het spelersbudget daalt zelfs tov vorig jaar. (Voor Roda begrippen) dure spelers als Wielaert, Delorge (kwamen beide van ajax en hadden destijds meer opties, dus goed contract) Hempte, Ramzi en Malki zijn vertrokken. De duurdere plekken zijn nu (verwacht ik) ingevuld door Luijckx, Kali, Demouge en Van Peppen. Dus waarschijnlijk is er nog ruimte voor 1 iets duurdere speler.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:28 schreef LDS het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom jullie vorig jaar zo helemaal in de shit zaten en niks konden halen en nu de een na de andere goede speler halen? Ik volg het niet helemaal
Van den Bunder heeft tegenover het Limburgs Dagblad gezegd dat er nu geen nieuwe spelers meer bij kunnen komen, tenzij er een externe investeerder komt (Hendriks?) of er een speler verkocht wordt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:34 schreef planethugo het volgende:
[..]
het spelersbudget daalt zelfs tov vorig jaar. (Voor Roda begrippen) dure spelers als Wielaert, Delorge (kwamen beide van ajax en hadden destijds meer opties, dus goed contract) Hempte, Ramzi en Malki zijn vertrokken. De duurdere plekken zijn nu (verwacht ik) ingevuld door Luijckx, Kali, Demouge en Van Peppen. Dus waarschijnlijk is er nog ruimte voor 1 iets duurdere speler.
Brood lijkt 4-2-3-1 te willen gaan spelen...quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:38 schreef Kn0x het volgende:
Kurto/Nieuwe keeper
Monteyne/Dijkhuizen - Biemans - Luijckx- Van Peppen
Donald - Kali - Fledderus
Pluim
Huppertz - Demouge
Danilo kun je vergeten. Hij reageerde na de vakantie niet op toenaderingen van Roda en toen zijn ze op zoek gegaan naar een andere verdediger, en die is met Luijckx gevonden. Een keeper zal er nog wel bijkomen. Dat ze nu zeggen dat ze in principe klaar zijn mits er nog iemand vertrekt lijkt me een strategie om de prijs bij een eventuele huur te drukken. Want een keeper moet er hoe dan ook bij.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:56 schreef TheLimburgian het volgende:
Hopelijk weten ze ook nog Danilo weer te huren, ook zou er eigenlijk nog een spits bij moeten. Demouge is leuk voor erbij maar heeft een spits als Junker/Malki naast zich nodig, iemand die makkelijk scoort, en dat zie ik Nemeth niet doen. Misschien dat ze Monteyne en Pluim kunnen verkopen, opstelling zou dan zijn:
Cillissen/Kurto
Dijkhuizen/Biemans Danilo Luijckx Van Peppen
Kali Donald
Hupperts Fledderus
Spits Demouge
Ook zonder Cillessen of Danilo is het natuurlijk nog altijd een prima elftal waar je toch redelijk makkelijk bovenin het rechterrijtle kunt eindigen.
Precies mijn ideeën, al heb ik liever Dijkhuizen dan Monteyne, denk ik.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:34 schreef Kn0x het volgende:
Het lijkt erop dat de formatie (4-2-3-1) al redelijk vast staat maar dat de poppetjes nog geen vaste plek hebben. Wat ook prima is, nu kan iedereen zich bewijzen. In bovenstaande formatie zou ik Wijnen ruilen voor Monteyne, Bonvevacia voorLuijckx en dan zit je wel goed.
-EDIT
oh en Demouge/Nemeth voor Paulissen.
Ergens geef ik je wel gelijk. Maar zelf denk ik dat dit meer vertrouwen aan de groep geeft dan dat je tegen een leuke Spaanse of Duitse tegenstander speelt die compleet over je heen walst als ze de aanvalskraan even open trekken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:45 schreef planethugo het volgende:
5-0 winnen tegen een topklasser is toch wel ok. Maar ze hebben nu nog een wedstrijd tegen promovendus Waasland Beveren en dat was het dan... niks geleerd van vorig seizoen toen er ook nauwelijks tegen een fatsoenlijke tegenstander geoefend is. Een 4de klasser (aken), een reserveteam, een topklasser en een belgische promovendus. Dat zijn toch op die laatste na nauwelijks serieuze tegenstanders, kortom tegen Ajax wordt het een complete verrassing. Zowel voor ons, als voor de spelers en staf
dan weet je wel waar je staat en kan de trainer daar nog op inspelen voor de wedstrijd tegen ajax.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:05 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Ergens geef ik je wel gelijk. Maar zelf denk ik dat dit meer vertrouwen aan de groep geeft dan dat je tegen een leuke Spaanse of Duitse tegenstander speelt die compleet over je heen walst als ze de aanvalskraan even open trekken.
Cilissen voorlopig niet. Tyton zag het zelf niet zitten. Brood zegt dat er geen man over boord is als het seizoen met Kurto gestart moet worden en dat er daarnaast ook nog alternatieven zijn. Maar ik verwacht dat Cilissen op 31 augustus gewoon komt. Ajax wil natuurlijk wachten voor het geval dat nog een club voor Vermeer komt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:12 schreef Kn0x het volgende:
Tyton en Cilissen definitief niet naar Roda, aldus Bundie. Nemeth schijnen ze bij NEC aangeboden te hebben. Ben ik toch wel benieuwd wie je als eerste doelman en als spits binnen wil halen. Zijn er nog transfervrije voetballers die interessant zijn?
Fernandez vind ik ook wel prima, maar ik heb zo een idee dat hij als persoon niet zo zou passen. Waarom weet ik niet, puur op gevoel. Misschien dat Hoesen nog een optie is om te huren. De Boer wilde 'm eerst niet laten gaan, maarja toen haalden ze Bojanquote:Op zondag 21 juli 2013 11:17 schreef De-Hamster het volgende:
Cillissen verwacht ik inderdaad ook nog wel. Verder nog een snelle counterspits. Althans dat wil Brood, ik vraag me af waarom ze Fernandez hebben laten gaan.
Bojan is voor rechtsbuiten..quote:Op maandag 22 juli 2013 09:38 schreef planethugo het volgende:
[..]
Fernandez vind ik ook wel prima, maar ik heb zo een idee dat hij als persoon niet zo zou passen. Waarom weet ik niet, puur op gevoel. Misschien dat Hoesen nog een optie is om te huren. De Boer wilde 'm eerst niet laten gaan, maarja toen haalden ze Bojan
kopsterk, fysiek ontzettend sterk en nuttig, een goede afmaker, kan balletje vasthouden en passen. Brengt rust in de ploeg en gaat er 200% voor. Beetje zoals Pelle, die een jaar geleden ook nog uitgelachen werd door heel Nederland. Demouge is, op het niveau van Roda, net zo belangrijk voor het elftal.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:46 schreef Mike009000 het volgende:
Buiten dat is Demouge gewoon een ontzettend beperkte voetballer. Volgens wordt het door de arbitrage veelal onder noemer 'hij is groot, dus daar kan hij niets aan doen' geplaatst, maar 9 van de 10 duels die Demouge aangaat maakt hij een overtreding.
Ik ben er van overtuigd dat op de amateurvelden in Nederland betere alternatieven zijn dan Frank Demouge. Bovendien kan ik geen enkele logische reden ervoor verzinnen dat ze hem een contract voor twee jaar hebben gegeven.
Demouge is in de Eredivisie absoluut nog van waarde, mits fit, en dat is juist het probleem met m.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
kopsterk, fysiek ontzettend sterk en nuttig, een goede afmaker, kan balletje vasthouden en passen. Brengt rust in de ploeg en gaat er 200% voor. Beetje zoals Pelle, die een jaar geleden ook nog uitgelachen werd door heel Nederland. Demouge is, op het niveau van Roda, net zo belangrijk voor het elftal.
Kortom, ik vind dat je onzin praat. Net zoals ze dat bij VI het laatste half jaar over Demouge doen. Gelukkig was Boskamp daar om het e.e.a. recht te zetten
beetje gezeur eerlijk gezegd, als hij keer op keer niet afgefloten wordt dan is het waarschijnlijk eerder de verdediger die zich in de luren laat leggen lijkt me. Ik was eerlijk gezegd totdat hij bij ons kwam ook niet overtuigd van hem maar in dat half jaar heeft ie mij zeker overtuigd. Een verdediger speelt echt niet graag tegen hem.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:01 schreef Mike009000 het volgende:
VI kijk ik nooit, dus geen idee wat daar wordt verteld. Hij is groot ja, dat betekent niet tegelijkertijd dat hij daarmee ook kopsterk is. Dat hij door zijn grootte ook sterk is klopt wellicht ook, maar dan nog is zo onbeholpen als de pest. Ik heb een aantal wedstrijden afgelopen seizoen gezien en daarin werd hij nog niet voor de helft van al zijn overtredingen teruggefloten.
Technisch gezien zal iedere Topklasser een betere speler voorin hebben rondlopen. Ik ontken niet dat hij vast wel zijn doelpuntjes meeprikt. Maar er lopen op de amateurvelden veel betere alternatieven rond die fysiek sterk zijn, die waarschijnlijk ook nog een heel stuk goedkoper zijn en tegelijkertijd minder blessuregevoelig.
Ik kan me hier wel in vinden. Ik vind het alleen een beetje stom dat door Dijkhuizen's strijdlust nu velen hem geweldig vinden, terwijl hij zich er toch vrij vaak uit liet lopen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:30 schreef planethugo het volgende:
Ik had nog niets van de voorbereiding gezien dus ging er blanco in.
- Kurto was idd prima, al glibberde 1 bal hem door de handen, gelukkig miste Junker voor open doel...
Blijft dus een groot risico
- Dijkhuizen viel me positief op, zat niet altijd goed erbij maar al met al lijkt me dat iemand die potentie heeft.
- Van Peppen maakte een prima eerste indruk op me. Balvast, rustig en een goed overzicht. Die kan wel aardig ballen
- Kali had wisselend succes maar maakte wel duidelijk dat we weer een regisseur op het middenveld hebben
- Pluim viel vooral op door zijn kapselmaar brengt ook voetbal in de ploeg dus ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen. Oogt wel nog steeds log en dat is niet iets waar ons publiek snel doorheen kan prikken.
- Hocher begon op links, duidelijk niet zijn positie en was voor de rest ook weinig gelukkig
- Nemeth wil wel maar was net zo ongelukkig als vorig seizoen. Op hoop van zege dan maar.
- Luijckx was uitstekend, zat een paar keer goed ertussen en is voetballend ook prima.
Kortom, hoewel het een matige wedstrijd was heb ik zin in de competitie. Er zit iig genoeg voetbal in de ploeg, meer dan we de laatste jaren gehad hebben. En daar kan niemand op tegen zijn, lijkt me
Dat was te merken, want ze waren ook wel erg zwak. Iemand van Mechelen zei dat er vier of vijf basisspelers instonden. Roda was véél beter, alleen er werden geen echte kansen gecreëerd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:16 schreef vladesk het volgende:
wil wel even toevoegen dat KV Mechelen met voornamelijk een B-team speelde
Hadden zondag hun galamatch tegen Bordeaux gespeeld met hun A-kern
http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4819
KV Mechelen laste in extremis nog een laatste oefenwedstrijd in tegen Roda JC. Trainer Harm Van Veldhoven en Mads Junker keerden dus terug op bekend terrein voor een oefenwedstrijd waar vooral jongens aan de aftrap kwamen die de laatste weken weinig speelminuten konden sprokkelen.
Kan mij bij voorgaande perfect aansluiten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:43 schreef LucvanDijk het volgende:
[..]
Dat was te merken, want ze waren ook wel erg zwak. Iemand van Mechelen zei dat er vier of vijf basisspelers instonden. Roda was véél beter, alleen er werden geen echte kansen gecreëerd.
Als je Hupperts onze beste winger noemt, heb je sowieso een plaat voor je kop.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:54 schreef vladesk het volgende:
[..]
Kan mij bij voorgaande perfect aansluiten.
Karahmet...wat een openbaring. Werd idd de eerste helft gepakt door Hupperts, die wel hun snelste en beste winger is maar uiteindelijk lostte hij dat altijd goed op. Maar 3 keer de achterlijn halen met een aantal schitterende dribbels :clap: ...chapeau!!
Anderzijds Claes is momenteel geen eerste klasse materiaal en onze Pool zal wat korter moeten dekken als het om de knikkers gaat.
Destorme zoekt nog naar zijn vorm en Rits wisselt goeie met mindere zaken af.
Iedereen lacht hier wel met Vandamme...ik geef toe, het oogt misschien allemaal niet zo elegant, maar als ik de kwaliteit van de passing zie, zowel naar de zijkant als diep over de verdediging...klasse!!!
De grootste ontgoocheling is andermaal Junker. Je kan eens een kans missen maar vanavond was het weer prijs. 2 open kansen waarvan 1 voor een open doel zonder doelman...hopeloos.
Daarbuiten nog een aantal mooie mogelijkheden de nek omgewrongen.
Prodell werkt wel veel maar kan voorlopig toch niet echt drukken op een verdediging.
Moet ook scherper zijn in de 16 vind ik, heeft toch ook een paar mogelijkheden gehad en gemist.
Eigenlijk wel een plezant matchke gezien in een tof stadion, alleen onze vele kansen zijn niet omgezet in doelpunten. Spijtig maar toch veelbelovend dat we met ons zogenaamd B team eigenlijk verdienden te winnen tegen dit Roda...als we maar zouden scoren.
Dikke pluim ook voor de supporters :thumbup:
Nochtans lees ik dit op het KV Mechelen forum
Sommige hebben blijkbaar een andere match gezien
volgens mij is dat onze enige wingerquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:35 schreef LucvanDijk het volgende:
[..]
Als je Hupperts onze beste winger noemt, heb je sowieso een plaat voor je kop.
Hocher kan ook prima ook wing spelen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
volgens mij is dat onze enige winger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |