Nu met iets minder emotie en meer objectiviteit. 0-0 is een uitslag waar wij totaal niet blij mee kunnen zijn. Iedere tegengoal is gevaarlijk. Bij een snelle 0-1 moeten we er alweer 2 maken. 1 doelpunt voorstaan is dus heel gevaarlijk. Je moet al snel op twee/drie doelpunten voorkomen, maar is dat wel mogelijk?
Henk ten Cate zie ik als een goede coach die kan zijn spelers in drie dagen op en top motiveren. Zij begonnen de eerste helft heel angstig en hadden teveel ontzag voor ons. Ten Cate zal hen wel laten zien dat dit onterecht is als we het laatste half uur van de 2e helft erbij pakken. Als de Sparta spelers dat geloof gaan krijgen, hun zijn per slot van rekening ook nog maar 1x 90 minuten verwijderd van de Eredivisie dus die kunnen er ook vol opklappen. Dan wordt het nog heel zwaar, zeker als we zonder Demouge spelen of met een half fitte Demouge.
Ik wil nog even alle lof uitspreken voor Kurto, hij heeft ons beide uitwedstrijden nog gered ook. Ik schrok ervan dat de commentator zelfs riep: Kurto houdt Roda in de wedstrijd. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou horen, mij hij staat er wanneer hij er moet staan.
Tot nu toe moeten we ook eens eerlijk zijn we hebben de afgelopen drie wedstrijden nog geen grote misstappen van de scheidsrechters gezien. Met Monteyne was zeker geen penalty je zag dat hij zich al liet vallen voor dat het moment suprême, hij was er te erg na op zoek.
http://www.betexplorer.co(...)php?matchid=SzOJMHHFDe odds zijn duidelijk voor ons, wij zijn de favoriet. En als zelfs bookmaker FortunaWin dat zegt

. Al bleek gisteren de 0-0- ook het minst verwachte resultaat te zijn (Sparta 2.41, Gelijkspel 3.33, Roda 2.66)
In de 15 thuiswedstrijden kregen ze er 18 tegen en in de 15 uitwedstrijden kregen ze er ook 18 tegen. Dus ik zeg dat we er 2 maken omdat we het gisteren vergeten zijn. Omdat Sparta dan zogenaamd uit sterk is de laatste tijd zal het 2-1 worden. Mits Demouge fit is en Nemeth weer staat of zit waar hij hoort en dat is niet bij de basiself.
Van Hupperts weten we dat hij een thuisvoetballer is. Met het thuispubliek aan zijn kant durft hij wel de actie te maken maar in een uitwedstrijd nog niet. Dat is jammer maar dan moet het komende wedstrijd maar. Alles geven en iedereen moet 110% gaan, qua vechtlust vond ik het gisteren ook behoorlijk tegenvallen van sommige.