SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Oeh, daar heb je me toch even, want ik doe ook 2.5 fullbody training per week.quote:Op vrijdag 19 april 2013 02:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoezo? Jer kan je split toch prima over de weekgrens heen laten lopen? ma,wo,vr,zo,di,do,za,etc.
Confidence through competence![]()
Ja? Explain of buig even om what I said andersquote:Op vrijdag 19 april 2013 02:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's een beetje lastig met een 5-day split...
[..]
That's what she said.Jusqu'ici tout va bien...![]()
Dat is wel vlot man. Ik dacht eerder dat je weken/maanden uit de roelering zou zijn. Hoe nu verder trouwens, met je rug?quote:Op vrijdag 19 april 2013 02:15 schreef star_gazer het volgende:
Woensdag mag ik weer liftenTot die tijd lekker gebruik maken van de situatie en mijn lichaam laten rusten. Geen flikker uitgevoerd de afgelopen dagen
Ik ben over een paar dagen helemaal gerepareerd, met netjes aangevulde glycogeenvoorraden, klaar om de gym op te vreten.
If not now, then when.![]()
De rib was een beetje van z'n plek af bij het punt waar hij aan de ruggengraat vast zit, maar staat weer prima. Gelukkig was de schade erg beperkt. Ding is in principe weer op z'n plek geduwd en de pijn is vrij snel weggetrokken. Alelen nog een beetje last van een spiertje in m'n rug (rhomboid) omdat ik een paar dagen geforceerd als een robot met een verneukt postuur heb rondgelopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is wel vlot man. Ik dacht eerder dat je weken/maanden uit de roelering zou zijn. Hoe nu verder trouwens, met je rug?
Betreffende mijn nek; die staat scheef, maar daar leef ik al 30 jaar mee. Denk niet dat het de pijn en moeite waard is om daar wat aan te laten doen, want ik functioneer verder prima. De chiro heeft mijn kop met wat trek-en-kraak werk recht gezet (was hard nodig), wat volgens hem al een heel groot verschil kan maken in het wegblijven van symptomen.
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik merk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ik kan zowaar linksom over mijn schouder kijken; iets wat me voorheen bijna nooit lukte. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat; mijn postuur is er wel degelijk op vooruit gegaan
-
Fijn man dat het uiteindelijk ''gefixed'' is. Kraken lucht zo op dus ik snap precies waarom je er baat bij hebt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De rib was een beetje van z'n plek af bij het punt waar hij aan de ruggengraat vast zit, maar staat weer prima. Gelukkig was de schade erg beperkt. Ding is in principe weer op z'n plek geduwd en de pijn is vrij snel weggetrokken. Alelen nog een beetje last van een spiertje in m'n rug (rhomboid) omdat ik een paar dagen geforceerd als een robot met een verneukt postuur heb rondgelopen.
Betreffende mijn nek; die staat scheef, maar daar leef ik al 30 jaar mee. Denk niet dat het de pijn en moeite waard is om daar wat aan te laten doen, want ik functioneer verder prima. De chiro heeft mijn kop met wat trek-en-kraak werk recht gezet (was hard nodig), wat volgens hem al een heel groot verschil kan maken in het wegblijven van symptomen.
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik werk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat![]()
Voor Chiropraxie staat een beste studie. In Nederland is het niet te volgen. Is wel in Engeland een 5 jarige studie om vervolgens nog een jaar stage te moeten lopen in NL. Pas dan mag je een eigen zaak openen in Nederland.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De rib was een beetje van z'n plek af bij het punt waar hij aan de ruggengraat vast zit, maar staat weer prima. Gelukkig was de schade erg beperkt. Ding is in principe weer op z'n plek geduwd en de pijn is vrij snel weggetrokken. Alelen nog een beetje last van een spiertje in m'n rug (rhomboid) omdat ik een paar dagen geforceerd als een robot met een verneukt postuur heb rondgelopen.
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik werk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat
Er is dan al een voorbereiding van 6 jaar voordat je begint met werken. Alleen heb je zoals met elk beroep er kwakzalvers tussen lopen.
p.s. stop eens met al die edits
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Ja, sorry. Zal er meer stoppenquote:
[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 19-04-2013 03:29:32 (Kusje) ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Lijkt me logisch overigens; als je een foutje maakt, kun je zomaar iemand's nek breken. Oepsquote:Op vrijdag 19 april 2013 03:23 schreef Verbosity het volgende:
Er is dan al een voorbereiding van 6 jaar voordat je begint met werken. Alleen heb je zoals met elk beroep er kwakzalvers tussen lopen.
Ik blijf weg van lui die rare claims maken. Als het ook maar enigszins riekt naar esoterisch gelul, ben ik weg. Een chiro die claimt polio te kunnen genezen of gebruik te maken van je 'natuurlijke energie' hoeft niet te rekenen op mijn klandizie. Iemand die zich echter puur richt op het toetsbare, fysieke, mechanische aspect van een correcte ruggengraat heeft wat mij betreft mijn zegen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nog even quoten uit het vorige deel. Mocht iemand belang hebben bij het versterken van zijn grip, dm even. Over het algemeen zijn hoofdstuk 5 van de PDF en het word bestand goed bruikbaarquote:Op donderdag 18 april 2013 18:24 schreef Drommeldaris het volgende:
Even teruggeven aan de community hier.
Ik heb onlangs gevraagd naar tips omtrent het versterken van grip. NomanIW heeft mij hierop 2 bestanden gestuurd. Ik heb de vrijheid genomen deze te uploaden naar wetransfer dus ze zullen de aankomende 2 weken voor iedereen beschikbaar zijn. Hieronder mijn eerste indruk,
Getting a Strong Grip (Word)
In principe is het bestand gefocused op grip t.b.v. vechtsporten. Echter is dit natuurlijk ook prima voor krachttrainers bruikbaar. Het gaat kort in op de verschillende soorten grip strenght en welke spieren hier aan bijdragen. Vervolgens worden voor diverse groepen spieren oefeningen gegeven welke je gratis (aka thuis), goedkoop (tennisbal e.d.) of met bepaalde voorwerpen kan doen. Een oefening waar ik naartoe wil werken zelf zijn de finger pushups.
Grip Experts (pdf)
Teringlang bestand, 133 pagina's met bijdragen van verschillende auteurs.
Hoofdstuk 1 : Brutal grip training with Jon Davis (pagina 4)
Jon Davis traint atleten in Amerika voor de typische Amerikaanse sporten zoals American Football en Honkbal. Er staan diverse oefeningen in voor in de sportschool of met spul wat je zelf makkelijk in huis kan halen (pvc-buis, moker e.d.). Ik overweeg zelf om plate swings toe te voegen
Hoofdstuk 2: Grip training manual by Greg Mihovich (pagina 14)
Greg heeft in de MMA gevochten en geeft hier ook trainingen voor, hiernaast geeft hij ook strenght & conditioning. Het gehele bestand gaat in hoe hij grip training inpast binnen zijn workouts zonder hier extra tijd aan kwijt te raken. Alle oefeningen zijn goed beschreven inclusief plaatjes voor mensen die niet kunnen lezen. Bovendien staat zijn gehele schema in het hoofdstuk gepost.
Hoofdstuk 3: Integrated grip training for High School athletes (or those on limited budget) (pagina 31)
Het stuk is geschreven door Rob Isza, strenght training coach voor een college American Football team. Hij gaat kort in op de aspecten waar een goed schema aan moet voldoen (in het algemeen) en hoe ze daar trainen. Ook hier is de grip training zoveel mogelijk geincorpereerd met de normale workouts. Wat wel opvalt is dat het erg Amerikaans is (touwen, farmers walk, sleds) waardoor je dus waarschijnlijk een groot deel niet zal kunnen doen.
Hoofdstuk 4: Alternative support grip solutions (pagina 42)
Het stuk is geschreven door Jedd Johnson. De man werkt gewoon fulltime in een fabriek als safety manager maar is geobsedeerd met het verbeteren van zijn grip. Zijn originele doel was om een pakje kaarten te verscheuren maar nu 10 jaar verder is die nog steeds bezig zijn grip te verbeteren. (kan nu o.a. telefoonboeken verscheuren). Mooi is dat hij specifiek ingaat op de deadlift (meest belastend voor je grip) Samenvatting: werkhandschoenen aan () want dan voelt de bar dikker en belast je je grip meer. Al met al sla ik deze over
Hoofdstuk 5: Old school grip training for the modern day warrior by Spida Hunter (geen grap) (pagina 62)
Spina Hunter geeft training aan o.a. het leger en topatleten. Het stuk wat hij heeft geschreven is erg praktisch en goed toepasbaar in Nederland (amen) Met afstand het meest bruikbare stuk wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Hoofdstuk 6: I can't handle it!!! I can't get a hold on!!! Get a hold of the situation!!! Get a grip!!! (pagina 72)
Ja, dit is echt de titel. Ja, er zijn zoveel uitroeptekens gebruikt. Je zal verwachten dat het artikel door een of andere koter is geschreven maar niks is minder waar. Het is geschreven door Jesse's held, de kettlebellauthoriteit: Jason C. Brown. Zoals te verwachten zijn de meeste oefeningen ook met kettlebells. Verder staan er nog wat oefeningen met touwen in, ik geloof het allemaal wel.
Hoofdstuk 7: Grip training made simple (pagina 82)
Pvc-pijpen, een of andere bal welke ze waarschijnlijk zelf verkopen en touwen, ik geloof het allemaal wel, op naar hoofdstuk 8. Geschreven door ene gast die de eigenaar is van grapplers gym, ik heb geen idee of het wat is.
Hoofdstuk 8: How to develop hands of steel that crush like vice grips (pagina 90)
Mocht je gym geen dikkere barbells dan normaal hebben dan kan je deze ook zo goed als overslaan. Stuk is geschreven door Zach (do you) Even (lift), de man geeft voornamelijk training aan vechtsporters.
Hoofdstuk 9: Underground strenght production guide (pagina 119)
Shit man, dit is gewoon reclame
Samenvatting
Lees het word bestand en hoofdstuk 5 van het pdf-bestand even goed door. Oefeningen die ik zelf ga doen in de spoiler. Het moet natuurlijk niet een te lange post worden dit.SPOILER: oefeningen die ik zelf ga doenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn vriend heeft 1.5 jaar lang met helse rugklachten rondgelopen, constant pijn en sliep er niet van, na 3 maanden lang 2x per week naar de chiro heeft hij nu bijna nergens geen last meer van en gaat hij nog 1x per maand om het bij te houden. Hij had MRI's gehad en was naar een hele goede spine surgeon geweest, niemand kon wat vinden en ze raadde hem aan om aan de pijnstillers te gaanquote:Op vrijdag 19 april 2013 03:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik merk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ik kan zowaar linksom over mijn schouder kijken; iets wat me voorheen bijna nooit lukte. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat; mijn postuur is er wel degelijk op vooruit gegaan![]()
![]()
Precies.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik blijf weg van lui die rare claims maken. Als het ook maar enigszins riekt naar esoterisch gelul, ben ik weg. Een chiro die claimt polio te kunnen genezen of gebruik te maken van je 'natuurlijke energie' hoeft niet te rekenen op mijn klandizie. Iemand die zich echter puur richt op het toetsbare, fysieke, mechanische aspect van een correcte ruggengraat heeft wat mij betreft mijn zegen.Swole as fuck nou die jongenquote:Op vrijdag 19 april 2013 02:15 schreef star_gazer het volgende:
Woensdag mag ik weer liftenTot die tijd lekker gebruik maken van de situatie en mijn lichaam laten rusten. Geen flikker uitgevoerd de afgelopen dagen
Ik ben over een paar dagen helemaal gerepareerd, met netjes aangevulde glycogeenvoorraden, klaar om de gym op te vreten.
![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 07:55:56 ]![]()
EXCESSIVEquote:Op vrijdag 19 april 2013 00:07 schreef Drinky het volgende:
Sowieso even supersizen, big bulk in little time.
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
Relaxed, geen pump.
en geen abs voor Weissman die banned is en stiekem meeleest![]()
![]()
Tering. Big boyquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
en geen abs voor Weissman die banned is en stiekem meeleest
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
![]()
Goed bezig kwajong...quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
en geen abs voor Weissman die banned is en stiekem meeleestWel ff nieuwe riem halen deze week!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
jammer geen absquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
Hoe kan je trouwens van die rock solid sixpack naar bulkbuik in een week tijd bro.![]()
Wat een kutfoto's maakt zo'n Iphone eigenlijk. Vooral die foto van je rug is nou niet bepaald scherp ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
das best kut om achter je een foto te maken en dan ook nog eens aan te geven waar hij op moet focussen. Dat ligt echt neit aan die Iphone heur. Die maakt heus wel scherpe foto'squote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef fathank het volgende:
Wat een kutfoto's maakt zo'n Iphone eigenlijk. Vooral die foto van je rug is nou niet bepaald scherp ofzo.
![]()
![]()
Geen idee, ik heb in 10 jaar cameraphone misschien 10 keer een foto gemaaktquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
das best kut om achter je een foto te maken en dan ook nog eens aan te geven waar hij op moet focussen.
haha, daarom maak ik ze ook altijd met m'n spiegelreflex. Geen vervorming niks.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb in 10 jaar cameraphone misschien 10 keer een foto gemaakt.
ik schreef focussen, maar dat doen die dingen volgens mij in het algemeen al niet of nauwelijks.
Denk dat panzer meer aan het shaken was van wege de inspanning/zenuwen![]()
![]()
![]()
Photoshop. Maar no man, dat is voornamelijk water/vocht. Ik drink op zo'n dag als gisteren echt iets van 2.5 liter melk en 3-4 liter water. Gooi daar allemaal brood en kaas en noten en aardappelen bij en de abs verdwijnen als sneeuw voor de zon. Kan vanaf hier ze in 3 dagen max terug hebben. Gewoon iets minderen met het voer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:34 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
jammer geen abs
Hoe kan je trouwens van die rock solid sixpack naar bulkbuik in een week tijd bro.Geen cardio, geen isolatie.
Dat is de frontcamera, die is van beduidend mindere kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef fathank het volgende:
VGA ofzo. Maar die gebruik ik dus om door middel van de spiegel een rugfoto te maken.
Het waren relaxed foto's.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
haha, daarom maak ik ze ook altijd met m'n spiegelreflex. Geen vervorming niks.
ik schreef focussen, maar dat doen die dingen volgens mij in het algemeen al niet of nauwelijks.
Denk dat panzer meer aan het shaken was van wege de inspanning/zenuwen![]()
![]()
![]()
Das de frontcam denk ik, zuigen altijdquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef fathank het volgende:
![]()
Looks good.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
![]()
Magnetron kwamen vanmorgen de vlammen uit zetten![]()
niks blijft er heel hier, het lijkt godvr allemaal wel van snijkoek gemaakt tegenwoordig![]()
Haha, benen zijn ook wel weer aardig tegenwoordig. Zal vanavond even kijken voor een foto. Ben nu voornamelijk bezig met de leg extension machine enzo, moet die teardrop muscle van de quad hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:29 schreef Questular het volgende:
Geen leg pics, hoe weten we nu zeker dat je niet stiekem een beachboy bent?
Voor de rest nice pics
Yeah, is gewoon een smak buikvet wat zich heel snel vormt als ik over een bepaald punt heen ga. Vervolgens lijkt dit zich ook nog vol te zuigen met water ofzo.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:51 schreef G.R.S. het volgende:
Zijn abs zijn verstopt. Desalniettemin, goede foto's.they'll be back!quote:Op zondag 14 april 2013 20:57 schreef Panzermaus het volgende:
, nog steeds flabby fatty her en der. Mijn bek is iig zo droog als wat, tijd voor melk.
En thanks guys!![]()
![]()
![]()
Nieuw PR met bankdrukken gehaald gister, errug content
Maar nog steeds branden mijn schouders echt flink als ik een setje gedaan heb met een voor mij zwaar gewicht.
Ik ben er nog steeds niet achter wat het kan zijn
De vorm heb ik aangepast, ik heb de grip aangepast (iets smaller) maar niets helpt.
Snakey jij nog andere ideeën misschien?YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Smaller en ook breder geprobeerd... geen verschil in pijnlevel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:58 schreef seto het volgende:
Met smalle grip gebruik je je schouders juist meer.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Goed buffquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
Een tip, mijner zijde. Als je de volgende dag alsnog licht last heb van je schouders kap er dan wel direct ff voor een weekje mee. Gaat je een blessure schelen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Maar nog steeds branden mijn schouders echt flink als ik een setje gedaan heb met een voor mij zwaar gewicht.
De vorm heb ik aangepast, ik heb de grip aangepast (iets smaller) maar niets helpt.
Snakey jij nog andere ideeën misschien?You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Bankdrukken is 1x per week bij mij.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:02 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Een tip, mijner zijde. Als je de volgende dag alsnog licht last heb van je schouders kap er dan wel direct ff voor een weekje mee. Gaat je een blessure schelen.
Three day split schema, met telkens exact een week tussen de spiergroepen.
Nu heb ik niet echt last van mijn schouders, niet de pijn die ik gelijk na een setje ervaar in elk geval.
Kan het zijn omdat mijn schouders dan ten opzichte van mijn borstspieren/triceps onderontwikkeld zijn? Dat ze het gewicht niet kunnen dragen?
BP nu 1*8 80 kilo, BW is 72YouTube
Ik heb 1,5 jaar terug ergens een impingement gehad in beide schouders van teveel benchen en dippen, dat is wel over uiteraard, maar met zwaar bankdrukken hoeft het maar een beetje fout te gaan, en ik voel het weer een week. Week overslaan en het is weer over.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Snakey jij nog andere ideeën misschien?
En dat heeft niks met m'n vorm te maken verder. Ik kan ook nooit snel naar beneden met benchen. Dan weet ik zeker dat ik alles vergurk van binnen daar.
Gisteren bleef ik ook weer onder 120kg liggen omdat ik opeens weer een enorme pijnscheut had in m'n rechter schouder, terwijl ik de week ervoor pijnloos 130kg PR had![]()
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.![]()
![]()
Dit was bij mij sowieso het geval.... 2 jaar lang en schouders en benen in verhouding niet serieus gedaan. Gewoon spierpijn is ook niet erg. Je moet niet vergeten dat die week rust niet opgaat voor je schouders. Schouders pak je bij zowel rug, borst als schouder dag zelf.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Bankdrukken is 1x per week bij mij.
Three day split schema, met telkens exact een week tussen de spiergroepen.
Nu heb ik niet echt last van mijn schouders, niet de pijn die ik gelijk na een setje ervaar in elk geval.
Kan het zijn omdat mijn schouders dan ten opzichte van mijn borstspieren/triceps onderontwikkeld zijn? Dat ze het gewicht niet kunnen dragen?
BP nu 1*8 80 kilo, BW is 72
Heb schouders denk ik met bankdrukken te veel geforceerd, en op rugdag bij lat pull down schoot er een stekend gevoel in. Nu 4 dagen niks gedaan (bhelave cardio en benen) en gevoel in schouder is tot dusver blijvend.
Achteraf zat ik al een tijdje met lichte schouderpijn door te trainen. Erg dom dus. Als ik toen weekje rust had gepakt was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Probeer anders is tijdje op BP gewicht vast te blijven en je schouders wel iets op te schroeven.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Schouders zijn een bitch, en zonder schouders valt bijna alles af...quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar terug ergens een impingement gehad in beide schouders van teveel benchen en dippen, dat is wel over uiteraard, maar met zwaar bankdrukken hoeft het maar een beetje fout te gaan, en ik voel het weer een week. Week overslaan en het is weer over.
En dat heeft niks met m'n vorm te maken verder. Ik kan ook nooit snel naar beneden met benchen. Dan weet ik zeker dat ik alles vergurk van binnen daar.
Gisteren bleef ik ook weer onder 120kg liggen omdat ik opeens weer een enorme pijnscheut had in m'n rechter schouder, terwijl ik de week ervoor pijnloos 130kg PR had![]()
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Amenquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:10 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dit was bij mij sowieso het geval.... 2 jaar lang en schouders en benen in verhouding niet serieus gedaan. Gewoon spierpijn is ook niet erg. Je moet niet vergeten dat die week rust niet opgaat voor je schouders. Schouders pak je bij zowel rug, borst als schouder dag zelf.
Heb schouders denk ik met bankdrukken te veel geforceerd, en op rugdag bij lat pull down schoot er een stekend gevoel in. Nu 4 dagen niks gedaan (bhelave cardio en benen) en gevoel in schouder is tot dusver blijvend.
Achteraf zat ik al een tijdje met lichte schouderpijn door te trainen. Erg dom dus. Als ik toen weekje rust had gepakt was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Probeer anders is tijdje op BP gewicht vast te blijven en je schouders wel iets op te schroeven.![]()
en uiteraard ook de achterkant van je schouders trainen op een schouder dag...![]()
lol ja idd. je kan dan weinig meer doen idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:12 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Schouders zijn een bitch, en zonder schouders valt bijna alles af...![]()
Is het pijn aan de voorkant, recht boven je biceps zeg maar? Als dat zo is dan raad ik toch aan een smallere grip te gebruiken, en je ellenbogen iets verder naar beneden te drukken, dus niet recht onder de bar te houden. Zo heb ik bij mezelf de meeste pijn weggekregen. Je haalt namelijk weldegelijk wat druk weg van je schouders,maar je moet wel erg sterke triceps ontwikkelen om grotere gewichten te kunnen benchen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Snakey jij nog andere ideeën misschien?
Ik heb het van Konstantinov afgekeken die toen hem werd aangeraden breder te benchen vreselijk last van zijn schouders kreeg. Zijn grip is wel erg smal, zo smal pak ik hem ook niet, maar als voorbeeld: let ook op waar hij zijn ellenbogen heeft.
Works for me.![]()
Had ook een keer mijn schouder verneukt toen ik net was begonnen, kon niet eens meer squats doen omdat de stang op mijn rug houden teveel pijn deedquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol ja idd. je kan dan weinig meer doen idd.![]()
![]()
Hoelang met die impingement rond gelopen dan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar terug ergens een impingement gehad in beide schouders van teveel benchen en dippen, dat is wel over uiteraard, maar met zwaar bankdrukken hoeft het maar een beetje fout te gaan, en ik voel het weer een week. Week overslaan en het is weer over.
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
DIe gast pakt hem bijna puur uit de triceps!quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is het pijn aan de voorkant, recht boven je biceps zeg maar? Als dat zo is dan raad ik toch aan een smallere grip te gebruiken, en je ellenbogen iets verder naar beneden te drukken, dus niet recht onder de bar te houden. Zo heb ik bij mezelf de meeste pijn weggekregen. Je haalt namelijk weldegelijk wat druk weg van je schouders,maar je moet wel erg sterke triceps ontwikkelen om grotere gewichten te kunnen benchen.
Ik heb het van Konstantinov afgekeken die toen hem werd aangeraden breder te benchen vreselijk last van zijn schouders kreeg. Zijn grip is wel erg smal, zo smal pak ik hem ook niet, maar als voorbeeld: let ook op waar hij zijn ellenbogen heeft.
Works for me.Dikke respect
..
..![]()
als ik heel eerlijk ben zat het vanaf dag 1 met trainen al niet goed. Kon ook nooit fatsoenlijk schouders doen zonder pijn, totdat ik dacht "ik wil beter worden in benchen" en toen zei iemand oh dan moet je het gewoon 2x in de week doen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:13 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Hoelang met die impingement rond gelopen dan?
maar ik had ook al een schouderdag, en dippen en en, en toen kon ik langzaam aan helemaal niks meer lol. Uiteindelijk wel een paar maandjes en na 7 fysio bezoeken was het zo goed als over, dat i.c.m. schouders laag houden bij alles wat je doet.
Alles zat vast in m'n bovenrug (nu weer trouwens) en waarsch. was toen m'n houding dus ook niet helemaal goed en zat ik met alles teveel met m'n schouders bij m'n oren te doen.![]()
Hij deadlift 380 kilo raw met een bolle rug,nergens last van.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:16 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
DIe gast pakt hem bijna puur uit de triceps!Dikke respect
Hij doet dat sinds zijn 15e, die bolle rug.
![]()
Ow, ik moet trouwens zeggen, ik weet niet of iemand anders dat kan bevestigen of ook heeft, dat nu ik chins en pull ups doe ook minder last van m´n schouders krijg. Misschien is het de stretch, of gewoon sterker wordende schouders. Maar het helpt.![]()
Dat is het voor mij dus ook... en dat blijft dan even jengelen en verdwijnt na verloop van tijd weer na het sportenquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.Nja het is meer dan alleen spierpijn, echt stekend/drukkend zie onderstaande foto.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:10 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dit was bij mij sowieso het geval.... 2 jaar lang en schouders en benen in verhouding niet serieus gedaan. Gewoon spierpijn is ook niet erg. Je moet niet vergeten dat die week rust niet opgaat voor je schouders. Schouders pak je bij zowel rug, borst als schouder dag zelf.
Probeer anders is tijdje op BP gewicht vast te blijven en je schouders wel iets op te schroeven.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is het pijn aan de voorkant, recht boven je biceps zeg maar? Als dat zo is dan raad ik toch aan een smallere grip te gebruiken, en je ellenbogen iets verder naar beneden te drukken, dus niet recht onder de bar te houden. Zo heb ik bij mezelf de meeste pijn weggekregen. Je haalt namelijk weldegelijk wat druk weg van je schouders,maar je moet wel erg sterke triceps ontwikkelen om grotere gewichten te kunnen benchen.
Works for me.
Waar mijn vinger zit, daar doet het dan zeer. (die drukt er nu dus op)
Eigenlijk ook echt alleen heel heftig aan die kant, de andere kant valt in verhouding mee.
Wat betreft die ellebogen, ik heb geprobeerd de stang iets verder voor mij uit te drukken (onderkant borst), meer in het midden van mijn borst, meer aan de bovenkant van mijn borst, met wel een arch in my back en zonder arch in my back, etc etc
Beetje moedeloos word ik ervan.
Zoals de trend is tegenwoordig, moet ik nu gewoon even zeggen dat het met de voorkant van mijn telefooncamera genomen is, een vga kwaliteit, ik heb geen pomp, slechte belichting, etc etc
YouTube
Dat is precies de plek ja. Je moet gewoon dingen uitproberen, en dan niet 1x maar een andere grip een paar weken volhouden.
En wat hierboven al aangeraden wordt, als de pijn teveel is, rusten. Je wil echt je schouder niet verzieken want dan kun je de rest van je leven wat cardio doen and thats it. EN CARDIO IS NIET LEUK!![]()
![]()
Precies zelfde spot als ik waar ik last van heb opt moment. Mijn waarschijnlijke diagnose was beginnende slijmbeursontsteking. Als je daar te lang mee doorgaat kan je zo een jaar uit de running zijn... Beter doe je het even rustig aan voorlopig. Als snap ik natuurlijk ook wel dat je geen slijmbeurs hoeft te hebben alleen omdat je last hebt van zelfde plekquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:39 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is het voor mij dus ook... en dat blijft dan even jengelen en verdwijnt na verloop van tijd weer na het sporten
[..]
Nja het is meer dan alleen spierpijn, echt stekend/drukkend zie onderstaande foto.
[..]
[ afbeelding ]
Waar mijn vinger zit, daar doet het dan zeer. (die drukt er nu dus op)
Eigenlijk ook echt alleen heel heftig aan die kant, de andere kant valt in verhouding mee.
Wat betreft die ellebogen, ik heb geprobeerd de stang iets verder voor mij uit te drukken (onderkant borst), meer in het midden van mijn borst, meer aan de bovenkant van mijn borst, met wel een arch in my back en zonder arch in my back, etc etc
Beetje moedeloos word ik ervan.
Zoals de trend is tegenwoordig, moet ik nu gewoon even zeggen dat het met de voorkant van mijn telefooncamera genomen is, een vga kwaliteit, ik heb geen pomp, slechte belichting, etc etc
..
..![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:42 schreef Snakey het volgende:
Dat is precies de plek ja. Je moet gewoon dingen uitproberen, en dan niet 1x maar een andere grip een paar weken volhouden.
En wat hierboven al aangeraden wordt, als de pijn teveel is, rusten. Je wil echt je schouder niet verzieken want dan kun je de rest van je leven wat cardio doen and thats it. EN CARDIO IS NIET LEUK!hypochonder als ik ben..... zal ik even een afspraak met de fysio makenquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:42 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Precies zelfde spot als ik waar ik last van heb opt moment. Mijn waarschijnlijke diagnose was beginnende slijmbeursontsteking. Als je daar te lang mee doorgaat kan je zo een jaar uit de running zijn... Beter doe je het even rustig aan voorlopig. Als snap ik natuurlijk ook wel dat je geen slijmbeurs hoeft te hebben alleen omdat je last hebt van zelfde plek
Thanks for the tips in elk geval, ik zal toch nog eens lopen stunten met de grip, en even een tijdje mijn focus shiften van borst naar schouders.YouTube
Wat denken jullie trouwens van deze fruitcake manlet?
Benched 200kg. @ 0:44
rest van z'n video's zijn nogal vaag, maar benchen kan die wel zeg gdvr![]()
(edit, verkeerde video zat d'r bij)
[ Bericht 10% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 11:05:43 ]![]()
Hij benched 215kg maar wel met beetje hulp.Die 200kg ging wel helemaal alleen.
Wel gewoon supersterk natuurlijk!![]()
alleen voor z'n tricepss ff te oefenen op nog hogere gewichtenquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:04 schreef Questular het volgende:
Kan iemand me die laatste bp uitleggen? Met daf foam achtig ding?![]()
partial reps voor alleen het bovenste gedeelte.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:04 schreef Questular het volgende:
Kan iemand me die laatste bp uitleggen? Met daf foam achtig ding?
Waarschijnlijk is dat het gedeelte wat hem normaal de meeste problemen oplevert, op deze manier kan je dus alleen het bovenste gedeelte van de lift trainen.![]()
oh ja je hebt gelijk, nee dan is het goed ik dacht al pff 220quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:03 schreef DjMark het volgende:
Hij benched 215kg maar wel met beetje hulp.Die 200kg ging wel helemaal alleen.
Wel gewoon supersterk natuurlijk!![]()
![]()
![]()
Wel respect,quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:56 schreef RaymondK het volgende:
Wat denken jullie trouwens van deze fruitcake manlet?
Benched 200kg. @ 0:44
rest van z'n video's zijn nogal vaag, maar benchen kan die wel zeg gdvr![]()
(edit, verkeerde video zat d'r bij)
Maat van me waar ik gisteren mee trainde, ook een manlet. BP 150 kilo.
Zijn legpress is niet te geloven, 400++ kilo, alle 20 kilo platen houden we dan bezet in de gym.... het opruimen is het vervelendst
![]()
Squatten 200 kilo
Komt dat door het kleinere hefboom effect wat manlets hebben ofzo?YouTube
Kleinere rom.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Komt dat door het kleinere hefboom effect wat manlets hebben ofzo?![]()
En maar denken dat ze hun lengte gecompenseerd hebben met hun kracht en dat die kracht los staat van hun lengtequote:![]()
![]()
Makes sence..quote:
Wel apart trainen, blijven vaak met die gewichten schuiven
Leg press kan ik mee tot 240 kilo max 1*8
maar dat is voor hem warm up zo'n beetje
Zaterdag weer benendag!!!! Heerlijk vind ik dat, ik weet niet waarom maar krijg er goed gevoel van als ik mijn benen heb getraind. Ga voor een nieuw PR met squatten, ik gok dat ik 130 kilo meer dan 1x kan. Dus daar ga ik ook voor aangezien 115 kilo mij 10x lukte
Wel ff een bandje om
YouTube
Go aesthetic manlets!go!
Ben op een missie om te reproducen met alle beeldschone chicks van 1.70m of kleiner.Gaat me nog best lang duren eigenlijk.
Down met de average height hier, Nederland = Manletland. De langere vrouwen zullen verdwijnen in de blenders van het nieuwe regime, leg-lengthening surgeries worden verboden en manmores (> 1.85) worden te werk gesteld op de plantages om alle hongerige manlets te voeden.![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:20 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wel apart trainen, blijven vaak met die gewichten schuivenHij benched in oude video's ook met Dikke kettingen die onderaan op de grond liggen en bovenaan er aan hangen. En met een rubber/elastieke band gespannen tussen z'n ellebogen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:04 schreef Questular het volgende:
Kan iemand me die laatste bp uitleggen? Met daf foam achtig ding?![]()
Ik wil een inv. surgerie like that.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:25 schreef Panzermaus het volgende:
Go aesthetic manlets!go!
Ben op een missie om te reproducen met alle beeldschone chicks van 1.70m of kleiner.Gaat me nog best lang duren eigenlijk.
Down met de average height hier, Nederland = Manletland. De langere vrouwen zullen verdwijnen in de blenders van het nieuwe regime, leg-lengthening surgeries worden verboden en manmores (> 1.85) worden te werk gesteld op de plantages om alle hongerige manlets te voeden.![]()
Als het tussen een oorlog komt tussen manlets en normale mensen dan winnen jullie waarschijnlijk ook nog omdat de meeste tanks en vliegtuigen ook voor manlets gemaakt zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:25 schreef Panzermaus het volgende:
Go aesthetic manlets!go!
![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Als het tussen een oorlog komt tussen manlets en normale mensen dan winnen jullie waarschijnlijk ook nog omdat de meeste tanks en vliegtuigen ook voor manlets gemaakt zijn![]()
hah. en alle bunkers die d'r momenteel nog zijn ook. Eerste de beste keer dat ik een sprintje moet trekken in een oud fort of bunker liggen m'n tanden d'r uit.![]()
Raymond jij bent ook een manlet!quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:29 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
hah. en alle bunkers die d'r momenteel nog zijn ook. Eerste de beste keer dat ik een sprintje moet trekken in een oud fort of bunker liggen m'n tanden d'r uit.![]()
Deze discussie hebben we laatst ook al gevoerd, en toen kwam het neer op <1,75 is in Nederland Manlet toch?YouTube
Was klaar maar had nog zin in ohp deed het per ongeluk tegen mn kin aan
rondkijken of iemand het zag en voelen of er bloed zat
nooit meer iets doen buiten routinefan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Nette rugquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
Kan aan de foto liggen hoor, maar ik
zie bijna geen aderen? Ik heb zelf bijna geen aderen en roep altijd dat dat komt omdat ik volgens mij low T heb, maar als jij ook geen aderen hebt, moet het haast wel wat anders zijn
-
Doet mij denken aan een van mij eerste workouts, ik dacht dat ik wel nog even drie setjes kon bankdrukken nadat ik al een volledige workout had gedaan, lag ik daar met de stang op mijn nekquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:53 schreef Beach het volgende:
Was klaar maar had nog zin in ohp deed het per ongeluk tegen mn kin aan
rondkijken of iemand het zag en voelen of er bloed zat
nooit meer iets doen buiten routine![]()
![]()
Bedankt maatje! Klopt, die foto zie je geen aderen. Ze zijn er wel, maar alleen op mijn armen en schouders.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nette rug
zie bijna geen aderen? Ik heb zelf bijna geen aderen en roep altijd dat dat komt omdat ik volgens mij low T heb, maar als jij ook geen aderen hebt, moet het haast wel wat anders zijnBovendien nemen ze een stuk in omvang + zichtbaarheid toe wanneer die bloat + bulking belly weg is.
Of gewoon een pump.
Gisteren, na trainen.![]()
Mijn vp is inmiddels 23,5Ik wil rond de 20 komen, ff kijken hoe het eruit ziet voordat ik een exact getal als doel neem, de spiegel vertelt me genoeg.
Mijn vvm is inmiddels 61,2 kgI'm a proud momma!
![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:35 schreef MarMar het volgende:
Mijn vp is inmiddels 23,5Ik wil rond de 20 komen, ff kijken hoe het eruit ziet voordat ik een exact getal als doel neem, de spiegel vertelt me genoeg.
Mijn vvm is inmiddels 61,2 kgI'm a proud momma!
![]()
Hoelang heb je er over gedaan?![]()
FREAK, FREAK....quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik sta in het rood Getting too tall there . Ik ben een awkward faggot![]()
![]()
![]()
Dit is eigenlijk hoe ik al 3 jaar train, maar heb er nu een 5e benendag bij gepland. Isolatie's worden wel eens vervangen voor andere uiteraard.
Kan iemand me zeggen of er iets anders/beter kan, kwa timing bijv.
Zijn de leg extentions/curl zo goed ingedeeld? Of juist andersom?
Thanks!
1 Chest/triceps:
• Benchpress (wissel wekelijks afh tussen oly of dumble)
• Incline Bench (wissel wekelijks afh tussen oly of dumble)
• Cable flyes zo http://www.fitnessprogram(...)cable-flyes-jpg.604/
• French scull crushers
• Tricep kick back
• Tricep rope
2 Legg:
• Squat
• Leg press
• Calfs
• Leg extention
3 Shoulders:
• Overhead dumble press
• Side raizes zo
http://t2.gstatic.com/ima(...)NruOv2YEIc_NYzgnWjTz
• Front raises with plate
• Reversed cable flyes zo
http://sportize.me/blog-d(...)SH018-02-300x225.jpg
• of liggend op bankje met dumbles
• Military press om alles te killen
4 Upper back/ biceps
• Latteral pull down wide grip
• Seated rows
• Latteral pull up wide grip (bodyweight)
• Face pulls
• Straight bar curl
• Hammer curl
5 Nieuwe Legg dag/onderarmen:
• Deadlift
• Lunges squats met dumbles
• Leg curl
• Shruggs met olybar
• Wrist curls met kabel of dumbles
Dag 1 en 3 wissel ik wel eens
Dag 6,7 Lichte cardio, wat planks, hanging legg raizes, weighted situps. Of helemaal niets.
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 13:03:10 ]![]()
dat gaat wel goed, ik heb een pluim gekregen van de juffrouw.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:51 schreef seto het volgende:
Boring, vertel liever hoe het met yoga gaat Raymond.![]()
oh ja dat bedoel ik ja.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:57 schreef 16meter het volgende:
waarom geen isolatie voor hamstrings?
of bedoel je met leg extension down gewoon een leg curl?
zal het ff editten. Dat is idd. legg curl![]()
Een vraagje: ik train op dit moment bij F4F (vrij ruk, maar ik kan er liften en ben ook aan het rondkijken voor een betere gym) en voor de deadlifts gebruik ik magnesiumpoeder, want alles vanaf 180kg begint al vrij snel te glijden zonder chalk. Nou vinden ze dit daar een probleem, ook al ruim ik het altijd op.Echter is het zo dat nergens in de huisregels staat dat dit niet mag. De vestigingsmanager heeft dit gewoon ter plekke bepaald. Ze vroeg of ik handschoenen of straps kon gebruiken, maar daar doe ik niet aan. Ik heb haar een half uur staan uitleggen dat er voor alle filialen dezelfde huisregels gelden en je ook met dezelfde pas in elke F4F in NL kan sporten onder dezelfde huisregels en dat zij subjectief heeft bepaald dat magnesiumpoeder niet is toegestaan; "dit is geen powerlifting sportschool"
. Ik ben het zwaar met haar oneens. Wat vinden jullie en moet ik er verder achteraan? Ik kan er op zich prima liften en er zijn genoeg gewichten (de dumbells vallen wel zwaar tegen), aan de andere kant ben ik wel op zoek naar iets beters. Het gaat eigenlijk meer om het principe.
![]()
Ik begrijp het wel. JIJ kan het wel goed opruimen, maar als jij het mag dan mag iedereen het..
En wordt het binnen de korstte keren een teringbende.. Vooral bij de gemiddelde F4F/Basic Fit bezoekers.![]()
True. Voor zover ik weet ben in de enige die dat bij mijn vestiging doet. En als ik het doe krijg ik altijd die blikken van "Wat doe jij nou?!".quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:08 schreef seto het volgende:
Alsof de gemiddelde F4F bezoeker deadlifts doet.![]()
Ja maar er staat niet in de huisregels (die voor alle filialen geldt) dat magnesiumpoeder niet mag. Dat f4f een bejaardensportschool is, heeft daar niks mee te maken. Wie is de vestigingsmanager om de regels aan te passen en subjectief te manipuleren? Ik weet niet, maar ik vind het vreemd dat dit kan en ik twijfel om er achteraan te gaan.![]()
Kan iemand deze krijgen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23013520
?
En deze svp: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cphy.c110066/abstract![]()
Dan hebben ze geen poot om op te staan, volgende keer een kopie van die huisregels meenemen en als ze weer beginnen te zeiken laat je ze ff de regels lezen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef 33 het volgende:
Ja maar er staat niet in de huisregels (die voor alle filialen geldt) dat magnesiumpoeder niet mag. Dat f4f een bejaardensportschool is, heeft daar niks mee te maken. Wie is de vestigingsmanager om de regels aan te passen en subjectief te manipuleren? Ik weet niet, maar ik vind het vreemd dat dit kan en ik twijfel om er achteraan te gaan.![]()
@RaymondK,
>Op je rug dag zou ik lat pull downs vervangen voor pullups/chins.
>Lunges doe ik zelf altijd met barbell, ik kan dan meer gewicht gebruiken en ben beter in balans. Met dumbells ronden je schouders ook meer, en dus meer risico om je rug te krommen.![]()
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:35 schreef DjMark het volgende:
@RaymondK,
>Op je rug dag zou ik lat pull downs vervangen voor pullups/chins.
>Lunges doe ik zelf altijd met barbell, ik kan dan meer gewicht gebruiken en ben beter in balans. Met dumbells ronden je schouders ook meer, en dus meer risico om je rug te krommen.
Ik vond dat idd. ook al dubbel op. thanks. Heb alleen wel moeite met bodyweight wide grip pull up waardoor ik niet echt een vol setje van 8 kan halen. Ja eerste setje, maar daarna lukt dat neit meer.
Met de latteral pull down heb ik het idee dat ik meer m'n lats kan burnen
ga ik ook es proberen dan met bar die lunges thanks.![]()
Hee allen,
Ik lees hier nu al een behoorlijke tijd mee, echter vond ik niet dat ik enig recht van spreken had aangezien ik maar geen gym kon vinden hier in Leuven waar ik kon deadliften/squatten.. Eindelijk iets gevonden sinds een paar maanden dus nu toch wel een keertje tijd om me even te melden, meelurken is ook niet altijd fijn.
Eigenlijk al heel m'n leven al sportief geweest, zo'n beetje elke sport wel gedaan, maar qua krachttraining meer de dingen die ik thuis kon doen (was altijd enorme fan van pull-ups aan de trap of BWsquats tijdens het tandenpoetsen). Totdat ik een aantal jaar geleden als exchange student naar Amerika ging, mee ging doen met Football daar en natuurlijk ook mee het krachthonk in. Geweldig was dat, nooit er echt zelf ingedoken, maar ging wel lekker (zeker met het calorierijk voedsel).
Eenmaal terug ging ik dus studeren in Leuven (België), maar man o man wat een drama is het hier met een gym vinden. Ik heb dus het eerste jaar bij de universiteitsgym gezeten, spotgoedkoop (55euro voor een half jaar), maar zo enorm underequipped... Wel ging ik me enorm interesseren in het bodybuilden, zo ook dit forum gevonden. Sinds februari dit jaar eindelijk dus iets gevonden, maar voor een stad als Leuven is het wel een drama.
Anyway, even wat snelle stats voor degene die het bovenste verhaal geskipt hebben (I don't blame you)
1.74m en 71kg (weer 1 erbij voor team-manlet)
BP: 9x 60kg
SQ: 10x 90kg
DL: 6x 105kg
OHP: 6x 45kg
Heb in het begin goed gelet op de juiste vorm, merk wel dat ik in een aantal nog een stuk hoger kan, daarom ook de gekke rep-range aangezien ik bij de laatste set een beetje aan het kijken ben.
Dat was wel lang genoeg zo denk ik maar![]()
![]()
Ah ja sorry, schrappen idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.
Ik vond dat idd. ook al dubbel op. thanks. Heb alleen wel moeite met bodyweight wide grip pull up waardoor ik niet echt een vol setje van 8 kan halen. Ja eerste setje, maar daarna lukt dat neit meer.
ga ik ook es proberen dan met bar die lunges thanks.
Als je wat moeite hebt om setjes van 8 reps te halen, deze oefening wel als 1e doen.
Als je 4 setjes van 5+ reps zou kunnen zit je ook al wel aardig kwa range denk ik, vanuit daar proberen uit te bouwen.![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:03 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ah ja sorry, schrappen idd.
Als je wat moeite hebt om setjes van 8 reps te halen, deze oefening wel als 1e doen.
Als je 4 setjes van 5+ reps zou kunnen zit je ook al wel aardig kwa range denk ik, vanuit daar proberen uit te bouwen.![]()
idd. doe hem wel als eerste dan.
met lat pull down raak je ze ook wel, maar doe je het toch ook gauw uit je core d'r bij.
die wide grip pull up is wel betere isolatie.![]()
Jazeker, minder mogelijkheden tot cheaten.
Overigens is de smalle grip ook prima.
En palmen naar je toe ook.
Zijn maar relatief kleine verschillen die die uitvoeringen maken.
Als basis zou ik wel wide grip palmen van je af gebruiken.
Maar gewoon af en toe afwisselen kwa gripwijdte en bij smal ook eens palmen naar je toe.![]()
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROMquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.
ga ik ook es proberen dan met bar die lunges thanks.![]()
Er zit wel verschil in hoe hoog je je lats pakt met die grips. Was een keer een mooi filmpje van CheffBuff van.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef DjMark het volgende:
Jazeker, minder mogelijkheden tot cheaten.
Overigens is de smalle grip ook prima.
En palmen naar je toe ook.
Zijn maar relatief kleine verschillen die die uitvoeringen maken.
Als basis zou ik wel wide grip palmen van je af gebruiken.
Maar gewoon af en toe afwisselen kwa gripwijdte en bij smal ook eens palmen naar je toe.![]()
maar dan pak je je lats toch beter?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef 16meter het volgende:
wide grip = kleinere rom
[..]
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROM
net als dat je zo wijd mogelijk pakt op die pull down machine?
Of bedoel je het om langzaam aan meer reps te kunnen doen en dat op te kunnen bouwen?
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 15:07:31 ]![]()
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:16 schreef RaymondK het volgende:
maar dan pak je je lats toch beter?
net als dat je zo wijt mogelijk pakt op die pull down machine?
Of bedoel je het om langzaam aan meer reps te kunnen doen en dat op te kunnen bouwen?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik pak hem ook altijd op die 2 manieren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).![]()
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).
Nou dan ga ik het maar eens anders proberen.
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.![]()
In powerliften wordt vaak zo wijd mogelijk gepakt om de rom te verkleinen. Hoewel er een maximum van (ik geloof) 83 cm is ingesteld zodat het niet een rom van 10cm wordt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.![]()
![]()
Summary: Hand orientation (supinated, neutral, pronated) and grip width are commonly varied during pull-ups and lat pull-downs in an attempt to focus the training on specific muscle groups or to ensure that the movement is specific to the sporting action. The aim of this article was to indentify if varying grip width and hand orientation effects muscle activity during pull-ups and lat pull-downs. It has been demonstrated that using rotating handles during pull-ups or using a pronated grip during lat pull-downs tends to result in the greatest activation of the latissimus dorsi, with no difference in latissimus dorsi activity between grip widths.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
gdvrquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:35 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Summary: Hand orientation (supinated, neutral, pronated) and grip width are commonly varied during pull-ups and lat pull-downs in an attempt to focus the training on specific muscle groups or to ensure that the movement is specific to the sporting action. The aim of this article was to indentify if varying grip width and hand orientation effects muscle activity during pull-ups and lat pull-downs. It has been demonstrated that using rotating handles during pull-ups or using a pronated grip during lat pull-downs tends to result in the greatest activation of the latissimus dorsi, with no difference in latissimus dorsi activity between grip widths.Nou dan gaan we wat beleven hoor. Ik denk dat ik het dan veel beter kan als ik niet zo wijd pak.
Thanks manneh
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 15:07:49 ]![]()
Het hielp mij om redelijk rap van 90 naar 5x 100 (met spotter) te gaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
gdvrNou dan gaan we wat beleven hoor. Ik denk dat ik het dan veel beter kan als ik niet zo wijt pak.
Thanks manneh
En m'n schouders voelen zich er beter bij...![]()
We gaan het zien volgende weekquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het hielp mij om redelijk rap van 90 naar 5x 100 (met spotter) te gaan.
En m'n schouders voelen zich er beter bij...![]()
![]()
Ik kon die spotter al niet plaatsen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef DjMark het volgende:
@Snakey, wij hebben het hier over pullups/chins. Volgens mij praat jij over benchpress?
Dacht met een paar vingers onder je schoenen of zo. En van 90kg bw +10kg schijf aan riem.![]()
Ow.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef DjMark het volgende:
@Snakey, wij hebben het hier over pullups/chins. Volgens mij praat jij over benchpress?![]()
Ik ging van post 50 ofzo naar 110 geloof ik.![]()
Sorry.![]()
![]()
Wij zitten qua gewicht ongeveer gelijk, merk je aan je pull-ups/chin-ups/dips ook dat je wel heel wat gewicht omhoog moet duwen? Als ik de lichtere mensen in de gym zie gaan en ik mezelf zie ploeteren lijkt het echt een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik kon die spotter al niet plaatsen.
Dacht met een paar vingers onder je schoenen of zo. En van 90kg bw +10kg schijf aan riem.![]()
Ik ben in november begonnen met trainen revalideren. Ik was toen een stukje lichter maar ook zeker een stuk vetter dan nuquote:Mijn spieren groeien zichtbaar en redelijk snel, dat mag ook wel wanneer je bedenkt dat ik van november tot nu die legpress van 10kg (echt met moeite toen
) naar de 130kg heb gewerkt.
En nee ik vergeet geen 0, het was echt tien kg.![]()
Ja best looiig ja. 'k doe m'n schoenen ook al uit vaak om een kg te cheatenquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Wij zitten qua gewicht ongeveer gelijk, merk je aan je pull-ups/chin-ups/dips ook dat je wel heel wat gewicht omhoog moet duwen? Als ik de lichtere mensen in de gym zie gaan en ik mezelf zie ploeteren lijkt het echt een wereld van verschil.![]()
Bij die lichte mensen is het meestal all arms no leggs...![]()
![]()
Heb de video's van chefbuff eens bekijken. Nergens advoceert hij om wide grip pull-ups te gebruiken i.p.v. normale. Het enige wat hij zegt is om de pull-up net buiten schouderwijdte te pakken.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Als het kan thuis een bar ophangen. Hen ik ook gedaan en ik doe nu regelmatig pull ups en chins. Ben in redelijk korte tijd van 2 naar 7 reps gegaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben waanzinnig slecht met pull ups/chin ups. Werk er wel aan.![]()
Ik ging vandaag voor het eerst chinups en dips doen zonder assisted plates. Ging eigenlijk beter dan ik dacht. Had verwacht dat ik eigenlijk geeneens een hele chinup kon doen, vooral omdat het aan het einde van mn training was. Maar kreeg er toch nog 8 dips en 3 chinups uit. Ik was tevreden![]()
![]()
Je sport superveel, als je lichaam het aankan (dus die suikers wel weer kwijtraakt) zou ik zeggen: gewoon je vruchtensap blijven drinken. Mijn gevoel is dat "genieten" ook goed is voor je vooruitgang/groei. Te gedisciplineerd leven is technisch misschien wel het beste, in de praktijk is dat nog maar de vraag.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:39 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
[..]
Misschien snap ik het nu dan toch niet helemaal goedWant het gaat mij niet om afvallen, dus ik dacht dat suikers enzo dan prima zouden zijn. Helemaal omdat mn BF al vrij laag is. Of is het sowieso slecht?
Vruchtensap is net m'n koffie 's ochtends, dat geef ik liever niet op![]()
Dips doe ik sowieso op een bench, lower body loopt best redelijk voor op de upper bodyquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja best looiig ja. 'k doe m'n schoenen ook al uit vaak om een kg te cheaten![]()
Bij die lichte mensen is het meestal all arms no leggs...![]()
![]()
weighted?quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:41 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Dips doe ik sowieso op een bench, lower body loopt best redelijk voor op de upper bodyYouTube
Ja, daarover gesproken, de platen hier gaan tot 25 kilo. Meestal train ik alleen en is 2 platen niet praktisch in verband met schuiven. Laatst wel met iemand naar de gym geweest en toen met 35kg gebenchdipt. Benen zijn echter dermate zwaar dat ze de 35 kilo makkelijk te boven gaan en ik dus nog geen normale dips kan doenquote:![]()
![]()
^^quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je sport superveel, als je lichaam het aankan (dus die suikers wel weer kwijtraakt) zou ik zeggen: gewoon je vruchtensap blijven drinken. Mijn gevoel is dat "genieten" ook goed is voor je vooruitgang/groei. Te gedisciplineerd leven is technisch misschien wel het beste, in de praktijk is dat nog maar de vraag.
Fructose is in principe pas een probleem als je langere tijd boven onderhoud gaat eten en richting buik/vetklep gaat. Het overschot aan energie wordt in/rond de lever gedepositeerd als vet, waardoor je o.a. fatty liver syndrome kunt krijgen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatty_Liver_Syndrome
Voor 'normale' mensen kan fructose (en dus ook sucrose / tafelsuiker) in principe weinig kwaad, al is het het beste als je er niet nadrukkelijk naar op zoek gaat door vruchtensappen of fris etc. te drinken.
Beter is om te kijken of je zonder al die zoetigheid kunt leven. Als je per se altijd zoetigheid uit vruchtensap, fris, koek, hagelslag of snoep wil, in plaats van een friszure appel bijvoorbeeld, ben je in principe licht verslaafd aan de kick die suiker geeft. Kwestie van afbouwen.Confidence through competence![]()
hmmm, ik zou toch zweren dat...quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:17 schreef Verbosity het volgende:
Heb de video's van chefbuff eens bekijken. Nergens advoceert hij om wide grip pull-ups te gebruiken i.p.v. normale. Het enige wat hij zegt is om de pull-up net buiten schouderwijdte te pakken.
I.i.g. weer wat geleerd dan![]()
![]()
Super!quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik ben in november begonnen met trainen revalideren. Ik was toen een stukje lichter maar ook zeker een stuk vetter dan nuMijn spieren groeien zichtbaar en redelijk snel, dat mag ook wel wanneer je bedenkt dat ik van november tot nu die legpress van 10kg (echt met moeite toen
) naar de 130kg heb gewerkt.
En nee ik vergeet geen 0, het was echt tien kg.
Wat was je BF in november als ik vragen mag?Je bent trouwens een ware voorbeeld voor veel vrouwen.
![]()
![]()
incl. de mokkels die er rondlopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:51 schreef seto het volgende:
Boring, vertel liever hoe het met yoga gaat Raymond.![]()
26,7% en thx!quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:52 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Super!
Wat was je BF in november als ik vragen mag?Je bent trouwens een ware voorbeeld voor veel vrouwen.
![]()
![]()
nou woensdag waren er wel wat hele jonge bij. Zou bijna vallen onder,quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus niet mijn ding.![]()
ben wel een vreemde eend in de bijt daar lol. Wel leuk die full sized spiegelwall dat wel natuurlijk, lekker na schouders of chestdag, in me hempie, ff Yogajen. ff de Narcistic meh opladen
![]()
en je ziet verders iedereen goed he
![]()
Ik stond opeens vooraan dit keer trouwens.Probeer altijd sneaky achterin een plekje te vinden zodat dat gestunt soms niet zo opvalt, maar nou stond ik naast de juff
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 16:12:22 ]![]()
Ik had overigens best jonge mensen toen ik aan het yoga'en was. De groep erna had ook vrij veel jonge mensen, het kan toeval zijn of aan de sportschool liggen. Kan nu helaas niet meer yoga'en omdat het samenvalt met wat anders![]()
![]()
Hey,quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nette rug
zie bijna geen aderen? Ik heb zelf bijna geen aderen en roep altijd dat dat komt omdat ik volgens mij low T heb, maar als jij ook geen aderen hebt, moet het haast wel wat anders zijn
Kom jij vaak naar Nederland toe?![]()
Haha dankjequote:Op vrijdag 19 april 2013 15:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je sport superveel, als je lichaam het aankan (dus die suikers wel weer kwijtraakt) zou ik zeggen: gewoon je vruchtensap blijven drinken. Mijn gevoel is dat "genieten" ook goed is voor je vooruitgang/groei. Te gedisciplineerd leven is technisch misschien wel het beste, in de praktijk is dat nog maar de vraag.Ik denk idd dat ik het dan een stuk sneller zat zal worden. Maar probeer iig te letten op niet snoepen enzo, en genoeg eiwitten binnen krijgen.
Bij ons in de yogales zijn ook bijna alleen maar jonge mensen, man:vrouwverdeling van 2:8 denk ik.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:09 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik had overigens best jonge mensen toen ik aan het yoga'en was. De groep erna had ook vrij veel jonge mensen, het kan toeval zijn of aan de sportschool liggen. Kan nu helaas niet meer yoga'en omdat het samenvalt met wat anders![]()
Volgens een oud artikel in t nrc wordt Fructose ook sneller in t buikvet opgeslagen tov glucose wat eerder naar t onderhuidse vetopslag gaat.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
^^
Fructose is in principe pas een probleem als je langere tijd boven onderhoud gaat eten en richting buik/vetklep gaat. Het overschot aan energie wordt in/rond de lever gedepositeerd als vet, waardoor je o.a. fatty liver syndrome kunt krijgen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatty_Liver_Syndrome
Voor 'normale' mensen kan fructose (en dus ook sucrose / tafelsuiker) in principe weinig kwaad, al is het het beste als je er niet nadrukkelijk naar op zoek gaat door vruchtensappen of fris etc. te drinken.
Beter is om te kijken of je zonder al die zoetigheid kunt leven. Als je per se altijd zoetigheid uit vruchtensap, fris, koek, hagelslag of snoep wil, in plaats van een friszure appel bijvoorbeeld, ben je in principe licht verslaafd aan de kick die suiker geeft. Kwestie van afbouwen.
http://vorige.nrc.nl/wete(...)slechter_dan_glycose
Geen idee of het een credible onderzoek is, daar heb ik geen kaas van gegeten.
Don't shoot the messenger als er geen kont van blijkt te kloppen![]()
Voor je gezocht maar helaas niet gratis.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:14 schreef Diabox het volgende:
Kan iemand deze krijgen:
?
En deze svp: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cphy.c110066/abstract![]()
Jep, dat klopt zo'n beetje wel:quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens een oud artikel in t nrc wordt Fructose ook sneller in t buikvet opgeslagen tov glucose wat eerder naar t onderhuidse vetopslag gaat.
http://vorige.nrc.nl/wete(...)slechter_dan_glycose
Geen idee of het een credible onderzoek is, daar heb ik geen kaas van gegeten.
Don't shoot the messenger als er geen kont van blijkt te kloppen
Als je boven onderhoud eet, met een groot deel van je energieinname in de vorm van fructose, wordt het extra vet in/rond je lever - ofwel in je buik - neergeplempt.quote:De 32 mensen die voor een beslissend experiment tien weken lang een kwart van hun nodige calorieën uit een glucosedrank haalden, of uit een fructosedrank, kwamen ruim een kilo aan. Dat kwam omdat ze verder mochten eten wat ze wilden. De gesuikerde frisdrank was dus grotendeels ‘extra’.
Overigens denk ik dat het hele insuline resistentie / hart- en vaatziekte / diabetes-verhaal het best te herleiden is naar een algemene energieoverschot. Er zijn wel een paar 'extra' schuldigen aan te wijzen, zoals fructose en de bijbehorende vetopslag in de buik, maar wanneer je op of onder onderhoud eet, dan kan fructose in normale doses weinig kwaad. Dus om alles de schuld te geven aan fructose of verzadigd vet, of... etc. is imo niet helemaal eerlijk.
Dat jarenlange energieoverschot = bierbuik / obesitas een veel betere, algemene link is lijkt me een eerlijker verhaal, zonder een macronutrient categorie de schuld te geven.Confidence through competence![]()
Ik heb deze voor je: "Characterization and Regulation of Mechanical Loading-Induced Compensatory Muscle Hypertrophy", heb je een emailadres waar ik m naar kan sturen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:14 schreef Diabox het volgende:
Kan iemand deze krijgen:
?
Je moet zowel wijde als wat smallere chin/pullups doen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef 16meter het volgende:
[..]
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROM
Normaal wijd geeft de beste spierbelasting, dat is de meestal de max lengte van de pullup bar, wijder, dus absurd wijd geeft een te kleine rom.
Het komt er op neer dat je makkelijk met de pullupbar de bovenkant van je borst kunt blijven halen, dan doe je het goed.
Altans zo is mijn kijk er op
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 16:49:06 ]![]()
Nee je doet het gewoon goed waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.
Kijk anders even bij deze knaap (strengthproject), de man achter CT Fletcher.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 16:52:02 ]![]()
chefbuff is een homo.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:17 schreef Verbosity het volgende:
Heb de video's van chefbuff eens bekijken. Nergens advoceert hij om wide grip pull-ups te gebruiken i.p.v. normale. Het enige wat hij zegt is om de pull-up net buiten schouderwijdte te pakken.![]()
Iemand die 200 euro wil hebben? En een Gratis weightgainer drankje er bij?
http://www.proefpersoon.n(...)orierijke-drank.html
[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 17:50:16 ]![]()
Ik doe het wel ik ben ecto.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:44 schreef ZetaOS het volgende:
http://www.proefpersoon.n(...)orierijke-drank.html![]()
HAHAquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Lol. Mijn lengte staat hier niet eens bij tussen.![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Lol. Mijn lengte staat hier niet eens bij tussen.brahski toch
Wat was jouw height ook al weer?Groep < 30 jaar jaar zit al vol.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:44 schreef ZetaOS het volgende:
http://www.proefpersoon.n(...)orierijke-drank.html![]()
En je mag nie roken, jammer seg.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:53 schreef Panzermaus het volgende:
[..]brahski toch
Wat was jouw height ook al weer?
[..]
Groep 20-30 jaar zit al vol.![]()
5'5.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:53 schreef Panzermaus het volgende:
[..]brahski toch
Wat was jouw height ook al weer?
[..]
Groep 20-30 jaar zit al vol.![]()
Roken is dom.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:54 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
En je mag nie roken, jammer seg.Hmm, en hoe ervaar je dat in het dagelijks leven? Ben je overal de kleinste eigenlijk? (van jongens)quote:![]()
Lekker ontspannen tog?quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Roken is dom.
[..]
Hmm, en hoe ervaar je dat in het dagelijks leven? Ben je overal de kleinste eigenlijk? (van jongens)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 18:00:16 ]![]()
Die boterhammen, eet je dat in NL of ook in de VS? Ik kan hier geen fatsoenlijk brood vindenquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:22 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Haha dankjeIk denk idd dat ik het dan een stuk sneller zat zal worden. Maar probeer iig te letten op niet snoepen enzo, en genoeg eiwitten binnen krijgen.
[..]
Bij ons in de yogales zijn ook bijna alleen maar jonge mensen, man:vrouwverdeling van 2:8 denk ik.![]()
![]()
Ik eet altijd van die 12 grain meuk hier, meestal van de Dominics ofzo. Weet niet waar je winkelt? Het brood is hier inderdaad wel viezer jaquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:16 schreef IrCute het volgende:
[..]
Die boterhammen, eet je dat in NL of ook in de VS? Ik kan hier geen fatsoenlijk brood vinden![]()
![]()
Giant/Walmart/Wegmans, heb al verschillende merken uitgeprobeerd maar vind het allemaal vies, zo'n vies zoet smaakjequote:Op vrijdag 19 april 2013 18:17 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik eet altijd van die 12 grain meuk hier, meestal van de Dominics ofzo. Weet niet waar je winkelt? Het brood is hier inderdaad wel viezer jaHeb een keer een maand een geopende verpakking brood laten liggen, was niet eens beschimmeld
sindsdien eet ik wasa knackebrod of wraps
![]()
Bij panera hebben ze wel goed vers brood geloof ik, maar dan betaal je 4-5$ voor een kleine loaf bread![]()
![]()
Oh wat vervelend.. Er is een market place bij ons in de buurt, daar is alles spot goedkoop en hebben ze brood dat ook wat meer op Nederlands brood lijkt. Maar het is wel zoeken idd, ik heb in het begin ook regelmatig met tegenzin brood zitten etenquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
Giant/Walmart/Wegmans, heb al verschillende merken uitgeprobeerd maar vind het allemaal vies, zo'n vies zoet smaakjeHeb een keer een maand een geopende verpakking brood laten liggen, was niet eens beschimmeld
![]()
Bij panera hebben ze wel goed vers brood geloof ik, maar dan betaal je 4-5$ voor een kleine loaf bread
Panera is sowieso echt goddelijk. Die cinnamon rollsDaar zou ik me echt dood aan kunnen eten.
![]()
maak gewoon je eigen brood als je zonodig brood wil hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
Giant/Walmart/Wegmans, heb al verschillende merken uitgeprobeerd maar vind het allemaal vies, zo'n vies zoet smaakjeHeb een keer een maand een geopende verpakking brood laten liggen, was niet eens beschimmeld
![]()
Bij panera hebben ze wel goed vers brood geloof ik, maar dan betaal je 4-5$ voor een kleine loaf bread![]()
Hier isBrood van Menno favoriet, maar dat is idd 4/5 Euro. Ik kan ook bij Jordys bakery een klein desembrood halen, die zijn "maar" 2.75 Euro.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
![]()
Bij panera hebben ze wel goed vers brood geloof ik, maar dan betaal je 4-5$ voor een kleine loaf bread
http://www.vanmenno.nl/![]()
Zit jij ook in de VS dan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hier isBrood van Menno favoriet, maar dat is idd 4/5 Euro. Ik kan ook bij Jordys bakery een klein desembrood halen, die zijn "maar" 2.75 Euro.![]()
Waar heb je het dan over?quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
No man, in the United States of the Netherlands.![]()
![]()
Nou meeste supermarkt of bakkersbrood is hier ook wat jij aanhaalt. Zit zo vol met broodverbeteraars dat het een week lang goed blijft.quote:![]()
500 gr kwark = 65gr eiwit . Dan heb ik al 54% van mijn dagelijks benodigde eiwitten binnen - uitgaande van 2kg p/lichaamsgewicht kg.
Kloppen deze waarden wel?
http://www.voedingswaarde(...)d=56#prodgramsanchor
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 19:05:32 ]![]()
Kijk op het bakje in de winkel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:02 schreef Dimachaerus het volgende:
500 gr kwark = 65gr . Dan heb ik al 54% van mijn dagelijks benodigde eiwitten binnen - uitgaande van 2kg p/lichaamsgewicht kg.
http://www.voedingswaarde(...)d=56#prodgramsanchorfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Welke kwark heb jij dan? Zelf nog nooit een kwark gezien met meer dan 11% eiwitten. Maar je bent gewoon erg licht en dan kloppen die waarden idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:02 schreef Dimachaerus het volgende:
500 gr kwark = 65gr eiwit . Dan heb ik al 54% van mijn dagelijks benodigde eiwitten binnen - uitgaande van 2kg p/lichaamsgewicht kg.
http://www.voedingswaarde(...)d=56#prodgramsanchor![]()
Ik heb nog geen kwark, ben eetschema aan het maken in excel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Welke kwark heb jij dan? Zelf nog nooit een kwark gezien met meer dan 11% eiwitten. Maar je bent gewoon erg licht en dan kloppen die waarden idd.![]()
Iemand die ff snel naar mijn voedingsschema wil kijken?
6.45: Brinta pap met halfvolle melk + beker halfvolle melk
7.30: Banaan
10.00: Boterham met pindakaas
11.15: Boterham met kipfilet
12.30: Boterham met kalkoenfilet
13.45: Boterham met kaas
15.00: Boterham met pindakaas
16.15: Boterham met kaas
17.45: Avondeten (meestal groente met aardappels en vlees) + beker halfvolle melk + banaan
20.45: 250GR magere kwark
22.30: 250GR magere kwark
Op trainingsdag 1 maatschep whey na de training.
Dit levert zo'n 140gram eiwit op, 180gram koolhydraten, 70gram aan vet en 2310kcal. Ik ben 22 met een gewicht van 83 en lengte van 1.84.![]()
Lijkt me erg weinig. Wat zijn je doelen en vet%?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:24 schreef LUFC het volgende:
17.45: Avondeten (meestal groente met aardappels en vlees) + beker halfvolle melk + banaan
Dit levert zo'n 140gram eiwit op, 180gram koolhydraten, 70gram aan vet en 2310kcal. Ik ben 22 met een gewicht van 83 en lengte van 1.84.![]()
hoe ben je hier op gekomen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:24 schreef LUFC het volgende:
Dit levert zo'n 140gram eiwit op, 180gram koolhydraten, 70gram aan vet en 2310kcal. Ik ben 22 met een gewicht van 83 en lengte van 1.84.
wat is je doel? cutten, lijkt me?
waarom nauwelijks vetten? zelfs minder dan 1g/kg?
waarom verspreid je die kwark over 2 eetmomenten in de avond? vergeet onzin over 6-8 maaltijden per dag![]()
Wat dacht je uberhaupt van al dat spreidenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:32 schreef 16meter het volgende:
[..]
hoe ben je hier op gekomen?
wat is je doel? cutten, lijkt me?
waarom nauwelijks vetten? zelfs minder dan 1g/kg?
waarom verspreid je die kwark over 2 eetmomenten in de avond? vergeet onzin over 6-8 maaltijden per dag![]()
ja, zie edit.
zie nu ook dat hij z'n boterhammetjes ook om de x aantal minuten pakt
constant eiwitjes aanvoeren naar die muskels om niet katabool te gaan![]()
Doel: Massa aanzetten
Stats:
1.66
58kg
11%bf
Mijn onderhoud is als ik 3x p/w babylove ss ga doen 2314 ( ben uitgegaan van activiteitsniveau 3, weet niet of dit juist is eigenlijk? )http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoeftequote:1. Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4. Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9
http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/
Eetschema:
Kwark 500 gr 355 ; 65
ei 4x 564 ; 32,4
Liter melk 310 ; 18,5
Havermout 100 gr 380 ; 13,1
Zilvervlies rijst 150 gr 206 ; 4,8
Kipfilet 200gr 314 ; 60
Hollandse wokgroente 200 gr 54; 3
Walnoten 100gr 675 ; 14,4
2858 ; 211,2
kcal / eiwit
Ik zit veel te hoog in eiwitten, met wat kan ik de eiwitten verlagen en kcal behouden? Is dit wel een reëel schema ?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 19:42:00 ]![]()
Ik weet dat zelf ook nooit zo goed, inderdaad. Welk activiteitsniveau ik moet nemen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:41 schreef Dimachaerus het volgende:
Stats:
1.66
58kg
11%bf
Mijn onderhoud is als ik 3x p/w babylove ss ga doen 2314 ( ben uitgegaan van activiteitsniveau 3, weet niet of dit juist is eigenlijk? )
[..]
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
Eetschema:
Kwark 500 gr 355 ; 65
ei 4x 564 ; 32,4
Liter melk 310 ; 18,5
Kipfilet 200gr 314 ; 60
2858 ; 211,2
kcal / eiwit
Ik zit veel te hoog in eiwitten, met wat kan ik de eiwitten verlagen en kcal behouden? Is dit wel een reëel schema ?
Je eet geen brood?![]()
Ik heb niet gemeten hoeveel gram pindakaas ik op een snee brood smeer vandaar dat ik dat er niet bij heb gezet. Normaal eet ik maar 1 of 2 sneetjes brood per dag.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:43 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Ik weet dat zelf ook nooit zo goed, inderdaad. Welk activiteitsniveau ik moet nemen.
Je eet geen brood?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 19:44:45 ]![]()
Denk dat je ongeveer 15gr kan aanhouden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:44 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik heb niet gemeten hoeveel gram pindakaas ik op een snee brood smeer vandaar dat ik dat er niet bij heb gezet. Normaal eet ik maar 1 of 2 sneetjes brood per dag.
Qua activiteit, houd ik altijd redelijk aan, 2-3x per week sporten en verder gewoon student; dus in de boeken.![]()
Is vooral omdat ik anders snel honger krijgquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:34 schreef 16meter het volgende:
ja, zie edit.
zie nu ook dat hij z'n boterhammetjes ook om de x aantal minuten pakt
constant eiwitjes aanvoeren naar die muskels om niet katabool te gaanVet% is rond 16%. Doel is juist bulken. Kwark spreid ik omdat je maar zoveel gram kan opnemen, dus 500 gram in een keer zou zonde zijn lijkt me dan.
Wat raad je aan om eraan toe te voegen?![]()
Teveel eiwitten kan geen kwaad. Je kunt ook griekse yoghurt nemen ipv. kwark. Wel meer kcals, maar ook de nodige vetten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:41 schreef Dimachaerus het volgende:
Stats:
1.66
58kg
11%bf
Mijn onderhoud is als ik 3x p/w babylove ss ga doen 2314 ( ben uitgegaan van activiteitsniveau 3, weet niet of dit juist is eigenlijk? )
[..]
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
Eetschema:
Kwark 500 gr 355 ; 65
ei 4x 564 ; 32,4
Liter melk 310 ; 18,5
Kipfilet 200gr 314 ; 60
2858 ; 211,2
kcal / eiwit
Ik zit veel te hoog in eiwitten, met wat kan ik de eiwitten verlagen en kcal behouden? Is dit wel een reëel schema ?Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.![]()
Ik krijg 76% teveel eiwitten binnen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:51 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Teveel eiwitten kan geen kwaad. Je kunt ook griekse yoghurt nemen ipv. kwark. Wel meer kcals, maar ook de nodige vetten.![]()
![]()
Dan eet je die eieren niet en vervang je de kwark. Sowieso lijkt het me sterk dat je elke dag strak dit schema kunt aanhouden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:52 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik krijg 76% teveel eiwitten binnen.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Ik denk dat ik beter brood met pindakaas / kipfilet ipv eieren ja.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:56 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dan eet je die eieren niet en vervang je de kwark. Sowieso lijkt het me sterk dat je elke dag strak dit schema kunt aanhouden.![]()
Zo, 11% @ 90kg nu volgens meting
Helaas zegt mijn spiegel iets anders
Ik heb de laatste 3 trainingen voor borst en rug de machine pulldown en press gebruikt. Het voelt nu iig aan alsof lats meer getrained worden en zeker biceps doen veel beter mee.
Losse training is wel lekkerder, maar het lijkt nu minder effect te hebben
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Wat doe je eigenlijk verder nog qua sport? Je zit tegen de 3k kcals aan. Dat is best veel voor iemand van jouw lengte en gewicht die alleen maar 3x per week een uurtje lift.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:56 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter brood met pindakaas / kipfilet ipv eieren ja.Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Fructose lijkt het echter toch terecht hoor, tien maal meer potentie in termen van eiwit glycatie dan glucose, cross-linking en polymerisatie van eiwitten ( verhoogde kans op initiatie van reacties met vrije radicalen) en verhoogde serum triglyceriden (zoals je zegt, fructose wordt dus gemetaboliseerd in de lever en omgezet naar fructose-I-fosfaat -> pyruvate -> acteyl-CoA -> vet).quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jep, dat klopt zo'n beetje wel:
[..]
Als je boven onderhoud eet, met een groot deel van je energieinname in de vorm van fructose, wordt het extra vet in/rond je lever - ofwel in je buik - neergeplempt.
Overigens denk ik dat het hele insuline resistentie / hart- en vaatziekte / diabetes-verhaal het best te herleiden is naar een algemene energieoverschot. Er zijn wel een paar 'extra' schuldigen aan te wijzen, zoals fructose en de bijbehorende vetopslag in de buik, maar wanneer je op of onder onderhoud eet, dan kan fructose in normale doses weinig kwaad. Dus om alles de schuld te geven aan fructose of verzadigd vet, of... etc. is imo niet helemaal eerlijk.
Dat jarenlange energieoverschot = bierbuik / obesitas een veel betere, algemene link is lijkt me een eerlijker verhaal, zonder een macronutrient categorie de schuld te geven.
Is ook meermaals in verband gebracht als mogelijke oorzaak voor type II DM.
Edit:
http://abbmcertification.(...)20Visceral%20Fat.pdf aardig artikel omtrent het onderwerp![]()
Ik doe verder niet echt aan sport, hooguit 20-30 minuten zaalvoetballen in klein zaaltje 1x p/w.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:14 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk verder nog qua sport? Je zit tegen de 3k kcals aan. Dat is best veel voor iemand van jouw lengte en gewicht die alleen maar 3x per week een uurtje lift.
Dit is niet wat ik dagelijks eet he, ben aan het uitzoeken wat ik zoal moet / kan eten per dag.
Mijn onderhoud zit met 3x p/w kt rond de 2300, dan moet ik toch tegen de 2800-3000 kcals aanzitten om te groeien?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 20:20:03 ]![]()
Met een 300 kcal overschot kun je in principe ook groeien. De groei zal sowieso voornamelijk bestaan uit vet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:18 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Mijn onderhoud zit met 3x p/w kt rond de 2300, dan moet ik toch tegen de 2800-3000 kcals aanzitten om te groeien?Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Ik weet niet hoe jij aan 2310kcal komt, maar met de gegevens die jij verstrekt kom ik op 1910kcal uit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:24 schreef LUFC het volgende:
Dit levert zo'n 140gram eiwit op, 180gram koolhydraten, 70gram aan vet en 2310kcal. Ik ben 22 met een gewicht van 83 en lengte van 1.84.
Daarnaast; wat zijn je doelen en wat is je VP op het moment?I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
neequote:Op vrijdag 19 april 2013 17:42 schreef ZetaOS het volgende:
Heb ik je voorbeeld figuur beledigd? Eerlijk zeggen.
...jij
Of toch du vader?![]()
1L melk 610 ; 37quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:21 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Met een 300 kcal overschot kun je in principe ook groeien. De groei zal sowieso voornamelijk bestaan uit vet.
Havermout 100gr 380 ; 13,1
zilvervlies rijst 200 gr 275 ; 6,4
kipfilet 100gr 157 ; 30
Hollandse wokgroente 200 gr 54 ; 3
Walnoten 50 gr 337,5 ; 7,2
3x brood pindakaas 726 ; 26,7
2539,5 / 123,4
Kcal / eiwit
Dit is een stuk realistiser denk ik.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 21:01:22 ]![]()
oops foutje idd, moet 1L zijn. Zou eventueel 1,5L kunnen drinken omdat 2539,5 kcal net te weinig is denk ik. Onderhoud is 2314.quote:
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 21:02:34 ]![]()
Alleen in combinatie met chronisch boven onderhoud eten. Een ondervoed 3e wereld kind kan wel een noodpakketje met weightgainer incl. fructose gebruiken. Tevens als je op of onder onderhoud eet, vindt er geen extra vetopslag op of rondom de lever plaats indien matige hoeveelheden fructose, heb ff de bijbehorende studies niet bij de hand.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:15 schreef Diabox het volgende:
[..]
Fructose lijkt het echter toch terecht hoor, tien maal meer potentie in termen van eiwit glycatie dan glucose, cross-linking en polymerisatie van eiwitten ( verhoogde kans op initiatie van reacties met vrije radicalen) en verhoogde serum triglyceriden (zoals je zegt, fructose wordt dus gemetaboliseerd in de lever en omgezet naar fructose-I-fosfaat -> pyruvate -> acteyl-CoA -> vet).
Is ook meermaals in verband gebracht als mogelijke oorzaak voor type II DM.
Edit:
http://abbmcertification.(...)20Visceral%20Fat.pdf aardig artikel omtrent het onderwerp
Zaken gaan pas uit de hand lopen als je bv. >30% van je dagelijkse kcals aan fructose besteed... (kan idd voorkomen bij de cola drinkende Amerikaan...)
De formatie van AGE's is idd in vegans veel hoger dan in vleeseters, hoewel vleeseters vaak meer exogene AGE's binnenkrijgen. Fructose is no. 1 bron voor in het lichaam gevormde AGE's die schadelijker zijn dan verbrand vlees. Maar het lijkt ze qua gezondheid niet eens zoveel te deren...
Daarom zeg ik ook altijd: als je met je normale voedsel wat fructose binnenkrijgt, soit, maar beter niet bewust opzoeken in de vorm van fabrieksproducten (sap, koek, snoep, hagelslag, cruesli etc.). We krijgen al een verhoogde dosis fructose binnen dankzij onze 'modern' geteeld fruit...
vs.
[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 19-04-2013 21:41:38 ]Confidence through competence![]()
Stomme vraag wat voor vrucht/Fruit/Groene is die onderste?quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:14 schreef Stereotomy het volgende:
r plaats indien matige hoeveelheden fructose, heb ff de bijbehorende studies niet bij de hand.
Zaken gaan pas uit de hand lopen als je bv. >50% van je dagelijkse kcals aan fructose besteed... (ka![]()
Wilde banaanquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:27 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Stomme vraag wat voor vrucht/Fruit/Groene is die onderste?
Smaakt meer richting een aardappel (want veel zetmeel) dan onze supermarkt banaan (want suiker / fructose).Confidence through competence![]()
Modern geteeld.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
Niet zozeer modern geteeld maar meer het resultaat van 100 jaar kruisen.
Tot een aantal decennia geleden was de Gros Michel (Big Mike) dé consumentenbanaan overal ter wereld. Een schimmelinfectie heeft het hele ras omgelegd, omdat alle bananenplantages klonen van elkaar zijn.
Er is toen in allerhaast de Cavendish op het nippertje geteeld, en dat gaat al jaren goed. Deze kennen we als onze huidige supermarktbanaan. Helaas zal de schimmel ook de Cavendish op den duur opvreten, dus men is nu ook naarstig op zoek naar een alternatief dat: 1) resistent is, 2) goed te vervoeren is en 3) zoet genoeg is zodat wij bananen blijven kopen.
Meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Banana
Je zou het niet zeggen, maar de wereldwijde bananeneconomie is een tikkende tijdbom.Confidence through competence![]()
Ok, grappig.
Maar, wat ik meer bedoelde, je hebt bijvoorbeeld een groot verschil tussen tafeldruiven en druiven geschikt om wijn te maken.![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ok, grappig.
Maar, wat ik meer bedoelde, je hebt bijvoorbeeld een groot verschil tussen tafeldruiven en druiven geschikt om wijn te maken.
YouTube
Haha, 't is waar hoor. Als je soorten vegetatief vermeerderen gaat op grote schaal loop je tegen problemen op metschimmels en verwelkingsziekten. Zoals wij hier al te maken hebben gehad met de Iepziekte en de sterfte recent onder Paardekastanje. Allebei bleken vegetatief vermeerderde planten er vooral vatbaar voor.
dus niet uit zaad vermeerderd maar door stekken of enten, of in het geval banaan via afleggen of weefselkweek.![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:50 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij aan 2310kcal komt, maar met de gegevens die jij verstrekt kom ik op 1910kcal uit.
Daarnaast; wat zijn je doelen en wat is je VP op het moment?Heb het even geupload:quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:50 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij aan 2310kcal komt, maar met de gegevens die jij verstrekt kom ik op 1910kcal uit.
Daarnaast; wat zijn je doelen en wat is je VP op het moment?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MHKWUNSCBN88.xls
Eronder kom ik idd op nog geen 2000 calorieen, volgens de bronnen van internet wel. Apart dus.
Doel is om spiermassa aan te komen, ik zie te weinig progressie namelijk. Vetpercentage is 16%. Alle hulp of tips zijn welkom, ben ten einde raad namelijk.![]()
Noem je dat een arm?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Bedankt maatje! Klopt, die foto zie je geen aderen. Ze zijn er wel, maar alleen op mijn armen en schouders.Bovendien nemen ze een stuk in omvang + zichtbaarheid toe wanneer die bloat + bulking belly weg is.
Of gewoon een pump.
[ afbeelding ]
Gisteren, na trainen.
Maar zeker wel goed bezig.![]()
![]()
nice striae daarquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:45 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Noem je dat een arm?
[ afbeelding ]
Maar zeker wel goed bezig.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Kun je eigenlijk teveel eiwitten binnen krijgen (in de cut)? Alles beter dan KH toch?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:52 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik krijg 76% teveel eiwitten binnen.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:45 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Noem je dat een arm?
[ afbeelding ]
Maar zeker wel goed bezig.Manlet gespot
Echt Wow!quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:27 schreef Stereotomy het volgende:
Smaakt meer richting een aardappel (want veel zetmeel) dan onze supermarkt banaan (want suiker / fructose).
Ik heb 3 appelbomen, speciaal gekocht bij een alternatieve winkel in Aalsmeer.
De appels zijn veel zuurder, maar waarschijnlijk veel gezonder.
(Maak er Salades, appelsap, appelmoes, appelflappen en appeltaart mee.
Alle fruit in de supermarkt zijn gemaakt op lekker smaak, dus vol met suikers.![]()
Teveel maakt geen klap uit, idd. Maar ik zou ook weer niet alle carbs cutten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:48 schreef Kerol het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk teveel eiwitten binnen krijgen (in de cut)? Alles beter dan KH toch?Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Nergens voor nodig.![]()
Hebben ze je niet gewoon een goudreinet aangesmeerd?quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:49 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Echt Wow!
Ik heb 3 appelbomen, speciaal gekocht bij een alternatieve winkel in Aalsmeer.
De appels zijn veel zuurder, maar waarschijnlijk veel gezonder.
(Maak er Salades, appelsap, appelmoes, appelflappen en appeltaart mee.
Alle fruit in de supermarkt zijn gemaakt op lekker smaak, dus vol met suikers.![]()
iemand?quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:08 schreef stinkie het volgende:
Zo, 11% @ 90kg nu volgens meting
Helaas zegt mijn spiegel iets anders
Ik heb de laatste 3 trainingen voor borst en rug de machine pulldown en press gebruikt. Het voelt nu iig aan alsof lats meer getrained worden en zeker biceps doen veel beter mee.
Losse training is wel lekkerder, maar het lijkt nu minder effect te hebben
Enig idee waarom armen meer mee doen bij de machine versie dan wanneer ik losse bar of dumbells gebruik? Heb ik toch teveel schouders gebruikt?
Ik had ook alleen spierpijn in triceps als ik benchte in Smith ipv losDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Uiteraard.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:50 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Teveel maakt geen klap uit, idd. Maar ik zou ook weer niet alle carbs cutten.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Moeilijk te zeggen, ben geen expert.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hebben ze je niet gewoon een goudreinet aangesmeerd?
Zou zeker kunnenWas in iedergeval niet duur:P
![]()
manlet wel.. goed bezig ookquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:45 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Noem je dat een arm?
[ afbeelding ]
Maar zeker wel goed bezig.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
TheRage191![]()
Moet mij aan Biff Tannen denken van Back to The Future!
Moet zeggen ga die Rage steeds meer mogen.
Trouwens die homo van een IceCreamFitness heeft mij geblockd toe ik had gescheven dat TheRage wel een punt had met zijn vettige uiterlijk.
![]()
![]()
CT Fletcher 4 minuten geleden
Im coming for you you poop butt motherfucker
Nou wordt het interessant mensen!
CT Fletcher kan nu niet terug voor zijn 149.130 abonnees, hij moet nu wel.
Dit is zo grappig. Ik zet mijn geld op TheRage, die gast is fit.
Zal Unibet mailen of we er op kunnen inzetten.
·
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 23:45:56 ]![]()
Die fittie is zo goed als pre workoutquote:Op vrijdag 19 april 2013 23:27 schreef ZetaOS het volgende:
TheRage191![]()
Trouwens die homo van een IceCreamFitness heeft mij geblockd toe ik had gescheven dat TheRage wel een punt had met zijn vettige uiterlijk.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:27 schreef ZetaOS het volgende:
TheRage191![]()
Ben ik dan de enige, die bij zichzelf denkt: "die gast kan je niet serieus nemen"quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:43 schreef ZetaOS het volgende:
CT Fletcher 4 minuten geleden
Im coming for you you poop butt motherfucker
Nou wordt het interessant mensen!
CT Fletcher kan nu niet terug voor zijn 149.130 abonnees, hij moet nu wel.
Dit is zo grappig. Ik zet mijn geld op TheRage, die gast is fit.
Zal Unibet mailen of we er op kunnen inzetten.
·
Kijken hoe hard hij kan rennen als er een 9mm op hem gericht staat
9 vd 10 mensen die een grote mond hebben, zijn zwak als puddinkjes.YouTube
Uum, die gast is best groot anders.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:48 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
9 vd 10 mensen die een grote mond hebben, zijn zwak als puddinkjes.
Check anders deze video van CT Fletcher, dit is wat TheRage bedoeld, slechte workouts promoten als "zo hoor het bitches"
Als je op die manier traint wordt je niet huge! Als je Huge bent hoef je het alleen maar bij te houden, en dat kan ook op die manier dus.
Wat een waardeloos stukje rug workout!
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 23:53:16 ]![]()
Het gaat om je mentale gesteldheid...quote:
Je kan shredded as fuck zijn, over 200 kilo deadliften, meer dan 200 kilo squatten en het doorzettingsvermogen van een beer hebben...
maar een vechtersmentaliteit, is heel wat anders... daar komt heel wat anders bij kijken...
de kleinste ecto's kunnen nog gevaarlijker zijn dan de grootste bodybuilders.YouTube
Daar heb je een punt,quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
een vechtersmentaliteit, is heel wat anders... daar komt heel wat anders bij kijken...
de kleinste ecto's kunnen nog gevaarlijker zijn dan de grootste bodybuilders.
Die CT Fetcher zit het qua mentaliteit wel goed denk ik.
Hoe het met TheRage zit zou moeten blijken.
Zo wie zo vol ik die shit op de voet.
(Rage zou wel eens opgepakt kunnen worden)![]()
Dat hij opgepakt kan worden, is heel goed mogelijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:55 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Daar heb je een punt,
Die CT Fetcher zit het qua mentaliteit wel goed denk ik.
Hoe het met TheRage zit zou moeten blijken.
Zo wie zo vol ik die shit op de voet.
(Rage zou wel eens opgepakt kunnen worden)
Daarbij komt iemand van de "straat" (of CT dat echt is, I don't know) is hoogstwaarschijnlijk minder snel iemand die terugdeinsd dan zo'n opgepompte beachboy.
Daarbij komt, vroeger werden negers naar Vietnam gestuurd om die gasten af te schrikken (daar heb je geen negers).... ik bedoel maar![]()
en nu poolen, en morgen leg day
YouTube
Ik kon vandaag sinds een maand weer squatten zonder echte pijn @ 60kg, voordat ik geblesseerd raakte kon 155kg squatten en wil nu met 20kg per training omhoog maar ben bang dat de aanhecting van mijn pees het dan weer begeeft.Iemand ervaring met een blessure van de aanhechting van de pees net onder de knie?![]()
Honger zit in je hoofd. Het is niet zo dat je lichaam eten nodig heeft wanneer je honger hebt, je krijgt honger wanneer je lichaam gewend is te eten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:47 schreef LUFC het volgende:
[..]
Is vooral omdat ik anders snel honger krijg![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:58 schreef Dimachaerus het volgende:
Een van de tofste en stoerste mannen die ik ken is minstens 2 koppen kleiner dan ik ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tip: leer gitaarspelen(hij is gitarist en een goeie ook)
It's all about attitude.![]()
Would you bang him?quote:Op zaterdag 20 april 2013 01:46 schreef MarMar het volgende:
[..]
Een van de tofste en stoerste mannen die ik ken is minstens 2 koppen kleiner dan ik ben.
Tip: leer gitaarspelen(hij is gitarist en een goeie ook)
It's all about attitude.
Tof / stoer / lief / schattig, allemaal leuk en aardig...
Who says i didnt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 01:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Would you bang him?
Tof / stoer / lief / schattig, allemaal leuk en aardig...![]()
![]()
![]()
Zitten we zo te lezen wel op 1 lijn. Wel 1 ding;quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Alleen in combinatie met chronisch boven onderhoud eten. Een ondervoed 3e wereld kind kan wel een noodpakketje met weightgainer incl. fructose gebruiken. Tevens als je op of onder onderhoud eet, vindt er geen extra vetopslag op of rondom de lever plaats indien matige hoeveelheden fructose, heb ff de bijbehorende studies niet bij de hand.
Zaken gaan pas uit de hand lopen als je bv. >30% van je dagelijkse kcals aan fructose besteed... (kan idd voorkomen bij de cola drinkende Amerikaan...)
De formatie van AGE's is idd in vegans veel hoger dan in vleeseters, hoewel vleeseters vaak meer exogene AGE's binnenkrijgen. Fructose is no. 1 bron voor in het lichaam gevormde AGE's die schadelijker zijn dan verbrand vlees. Maar het lijkt ze qua gezondheid niet eens zoveel te deren...
Daarom zeg ik ook altijd: als je met je normale voedsel wat fructose binnenkrijgt, soit, maar beter niet bewust opzoeken in de vorm van fabrieksproducten (sap, koek, snoep, hagelslag, cruesli etc.). We krijgen al een verhoogde dosis fructose binnen dankzij onze 'modern' geteeld fruit...
[ afbeelding ]
vs.
[ afbeelding ]Toevallig studies bij de hand?quote:Maar het lijkt ze qua gezondheid niet eens zoveel te deren...![]()
Die begint nu bij mij te komen denk.... Volgens mij ga ik te hard met squatten, ik moet in elk geval al een band om mijn knie hebben.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik kon vandaag sinds een maand weer squatten zonder echte pijn @ 60kg, voordat ik geblesseerd raakte kon 155kg squatten en wil nu met 20kg per training omhoog maar ben bang dat de aanhecting van mijn pees het dan weer begeeft.Iemand ervaring met een blessure van de aanhechting van de pees net onder de knie?
Nou is het wel zo, dat het door alle jaren judo gekomen is (vele vallen op de knie etc) maar toch.
Ik hoop niet dat ik in jou situatie kom.YouTube
Bleh, m'n gewicht stagneert al een tijdje, 200cal minder eten dus?
Ben 195 en 89kilo.. Eet dagelijks 2634 cal, werkte goed maar kom nu op een plateau merkte ik al..Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ik zoek een post van Stereotomy, maar kan hem even niet vinden, vraag hem naar koolhydraten eten om een plateau te doorbreken, hij kan dat goed uitleggenquote:Op zaterdag 20 april 2013 09:02 schreef Kerol het volgende:
Bleh, m'n gewicht stagneert al een tijdje, 200cal minder eten dus?
Ben 195 en 89kilo.. Eet dagelijks 2634 cal, werkte goed maar kom nu op een plateau merkte ik al..![]()
![]()
Top, bedankt! Vind wel lastig om nog lager te gaan, zit al best laag vind ik..quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:17 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik zoek een post van Stereotomy, maar kan hem even niet vinden, vraag hem naar koolhydraten eten om een plateau te doorbreken, hij kan dat goed uitleggen
Stereotomy heb je hier wat info over?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
20 kilo was voor mij veel te veel omhoog. Geen scheuren gehad, maar kon 2 jaar niet normaal knie buigen of opstaan vanaf de grond. Ik zou heel rustig aandoenquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik kon vandaag sinds een maand weer squatten zonder echte pijn @ 60kg, voordat ik geblesseerd raakte kon 155kg squatten en wil nu met 20kg per training omhoog maar ben bang dat de aanhecting van mijn pees het dan weer begeeft.Iemand ervaring met een blessure van de aanhechting van de pees net onder de knie?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Volens mij doel je op een refeed? Dat is dat je op een dag meer suikers ed. eet zodat je insuline weer responsief wordt. Zo houdt je het gevoelig en denkt je lichaam niet dat je volledige ontziening oid hebt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:21 schreef Kerol het volgende:
[..]
Top, bedankt! Vind wel lastig om nog lager te gaan, zit al best laag vind ik..
Volgens mij kan het iig geen kwaad om te zoeken over een refeed.![]()
Ik zou niet zo vasthouden aan een exact cijfer.. gewoon rustig per set opbouwen, zorgen dat het comfortabel blijft voor je knie en afhankelijk van hoe makkelijk het ging de volgende training het gewicht van je voorlaatste set of die daarvoor als gewicht voor je eerste setje nemen en zo verder.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik kon vandaag sinds een maand weer squatten zonder echte pijn @ 60kg, voordat ik geblesseerd raakte kon 155kg squatten en wil nu met 20kg per training omhoog maar ben bang dat de aanhecting van mijn pees het dan weer begeeft.Iemand ervaring met een blessure van de aanhechting van de pees net onder de knie?
Als je jezelf een vast doel stelt hierbij, loop je vrij snel het risico dat je jezelf teveel pusht om dat te halen (even uitgaande van mijzelf, als ik me een doel stel dan MOET dat ook gehaald) en ben je straks alleen maar verder van huis.![]()
Hele mooie uitleg:quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:21 schreef Kerol het volgende:
[..]
Top, bedankt! Vind wel lastig om nog lager te gaan, zit al best laag vind ik..
http://forum.bodynet.nl/sticky-onderwerpen/21419-wat-refeed.html
Deel 1
Simpel vertaald betekent ‘refeed’ het hervoeden van je lichaam. Een refeed wordt dan ook gehanteerd in periodes van een kcal. tekort.
Tijdens een kcal. tekort neemt de stofwisseling af. Ieders lichaam zit zo in elkaar en op deze manier kan het langer overleven. Vanuit een overlevingsstandpunt is dit positief. Aangezien de westerse wereld geen hongersnood meer kent, zouden veel mensen dit nu liever anders zien. Tegenwoordig volgen mensen geen dieet om te overleven, maar om vet te verliezen. De afname van de stofwisseling helpt hier niet bij.
Niet alleen de stofwisseling neemt af tijdens een dieet. Ook de honger neemt toe en nog een groot aantal andere veranderingen vinden plaats. Zo neemt de hoeveelheid testosteron, schildklierhormonen en de activiteit van het sympathische zenuwstelsel onder andere af. Daarbij neemt de hoeveelheid cortisol toe.
De meeste van deze effecten worden veroorzaakt door het hormoon leptine. Tijdens een dieet daalt leptine door twee oorzaken:
- kcal. tekort -> korte termijn
- vermindering van vetmassa -> lange termijn
De vermindering van leptine door het kcal. tekort is een korte termijn verandering. Op de lange termijn wordt de hoeveelheid leptine bepaald door de vetmassa. Een grotere vetmassa betekent een grotere hoeveelheid leptine.
Tijdens een dieet is het doel om vetmassa te verliezen. Op de lange termijn zul je daarom altijd een afname van leptine zien. Leptine kan immers alleen verhoogd worden door je vetmassa te verhogen, maar dat is nu net niet de bedoeling van een dieet.
Op de korte termijn is het wel mogelijk om het lichaam ‘voor de gek’ te houden. Eerder werd al duidelijk dat een kcal. tekort zorgt voor een afname van leptine. Een kcal. overschot zorgt daarentegen voor een toename van leptine. En dit is het moment waarop een ‘refeed’ voordeel kan bieden. Het doel van een refeed is om leptine te verhogen. Op die manier neemt de stofwisseling weer toe, neemt de trek in eten af en doen de verschillende hormonen hun werk weer.
Het is niet de bedoeling dat een refeed het proces van afvallen veel belemmert. Alleen om die reden is het niet aan te raden om zomaar alles te eten. Om leptine effectief te verhogen, zonder daarbij de vetmassa te laten toenemen, moeten we eerst kijken naar de werking van leptine.
De korte termijn veranderingen van leptine worden veroorzaakt door de opname van glucose in vetcellen. Vetcellen nemen glucose op om glycerol te vormen. Glycerol vormt wel een onderdeel van vet, maar is zelf geen vet. Drie vetzuren en een glycerol molecuul vormen vet (triglyceride).
Nu weer even terug naar de opname van glucose in een vetcel. Deze opname zorgt ervoor dat de leptine toeneemt. Een oplossing om de leptine op de korte termijn te verhogen lijkt daarom vrij gemakkelijk; veel koolhydraten eten, zodat er veel glucose naar de vetcellen kan gaan.
In feite is dit ook eigenlijk wat een refeed inhoudt. Dit mogen zelfs koolhydraten zijn die snel worden opgenomen(hoge G.I.). Sterker nog koolhydraten met een hoge G.I. genieten in het begin nog de voorkeur, omdat zij sneller glucose leveren.
Een refeed lijkt vrij lekker en gemakkelijk. Het is alleen wel van belang dat er rekening wordt gehouden met een aantal valkuilen.
Zoals reeds beschreven kan glycerol onderdeel van vet vormen. Het heeft daarbij drie vetzuren nodig. Door het eten van vet komen er meer vetzuren in het bloed. Dit in combinatie met de grote hoeveelheden glycerol kan de vetopslag zeer groot worden. Om deze reden wordt aangeraden om tijdens een refeed de vetinname zeer laag te houden. De glycerol wordt op deze manier niet veresterd en kan later weer gewoon uit de vetcel stromen.
Een ander probleem kan veroorzaakt worden door fructose. Fructose heeft de eigenschap om niet in de bloedbaan te komen, maar eerst te worden opgeslagen als glycogeen in de lever. Wanneer de levervoorraden vol zijn dan wordt de fructose omgezet naar vet. Dit zorgt ervoor dat er meer vet in het bloed komt. Ook bereikt er hierdoor minder glucose spercellen en de vetcellen, waardoor de hoeveelheid leptine minder toeneemt.
De inname van fructose moet dan ook beperkt worden. Let er wel op dat sucrose voor de helft uit fructose bestaat. Sucrose is een bestandsdeel dat in veel producten in grote hoeveelheden voorkomt.
Kortom een refeed dient om de stofwisseling weer te versnellen. Ook vermindert het de eetlust en zorgt het voor een gunstigere werking van diverse hormonen. Daarnaast zorgt een refeed ervoor dat het glycogeen weer wordt aangevuld. Dit heeft positieve effecten op de aankomende training(en). Doordat de hoeveelheid kcal. tijdens een refeed worden opgevoerd verkeerd het lichaam ook een tijd in anabole staat. De grote hoeveelheden koolhydraten versterken dit anabole effect.
De voordelen van een refeed op een rijtje:
- versnelling stofwisseling
- verbetering hormoonwerking
- afname trek in eten
- intensief kunnen trainen
- tijdelijke spierwinst
De basis van het begrip ‘refeed’ is in kaart gebracht. In het volgende deel wordt duidelijk gemaakt hoe en wanneer je een refeed het best kunt toepassen en voor wie een refeed de meeste voordelen heeft.
Deel 2
In het vorige deel is aangegeven dat tijdens een dieet de hoeveelheid leptine afneemt. Zoals al aangegeven daalt tijdens een dieet de hoeveelheid leptine door twee oorzaken:
- kcal. tekort -> korte termijn
- vermindering van vetmassa -> lange termijn
Het doel van een dieet is om vet te verliezen en daarbij is een kcal. tekort onvermijdelijk. Hierdoor neemt de hoeveelheid leptine af. De vetmassa speelt hierbij een grote rol. Leptine wordt immers voornamelijk geproduceerd door de vetmassa. Een grotere vetmassa betekent daarom ook een grotere leptine productie. Mensen met een relatief hoog vetpercentage zien om deze reden in het begin een minder nadrukkelijke daling van leptine.
Een lager vetpercentage daarentegen betekent een grotere daling van leptine. Denk hierbij ook aan het feit dat de afname van leptine er mede voor zorgde dat we langer konden overleven in tijden van voedseltekort. Bij hogere vetpercentages is dit gevaar veel minder aanwezig.
Om bovenstaande reden wordt aangeraden om bij lagere vetpercentages vaker een refeed toe te passen. Zoals in de meeste gevallen is het onmogelijk om een algemene richtlijn op te stellen die voor iedereen geldt. Elk individu is immers verschillend.
Een belangrijke individuele variabele wordt bepaald door het setpoint. Het setpoint is grotendeels genetisch bepaald en geeft het vetpercentage aan dat je lichaam graag aanhoudt. Een lager setpoint betekent dat het lichaam gemakkelijker op een laag vetpercentage kan functioneren. Dit gaat dan ook gepaard met een minder snelle afname van de hoeveelheid leptine. In het verleden waren dit de mensen die tijdens een langdurig voedseltekort eerder zouden sterven, maar in deze tijd wordt een laag vetpercentage als een voordeel gezien. Om toch tot een algemene richtlijn te komen:
Mannen:
20% < = geen refeed nodig
20% / 15% = 1 x per 2 weken
15% / 12% = 1 x per week
12% > = 2 x per week
Vrouwen:
30% < = geen refeed nodig
30% / 25% = 1 x per 2 weken
25 % / 16% = 1 x per week
16 % < = 2 x per week
Lichamelijk gezien zouden mensen met een hoger vetpercentage om bovenstaande redenen minder vaak een refeed hoeven toe te passen. Hierbij wordt alleen wel een deel van het psychologische aspect buiten beschouwing gelaten.
Zoals in het vorige deel ook naar voren kwam dient een refeed niet alleen om de stofwisseling te versnellen, maar ook als aangename break van een dieet. Deze break hebben veel mensen nodig om zich weer op te laden voor weer een tijd van diëten. Het belangrijkste aspect van een dieet blijft immers dat het vol gehouden moet worden. Daarnaast kan een refeed er altijd voor zorgen dat er wat spiermassa gewonnen wordt. Het is dan ook moeilijk om aan te geven hoe vaak en wanneer een refeed moet worden toegepast. Daarom wordt dan ook de meest optimale refeed aangegeven. Iedereen kan voor zichzelf uitmaken tot hoever men wilt gaan.
Eerder zijn er al richtlijnen aangegeven, waarin duidelijk werd hoe vaak een refeed kan worden toegepast. Hierbij is nog geen rekening gehouden met het tijdstip van een refeed.
Om tot een advies te komen over het meest optimale moment van een refeed, is het eerst van belang om de voordelen van een refeed nogmaals te bekijken. De voordelen van een refeed op een rijtje:
- versnelling stofwisseling
- verbetering hormoonwerking
- afname trek in eten
- intensief kunnen trainen
- tijdelijke spierwinst
Met name de tijdelijke spierwinst en het intensief kunnen trainen zijn in deze context de relevante factoren. De overige factoren hebben immers op elk moment van de week voordeel. Een refeed kan daarom het best worden toegepast tussen de trainingen in. Als voorbeeld wordt in dit geval het volgende veelgebruikte trainingsschema genomen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
Door de refeeds op de maandag- en donderdagavonden toe te passen wordt er optimaal gebruik gemaakt van de refeed. Na de training is immers het moment dat de spieren de energie het meest nodig hebben. Door de refeed krijgen de spieren een grote aanvoer van glucose. De training op de volgende dag kan daarbij gebruik maken van de grote hoeveelheid opgeslagen glycogeen in de spieren. De hoeveelheid glycogeen speelt een belangrijke rol bij de intensiteit van de training. Zonder de nodige glucose moeten de spieren en het centrale zenuwstelsel het doen met minder energie, waardoor de training zwaarder kan aanvoelen. Hierdoor is het vaak niet echt mogelijk om een intensieve training te voltooien. Een intensieve en zware training is nodig om de spiermassa te behouden en eventueel zelfs wat spiermassa aan te zetten.
Het geniet ook de voorkeur om een refeed in de avond te beginnen. Dit zorgt ervoor dat de refeed niet te lang duurt, waardoor de kans op extra vetwinst verkleind wordt. Tevens zit er een nacht tussen het moment van de refeed en de inname van veel vetten. In het vorige deel is al uitgelegd dat tijdens een refeed de vetinname zo minimaal mogelijk gehouden dient te worden. Door na de refeed te gaan slapen is de nachtrust doorgaans niet alleen beter, maar ook zorgt het ervoor dat de vetzuren pas de volgende dag gegeten worden. Op dat moment is de glucose al in de spieren opgenomen en vanuit de spieren kan het niet meer terug het bloed in.
Door de refeed na de training te starten, is er het voordeel van de overcompensatie. De training zorgt er immers voor dat het glycogeen wordt uitgeput, waarop het lichaam reageert door meer glycogeen op te slaan. Dit is gunstig omdat er door de refeed meer glucose in de spieren wordt opgeslagen. Meer glucose naar de spieren zorgt er weer voor dat er minder glucose naar de vetcellen gaat. Na de training zul je dan ook iets minder snel vet aanzetten.
Voor mensen die het spier- en krachtbehoud belangrijker vinden dan het verlies van de vetmassa is het aan te raden om de refeed vlak voor de training te beginnen. Op die manier kan ook die training optimaal verlopen. Waarschijnlijk is dit iets minder optimaal voor de vetverbranding, maar de verschillen zijn niet groot. Daarom is het misschien verstanding om allereerst voor deze laatste manier te kiezen en indien nodig later overgaan op refeeds na de training. Wanneer gekozen wordt voor het begin van de refeed voor de training, dan kan de koolhydraat inname voor die tijd het best heel beperkt blijven. Daardoor schakelt het lichaam over op de verbranding van vetten en is het glycogeen meer uitgeput.
De productkeuze tijdens een refeed kan per individu bepaald worden. In het begin van de refeed geniet het zelfs de voorkeur om te kiezen voor producten met een hoge G.I. De laatst maaltijd van de refeed kan het best bestaan uit complexe koolhydraten met een lage G.I., zodat de spieren ook nog in de nacht glucose krijgen aangevoerd. Wanneer de refeed voor de training begint, dan kan ook worden begonnen met complexe koolhydraten, maar na de training moet dan worden overgegaan op snelle koolhydraten. Daarnaast zijn er een aantal algemene richtlijnen:
- Beperk de inname van fructose en sucrose
- Beperk de inname van vetten
- Zorg voor een kcal. overschot van ongeveer 500 kcal.
De fructose inname dient beperkt te blijven, omdat fructose in eerste instantie niet in de spieren kan worden opgenomen. Het opslaan van glucose in de spieren is nu net een belangrijk doel van de refeed. Doordat fructose in de lever wordt opgeslagen wordt er tevens meer vet aangemaakt. Ook de inname van sucrose dient beperkt te blijven, omdat het voor de helft uit fructose bestaat. Om bovenstaande redenen kan de fructose inname het best niet de 50 gram overschrijden.
Dat de vetinname beperkt dient te blijven mag nu wel duidelijk zijn. Het gaat hier immers over een meest optimale refeed en daarbij moet de vetopslag zo minimaal mogelijk blijven. Ook met wat meer vet tijdens de refeed kan nog lichaamsvet verloren gaan, maar het betekent wel weer risico op vetwinst. Daarom kan de refeed het best voor minder dan 10% uit vet bestaan.
Als laatste is het belangrijk dat er op het eind van de dag uiteindelijk een kcal. overschot ontstaat. Dit kcal. overschot kan op verschillende manieren gerealiseerd worden. Omdat de refeed pas in de avond begint, kan ervoor gekozen worden om tot de avond de kcal. in grote mate te beperken. Hierdoor is er in de avond meer ruimte voor het laden van koolhydraten. De exacte invulling is wederom individueel te bepalen.
Bovenstaand is er een aantal mogelijkheden weergegeven waarop een refeed kan worden toegepast. Uiteraard dient een refeed te worden aangepast aan de persoonlijke wensen en behoeftes en daarom is het onmogelijk om een plan op te stellen dat voor iedereen ideaal is. Het bovenstaande kan wel hulpvol zijn bij het samenstellen van een schema.
Met dank aan Burn![]()
Lol, ik weeg weer 81.5 kg.
23-3: 81.5 (voor diet-break)
06-4: 85.0 (na diet-break)
13-4: 83.5
20-4: 81.5 (twee weken na diet-break)
Ging best snel moet ik zeggen. Ik wou eigenlijk op 82.5kg zitten, maar dat woog ik woensdag al. Grootste gedeelte zal wel vocht en overgebleven voedsel in de maag zijn, met daarbij een gedeelte vet. Vanaf nu in ieder geval weer verder van waar ik gebleven was.![]()
/dagboekMooie post!quote:De truc zit hem inderdaad in het zoveel mogelijk carbs naar binnen werken zonder je vetverlies te hinderen.
...quote:Op zaterdag 20 april 2013 10:03 schreef MrGuma het volgende:
Tijdens een kcal. tekort neemt de stofwisseling af. Ieders lichaam zit zo in elkaar en op deze manier kan het langer overleven. Vanuit een overlevingsstandpunt is dit positief.
Wat bedoelt men hier toch mee? Ik snap dit echt niet. Kan je mij dit uitleggen?
Stel ik wil afvallen. Mijn dagelijkse behoefte is is 3000 kcal en met mijn dieet en dagelijkse bezigheden (werk, sport) kom ik iedere dag op een totaal van 2500 kcal. Dit werkt en na verloop van tijd val ik iets af waardoor ik mijn behoefte 2900 kcal is en mijn netto kcal inname is nu 2400. Maar nu val ik niet meer af omdat mijn metabolisme (extra) vertraagd zou zijn.
Wat gebeurt er dan precies met mijn metabolisme, hoe neemt dit af en hoe staat dit in contrast met niet afvallen bij een kcal tekort?![]()
Om mezelf te citeren:
Hoe het precies zit bij een calorie tekort, maar geen absolute starvatie weet ik niet exact, maar bij absolute starvatie vind er adaptatie plaats op enkele niveaus:
T3 daalt, rT3 (inactieve isomeer van T3) stijgt (na >24 uur, waarschijnlijk gedeeltelijk geinduceerd door een daling in leptine)
Gluconeogenese wordt gestimuleerd met maximale efficientie van gebruik van o.a. lactaat (je lichaam gaat dus spaarzamer om met zijn energie)
Stijging van ketonen in het bloed, welke een mogelijk sparend effect hebben op spierweefsel (niet relevant voor REE overigens)
Overigens ook nog e.e.a. van het adrenergische systeem, maar is ver ondergeschikt aan de rol van T3 in deze.
De vertraging uitgedrukt in kcal verbruik zal niet lineair (noch parallel) lopen met vermindering van kcal inname, deze zal simpelweg minder zijn, waardoor je altijd zult afvallen. Sowieso zijn de dingen die ik net opsom in ieder geval van toepassing op absolute starvatie, in hoeverre deze van toepassing zijn op simpelweg een hypocalorisch dieet weet ik eerlijk gezegd niet uit m'n hoofd.
Uit deze discussie: http://forum.dutchbodybui(...)ex2.html#post7594847![]()
Ik hou de laatste 3 dagen mijn voeding bij met myfitnesspall. Ik heb berekend dat ik 1830 kcal mag eten( en dan halve kilo per week afval). Merk dat ik 1830 niet echt weg krijg. Kom nu 500-700 kcal tekort laatste 3 dagen en ik denk niet dat dit alleen de laatste 3 dagen is, maar langer. Ik at altijd op ''gevoel'', dacht wel dat het goed zat. Als ik 2 snickers zou eten zou ik dat makkelijk binnen kunnen krijgen, maar ik eet dat soort troep niet. Is het slecht als ik echt nog meer onder onderhoud ga zitten? Dat ik rond de 1200 kcal per dag zit, want dan val ik te snel af naar mijn idee. Ik wil geen jojo/crash effect creeeren.![]()
Als je moeite hebt om aan je cal te komen, eet wat noten erbijquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:30 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik hou de laatste 3 dagen mijn voeding bij met myfitnesspall. Ik heb berekend dat ik 1830 kcal mag eten( en dan halve kilo per week afval). Merk dat ik 1830 niet echt weg krijg. Kom nu 500-700 kcal tekort laatste 3 dagen en ik denk niet dat dit alleen de laatste 3 dagen is, maar langer. Ik at altijd op ''gevoel'', dacht wel dat het goed zat. Als ik 2 snickers zou eten zou ik dat makkelijk binnen kunnen krijgen, maar ik eet dat soort troep niet. Is het slecht als ik echt nog meer onder onderhoud ga zitten? Dat ik rond de 1200 kcal per dag zit, want dan val ik te snel af naar mijn idee. Ik wil geen jojo/crash effect creeeren.![]()
En te ver onder je onderhoud, is bovenstaand verhaal (spaarstand van je lichaam).![]()
Ja precies en dan vliegt alles er aan als ik maar een beetje meer eet. Dankje.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:40 schreef Rzr101 het volgende:
[..]
Als je moeite hebt om aan je cal te komen, eet wat noten erbij![]()
En te ver onder je onderhoud, is bovenstaand verhaal (spaarstand van je lichaam).![]()
Lief dagboek,
Vandaag een nieuw PR met squatten, 1 max rep van 140 kilo
1 werkset van 1x8 130 kilo
Volgende week hou ik het gewoon bij die 130 kilo, ik voel nu iets steken rechts onderin net boven mijn bil... die laatste rep van 140 kilo ging niet helemaal zoals het hoorde en ik merkte dat mijn rug er moeite mee had bij de laatste keer (heb een rep van 2x gedaan) en iets niet helemaal lekker zat.
/lief dagboek
Mensen die weten waar ik nu last van kan hebben?
Wat betreft mijn schouders jongens, ik zal er eens mee naar de dokter/fysio. Vandaag wilde ik heel lichtjes mijn schouders meetrainen, puur om ze langzamerhand steviger te maken. Ik zat laag in het gewicht en nog stak het erg in mijn schouders.YouTube
Als je niet afvalt, had je geen kcal tekort.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:26 schreef Asgard het volgende:
Wat gebeurt er dan precies met mijn metabolisme, hoe neemt dit af en hoe staat dit in contrast met niet afvallen bij een kcal tekort?Het afvallen zelf is een indicator voor energietekort vanuit de voeding ten opzichte van wat je lichaam wilde verbruiken.
Omdat je denkt uit een schema / calculator / het verleden een x aantal kcal te moeten eten voor kcal tekort, maar als je lichaam zijn metabolisme terugschaalt, dan heb je kans uiteindelijk in de praktijk niet op een tekort te komen.
Het lichaam maalt er niet om welk getal je in je hoofd had als 'tekort'.Confidence through competence![]()
Krimp je ook, want dan mag je binnenkort bij onze manletclubquote:Op zaterdag 20 april 2013 12:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lol, ik weeg weer 81.5 kg.
23-3: 81.5 (voor diet-break)
06-4: 85.0 (na diet-break)
13-4: 83.5
20-4: 81.5 (twee weken na diet-break)
Ging best snel moet ik zeggen. Ik wou eigenlijk op 82.5kg zitten, maar dat woog ik woensdag al. Grootste gedeelte zal wel vocht en overgebleven voedsel in de maag zijn, met daarbij een gedeelte vet. Vanaf nu in ieder geval weer verder van waar ik gebleven was.![]()
/dagboek
Ben benieuwd wanneer je je target haalt en eens foto's wil delen in het topic.
Twee posts verder deze user:quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:15 schreef Diabox het volgende:
Om mezelf te citeren:
Hoe het precies zit bij een calorie tekort, maar geen absolute starvatie weet ik niet exact, maar bij absolute starvatie vind er adaptatie plaats op enkele niveaus:
T3 daalt, rT3 (inactieve isomeer van T3) stijgt (na >24 uur, waarschijnlijk gedeeltelijk geinduceerd door een daling in leptine)
Gluconeogenese wordt gestimuleerd met maximale efficientie van gebruik van o.a. lactaat (je lichaam gaat dus spaarzamer om met zijn energie)
Stijging van ketonen in het bloed, welke een mogelijk sparend effect hebben op spierweefsel (niet relevant voor REE overigens)
Overigens ook nog e.e.a. van het adrenergische systeem, maar is ver ondergeschikt aan de rol van T3 in deze.
De vertraging uitgedrukt in kcal verbruik zal niet lineair (noch parallel) lopen met vermindering van kcal inname, deze zal simpelweg minder zijn, waardoor je altijd zult afvallen. Sowieso zijn de dingen die ik net opsom in ieder geval van toepassing op absolute starvatie, in hoeverre deze van toepassing zijn op simpelweg een hypocalorisch dieet weet ik eerlijk gezegd niet uit m'n hoofd.
Uit deze discussie: http://forum.dutchbodybui(...)ex2.html#post7594847
http://forum.dutchbodybui(...)ex3.html#post7594863
Ze moet haar tieten nog eens laten zien.
Ah, ken je haar in het echt?quote:
Ze is/was SHE, beruchte Fokster.
FOK!ster SHE gaat naakt voor 3FM
Heeft ze je haar tattoo's eens laten zien?
Ik weet alles.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ah, ken je haar in het echt?
Heeft ze je haar tattoo's eens laten zien?![]()
ja jezus weet ik veel, misschien gluur je naar haar van achter het squatrackquote:Op zaterdag 20 april 2013 14:29 schreef Diabox het volgende:
Wat is dat trouwens voor 'n vraag 'ken je haar in het echt?', nee ik train met haar via skype.Confidence through competence![]()
Nee man, woon niet in Utrecht.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ja jezus weet ik veel, misschien gluur je naar haar van achter het squatrack
Achter het squatrek zit overigens direct 'n spiegel
[ Bericht 12% gewijzigd door Diabox op 20-04-2013 14:38:58 ]![]()
"Ja ik heb een keer stiekem met haar gesquat man"quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
ja jezus weet ik veel, misschien gluur je naar haar van achter het squatrack
"stiekem met haar gesquat? Hoe dan?"
"Nou gewoon zij stond te squatten, en ik deed op afstandje met haar mee alsof ik haar zou opvangen wanneer ze een failure had"YouTube
Die Panzermaus zeg, nit sjlekt!
Ik ben enorm benieuwd wat er straks van mij over gaat zijn!
Zulke traps gaan het sws niet worden iig![]()
quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
"Ja ik heb een keer stiekem met haar gesquat man"
"Nou gewoon zij stond te squatten, en ik deed op afstandje met haar mee alsof ik haar zou opvangen wanneer ze een failure had"
Lucky youquote:Op zaterdag 20 april 2013 14:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heeft ze je haar tattoo's eens laten zien?![]()
![]()
Ik heb stiekem met je gesquatquote:Op zaterdag 20 april 2013 14:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
"Ja ik heb een keer stiekem met haar gesquat man"
"Nou gewoon zij stond te squatten, en ik deed op afstandje met haar mee alsof ik haar zou opvangen wanneer ze een failure had"
Ik hoop dat je het leuk vond
Ik heb stiekem met je gequat
Stiekem met je gesquat![]()
Ik groei juist.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Krimp je ook, want dan mag je binnenkort bij onze manletclub
Ben benieuwd wanneer je je target haalt en eens foto's wil delen in het topic.
Dat was echt een naaistreek.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heeft ze je haar tattoo's eens laten zien?quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:29 schreef Diabox het volgende:
Wat is dat trouwens voor 'n vraag 'ken je haar in het echt?', nee ik train met haar via skype.
Dat moet je mij niet vragen, maar ik wil best een vermoeden uitspreken.quote:
Shit men, dit verbroederthahaha
![]()
Naja, gezien jij het weet. Of jij moet haar ook kennen. Enzo.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:45 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Dat moet je mij niet vragen, maar ik wil best een vermoeden uitspreken.
Shit men, dit verbroederthahaha
![]()
Sjah.... Lang geleden ontmoet. Laten we het daar op houden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:46 schreef Diabox het volgende:
[..]
Naja, gezien jij het weet. Of jij moet haar ook kennen. Enzo.![]()
quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:48 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Sjah.... Lang geleden ontmoet. Laten we het daar op houden.![]()
Is Squatten eigelijk wel zo essentieel? heb het gevoel of ik meer gains heb gemaakt in de maand dat ik helemaal niet squatte en meer deadlifte![]()
quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:46 schreef StraatSoldaat het volgende:
Is Squatten eigelijk wel zo essentieel? heb het gevoel of ik meer gains heb gemaakt in de maand dat ik helemaal niet squatte en meer deadlifteDL
![]()
SQ is meer op je benen - DL niet zozeer je quads, maar pakt wel rug/armen er ook nog (meer) bij. Plus je pakt op dl vaak meer kg (= 'absoluut' meer inspanning).
[ Bericht 7% gewijzigd door Rzr101 op 20-04-2013 18:00:32 ]![]()
Ik vind beentjes niet zo essentieel dus sporadisch squat ik. Gains genoeg.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:46 schreef StraatSoldaat het volgende:
Is Squatten eigelijk wel zo essentieel? heb het gevoel of ik meer gains heb gemaakt in de maand dat ik helemaal niet squatte en meer deadlifte![]()
sinds ik ze niet meer doe maak ik ook ebter egains
deed ze maar maandje of 2 daarna gelaten voor wat t is![]()
Wat zou er gebeuren als je vanuit het niets ineens aan dezelfde dosis anabolen begint als een pro? Krijg je dan dikke schade aan je pezen en gewrichten omdat alles zo hard groeit?![]()
Ik denk hetzelfde als wanneer je dezelfde dosis als een heroinejunk neemt als leek. Je komt gewoon te overlijden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:07 schreef seto het volgende:
Wat zou er gebeuren als je vanuit het niets ineens aan dezelfde dosis anabolen begint als een pro? Krijg je dan dikke schade aan je pezen en gewrichten omdat alles zo hard groeit?![]()
Kan iemand de full text van deze krijgen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14671195
?
Mijn VPN laat het afweten op alle fronten.![]()
Moet je iets beter kijken. Hij is gewoon gratis te vinden bij:
http://jcem.endojournals.org/content/88/12/5951.longOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Heb af en toe dat scholar.google.nl beter werkt dan de VPN van school.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Garppig dat ik er met m'n VPN niet bij kon (hij laadde de pagina gewoon niet), en zonder VPN wel. Thanks.![]()
Denk dat je een hartaanval ofzo krijgt inderdaad.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:07 schreef seto het volgende:
in een saunaquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Denk dat je een hartaanval ofzo krijgt inderdaad.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
enYouTube
dichtYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: