kan zelf niet tegen dat overgeven aan iets en de controle loslaten dus verzin ik methodes waarmee ik meer grip heb op de communicatie en ik leer van hen, zij geven ook commentaar op mijn modellen.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jammer, maar ik kan me het me goed voorstellen. Je bedoelt dat je ook een methode hebt om het te doen?
Ik ben benieuwd naar je methode. Ik zou het onmiddellijk proberen.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:32 schreef loop het volgende:
[..]
Sommige mensen doen het op gevoel en vertrouwen maar dan moet je wel mensen om je heen hebben die je ondersteunen en geruststellen en bij mij is het eerder het tegenovergestelde. Ik kan zelf niet tegen dat overgeven aan iets en de controle loslaten dus verzin ik methodes waarmee ik meer grip heb op de communicatie en ik leer van hen, zij geven ook commentaar op mijn modellen.
Het meest belangrijke voor mij is dat ik er later nog wel iets mee wil doen en het delen met anderen, dan is het toch toegankelijker/veiliger/makkelijker om een kant en klaar systeem te presenteren waar iemand iets mee kan doen voor zichzelf. Het laatste wat ik zou willen is een zaal vol met mensen die mij aan zouden willen horen, ik ben zelf ook nog lang niet volleerd ofzo en zou de verkeerde indruk wekken.
In die channeling workshop staat hoe je het moet beoefenen.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je methode. Ik zou het onmiddellijk proberen.Ik vraag me weleens af of channelaars goeie acteurs zijn of dat ze mss. denken dat ze het echt doen maar de informatie toch ergens uit zichzelf halen. Het zelf meemaken lijkt me om meerdere redenen dus heel bijzonder.
Daarom ook mijn vraag of ze iets konden delen dat we echt niet kunnen weten. Als het dan geen technologie kan zijn, misschien wat details over een ander zonnestelsel die we nu nog niet kennen maar binnenkort wel dankzij onze telescopen in de ruimteOf iets dergelijks..
Het zijn alleen wel bestaande ideeën die hij verkondigd. Ik moet zeggen dat hij, als hij de boel in de maling neemt, het wel heel erg goed doet. Hij reageert heel ad-rem op vragen uit het publiek.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:32 schreef Fusions het volgende:
[..]
In die channeling workshop staat hoe je het moet beoefenen.
Hij heeft al zo veel informatie gegeven die wij kunnen onderzoeken, het makkelijkste 'bewijs' vind ik zijn methodes uitproberen, want voor mij hebben die tot nu toe altijd gewerkt. Bovendien zegt hij ontzettend veel dingen die ik nog nooit gehoord heb en ontzettend wijs vind. Het is bij uitstek de persoon die ik het meest wijze dingen heb horen zeggen en heb naar heel veel verschillende 'gurus' geluisterd.
Stel jij bent op een andere manier bezien een verzameling van allerlei concepten. Je stelt een robot voor die op afstand bestuurd kan worden door een ander. Dan stel je vragen en die robot wijst naar concepten die je kent en zo kun je linken leggen en tot een nieuw inzicht komen waardoor er een nieuw concept vormt waardoor je iets beter begrijpt, waarvan de uiteindelijke vertaling te verifieren is door ieder ander.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben benieuwd naar je methode. Ik zou het onmiddellijk proberen.Ik vraag me weleens af of channelaars goeie acteurs zijn of dat ze mss. denken dat ze het echt doen maar de informatie toch ergens uit zichzelf halen.
Nee dat is niet verstandig, dan zou je iets te zien krijgen wat je niet snapt, wat me vaak genoeg is overkomen. Het zou frustrerend kunnen zijn en de mens tot waanzin brengen, ik ben er zelf ook vaak genoeg door van het paadje geraakt alhoewel ik mezelf altijd weer tot de orde kan terugroepen.quote:Daarom ook mijn vraag of ze iets konden delen dat we echt niet kunnen weten.
Ik geloof wel dat natuurkundigen en anderen die zich met wetenschap bezighouden er veel aan zouden kunnen hebben maar ik ben nu eenmaal geen natuurkundige. Ik vind het best jammer want astronomen zouden bijvoorbeeld onze planeet of onze omgeving kunnen aanwijzen, iets wat ik niet kan aangezien ik dan jaren astronomie zou moeten bestuderen. Dat soort dingen weet ik echt niet, ik heb het voornamelijk over psychologische onderwerpen of evolutie. Ik geloof wel dat het mogelijk is aan te wijzen waar onze planeet is hoe miniem de kans ook is dat het zou werken en dat we bezoek zouden krijgen. Hoe geavanceerd ze ook zijn, het heelal is groot.quote:Als het dan geen technologie kan zijn, misschien wat details over een ander zonnestelsel die we nu nog niet kennen maar binnenkort wel dankzij onze telescopen in de ruimteOf iets dergelijks..
Nou ik hoef niet zo nodig overgenomen te worden hoor.. Dat iedereen schijnt te channelen is een bewering van Bashar, toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:03 schreef Fusions het volgende:
Je channelt de hele dag door, namelijk je intuitie enzo. Maar niet bewust dat entiteiten me overnemen, lijkt me wel gaaf.
Ja die zijn er, en iedereen kan het leren. Het staat allemaal in de workshop.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ik hoef niet zo nodig overgenomen te worden hoor.. Dat iedereen schijnt te channelen is een bewering van Bashar, toch?
Ik zou het wel bewust willen kunnen, gewoon om eens te zien hoe dat is en om te checken of het echt bestaat. Als verschijnsel dan. Of er echt entiteiten zijn waarmee je op die manier contact kan maken is een ander verhaal.
Lol we zijn idd de masters of limitationsquote:
Ik volg niet precies waar het over gaat. Wie vraagt wat aan wie? En wie is die ander?quote:
Um. Esther is de vrouw die een channel is. Abraham is een entiteit die niet ergens anders leeft op een fysieke plek, geen alien dus, maar een geest, volgens mij..quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik volg niet precies waar het over gaat. Wie vraagt wat aan wie? En wie is die ander?
quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:34 schreef Fusions het volgende:
[..]
Um. Esther is de vrouw die een channel is. Abraham is een entiteit die niet ergens anders leeft op een fysieke plek, geen alien dus, maar een geest, volgens mij..
Hmm,quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik vraag me af of mensen elkaar dan ook kunnen channelen.
[..]
quote:
hij channeltquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De betekenis van oordelen.. Leuk, maar wat is de link met het onderwerp?
Ok, dat is waar.. Alleen was dat ook waar geweest als hij een betoog over de economie der niet westerse landen had gechanneld.quote:
jaquote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, dat is waar.. Alleen was dat ook waar geweest als hij een betoog over de economie der niet westerse landen had gechanneld.
Hoe weet ik eigenlijk dat dat de echte Jezus is?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
@Fusions Ken je ook deze en verwante channelings van Kim Michaels?
Kryon en Kirael
Het Ashtar Commando en de geascendeerde meesters
Goede entiteiten
Channeling
De elkaar Tegensprekende Boodschappen en Boodschappers
Cursus in Wonderen
Ik denk niet dat het mogelijk is hier voor een scepticus een onbetwistbaar antwoord op te geven.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe weet ik eigenlijk dat dat de echte Jezus is?
Jezus in het OT?quote:Op maandag 17 juni 2013 18:34 schreef Manke het volgende:
als je Jezus wilt horen dan moet je de bijbel lezen, in het OT komt ie ook voor. Wat via channelers doorkomt zijn liegende geesten.
Als het Woord van God in het NT:quote:
'heer', 'god' en Jezus zijn toch geen synoniemen?quote:Op maandag 17 juni 2013 19:57 schreef Manke het volgende:
[..]
Als het Woord van God in het NT:
http://www.biblegateway.com/passage/?search=john%201&version=KJV
1 In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.
2 The same was in the beginning with God.
3 All things were made by him; and without him was not any thing made that was made.
4 In him was life; and the life was the light of men.
14 And the Word was made flesh, and dwelt among us, (and we beheld his glory, the glory as of the only begotten of the Father,) full of grace and truth.
en het OT:
http://www.biblegateway.c(...)+of+the+Lord+came+to
En een zooitje voorspellingen die uitkomen en bevestigd worden in het NT met referenties naar het OT.
Taal maakt niet uit, die site staat standaard op de Engelse King James version.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
'heer', 'god' en Jezus zijn toch geen synoniemen?
En waarom in het Engels?
Volgens mij was het OT ver voor de geboorte van Jezus. Maar ok, betekent dat dat dieren geen ziel hebben?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:13 schreef Manke het volgende:
[..]
Taal maakt niet uit, die site staat standaard op de Engelse King James version.
Heer is een foute vertaling van YHWH ("Ik ben", waar Jehova op is gebaseerd) en God op Elohim, en Jezus op Yeshua wat redder oid betekent.
Dieren hebben wel een ziel, maar geen geest zoals mensen die hebben, geloof ik. Ze kennen ook liefde.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens mij was het OT ver voor de geboorte van Jezus. Maar ok, betekent dat dat dieren geen ziel hebben?
Oh zo... Tja, het is maar hoe je het wil zien.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Dieren hebben wel een ziel, maar geen geest zoals mensen die hebben, geloof ik.
In het OT komt het Woord van God voor die zich liet zien aan mensen, in het NT werd dit Woord vlees (mens) en werd Jezus genoemd.
Zo zie ik het niet, zo staat het in de bijbelquote:Op maandag 17 juni 2013 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh zo... Tja, het is maar hoe je het wil zien.
Volgens mij staat dat nergens..quote:Op maandag 17 juni 2013 20:20 schreef Manke het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet, zo staat het in de bijbel
De naam Jezus staat niet in het OT (of wel, Yahushuah oid), wel het Woord, wat volgens de NT Jezus werd.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat nergens..
Nou dan staat het dus helemaal niet zo vast als je zei.. Dat is dus wel jouw uitleg.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:31 schreef Manke het volgende:
[..]
De naam Jezus staat niet in het OT (of wel, Yahushuah oid), wel het Woord, wat volgens de NT Jezus werd.
En een zooitje profetieën over Jezus staan in het OT, Joden geloven in deze profetieën, maar geloven niet dat het op Jezus slaat, ze wachten nog op hun messia.
In het NT staan veel profetieën bevestigd met referenties naar verzen in het OT.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou dan staat het dus helemaal niet zo vast als je zei.. Dat is dus wel jouw uitleg.
Het valt me altijd op dat de god van het OT een heel andere lijkt te zijn dan de god waar Jezus het over heeft.
Achteraf uitleg van profetieën zegt me erg weinig.. Maar ja, geloof is een kwestie van geloof. Als jij dat zo vindt mag dat best, voor mij is dat minder duidelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:38 schreef Manke het volgende:
[..]
In het NT staan veel profetieën bevestigd met referenties naar verzen in het OT.
Het OT is vol met gramschap van God, Jezus heeft alle woede van God voor puny wij op zich genomen en doen doven.
Geen uitleg, maar vervulling ervan.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Achteraf uitleg van profetieën zegt me erg weinig.. Maar ja, geloof is een kwestie van geloof. Als jij dat zo vindt mag dat best, voor mij is dat minder duidelijk.
Tja de profeten en Jezus zelf waren feitelijk ook channelaars he?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen uitleg, maar vervulling ervan.
zoiets: http://www.bibleprobe.com/300great.htm
Valt me op dat mensen sneller geloven in de channelings van of over Jezus dan de bijbel, de eerste geschreven bron over Jezus.
Nooit aan gedachtquote:Op maandag 17 juni 2013 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tja de profeten en Jezus zelf waren feitelijk ook channelaars he?
Profeten doen feitelijk hetzelfde, maar ja, om de een of andere reden mag dat wel.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Nooit aan gedacht
Channelers zoals wij die kennen zijn eigenlijk mediums, dat komt wel weer voor in het OT
10 Laat niemand van u zijn kind aanbieden als brandoffer aan de heidense goden of zich bezighouden met tovenarij. Hij mag geen boze geesten om hulp vragen, noch een waarzegger zijn.
11 Hij mag geen slangen bezweren, medium of tovenaar zijn of de geesten van de doden oproepen.
12 De HERE heeft een diepe afkeer van ieder, die dit soort dingen doet. Daarom zal de HERE, uw God, de volken die zich met deze zaken bezighouden, uit het land verdrijven.
13 U moet een oprecht leven leiden voor de HERE, uw God.
Inderdaad, of het nou zwendel is, of zijn onderbewustzijn of dat hij echt een of ander wezen door zich laat spreken.. Hij doet het erg goed. Hij reageert extreem adequaat op vragen. Hij zou een goed debater zijn als hij in de politiek zat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:29 schreef DO2 het volgende:
Ik kijk die Bashar filmpjes al jaren. En ik moet toegeven, hoe meer je er gekeken hebt, hoe overtuigender 't wordt.
Je kan niet ontkennen dat de consistentie, snelheid en precisie waarmee ie zijn enorme kennis van zaken voortdurend verkondigt van onwaarschijnlijk hoog niveau is.
Ik ken niemand, hoe briljant en welbespraakt hij of zij dan ook mag zijn, die ook maar in de buurt komt van zulke repliek.
Hij geeft werkelijk op alles een direct, uiteengezet en duidelijk antwoord. Zonder 'n moment van aarzeling.
Doe er verder mee wat je wilt, maar interessant ( en vaak ook erg komisch ) is het fenomeen wel.
Vedic meditatie.quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
In dat verband ben ik dan wel benieuwd hoe je nu tegen Greer aankijkt, na z'n gemediteer en reclame voor chanelling in die Sirius docu.
Het zou mij uren kosten om een enigzins overtuigend antwoord daarop te geven, afgezien van uren voorbereiding met het maken van plaatjes ter veruidelijking e.d. maar hij geeft zomaar even antwoord op de vraag die schijnbaar en passant werd gesteld met een overtuigende BOOM!..quote:Op maandag 1 juli 2013 16:21 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Vedic meditatie.
En dan maar inzoomen, zoals hij daar meld.
Blijft een aparte kerel die Greer.
Toch moet hier een kanttekening bij gemaakt worden.quote:
Is de God van Morgen, een Betere God dan die van gisteren?quote:Laten we na deze lange introductie eens kijken naar de uitspraak ‘Er is niets wat door het leven/God geschapen is dat niet het leven/God zelf is’. Op het eerste gezicht is deze uitspraak waar. De Schepper creëert alles vanuit zijn eigen wezen en zodoende is alles wat God schept een uitdrukkingsvorm van God. Als deze uitspraak echter op zich staat, kan ze gemakkelijk de indruk wekken dat alles wat je op aarde ziet door God geschapen is, God is en in overeenstemming met Gods plan en ontwerp is. Dit wordt versterkt door de volgende uitspraak ‘Alles wat je om je heen ziet, is het leven/God die zichzelf tot uitdrukking brengt’. Er zijn verscheidene andere uitspraken in het materiaal van GMG (Gesprekken Met God) materiaal die deze indruk versterken.
In werkelijkheid is alles wat God schept God, maar God heeft niet alles geschapen. God heeft mede-scheppers geschapen en zij begonnen met een beperkt zelfbewustzijn. Ze waren zich er niet van bewust dat zij individualisaties van God waren en ze waren zich niet bewust van Gods plan met de schepping of de wetten die gemaakt zijn om een doelbewuste groei in de wereld van vorm te verzekeren. Deze mede-scheppers konden daardoor iets uit onwetendheid scheppen wat niet in harmonie met Gods wetten en bedoeling is. Bovendien kregen de mede-scheppers vrije wil en heerschappij over de aarde. Daardoor kunnen ze tegen Gods plan en wetten rebelleren, waardoor ze iets kunnen scheppen wat in strijd is met Gods bedoeling.
We zouden ook kunnen zeggen dat alles waarachtig uit Gods substantie geschapen is – wat Moeder Maria het Ma-terlicht noemt – maar dat niet alles in harmonie met de werkelijkheid van God is. Daardoor is het gewoon een tijdelijke manifestatie die, of bedoeld is om in harmonie met Gods wetten gebracht te worden, of zichzelf te vernietigen. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat als je naar de aarde kijkt, er tegenwoordig veel manifestaties zijn die niet door God geschapen zijn en niet in harmonie zijn met Gods bedoeling voor de aarde of zijn wetten. Ze zullen onvermijdelijk uiteenvallen en mensen die aan zulke onvolmaakte manifestaties gehecht zijn, kunnen spiritueel niet groeien, maar zouden zichzelf potentieel samen met hun scheppingen kunnen vernietigen.
Om kort te gaan, niet alles is door God geschapen en niet alles is in harmonie met Gods bedoeling en wetten. Daardoor is het misleidend te suggereren dat God alles goedkeurt wat je momenteel op aarde ziet. Als je de uitspraak neemt dat God geen oordeel heeft over wat mensen op aarde doen, zou je je eigenlijk moeten afvragen waarom deze God de moeite doet de GMG boeken uit te brengen. Kijk opnieuw eens naar de uitspraak ‘Alles wat je om je heen ziet, is het leven dat zich tot uitdrukking brengt’. Als dit Gods houding is, waarom dan niet het leven zichzelf gewoon tot uitdrukking laten brengen, waarom dan de moeite nemen om deze boeken uit te geven die kennelijk de kijk van mensen op God proberen te veranderen? Met andere woorden, aan de ene kant lijkt de God in de GMG boeken te zeggen dat hij geen agenda heeft, maar aan de andere kant heeft hij kennelijk een doel met het uitbrengen van de boeken.
Kijk eens beter naar de uitspraak, ‘Alles wat je om je heen ziet, is leven dat zich tot uitdrukking brengt’. De logische consequentie is dat kanker gewoon het leven is dat zich tot uitdrukking brengt en hetzelfde geldt voor oorlog. Maar toch leiden beide uitdrukkingsvormen tot de dood, dus hoe kan het leven dat zichzelf tot uitdrukking brengt, de dood opleveren?
In werkelijkheid zijn de meeste omstandigheden die je momenteel op aarde ziet GEEN uitdrukking van het leven, noch van God. Alles in het materiële universum is een uitdrukking van een bepaalde bewustzijnsstaat. Al het lijden, onrechtvaardigheid en ongelijkheid op aarde is NIET een uitdrukkingsvorm van het bewustzijn van het leven, maar van het doodsbewustzijn. Dit is het dualiteitsbewustzijn dat ik in mijn verhandelingen over het ego beschrijf.
Als je geen onderscheid maakt tussen het bewustzijn van het leven en het doodsbewustzijn, is er geen manier om aan illusie te ontsnappen en je met de werkelijkheid van God te verbinden. De echte God zou nooit nalaten dit onderscheid te maken. Daarom vind je in Spreuken de koan ‘Er is een weg die de mens goed toe lijkt, maar het einde daarvan is de dood (Spreuken 14:12).
Maar alles wat uit onwetendheid geschapen was door de medescheppers, mag dan mss. niet in harmonie zijn met de bedoeling van de oorspronkleike schepper, het is nog steeds een uitdrukking van de schepper. Het lijkt wat tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:24 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Toch moet hier een kanttekening bij gemaakt worden.
“G’d is alles wat er is” is een kant van de medaille, maar er is ook nog een andere kant:
[..]
Is de God van Morgen, een Betere God dan die van gisteren?
Een jaar laterquote:
Je hebt het over wapens en machines die het immateriele kunnen veranderen.. Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zondag 24 november 2013 17:14 schreef loop het volgende:
Ik geloof dat ze alleen zouden komen in het immateriele om ons te vertellen dat we het fout doen. En hopelijk dat zij daarna weer terugkeren en dat de mens in staat is dat alles te begrijpen, hoe men niet wegstuurt maar aanneemt dat diegene zelf middelen heeft om weer terug te keren. En wetende dat er maar 1 planeet kan bestaan en dat andere planeten nu eenmaal niet bezocht kunnen worden, dat er ook geen plan is om hen te bezoeken en dat men zomaar met ET's zou kunnen communiceren die al triljarden jaren dood zijn of uit de toekomst maar ook dood of uit een stuk ruimte zo ver weg dat wij niet eens kunnen nagaan waar het precies is en of zij wel ruimteschepen hebben die zo kunnen reizen.
Uiteindelijk vermoed ik dat er toch iets gebeurt is misschien pas een paar decennia geleden door computers en radio ideeen dat men per ongeluk in contact is gekomen en dat men aanvankelijk te horen kreeg dat het nog niet mocht omdat men nog niet de technologische fysieke equivalenten heeft om al die immateriele veranderingen te weeg te brengen. Sommigen geloven dat het brein daarvoor is maar dan nog heeft iedereen maar 1 dezelfde computer en zal er dus 1 geofferd moeten worden om zulk contact te onderhouden en dan wel iemands complete bestaan, wat in het verleden ook al eens is beschreven in sommige religies over offeren aan Goden of machtiger wezens. Tenzij men peer to peer concepten gebruikt maar dat zou dan allemaal officieel gemaakt al moeten zijn en dat is niet het geval. En dan vermoed ik dat channelings toch effecten of onbewuste reacties zijn op geheime experimenten waarbij men ver is gegaan om buitenaardse technologie te bemachtigen. Want als je over het leven kunt praten kun je net zo goed over nieuwe concepten praten en dan uiteindelijk over wapens maar ook machines die het immateriele kunnen veranderen. Of er zo'n apparaat op de aarde bestaat betwijfel ik ten zeerste dus lijkt het hele gebeuren mij te gevaarlijk.
wow cool! succes daarmee!quote:Op zaterdag 28 december 2013 07:04 schreef Fusions het volgende:
TRU / De hidden messages van bashar ontrafelen hee hee doe allen mee
Voor de fans kan ik sommige rafeltjes wel hier verklappen = density is niets meer dan, water vocht ijs. grond lucht ruimte. etc. het is heel makkelijk. de galactische vriendjes kunnen ook makkelijker met jullie gaan praten in deze zin van het woord. Ik ben zelf ook channeling aan het leren dus mijn topics nemen bij deze een nieuwe wending. Spannond.
http://engelslerenonline.com/quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:43 schreef Seikcid het volgende:
Ik wil ook praten met buitenaardse wezens. Ik bedoel, voordat ik dit topic las dacht ik dat ze niet eens bestonden. Hoe leer je de eerste woordjes?
Haha Fusions, vind jou zo'n geweldig persoon!quote:Op zaterdag 28 december 2013 07:04 schreef Fusions het volgende:
TRU / De hidden messages van bashar ontrafelen hee hee doe allen mee
Voor de fans kan ik sommige rafeltjes wel hier verklappen = density is niets meer dan, water vocht ijs. grond lucht ruimte. etc. het is heel makkelijk. de galactische vriendjes kunnen ook makkelijker met jullie gaan praten in deze zin van het woord. Ik ben zelf ook channeling aan het leren dus mijn topics nemen bij deze een nieuwe wending. Spannond.
quote:
het is dan ook een gevallen engel "in disguise", of gewoon theater.quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:54 schreef brojo het volgende:
Oftewel, Bashar is in die zin ook een 'permission slip.'
Al zijn leringen zijn gebaseerd op het Hermetisme, dus in principe is er niets 'buitenaards' aan.
Theaterquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:14 schreef Manke het volgende:
het is dan ook een gevallen engel "in disguise", of gewoon theater.
Ben jij trouwens ook een fan/aanhanger van Abraham Hicks?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:29 schreef Fusions het volgende:
De staat waarin je verkeerd als je channelt is wetenschappenlijk aangetoont.
Als in? Wat is er precies aangetoond? Dat je in een staat bent? Dat je überhaupt leeft? Ik snap je zin niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:29 schreef Fusions het volgende:
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:29 schreef Fusions het volgende:
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als in? Wat is er precies aangetoond? Dat je in een staat bent? Dat je überhaupt leeft? Ik snap je zin niet.
Darryl Anka heeft het over een vergelijkbare staat waarin je jezelf totaal verliest in een bepaalde passie of interesse, maar in die staat kun je jezelf ook openstellen voor andere invloeden. Dat is de staat waarmee hij Bashar channelt. Ik denk dat Fusions daarop doelt.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]![]()
Bron? En wat is er exact aangetoond en hoe?
Ik denk dat Fusions een bepaalde geestesgesteldheid bedoelt, waarin je gechannelde informatie kunt ontvangen. Dat is niet helemaal hetzelfde als in een fantasiewereld leven.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:51 schreef brojo het volgende:
[..]
[..]
Darryl Anka heeft het over een vergelijkbare staat waarin je jezelf totaal verliest in een bepaalde passie of interesse, maar in die staat kun je jezelf ook openstellen voor andere invloeden. Dat is de staat waarmee hij Bashar channelt. Ik denk dat Fusions daarop doelt.
Je hoeft namelijk niet te bewijzen dat je jezelf totaal kunt verliezen in je eigen fantasie, daarom krijgen binnen de New-Age wereld met name autistische dromers al vlug de stempel Indigo of sterren/kristalkinderen.
Geef mij dan maar Bill hicksquote:Op vrijdag 7 februari 2014 16:22 schreef brojo het volgende:
Ben jij trouwens ook een fan/aanhanger van Abraham Hicks?
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, een staat van pure inspiratie, zoals Darryl dat omschreef. Zijn punt was dat we dat allemaal doen in ons dagelijks leven, en dat dat de natuurlijke staat is waaruit je kunt channelen. Maar goed, je zou ook kunnen stellen dat je direct geïnspireerd kunt worden vanuit je eigen fantasie.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat Fusions een bepaalde geestesgesteldheid bedoelt, waarin je gechannelde informatie kunt ontvangen. Dat is niet helemaal hetzelfde als in een fantasiewereld leven.
Of dat echt kan, is maar heel sterk de vraag, natuurlijk.
Dit is te erg... Afgezien van of channelen nou bestaat of dat het acteurs zijn of dat channelaars zichzelf wat wijsmaken, dit ziet er gewoon echt niet uit.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:16 schreef brojo het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, een staat van pure inspiratie, zoals Darryl dat omschreef. Zijn punt was dat we dat allemaal doen in ons dagelijks leven, en dat dat de natuurlijke staat is waaruit je kunt channelen. Maar goed, je zou ook kunnen stellen dat je direct geïnspireerd kunt worden vanuit je eigen fantasie.
Overigens, voor diegenen die Bashar al irritant vonden:
Ik zie dat je hier wel reageert, dus nogmaals de vraag wat je met die staat bedoelde...quote:Op vrijdag 7 februari 2014 17:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als in? Wat is er precies aangetoond? Dat je in een staat bent? Dat je überhaupt leeft? Ik snap je zin niet.
Dus volgens Brojo (en jou) kan een mens in een staat komen "waarin je jezelf totaal verliest in een bepaalde passie of interesse, maar [...] jezelf ook openstellen voor andere invloeden." en die staat is wetenschappelijk aangetoond (volgens jou).quote:
Kijk, het wordt al iets duidelijker. En in hoeverre kan ik die staat bereiken? Volgens Brojo (fusions) kunnen we dat allemaal in ons dagelijks leven bereiken..quote:Op maandag 10 februari 2014 12:39 schreef Manke het volgende:
Ik denk dat ie bedoelt dat de hersenen in een bepaalde staat zijn adv de frequentie, in alfa, beta of gamma staat.
Sjamanen proberen de frequentie van de hersenen te verlagen met drummen om in contact te komen met goden, de piramide van cheops heeft volgens mij die zelfde functie, het is een resonantiekamer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brainwave_entrainment zijn ook pc programmaatjes voor.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kijk, het wordt al iets duidelijker. En in hoeverre kan ik die staat bereiken? Volgens Brojo (fusions) kunnen we dat allemaal in ons dagelijks leven bereiken..
Je kan het met sporten, of acteren, zingen etc. Bereiken maar dus ook lezen zoals jij had. Dat tijd weg valt etc.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kijk, het wordt al iets duidelijker. En in hoeverre kan ik die staat bereiken? Volgens Brojo (fusions) kunnen we dat allemaal in ons dagelijks leven bereiken..
je bedoelt ZENquote:Op maandag 10 februari 2014 13:12 schreef Fusions het volgende:
[..]
Je kan het met sporten, of acteren, zingen etc. Bereiken maar dus ook lezen zoals jij had. Dat tijd weg valt etc.
Volgens Darryl Anka, oftewel degene die Bashar channelt. Zodra het kan zal ik een filmpje zoeken waarin hij dat uitlegtquote:Op maandag 10 februari 2014 13:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vanaf 4:42quote:
Que?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:50 schreef Slip het volgende:
we denken dat we het geloof voorbij gaan en nog geloofen we graag in dat wat altijd een beetje poep heeft tussen de bakstenen
Ik beheers daarbij niet over perfect taal gebruik, geen idee wat je bedoelt met 'Que' behalve Queue dan zou ik het wel weten.quote:
Ik ook niet, maar wat bedoel je?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:24 schreef Slip het volgende:
[..]
Ik beheers daarbij niet over perfect taal gebruik, geen idee wat je bedoelt met 'Que' behalve Queue dan zou ik het wel weten.
Ik antwoord graag maar formuleer de vraag graag dan iets duidelijker, bedanktquote:Op maandag 10 februari 2014 15:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar wat bedoel je?
Doe eens antwoorden dan..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:31 schreef Slip het volgende:
[..]
Ik antwoord graag maar formuleer de vraag graag dan iets duidelijker, bedankt
Que? is - vrij vertaald- Wat is dat voor verzameling aan Nederlandse woorden (en wat er op lijkt) zonder enige samenhang ?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:24 schreef Slip het volgende:
Ik beheers daarbij niet over perfect taal gebruik, geen idee wat je bedoelt met 'Que' behalve Queue dan zou ik het wel weten.
Bedankt dat maakt het duidelijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Que? is - vrij vertaald- Wat is dat voor verzameling aan Nederlandse woorden (en wat er op lijkt) zonder enige samenhang ?
"dat wat altijd een beetje poep heeft tussen de bakstenen " - wablief ??? (dat is Belgisch voor "que?")
Gaat een mod van de domme spelen lekker kinderachtig. Zeg gewoon wat je bedoelt wat wil je weten waar moet ik je mee helpen wat is hetquote:Op maandag 10 februari 2014 15:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Doe eens antwoorden dan..
waar geloof jij in?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:43 schreef Slip het volgende:
[..]
Gaat een mod van de domme spelen lekker kinderachtig. Zeg gewoon wat je bedoelt wat wil je weten waar moet ik je mee helpen wat is het
Hoor je ook stemmen?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:53 schreef Slip het volgende:
[..]
mezelf, wie kan jouw beter begrijpen dan jezelf. je moet het alleen durven
Ben ik ookquote:Op maandag 10 februari 2014 15:56 schreef Slip het volgende:
[..]
Nee sorry, maar ik dacht dat je sirieus was
En dus?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:38 schreef Slip het volgende:
Oftewel dat wat altijd iets magisch heeft iets wat je een gevoel vna hoopt geeft maar dat is een illusie en dus zijn we nog geen stap verder
Waar zie jij haat? Wat ik bedoelde: wat is geen illusie?quote:Op maandag 10 februari 2014 16:00 schreef Slip het volgende:
[..]
Ik veroordeel niet de mensen die het niet onderogen willen zien dus geen haat, graag.
Dat je dingen kan leren als je het gevoel hebt dat je dat aan kan, of het gewone leven niet veel te fijn is als het is.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:58 schreef Manke het volgende:
[..]
Ben ik ook
Ik hoor wel stemmen
Maar ik snap niet waar je heen wil gaan met de discussie
Oftewel dat wat altijd iets magisch heeft iets wat je een gevoel vna hoopt geeft maar dat is een illusie en dus zijn we nog geen stap verderquote:Op maandag 10 februari 2014 16:02 schreef brojo het volgende:
[..]
Waar zie jij haat? Wat ik bedoelde: wat is geen illusie?
In feite is dat precies wat Bashar en de meeste channels zeggen, dus de vraag is of het dan wel een illusie is?quote:Op maandag 10 februari 2014 16:02 schreef Slip het volgende:
[..]
Dat je dingen kan leren als je het gevoel hebt dat je dat aan kan, of het gewone leven niet veel te fijn is als het is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 februari 2014 16:11 schreef brojo het volgende:
I
[..]
In feite is dat precies wat Bashar en de meeste channels zeggen, dus de vraag is of het dan wel een illusie is?Oke Gelijk heb je, Maar dat is een inleidende tekst het zegt niks over de inhoud. deze inhoud is andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hele slechte mannelijke acteur inderdaad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |