SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Oeh, daar heb je me toch even, want ik doe ook 2.5 fullbody training per week.quote:Op vrijdag 19 april 2013 02:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoezo? Jer kan je split toch prima over de weekgrens heen laten lopen? ma,wo,vr,zo,di,do,za,etc.
Confidence through competence![]()
Ja? Explain of buig even om what I said andersquote:Op vrijdag 19 april 2013 02:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's een beetje lastig met een 5-day split...
[..]
That's what she said.Jusqu'ici tout va bien...![]()
Dat is wel vlot man. Ik dacht eerder dat je weken/maanden uit de roelering zou zijn. Hoe nu verder trouwens, met je rug?quote:Op vrijdag 19 april 2013 02:15 schreef star_gazer het volgende:
Woensdag mag ik weer liftenTot die tijd lekker gebruik maken van de situatie en mijn lichaam laten rusten. Geen flikker uitgevoerd de afgelopen dagen
Ik ben over een paar dagen helemaal gerepareerd, met netjes aangevulde glycogeenvoorraden, klaar om de gym op te vreten.
If not now, then when.![]()
De rib was een beetje van z'n plek af bij het punt waar hij aan de ruggengraat vast zit, maar staat weer prima. Gelukkig was de schade erg beperkt. Ding is in principe weer op z'n plek geduwd en de pijn is vrij snel weggetrokken. Alelen nog een beetje last van een spiertje in m'n rug (rhomboid) omdat ik een paar dagen geforceerd als een robot met een verneukt postuur heb rondgelopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is wel vlot man. Ik dacht eerder dat je weken/maanden uit de roelering zou zijn. Hoe nu verder trouwens, met je rug?
Betreffende mijn nek; die staat scheef, maar daar leef ik al 30 jaar mee. Denk niet dat het de pijn en moeite waard is om daar wat aan te laten doen, want ik functioneer verder prima. De chiro heeft mijn kop met wat trek-en-kraak werk recht gezet (was hard nodig), wat volgens hem al een heel groot verschil kan maken in het wegblijven van symptomen.
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik merk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ik kan zowaar linksom over mijn schouder kijken; iets wat me voorheen bijna nooit lukte. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat; mijn postuur is er wel degelijk op vooruit gegaan
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Fijn man dat het uiteindelijk ''gefixed'' is. Kraken lucht zo op dus ik snap precies waarom je er baat bij hebt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De rib was een beetje van z'n plek af bij het punt waar hij aan de ruggengraat vast zit, maar staat weer prima. Gelukkig was de schade erg beperkt. Ding is in principe weer op z'n plek geduwd en de pijn is vrij snel weggetrokken. Alelen nog een beetje last van een spiertje in m'n rug (rhomboid) omdat ik een paar dagen geforceerd als een robot met een verneukt postuur heb rondgelopen.
Betreffende mijn nek; die staat scheef, maar daar leef ik al 30 jaar mee. Denk niet dat het de pijn en moeite waard is om daar wat aan te laten doen, want ik functioneer verder prima. De chiro heeft mijn kop met wat trek-en-kraak werk recht gezet (was hard nodig), wat volgens hem al een heel groot verschil kan maken in het wegblijven van symptomen.
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik werk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat![]()
Voor Chiropraxie staat een beste studie. In Nederland is het niet te volgen. Is wel in Engeland een 5 jarige studie om vervolgens nog een jaar stage te moeten lopen in NL. Pas dan mag je een eigen zaak openen in Nederland.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De rib was een beetje van z'n plek af bij het punt waar hij aan de ruggengraat vast zit, maar staat weer prima. Gelukkig was de schade erg beperkt. Ding is in principe weer op z'n plek geduwd en de pijn is vrij snel weggetrokken. Alelen nog een beetje last van een spiertje in m'n rug (rhomboid) omdat ik een paar dagen geforceerd als een robot met een verneukt postuur heb rondgelopen.
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik werk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat
Er is dan al een voorbereiding van 6 jaar voordat je begint met werken. Alleen heb je zoals met elk beroep er kwakzalvers tussen lopen.
p.s. stop eens met al die edits
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Ja, sorry. Zal er meer stoppenquote:
[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 19-04-2013 03:29:32 (Kusje) ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Lijkt me logisch overigens; als je een foutje maakt, kun je zomaar iemand's nek breken. Oepsquote:Op vrijdag 19 april 2013 03:23 schreef Verbosity het volgende:
Er is dan al een voorbereiding van 6 jaar voordat je begint met werken. Alleen heb je zoals met elk beroep er kwakzalvers tussen lopen.
Ik blijf weg van lui die rare claims maken. Als het ook maar enigszins riekt naar esoterisch gelul, ben ik weg. Een chiro die claimt polio te kunnen genezen of gebruik te maken van je 'natuurlijke energie' hoeft niet te rekenen op mijn klandizie. Iemand die zich echter puur richt op het toetsbare, fysieke, mechanische aspect van een correcte ruggengraat heeft wat mij betreft mijn zegen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nog even quoten uit het vorige deel. Mocht iemand belang hebben bij het versterken van zijn grip, dm even. Over het algemeen zijn hoofdstuk 5 van de PDF en het word bestand goed bruikbaarquote:Op donderdag 18 april 2013 18:24 schreef Drommeldaris het volgende:
Even teruggeven aan de community hier.
Ik heb onlangs gevraagd naar tips omtrent het versterken van grip. NomanIW heeft mij hierop 2 bestanden gestuurd. Ik heb de vrijheid genomen deze te uploaden naar wetransfer dus ze zullen de aankomende 2 weken voor iedereen beschikbaar zijn. Hieronder mijn eerste indruk,
Getting a Strong Grip (Word)
In principe is het bestand gefocused op grip t.b.v. vechtsporten. Echter is dit natuurlijk ook prima voor krachttrainers bruikbaar. Het gaat kort in op de verschillende soorten grip strenght en welke spieren hier aan bijdragen. Vervolgens worden voor diverse groepen spieren oefeningen gegeven welke je gratis (aka thuis), goedkoop (tennisbal e.d.) of met bepaalde voorwerpen kan doen. Een oefening waar ik naartoe wil werken zelf zijn de finger pushups.
Grip Experts (pdf)
Teringlang bestand, 133 pagina's met bijdragen van verschillende auteurs.
Hoofdstuk 1 : Brutal grip training with Jon Davis (pagina 4)
Jon Davis traint atleten in Amerika voor de typische Amerikaanse sporten zoals American Football en Honkbal. Er staan diverse oefeningen in voor in de sportschool of met spul wat je zelf makkelijk in huis kan halen (pvc-buis, moker e.d.). Ik overweeg zelf om plate swings toe te voegen
Hoofdstuk 2: Grip training manual by Greg Mihovich (pagina 14)
Greg heeft in de MMA gevochten en geeft hier ook trainingen voor, hiernaast geeft hij ook strenght & conditioning. Het gehele bestand gaat in hoe hij grip training inpast binnen zijn workouts zonder hier extra tijd aan kwijt te raken. Alle oefeningen zijn goed beschreven inclusief plaatjes voor mensen die niet kunnen lezen. Bovendien staat zijn gehele schema in het hoofdstuk gepost.
Hoofdstuk 3: Integrated grip training for High School athletes (or those on limited budget) (pagina 31)
Het stuk is geschreven door Rob Isza, strenght training coach voor een college American Football team. Hij gaat kort in op de aspecten waar een goed schema aan moet voldoen (in het algemeen) en hoe ze daar trainen. Ook hier is de grip training zoveel mogelijk geincorpereerd met de normale workouts. Wat wel opvalt is dat het erg Amerikaans is (touwen, farmers walk, sleds) waardoor je dus waarschijnlijk een groot deel niet zal kunnen doen.
Hoofdstuk 4: Alternative support grip solutions (pagina 42)
Het stuk is geschreven door Jedd Johnson. De man werkt gewoon fulltime in een fabriek als safety manager maar is geobsedeerd met het verbeteren van zijn grip. Zijn originele doel was om een pakje kaarten te verscheuren maar nu 10 jaar verder is die nog steeds bezig zijn grip te verbeteren. (kan nu o.a. telefoonboeken verscheuren). Mooi is dat hij specifiek ingaat op de deadlift (meest belastend voor je grip) Samenvatting: werkhandschoenen aan () want dan voelt de bar dikker en belast je je grip meer. Al met al sla ik deze over
Hoofdstuk 5: Old school grip training for the modern day warrior by Spida Hunter (geen grap) (pagina 62)
Spina Hunter geeft training aan o.a. het leger en topatleten. Het stuk wat hij heeft geschreven is erg praktisch en goed toepasbaar in Nederland (amen) Met afstand het meest bruikbare stuk wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Hoofdstuk 6: I can't handle it!!! I can't get a hold on!!! Get a hold of the situation!!! Get a grip!!! (pagina 72)
Ja, dit is echt de titel. Ja, er zijn zoveel uitroeptekens gebruikt. Je zal verwachten dat het artikel door een of andere koter is geschreven maar niks is minder waar. Het is geschreven door Jesse's held, de kettlebellauthoriteit: Jason C. Brown. Zoals te verwachten zijn de meeste oefeningen ook met kettlebells. Verder staan er nog wat oefeningen met touwen in, ik geloof het allemaal wel.
Hoofdstuk 7: Grip training made simple (pagina 82)
Pvc-pijpen, een of andere bal welke ze waarschijnlijk zelf verkopen en touwen, ik geloof het allemaal wel, op naar hoofdstuk 8. Geschreven door ene gast die de eigenaar is van grapplers gym, ik heb geen idee of het wat is.
Hoofdstuk 8: How to develop hands of steel that crush like vice grips (pagina 90)
Mocht je gym geen dikkere barbells dan normaal hebben dan kan je deze ook zo goed als overslaan. Stuk is geschreven door Zach (do you) Even (lift), de man geeft voornamelijk training aan vechtsporters.
Hoofdstuk 9: Underground strenght production guide (pagina 119)
Shit man, dit is gewoon reclame
Samenvatting
Lees het word bestand en hoofdstuk 5 van het pdf-bestand even goed door. Oefeningen die ik zelf ga doen in de spoiler. Het moet natuurlijk niet een te lange post worden dit.SPOILER: oefeningen die ik zelf ga doenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn vriend heeft 1.5 jaar lang met helse rugklachten rondgelopen, constant pijn en sliep er niet van, na 3 maanden lang 2x per week naar de chiro heeft hij nu bijna nergens geen last meer van en gaat hij nog 1x per maand om het bij te houden. Hij had MRI's gehad en was naar een hele goede spine surgeon geweest, niemand kon wat vinden en ze raadde hem aan om aan de pijnstillers te gaanquote:Op vrijdag 19 april 2013 03:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik merk het verschil overigens enorm; iedereen heeft zo zijn semi-onderbouwde mening over chiropraxie, maar ik merk dat ik wel degelijk meer mobiliteit heb. Ik kan zowaar linksom over mijn schouder kijken; iets wat me voorheen bijna nooit lukte. Ook sta ik er een stuk symetrischer bij nu mijn kop recht op mijn romp staat; mijn postuur is er wel degelijk op vooruit gegaan![]()
![]()
Precies.quote:Op vrijdag 19 april 2013 03:34 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik blijf weg van lui die rare claims maken. Als het ook maar enigszins riekt naar esoterisch gelul, ben ik weg. Een chiro die claimt polio te kunnen genezen of gebruik te maken van je 'natuurlijke energie' hoeft niet te rekenen op mijn klandizie. Iemand die zich echter puur richt op het toetsbare, fysieke, mechanische aspect van een correcte ruggengraat heeft wat mij betreft mijn zegen.Swole as fuck nou die jongenquote:Op vrijdag 19 april 2013 02:15 schreef star_gazer het volgende:
Woensdag mag ik weer liftenTot die tijd lekker gebruik maken van de situatie en mijn lichaam laten rusten. Geen flikker uitgevoerd de afgelopen dagen
Ik ben over een paar dagen helemaal gerepareerd, met netjes aangevulde glycogeenvoorraden, klaar om de gym op te vreten.
![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 19-04-2013 07:55:56 ]![]()
EXCESSIVEquote:Op vrijdag 19 april 2013 00:07 schreef Drinky het volgende:
Sowieso even supersizen, big bulk in little time.
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
Relaxed, geen pump.
en geen abs voor Weissman die banned is en stiekem meeleest![]()
![]()
Tering. Big boyquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
en geen abs voor Weissman die banned is en stiekem meeleest
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
![]()
Goed bezig kwajong...quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
en geen abs voor Weissman die banned is en stiekem meeleestWel ff nieuwe riem halen deze week!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..![]()
jammer geen absquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
en geen abs voor Weissman die banned is en stiekem meeleest
Hoe kan je trouwens van die rock solid sixpack naar bulkbuik in een week tijd bro.![]()
Wat een kutfoto's maakt zo'n Iphone eigenlijk. Vooral die foto van je rug is nou niet bepaald scherp ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
das best kut om achter je een foto te maken en dan ook nog eens aan te geven waar hij op moet focussen. Dat ligt echt neit aan die Iphone heur. Die maakt heus wel scherpe foto'squote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef fathank het volgende:
Wat een kutfoto's maakt zo'n Iphone eigenlijk. Vooral die foto van je rug is nou niet bepaald scherp ofzo.
![]()
![]()
Geen idee, ik heb in 10 jaar cameraphone misschien 10 keer een foto gemaaktquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
das best kut om achter je een foto te maken en dan ook nog eens aan te geven waar hij op moet focussen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
haha, daarom maak ik ze ook altijd met m'n spiegelreflex. Geen vervorming niks.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb in 10 jaar cameraphone misschien 10 keer een foto gemaakt.
ik schreef focussen, maar dat doen die dingen volgens mij in het algemeen al niet of nauwelijks.
Denk dat panzer meer aan het shaken was van wege de inspanning/zenuwen![]()
![]()
![]()
Photoshop. Maar no man, dat is voornamelijk water/vocht. Ik drink op zo'n dag als gisteren echt iets van 2.5 liter melk en 3-4 liter water. Gooi daar allemaal brood en kaas en noten en aardappelen bij en de abs verdwijnen als sneeuw voor de zon. Kan vanaf hier ze in 3 dagen max terug hebben. Gewoon iets minderen met het voer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:34 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
jammer geen abs
Hoe kan je trouwens van die rock solid sixpack naar bulkbuik in een week tijd bro.Geen cardio, geen isolatie.
Dat is de frontcamera, die is van beduidend mindere kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef fathank het volgende:
VGA ofzo. Maar die gebruik ik dus om door middel van de spiegel een rugfoto te maken.
Het waren relaxed foto's.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
haha, daarom maak ik ze ook altijd met m'n spiegelreflex. Geen vervorming niks.
ik schreef focussen, maar dat doen die dingen volgens mij in het algemeen al niet of nauwelijks.
Denk dat panzer meer aan het shaken was van wege de inspanning/zenuwen![]()
![]()
![]()
Das de frontcam denk ik, zuigen altijdquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:44 schreef fathank het volgende:
![]()
Looks good.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
![]()
Magnetron kwamen vanmorgen de vlammen uit zetten![]()
niks blijft er heel hier, het lijkt godvr allemaal wel van snijkoek gemaakt tegenwoordig![]()
Haha, benen zijn ook wel weer aardig tegenwoordig. Zal vanavond even kijken voor een foto. Ben nu voornamelijk bezig met de leg extension machine enzo, moet die teardrop muscle van de quad hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:29 schreef Questular het volgende:
Geen leg pics, hoe weten we nu zeker dat je niet stiekem een beachboy bent?
Voor de rest nice pics
Yeah, is gewoon een smak buikvet wat zich heel snel vormt als ik over een bepaald punt heen ga. Vervolgens lijkt dit zich ook nog vol te zuigen met water ofzo.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:51 schreef G.R.S. het volgende:
Zijn abs zijn verstopt. Desalniettemin, goede foto's.they'll be back!quote:Op zondag 14 april 2013 20:57 schreef Panzermaus het volgende:
, nog steeds flabby fatty her en der. Mijn bek is iig zo droog als wat, tijd voor melk.
En thanks guys!![]()
![]()
![]()
Nieuw PR met bankdrukken gehaald gister, errug content
Maar nog steeds branden mijn schouders echt flink als ik een setje gedaan heb met een voor mij zwaar gewicht.
Ik ben er nog steeds niet achter wat het kan zijn
De vorm heb ik aangepast, ik heb de grip aangepast (iets smaller) maar niets helpt.
Snakey jij nog andere ideeën misschien?YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Smaller en ook breder geprobeerd... geen verschil in pijnlevel.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:58 schreef seto het volgende:
Met smalle grip gebruik je je schouders juist meer.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Goed buffquote:Op vrijdag 19 april 2013 08:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
EXCESSIVE
CALORIES
Deze keer met rugfoto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relaxed, geen pump.
Een tip, mijner zijde. Als je de volgende dag alsnog licht last heb van je schouders kap er dan wel direct ff voor een weekje mee. Gaat je een blessure schelen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Maar nog steeds branden mijn schouders echt flink als ik een setje gedaan heb met een voor mij zwaar gewicht.
De vorm heb ik aangepast, ik heb de grip aangepast (iets smaller) maar niets helpt.
Snakey jij nog andere ideeën misschien?You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Bankdrukken is 1x per week bij mij.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:02 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Een tip, mijner zijde. Als je de volgende dag alsnog licht last heb van je schouders kap er dan wel direct ff voor een weekje mee. Gaat je een blessure schelen.
Three day split schema, met telkens exact een week tussen de spiergroepen.
Nu heb ik niet echt last van mijn schouders, niet de pijn die ik gelijk na een setje ervaar in elk geval.
Kan het zijn omdat mijn schouders dan ten opzichte van mijn borstspieren/triceps onderontwikkeld zijn? Dat ze het gewicht niet kunnen dragen?
BP nu 1*8 80 kilo, BW is 72YouTube
Ik heb 1,5 jaar terug ergens een impingement gehad in beide schouders van teveel benchen en dippen, dat is wel over uiteraard, maar met zwaar bankdrukken hoeft het maar een beetje fout te gaan, en ik voel het weer een week. Week overslaan en het is weer over.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Snakey jij nog andere ideeën misschien?
En dat heeft niks met m'n vorm te maken verder. Ik kan ook nooit snel naar beneden met benchen. Dan weet ik zeker dat ik alles vergurk van binnen daar.
Gisteren bleef ik ook weer onder 120kg liggen omdat ik opeens weer een enorme pijnscheut had in m'n rechter schouder, terwijl ik de week ervoor pijnloos 130kg PR had![]()
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.![]()
![]()
Dit was bij mij sowieso het geval.... 2 jaar lang en schouders en benen in verhouding niet serieus gedaan. Gewoon spierpijn is ook niet erg. Je moet niet vergeten dat die week rust niet opgaat voor je schouders. Schouders pak je bij zowel rug, borst als schouder dag zelf.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Bankdrukken is 1x per week bij mij.
Three day split schema, met telkens exact een week tussen de spiergroepen.
Nu heb ik niet echt last van mijn schouders, niet de pijn die ik gelijk na een setje ervaar in elk geval.
Kan het zijn omdat mijn schouders dan ten opzichte van mijn borstspieren/triceps onderontwikkeld zijn? Dat ze het gewicht niet kunnen dragen?
BP nu 1*8 80 kilo, BW is 72
Heb schouders denk ik met bankdrukken te veel geforceerd, en op rugdag bij lat pull down schoot er een stekend gevoel in. Nu 4 dagen niks gedaan (bhelave cardio en benen) en gevoel in schouder is tot dusver blijvend.
Achteraf zat ik al een tijdje met lichte schouderpijn door te trainen. Erg dom dus. Als ik toen weekje rust had gepakt was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Probeer anders is tijdje op BP gewicht vast te blijven en je schouders wel iets op te schroeven.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Schouders zijn een bitch, en zonder schouders valt bijna alles af...quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar terug ergens een impingement gehad in beide schouders van teveel benchen en dippen, dat is wel over uiteraard, maar met zwaar bankdrukken hoeft het maar een beetje fout te gaan, en ik voel het weer een week. Week overslaan en het is weer over.
En dat heeft niks met m'n vorm te maken verder. Ik kan ook nooit snel naar beneden met benchen. Dan weet ik zeker dat ik alles vergurk van binnen daar.
Gisteren bleef ik ook weer onder 120kg liggen omdat ik opeens weer een enorme pijnscheut had in m'n rechter schouder, terwijl ik de week ervoor pijnloos 130kg PR had![]()
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
Amenquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:10 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dit was bij mij sowieso het geval.... 2 jaar lang en schouders en benen in verhouding niet serieus gedaan. Gewoon spierpijn is ook niet erg. Je moet niet vergeten dat die week rust niet opgaat voor je schouders. Schouders pak je bij zowel rug, borst als schouder dag zelf.
Heb schouders denk ik met bankdrukken te veel geforceerd, en op rugdag bij lat pull down schoot er een stekend gevoel in. Nu 4 dagen niks gedaan (bhelave cardio en benen) en gevoel in schouder is tot dusver blijvend.
Achteraf zat ik al een tijdje met lichte schouderpijn door te trainen. Erg dom dus. Als ik toen weekje rust had gepakt was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Probeer anders is tijdje op BP gewicht vast te blijven en je schouders wel iets op te schroeven.![]()
en uiteraard ook de achterkant van je schouders trainen op een schouder dag...![]()
lol ja idd. je kan dan weinig meer doen idd.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:12 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Schouders zijn een bitch, en zonder schouders valt bijna alles af...![]()
Is het pijn aan de voorkant, recht boven je biceps zeg maar? Als dat zo is dan raad ik toch aan een smallere grip te gebruiken, en je ellenbogen iets verder naar beneden te drukken, dus niet recht onder de bar te houden. Zo heb ik bij mezelf de meeste pijn weggekregen. Je haalt namelijk weldegelijk wat druk weg van je schouders,maar je moet wel erg sterke triceps ontwikkelen om grotere gewichten te kunnen benchen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Snakey jij nog andere ideeën misschien?
Ik heb het van Konstantinov afgekeken die toen hem werd aangeraden breder te benchen vreselijk last van zijn schouders kreeg. Zijn grip is wel erg smal, zo smal pak ik hem ook niet, maar als voorbeeld: let ook op waar hij zijn ellenbogen heeft.
Works for me.![]()
Had ook een keer mijn schouder verneukt toen ik net was begonnen, kon niet eens meer squats doen omdat de stang op mijn rug houden teveel pijn deedquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:12 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol ja idd. je kan dan weinig meer doen idd.![]()
![]()
Hoelang met die impingement rond gelopen dan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar terug ergens een impingement gehad in beide schouders van teveel benchen en dippen, dat is wel over uiteraard, maar met zwaar bankdrukken hoeft het maar een beetje fout te gaan, en ik voel het weer een week. Week overslaan en het is weer over.
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
DIe gast pakt hem bijna puur uit de triceps!quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is het pijn aan de voorkant, recht boven je biceps zeg maar? Als dat zo is dan raad ik toch aan een smallere grip te gebruiken, en je ellenbogen iets verder naar beneden te drukken, dus niet recht onder de bar te houden. Zo heb ik bij mezelf de meeste pijn weggekregen. Je haalt namelijk weldegelijk wat druk weg van je schouders,maar je moet wel erg sterke triceps ontwikkelen om grotere gewichten te kunnen benchen.
Ik heb het van Konstantinov afgekeken die toen hem werd aangeraden breder te benchen vreselijk last van zijn schouders kreeg. Zijn grip is wel erg smal, zo smal pak ik hem ook niet, maar als voorbeeld: let ook op waar hij zijn ellenbogen heeft.
Works for me.Dikke respect
You had my curiosity but now you have my attention...
..
..![]()
als ik heel eerlijk ben zat het vanaf dag 1 met trainen al niet goed. Kon ook nooit fatsoenlijk schouders doen zonder pijn, totdat ik dacht "ik wil beter worden in benchen" en toen zei iemand oh dan moet je het gewoon 2x in de week doen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:13 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Hoelang met die impingement rond gelopen dan?
maar ik had ook al een schouderdag, en dippen en en, en toen kon ik langzaam aan helemaal niks meer lol. Uiteindelijk wel een paar maandjes en na 7 fysio bezoeken was het zo goed als over, dat i.c.m. schouders laag houden bij alles wat je doet.
Alles zat vast in m'n bovenrug (nu weer trouwens) en waarsch. was toen m'n houding dus ook niet helemaal goed en zat ik met alles teveel met m'n schouders bij m'n oren te doen.![]()
Hij deadlift 380 kilo raw met een bolle rug,nergens last van.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:16 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
DIe gast pakt hem bijna puur uit de triceps!Dikke respect
Hij doet dat sinds zijn 15e, die bolle rug.
![]()
Ow, ik moet trouwens zeggen, ik weet niet of iemand anders dat kan bevestigen of ook heeft, dat nu ik chins en pull ups doe ook minder last van m´n schouders krijg. Misschien is het de stretch, of gewoon sterker wordende schouders. Maar het helpt.![]()
Dat is het voor mij dus ook... en dat blijft dan even jengelen en verdwijnt na verloop van tijd weer na het sportenquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:09 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Echt kut als je schouders niet mee willen werken.Nja het is meer dan alleen spierpijn, echt stekend/drukkend zie onderstaande foto.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:10 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Dit was bij mij sowieso het geval.... 2 jaar lang en schouders en benen in verhouding niet serieus gedaan. Gewoon spierpijn is ook niet erg. Je moet niet vergeten dat die week rust niet opgaat voor je schouders. Schouders pak je bij zowel rug, borst als schouder dag zelf.
Probeer anders is tijdje op BP gewicht vast te blijven en je schouders wel iets op te schroeven.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Is het pijn aan de voorkant, recht boven je biceps zeg maar? Als dat zo is dan raad ik toch aan een smallere grip te gebruiken, en je ellenbogen iets verder naar beneden te drukken, dus niet recht onder de bar te houden. Zo heb ik bij mezelf de meeste pijn weggekregen. Je haalt namelijk weldegelijk wat druk weg van je schouders,maar je moet wel erg sterke triceps ontwikkelen om grotere gewichten te kunnen benchen.
Works for me.
Waar mijn vinger zit, daar doet het dan zeer. (die drukt er nu dus op)
Eigenlijk ook echt alleen heel heftig aan die kant, de andere kant valt in verhouding mee.
Wat betreft die ellebogen, ik heb geprobeerd de stang iets verder voor mij uit te drukken (onderkant borst), meer in het midden van mijn borst, meer aan de bovenkant van mijn borst, met wel een arch in my back en zonder arch in my back, etc etc
Beetje moedeloos word ik ervan.
Zoals de trend is tegenwoordig, moet ik nu gewoon even zeggen dat het met de voorkant van mijn telefooncamera genomen is, een vga kwaliteit, ik heb geen pomp, slechte belichting, etc etc
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: