Ik volg niet precies waar het over gaat. Wie vraagt wat aan wie? En wie is die ander?quote:
Um. Esther is de vrouw die een channel is. Abraham is een entiteit die niet ergens anders leeft op een fysieke plek, geen alien dus, maar een geest, volgens mij..quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik volg niet precies waar het over gaat. Wie vraagt wat aan wie? En wie is die ander?
quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:34 schreef Fusions het volgende:
[..]
Um. Esther is de vrouw die een channel is. Abraham is een entiteit die niet ergens anders leeft op een fysieke plek, geen alien dus, maar een geest, volgens mij..
Hmm,quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik vraag me af of mensen elkaar dan ook kunnen channelen.
[..]
quote:
hij channeltquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De betekenis van oordelen.. Leuk, maar wat is de link met het onderwerp?
Ok, dat is waar.. Alleen was dat ook waar geweest als hij een betoog over de economie der niet westerse landen had gechanneld.quote:
jaquote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, dat is waar.. Alleen was dat ook waar geweest als hij een betoog over de economie der niet westerse landen had gechanneld.
Hoe weet ik eigenlijk dat dat de echte Jezus is?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
@Fusions Ken je ook deze en verwante channelings van Kim Michaels?
Kryon en Kirael
Het Ashtar Commando en de geascendeerde meesters
Goede entiteiten
Channeling
De elkaar Tegensprekende Boodschappen en Boodschappers
Cursus in Wonderen
Ik denk niet dat het mogelijk is hier voor een scepticus een onbetwistbaar antwoord op te geven.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe weet ik eigenlijk dat dat de echte Jezus is?
Jezus in het OT?quote:Op maandag 17 juni 2013 18:34 schreef Manke het volgende:
als je Jezus wilt horen dan moet je de bijbel lezen, in het OT komt ie ook voor. Wat via channelers doorkomt zijn liegende geesten.
Als het Woord van God in het NT:quote:
'heer', 'god' en Jezus zijn toch geen synoniemen?quote:Op maandag 17 juni 2013 19:57 schreef Manke het volgende:
[..]
Als het Woord van God in het NT:
http://www.biblegateway.com/passage/?search=john%201&version=KJV
1 In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.
2 The same was in the beginning with God.
3 All things were made by him; and without him was not any thing made that was made.
4 In him was life; and the life was the light of men.
14 And the Word was made flesh, and dwelt among us, (and we beheld his glory, the glory as of the only begotten of the Father,) full of grace and truth.
en het OT:
http://www.biblegateway.c(...)+of+the+Lord+came+to
En een zooitje voorspellingen die uitkomen en bevestigd worden in het NT met referenties naar het OT.
Taal maakt niet uit, die site staat standaard op de Engelse King James version.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
'heer', 'god' en Jezus zijn toch geen synoniemen?
En waarom in het Engels?
Volgens mij was het OT ver voor de geboorte van Jezus. Maar ok, betekent dat dat dieren geen ziel hebben?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:13 schreef Manke het volgende:
[..]
Taal maakt niet uit, die site staat standaard op de Engelse King James version.
Heer is een foute vertaling van YHWH ("Ik ben", waar Jehova op is gebaseerd) en God op Elohim, en Jezus op Yeshua wat redder oid betekent.
Dieren hebben wel een ziel, maar geen geest zoals mensen die hebben, geloof ik. Ze kennen ook liefde.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens mij was het OT ver voor de geboorte van Jezus. Maar ok, betekent dat dat dieren geen ziel hebben?
Oh zo... Tja, het is maar hoe je het wil zien.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Dieren hebben wel een ziel, maar geen geest zoals mensen die hebben, geloof ik.
In het OT komt het Woord van God voor die zich liet zien aan mensen, in het NT werd dit Woord vlees (mens) en werd Jezus genoemd.
Zo zie ik het niet, zo staat het in de bijbelquote:Op maandag 17 juni 2013 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh zo... Tja, het is maar hoe je het wil zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |