abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125560038

quote:
Nieuwe Spelers vanaf seizoen 2013/2014
- Ard van Peppen (Transfervrij)
- Guy Ramos (Transfervrij)
- Henk Dijkhuizen (Transfervrij)
- Marc Höcher (Transfervrij)
- Anouar Kali (Transfervrij)
- Kees Luijckx (Transfervrij)
- Frank Demouge (Transfervrij na huur)
- Wiljan Pluim (Teruggehaald van huur)

Spelers vertrokken na seizoen 2012/2013
- Sanharib Malki, naar Kasimpasa
- Jimmy Hempte, SV Oostende
- Mikoaj Lebedyski, was enkel gehuurd van Pogo Szczecin
- Danilo Luís Hélio Pereira, was enkel gehuurd van Parma
- Abel Tamata, was enkel gehuurd van PSV
- Tamász Kádár, verhuurd aan Diósgyöri VTK
- Rob Wielaert, naar Melbourne Heart

25zh1jq.jpg
Kn0x: West 8

DarkShine: West 7

56727.jpg
TheGHunter: West 14

Schimpie: West, overal & nergens

fokicon.jpg
planethugo:West 3

RD4: West 3

apple_dj.gif
LeonH: Noord 11

Professional: West 12

Robjuhhh: West, overal & nergens

Fok_avatar-03.gif
ZoneKill:Theo Pickee Tribune, Vak 18

flamand.gif
Plato1980: Ergens op de Theo Pickée tribune

dharma.gif
SuzukiSwift: Theo Pickee Tribune, Vak 13

emmelie.jpg
LucVanDijk: Noord 4

destroot.jpg
Mandéra: West, onderaan bij de vlaggen

Biertjuhhhh: West 12

Topicreeks: Roda JC
De Topicreeks Roda JC

VBL / Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
VBL / Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
VBL / Dankbetuiging Roda JC
VBL / Theo Pickée overleden

Roda JC
West Side Ultras
Roda World
Koempel's Pleasure Dome
Fanproject '98
Rodafans Helden

• ...

De op vind je hier

[ Bericht 11% gewijzigd door Schnitzels op 19-08-2013 13:03:40 ]
Of saté?
pi_125589976
alsof je er met passie en strijd wel komt :')

dat vind ik altijd de groots mogelijke onzin. Als in de eerste helft die 100% kansen gewoon benut worden is er niets aan het handje. Passie strijd beleving, zo een holle termen :r

Net zoiets als de bus op gaan wachten. Ja daar gaan ze echt beter van voetballen
  maandag 22 april 2013 @ 10:37:40 #3
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125590202
Ik hoop stiekem dat de komende dagen zo verlopen:

Zaterdag: Wij winnen van RKC. Wij naderen tot één punt.
De week erop: Wij verliezen van NAC (want uit-wedstrijd). RKC verliest thuis tegen Vitesse. Wij staan op één punt.
Laatste wedstrijd: Wij winnen van Heerenveen (lastig) en RKC verliest uit bij NEC.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_125591079
als we zaterdag winnen staan we op 1 punt en is alles nog mogelijk inderdaad. Zaterdag zei iemand dat rkc laatste wedstrijd uit naar utrecht moest, maar blijkt dus nec te zijn. Dat is toch andere koek, daar gaat het seizoen uit als een nachtkaars :(
pi_125591119
Inmiddels ben ik om de haverklap op L1.nl aan het kijken in de hoop dat v/d Bunder eindelijk eens het licht gezien en Brood op non-aktief gesteld heeft. Maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125591154
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Inmiddels ben ik om de haverklap op L1.nl aan het kijken in de hoop dat v/d Bunder eindelijk eens het licht gezien en Brood op non-aktief gesteld heeft. Maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop...
nee dat hebben we inderdaad nodig, zoveel mogelijk onrust
pi_125592132
quote:
18s.gif Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef planethugo het volgende:

[..]

nee dat hebben we inderdaad nodig, zoveel mogelijk onrust
Het is idd niet het meest welkome moment om iets rigoreus, als het ontslaan of op non-aktief stellen van de trainer, te doen, maar ik zie eerlijk gezegd geen enkele andere uitweg meer. Gaan we met Brood de nacompetitie in, dan tekenen we ons eigen doodvonnis...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125758794
ben eens benieuwd naar die sfeeractie van morgenavond, en wat de opstelling nu weer wordt
pi_125866501
en toen zag de wereld er opeens weer heel anders uit....

dikverdiende overwinning en wie weet, als we zondag bij nac weten te winnen dan kunnen we in de laatste wedstrijd datzelfde nac(feyenoord uit) ook onder ons laten....

maar tegen nac een puntje en tegen heerenveen winnen en we zijn er, normaal gesproken.
  maandag 29 april 2013 @ 15:27:15 #10
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125866863
Dit was een belangrijke wedstrijd en we hebben eindelijk belangrijke punten gepakt ja.
We kunnen ook nog boven Zwolle komen maar dan moeten we wel 2x winnen. Soberso, twee keer winnen en dan zou je gewoon goed moeten staan. Maar ja ... NAC uit. Roda UIT is toch heel anders dan Roda THUIS.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_125866967
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:27 schreef Kn0x het volgende:
Dit was een belangrijke wedstrijd en we hebben eindelijk belangrijke punten gepakt ja.
We kunnen ook nog boven Zwolle komen maar dan moeten we wel 2x winnen. Soberso, twee keer winnen en dan zou je gewoon goed moeten staan. Maar ja ... NAC uit. Roda UIT is toch heel anders dan Roda THUIS.
toch is het een wedstrijd waar alles kan gebeuren. Als je tegen willem 2 in de eerste helft de kansen gewoon afmaakt win je die wedstrijd gewoon. Maarja als telt niet. Hopen dat het nu eens meezit.

Zwolle kijk ik niet meer naar, vooral RKC en met een beetje geluk NAC inhalen
pi_126091095
Sjongejonge, het is weer zo een seizoen dat het kwartje steevast de verkeerde kant opvalt. Als Lurling gewoon rood krijgt is er niets aan de hand, maar dat durft de scheids natuurlijk niet bij de (een) na laatste wedstrijd van zo een "vedette". Vervolgens laten ze zich als een stel konijnen wegspelen.

Wat me nog het meeste opvalt is dat iedereen ons graag ziet degraderen. Hebben we zo een slechte uitstraling of is dat de Nederlandse voorliefde voor de underdog?
  zondag 5 mei 2013 @ 17:58:18 #13
59957 Biertjuhhhh
CV Chalet!
pi_126098008
Roda bedankt gvd je staat 1 3 voor en dan op zo'n manier nog alles uit handen geven, waarom ga ik nog ieders x kijken bij de uitwedstrijden?? Ik ben echt diep teleurgesteld, dit gaat niet meer goedkomen...
pi_126098114
Wat de neuk deden jullie nou weer? Er was geen vuiltje aan de lucht en dan zo slap verdedigen.. :N
BFF met GGMM
  maandag 6 mei 2013 @ 07:57:25 #15
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_126118497
Als, als, als, dat is een beetje het woord van dit seizoen.
Feit is wel dat na het zien van de samenvatting van gisteren inclusief het lezen van vele verslagen Roda het wederom zelf schuld is dat het verloren heeft. Als je 3-1 voorstaat en dan wat kleine kansjes hier en daar krijgt mag je nooit met 5-3 verliezen.

En dan is daar wederom dat woord waarvoor we zo bang waren en absoluut moeten zijn: nacompetitie.
  maandag 6 mei 2013 @ 13:52:36 #16
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126127241
gisteren de hele dag pisnijdig geweest en nog steeds wel. Na de 3-1 dicteer je, heb je zelfs kans op de 1-4 en dan krijg je volledig uit het niets de 2-3 erin en is er weer de paniek...

lurling had inderdaad rood moeten krijgen, dat kan er ook nog wel bij dit seizoen. Nu opmaken voor 4 ultra lastige wedstrijden tegen de graafschap en sparta :(
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:28:06 #17
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_126355975
Op zich moet Roda de play-offs gewoon kunnen winnen, al worden het lastige wedstrijden tegen inderdaad de Graafschap (of Fortuna :P ) en Sparta.
pi_126376006
De Graafschap dus, weet niet of ik daar wel zo blij mee ben, had liever Fortuna en Helmond sport gezien.
  maandag 13 mei 2013 @ 10:44:39 #19
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_126421504
Als Roda speelt zoals gistermiddag en achterin niets geks doet, dan heb ik wel vertrouwen in een goede afloop tegen de Graafschap.

Overigens, wat was die Nijhuis gister weer een drama, pffff.
pi_126421841
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:44 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Overigens, wat was die Nijhuis gister weer een drama, pffff.
Zoals al meerdere mensen gisteren op het rodajcfans prikbord aangaven, mag die zonnebanknicht zijn scheidsrechterscarričre wel afsluiten. Helaas bestaat de rest van het Nederlandse scheidsrechterskorps ook alleen maar uit al even incompetente narcisten en egotrippers...
  maandag 13 mei 2013 @ 12:06:16 #21
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126424129

:')

idd een drama, een zuivere corner niet geven omdat er geappelleerd wordt voor een penalty...

wedstrijd van gisteren was vooral goed voor het vertrouwen van kurto en een beetje nemeth. Heb er wel vertrouwen in dat we van de graafschap winnen, maar uit zal het weer met dichtgeknepen billen kijken worden vrees ik
pi_126572243
Matchday spanning dat heb ik nu zeker. Ondanks Wiedemeijer moeten we het helemaal zelf doen.

1-1
2-2
3-3
4-4
...
3-2
4-3
...
En elke overwinning zijn de resultaten waar ik me in kan vinden voor de thuiswedstrijd. Een gelijkspel met doelpunten is altijd positief voor ons omdat wij thuis sterker zijn. Een klein verlies met uitdoelpunten is ook zo slecht nog niet. En natuurlijk elke uitoverwinning is kassa!
Of saté?
pi_126572787
klein verlies kan, maar voor mijn gemoedstoestand t/m zondag niet goed. En ook wel een risico als dan thuis 1 bal verkeerd valt is het voorbij.

Maar heb vertrouwen in minimaal een gelijkspelletje vandaag!
Helaas kan ik er vandaag niet bij zijn, dan maar volgende week uit naar helmond...
pi_126576003
Maar ik blijf toch terughoudend met de goede stemming. Roda is uit heel zwak.
Of saté?
pi_126584974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:06 schreef De-Hamster het volgende:
Maar ik blijf toch terughoudend met de goede stemming. Roda is uit heel zwak.
klopt, toch is daar ook genoeg gescoord, alleen kreeg je er dan weer op een knullige manier een paar tegen. Laten we hopen dat dat tegen een niveau lager achterweg blijft
pi_126585272
Succes vanavond mannen!
BFF met GGMM
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:57:22 #27
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126588824
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:45 schreef DonRaja het volgende:
Succes vanavond mannen!
^O^
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:34:49 #28
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_126604208
Nu begin ik het toch wel benauwd te krijgen. :{
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:43:32 #29
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126605117
Ze spelen toch ook weer verdedigend he. En maar wachten op de bal, lange bal naar voren en hopen dat Demouge/Malki er iets mee kan. Die gast die de goal maakte, stond ook gewoon helemaal vrij.
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:00:27 #30
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_126606796
1-1 :)
pi_126620284
Welkom in de nacompetitie, waarin je als aanhanger van de eredivisionist iedere wedstrijd weer tien jaar ouder wordt...
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:03:57 #32
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126621300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:43 schreef Kn0x het volgende:
Ze spelen toch ook weer verdedigend he. En maar wachten op de bal, lange bal naar voren en hopen dat Demouge/Malki er iets mee kan. Die gast die de goal maakte, stond ook gewoon helemaal vrij.
het begin was gewoon goed, paar kansen en graafschap kwam er helemaal niet aan te pas. Dan laat Bonevacia iemand op zijn lurlings schieten van 25 meter en sta je weer te kijken. En je ziet het nog aankomen ook, behalve Bonevacia die zich er als een oud wijf voor gooit. Valt me steeds meer op dat hij niet meedogenloos genoeg is voor die positie.

Gelukkig dat het nog 1-1 wordt en je op het laatst overeind blijft, maar ze gaan de laatste 20 minuten weer volkomen onnodig achteruit lopen, alsof we de bal niet meer wilde hebben. Onverklaarbaar. Toch lijkt de eerste horde wel genomen want thuis moeten we dit zeer matige de graafschap wel op kunnen rollen.
pi_126626434
Ik ben heel erg teleurgesteld in hoe Bonevacia stond te spelen. Daarnaast was Hupperts ook niet in zijn beste doen. De wissel met Nemeth kwam veel te laat, Brood durfde totaal geen actie te nemen. Hij was kenbaar bang voor De Graafschap. Als je het eerste kwartier had doorgezet dan was het 0-3 geweest.

Die Anko Janssen is een gevaarlijke speler daar moet je een mannetje op zetten die daar de hele wedstrijd bij blijft. Malki en Demouge stonden vaak op een eilandje omdat de verdediging niet uit de eigen 16 durfde te komen.

We hebben De Graafschap het gevoel gegeven dat ze bij ons iets konden halen en dat was gisteren terecht. Het zint mij niet dat ze met vetrouwen kunnen afreizen.

Ik snapte alleen de wissel van Wielaert niet, die had toch nog niks verkeerds gedaan en had in de lucht zelfs nog enkele ballen weggekopt. Al vond ik Tamata niet slecht invallen.
Of saté?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:13:07 #34
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126627232
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:52 schreef De-Hamster het volgende:

We hebben De Graafschap het gevoel gegeven dat ze bij ons iets konden halen en dat was gisteren terecht. Het zint mij niet dat ze met vetrouwen kunnen afreizen.

buiten het laatste kwartier valt dat toch wel mee?

viel me wel op dat Demouge verre van fit is. Hij oogt als een alcoholist met wallen onder zn ogen, is wat dikkig en kwam vaak net te laat of reageerde wat tam op situaties. Gelukkig scoort ie wel maar ik zou zelf Demouge eruit gehaald hebben ipv guus (die inderdaad na de openingsfase ook niet overtuigde) om hem op die manier te sparen voor de volgende wedstrijden,
pi_126633512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:13 schreef planethugo het volgende:

[..]

buiten het laatste kwartier valt dat toch wel mee?

viel me wel op dat Demouge verre van fit is. Hij oogt als een alcoholist met wallen onder zn ogen, is wat dikkig en kwam vaak net te laat of reageerde wat tam op situaties. Gelukkig scoort ie wel maar ik zou zelf Demouge eruit gehaald hebben ipv guus (die inderdaad na de openingsfase ook niet overtuigde) om hem op die manier te sparen voor de volgende wedstrijden,
Ik zou eerder zeggen, buiten het eerste kwartier viel het niet mee. De verdediging en de aanval hinkten op twee gedachten daardoor zag je duidelijk dat de verdediging bleef hangen en de aanval naar voren wilde.
Of saté?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:02:09 #36
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126636288
Ik vind het Bonevavia-verhaal echt apart. Ik wil zo graag dat hij slaagt als speler. Ik kan hem wel waarderen. Maar de laatste tijd doet hij meer fout dan goed helaas. En Demouge was inderdaad erg zwakjes. Vond ook Djoum en Donald weer tegenvallen. Er zit totaal geen power in lijkt het wel.
pi_126638921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:02 schreef Kn0x het volgende:
Ik vind het Bonevavia-verhaal echt apart. Ik wil zo graag dat hij slaagt als speler. Ik kan hem wel waarderen. Maar de laatste tijd doet hij meer fout dan goed helaas. En Demouge was inderdaad erg zwakjes. Vond ook Djoum en Donald weer tegenvallen. Er zit totaal geen power in lijkt het wel.
Ik snap dat van Donald al tijden niet, hoe kan zo'n beer van een kerel keer op keer zó makkelijk van de bal gezet worden?
pi_126758106
Heeerlijke wedstrijd en een Heeerlijke sfeer in het stadion.

Nu moeten we tegen Sparta en dat worden twee behoorlijk zware wedstrijden.
Of saté?
pi_126758448
Mooie wedstrijd gisteren, vooral na afloop, een half uur feest vieren met het uitvak terwijl hun dus met 6-1 verloren hadden!
pi_126802539
Ik heb vernomen dat Sparta voor zondag ons uitvak al heeft uitverkocht. Dit betekend dat ook hun er met 1000 man zullen zijn.

Wij moeten kosten wat het kost uit ook al een goed resultaat neerzetten. Thuis zou het nog wel eens verrassend lastig kunnen worden. We moeten onszelf thuis ook zeker niet gaan overschatten, we zijn wel goed thuis maar zeker niet onverslaanbaar. Laat het alsjeblieft niet op die wedstrijd aankomen als een Sparta met toptrainer Henk ten Cate die spelers helemaal vol energie oppept en bij ons dalijk het gras opvreten.
Of saté?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:33:39 #41
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126809665
Sparta gaat zeker moeilijker worden dan de graafschap, maar toch: ook Sparta moeten we niet overschatten. Eigenlijk is er vooraf geen enkele analyse op los te laten. Hoe dan ook ben ik er donderdag bij. Een 1-1 ben ik al tevreden mee.

Hopelijk kunnen we het vertrouwen en de vorm van zondag vasthouden de gehele week...
Respect trouwens voor de superboeren na de wedstrijd _O_
pi_126810003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:33 schreef planethugo het volgende:

[..]

Respect trouwens voor de superboeren na de wedstrijd _O_
En voor onze eigen supporters; op een gegeven moment stond ik toch wel een beetje met een brok in mijn keel op de tribune. Het inzetten van de wave was weliswaar van het kaliber "oranje wortels op je hoofd", maar voor de rest werd zondag nog maar weer eens duidelijk dat Roda een hondstrouwe aanhang heeft...
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:57:28 #43
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126810464
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En voor onze eigen supporters; op een gegeven moment stond ik toch wel een beetje met een brok in mijn keel op de tribune. Het inzetten van de wave was weliswaar van het kaliber "oranje wortels op je hoofd", maar voor de rest werd zondag nog maar weer eens duidelijk dat Roda een hondstrouwe aanhang heeft...
sfeertje was idd best heftig en ook gespannen. Zelfs de Theo Pickee tribune zong geregeld mee. Dan weer je wel dat het ergens om gaat
pi_126840456
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

sfeertje was idd best heftig en ook gespannen. Zelfs de Theo Pickee tribune zong geregeld mee. Dan weer je wel dat het ergens om gaat
Zelfs op de Noordtribune, waar ik zit (don't shoot me... ;)) ging meer dan de helft van de mensen staan toen "Sta op als je voor Roda bent" werd ingezet. Over nog nooit meegemaakt gesproken...
pi_126864586
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:01 schreef De-Hamster het volgende:
Heeerlijke wedstrijd en een Heeerlijke sfeer in het stadion.

Nu moeten we tegen Sparta en dat worden twee behoorlijk zware wedstrijden.
mwoah, Sparta is ook maar matig hoor, ik verwacht eigenlijk dat Roda uit gaat winnen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_126865326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:25 schreef TLC het volgende:

[..]

mwoah, Sparta is ook maar matig hoor, ik verwacht eigenlijk dat Roda uit gaat winnen
het zou ook eens tijd worden!
pi_126865969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 00:04 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Zelfs op de Noordtribune, waar ik zit (don't shoot me... ;)) ging meer dan de helft van de mensen staan toen "Sta op als je voor Roda bent" werd ingezet. Over nog nooit meegemaakt gesproken...
dan gaat het inderdaad echt ergens om :)
hopelijk zondag weer zo een gevoel

en Noord, ach, we kunnen er niet zonder dus hopelijk breng je ook genoeg geld mee haha
pi_126870436
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

dan gaat het inderdaad echt ergens om :)
hopelijk zondag weer zo een gevoel

en Noord, ach, we kunnen er niet zonder dus hopelijk breng je ook genoeg geld mee haha
Haha, ik lift mee op kaartjes van mijn familie, maar die is wel sponsor, ja! :)
pi_126896456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:34 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Haha, ik lift mee op kaartjes van mijn familie, maar die is wel sponsor, ja! :)
hulde ^O^

de spanning voor vanavond begint al te borrelen maar vertrouwen in een goede afloop!
Demouge heeft klein scheurtje in zijn hamstring dus nog afwachten of hij vanavond kan spelen. Denk dat hij beter gespaard kan worden voor zondag. Tamata en Wielaert spelen vanavond zeker niet ivm blessures
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:00:34 #50
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126914907
Pff wij zitten klaar hier. De eredivisielive-website staat aan, wedstrijd is ingekocht, shirtje is aan, cola en borrelnootjes staan klaar. We moeten sowieso scoren en niet verliezen. Dan pas ben ik tevreden.
pi_126924893
Er had vanavond absoluut meer in gezeten, balen dat we het in de tweede helft weer grandioos af lieten weten. :(
pi_126929179
Mag ik concluderen dat we beter met tien man kunnen spelen dan met Németh. Je ziet heel af en toe dat hij iets kan maar hij is zo achteloos, arrogant, laks dat hij totaal niet bij dit team past. Hij wil hakjes geven, heeft geen oog voor teamgenoten en verneukt zowat iedere aanval.

En Brood vond het pas tien minuten voor tijd nodig om te wisselen? En wát voor een wissel, Bonevacia eruit voor de Beule. Had dan Nemeth of Hupperts gewisseld die er niet helemaal in zat.
Of saté?
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:11:50 #53
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_126930210
Dat komt wel goed voor jullie zondag hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:04:25 #54
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126932834
Nemeth. Die flapdrol heeft werkelijk waar het hele seizoen nog niks laten zien. Zet dan Hupperts in de spits, die weet ten minste hoe die zijn benen moet gebruiken.
pi_126938804
Nu met iets minder emotie en meer objectiviteit. 0-0 is een uitslag waar wij totaal niet blij mee kunnen zijn. Iedere tegengoal is gevaarlijk. Bij een snelle 0-1 moeten we er alweer 2 maken. 1 doelpunt voorstaan is dus heel gevaarlijk. Je moet al snel op twee/drie doelpunten voorkomen, maar is dat wel mogelijk?

Henk ten Cate zie ik als een goede coach die kan zijn spelers in drie dagen op en top motiveren. Zij begonnen de eerste helft heel angstig en hadden teveel ontzag voor ons. Ten Cate zal hen wel laten zien dat dit onterecht is als we het laatste half uur van de 2e helft erbij pakken. Als de Sparta spelers dat geloof gaan krijgen, hun zijn per slot van rekening ook nog maar 1x 90 minuten verwijderd van de Eredivisie dus die kunnen er ook vol opklappen. Dan wordt het nog heel zwaar, zeker als we zonder Demouge spelen of met een half fitte Demouge.

Ik wil nog even alle lof uitspreken voor Kurto, hij heeft ons beide uitwedstrijden nog gered ook. Ik schrok ervan dat de commentator zelfs riep: Kurto houdt Roda in de wedstrijd. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou horen, mij hij staat er wanneer hij er moet staan.

Tot nu toe moeten we ook eens eerlijk zijn we hebben de afgelopen drie wedstrijden nog geen grote misstappen van de scheidsrechters gezien. Met Monteyne was zeker geen penalty je zag dat hij zich al liet vallen voor dat het moment supręme, hij was er te erg na op zoek.

http://www.betexplorer.co(...)php?matchid=SzOJMHHF

De odds zijn duidelijk voor ons, wij zijn de favoriet. En als zelfs bookmaker FortunaWin dat zegt ;). Al bleek gisteren de 0-0- ook het minst verwachte resultaat te zijn (Sparta 2.41, Gelijkspel 3.33, Roda 2.66)

In de 15 thuiswedstrijden kregen ze er 18 tegen en in de 15 uitwedstrijden kregen ze er ook 18 tegen. Dus ik zeg dat we er 2 maken omdat we het gisteren vergeten zijn. Omdat Sparta dan zogenaamd uit sterk is de laatste tijd zal het 2-1 worden. Mits Demouge fit is en Nemeth weer staat of zit waar hij hoort en dat is niet bij de basiself.

Van Hupperts weten we dat hij een thuisvoetballer is. Met het thuispubliek aan zijn kant durft hij wel de actie te maken maar in een uitwedstrijd nog niet. Dat is jammer maar dan moet het komende wedstrijd maar. Alles geven en iedereen moet 110% gaan, qua vechtlust vond ik het gisteren ook behoorlijk tegenvallen van sommige.
Of saté?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:02:10 #56
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_126942511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:11 schreef Caland het volgende:
Dat komt wel goed voor jullie zondag hoor.
Hmm.. Roda was de eerste helft sterker. In de tweede helft heb ik 2 gelijkwaardige teams gezien. Roda is thuis erg sterk en Sparta speelt uit de beste wedstrijden.

Dit kan nog alle kanten op.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_126943574
Ik vond gisteravond de eerste helft heel goed, alleen werden de kansen niet benut. De tweede helft was stukken minder en toen heeft Sparta nagelaten zichzelf in een zetel te zetten.
Nu kunnen we het zondag afmaken! Ik heb Sparta uit bij Veendam gezien en daar waren ze echt heel slecht, dus op een representatieve steekproef van 1 wedstrijd kan ik zeggen dat ze er uit helemaal niks van kunnen! ;) We gaan het zien zondag, als we zo spelen als de eerste helft moet het makkelijk kunnen!

En ik wil nog zeggen dat ik het jammer vind dat de goede acties van Németh vaak niet zo zichtbaar zijn, waardoor hij altijd hele bergen kak van iedereen over zich heen krijgt. Hij speelde best aardig, alleen had een aantal ongelukkige momenten. Hij is echt wel van meerwaarde, denk ik. Tegen De Graafschap en Heerenveen speelde hij gewoon goed.
Op Kurto heb ik ontzettend veel kritiek gehad en ik ben ervan overtuigd dat we met een betere keeper geen nacompetitie hadden gespeeld, maar de laatste wedstrijden doet hij het uitstekend!
pi_126945473
Spannend hoor jongens. Ik was blij dat Roda er niet in de eerste helft al drie inlegde. Zondag Bilate, Deekman en Mahi en dan lekker counteren. Hopelijk levert het wat op, maar ik ben bang dat Roda aan het langste eind gaat trekken ;(
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:58:47 #59
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126953390
De kaartverkoop gaat goed in ieder geval. West was al bijna uitverkocht vandaag rond 13.00.
pi_126964224
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:58 schreef Kn0x het volgende:
De kaartverkoop gaat goed in ieder geval. West was al bijna uitverkocht vandaag rond 13.00.
Weet jij hoe dat met die toeschouwersaantallen werkt? Vorige week tegen de Graafschap leek het echt behoorlijk gevuld en toen gaf de stand iets van 15500 aan. Ik mag toch hopen dat we zondag weer eens tot 17000 gaan komen. (Uitverkocht durf ik niet te verlangen)
Of saté?
pi_127027671
_O_
Heerlijk. Genoeg passie en strijd dacht ik zo!
pi_127027791
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:21 schreef Rosario het volgende:
_O_
Heerlijk. Genoeg passie en strijd dacht ik zo!
Bij dit soort wedstrijden niet in het stadion zitten :')
pi_127027922
Gelukkig blijft de enige club die iets Duits in zich heeft in de Eredivisie, kunnen de andere ploegen nog wat van leren ^O^
pi_127036269
Wat een vreselijke wedstrijd... Met de hakken over de sloot, onbeschrijfelijk blij. :)
pi_127044587
Ik was vanmiddag overduidelijk alleen fysiek aanwezig, nog nooit was ik emotioneel zo compleet leeg na een wedstrijd. Ik heb alles vervloekt en verrot gescholden, het spekgladde veld verwenst en mensen om me heen zien janken, maar het ging allemaal als in een flits aan me voorbij. En zelfs op dit moment besef ik nog maar amper waar ik nu precies ooggetuige van ben geweest vanmiddag.

Ik hoef de samenvatting van vanmiddag nooit, nooit, nooit meer te zien...
pi_127049363
Ik hoop dat men bij Roda door de nacompetitie heeft ingezien dat er echt wel talent in de Jupiler League rondloopt en dat men niet alleen maar hoeft te huren bij buitenlandse subtoppers.
  maandag 27 mei 2013 @ 12:44:42 #67
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127062057
wat een dag gisteren, van de hel naar de hemel dankzij mark jan de man _O_ _O_ _O_

belabberde wedstrijd, spekglad veld, slordige passing, gespannen spelers en het doembeeld dat we volgend jaar naar clubs als Telstar moeten afreizen. En dan gebeurt het toch nog. Werkelijk waar wat een fantastische ontlading
  maandag 27 mei 2013 @ 14:03:34 #68
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_127064658
auw banaan, wat een spanning gisteren! Niet gezond meer.
pi_127111221
Op het immer betrouwbare Transferboulevard staat dat Roda JC interesse heeft in Danny Koevermans.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:21:17 #70
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127121381
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:07 schreef LucvanDijk het volgende:
Op het immer betrouwbare Transferboulevard staat dat Roda JC interesse heeft in Danny Koevermans.
zou ik wel graag zien komen als Malki en/of Demouge vertrekt. Maar op dat transferboulevard staat ook dat Messi naar NEC gaat dus waar dat bericht vandaan komt?
pi_127121708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:21 schreef planethugo het volgende:

[..]

zou ik wel graag zien komen als Malki en/of Demouge vertrekt. Maar op dat transferboulevard staat ook dat Messi naar NEC gaat dus waar dat bericht vandaan komt?
Op die website kan je allerlei onzinnige dingen zetten, zelden waar. Zo'n bericht moet je pas serieus nemen met goede bronvermelding.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:01:52 #72
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_127123370
Ik vraag me wel af welke verdediging er volgend jaar staat.
Wielaert, Hempte vertrekken omdat hun contracten aflopen. Danilo en Tamata zijn gehuurd en keren terug. Dat zijn vier mensen van je zes-mans-achterhoede. Ben benieuwd wie dat gaat opvangen.
pi_127145973
er zal inderdaad behoorlijk wat vers bloed moet komen

- 3 verdedigers, al hoop ik dat we Danilo kunnen overnemen en Tamata nog een jaartje kunnen huren. Denk dat bij PSV veel afhangt of Pieters vertrekt of verlengd
- Alternatief voor Bonevacia, hopelijk is Sno een optie
- Een extra buitenspeler zodat niet altijd alle ballen naar Guus moeten
- Een compleet nieuwe voorhoede, dwz zeker 3 spitsen als Malki en Demouge vertrekken. Lebedynski zal denk ik definitief geen nieuw contract krijgen en als we afhankelijk worden van Nemeth kunnen we het nacompetitieticket wel weer bestellen. Hoop dat iemand Nemeth voor niks over wil nemen want de conclusie na 1 jaar gepruts mag toch wel zijn dat hij gewoon niet past bij Roda met zijn sterrengedrag.
- Een ervaren keeper
pi_127192346
Ard van Peppen is binnen en daarmee hebben we de eerste belangrijke verdediger van de zomerstop binnen. Aanvoerder van RKC waarmee we dus ook een leider in de achterhoede krijgen. Perfecte aankoop voor het komende seizoen.

Ik weet niet zo snel waar we nog allemaal aankopen kunnen gebruiken. Achterin nog sowieso twee, een keeper(?) en vervanging van malki en demouge, (Anco Janssen?)
Of saté?
pi_127193340
denk dat van den bunder alles uit de kast moet halen voor Demouge, als Malki vertrekt, en het is ondenkbaar dat dit niet gebeurt (zelfs al interesse uit zuid korea :') ) dan heb je met Demouge tenminste 1 sterke spits en dan maakt het niet zoveel uit of daar dan Malki naast loopt of een andere vergelijkbare spits. Als je 2 nieuwe spitsen moet halen moet je maar afwachten hoe dat gaat lopen

van Peppen is wel een aangename verrassing. Vorig jaar was er veel interesse voor hem, zelfs vanuit Rusland. En hij is een aanvoerder, een speler met ervaring en gewoon een aardige back. Dit zal dus wel betekenen dat Tamata terug gaat naar PSV, hem had ik graag nog een jaar willen huren
pi_127194404
Ja, Malki verkopen en daar Anco Janssen voor halen en evt nog twee verdedigers. Al vraag ik me af of een 4-3-3 zou werken met Demouge centraal, Hupperts rechts en een goede linksbuiten met een actie links. Dan heb je een middenveld met Fledderus - Donald - Bonevacia/Djoum/Paulissen/Nieuw? Tenslotte achterin Van Peppen - Biemans - Nieuw - Monteyne / Martina? En als keeper laat ik me verrassen.
Of saté?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:50:30 #77
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_127197043
Martina dacht ik ook al aan, maar dan wel centraal achterin naast Bartje. Kan Anco Janssen ook op links spelen? Vond ik wel een aardige voetballer, maar hij heeft toch een contract? Roda koopt bijna nooit meer spelers met lopende contracten, alleen transfervrije.
pi_127197347
Martina heeft zijn contract bij rkc in september verlengd toen roda niet meer wilde betalen, aangezien er geen geld is zullen alleen transfervrije spelers in aanmerking komen
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:01:18 #79
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_127197486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:01 schreef planethugo het volgende:
er zal inderdaad behoorlijk wat vers bloed moet komen

- Alternatief voor Bonevacia, hopelijk is Sno een optie

- Een ervaren keeper
Bonevacia wordt toch overgenomen? Was hier eerst een half jaar op huurbasis en nu contract tot 2015 toch?

Toch vind ik Kurto het laatste gedeelte van de competitie niet slecht keepen. Ik denk dat het bij die jongen gewoon het taalprobleem is. Je ziet 'm ook heel weinig coachen.

Pluim gaat toch ook nog terugkomen?
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:41:34 #80
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_127199115
Kurto leek ook minder stress te hebben. Gedurende het seizoen keek iedereen vooral naar hem, terwijl nu het hele team in één keer in de spotlight stond. En taal is/was inderdaad ook een probleem met hem. Hij coacht praktisch nooit, daar komen ook veel goals uit.
pi_127200843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:01 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Bonevacia wordt toch overgenomen? Was hier eerst een half jaar op huurbasis en nu contract tot 2015 toch?

Toch vind ik Kurto het laatste gedeelte van de competitie niet slecht keepen. Ik denk dat het bij die jongen gewoon het taalprobleem is. Je ziet 'm ook heel weinig coachen.

Pluim gaat toch ook nog terugkomen?
heb Kurto in de kickoff nog even bedankt voor z'n redding na de 0-1, want dan was het nu een heel andere stemming geweest. Hij heeft de laatste tijd zich verbeterd maar ik vrees dat hij ons de komende jaren niet volledig kan overtuigen. Een keeper van die leeftijd moet eerst eens een paar jaar in de eerste divisie keepen en dan aantonen een niveau hoger te kunnen keepen. Dan liever een talent van eigen bodem zoals die Room van Vitesse. Of, wat ik vernomen heb, dat Hendriks erg hard bezig is om Kaya uit sittard over te laten komen. Lijkt me ook wel een goeie, en iemand met gif en power.

Bonevacia heeft het vooral in het begin goed gedaan maar de laatste 2 maanden was hij ook erg slordig. Als zo een Sno komt heb je iig 2 spelers voor die positie, geen overbodige luxe

Pluim mag van mij ook wel terugkomen, maar dan wel als aanvallende middenvelder want een spits is het niet
pi_127249257
LimburgerRoda twitterde op vrijdag 31-05-2013 om 14:06:30 Tweede nieuwe speler Roda: verediger Guy Ramos van RKC. Contract voor 2 jaar met optie voor 3de jaar. #roda reageer retweet
RKC-Roda-combinatie op komst? (:
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:49:47 #83
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_127292403
Van Den Bunder twittert dat er zeer snel nog een speler wordt bekendgemaakt via zijn account.
pi_127301164
Ik ben benieuwd of we vandaag nog wat te horen krijgen van Van den Bunder
Of saté?
  maandag 3 juni 2013 @ 11:06:08 #85
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_127351591
Laat maar komen die extra spelers, we hebben ze nodig :)
  maandag 3 juni 2013 @ 11:21:41 #86
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127352039
er gaan geruchten dat Roda nu echt bezig is om Vormer een jaar te huren, hij zou er zelf wel voor open staan aangezien Clasie zijn contract verlengd heeft en hij komend seizoen absoluut meer wil spelen

maarja, eerst zien dan geloven
pi_127362351
Hmm, je hoort nu zoveel geruchten: Vormer, Tyton, Boerrigter, Sno, Room, Ten Rouwelaar, Boer, Kortsdam.

We hebben nu Henk Dijkhuizen binnengehaald. Top! Nederlandse, talentvolle rechtsback van Sparta is nog jong en viel me al op tegen Sparta.
Of saté?
  maandag 3 juni 2013 @ 16:16:42 #88
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_127363546
Nog één centrale verdediger, een linksbuiten en een centrale spits en we zijn weer klaar voor komend seizoen.
pi_127363847
Waar speelt Paulissen eigenlijk? Middenveld, maar meer aanvallend, verdedigend?

Boerrigter(?)/Wildschut(?) - Demouge - Hupperts

Fledderus - Bonevacia/Djoum - Donald

Van Peppen - Biemans - Ramos - Monteyne/ Dijkhuizen

Kurto/Room/Tyton

Het klinkt wel aardig, maar inderdaad we hebben nog wel wat extra's nodig. Ik denk zeker nog 3 versterkingen nodig zijn. Anders krijg je het net niet scenario en speel je volgend jaar ook bij de laatste 5, zeker in het geval van blessures.
Of saté?
  maandag 3 juni 2013 @ 17:40:00 #90
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_127367103
Weer een fijne aankoop! Nu nog Anco Janssen zien weg te halen en dan hebben ze uit de eerste divisie prima spelers weggehaald!

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:49 schreef De-Hamster het volgende:
Hmm, je hoort nu zoveel geruchten: Vormer, Tyton, Boerrigter, Sno, Room, Ten Rouwelaar, Boer, Kortsdam.

We hebben nu Henk Dijkhuizen binnengehaald. Top! Nederlandse, talentvolle rechtsback van Sparta is nog jong en viel me al op tegen Sparta.
Ten Rouwelaar... Laat me niet lachen...
Grabbelaar eerste klas en altijd maar zijn verdediging de schuld geven :')

Het Vormer gerucht heb ik ook gehoord van dichtbij. Hij wilt spelen nu dat Clasie verlengd heeft, anders zou zijn carriere wel zo'n beetje 'voorbij' zijn.

Daarnaast gaat het gerucht dat Hendriks Danilo wilt kopen maar dan moet hij wel op de positie gaan spelen waar hij eigenlijk hoort.

Ik heb ook steeds meer het voorgevoel dat Boerrigter naar ons komt op huurbasis. Weet niet hoe dat kan...
Tyton kun je vergeten. Cocu zorgt misschien voor een frisse wind. Kan me niet voorstellen dat die nog lang met zo'n prutser als Waterman blijft spelen.

Verder laat ik me verrassen wat VdB uit de hoge hoed weet te toveren de komende tijd!
pi_127387849
Ten Rouwelaar hoor ik wel veel, wil ik inderdaad alles behalve zien komen net als Boer overigens.

Vergeet niet dat PSV Zoet nu terug heeft en hij is toch de beoogde 1e doelman, zeker met die nieuwe eigen jeugd/mensen visie wat bij PSV geďntroduceerd gaat worden.

Danilo lijkt me ook een enorme toevoeging.

Gerucht: Malki gaat naar Vitesse, van Ginkel naar Ajax, Boerrigter naar ons of Malki naar Twente, Chadli naar Ajax en Boerrigter naar ons. Zijn twee geruchten die je ook hoort. Ben benieuwd.
Of saté?
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:50:25 #92
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_127981408
Malki zo goed als weg nu. Geruchten gaan dat zo 1,5 miljoen ontvangen. Geen slecht bedrag lijkt me zo. Grote vraag is nu: welke speler gaat Malki vervangen. Al dat geld uitgeven aan Demouge is imho geen optie. Hocher ben ik nog niet van overtuigd... Andere opties?
pi_127982853
Ik denk dat 1,5 miljoen inderdaad een goede, stevige transfersom is die Roda nu ontvangt. Zeker als je je bedenkt dat Malki gratis is gekomen, nog maar 1 jaar contract heeft en al 29 is. Een groot deel van die transfersom zal hoe dan ook naar investeerders gaan of gebruikt worden om de schulden af te lossen, met een negatief Eigen Vermogen van 2,8 miljoen kun je eigenlijk ook niet anders. Om die overblijvende ton(nen) in een blessuregevoelige Demouge te steken lijkt me niet verantwoord, anderzijds vraag ik me af waar Roda JC anders een bruikbare spits vandaan moet halen. Ervan uitgaande dat we volgend jaar 4-3-3 gaan spelen, want daar heeft het alle schijn van gezien het aan- en verkoopbeleid, is het daarnaast nog noodzakelijk om een linksbuiten aan te trekken. Want met alleen Hupperts en Hocher op de flanken kom je het seizoen nooit door. En Boerrigter lijkt mij nogal een broodje aap verhaal..
pi_128031975
Hocher is toch meer een spits en iemand daar eventueel achter kan spelen, toch geen buitenspeler?

Hopelijk houden we inderdaad wat over om de schulden af te lossen, kan me herinneren dat Malki destijds gratis kwam maar Lokeren(?) geld wilde zien en dat ze er na wat gesteggel toch uitgekomen waren dat hij gratis kwam. Lijkt me dat daar toen een deal gemaakt is met een eventuele latere verkoop en dat Lokeren dus ook nog wat opstrijkt
pi_128120417
Het schijnt dat Roda interesse heeft in doelmannen De Winter en Marsman. Dat zal dan wel huur worden, want beiden hebben een doorlopend contract. En één van de twee, lijkt me.

1,5 miljoen euro is trouwens een transfersom, die mij heel goed lijkt, inderdaad!
pi_128120767
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:24 schreef LucvanDijk het volgende:
Het schijnt dat Roda interesse heeft in doelmannen De Winter en Marsman. Dat zal dan wel huur worden, want beiden hebben een doorlopend contract. En één van de twee, lijkt me.

1,5 miljoen euro is trouwens een transfersom, die mij heel goed lijkt, inderdaad!
Marsman ook in de belangstelling van GAE. Denk dat hij eerder naar GAE gaat.
pi_128121316
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:36 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Marsman ook in de belangstelling van GAE. Denk dat hij eerder naar GAE gaat.
op basis van wat :')
pi_128121812
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:56 schreef planethugo het volgende:

[..]

op basis van wat :')
Dat hij daar al een seizoen gespeeld heeft, dat ze nu ook Eredivisie spelen, dat hij dan (misschien?) niet hoeft te verhuizen, dat hij daar waarschijnlijk meer te doen heeft (al kan dat ook een negatief iets zijn). Dat soort dingen.
pi_128121899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:11 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Dat hij daar al een seizoen gespeeld heeft, dat ze nu ook Eredivisie spelen, dat hij dan (misschien?) niet hoeft te verhuizen, dat hij daar waarschijnlijk meer te doen heeft (al kan dat ook een negatief iets zijn). Dat soort dingen.
als je 1ste keeper van Roda of van GAE kan worden dan lijkt me dat toch kwa prestige sowieso een stap hoger. Om over salaris maar niet te spreken... GAE, sympathieke club maar financieel hebben ze gewoon een JL begroting

ik ken die keeper verder trouwens helemaal niet. Zie liever iemand met ervaring, talentjes hebben we de afgelopen jaren genoeg en tevergeefs uitgeprobeerd
pi_128122205
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:15 schreef planethugo het volgende:

[..]

als je 1ste keeper van Roda of van GAE kan worden dan lijkt me dat toch kwa prestige sowieso een stap hoger. Om over salaris maar niet te spreken... GAE, sympathieke club maar financieel hebben ze gewoon een JL begroting

ik ken die keeper verder trouwens helemaal niet. Zie liever iemand met ervaring, talentjes hebben we de afgelopen jaren genoeg en tevergeefs uitgeprobeerd
Qua prestige is Roda inderdaad absoluut een stap hoger, qua salaris waarschijnlijk ook. Hoe zit dat überhaupt met huur? Wordt dan altijd het hele salaris van een speler overgenomen door de club die de speler huurt?
Hij heeft afgelopen seizoen dus het hele seizoen bij GAE gekeept, die hadden hem gehuurd van Twente. Ik zou het al een heel fijn idee vinden als we eens een Nederlander als keeper krijgen. Dat niet elke Pool de nieuwe Tyton is, moet nu toch wel duidelijk zijn...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:32:12 #101
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128122385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:25 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Qua prestige is Roda inderdaad absoluut een stap hoger, qua salaris waarschijnlijk ook. Hoe zit dat überhaupt met huur? Wordt dan altijd het hele salaris van een speler overgenomen door de club die de speler huurt?
Hij heeft afgelopen seizoen dus het hele seizoen bij GAE gekeept, die hadden hem gehuurd van Twente. Ik zou het al een heel fijn idee vinden als we eens een Nederlander als keeper krijgen. Dat niet elke Pool de nieuwe Tyton is, moet nu toch wel duidelijk zijn...
twente wil van 'm af, geen idee of hij nog een contract heeft maar dat moet wel te regelen zijn aangezien ze daar al 3 andere keepers hebben.

De voorwaarden wat betreft huren zijn altijd anders...
pi_128148200
Tuyp in beeld als nieuwe spits.
pi_128155998
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Tuyp in beeld als nieuwe spits.
Dat is nu weer ontkend door Van den Bunder en Tuyp heeft zelf gezegd tegenover RTV Noord-Holland dat hij volgend jaar waarschijnlijk in het buitenland speelt (al is Kerkrade niet uit te sluiten dan, natuurlijk... ;)).

Nu is er weer heisa rond Demouge. L1 heeft vanochtend gezegd dat hij niet door de medische keuring gekomen zou zijn, maar dat wordt stellig ontkend door Roda (clubsite) en door Ruud Brood (Twitter). De onderhandelingen met Bournemouth zouden pas na 1 juli kunnen starten, als hij zich moet melden daar.

ruudbrood twitterde op zondag 23-06-2013 om 16:20:22 Tot stomme verbazing het nieuws rond demouge gelezen mbt keuring. Nieuws L1!! Wat een onzin, een excuus lijkt me op zijn plaats L1. reageer retweet
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:09:58 #104
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128237523
Roda zoekt nog een keeper, een centrale verdediger en een spits, aldus Brood. Het AD meldt dat Roda ook geinformeerd heeft naar Room van Vitesse, die ook met RKC in verband wordt gebracht.

Zonder Lebedynsky, Malki en mogelijk Demouge heb ik er toch het liefst nog 2 spitsen bij want met Nemeth en Hocher is het wat onzeker.
pi_128320885
Anouar Kali van FC Utrecht komt transfervrij naar Roda. 3-jarig contract. Super!
pi_128321058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:04 schreef LucvanDijk het volgende:
Anouar Kali van FC Utrecht komt transfervrij naar Roda. 3-jarig contract. Super!
goed nieuws idd! een creatieve middenvelder hadden we wel nodig!
pi_128321146
Blijf dan bij Utrecht. :') :')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_128321179
Toch wel een verrassende overgang.
pi_128321206
Wat een vreemde transfer zeg. Ik ben best wel een fan van die jongen. Daar heeft Roda een erg goede speler aan.
pi_128321902
Ken hem niet zo goed, behalve zijn naam en wat flitsen in samenvattingen. Wat voor soort aanvallende middenvelder is het, buitenspeler toch?
pi_128321924
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:31 schreef planethugo het volgende:
Ken hem niet zo goed, behalve zijn naam en wat flitsen in samenvattingen. Wat voor soort aanvallende middenvelder is het, buitenspeler toch?
verdedigende middenvelder
pi_128322798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:31 schreef planethugo het volgende:
Een verdedigende middenvelder die het spel kan maken.

Maar die jongen heeft een bedroevend slechte 2e seizoenshelft achter de rug, ik hoop voor jullie dat ie dat niveau niet door zal trekken, dan wordt het een bankzitter.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_128323086
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:52 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een verdedigende middenvelder die het spel kan maken.

Maar die jongen heeft een bedroevend slechte 2e seizoenshelft achter de rug, ik hoop voor jullie dat ie dat niveau niet door zal trekken, dan wordt het een bankzitter.
ok ben benieuwd, voor ons is dit wel een goede aankoop denk ik. Concurrentie voor Bonevacia is wel welkom.

wilde utrecht daarom ook niet met 'm door, of hebben ze 'm na het afketsen vd onderhandelingen niets meer aangeboden?
pi_128323257
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:00 schreef planethugo het volgende:

[..]

ok ben benieuwd, voor ons is dit wel een goede aankoop denk ik. Concurrentie voor Bonevacia is wel welkom.

wilde utrecht daarom ook niet met 'm door, of hebben ze 'm na het afketsen vd onderhandelingen niets meer aangeboden?
Utrecht heeft de onderhandelingen afgebroken toen bleek dat Kali een topsalaris eiste.
Later heeft hijzelf nog gehint naar alsnog verlengen maar de club wilde niet meer.

Ik neem aan dat ie bij jullie voor een salaris getekend heeft wat ie ook bij ons kon verdienen, maar hij dacht een half jaar geleden dat een Anderlecht, Ajax, PSV e.d. m wel over zouden nemen.
pi_128323508
las dat Anderlecht 'm wilde hebben maar toen bleek dat Utrecht bij vertrek naar een buitenlandse club recht had op een opleidingsvergoeding van 5 ton hebben ze het afgeblazen.
pi_128323646
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:11 schreef planethugo het volgende:
las dat Anderlecht 'm wilde hebben maar toen bleek dat Utrecht bij vertrek naar een buitenlandse club recht had op een opleidingsvergoeding van 5 ton hebben ze het afgeblazen.
Als zij m echt graag hadden willen hebben dan was die 5 ton natuurlijk geen enkel probleem geweest.
pi_128324222
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:15 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als zij m echt graag hadden willen hebben dan was die 5 ton natuurlijk geen enkel probleem geweest.
nee dat klopt absoluut, maar geeft wel aan dat vd brom toch van 'm gecharmeerd is. Maar zal daar vast als bankzitter gehaald zijn
pi_128324252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:30 schreef planethugo het volgende:

[..]

nee dat klopt absoluut, maar geeft wel aan dat vd brom toch van 'm gecharmeerd is. Maar zal daar vast als bankzitter gehaald zijn
Volgens mij was John dat ook, maar het leek er voor mij op dat ie teruggefloten is door het bestuur daar.

Ach ja, hoop voor jullie dat Kali het goed gaat doen! :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:52:43 #119
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_128342271
Alsjeblieft geen Nemeth als eerste speler volgend jaar, wat een ongelofelijke slechte spits. Waarom niet gewoon meer spelertjes uit de jeugdopleiding erop zetten ipv die polen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_128348300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:52 schreef Harvest89 het volgende:
Alsjeblieft geen Nemeth als eerste speler volgend jaar, wat een ongelofelijke slechte spits. Waarom niet gewoon meer spelertjes uit de jeugdopleiding erop zetten ipv die polen?
Ik word een beetje moe van dat 'eigen jeugd' wat iedere club moet doen? Er zit een voltallige staf die dagelijks met al die spelers werkt. Als er ook maar 1 jeugdspeler beter was dan een huidig basisspeler had hij allang de kans gehad. Als talent er niet is, dan houdt het helaas op. Je kunt geen koekebakkers opleiden tot briljantjes.
Of saté?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:31:19 #121
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128354375
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:59 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van dat 'eigen jeugd' wat iedere club moet doen? Er zit een voltallige staf die dagelijks met al die spelers werkt. Als er ook maar 1 jeugdspeler beter was dan een huidig basisspeler had hij allang de kans gehad. Als talent er niet is, dan houdt het helaas op. Je kunt geen koekebakkers opleiden tot briljantjes.
met van veldhoven niet, maar Brood geeft die gasten echt wel een faire kans. Zie Guus

Nemeth is in potentie nog steeds een goeie speler, maar zie hem ook komend seizoen niet slagen bij ons. Hij past gewoon niet in kerkrade
pi_128358073
Volgens de directeur van Wolverhampton zijn de onderhandelingen met keeper Dorus de Vries in een vergevorderd stadium. Eerder was al op een Engelse site te lezen dat De Vries wel wil en dat Roda hem voor het einde van deze week reactie heeft beloofd. Van den Bunder heeft ook tegenover VI toegegeven dat de naam De Vries in de zoektocht naar een nieuwe keeper inderdaad gevallen is.

Verder staat in hetzelfde artikel in VI dat Luijckx in beeld is als verdedigende versterking.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:50:47 #123
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128358423
De vries zou super zijn, ervaren, nederlands en best aardige keepert.

Luijckx zou ook mooi zijn, genoeg routine komend seizoen. Nu nog een spits en klaar is roda
pi_128399868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:50 schreef planethugo het volgende:
De vries zou super zijn, ervaren, nederlands en best aardige keepert.

Luijckx zou ook mooi zijn, genoeg routine komend seizoen. Nu nog een spits en klaar is roda
Met nog een spits? Bedoel je dan dat alleen Demouge genoeg zou zijn of naast Demouge nog één?

Want naar mijn mening speelt Demouge er max 20/25 per seizoen en we dan heb je er zeker nog een nodig? Daarnaast vraag ik me af wat we gaan spelen 4-4-2? of 4-3-3. Hupperts komt er goed uit op rechtsbuiten maar een echte linksbuiten hebben we niet en met 2 spitsen systeem heb je eigenlijk minder aan Demouge.
Of saté?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 19:27:03 #125
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128400161
Liefst Demouge en nog een extra spits ja. Alleen Nemeth is nu nog over.... hopelijk wordt de selectie zsm compleet gemaakt zodat ze voor de winterstop al ingespeeld zijn ;)
pi_128477919
Is er nog iemand bij de wedstrijd tegen Haanrade (0-13) aanwezig geweest?
Het was wel leuk, zegt natuurlijk niet veel. Dijkhuizen vond ik nog niet zo goed spelen, Van Peppen wel en Ramos was goed in de lucht.
En Paulissen was goed, natuurlijk!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:25:03 #127
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_128492733
Wie speelde er eigenlijk in de spits? Ik had op Twitter wel de spelers gezien maar niet echt de opstelling.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:38:17 #128
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128495275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:25 schreef Kn0x het volgende:
Wie speelde er eigenlijk in de spits? Ik had op Twitter wel de spelers gezien maar niet echt de opstelling.
in de krant stond Paulissen, maar is dat niet eigenlijk een verdedigende middenvelder?

verder zegt dit natuurlijk helemaal niks. Pluim deed ook mee zag ik, voor mij mag hij wel blijven. Misschien klikt het wel met Brood?
pi_128497428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:25 schreef Kn0x het volgende:
Paulissen en Donald, maar goed, wie moet er anders in de spits staan? Németh was nog met vakantie, Secerovic viel pas laat in en voor de rest? Pluim is ook een middenvelder. Die speelde (@planethugo) wel goed, ja, ik hoop ook dat hij blijft.
pi_128622936
Contract van Demouge bij Bournemouth ontbonden, Van den Bunder heeft aangegeven dat ze vergevorderd zijn en er hoogstwaarschijnlijk wel uitkomen.
Sissoko van Kilmarnock op proef, speelt morgen waarschijnlijk mee tegen Groene Ster.
Allach op het oog als nieuwe technisch manager.

Weer aardig wat ontwikkelingen dus, zo...

Edit: Demouge definitief vast.

[ Bericht 5% gewijzigd door LucvanDijk op 06-07-2013 00:51:36 ]
pi_128651948
Demouge er inderdaad bij. Ik moet wel zeggen dat ik het overzicht nu kwijt ben, wie is nu weg en wie komt erbij? Iemand een link?

Prus mag trouwens niet op de elftalfoto.
pi_128652174
demouge gaat weer persoonlijk roda jc in de eredivisie houden, mark my words.
pi_128653074
Erbij:
Pluim (terug van verhuur)
Van Peppen
Ramos
Dijkhuizen
Höcher
Kali
Demouge

Weg:
Malki (verkocht)
Lebedynski
Prus
Wielaert
Hempte
Delorge
Ramzi (allen contract niet verlengd)
Tamata
Danilo (terug naar club waar ze van gehuurd waren)

Dat was het, volgens mij.
pi_128653119
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:55 schreef Ajacied422 het volgende:
demouge gaat weer persoonlijk roda jc in de eredivisie houden, mark my words.
Ik mag toch hopen dat we dit seizoen een heel stuk eerder veilig zijn, wat mij betreft wordt het een lekker rustig seizoen...
pi_128691080
Gisteren tegen Groene Ster zag het er allemaal niet slecht uit, hoewel het eerste half uur echt heel erg matig was.
Kali speelde echt goed, Paulissen en Németh waren ook opvallend goed. Dijkhuizen was echt beter dan tegen Haanrade en de rest haalde gewoon hun niveau. Alleen die Sissoko moeten we echt niet doen, twee tegendoelpunten veroorzaakt.
pi_128691518
Als ik volgende week op tijd terug ben uit Barcelona, ga ik het nieuwe Roda eens tegen EVV bekijken. Ik vind het overigens wel jammer dat we deze voorbereiding geen wedstrijd tegen een aansprekende tegenstander in ons PLS spelen.
  zondag 7 juli 2013 @ 21:11:13 #137
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_128698752
Ik wil ook even naar EVV rijden inderdaad. Toch aardig in de buurt.
pi_128715549
Interesse om Cillessen te huren van Ajax... Laat maar komen, zou ik zeggen.
pi_128715595
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:50 schreef LucvanDijk het volgende:
Interesse om Cillessen te huren van Ajax... Laat maar komen, zou ik zeggen.
Kan je lang gaan wachten.
pi_128715621
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:51 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Kan je lang gaan wachten.
Hopen mag altijd! :) Cillessen wilde wel speeltijd dit seizoen en ze willen 'm ook verhuren. Vraag is natuurlijk waar hij naartoe wil.
pi_128715656
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:52 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Hopen mag altijd! :) Cillessen wilde wel speeltijd dit seizoen en ze willen 'm ook verhuren. Vraag is natuurlijk waar hij naartoe wil.
Hangt er van af of Vermeer nog weggaat.
pi_128715664
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:53 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hangt er van af of Vermeer nog weggaat.
Dat sowieso natuurlijk
  maandag 8 juli 2013 @ 12:57:46 #143
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_128717837
Allach niet als TD naar Roda maar naar Vitesse. Das dan wel weer jammer.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:11:49 #144
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128755273
Allach ben ik blij om, heb ik geen hoge pet op. Krijgt vooral overal functies omdat ie zich als voetballer ook profileerde met politiek etc, lijkt het wel. Maar op enig voetbalverstand heb ik hem niet kunnen betrappen.

Team begint aardig vorm te krijgen:
quote:
Kurto/Nieuwe keeper

Monteyne/Dijkhuizen - Biemans - Ramos - Van Peppen

Donald - Kali - Fledderus

Hocher

Huppertz - Demouge
Al zie ik Kees luijcx ook heel graag komen. Prima technische verdediger/middenvelder
pi_128757013
Ik zat meer te denken aan:

Kurto/nieuwe keeper

Dijkhuizen - Biemans/nieuwe CV - Ramos/nieuwe CV - Van Peppen

Kali

Hupperts Fledderus

Donald

Németh - Demouge
pi_128768370
1-0 verloren van Alemannia Aachen, hossa hossa!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:49:42 #147
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128771447
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:15 schreef LucvanDijk het volgende:
1-0 verloren van Alemannia Aachen, hossa hossa!
Kampioenuh :')

Werker in de basis las ik, is Ramos geblesseerd?
pi_128771611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:49 schreef planethugo het volgende:

[..]

Kampioenuh :')

Werker in de basis las ik, is Ramos geblesseerd?
Volgens mij wel. Tegen Groene Ster was hij er wel, maar ook niet in wedstrijdoutfit.
pi_128775485
Brood lijkt te kiezen voor een systeem 4-2-3-1, aldus @LimburgerRoda... Ben benieuwd.

Bonevacia en Kali dus als de twee controleurs
Hupperts, Donald en Fledderus als de aanvallende middenvelders
Demouge als spits

En Németh dan als vervanger van Demouge, of van Donald?
pi_128832167

En Luijckx is voor 3 jaar binnen!

quote:
Kurto/Nieuwe keeper

Monteyne/Dijkhuizen - Biemans - Luijckx- Van Peppen

Hocher

Huppertz - Demouge
Volgens mij spelen we komend seizoen met 11 nederlanders _O_
Stuk voor stuk prima aankopen, al is het niet zo dat de selectie een geweldige transferwaarde vertegenwoordigt. Alleen Dijkhuizen, Huppertz en Kali zou je over een paar jaar eventueel nog kunnen verkopen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:28:21 #151
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_128832639
Kan iemand mij uitleggen waarom jullie vorig jaar zo helemaal in de shit zaten en niks konden halen en nu de een na de andere goede speler halen? Ik volg het niet helemaal :D
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_128832840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:28 schreef LDS het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom jullie vorig jaar zo helemaal in de shit zaten en niks konden halen en nu de een na de andere goede speler halen? Ik volg het niet helemaal :D
het spelersbudget daalt zelfs tov vorig jaar. (Voor Roda begrippen) dure spelers als Wielaert, Delorge (kwamen beide van ajax en hadden destijds meer opties, dus goed contract) Hempte, Ramzi en Malki zijn vertrokken. De duurdere plekken zijn nu (verwacht ik) ingevuld door Luijckx, Kali, Demouge en Van Peppen. Dus waarschijnlijk is er nog ruimte voor 1 iets duurdere speler.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:38:45 #153
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_128835179
Kurto/Nieuwe keeper

Pluim

Huppertz - Demouge
pi_128837622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:34 schreef planethugo het volgende:

[..]

het spelersbudget daalt zelfs tov vorig jaar. (Voor Roda begrippen) dure spelers als Wielaert, Delorge (kwamen beide van ajax en hadden destijds meer opties, dus goed contract) Hempte, Ramzi en Malki zijn vertrokken. De duurdere plekken zijn nu (verwacht ik) ingevuld door Luijckx, Kali, Demouge en Van Peppen. Dus waarschijnlijk is er nog ruimte voor 1 iets duurdere speler.
Van den Bunder heeft tegenover het Limburgs Dagblad gezegd dat er nu geen nieuwe spelers meer bij kunnen komen, tenzij er een externe investeerder komt (Hendriks?) of er een speler verkocht wordt.

Verder vind ik Luijckx een heel goede aankoop. Nu kan er mooi geconcurreerd worden voor de plekken in de centrale verdediging. Ook is er concurrentie om de rechtsback, om de spits en op het middenveld. Erg mooi!
Nu moet er dus eigenlijk nog een keeper bijkomen... Nou, Nol, nog één keertje bijspringen dan? :)
pi_128837654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:38 schreef Kn0x het volgende:
Kurto/Nieuwe keeper

Pluim

Huppertz - Demouge
Brood lijkt 4-2-3-1 te willen gaan spelen...

Nu ik er zo over nadenk, is het helemaal niet zo'n gek idee dat Pluim verkocht wordt en daarvoor in de plaats een nieuwe keeper gehaald wordt.
pi_128853632
Hopelijk weten ze ook nog Danilo weer te huren, ook zou er eigenlijk nog een spits bij moeten. Demouge is leuk voor erbij maar heeft een spits als Junker/Malki naast zich nodig, iemand die makkelijk scoort, en dat zie ik Nemeth niet doen. Misschien dat ze Monteyne en Pluim kunnen verkopen, opstelling zou dan zijn:

Cillissen/Kurto
Dijkhuizen/Biemans Danilo Luijckx Van Peppen
Kali Donald
Hupperts Fledderus
Spits Demouge

Ook zonder Cillessen of Danilo is het natuurlijk nog altijd een prima elftal waar je toch redelijk makkelijk bovenin het rechterrijtle kunt eindigen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:44:00 #157
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128863586
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:56 schreef TheLimburgian het volgende:
Hopelijk weten ze ook nog Danilo weer te huren, ook zou er eigenlijk nog een spits bij moeten. Demouge is leuk voor erbij maar heeft een spits als Junker/Malki naast zich nodig, iemand die makkelijk scoort, en dat zie ik Nemeth niet doen. Misschien dat ze Monteyne en Pluim kunnen verkopen, opstelling zou dan zijn:

Cillissen/Kurto
Dijkhuizen/Biemans Danilo Luijckx Van Peppen
Kali Donald
Hupperts Fledderus
Spits Demouge

Ook zonder Cillessen of Danilo is het natuurlijk nog altijd een prima elftal waar je toch redelijk makkelijk bovenin het rechterrijtle kunt eindigen.
Danilo kun je vergeten. Hij reageerde na de vakantie niet op toenaderingen van Roda en toen zijn ze op zoek gegaan naar een andere verdediger, en die is met Luijckx gevonden. Een keeper zal er nog wel bijkomen. Dat ze nu zeggen dat ze in principe klaar zijn mits er nog iemand vertrekt lijkt me een strategie om de prijs bij een eventuele huur te drukken. Want een keeper moet er hoe dan ook bij.

Een extra spits denk ik niet dat die gaat komen. Brood zit nog opgescheept met zijn eigen aankoop Nemeth, laten we hopen dat hij in dit nieuwe elftal beter tot zijn recht komt.
pi_128879334
Opstelling tegen Schalke '04 II:

Kurto
Wijnen, Bonevacia, Biemans, Van Peppen
Kali, Pluim
Hupperts, Donald, Fledderus
Paulissen.

Demouge, Monteyne, Dijkhuizen en Ramos hebben lichte klachten.
Na een half uur staat het 1-0 door een eigen doelpunt van Schalke, maar wel twee grote kansen voor Schalke waarop Kurto goed redde.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:34:52 #159
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_128879550
Het lijkt erop dat de formatie (4-2-3-1) al redelijk vast staat maar dat de poppetjes nog geen vaste plek hebben. Wat ook prima is, nu kan iedereen zich bewijzen. In bovenstaande formatie zou ik Wijnen ruilen voor Monteyne, Bonvevacia voorLuijckx en dan zit je wel goed.

-EDIT

oh en Demouge/Nemeth voor Paulissen.
pi_128879665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:34 schreef Kn0x het volgende:
Het lijkt erop dat de formatie (4-2-3-1) al redelijk vast staat maar dat de poppetjes nog geen vaste plek hebben. Wat ook prima is, nu kan iedereen zich bewijzen. In bovenstaande formatie zou ik Wijnen ruilen voor Monteyne, Bonvevacia voorLuijckx en dan zit je wel goed.

-EDIT

oh en Demouge/Nemeth voor Paulissen.
Precies mijn ideeën, al heb ik liever Dijkhuizen dan Monteyne, denk ik.
Ik denk wel dat Brood Bonevacia zal opstellen in plaats van Pluim, al hoeft dat van mij eerlijk gezegd niet.

In het Limburgs Dagblad was vandaag trouwens te lezen dat Pluim wel een beetje teruggekomen is op zijn besluit om weg te willen.

Edit: 36e minuut, 2-0 door Donald!
Edit2: En twee minuten later maakt Hupperts de 3-0!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:13:39 #161
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_128882781
Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van Pluim. Hij moet gewoon speelminuten en vertrouwen krijgen. Niet inbrengen in de 89e en verwachten dat hij er drie in legt, maar gewoon vaker 90 minuten vanuit de AMC/MC en ritme laten opbouwen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:40:38 #162
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_129034400
Gister naar de wedstrijd tegen EVV gegaan. Aantal positieve zaken maar ook negatieve zaken gezien.

+ Wijnen speelde eerste helft degelijk. Tweede helft leek de pijp leeg.
+ Invaller Höcher vond ik erg goed spelen.
+ Pluim vond ik op het middenveld goed staan.
+ Combinatie Luijckx en Biemans vond ik erg sterk. Luijckx is een echte aanvoerder merk je snel.
+ Nemeth was tweede helft aanwezig. Eerste helft vond ik hem vrij onzichtbaar.

- Kali had aantal hele slechte passes
- Hupperts vond ik ook tegenvallen
- Fleddie vond ik jammer genoeg erg theatraal. Bij elke 'overtreding' gelijk liggen en klagen.
- Kurto was weer niks helaas. Laat zich gelukkig wel vaker horen nu.

Oh en de bijnamen van de jongens voor elkaar is echt grappig om te horen. Adje (Peppen), Bartje (Biemans), Willie (Pluim), Fledder (us), Kirssie (Nemeth).
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:45:05 #163
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129035376
5-0 winnen tegen een topklasser is toch wel ok. Maar ze hebben nu nog een wedstrijd tegen promovendus Waasland Beveren en dat was het dan... niks geleerd van vorig seizoen toen er ook nauwelijks tegen een fatsoenlijke tegenstander geoefend is. Een 4de klasser (aken), een reserveteam, een topklasser en een belgische promovendus. Dat zijn toch op die laatste na nauwelijks serieuze tegenstanders, kortom tegen Ajax wordt het een complete verrassing. Zowel voor ons, als voor de spelers en staf :(
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:05:40 #164
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_129035741
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:45 schreef planethugo het volgende:
5-0 winnen tegen een topklasser is toch wel ok. Maar ze hebben nu nog een wedstrijd tegen promovendus Waasland Beveren en dat was het dan... niks geleerd van vorig seizoen toen er ook nauwelijks tegen een fatsoenlijke tegenstander geoefend is. Een 4de klasser (aken), een reserveteam, een topklasser en een belgische promovendus. Dat zijn toch op die laatste na nauwelijks serieuze tegenstanders, kortom tegen Ajax wordt het een complete verrassing. Zowel voor ons, als voor de spelers en staf :(
Ergens geef ik je wel gelijk. Maar zelf denk ik dat dit meer vertrouwen aan de groep geeft dan dat je tegen een leuke Spaanse of Duitse tegenstander speelt die compleet over je heen walst als ze de aanvalskraan even open trekken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:34:47 #165
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129036366
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:05 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Ergens geef ik je wel gelijk. Maar zelf denk ik dat dit meer vertrouwen aan de groep geeft dan dat je tegen een leuke Spaanse of Duitse tegenstander speelt die compleet over je heen walst als ze de aanvalskraan even open trekken.
dan weet je wel waar je staat en kan de trainer daar nog op inspelen voor de wedstrijd tegen ajax.

overigens is de entree tegen Beveren 10 euro... belachelijk voor een oefenwedstrijd op het terrein van schaesberg :')
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:10:15 #166
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_129112282
Getafe is bang :P ;)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:12:11 #167
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_129112310
Tyton en Cilissen definitief niet naar Roda, aldus Bundie. Nemeth schijnen ze bij NEC aangeboden te hebben. Ben ik toch wel benieuwd wie je als eerste doelman en als spits binnen wil halen. Zijn er nog transfervrije voetballers die interessant zijn?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:23:54 #168
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129113755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:12 schreef Kn0x het volgende:
Tyton en Cilissen definitief niet naar Roda, aldus Bundie. Nemeth schijnen ze bij NEC aangeboden te hebben. Ben ik toch wel benieuwd wie je als eerste doelman en als spits binnen wil halen. Zijn er nog transfervrije voetballers die interessant zijn?
Cilissen voorlopig niet. Tyton zag het zelf niet zitten. Brood zegt dat er geen man over boord is als het seizoen met Kurto gestart moet worden en dat er daarnaast ook nog alternatieven zijn. Maar ik verwacht dat Cilissen op 31 augustus gewoon komt. Ajax wil natuurlijk wachten voor het geval dat nog een club voor Vermeer komt.
pi_129181689
Cillissen verwacht ik inderdaad ook nog wel. Verder nog een snelle counterspits. Althans dat wil Brood, ik vraag me af waarom ze Fernandez hebben laten gaan.
Of saté?
  maandag 22 juli 2013 @ 09:38:18 #170
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129212231
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:17 schreef De-Hamster het volgende:
Cillissen verwacht ik inderdaad ook nog wel. Verder nog een snelle counterspits. Althans dat wil Brood, ik vraag me af waarom ze Fernandez hebben laten gaan.
Fernandez vind ik ook wel prima, maar ik heb zo een idee dat hij als persoon niet zo zou passen. Waarom weet ik niet, puur op gevoel. Misschien dat Hoesen nog een optie is om te huren. De Boer wilde 'm eerst niet laten gaan, maarja toen haalden ze Bojan
pi_129212463
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:38 schreef planethugo het volgende:

[..]

Fernandez vind ik ook wel prima, maar ik heb zo een idee dat hij als persoon niet zo zou passen. Waarom weet ik niet, puur op gevoel. Misschien dat Hoesen nog een optie is om te huren. De Boer wilde 'm eerst niet laten gaan, maarja toen haalden ze Bojan
Bojan is voor rechtsbuiten..
pi_129212483
en hoesen blijft gewoon bij ajax
  maandag 22 juli 2013 @ 10:16:33 #173
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129212993
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:54 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Bojan is voor rechtsbuiten..
kan Hoesen toch ook spelen?
  maandag 22 juli 2013 @ 11:48:57 #174
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_129215290
Hoesen wordt de tweede spits naar Kolbein. Die laten ze dus niet zomaar gaan. Daarnaast heeft Kolbein geen punten meer over. Als hij het nu niet bewijst, krijgt Hoesen gewoon een kans.

De enige die ik nog wel verwacht is Cilissen. Ik denk dat Frenkie wacht tot de laatste weken van augustus. Als Vermeer niet verkocht wordt, denk ik dat ze Pasveer kopen als tweede keeper en Cilissen verhuren.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:49:30 #175
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_129215317
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:40 schreef Kn0x het volgende:
- Kali had aantal hele slechte passes
Wen er maar vast aan.
pi_129215383
Sekou Cisse lijkt mij - mits fit - een aardige versterking voor Roda. Ik vind dat ze heel redelijk hebben ingekocht alleen de voorhoede lijkt het nieuwe zorgenkindje te worden. Demouge - excuses aan alle rodafans die hem vereren - vind ik wellicht de slechtste voetballer van de hele eredivisie en van Hocher werd ik vorig jaar ook niet bepaald warm.
  maandag 22 juli 2013 @ 12:31:29 #177
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_129216777
Demouge is een goede pinchhitter of goed aanvalspunt in een 2-spitsensysteem.
Hocher vond ik best sterk spelen in de drie wedstrijden dat ik heb gekeken. Zal niet de eerste linksbuiten zijn, maar als invaller vind ik hem best goed.
  maandag 22 juli 2013 @ 12:32:56 #178
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_129216818
Demouge is fysiek zo goed als op.
pi_129217262
Buiten dat is Demouge gewoon een ontzettend beperkte voetballer. Volgens wordt het door de arbitrage veelal onder noemer 'hij is groot, dus daar kan hij niets aan doen' geplaatst, maar 9 van de 10 duels die Demouge aangaat maakt hij een overtreding.

Ik ben er van overtuigd dat op de amateurvelden in Nederland betere alternatieven zijn dan Frank Demouge. Bovendien kan ik geen enkele logische reden ervoor verzinnen dat ze hem een contract voor twee jaar hebben gegeven.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:54:28 #180
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129219459
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:46 schreef Mike009000 het volgende:
Buiten dat is Demouge gewoon een ontzettend beperkte voetballer. Volgens wordt het door de arbitrage veelal onder noemer 'hij is groot, dus daar kan hij niets aan doen' geplaatst, maar 9 van de 10 duels die Demouge aangaat maakt hij een overtreding.

Ik ben er van overtuigd dat op de amateurvelden in Nederland betere alternatieven zijn dan Frank Demouge. Bovendien kan ik geen enkele logische reden ervoor verzinnen dat ze hem een contract voor twee jaar hebben gegeven.
kopsterk, fysiek ontzettend sterk en nuttig, een goede afmaker, kan balletje vasthouden en passen. Brengt rust in de ploeg en gaat er 200% voor. Beetje zoals Pelle, die een jaar geleden ook nog uitgelachen werd door heel Nederland. Demouge is, op het niveau van Roda, net zo belangrijk voor het elftal.

Kortom, ik vind dat je onzin praat. Net zoals ze dat bij VI het laatste half jaar over Demouge doen. Gelukkig was Boskamp daar om het e.e.a. recht te zetten
pi_129219691
VI kijk ik nooit, dus geen idee wat daar wordt verteld. Hij is groot ja, dat betekent niet tegelijkertijd dat hij daarmee ook kopsterk is. Dat hij door zijn grootte ook sterk is klopt wellicht ook, maar dan nog is zo onbeholpen als de pest. Ik heb een aantal wedstrijden afgelopen seizoen gezien en daarin werd hij nog niet voor de helft van al zijn overtredingen teruggefloten.

Technisch gezien zal iedere Topklasser een betere speler voorin hebben rondlopen. Ik ontken niet dat hij vast wel zijn doelpuntjes meeprikt. Maar er lopen op de amateurvelden veel betere alternatieven rond die fysiek sterk zijn, die waarschijnlijk ook nog een heel stuk goedkoper zijn en tegelijkertijd minder blessuregevoelig.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:03:47 #182
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_129219746
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

kopsterk, fysiek ontzettend sterk en nuttig, een goede afmaker, kan balletje vasthouden en passen. Brengt rust in de ploeg en gaat er 200% voor. Beetje zoals Pelle, die een jaar geleden ook nog uitgelachen werd door heel Nederland. Demouge is, op het niveau van Roda, net zo belangrijk voor het elftal.

Kortom, ik vind dat je onzin praat. Net zoals ze dat bij VI het laatste half jaar over Demouge doen. Gelukkig was Boskamp daar om het e.e.a. recht te zetten
Demouge is in de Eredivisie absoluut nog van waarde, mits fit, en dat is juist het probleem met m.

Bij Utrecht trainde ie de helft van de tijd niet mee omdat ie fysiek gewoon zo goed als op is inmiddels, altijd pijntjes hier en daar...

Maar, wel een cultheld! :)
  maandag 22 juli 2013 @ 17:56:47 #183
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129226464
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:01 schreef Mike009000 het volgende:
VI kijk ik nooit, dus geen idee wat daar wordt verteld. Hij is groot ja, dat betekent niet tegelijkertijd dat hij daarmee ook kopsterk is. Dat hij door zijn grootte ook sterk is klopt wellicht ook, maar dan nog is zo onbeholpen als de pest. Ik heb een aantal wedstrijden afgelopen seizoen gezien en daarin werd hij nog niet voor de helft van al zijn overtredingen teruggefloten.

Technisch gezien zal iedere Topklasser een betere speler voorin hebben rondlopen. Ik ontken niet dat hij vast wel zijn doelpuntjes meeprikt. Maar er lopen op de amateurvelden veel betere alternatieven rond die fysiek sterk zijn, die waarschijnlijk ook nog een heel stuk goedkoper zijn en tegelijkertijd minder blessuregevoelig.
beetje gezeur eerlijk gezegd, als hij keer op keer niet afgefloten wordt dan is het waarschijnlijk eerder de verdediger die zich in de luren laat leggen lijkt me. Ik was eerlijk gezegd totdat hij bij ons kwam ook niet overtuigd van hem maar in dat half jaar heeft ie mij zeker overtuigd. Een verdediger speelt echt niet graag tegen hem.

Dat ie niet fit is kan kloppen. Ik vind hem er ook niet uitzien als iemand die echt voor zn sport leeft. Hij ziet er soms uit alsof hij de dag ervoor een paar tonnen bier gezopen heeft en dat moet zeker beter. Maar als hij 25 wedstrijden in de basis staat dan is hij waarschijnlijk van grote waarde voor ons dit seizoen. Dus op hoop van zege dan maar... maar dat is bij andere spitsen net zo goed het geval. Zie Nemeth, technisch uitstekende speler maar die faalde afgelopen seizoen keihard.
  maandag 22 juli 2013 @ 17:57:18 #184
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129226475
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:03 schreef PBateman1978 het volgende:

Maar, wel een cultheld! :)
dat is voor de supporter ook wat waard ja :Y
pi_129227205
Als hij niet afgefloten wordt terwijl hij een overtreding begaat is dat niet onkunde van de verdediger maar meer een gebrek aan kwaliteit bij de arbitrage. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik (ik kom uit Kerkrade, geen roda fan) ondanks dat de gemiddelde Kerkradenaar een heel hoog calimero-gehalte heeft, de arbitrage afgelopen seizoen wel vaak discutabel was tegenover roda.

Maar ik ben bang dat Demouge niet in staat zal zijn 25 wedstrijden in de basis te spelen. Nemeth vond ik overigens bij RKC een alleraardigste spits, maar afgelopen seizoen had meneer het volgens mij wat hoog in zijn bol. Loopt er niet in de jeugd nog wat aanvallend talent rond? Paulissen is volgens mij meer een man die moet komen in plaats van een nummer 9 he?

Overigens jammer dat roda morgen al om half 7 tegen Mechelen speelt. Voor vijf euro entree in combinatie met dit heerlijke weer had ik wel een kijkje willen nemen. Helaas zal ik half 7 niet redden.
  maandag 22 juli 2013 @ 19:34:40 #186
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129229017
Paulissen ken ik alleen van naam, nog niet echt aan het werk gezien op die invalbeurtjes van afgelopen seizoen na maar Brood zal hem denk ik wel een kans gaan geven zoals hij dat ook bij Guus gedaan heeft.

De fitheid van Demouge wordt denk ik ook een probleem maar we zullen zien ;)

Morgen half 7 is idd wat vroeg, ik gok dat dat te maken heeft met politie inzet op deze korte termijn, zodat de wedstrijd bij zonsondergang allang afgelopen is. Ben wel benieuwd naar morgen. Wordt weer tijd dat het seizoen begint!
pi_129270115
De eerste helft was vandaag erg leuk, de tweede helft was best saai. Er waren wel aardig wat mensen!
In ieder geval:
Kurto was prima.
Dijkhuizen soms slordig, soms goed, Biemans matig, Luijckx goed, Van Peppen onopvallend.
Pluim was uitstekend, Kali was ook prima, Bonevacia onopvallend.
Hupperts was matig, Donald ok, Höcher matig en bij vlagen redelijk, Fledderus onopvallend, Secerovic ook.
Németh was bij vlagen goed en soms weer ongelukkig.

Al bij al heb ik er wel vertrouwen in.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:30:32 #188
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129281451
Ik had nog niets van de voorbereiding gezien dus ging er blanco in.

- Kurto was idd prima, al glibberde 1 bal hem door de handen, gelukkig miste Junker voor open doel...
Blijft dus een groot risico
- Dijkhuizen viel me positief op, zat niet altijd goed erbij maar al met al lijkt me dat iemand die potentie heeft.
- Van Peppen maakte een prima eerste indruk op me. Balvast, rustig en een goed overzicht. Die kan wel aardig ballen
- Kali had wisselend succes maar maakte wel duidelijk dat we weer een regisseur op het middenveld hebben
- Pluim viel vooral op door zijn kapsel :P maar brengt ook voetbal in de ploeg dus ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen. Oogt wel nog steeds log en dat is niet iets waar ons publiek snel doorheen kan prikken.
- Hocher begon op links, duidelijk niet zijn positie en was voor de rest ook weinig gelukkig
- Nemeth wil wel maar was net zo ongelukkig als vorig seizoen. Op hoop van zege dan maar.
- Luijckx was uitstekend, zat een paar keer goed ertussen en is voetballend ook prima.

Kortom, hoewel het een matige wedstrijd was heb ik zin in de competitie. Er zit iig genoeg voetbal in de ploeg, meer dan we de laatste jaren gehad hebben. En daar kan niemand op tegen zijn, lijkt me
pi_129282446
wil wel even toevoegen dat KV Mechelen met voornamelijk een B-team speelde

Hadden zondag hun galamatch tegen Bordeaux gespeeld met hun A-kern

http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4819

KV Mechelen laste in extremis nog een laatste oefenwedstrijd in tegen Roda JC. Trainer Harm Van Veldhoven en Mads Junker keerden dus terug op bekend terrein voor een oefenwedstrijd waar vooral jongens aan de aftrap kwamen die de laatste weken weinig speelminuten konden sprokkelen.
pi_129283079
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:30 schreef planethugo het volgende:
Ik had nog niets van de voorbereiding gezien dus ging er blanco in.

- Kurto was idd prima, al glibberde 1 bal hem door de handen, gelukkig miste Junker voor open doel...
Blijft dus een groot risico
- Dijkhuizen viel me positief op, zat niet altijd goed erbij maar al met al lijkt me dat iemand die potentie heeft.
- Van Peppen maakte een prima eerste indruk op me. Balvast, rustig en een goed overzicht. Die kan wel aardig ballen
- Kali had wisselend succes maar maakte wel duidelijk dat we weer een regisseur op het middenveld hebben
- Pluim viel vooral op door zijn kapsel :P maar brengt ook voetbal in de ploeg dus ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen. Oogt wel nog steeds log en dat is niet iets waar ons publiek snel doorheen kan prikken.
- Hocher begon op links, duidelijk niet zijn positie en was voor de rest ook weinig gelukkig
- Nemeth wil wel maar was net zo ongelukkig als vorig seizoen. Op hoop van zege dan maar.
- Luijckx was uitstekend, zat een paar keer goed ertussen en is voetballend ook prima.

Kortom, hoewel het een matige wedstrijd was heb ik zin in de competitie. Er zit iig genoeg voetbal in de ploeg, meer dan we de laatste jaren gehad hebben. En daar kan niemand op tegen zijn, lijkt me
Ik kan me hier wel in vinden. Ik vind het alleen een beetje stom dat door Dijkhuizen's strijdlust nu velen hem geweldig vinden, terwijl hij zich er toch vrij vaak uit liet lopen.
Pluim gaf wel een aantal heel erg goede ballen, hopen dat hij dat blijft doen!

Ik heb er ook zin in, het kan zeker een goed seizoen worden.
pi_129283102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:16 schreef vladesk het volgende:
wil wel even toevoegen dat KV Mechelen met voornamelijk een B-team speelde

Hadden zondag hun galamatch tegen Bordeaux gespeeld met hun A-kern

http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4819

KV Mechelen laste in extremis nog een laatste oefenwedstrijd in tegen Roda JC. Trainer Harm Van Veldhoven en Mads Junker keerden dus terug op bekend terrein voor een oefenwedstrijd waar vooral jongens aan de aftrap kwamen die de laatste weken weinig speelminuten konden sprokkelen.
Dat was te merken, want ze waren ook wel erg zwak. Iemand van Mechelen zei dat er vier of vijf basisspelers instonden. Roda was véél beter, alleen er werden geen echte kansen gecreëerd.
pi_129283363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:43 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Dat was te merken, want ze waren ook wel erg zwak. Iemand van Mechelen zei dat er vier of vijf basisspelers instonden. Roda was véél beter, alleen er werden geen echte kansen gecreëerd.
Kan mij bij voorgaande perfect aansluiten.
Karahmet...wat een openbaring. Werd idd de eerste helft gepakt door Hupperts, die wel hun snelste en beste winger is maar uiteindelijk lostte hij dat altijd goed op. Maar 3 keer de achterlijn halen met een aantal schitterende dribbels :clap: ...chapeau!!
Anderzijds Claes is momenteel geen eerste klasse materiaal en onze Pool zal wat korter moeten dekken als het om de knikkers gaat.
Destorme zoekt nog naar zijn vorm en Rits wisselt goeie met mindere zaken af.
Iedereen lacht hier wel met Vandamme...ik geef toe, het oogt misschien allemaal niet zo elegant, maar als ik de kwaliteit van de passing zie, zowel naar de zijkant als diep over de verdediging...klasse!!!
De grootste ontgoocheling is andermaal Junker. Je kan eens een kans missen maar vanavond was het weer prijs. 2 open kansen waarvan 1 voor een open doel zonder doelman...hopeloos.
Daarbuiten nog een aantal mooie mogelijkheden de nek omgewrongen.
Prodell werkt wel veel maar kan voorlopig toch niet echt drukken op een verdediging.
Moet ook scherper zijn in de 16 vind ik, heeft toch ook een paar mogelijkheden gehad en gemist.
Eigenlijk wel een plezant matchke gezien in een tof stadion, alleen onze vele kansen zijn niet omgezet in doelpunten. Spijtig maar toch veelbelovend dat we met ons zogenaamd B team eigenlijk verdienden te winnen tegen dit Roda...als we maar zouden scoren.
Dikke pluim ook voor de supporters :thumbup:

Nochtans lees ik dit op het KV Mechelen forum

Sommige hebben blijkbaar een andere match gezien :9
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:29:05 #193
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129284278
we hadden veel de bal en zeker in het begin een paar goede kansen, maar Mechelen kwam ook een aantal keren gevaarlijk voor de keeper (en stond toen wel heel erg vrij).

het team is nog lang niet op elkaar ingespeeld, maar dat zal bij de meeste eredvisieteams zo zijn. Op Ajax na dan, die nagenoeg dezelfde selectie hebben }:|
pi_129301322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:54 schreef vladesk het volgende:

[..]

Kan mij bij voorgaande perfect aansluiten.
Karahmet...wat een openbaring. Werd idd de eerste helft gepakt door Hupperts, die wel hun snelste en beste winger is maar uiteindelijk lostte hij dat altijd goed op. Maar 3 keer de achterlijn halen met een aantal schitterende dribbels :clap: ...chapeau!!
Anderzijds Claes is momenteel geen eerste klasse materiaal en onze Pool zal wat korter moeten dekken als het om de knikkers gaat.
Destorme zoekt nog naar zijn vorm en Rits wisselt goeie met mindere zaken af.
Iedereen lacht hier wel met Vandamme...ik geef toe, het oogt misschien allemaal niet zo elegant, maar als ik de kwaliteit van de passing zie, zowel naar de zijkant als diep over de verdediging...klasse!!!
De grootste ontgoocheling is andermaal Junker. Je kan eens een kans missen maar vanavond was het weer prijs. 2 open kansen waarvan 1 voor een open doel zonder doelman...hopeloos.
Daarbuiten nog een aantal mooie mogelijkheden de nek omgewrongen.
Prodell werkt wel veel maar kan voorlopig toch niet echt drukken op een verdediging.
Moet ook scherper zijn in de 16 vind ik, heeft toch ook een paar mogelijkheden gehad en gemist.
Eigenlijk wel een plezant matchke gezien in een tof stadion, alleen onze vele kansen zijn niet omgezet in doelpunten. Spijtig maar toch veelbelovend dat we met ons zogenaamd B team eigenlijk verdienden te winnen tegen dit Roda...als we maar zouden scoren.
Dikke pluim ook voor de supporters :thumbup:

Nochtans lees ik dit op het KV Mechelen forum

Sommige hebben blijkbaar een andere match gezien :9
Als je Hupperts onze beste winger noemt, heb je sowieso een plaat voor je kop.
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:54:46 #195
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_129302014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:35 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Als je Hupperts onze beste winger noemt, heb je sowieso een plaat voor je kop.
volgens mij is dat onze enige winger :P
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:09:31 #196
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_129305225
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

volgens mij is dat onze enige winger :P
Hocher kan ook prima ook wing spelen.
pi_129747533
Wat verwachten we eigenlijk van dit seizoen? Is de selectie rond of komt er toch nog een keeper of spits. Ik wil geen paniekaankoop zoals Yulu-Matondo dus van mij mag het zo blijven. Met deze selectie worden we toch wel 12-13e verwacht ik. Beter hoeft voor mij nog niet.
Of saté?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:33:06 #198
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_129749527
Keeper kan maar hoeft niet perse. We hebben naar mijn mening wel nog een extra spits nodig. Nemeth deed het in de oefenwedstrijden niet slecht, maar tegen ajax blijkt hij toch weer niet tegen de druk te kunnen. Twee keer één op één falen mag gewoon niet.
pi_129750318
een keeper is imo wel een must. Tegen Ajax is het al meteen prijs bij die eerste goal, ok je kunt zeggen dat Biemans daar ook wat raar doet maar zulke ballen vliegen er bij deze keeper altijd op een vreemde manier in en de verdediging wordt daar ook niet zekerder van.

Een spits erbij is ook geen overbodige luxe. Ik zie het bij Nemeth echt niet gebeuren dat hij ze er opeens wél in gaat schieten. Maar de competitie is pas 1 wedstrijd jong dus wie weet maakt hij er tegen cambuur een paar en is dat het begin van een doelpuntrijk seizoen...

Hoe dan ook vond ik dat we tegen Ajax best aardig speelden, natuurlijk was ajax beter maar er werd bij vlagen echt goed gecombineerd en vooral Pluim deed het erg goed, op die penalty na dan. Er stond constant een mannetje vrij, spelers durfden meer en technisch was het een stuk beter dan de laatste jaren. Kortom, ik heb veel vertrouwen in dit seizoen.

Na die wedstrijd was jan van halst trouwens bezig om te verklaren dat er geen idee achter roda zat en er afschuwelijk afbraakvoetbal gespeeld was. Wat een idioot. Viel bijna van mijn stoel af van zoveel domheid
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:57:41 #200
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_129754293
Heb de wedstrijd niet kunnen volgen maar wel hetzelfde gehoord van iemand die daar is geweest.

Jan van Halst neem ik al tijden niet meer serieus. Vroeger zei hij nog verstandige dingen maar sinds dat schermpje erbij is gekomen denkt hij dat hij het voetbal heeft uitgevonden... Maar dat is niet zo want dat was Van Gaal ;)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:01:41 #201
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_129758262
Ook goed om te zien is trouwens de vernederlandisering van Roda JC zoals NUsport het noemde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
pi_129786059
Ik zie her en der ook ontzettend veel negativiteit over de wedstrijd tegen Ajax, die ik totaal niet begrijp. Ik was ook in de ArenA en kan me volledig vinden in wat eind vorige pagina over het spel van Roda werd gezegd. Als we dit Ajax pas in speelronde 15 hadden gehad, had iedereen dit een normale uitslag gevonden, maar nu we laatste staan toevallig, is het allemaal weer kommer en kwel.

Wat een onzin. Ik heb veel vertrouwen in de wedstrijd tegen Cambuur. Hopen dat Dijkhuizen Lukoki goed kan afstoppen.
pi_129787894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:11 schreef LucvanDijk het volgende:
Ik zie her en der ook ontzettend veel negativiteit over de wedstrijd tegen Ajax, die ik totaal niet begrijp. Ik was ook in de ArenA en kan me volledig vinden in wat eind vorige pagina over het spel van Roda werd gezegd. Als we dit Ajax pas in speelronde 15 hadden gehad, had iedereen dit een normale uitslag gevonden, maar nu we laatste staan toevallig, is het allemaal weer kommer en kwel.

Wat een onzin. Ik heb veel vertrouwen in de wedstrijd tegen Cambuur. Hopen dat Dijkhuizen Lukoki goed kan afstoppen.
precies. Daarbij scheelt het ook wel dat ajax de beste spelers behouden heeft en wij met een vrijwel nieuw elftal nog ingespeeld moeten raken. Kortom, de 3-0 is geen schande, en bovendien nog geflatteerd ook.

Lukoki :D
komop hey, daar hoeven we toch niet wakker van te liggen
pi_129787922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:01 schreef Kn0x het volgende:
Ook goed om te zien is trouwens de vernederlandisering van Roda JC zoals NUsport het noemde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
idd een goede ontwikkeling. Bovendien zitten de meeste buitenlanders op de bank.
pi_129864775
quote:
Mads Junker heeft geen zin om dit seizoen een bijrol te spelen bij KV Mechelen. De Deense spits, eerder actief voor clubs als Vitesse en Roda JC Kerkrade, aast op een transfer.

"Een goede aanbieding zou zowel voor mij als voor de club interessant zijn", stelt Junker (32) in de Gazet van Antwerpen. Hij begrijpt dat de concurrentie flink is toegenomen. "Ik ken het voetbalwereldje goed genoeg om te weten dat zij nu de voorkeur krijgen. De club heeft veel geld voor hen betaald. Het is logisch dat ik nu moet wachten tot een van de twee het minder goed doet om mijn kans weer te krijgen."

"Elders kan ik misschien meer van nut zijn. Ik heb geen zin om mijn carričre nu al af te bouwen. Ik denk dat een transfer ook voor de club bespreekbaar is in deze situatie. Als hun best betaalde speler niet speelt, dan lijkt het me logisch dat ze me wel willen laten gaan. Ik ben ook gratis naar hier gekomen."

"De beste optie voor mij zou Nederland of Denemarken zijn. Mijn twee vaderlanden waar ik een goede periode heb meegemaakt. Die landen zijn ook interessant met het oog op mijn verdere toekomst", aldus Junker, die echter niets uitsluit. "Ik denk wel dat ik nog van waarde kan zijn in Mechelen. Zeker in het systeem met twee spitsen. Vorig weekend ben ik nog ingevallen, dus zo ver sta ik nu ook niet van de ploeg. Ik wacht gewoon af."
zei junker niet toen ie bij roda tekende dat ie na die 3 jaar terug naar Denemarken zou gaan, want voetbal was in tegenstelling tot veel andere voetballers niet alles voor hem :')

en 5 jaar later is ie nog niet bezig met afbouwen, grappig
pi_129864804
oh ja, heel erg benieuwd naar vanavond!
pi_129865617
Snap die aversie tegen buitenlanders in je club niet echt. Goed, het laat zien dat je weinig eigen kweek hebt, maar verder hoort het bij het internationale karakter van het voetbal.
pi_129887042
Eerste helft was prima, tweede helft verschrikkelijk. Blij voor Németh!
pi_129887581
blij met de 3 punten, voor de rest... vooral de 2e helft was van een heel bedenkelijk niveau...
pi_129895117
tja Nemeth, aandachtstrekkertje. Juich gewoon als je scoort en doe niet zo dom. De fans betalen je ruime salaris dus dan mag er ook wel eens gefloten worden als je niks presteert, en gejuicht worden als je scoort,

Verder inderdaad goede eerste, slechte 2de helft. Maar de punten zijn binnen en de ploeg is weer ietsje meer op elkaar ingespeeld
pi_130014276
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:10 schreef planethugo het volgende:
tja Nemeth, aandachtstrekkertje. Juich gewoon als je scoort en doe niet zo dom. De fans betalen je ruime salaris dus dan mag er ook wel eens gefloten worden als je niks presteert, en gejuicht worden als je scoort,

Verder inderdaad goede eerste, slechte 2de helft. Maar de punten zijn binnen en de ploeg is weer ietsje meer op elkaar ingespeeld
Ik denk dat dit juichen van hem eerder zoiets had van, hmm ik heb net zo'n grote kans gemist, dit was een intikker dit verdient geen juichen.
Of saté?
pi_130014415
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:16 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb vernomen dat Sparta voor zondag ons uitvak al heeft uitverkocht. Dit betekend dat ook hun er met 1000 man zullen zijn.

Wij moeten kosten wat het kost uit ook al een goed resultaat neerzetten. Thuis zou het nog wel eens verrassend lastig kunnen worden. We moeten onszelf thuis ook zeker niet gaan overschatten, we zijn wel goed thuis maar zeker niet onverslaanbaar. Laat het alsjeblieft niet op die wedstrijd aankomen als een Sparta met toptrainer Henk ten Cate die spelers helemaal vol energie oppept en bij ons dalijk het gras opvreten.
Je kan de OP weer aanpassen kerel. :)
BFF met GGMM
pi_130014872
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:59 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Je kan de OP weer aanpassen kerel. :)
Bedankt, ik heb de OP nu aangepast met iig de nieuwe selectie en transfers erin.

Het gedeelte, Waar zitten de Fokkers nu? Klopt dat nog een beetje?
Of saté?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:14:21 #214
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_130019486
Kn0x: West, vak 8.
pi_130021717
Ik sta al jaren op W3, zsm naar de kickoff in de rust :P
pi_130021804
wat vinden we trouwens van Nwofor, vind dat wel een aardige speler. Vraag me alleen af of ie past in de huidige selectie, en bovendien wordt dat sowieso huren en volgend jaar is ie hoe dan ook weer weg zonder dat we er iets aan verdienen. Kortom, voor mij hoeft dat niet zo nodig. Dan liever zo een gerucht als vorige week met die anderlecht 2 spits van 19 jaar
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:59:56 #217
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_130023848
Meh van mij hoeft het ook niet. Ik ben echt gecharmeerd geweest van Nwofor.
Daarnaast vraag ik me af waar we een derde spits voor halen... Als eerste spits? Als tweede/derde? Wie wordt dan de eerste spits? Demouge, die het geen 90 minuten kan volhouden en waardoor Nemeth geen ritme kan opbouwen? Nemeth, die goede wedstrijden afwisselt met rampzalige wedstrijden (al vind ik het tot nu toe meevallen. Ook in de oefenwedstrjden vond ik hem goed spelen).
pi_130027017
Ik zou zeggen, laat Nwofor lekker waar hij is. Is nooit een goalgetter geweest is wéér een buitenlandse jongen die niks extra's toevoegt en idd huur daar schiet je niks mee op.

Hoesen zie ik dan liever komen, die past ook beter in de huidige selectie. Al vind ik het nog altijd jammer van Guyon Fernandez.

Als er niks wordt aangetrokken zie ik geen reden om Nemeth eruit te halen. Laat hem eens een wedstrijd of 6/7 staan en kijk wat er met zijn vertrouwen gebeurd. Volgens mij is hij in potentie gewoon een goede Roda spits die om en nabij de 15 goals gaat maken.
Of saté?
pi_130027490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:32 schreef De-Hamster het volgende:
Ik zou zeggen, laat Nwofor lekker waar hij is. Is nooit een goalgetter geweest is wéér een buitenlandse jongen die niks extra's toevoegt en idd huur daar schiet je niks mee op.

Hoesen zie ik dan liever komen, die past ook beter in de huidige selectie. Al vind ik het nog altijd jammer van Guyon Fernandez.

Als er niks wordt aangetrokken zie ik geen reden om Nemeth eruit te halen. Laat hem eens een wedstrijd of 6/7 staan en kijk wat er met zijn vertrouwen gebeurd. Volgens mij is hij in potentie gewoon een goede Roda spits die om en nabij de 15 goals gaat maken.
Hoesen gaat nergens heen.
pi_130030107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:44 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hoesen gaat nergens heen.
als ie op 31 augustus nog steeds 0 minuten gemaakt heeft wil ik het nog wel zien...
pi_130034868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:11 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Bedankt, ik heb de OP nu aangepast met iig de nieuwe selectie en transfers erin.

LucvanDijk: Noord 4.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 09:26:08 #223
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_130048535
quote:
Gomes voor Kurto
Lennon voor Hupperts
Bale voor Nemeth

Ik zeg doen! :P
  woensdag 14 augustus 2013 @ 09:32:42 #224
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_130048643
quote:
Dat klinkt zeker niet slecht. Lopen een aantal goede jonge spelers daar.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 09:32:54 #225
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_130048649
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:55 schreef planethugo het volgende:

[..]

als ie op 31 augustus nog steeds 0 minuten gemaakt heeft wil ik het nog wel zien...
Hoessen speelt in de Jup League. Die gaat nergens heen hoor.
pi_130055309
quote:
ben benieuwd wat dat oplevert. Zoiets kan wel goed zijn zoals nu als je nog een spits en een keeper kan gebruiken. Misschien dat het wel zo een spelers op kan leveren zoals Vitesse van Chelsea krijgt, al zal daar meer (aangekocht) talent rondlopen
pi_130056163
las dat spurs verhaal trouwens ook gisteravond met de mededeling dat er in de krant van vandaag meer in zou staan. Is er vandaag een storing waardoor de krant geen sportpagina's heeft _O-
pi_130063620
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:11 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

west 12 :)
pi_130133633
Mocht iemand de OP nog aanpassen, ik heb ook een seizoenskaart op West. Sta meestal wat onderaan bij de vlaggen enzo. :P

Wat denken we voor morgen? Ik denk gewoon weer 3 punten! Vitesse loopt totaal niet, als Roda 90 minuten stabiel speelt komt het goed.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:05:51 #230
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_130133712
Nja, lastig. Vitesse heeft natuurlijk veel kwaliteit moeten inleveren maar zijn ook gebrand om de slechte start van het seizoen weg te werken. Als wij 90 minuten geconcentreerd blijven, kunnen we dit zeker winnen. Maar dan moeten we wel echt spelen voor de winst, niet half-half zoals we dat normaal doen.
pi_130168043
mijn zitplaats in de OP kan ook geupdate worden, TheGHunter is verhuisd van Z17 naar W14 :) .

Voor vanavond zie ik het positief in, wanneer we zoals Kn0x aangeeft gewoon 90 minuten geconcentreerd blijven, Nemeth het vizier op scherp heeft staan en het publiek van zich laat horen, dan halen we gewoon drie punten!

Heute abend geht's los ;)
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:03:45 #232
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_130216361
Nja, twas niet denderend helaas.
Waar ik Nemeth de vorige wedstrijd echt goed vond spelen, vond ik het dit keer weer tegenvallen.
Ook Donald zat totaal niet in de wedstrijd, vooral verdedigend liet hij veel steken vallen. Kurto daarentegen had misschien wel zijn beste wedstrijd ooit.
pi_130228522
Mij viel het, eerlijk gezegd, niets tegen. Er zit veel meer voetbal in deze ploeg als vorig seizoen, wat (zaterdag althans) voor bijzonder boeiende wedstrijden kan zorgen. Ik verbaasde me er over dat, toen de wedstrijd voor mijn gevoel al een kwartier onderweg was, er pas acht minuten op de klok stonden.

Het aantrekken van een spits heeft, wat mij betreft, prioriteit. Halen we die spits in huis, dan konden we naar mijn idee wel eens een heel erg leuk seizoen gaan beleven...
pi_130231019
De zitplaatsen van iedereen moeten bij het volgende topic even aangepast worden want ik kan hem niet meer aanpassen. Zoiets staan maar 24 uur open ofzoiets.
Of saté?
pi_130231164
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:56 schreef De-Hamster het volgende:
De zitplaatsen van iedereen moeten bij het volgende topic even aangepast worden want ik kan hem niet meer aanpassen. Zoiets staan maar 24 uur open ofzoiets.
Je kan weer wijzigen.
BFF met GGMM
pi_130233387
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:59 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Je kan weer wijzigen.
Thanks, het is aangepast.
Of saté?
pi_130368779
Stellutje koekwahze da in ut zuiduh... :)

Het meervoud van lef is leven
pi_130384236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:30 schreef troje het volgende:
Stellutje koekwahze da in ut zuiduh... :)

[ afbeelding ]
ik zag het deze week ook voorbij komen. Inderdaad apart haha

zeker voor morgen :P
pi_130472812
hatseflats: 0-4 en de 5de plek :P

prima begin dus. Tegen ADO werd er wel wat slordig verdedigd en gepasst en waren de goals (vooral 3 en 4) ietwat gelukkig maar al met al was het veldspel weer goed verzorgd en begint het steeds beter te lopen. Ook Donald groeit weer naar zijn niveau van het eerste seizoen toe en Pluim/Kali werkt goed.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:55:50 #240
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_130473229
Ik ben ook blij dat Hocher wat meer speeltijd krijgt. Minder snel dan Guus maar heeft wel een betere voorzet. Guus heeft nogal moeite om de bal hoger dan de knie te krijgen. Luxeproblemen! Hebben we lang niet meer last van gehad.
pi_130474683
inderdaad, is ook wel handig dat je wat meer kan variëren op de flanken. Guus geeft 'm idd 9 vd 10 keer over de grond, Hocher heeft wat meer gevoel in z'n pass. Zaterdag toch mooi 2 assists :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:57:43 #242
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_130474844
Dit is wel even lekker man! Kijk nu weer eens graag naar de stand.
Op zich vond ik alles wel prima lopen wat ik heb kunnen zien. Wordt weer goed gecombineerd en een verademing dat Guus er eens uit was.
Deze riante uitoverwinning geeft in ieder geval weer wat meer vertrouwen, ook voor de naderende wedstrijd tegen Feyenoord.
pi_130475113
idd, ben echt benieuwd naar zondag. Feyenoord in deze vorm, al hebben ze gisteren weer wat vertrouwen gekregen, moeten we kunnen hebben. Een puntje in de kuip zie ik zeker wel gebeuren
pi_130475530
Het beste wat ons kon gebeuren is toch dat Feyenoord van een echt zwak NAC heeft gewonnen. Als ze dan ook nog eens van Krasnodar verliezen was de druk te immens hoog geweest en dan is Roda altijd de club die zo'n ploeg even in het zadel helpt.
Sowieso wel fijn om tegen Feyenoord te spelen als ze twee keer een Europese wedstrijd in de benen hebben gehad. Ik geef ons best goede kansen.

ADO was een leuke wedstrijd om naar te kijken al hebben we ook echt slordige momenten gehad die gelukkig niet afgestraft werden. Alle lof voor Kurto tot nu toe alleen dat tijdrekken vanaf de 26e minuut is echt belachelijk. Ook vind ik het vreemd van Brood dat je met 0-4 bij ADO in de 80e minuut geen jeugdspeler erin durft te zetten. Paulissen, Wijnen zaten gewoon op de bank.
Of saté?
pi_130477929
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:23 schreef De-Hamster het volgende:
Het beste wat ons kon gebeuren is toch dat Feyenoord van een echt zwak NAC heeft gewonnen. Als ze dan ook nog eens van Krasnodar verliezen was de druk te immens hoog geweest en dan is Roda altijd de club die zo'n ploeg even in het zadel helpt.
Sowieso wel fijn om tegen Feyenoord te spelen als ze twee keer een Europese wedstrijd in de benen hebben gehad. Ik geef ons best goede kansen.

ADO was een leuke wedstrijd om naar te kijken al hebben we ook echt slordige momenten gehad die gelukkig niet afgestraft werden. Alle lof voor Kurto tot nu toe alleen dat tijdrekken vanaf de 26e minuut is echt belachelijk. Ook vind ik het vreemd van Brood dat je met 0-4 bij ADO in de 80e minuut geen jeugdspeler erin durft te zetten. Paulissen, Wijnen zaten gewoon op de bank.
Kurto doet het de laatste wedstrijden inderdaad gewoon goed. Ik verwacht dan ook geen nieuwe keeper meer de komende dagen. Maar dat onnozele tijdrekken in de eerste helft ging helemaal nergens over. En hij bleef treuzelen, dacht dat ie nog wel een 2de gele zou krijgen.

Blijkbaar zitten die jeugdspelers nog niet zo dicht bij de basis dat Brood ze inbrengt. Zulke wissels zijn ook meer signalen die je aan spelers geeft. Stel je laat Paulissen invallen voor Kali en Bonevacia zitten, dan gaat zo een speler zich de hele week opvreten dat zelfs een jeugdspeler eerder in de ploeg komt en dat hijzelf pas op de 15de plek ofzo komt. Dat zijn toch dingetjes waar een trainer rekening mee houdt.
pi_130625757
Hmm, nieuwe technisch manager?

Geruchten zouden duiden op Leon Vlemmings. Zou ik echt een slechte zet vinden, waarom moeten ze bij ons toch altijd 'het vak' leren? Technisch manager is toch geen vergelijkbare functie als een trainersfunctie? Hij is al twintig jaar trainer in zowel de jeugd, of als assistent. Wat ziet Roda dan in hem als technisch manager?

Dan zag ik liever types als Van Hintum of Ton Caanen. Caanen dan ook vooral met zijn buitenlandse contacten en zijn Limburgse roots.
Of saté?
pi_130625815
En Leon Vlemmings de nieuwe TD.

Matig, weet niet wat ik hier van moet vinden, ooit betaalde feyenoord zich blauw om hem als assistent van nac over te laten komen en daarna is hij eigenlijk nooit meer positief in het nieuws geweest.

Overigens werd gisteren gemeld dat de nieuwe TD ervaring als trainer en td in de eredivisie had en een bekende persoonlijkheid is. Ik zie alle 3 die eigenschappen niet terug. Zeg dan gewoon niks een dag vantevoren :')

Of het LD heeft het fout en wordt straks Leo Beenhakker gepresenteerd...
pi_130625962
Dat is inderdaad vreemd ja, het is geen bekende persoonlijkheid en ervaring als technisch manager heeft hij ook niet. Die 4 maanden interim coach bij Feyenoord lijkt me ook niet echt de periode waarbij je kan spreken als: 'Ervaring als eredivisietrainer'.

Ik hoop dat LD het dit keer fout heeft inderdaad. Beenhakker zou ik ook niet willen, met al die trieste Poolse spelers die hij bij Feyenoord heeft gehaald.
Of saté?
pi_130626278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:53 schreef De-Hamster het volgende:
Dat is inderdaad vreemd ja, het is geen bekende persoonlijkheid en ervaring als technisch manager heeft hij ook niet. Die 4 maanden interim coach bij Feyenoord lijkt me ook niet echt de periode waarbij je kan spreken als: 'Ervaring als eredivisietrainer'.

Ik hoop dat LD het dit keer fout heeft inderdaad. Beenhakker zou ik ook niet willen, met al die trieste Poolse spelers die hij bij Feyenoord heeft gehaald.
denk dat beenhakker te overheersend is voor een limburgse club, maar hij heeft wel contacten. En bij Feyenoord waren de verwachtingen torenhoog maar geen budget, tja. Bij ajax heeft ie dat toen beter gedaan.

Maar het staat niet alleen op de site van het LD, maar ook in de krant van vandaag. Dus als ze dat niet zeker wisten hadden ze dat vast niet gepubliceerd. Kortom, Leon Vlemmincx is de nieuwe manager. Hoop dat ie het goed met Brood kan vinden, zowel op persoonlijk als op voetbalgebied.
pi_130737236
flinke teleurstelling gisteren. Vond ons niet perse minder dan Feyenoord, ze scoren alleen uit min of meer toevallige situaties, en na die rode kaart was het natuurlijk helemaal over en vielen er gaten achterin, dat ging nergens meer over.

al kwamen we aanvallend ook gewoon tekort, een snelle aanvaller voor vanavond nog erbij zou fijn zijn.
pi_130750844
nog vier en een half uur dan, maar ik denk dat er niets bij komt.

We verkopen Malki, laten Lebedynski gaan en hebben we er een spits voor terug gekregen?
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:01:40 #252
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_130770520
Jammer dat we Anco Janssen niet op de valreep hebben kunnen binnenhalen. Ben benieuwd of Plet wordt getekend.
pi_130772627
idd echt zonde, maar volgens de graafschap wilde roda op het laatst nog even komen profiteren, zal dus wel een bod van een halve ton ofzo geweest zijn :')

Met Nac hadden ze wel een akkoord maar Jansen wilde zelf naar Roda. Zonde zonde zonde, een extra aanvaller konden we heel goed gebruiken en die Jansen vind ik echt een geweldige speler.

Plet, ook niet slecht maar had toch liever Jansen gehad
pi_130925298
al iets meer bekend over Plet??
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 21:28:11 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_130964788
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:43 schreef Biertjuhhhh het volgende:
al iets meer bekend over Plet??
Volgens mij niet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_131227093
Een paar speelrondes achter de rug en het Brood-effect is alweer in werking getreden; spelers worden alweer afgebroken en we spelen weer laf, afzichtelijk anti-voetbal. In eigen huis tegen een laagvlieger zó'n laffe tactiek hanteren en vervolgens als een zak in de dug-out blijven hangen, dan ben je het thuispubliek gewoon aan't provoceren en de clubleiding aan't chanteren omdat je weet dat er geen geld voor een spits, of voor jouw afkoopsom is.

Met Brood aan het roer gaan we ook dit seizoen weer op de degradatietour...
  maandag 16 september 2013 @ 09:40:33 #257
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_131228867
Meh, het kan niet alleen aan de trainer liggen want geen enkele speler speelde goed.
Brood wil gewoon een 4-2-3-1 hanteren, alleen werkt dat niet met Demouge in de spits. Die heeft een extra spits nodig. Toen hij Nemeth erin bracht, was dat ook de bedoeling. Maar ja, dan krijg je die discutabele rode kaart tegen en dan is het afgelopen. We hebben ook pech dat al onze backs eruit liggen waardoor het gat naar het middenveld te groot wordt.
pi_131405905
Plet komt niet, kiest voor het buitenland.Geef hem eens ongelijk, wie kiest er nu voor Roda als wij zo miserabel spelen zoals vorige week.

Maar goed vanavond revanche nemen, anders exit Brood.

Met allemannia gaat het al niet veel beter, staan nu in het rechterrijtje van de regionalliga west.
pi_131434512
Nou dit was al een heel stuk beter als vorige week (al was dat niet heel moeilijk), een leuke wedstrijd gezien, maar de verdediging vooral centraal stond wel een paar keer te schutteren, alle ballen van biemans naar voren waren slecht en luikx valt me tot nog toe dit seizoen erg tegen, maar goed al met al wel tevreden met een punt
  maandag 23 september 2013 @ 10:35:15 #260
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_131471688
Luickx vind ik ook ontzettend tegenvallen. Had verwacht dat hij met zijn ervaring veel koeler en kalmer in de verdediging is. Maar al zijn wegkopballen komen altijd aan bij een tegenstander. Het kan in combinatie met Biemans een goed koppel worden (Biemans is aanvallend minder sterk en Luickx verdedigend minder) dus misschien dat het nog gewenning is.
pi_131614610
Morgenavond Ayoub vs. Kali, interessant duel wel. :)
  zondag 20 oktober 2013 @ 10:34:11 #262
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_132352086
Goede wedstrijd gister en ik ben blij dat we de scheids eens 'mee' hadden. We hadden hem niet mee, maar normaliter had hij de penal op het eind gewoon gegeven. Nu schwalbe, twee keer en zwaai zwaai!
pi_132386762
en het belangrijkste van alles, we zijn eindelijk van dat rkc syndroom af
pi_132740655
twee keer in 4 dagen tijd winnen van PSV _O_

Zondag gewoon de betere ploeg zijn en verdiend winnen, vandaag waren we gewoon uitermate effectief met de kansen.

Owja, Guus Hupperts _O_
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:35:28 #265
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_132751194
Lekker dit man! Niks meer aan toe te voegen wat hierboven geschreven wordt. Groningen uit en GAE thuis. 4-6 punten moet je als doelstelling hebben deze 2 wedstrijden!
pi_132754739
Ondanks dat ik geen Roda JC supporters o.i.d. ben feliciteer ik jullie wel met de behaalde overwinning daar in Eindhoven. Ik neem aan dat deze uitslag ook in de boeken zal verdwijnen als 1 van de meest opmerkelijke overwinningen van de club gedurende zijn bestaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2013 11:56:20 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:33:33 #267
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_132755770
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:56 schreef Iwanius het volgende:
Ondanks dat ik geen Roda JC supporters o.i.d. ben feliciteer ik jullie wel met de behaalde overwinning daar in Eindhoven. Ik neem aan dat deze uitslag ook in de boeken zal verdwijnen als 1 van de meest opmerkelijke overwinningen van de club gedurende zijn bestaan?
pi_132755780
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:33 schreef Kn0x het volgende:

[..]

niks meer aan toe te voegen :)
pi_132755801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:29 schreef GHunter het volgende:
twee keer in 4 dagen tijd winnen van PSV _O_

Zondag gewoon de betere ploeg zijn en verdiend winnen, vandaag waren we gewoon uitermate effectief met de kansen.

Owja, Guus Hupperts _O_
wat een heerlijk gevoel! helaas kon ik er gisteren niet bijzijn ivm werk, de goals zagen er ook prima uit zeg!
  Redactie Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 12:40:57 #270
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132755946
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:56 schreef Iwanius het volgende:
71' Luypers 0-1 zal wel genoeg zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132757359
Guus is echt het groeien, benieuwd waar dat gaat eindigen maar gisteren heeft ie zijn visititekaartje landelijk wel afgegeven. Puike wedstrijd van het hele team, toeslaan op de momenten dat het kon en verdedigend waren we psv vaak een stapje voor. Mooi hoe o.a. dijkhuizen steeds voor de aanvaller uitkwam en de bal afpakte.

Prachtige overwinningen, de beste/opmerkelijkste ooit? Wtf :')
Wel uniek dat je 2x in 4 dagen van een topclub wint _O_
pi_132887443
Een punt uit tegen Groningen, is echt wel een winstpunt te noemen. Zeker aangezien de minuut waarin de goal valt en de kansen die groningen toch had.
Toch heel knap dat je 3 x terugkomt in de wedstrijd, je zag toch wel aan alles dat het vandaag een heel stuk moeilijker ging, mede natuurlijk doordat dit al de 3e zware wedstrijd in een week was.

nu op naar zaterdag!
  maandag 4 november 2013 @ 16:55:58 #273
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_132893711
Ik vond wel Luickx weer tegenvallen. Bij twee van de drie goals ging er een actie van hem vooraf die niet goed liep waardoor Grunn kon aanvallen. Hij blijft toch wisselvallend jammer genoeg.
pi_132896379
prima prestatie, al hadden we er na de 1-1 overheen moeten gaan. Als Donald die wereldkans er gewoon inprikt dan hadden we gewonnen want die periode waren we veel sterker. Maar al met al tevreden met een punt, de penalty's waren terecht al fluit voor de eerste lang niet elke scheids.

En het was een gezellig uittripje, kwart over 7 smorgens vertrekken en aan het pils _O-
pi_132921577
Met de vaak zo kenmerkende wisselvalligheid van Roda had ik eigenlijk eerder verwacht dat de wedstrijd tegen Groningen kansloos verloren zou worden na twee keer van PSV gewonnen te hebben.. Het zag er dan ook, met name in de verdediging, niet echt scherp uit, maar aan de andere kant is dat dan wel weer een logisch gevolg van die twee wedstrijden. Al met al wel tevreden met dit punt! :)
pi_133137073
De wisselvalligheid kwam pas een wedstrijd later, toen ze hebben kunnen nadenken over hoe goed ze het eigenlijk wel niet deden lijkt het :P

Slechte wedstrijd, we hadden drie rode kaarten moeten hebben en Brood wisselde in de 30e minuut veel te opportunistisch. Iedere blinde had gezien dat die Antonia v Peppen de hele wedstrijd al in zn broekzak had zitten, als je dan een verdediger eruit haalt voor een aantaller is dat de trainer wel aan te rekenen lijkt me.

Over het algemeen dus een wanprestatie, helaas ook weer in een thuiswedstrijd na de 1-5 tegen NAC.

Uithuilen en de volgende match uit bij AZ weer voor de overwinning gaan.
pi_133606312
vraag me toch af wat nou erger is, thuis worden afgemaakt tegen GAE of uit tegen AZ 70 minuten tegen 9 man spelen en pas in de laatste minuut een gelijkmaker weten te maken
pi_134059052
Tijd voor een nieuwe trainer dunkt me.
  maandag 9 december 2013 @ 13:01:47 #279
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_134078100
Tijd voor nieuwe scheidsrechters.
Ik weet niet wat een andere trainer anders zou doen. We hebben gewoon een krappe selectie. Daarnaast heeft niemand gister zijn niveau gehaald dat ze moeten laten zien.
pi_134110308
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:01 schreef Kn0x het volgende:
Ik weet niet wat een andere trainer anders zou doen. We hebben gewoon een krappe selectie. Daarnaast heeft niemand gister zijn niveau gehaald dat ze moeten laten zien.
volgens brood zullen er (eindelijk) eens wat spelers naast staan tegen NEC wat normaal iedere wedstrijd gewoon weer de kans krijgen.. ben benieuwd
  woensdag 11 december 2013 @ 12:34:45 #281
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_134146044
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:01 schreef Kn0x het volgende:
Als Wiedemeyer fluit is het altijd een nederlaag... Al kun je het op die niet gegeven penalty na niet aan hem wijten..
Waar je het wel alweer aan kunt wijten is de trainer.. Waarom haalt die klapmongool in godsnaam Bonevacia eruit voor Demouge? Ziet die lamlul dan niet dat je dan tegen een ploeg als Heracles compleet overlopen kunt worden met een man minder op het middenveld?
Hetzelfde gebeurde bij GAE maar dan verdedigend. Man, die spelers hebben zich kapot gelachen met terecht commentaar van Antonia of Brood überhaupt wel eens een wedstrijd van ze had gezien/geanalyseerd...

Ik heb het nu echt helemaal gehad met die man... Hij heeft in 1,5 jaar tijd geen speler beter gemaakt en daarnaast de ploeg nog steeds niet aan het voetballen gekregen. Terwijl zijn materiaal toch echt wel prima is! Gezien de vorm van PSV weten we nu ook wel hoe die overwinningen tot stand zijn gekomen...
pi_134146368
feit is idd dat brood het niet goed doet en zijn wissels een aantal keren op dat moment verkeerd leken en achteraf catastrofaal waren.

Maar hem eruit gooien heeft denk ik helemaal geen zin. Daar hebben we het geld helemaal niet voor en bovendien zou ik niet weten wie betaalbaar is en bovendien een goede trainer is....

Bij vlagen is er dit seizoen namelijk wel goed gevoetbald en is het combinatiespel zelfs in de minste wedstrijden af en toe gewoon van een hoog niveau. Er zit meer voetbal in de ploeg als de afgelopen jaren maar helaas is de verdediging ondanks de aanwinsten weer zo lek als een mandje. En met Kurto heb je als trainer ook een keeper die op cruciale momenten ballen laat glippen. Met een iets betere goalie had je minstens 6 punten meer gehad
pi_134295783
Gelukkig hij is weg.

Als je aanvallers niet scoren, dan kun je daar als trainer wellicht weinig aan doen, maar als de verdediging zo lek als een mandje is dan staan ze gewoon niet goed opgesteld dan is het positiespel niet goed en dat is de verantwoordelijkheid van de trainer.

Good riddance 1,5 jaar niets gepresteerd.
pi_134296339
Éindelijk! En nu is het aan een nieuwe (interim) trainer om uit de selectie te halen wat er hoe dan ook in zit; voldoende kwaliteit om uit de gevarenzone te komen en vervolgens ook te blijven...
pi_134303131
Vraag wel, wie is er beschikbaar?
Of saté?
  zondag 15 december 2013 @ 21:15:33 #286
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_134307035
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:13 schreef De-Hamster het volgende:
Pastoor?
Net efkes anges
  zondag 15 december 2013 @ 21:17:45 #287
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_134307210
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:13 schreef De-Hamster het volgende:
Helaas Alex Pastoor maar dat moet je niet willen...
Rene Trost zit net pas bij VVV dus die gaat het ook niet worden.

Misschien dat Nol zijn droomtrainer Ernie Brandts wel gaat ophalen daar in Afrika ;)
Of Van Der Luer?
pi_134321725
Ernest Faber en Jean-Paul de Jong lijken serieuze kandidaten.
pi_134366847
Faber lijkt me wel een goeie, aub geen Pastoor. Wat een irritant figuur is dat zeg :r
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:10 schreef Zemi77 het volgende:
Gelukkig hij is weg.

Als je aanvallers niet scoren, dan kun je daar als trainer wellicht weinig aan doen, maar als de verdediging zo lek als een mandje is dan staan ze gewoon niet goed opgesteld dan is het positiespel niet goed en dat is de verantwoordelijkheid van de trainer.

Good riddance 1,5 jaar niets gepresteerd.
de bus reed zaterdag langs het pls en richting kaalheide, daar dus ook maar met een paar biertjes op de spelers gewacht en waarempel ook nog een paar discussies verzeild geraakt terwijl ik die hele opwachten trend maar :') vind. Tijdje met van Peppen gepraat en daar had ik het erover dat de verdediging bij het minste of geringste angstig achteruit gaat lopen en de tegenstander zo veel te makkelijk erlangs laat komen. Hij zei dat Brood in de rust hetzelfde zei: niet achteruit gaan lopen en blijven voetballen. Maarja zei van peppen, dan krijg je binnen een minuut de 1-2 erin en is het weer prijs. Hoe dat kan? Ik vrees dat het niet aan de trainer ligt...
pi_134389342
Ik ben ook bang dat het niet aan de trainer heeft gelegen en dat Brood dus onterecht is geslachtofferd. Ik vraag me af of de opvolger van Plum de selectie opeens wel kan verbeteren. Het komt vooralsnog op mij over als een goedkoop excuus voor Van den Bunder om Brood eruit te flikkeren.
pi_134430145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:36 schreef LucvanDijk het volgende:
Ik ben ook bang dat het niet aan de trainer heeft gelegen en dat Brood dus onterecht is geslachtofferd. Ik vraag me af of de opvolger van Plum de selectie opeens wel kan verbeteren. Het komt vooralsnog op mij over als een goedkoop excuus voor Van den Bunder om Brood eruit te flikkeren.
Okee
pi_134443047
een zwaluw maakt nog geen zomer en gisteren is maar bewezen dat we zo een slecht elftal nog niet hebben als iedereen denkt. Het Plum effect bestaat iig :D
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:15:55 #293
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_134642407
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:17 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Misschien dat Nol zijn droomtrainer Ernie Brandts wel gaat ophalen daar in Afrika ;)

http://www.nusport.nl/voe(...)gen-in-tanzania.html

Zou het?

http://www.nusport.nl/voe(...)trainer-roda-jc.html

Jammer dat Tini Ruijs niet echt fijn is vertrokken bij Roda. Had 'm graag terug gezien nu.

[ Bericht 9% gewijzigd door DohanJerksen op 24-12-2013 12:36:15 ]
pi_134651138
Tini Ruijs hoeft wat mij betreft nooit meer terug te komen hier. Dat die klappen krijgt van zijn fans gaat te ver, maar dat hij daar niet succesvol is geweest is karma in zijn puurste vorm, geldwolf.

Ernie Brandts zie ik wel graag komen. Heeft het met NAC goed gedaan met beperkte middelen en is in staat verdedigingen goed neer te zetten. De naam Nol neem ik echt niet meer in de mond die man doet helemaal niets meer behalve zeuren in de media dat het niet goed gaat en dat ze hem moeten bellen. Bedankt voor je bewezen diensten maar nu vind ik het goed geweest. Geen woorden maar daden zeggen onze vrienden uit Rotterdam dan.
Of saté?
pi_134710649
Tomasson dus. Verrassende keuze.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_134711107
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:18 schreef Caland het volgende:
Tomasson dus. Verrassende keuze.
Vooral als je strijdt tegen degradatie.
pi_134711336
raykerckhoffs twitterde op donderdag 26-12-2013 om 12:28:23 Bij Excelsior is uitgelekt dat Jon Dahl Tomasson nieuwe trainer Roda Jc wordt. Limburgers voldoen aan voorwaarden Excelsior. reageer retweet
raykerckhoffs twitterde op donderdag 26-12-2013 om 12:38:03 Jon Dahl Tomasson tekent voor 3,5 jaar bij Roda JC. Wordt als nieuwe hoofdtrainer op 3 januari gepresenteerd. Roda en Excelsior akkoord. reageer retweet
pi_134712561
Vreemd om een transfersom te betalen voor een jonge coach die zich nog niet heeft bewezen terwijl een Brandt transfervrij is én resultaten heeft geboekt in het verleden. Ach ja, we gaan het zien. Ben an sich wel fan van Tomasson, is ook geen mooi-voetballer maar een werker.
pi_134718927
Ik vind het belachelijk om een trainer die pas 4 maanden ervaring heeft als hoofdtrainer van Excelsior hoofdtrainer te maken van Roda JC. Om nog niet eens te spreken over zijn idiote contract van 3,5 jaar. Welke flapdrol geeft zo'n onervaren trainer een contract tot juli 2017? Wat heeft hij nu gepresteerd? Helemaal niets. Dat Excelsior halverwege 7e staat is echt niets bijzonders te noemen in de Jupiler League.

Vergelijkingen met Frank de Boer lijken me erg misplaatst, een Philip Cocu heeft bewezen dat niet elke jonge, onervaren trainer een schot in de roos is. Daarnaast is Frank de Boer een trainer bij een club waar hij al jaren in de jeugd heeft gewerkt en die jeugdspelers zijn nu langzaam het eerste elftal aan het vormen. Hij heeft dus al jaren ervaring met die spelers, daarnaast heeft Frank de Boer een tijd als assistent trainer bij van Marwijk gewerkt. Allemaal dingen waar Tomasson totaal geen ervaring in heeft.

Blijf het een belachelijk besluit vinden, onervaren, niets bewijst dat hij een goede trainer zal worden. Hebben we eindelijk sinds jaren een nagenoeg Nederlandse selectie krijgen we een Deen als Tomasson als coach, al snap ik ook wel dat zijn Nederlands nog beter is dan menig geboren Nederlander. Al met al ben ik hier totaal niet blij mee en zie ik dit puur als vriendjespolitiek van Leon Vlemmings.
Of saté?
pi_134737801
Vlemmings kent hem, dat is zeker maar hij zal hem echt niet aanstellen als het een koekenbakker was die er niks van snapt. De lengte van het contract is belachelijk, zoveel is zeker maar als trainer kunnen we eigenlijk niks over hem zeggen.

Het blijft een gok, maar dat zou Ernie Brandts nog meer zijn, niet voor niets heeft geen enkele nederlandse club de laatste jaren overwogen om hem aan te stellen. Brandts wordt gewoon niet voor vol aangezien. Of zou nac hem weggestuurd hebben vanwege zn resultaten...

Ik ben benieuwd, een selectie zal iig meer opkijken naar een oud speler van AC Milan en 100+ interlands met ek's en wk's op zijn conto dan bijv een Brood. Bovendien was Tomasson wel altijd een slimme speler, hopelijk is hij dat als trainer ook. Feit blijft wel dat hij het ook met deze verdediging moet doen, daarom hoop ik dat er in de winterstop nog een centrale verdediger bijkomt want zowel Biemans, Luickx en Bonevacia doen het daar gewoon niet goed genoeg dit seizoen. En als Ramos dan weer fit is heb je iig altijd meerdere alternatieven achter de hand.
pi_134737807
vol...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')