schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:35 schreef DjMark het volgende:
@RaymondK,
>Op je rug dag zou ik lat pull downs vervangen voor pullups/chins.
>Lunges doe ik zelf altijd met barbell, ik kan dan meer gewicht gebruiken en ben beter in balans. Met dumbells ronden je schouders ook meer, en dus meer risico om je rug te krommen.
Ah ja sorry, schrappen idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.
Ik vond dat idd. ook al dubbel op. thanks. Heb alleen wel moeite met bodyweight wide grip pull up waardoor ik niet echt een vol setje van 8 kan halen. Ja eerste setje, maar daarna lukt dat neit meer.
Met de latteral pull down heb ik het idee dat ik meer m'n lats kan burnen
ga ik ook es proberen dan met bar die lunges thanks.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:03 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ah ja sorry, schrappen idd.
Als je wat moeite hebt om setjes van 8 reps te halen, deze oefening wel als 1e doen.
Als je 4 setjes van 5+ reps zou kunnen zit je ook al wel aardig kwa range denk ik, vanuit daar proberen uit te bouwen.
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROMquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
schrappen bedoel je dan, die pull down, want die andere twee doe ik al. chin up en latt pull up wide grip.
Ik vond dat idd. ook al dubbel op. thanks. Heb alleen wel moeite met bodyweight wide grip pull up waardoor ik niet echt een vol setje van 8 kan halen. Ja eerste setje, maar daarna lukt dat neit meer.
Met de latteral pull down heb ik het idee dat ik meer m'n lats kan burnen
ga ik ook es proberen dan met bar die lunges thanks.
Er zit wel verschil in hoe hoog je je lats pakt met die grips. Was een keer een mooi filmpje van CheffBuff van.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef DjMark het volgende:
Jazeker, minder mogelijkheden tot cheaten.
Overigens is de smalle grip ook prima.
En palmen naar je toe ook.
Zijn maar relatief kleine verschillen die die uitvoeringen maken.
Als basis zou ik wel wide grip palmen van je af gebruiken.
Maar gewoon af en toe afwisselen kwa gripwijdte en bij smal ook eens palmen naar je toe.
maar dan pak je je lats toch beter?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef 16meter het volgende:
wide grip = kleinere rom
[..]
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROM
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:16 schreef RaymondK het volgende:
maar dan pak je je lats toch beter?
net als dat je zo wijt mogelijk pakt op die pull down machine?
Of bedoel je het om langzaam aan meer reps te kunnen doen en dat op te kunnen bouwen?
Ik pak hem ook altijd op die 2 manieren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Er zit geen verschil tussen het wijd pakken en normaal pakken. Enige verschil wat je kan hebben qua spieractivatie is overhand grip(pull-up) of underhand grip(chin-up).
In powerliften wordt vaak zo wijd mogelijk gepakt om de rom te verkleinen. Hoewel er een maximum van (ik geloof) 83 cm is ingesteld zodat het niet een rom van 10cm wordt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.
Nou dan ga ik het maar eens anders proberen.
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.
Summary: Hand orientation (supinated, neutral, pronated) and grip width are commonly varied during pull-ups and lat pull-downs in an attempt to focus the training on specific muscle groups or to ensure that the movement is specific to the sporting action. The aim of this article was to indentify if varying grip width and hand orientation effects muscle activity during pull-ups and lat pull-downs. It has been demonstrated that using rotating handles during pull-ups or using a pronated grip during lat pull-downs tends to result in the greatest activation of the latissimus dorsi, with no difference in latissimus dorsi activity between grip widths.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
srs? Fuck. Zit ik al meer dan een half jaar mezelf voor jan lul wide grip aan te leren. En maar kutten.
Zal dat filmpje nog es terug zoeken van chef buff (niet dat hij god is natuurljik) maar volgens mij maakte hij dan een foutje in z'n filmpje.
gdvrquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:35 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Summary: Hand orientation (supinated, neutral, pronated) and grip width are commonly varied during pull-ups and lat pull-downs in an attempt to focus the training on specific muscle groups or to ensure that the movement is specific to the sporting action. The aim of this article was to indentify if varying grip width and hand orientation effects muscle activity during pull-ups and lat pull-downs. It has been demonstrated that using rotating handles during pull-ups or using a pronated grip during lat pull-downs tends to result in the greatest activation of the latissimus dorsi, with no difference in latissimus dorsi activity between grip widths.
Het hielp mij om redelijk rap van 90 naar 5x 100 (met spotter) te gaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
gdvrNou dan gaan we wat beleven hoor. Ik denk dat ik het dan veel beter kan als ik niet zo wijt pak.
Thanks manneh
We gaan het zien volgende weekquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het hielp mij om redelijk rap van 90 naar 5x 100 (met spotter) te gaan.
En m'n schouders voelen zich er beter bij...
Ik kon die spotter al niet plaatsen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef DjMark het volgende:
@Snakey, wij hebben het hier over pullups/chins. Volgens mij praat jij over benchpress?
Ow.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:59 schreef DjMark het volgende:
@Snakey, wij hebben het hier over pullups/chins. Volgens mij praat jij over benchpress?
Wij zitten qua gewicht ongeveer gelijk, merk je aan je pull-ups/chin-ups/dips ook dat je wel heel wat gewicht omhoog moet duwen? Als ik de lichtere mensen in de gym zie gaan en ik mezelf zie ploeteren lijkt het echt een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik kon die spotter al niet plaatsen.
Dacht met een paar vingers onder je schoenen of zo. En van 90kg bw +10kg schijf aan riem.
Ik ben in november begonnen met trainen revalideren. Ik was toen een stukje lichter maar ook zeker een stuk vetter dan nuquote:
Ja best looiig ja. 'k doe m'n schoenen ook al uit vaak om een kg te cheatenquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Wij zitten qua gewicht ongeveer gelijk, merk je aan je pull-ups/chin-ups/dips ook dat je wel heel wat gewicht omhoog moet duwen? Als ik de lichtere mensen in de gym zie gaan en ik mezelf zie ploeteren lijkt het echt een wereld van verschil.
Als het kan thuis een bar ophangen. Hen ik ook gedaan en ik doe nu regelmatig pull ups en chins. Ben in redelijk korte tijd van 2 naar 7 reps gegaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben waanzinnig slecht met pull ups/chin ups. Werk er wel aan.
Je sport superveel, als je lichaam het aankan (dus die suikers wel weer kwijtraakt) zou ik zeggen: gewoon je vruchtensap blijven drinken. Mijn gevoel is dat "genieten" ook goed is voor je vooruitgang/groei. Te gedisciplineerd leven is technisch misschien wel het beste, in de praktijk is dat nog maar de vraag.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:39 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
[..]
Misschien snap ik het nu dan toch niet helemaal goedWant het gaat mij niet om afvallen, dus ik dacht dat suikers enzo dan prima zouden zijn. Helemaal omdat mn BF al vrij laag is. Of is het sowieso slecht?
Vruchtensap is net m'n koffie 's ochtends, dat geef ik liever niet op
Dips doe ik sowieso op een bench, lower body loopt best redelijk voor op de upper bodyquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja best looiig ja. 'k doe m'n schoenen ook al uit vaak om een kg te cheaten![]()
Bij die lichte mensen is het meestal all arms no leggs...
weighted?quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:41 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Dips doe ik sowieso op een bench, lower body loopt best redelijk voor op de upper body
Ja, daarover gesproken, de platen hier gaan tot 25 kilo. Meestal train ik alleen en is 2 platen niet praktisch in verband met schuiven. Laatst wel met iemand naar de gym geweest en toen met 35kg gebenchdipt. Benen zijn echter dermate zwaar dat ze de 35 kilo makkelijk te boven gaan en ik dus nog geen normale dips kan doenquote:
^^quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je sport superveel, als je lichaam het aankan (dus die suikers wel weer kwijtraakt) zou ik zeggen: gewoon je vruchtensap blijven drinken. Mijn gevoel is dat "genieten" ook goed is voor je vooruitgang/groei. Te gedisciplineerd leven is technisch misschien wel het beste, in de praktijk is dat nog maar de vraag.
hmmm, ik zou toch zweren dat...quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:17 schreef Verbosity het volgende:
Heb de video's van chefbuff eens bekijken. Nergens advoceert hij om wide grip pull-ups te gebruiken i.p.v. normale. Het enige wat hij zegt is om de pull-up net buiten schouderwijdte te pakken.
Super!quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik ben in november begonnen met trainen revalideren. Ik was toen een stukje lichter maar ook zeker een stuk vetter dan nuMijn spieren groeien zichtbaar en redelijk snel, dat mag ook wel wanneer je bedenkt dat ik van november tot nu die legpress van 10kg (echt met moeite toen
) naar de 130kg heb gewerkt.
En nee ik vergeet geen 0, het was echt tien kg.
incl. de mokkels die er rondlopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:51 schreef seto het volgende:
Boring, vertel liever hoe het met yoga gaat Raymond.
26,7% en thx!quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:52 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Super!
Wat was je BF in november als ik vragen mag?Je bent trouwens een ware voorbeeld voor veel vrouwen.
nou woensdag waren er wel wat hele jonge bij. Zou bijna vallen onder,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus niet mijn ding.![]()
ben wel een vreemde eend in de bijt daar lol. Wel leuk die full sized spiegelwall dat wel natuurlijk, lekker na schouders of chestdag, in me hempie, ff Yogajen. ff de Narcistic meh opladen
![]()
en je ziet verders iedereen goed he
![]()
Ik stond opeens vooraan dit keer trouwens.Probeer altijd sneaky achterin een plekje te vinden zodat dat gestunt soms niet zo opvalt, maar nou stond ik naast de juff
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 16:12:22 ]
Hey,quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nette rug
Kan aan de foto liggen hoor, maar ik
zie bijna geen aderen? Ik heb zelf bijna geen aderen en roep altijd dat dat komt omdat ik volgens mij low T heb, maar als jij ook geen aderen hebt, moet het haast wel wat anders zijn
Haha dankjequote:Op vrijdag 19 april 2013 15:40 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Je sport superveel, als je lichaam het aankan (dus die suikers wel weer kwijtraakt) zou ik zeggen: gewoon je vruchtensap blijven drinken. Mijn gevoel is dat "genieten" ook goed is voor je vooruitgang/groei. Te gedisciplineerd leven is technisch misschien wel het beste, in de praktijk is dat nog maar de vraag.
Bij ons in de yogales zijn ook bijna alleen maar jonge mensen, man:vrouwverdeling van 2:8 denk ik.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:09 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik had overigens best jonge mensen toen ik aan het yoga'en was. De groep erna had ook vrij veel jonge mensen, het kan toeval zijn of aan de sportschool liggen. Kan nu helaas niet meer yoga'en omdat het samenvalt met wat anders
Volgens een oud artikel in t nrc wordt Fructose ook sneller in t buikvet opgeslagen tov glucose wat eerder naar t onderhuidse vetopslag gaat.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
^^
Fructose is in principe pas een probleem als je langere tijd boven onderhoud gaat eten en richting buik/vetklep gaat. Het overschot aan energie wordt in/rond de lever gedepositeerd als vet, waardoor je o.a. fatty liver syndrome kunt krijgen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatty_Liver_Syndrome
Voor 'normale' mensen kan fructose (en dus ook sucrose / tafelsuiker) in principe weinig kwaad, al is het het beste als je er niet nadrukkelijk naar op zoek gaat door vruchtensappen of fris etc. te drinken.
Beter is om te kijken of je zonder al die zoetigheid kunt leven. Als je per se altijd zoetigheid uit vruchtensap, fris, koek, hagelslag of snoep wil, in plaats van een friszure appel bijvoorbeeld, ben je in principe licht verslaafd aan de kick die suiker geeft. Kwestie van afbouwen.
Voor je gezocht maar helaas niet gratis.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:14 schreef Diabox het volgende:
Kan iemand deze krijgen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23013520
?
En deze svp: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cphy.c110066/abstract
Jep, dat klopt zo'n beetje wel:quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens een oud artikel in t nrc wordt Fructose ook sneller in t buikvet opgeslagen tov glucose wat eerder naar t onderhuidse vetopslag gaat.
http://vorige.nrc.nl/wete(...)slechter_dan_glycose
Geen idee of het een credible onderzoek is, daar heb ik geen kaas van gegeten.
Don't shoot the messenger als er geen kont van blijkt te kloppen![]()
Als je boven onderhoud eet, met een groot deel van je energieinname in de vorm van fructose, wordt het extra vet in/rond je lever - ofwel in je buik - neergeplempt.quote:De 32 mensen die voor een beslissend experiment tien weken lang een kwart van hun nodige calorieën uit een glucosedrank haalden, of uit een fructosedrank, kwamen ruim een kilo aan. Dat kwam omdat ze verder mochten eten wat ze wilden. De gesuikerde frisdrank was dus grotendeels ‘extra’.
Ik heb deze voor je: "Characterization and Regulation of Mechanical Loading-Induced Compensatory Muscle Hypertrophy", heb je een emailadres waar ik m naar kan sturen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:14 schreef Diabox het volgende:
Kan iemand deze krijgen:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23013520
?
En deze svp: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/cphy.c110066/abstract
Je moet zowel wijde als wat smallere chin/pullups doen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:15 schreef 16meter het volgende:
[..]
geen wide grip proberen te doen, zo verklein je alleen maar je ROM
Nee je doet het gewoon goed waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
chefbuff is een homo.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:17 schreef Verbosity het volgende:
Heb de video's van chefbuff eens bekijken. Nergens advoceert hij om wide grip pull-ups te gebruiken i.p.v. normale. Het enige wat hij zegt is om de pull-up net buiten schouderwijdte te pakken.
Ik doe het wel ik ben ecto.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:44 schreef ZetaOS het volgende:
Iemand die 200 euro wil hebben? En een Gratis weightgainer drankje er bij?
http://www.proefpersoon.n(...)orierijke-drank.html
HAHAquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Lol. Mijn lengte staat hier niet eens bij tussen.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Lol. Mijn lengte staat hier niet eens bij tussen.
Groep < 30 jaar jaar zit al vol.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:44 schreef ZetaOS het volgende:
Iemand die 200 euro wil hebben? En een Gratis weightgainer drankje er bij?
http://www.proefpersoon.n(...)orierijke-drank.html
En je mag nie roken, jammer seg.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:53 schreef Panzermaus het volgende:
[..]brahski toch
Wat was jouw height ook al weer?
[..]
Groep 20-30 jaar zit al vol.
5'5.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:53 schreef Panzermaus het volgende:
[..]brahski toch
Wat was jouw height ook al weer?
[..]
Groep 20-30 jaar zit al vol.
Roken is dom.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:54 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
En je mag nie roken, jammer seg.
Hmm, en hoe ervaar je dat in het dagelijks leven? Ben je overal de kleinste eigenlijk? (van jongens)quote:
Lekker ontspannen tog?quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Roken is dom.
[..]
Hmm, en hoe ervaar je dat in het dagelijks leven? Ben je overal de kleinste eigenlijk? (van jongens)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 18:00:16 ]
Die boterhammen, eet je dat in NL of ook in de VS? Ik kan hier geen fatsoenlijk brood vindenquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:22 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Haha dankjeIk denk idd dat ik het dan een stuk sneller zat zal worden. Maar probeer iig te letten op niet snoepen enzo, en genoeg eiwitten binnen krijgen.
[..]
Bij ons in de yogales zijn ook bijna alleen maar jonge mensen, man:vrouwverdeling van 2:8 denk ik.
Ik eet altijd van die 12 grain meuk hier, meestal van de Dominics ofzo. Weet niet waar je winkelt? Het brood is hier inderdaad wel viezer jaquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:16 schreef IrCute het volgende:
[..]
Die boterhammen, eet je dat in NL of ook in de VS? Ik kan hier geen fatsoenlijk brood vinden
Giant/Walmart/Wegmans, heb al verschillende merken uitgeprobeerd maar vind het allemaal vies, zo'n vies zoet smaakjequote:Op vrijdag 19 april 2013 18:17 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik eet altijd van die 12 grain meuk hier, meestal van de Dominics ofzo. Weet niet waar je winkelt? Het brood is hier inderdaad wel viezer ja
Oh wat vervelend.. Er is een market place bij ons in de buurt, daar is alles spot goedkoop en hebben ze brood dat ook wat meer op Nederlands brood lijkt. Maar het is wel zoeken idd, ik heb in het begin ook regelmatig met tegenzin brood zitten etenquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
Giant/Walmart/Wegmans, heb al verschillende merken uitgeprobeerd maar vind het allemaal vies, zo'n vies zoet smaakjeHeb een keer een maand een geopende verpakking brood laten liggen, was niet eens beschimmeld
sindsdien eet ik wasa knackebrod of wraps
![]()
Bij panera hebben ze wel goed vers brood geloof ik, maar dan betaal je 4-5$ voor een kleine loaf bread
maak gewoon je eigen brood als je zonodig brood wil hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
Giant/Walmart/Wegmans, heb al verschillende merken uitgeprobeerd maar vind het allemaal vies, zo'n vies zoet smaakjeHeb een keer een maand een geopende verpakking brood laten liggen, was niet eens beschimmeld
![]()
Bij panera hebben ze wel goed vers brood geloof ik, maar dan betaal je 4-5$ voor een kleine loaf bread
Hier isBrood van Menno favoriet, maar dat is idd 4/5 Euro. Ik kan ook bij Jordys bakery een klein desembrood halen, die zijn "maar" 2.75 Euro.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
![]()
Zit jij ook in de VS dan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hier isBrood van Menno favoriet, maar dat is idd 4/5 Euro. Ik kan ook bij Jordys bakery een klein desembrood halen, die zijn "maar" 2.75 Euro.
Waar heb je het dan over?quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
No man, in the United States of the Netherlands.
Nou meeste supermarkt of bakkersbrood is hier ook wat jij aanhaalt. Zit zo vol met broodverbeteraars dat het een week lang goed blijft.quote:
Kijk op het bakje in de winkel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:02 schreef Dimachaerus het volgende:
500 gr kwark = 65gr . Dan heb ik al 54% van mijn dagelijks benodigde eiwitten binnen - uitgaande van 2kg p/lichaamsgewicht kg.
Kloppen deze waarden wel?
http://www.voedingswaarde(...)d=56#prodgramsanchor
Welke kwark heb jij dan? Zelf nog nooit een kwark gezien met meer dan 11% eiwitten. Maar je bent gewoon erg licht en dan kloppen die waarden idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:02 schreef Dimachaerus het volgende:
500 gr kwark = 65gr eiwit . Dan heb ik al 54% van mijn dagelijks benodigde eiwitten binnen - uitgaande van 2kg p/lichaamsgewicht kg.
Kloppen deze waarden wel?
http://www.voedingswaarde(...)d=56#prodgramsanchor
Ik heb nog geen kwark, ben eetschema aan het maken in excel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:07 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Welke kwark heb jij dan? Zelf nog nooit een kwark gezien met meer dan 11% eiwitten. Maar je bent gewoon erg licht en dan kloppen die waarden idd.
Lijkt me erg weinig. Wat zijn je doelen en vet%?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:24 schreef LUFC het volgende:
Iemand die ff snel naar mijn voedingsschema wil kijken?
6.45: Brinta pap met halfvolle melk + beker halfvolle melk
7.30: Banaan
10.00: Boterham met pindakaas
11.15: Boterham met kipfilet
12.30: Boterham met kalkoenfilet
13.45: Boterham met kaas
15.00: Boterham met pindakaas
16.15: Boterham met kaas
17.45: Avondeten (meestal groente met aardappels en vlees) + beker halfvolle melk + banaan
20.45: 250GR magere kwark
22.30: 250GR magere kwark
Op trainingsdag 1 maatschep whey na de training.
Dit levert zo'n 140gram eiwit op, 180gram koolhydraten, 70gram aan vet en 2310kcal. Ik ben 22 met een gewicht van 83 en lengte van 1.84.
hoe ben je hier op gekomen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:24 schreef LUFC het volgende:
17.45: Avondeten (meestal groente met aardappels en vlees) + beker halfvolle melk + banaan
Dit levert zo'n 140gram eiwit op, 180gram koolhydraten, 70gram aan vet en 2310kcal. Ik ben 22 met een gewicht van 83 en lengte van 1.84.
Wat dacht je uberhaupt van al dat spreidenquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:32 schreef 16meter het volgende:
[..]
hoe ben je hier op gekomen?
wat is je doel? cutten, lijkt me?
waarom nauwelijks vetten? zelfs minder dan 1g/kg?
waarom verspreid je die kwark over 2 eetmomenten in de avond? vergeet onzin over 6-8 maaltijden per dag
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoeftequote:1. Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4. Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9
Ik weet dat zelf ook nooit zo goed, inderdaad. Welk activiteitsniveau ik moet nemen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:41 schreef Dimachaerus het volgende:
Doel: Massa aanzetten
Stats:
1.66
58kg
11%bf
Mijn onderhoud is als ik 3x p/w babylove ss ga doen 2314 ( ben uitgegaan van activiteitsniveau 3, weet niet of dit juist is eigenlijk? )
[..]
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/
Eetschema:
Kwark 500 gr 355 ; 65
ei 4x 564 ; 32,4
Liter melk 310 ; 18,5
Havermout 100 gr 380 ; 13,1
Zilvervlies rijst 150 gr 206 ; 4,8
Kipfilet 200gr 314 ; 60
Hollandse wokgroente 200 gr 54; 3
Walnoten 100gr 675 ; 14,4
2858 ; 211,2
kcal / eiwit
Ik zit veel te hoog in eiwitten, met wat kan ik de eiwitten verlagen en kcal behouden? Is dit wel een reëel schema ?
Ik heb niet gemeten hoeveel gram pindakaas ik op een snee brood smeer vandaar dat ik dat er niet bij heb gezet. Normaal eet ik maar 1 of 2 sneetjes brood per dag.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:43 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Ik weet dat zelf ook nooit zo goed, inderdaad. Welk activiteitsniveau ik moet nemen.
Je eet geen brood?
Denk dat je ongeveer 15gr kan aanhouden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:44 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik heb niet gemeten hoeveel gram pindakaas ik op een snee brood smeer vandaar dat ik dat er niet bij heb gezet. Normaal eet ik maar 1 of 2 sneetjes brood per dag.
Is vooral omdat ik anders snel honger krijgquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:34 schreef 16meter het volgende:
ja, zie edit.
zie nu ook dat hij z'n boterhammetjes ook om de x aantal minuten pakt
constant eiwitjes aanvoeren naar die muskels om niet katabool te gaan
Teveel eiwitten kan geen kwaad. Je kunt ook griekse yoghurt nemen ipv. kwark. Wel meer kcals, maar ook de nodige vetten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:41 schreef Dimachaerus het volgende:
Doel: Massa aanzetten
Stats:
1.66
58kg
11%bf
Mijn onderhoud is als ik 3x p/w babylove ss ga doen 2314 ( ben uitgegaan van activiteitsniveau 3, weet niet of dit juist is eigenlijk? )
[..]
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/
Eetschema:
Kwark 500 gr 355 ; 65
ei 4x 564 ; 32,4
Liter melk 310 ; 18,5
Havermout 100 gr 380 ; 13,1
Zilvervlies rijst 150 gr 206 ; 4,8
Kipfilet 200gr 314 ; 60
Hollandse wokgroente 200 gr 54; 3
Walnoten 100gr 675 ; 14,4
2858 ; 211,2
kcal / eiwit
Ik zit veel te hoog in eiwitten, met wat kan ik de eiwitten verlagen en kcal behouden? Is dit wel een reëel schema ?
Ik krijg 76% teveel eiwitten binnen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:51 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Teveel eiwitten kan geen kwaad. Je kunt ook griekse yoghurt nemen ipv. kwark. Wel meer kcals, maar ook de nodige vetten.
Dan eet je die eieren niet en vervang je de kwark. Sowieso lijkt het me sterk dat je elke dag strak dit schema kunt aanhouden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:52 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik krijg 76% teveel eiwitten binnen.
Ik denk dat ik beter brood met pindakaas / kipfilet ipv eieren ja.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:56 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dan eet je die eieren niet en vervang je de kwark. Sowieso lijkt het me sterk dat je elke dag strak dit schema kunt aanhouden.
Wat doe je eigenlijk verder nog qua sport? Je zit tegen de 3k kcals aan. Dat is best veel voor iemand van jouw lengte en gewicht die alleen maar 3x per week een uurtje lift.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:56 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter brood met pindakaas / kipfilet ipv eieren ja.
Fructose lijkt het echter toch terecht hoor, tien maal meer potentie in termen van eiwit glycatie dan glucose, cross-linking en polymerisatie van eiwitten ( verhoogde kans op initiatie van reacties met vrije radicalen) en verhoogde serum triglyceriden (zoals je zegt, fructose wordt dus gemetaboliseerd in de lever en omgezet naar fructose-I-fosfaat -> pyruvate -> acteyl-CoA -> vet).quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jep, dat klopt zo'n beetje wel:
[..]
Als je boven onderhoud eet, met een groot deel van je energieinname in de vorm van fructose, wordt het extra vet in/rond je lever - ofwel in je buik - neergeplempt.
Overigens denk ik dat het hele insuline resistentie / hart- en vaatziekte / diabetes-verhaal het best te herleiden is naar een algemene energieoverschot. Er zijn wel een paar 'extra' schuldigen aan te wijzen, zoals fructose en de bijbehorende vetopslag in de buik, maar wanneer je op of onder onderhoud eet, dan kan fructose in normale doses weinig kwaad. Dus om alles de schuld te geven aan fructose of verzadigd vet, of... etc. is imo niet helemaal eerlijk.
Dat jarenlange energieoverschot = bierbuik / obesitas een veel betere, algemene link is lijkt me een eerlijker verhaal, zonder een macronutrient categorie de schuld te geven.
Ik doe verder niet echt aan sport, hooguit 20-30 minuten zaalvoetballen in klein zaaltje 1x p/w.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:14 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk verder nog qua sport? Je zit tegen de 3k kcals aan. Dat is best veel voor iemand van jouw lengte en gewicht die alleen maar 3x per week een uurtje lift.
Met een 300 kcal overschot kun je in principe ook groeien. De groei zal sowieso voornamelijk bestaan uit vet.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:18 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Mijn onderhoud zit met 3x p/w kt rond de 2300, dan moet ik toch tegen de 2800-3000 kcals aanzitten om te groeien?
Ik weet niet hoe jij aan 2310kcal komt, maar met de gegevens die jij verstrekt kom ik op 1910kcal uit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:24 schreef LUFC het volgende:
neequote:Op vrijdag 19 april 2013 17:42 schreef ZetaOS het volgende:
Heb ik je voorbeeld figuur beledigd? Eerlijk zeggen.
1L melk 610 ; 37quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:21 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Met een 300 kcal overschot kun je in principe ook groeien. De groei zal sowieso voornamelijk bestaan uit vet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |