abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125560038

quote:
Nieuwe Spelers vanaf seizoen 2013/2014
- Ard van Peppen (Transfervrij)
- Guy Ramos (Transfervrij)
- Henk Dijkhuizen (Transfervrij)
- Marc Höcher (Transfervrij)
- Anouar Kali (Transfervrij)
- Kees Luijckx (Transfervrij)
- Frank Demouge (Transfervrij na huur)
- Wiljan Pluim (Teruggehaald van huur)

Spelers vertrokken na seizoen 2012/2013
- Sanharib Malki, naar Kasimpasa
- Jimmy Hempte, SV Oostende
- Mikoaj Lebedyski, was enkel gehuurd van Pogo Szczecin
- Danilo Luís Hélio Pereira, was enkel gehuurd van Parma
- Abel Tamata, was enkel gehuurd van PSV
- Tamász Kádár, verhuurd aan Diósgyöri VTK
- Rob Wielaert, naar Melbourne Heart

25zh1jq.jpg
Kn0x: West 8

DarkShine: West 7

56727.jpg
TheGHunter: West 14

Schimpie: West, overal & nergens

fokicon.jpg
planethugo:West 3

RD4: West 3

apple_dj.gif
LeonH: Noord 11

Professional: West 12

Robjuhhh: West, overal & nergens

Fok_avatar-03.gif
ZoneKill:Theo Pickee Tribune, Vak 18

flamand.gif
Plato1980: Ergens op de Theo Pickée tribune

dharma.gif
SuzukiSwift: Theo Pickee Tribune, Vak 13

emmelie.jpg
LucVanDijk: Noord 4

destroot.jpg
Mandéra: West, onderaan bij de vlaggen

Biertjuhhhh: West 12

Topicreeks: Roda JC
De Topicreeks Roda JC

VBL / Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
VBL / Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
VBL / Dankbetuiging Roda JC
VBL / Theo Pickée overleden

Roda JC
West Side Ultras
Roda World
Koempel's Pleasure Dome
Fanproject '98
Rodafans Helden

• ...

De op vind je hier

[ Bericht 11% gewijzigd door Schnitzels op 19-08-2013 13:03:40 ]
Of saté?
pi_125589976
alsof je er met passie en strijd wel komt :')

dat vind ik altijd de groots mogelijke onzin. Als in de eerste helft die 100% kansen gewoon benut worden is er niets aan het handje. Passie strijd beleving, zo een holle termen :r

Net zoiets als de bus op gaan wachten. Ja daar gaan ze echt beter van voetballen
  maandag 22 april 2013 @ 10:37:40 #3
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125590202
Ik hoop stiekem dat de komende dagen zo verlopen:

Zaterdag: Wij winnen van RKC. Wij naderen tot één punt.
De week erop: Wij verliezen van NAC (want uit-wedstrijd). RKC verliest thuis tegen Vitesse. Wij staan op één punt.
Laatste wedstrijd: Wij winnen van Heerenveen (lastig) en RKC verliest uit bij NEC.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_125591079
als we zaterdag winnen staan we op 1 punt en is alles nog mogelijk inderdaad. Zaterdag zei iemand dat rkc laatste wedstrijd uit naar utrecht moest, maar blijkt dus nec te zijn. Dat is toch andere koek, daar gaat het seizoen uit als een nachtkaars :(
pi_125591119
Inmiddels ben ik om de haverklap op L1.nl aan het kijken in de hoop dat v/d Bunder eindelijk eens het licht gezien en Brood op non-aktief gesteld heeft. Maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125591154
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Inmiddels ben ik om de haverklap op L1.nl aan het kijken in de hoop dat v/d Bunder eindelijk eens het licht gezien en Brood op non-aktief gesteld heeft. Maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop...
nee dat hebben we inderdaad nodig, zoveel mogelijk onrust
pi_125592132
quote:
18s.gif Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef planethugo het volgende:

[..]

nee dat hebben we inderdaad nodig, zoveel mogelijk onrust
Het is idd niet het meest welkome moment om iets rigoreus, als het ontslaan of op non-aktief stellen van de trainer, te doen, maar ik zie eerlijk gezegd geen enkele andere uitweg meer. Gaan we met Brood de nacompetitie in, dan tekenen we ons eigen doodvonnis...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125758794
ben eens benieuwd naar die sfeeractie van morgenavond, en wat de opstelling nu weer wordt
pi_125866501
en toen zag de wereld er opeens weer heel anders uit....

dikverdiende overwinning en wie weet, als we zondag bij nac weten te winnen dan kunnen we in de laatste wedstrijd datzelfde nac(feyenoord uit) ook onder ons laten....

maar tegen nac een puntje en tegen heerenveen winnen en we zijn er, normaal gesproken.
  maandag 29 april 2013 @ 15:27:15 #10
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125866863
Dit was een belangrijke wedstrijd en we hebben eindelijk belangrijke punten gepakt ja.
We kunnen ook nog boven Zwolle komen maar dan moeten we wel 2x winnen. Soberso, twee keer winnen en dan zou je gewoon goed moeten staan. Maar ja ... NAC uit. Roda UIT is toch heel anders dan Roda THUIS.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_125866967
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:27 schreef Kn0x het volgende:
Dit was een belangrijke wedstrijd en we hebben eindelijk belangrijke punten gepakt ja.
We kunnen ook nog boven Zwolle komen maar dan moeten we wel 2x winnen. Soberso, twee keer winnen en dan zou je gewoon goed moeten staan. Maar ja ... NAC uit. Roda UIT is toch heel anders dan Roda THUIS.
toch is het een wedstrijd waar alles kan gebeuren. Als je tegen willem 2 in de eerste helft de kansen gewoon afmaakt win je die wedstrijd gewoon. Maarja als telt niet. Hopen dat het nu eens meezit.

Zwolle kijk ik niet meer naar, vooral RKC en met een beetje geluk NAC inhalen
pi_126091095
Sjongejonge, het is weer zo een seizoen dat het kwartje steevast de verkeerde kant opvalt. Als Lurling gewoon rood krijgt is er niets aan de hand, maar dat durft de scheids natuurlijk niet bij de (een) na laatste wedstrijd van zo een "vedette". Vervolgens laten ze zich als een stel konijnen wegspelen.

Wat me nog het meeste opvalt is dat iedereen ons graag ziet degraderen. Hebben we zo een slechte uitstraling of is dat de Nederlandse voorliefde voor de underdog?
  zondag 5 mei 2013 @ 17:58:18 #13
59957 Biertjuhhhh
CV Chalet!
pi_126098008
Roda bedankt gvd je staat 1 3 voor en dan op zo'n manier nog alles uit handen geven, waarom ga ik nog ieders x kijken bij de uitwedstrijden?? Ik ben echt diep teleurgesteld, dit gaat niet meer goedkomen...
pi_126098114
Wat de neuk deden jullie nou weer? Er was geen vuiltje aan de lucht en dan zo slap verdedigen.. :N
BFF met GGMM
  maandag 6 mei 2013 @ 07:57:25 #15
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_126118497
Als, als, als, dat is een beetje het woord van dit seizoen.
Feit is wel dat na het zien van de samenvatting van gisteren inclusief het lezen van vele verslagen Roda het wederom zelf schuld is dat het verloren heeft. Als je 3-1 voorstaat en dan wat kleine kansjes hier en daar krijgt mag je nooit met 5-3 verliezen.

En dan is daar wederom dat woord waarvoor we zo bang waren en absoluut moeten zijn: nacompetitie.
  maandag 6 mei 2013 @ 13:52:36 #16
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126127241
gisteren de hele dag pisnijdig geweest en nog steeds wel. Na de 3-1 dicteer je, heb je zelfs kans op de 1-4 en dan krijg je volledig uit het niets de 2-3 erin en is er weer de paniek...

lurling had inderdaad rood moeten krijgen, dat kan er ook nog wel bij dit seizoen. Nu opmaken voor 4 ultra lastige wedstrijden tegen de graafschap en sparta :(
  zaterdag 11 mei 2013 @ 18:28:06 #17
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_126355975
Op zich moet Roda de play-offs gewoon kunnen winnen, al worden het lastige wedstrijden tegen inderdaad de Graafschap (of Fortuna :P ) en Sparta.
pi_126376006
De Graafschap dus, weet niet of ik daar wel zo blij mee ben, had liever Fortuna en Helmond sport gezien.
  maandag 13 mei 2013 @ 10:44:39 #19
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_126421504
Als Roda speelt zoals gistermiddag en achterin niets geks doet, dan heb ik wel vertrouwen in een goede afloop tegen de Graafschap.

Overigens, wat was die Nijhuis gister weer een drama, pffff.
pi_126421841
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:44 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Overigens, wat was die Nijhuis gister weer een drama, pffff.
Zoals al meerdere mensen gisteren op het rodajcfans prikbord aangaven, mag die zonnebanknicht zijn scheidsrechterscarrière wel afsluiten. Helaas bestaat de rest van het Nederlandse scheidsrechterskorps ook alleen maar uit al even incompetente narcisten en egotrippers...
  maandag 13 mei 2013 @ 12:06:16 #21
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126424129

:')

idd een drama, een zuivere corner niet geven omdat er geappelleerd wordt voor een penalty...

wedstrijd van gisteren was vooral goed voor het vertrouwen van kurto en een beetje nemeth. Heb er wel vertrouwen in dat we van de graafschap winnen, maar uit zal het weer met dichtgeknepen billen kijken worden vrees ik
pi_126572243
Matchday spanning dat heb ik nu zeker. Ondanks Wiedemeijer moeten we het helemaal zelf doen.

1-1
2-2
3-3
4-4
...
3-2
4-3
...
En elke overwinning zijn de resultaten waar ik me in kan vinden voor de thuiswedstrijd. Een gelijkspel met doelpunten is altijd positief voor ons omdat wij thuis sterker zijn. Een klein verlies met uitdoelpunten is ook zo slecht nog niet. En natuurlijk elke uitoverwinning is kassa!
Of saté?
pi_126572787
klein verlies kan, maar voor mijn gemoedstoestand t/m zondag niet goed. En ook wel een risico als dan thuis 1 bal verkeerd valt is het voorbij.

Maar heb vertrouwen in minimaal een gelijkspelletje vandaag!
Helaas kan ik er vandaag niet bij zijn, dan maar volgende week uit naar helmond...
pi_126576003
Maar ik blijf toch terughoudend met de goede stemming. Roda is uit heel zwak.
Of saté?
pi_126584974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:06 schreef De-Hamster het volgende:
Maar ik blijf toch terughoudend met de goede stemming. Roda is uit heel zwak.
klopt, toch is daar ook genoeg gescoord, alleen kreeg je er dan weer op een knullige manier een paar tegen. Laten we hopen dat dat tegen een niveau lager achterweg blijft
pi_126585272
Succes vanavond mannen!
BFF met GGMM
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:57:22 #27
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126588824
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:45 schreef DonRaja het volgende:
Succes vanavond mannen!
^O^
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:34:49 #28
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_126604208
Nu begin ik het toch wel benauwd te krijgen. :{
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:43:32 #29
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126605117
Ze spelen toch ook weer verdedigend he. En maar wachten op de bal, lange bal naar voren en hopen dat Demouge/Malki er iets mee kan. Die gast die de goal maakte, stond ook gewoon helemaal vrij.
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:00:27 #30
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_126606796
1-1 :)
pi_126620284
Welkom in de nacompetitie, waarin je als aanhanger van de eredivisionist iedere wedstrijd weer tien jaar ouder wordt...
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:03:57 #32
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126621300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:43 schreef Kn0x het volgende:
Ze spelen toch ook weer verdedigend he. En maar wachten op de bal, lange bal naar voren en hopen dat Demouge/Malki er iets mee kan. Die gast die de goal maakte, stond ook gewoon helemaal vrij.
het begin was gewoon goed, paar kansen en graafschap kwam er helemaal niet aan te pas. Dan laat Bonevacia iemand op zijn lurlings schieten van 25 meter en sta je weer te kijken. En je ziet het nog aankomen ook, behalve Bonevacia die zich er als een oud wijf voor gooit. Valt me steeds meer op dat hij niet meedogenloos genoeg is voor die positie.

Gelukkig dat het nog 1-1 wordt en je op het laatst overeind blijft, maar ze gaan de laatste 20 minuten weer volkomen onnodig achteruit lopen, alsof we de bal niet meer wilde hebben. Onverklaarbaar. Toch lijkt de eerste horde wel genomen want thuis moeten we dit zeer matige de graafschap wel op kunnen rollen.
pi_126626434
Ik ben heel erg teleurgesteld in hoe Bonevacia stond te spelen. Daarnaast was Hupperts ook niet in zijn beste doen. De wissel met Nemeth kwam veel te laat, Brood durfde totaal geen actie te nemen. Hij was kenbaar bang voor De Graafschap. Als je het eerste kwartier had doorgezet dan was het 0-3 geweest.

Die Anko Janssen is een gevaarlijke speler daar moet je een mannetje op zetten die daar de hele wedstrijd bij blijft. Malki en Demouge stonden vaak op een eilandje omdat de verdediging niet uit de eigen 16 durfde te komen.

We hebben De Graafschap het gevoel gegeven dat ze bij ons iets konden halen en dat was gisteren terecht. Het zint mij niet dat ze met vetrouwen kunnen afreizen.

Ik snapte alleen de wissel van Wielaert niet, die had toch nog niks verkeerds gedaan en had in de lucht zelfs nog enkele ballen weggekopt. Al vond ik Tamata niet slecht invallen.
Of saté?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:13:07 #34
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126627232
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:52 schreef De-Hamster het volgende:

We hebben De Graafschap het gevoel gegeven dat ze bij ons iets konden halen en dat was gisteren terecht. Het zint mij niet dat ze met vetrouwen kunnen afreizen.

buiten het laatste kwartier valt dat toch wel mee?

viel me wel op dat Demouge verre van fit is. Hij oogt als een alcoholist met wallen onder zn ogen, is wat dikkig en kwam vaak net te laat of reageerde wat tam op situaties. Gelukkig scoort ie wel maar ik zou zelf Demouge eruit gehaald hebben ipv guus (die inderdaad na de openingsfase ook niet overtuigde) om hem op die manier te sparen voor de volgende wedstrijden,
pi_126633512
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:13 schreef planethugo het volgende:

[..]

buiten het laatste kwartier valt dat toch wel mee?

viel me wel op dat Demouge verre van fit is. Hij oogt als een alcoholist met wallen onder zn ogen, is wat dikkig en kwam vaak net te laat of reageerde wat tam op situaties. Gelukkig scoort ie wel maar ik zou zelf Demouge eruit gehaald hebben ipv guus (die inderdaad na de openingsfase ook niet overtuigde) om hem op die manier te sparen voor de volgende wedstrijden,
Ik zou eerder zeggen, buiten het eerste kwartier viel het niet mee. De verdediging en de aanval hinkten op twee gedachten daardoor zag je duidelijk dat de verdediging bleef hangen en de aanval naar voren wilde.
Of saté?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:02:09 #36
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126636288
Ik vind het Bonevavia-verhaal echt apart. Ik wil zo graag dat hij slaagt als speler. Ik kan hem wel waarderen. Maar de laatste tijd doet hij meer fout dan goed helaas. En Demouge was inderdaad erg zwakjes. Vond ook Djoum en Donald weer tegenvallen. Er zit totaal geen power in lijkt het wel.
pi_126638921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:02 schreef Kn0x het volgende:
Ik vind het Bonevavia-verhaal echt apart. Ik wil zo graag dat hij slaagt als speler. Ik kan hem wel waarderen. Maar de laatste tijd doet hij meer fout dan goed helaas. En Demouge was inderdaad erg zwakjes. Vond ook Djoum en Donald weer tegenvallen. Er zit totaal geen power in lijkt het wel.
Ik snap dat van Donald al tijden niet, hoe kan zo'n beer van een kerel keer op keer zó makkelijk van de bal gezet worden?
pi_126758106
Heeerlijke wedstrijd en een Heeerlijke sfeer in het stadion.

Nu moeten we tegen Sparta en dat worden twee behoorlijk zware wedstrijden.
Of saté?
pi_126758448
Mooie wedstrijd gisteren, vooral na afloop, een half uur feest vieren met het uitvak terwijl hun dus met 6-1 verloren hadden!
pi_126802539
Ik heb vernomen dat Sparta voor zondag ons uitvak al heeft uitverkocht. Dit betekend dat ook hun er met 1000 man zullen zijn.

Wij moeten kosten wat het kost uit ook al een goed resultaat neerzetten. Thuis zou het nog wel eens verrassend lastig kunnen worden. We moeten onszelf thuis ook zeker niet gaan overschatten, we zijn wel goed thuis maar zeker niet onverslaanbaar. Laat het alsjeblieft niet op die wedstrijd aankomen als een Sparta met toptrainer Henk ten Cate die spelers helemaal vol energie oppept en bij ons dalijk het gras opvreten.
Of saté?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:33:39 #41
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126809665
Sparta gaat zeker moeilijker worden dan de graafschap, maar toch: ook Sparta moeten we niet overschatten. Eigenlijk is er vooraf geen enkele analyse op los te laten. Hoe dan ook ben ik er donderdag bij. Een 1-1 ben ik al tevreden mee.

Hopelijk kunnen we het vertrouwen en de vorm van zondag vasthouden de gehele week...
Respect trouwens voor de superboeren na de wedstrijd _O_
pi_126810003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:33 schreef planethugo het volgende:

[..]

Respect trouwens voor de superboeren na de wedstrijd _O_
En voor onze eigen supporters; op een gegeven moment stond ik toch wel een beetje met een brok in mijn keel op de tribune. Het inzetten van de wave was weliswaar van het kaliber "oranje wortels op je hoofd", maar voor de rest werd zondag nog maar weer eens duidelijk dat Roda een hondstrouwe aanhang heeft...
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:57:28 #43
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126810464
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En voor onze eigen supporters; op een gegeven moment stond ik toch wel een beetje met een brok in mijn keel op de tribune. Het inzetten van de wave was weliswaar van het kaliber "oranje wortels op je hoofd", maar voor de rest werd zondag nog maar weer eens duidelijk dat Roda een hondstrouwe aanhang heeft...
sfeertje was idd best heftig en ook gespannen. Zelfs de Theo Pickee tribune zong geregeld mee. Dan weer je wel dat het ergens om gaat
pi_126840456
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

sfeertje was idd best heftig en ook gespannen. Zelfs de Theo Pickee tribune zong geregeld mee. Dan weer je wel dat het ergens om gaat
Zelfs op de Noordtribune, waar ik zit (don't shoot me... ;)) ging meer dan de helft van de mensen staan toen "Sta op als je voor Roda bent" werd ingezet. Over nog nooit meegemaakt gesproken...
pi_126864586
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:01 schreef De-Hamster het volgende:
Heeerlijke wedstrijd en een Heeerlijke sfeer in het stadion.

Nu moeten we tegen Sparta en dat worden twee behoorlijk zware wedstrijden.
mwoah, Sparta is ook maar matig hoor, ik verwacht eigenlijk dat Roda uit gaat winnen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_126865326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:25 schreef TLC het volgende:

[..]

mwoah, Sparta is ook maar matig hoor, ik verwacht eigenlijk dat Roda uit gaat winnen
het zou ook eens tijd worden!
pi_126865969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 00:04 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Zelfs op de Noordtribune, waar ik zit (don't shoot me... ;)) ging meer dan de helft van de mensen staan toen "Sta op als je voor Roda bent" werd ingezet. Over nog nooit meegemaakt gesproken...
dan gaat het inderdaad echt ergens om :)
hopelijk zondag weer zo een gevoel

en Noord, ach, we kunnen er niet zonder dus hopelijk breng je ook genoeg geld mee haha
pi_126870436
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

dan gaat het inderdaad echt ergens om :)
hopelijk zondag weer zo een gevoel

en Noord, ach, we kunnen er niet zonder dus hopelijk breng je ook genoeg geld mee haha
Haha, ik lift mee op kaartjes van mijn familie, maar die is wel sponsor, ja! :)
pi_126896456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:34 schreef LucvanDijk het volgende:

[..]

Haha, ik lift mee op kaartjes van mijn familie, maar die is wel sponsor, ja! :)
hulde ^O^

de spanning voor vanavond begint al te borrelen maar vertrouwen in een goede afloop!
Demouge heeft klein scheurtje in zijn hamstring dus nog afwachten of hij vanavond kan spelen. Denk dat hij beter gespaard kan worden voor zondag. Tamata en Wielaert spelen vanavond zeker niet ivm blessures
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:00:34 #50
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_126914907
Pff wij zitten klaar hier. De eredivisielive-website staat aan, wedstrijd is ingekocht, shirtje is aan, cola en borrelnootjes staan klaar. We moeten sowieso scoren en niet verliezen. Dan pas ben ik tevreden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')