Toch hoorde ik ook even later iets wat me even deed twijfelen : ze hadden, op dat moment nog in afzondering, een kat van 19 jaar zitten. En dat is natuurlijk ook iets dat heel weinig mensen aantrekt, weinig actief, de zekerheid dat je er maar heel kort plezier van zult hebben, en de waarschijnlijkheid dat je in die korte tijd wel heel veel dierenarts-rekeningen langskrijgt (Julius heeft me dit jaar alleen, in de laatste 5 weken van zijn leven, meer dan EUR 800 aan de dierenarts gekost). Als ik me aan de oorspronkelijke groeps-samenstelling had gehouden, had ik er een plaatsje in opengehouden voor dat exemplaar. Maar ja, elke keuze die je maakt heeft ook weer een keerzijde, en ik had al die vrijwilligsters als dolgelukkig gemaakt door toe te zeggen dit kwartet op te nemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:02 schreef BlueEyes het volgende:
Wat ontzettend lief om zo'n kwartet te nemen!![]()
Hoop dat je nog regelmatige updates geven gaat waaruit blijkt dat ze ontspannen en goed op hun plekje zijn!
Vanmiddag even bij het asiel langsgegaan om verslag uit te brengen, en het lijkt er op dat het stukje antiek bij een van de vrijwilligsters gehuisvest gaat worden. Er zijn er die een zwak hebben voor bejaarde katten, en voor hun vallen de medische kosten wat lager uit.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:34 schreef MissBliss het volgende:
Leuke foto's![]()
Wel sneu voor die 19-jarige kat in het asiel, die krijgt natuurlijk nooit meer een huisjeNou ja, misschien komt er snel nog iemand zoals jij langs!
Oh wat super!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:22 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Vanmiddag even bij het asiel langsgegaan om verslag uit te brengen, en het lijkt er op dat het stukje antiek bij een van de vrijwilligsters gehuisvest gaat worden. Er zijn er die een zwak hebben voor bejaarde katten, en voor hun vallen de medische kosten wat lager uit.
Dat Cayok gewoon theater speelde om met rust gelaten te worden zonder zijn plekje te moeten verlaten, daar had niemand in het asiel doorheen gekeken.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:40 schreef Pippi het volgende:
Je hebt gelijk hoor: in een asiel is het mijnsinziens niet altijd mogelijk om het karakter te bepalen.
Wat natuurlijk ook speelt is het individu, ook een sociale kat kan niet altijd met elke andere kat overweg. Nog een extra complicatie is dat veel poezen uitstekend met alle andere poezen overweg kunnen, maar absoluut geen katers om zich heen tolereren, hoe lief en zachtaardig die ook zijn. En dan maakt het al dan niet gesteriliseerd/gecastreerd zijn niet echt uit. Gecastreerde katers maken gewoonlijk niet zo'n onderscheid.quote:Mijn rode kater zou nl volgens het asiel het beste zonder soortgenoten zijn maar die heeft hij toch echt nodig want hij is gek op katten/ poezen. En mijn bange poes zou het beste geplaatst zijn bij soortgenoten maar... die vindt de rode kater maar eng...
Katten waarvan de achtergrond niet bekend zijn 2 weken niet plaatsbaar om een eventuele eigenaar de gelegenheid te geven het beestje terug te krijgen, en dit overjarige exemplaar zat nog in die periode.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:42 schreef Pippi het volgende:
Die bejaarde kat staat inderdaad niet op de site van asiel Rottedam. Gelukkig maar want ik ben gek op oude rooie katten
Een tien met een griffel en een zoen van de meester.quote:
quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een tien met een griffel en een zoen van de meester.
Keek ik ook naar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:32 schreef computergirl het volgende:
[..]![]()
Het wit op het neusje valt het meeste op.
Het belangrijkste van de aanpak is "helemaal niets", namelijk dat ik ze zoveel mogelijk hun gang laat gaan, en me zelden aan ze opdring. Ik doe dus wel mijn gewone dingen, dus als ze alle vier in de keuken zitten te eten, en ik moet wat voor mijn eigen eten doen, dan loop ik daar dus gewoon heen, al weet ik dat ik dan een massale vluchtreactie uitlok (wat een heerlijk cartoon-effect geeft, 16 pootjes op laminaat).quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:29 schreef mangalie het volgende:
Geweldig zoals je het aanpaktEn wat een heerlijke mannen zijn het..!!
Mijn 2 katten waren in het begin ook een beetje angstig. Heb het eigenlijk op dezelfde manier als jij aangepakt, gewoon laten zien dat ik ook in dat huis woon en eigenlijk vanaf het moment dat ze in de gaten hadden dat ik degene was die ervoor zorgde dat er altijd lekkere brokjes klaar staan was het ijs gebroken. Maar het belangrijkste is gewoon dat ze het op hun eigen tempo moeten ontdekken. Je moet jezelf niet opdringen, maar ook niet wegvlakken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:48 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het belangrijkste van de aanpak is "helemaal niets", namelijk dat ik ze zoveel mogelijk hun gang laat gaan, en me zelden aan ze opdring. Ik doe dus wel mijn gewone dingen, dus als ze alle vier in de keuken zitten te eten, en ik moet wat voor mijn eigen eten doen, dan loop ik daar dus gewoon heen, al weet ik dat ik dan een massale vluchtreactie uitlok (wat een heerlijk cartoon-effect geeft, 16 pootjes op laminaat).
Voor de rest : regelmatig tegen ze praten, en maar heel zelden proberen ze aan te raken.
Zoals ik al eerder zei : als ze zich min of meer permanent op zolder zouden hebben genesteld, dan zou ik die weer hebben afgesloten, omdat ze wel regelmatig met me geconfronteerd moeten worden. Maar de aantrekkingskracht van de zolder als afzonderingsplek is nu eigenlijk al weer over omdat je vanuit de huiskamer VOGELTJES kunt kijken.
Maar het is best af en toe frustrerend, en onmogelijk te doen voor iemand die niet gek op katten is, en dat op de goede manier is (katten primair als katten zien, en niet als knuffeldier/aankleedpop : het zijn geen honden). Het is dan ook goed te begrijpen dat het asiel direct aan dit viertal dacht toen ik langskwam met mijn verlanglijstje, en een uitleg waarom ik die gezinssamenstelling zocht.
En, hoeveel mensen komen diep in de nacht in een meurend huiskamer, zien en ruiken dat hun verticale jaloezieen van 1 dag oud onder de diarrhee zitten, en reageren dan "dat arme beest, wat moet hij zich ellendig voelen".
Ik heb geprobeerd met ze te spelen, maar ze willen dat niet. Op een van de foto's zie je een roze stok, met daaraan een lint met een belletje, maar pogingen om ze daarin geinteresseerd te krijgen liepen op niets uit totdat ik het ding gewoon op de grond gooide ...quote:Op maandag 13 mei 2013 18:16 schreef Ofresca het volgende:
Top dat je in 1x 4 katten in huis wil nemen!![]()
Speel je eigenlijk ook een beetje met ze? Dat is in mijn beleving altijd een vrij goede manier geweest om schuwe katten een beetje uit hun schulp te lokken en af te leiden.
Ik zie wel speelgoed liggen, maar lees niets over speelgedrag.![]()
Is zeker een goed teken hoor!quote:Op maandag 13 mei 2013 20:32 schreef mvdejong het volgende:
Zojuist nog maar eens een bevestiging gekregen van hun toenemende vertrouwen.
Ik heb alleen een liggende krabplank, en mijn Burmezen wilden niets anders. De nieuwe lichting gebruikt die ook enthousiast voor dat doel, en als algemene ligplek (het is niets meer dan een 30x80 plank met een stugge nylon deurmat eromheen), maar ik krijg het idee dat ze toch ook iets willen waar ze echt aan kunnen hangen.
Een 25x200 plank had ik nog liggen, dus weer 2 deurmatten en een paar doosjes tapijtnagels gehaald, en aan de slag met een hamer. Dit tot grote interesse van de heren, die ook tijdens het hameren gingen snuffelen aan het uiteinde waar ik even niet bezig was. En ondertussen wordt er op en om de plank, die nu nog op de grond ligt, hevig gebakkeleid.
Echt nerveuze katten zouden met dat gehamer snel een of twee verdiepingen hoger zijn gaan liggen, en zich de komende twee uur niet meer hebben vertoond.
Morgen even twee bevestigingspunten in de muur maken, en het ding rechtop zetten, dat kan wat spektakel opleveren.
En jawel hoor. Toen ik vanochtend na het afgaan van de wekker nog even op mijn rug lag, was binnen de kortste keren het hele kwartet in mijn slaapkamer. Diesel kwam weer even kroelen, en spinde zo luidruchtig dat Chester ook op mijn bed sprong om te kijken wat er gebeurde. Ik krabbelde hem even, wat hij een lekker gevoel vond, totdat hij erachter kwam dat dat door mijn hand gebeurde, toen sprong hij direct van mijn bed af. En twee minuten later was hij terug omdat hij zich realiseerde dat het toch wel erg lekker was, en spinde zeer luidruchtig.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:32 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat Chester de volgende is die gaat "loskomen" door zijn jeugd en nieuwsgierigheid, ...
Die Diesel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:06 schreef mvdejong het volgende:
Eerder deze week heb ik een volgende ontmoeting met een buurkat mogen bespioneren vanuit mijn zolderraam. Een van de buren heeft ook een voorraad katten, maar die is ondertussen uitgedund tot 3, en een van de voormalige groepsleden was een kleine jonge poes, die het niet meer uithield in de groep toen ze onverhoopt zwanger werd (er werd nogal wat afgevochten). Ze is, na een tijdje in een pleeggezin om de kittens te krijgen, via het asiel weer in de buurt teruggekeerd als enige kat in een huis met een echtpaar waarvan de kinderen al ruimschoots de deur uit zijn, en ze is helemaal opgebloeid in die veel rustiger omgeving.
Er was al wat zicht-contact geweest met mijn gezelfschap, op afstand, maar toen ze op het dak van een berging lag te zonnen, ging Diesel toch eens proberen vriendjes te maken met haar. Dus heel rustig en voorzichtig proberen te benaderen, op een kleine 2 meter afstand liggen rollen om duidelijk te maken dat hij geen kwade bedoelingen had, maar het leverde alleen maar een hoop kwade geluiden van de dame op. Uiteindelijk gaf hij het maar op en ging weer weg.
Ook dat is een verschil met mijn Burmezen, Julius verjoeg alles wat kat was behalve zijn broertje, en Caesar heeft wel geprobeerd om vriendjes te worden met een oudere buurpoes, maar nadat ze op zijn toenaderingen meermalen onaardig reageerde, ging hij net zo fanatiek achter haar aanjagen.
Diesel is de laatste tijd wel erg lief aan het doen. Ook vandaag was hij bij het neerzetten van het eten aanvankelijk meer geinteresseerd in aanhalen dan in direct aanvallen op het voer. Toen hij na het eten weer een tijdje buiten was geweest, kwam hij binnen, liep direct op de bank af waar ik zat, sprong er zonder aarzelen op, zette de motor aan en liet zich een hele tijd aanhalen. Het is wel maf dat een zo imposante kater als hij wel duidelijk de voorkeur heeft om heel zachtjes aangehaald te worden.
Ik kan je een speciaal tekentangetje aanraden ipv. een pincet. Heb je het beestje te grazen voor de kat het doorheeft. Je schuift het tangetje onder de teek en draait hem eruit. Weet je ook zeker dat er niets is blijven zitten.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:50 schreef mvdejong het volgende:
Vrijdagochtend lag Chester relaxed in een mandje op een stoel, dus ik ging eens voor hem zitten en begon hem aan te halen. Hoewel hij zich in een eerste reactie op een voorpoot opdrukte om weg te schieten, zakte hij bijna onmiddelijk weer luid spinnend terug. Bij het aanhalen en krabbelen vond ik aan de rechterkant van zijn nek iets wat op een korstje van een verwonding leek (de heren bijten elkaar regelmatig "speels"), maar aan de linkerkant zat overduidelijk een teek. Helaas, tegen de tijd dat ik pincet en leesbril had, was Chester weggelopen. Maar, het is duidelijk dat er ongedierte-bestrijding, ook preventief, nodig wordt. Nu nog een tweede moment vinden waarin hij zich laat aanraken, zodat ik die teek kan opruimen en ook de andere kant nog even wat beter bekijken.
's Avonds keek ik toevallig uit het raam en zag Chester met "iets" rondlopen waar een bos bruine veren uitstak. Hij liet me niet dichtbij genoeg komen om te zien wat het was (hij liep mijn tuin in om het te verorberen, schoot naar de tuin van de buren toen ik te dichtbij kwam, en uiteindelijk het huis in), maar het heeft er alle schijn van dat er een vogeltje gesneuveld is. Of dat de eerste was is niet te zeggen, hij verwerkt de prooi blijkbaar wel buiten.
Zaterdag was een drukke dag, maar vanochtend heb ik in ieder geval Pepe en Chester een pipetje vlooienmiddel in hun nekjes kunnen geven.
Ik kan niet echt overweg met die tangetjes, ik heb zowel stalen als plastic versies geprobeerd. De pincet die ik gebruik heeft hele dunne uiteinden, naaldachtig, en die schuif ik onder de teek, en klaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik kan je een speciaal tekentangetje aanraden ipv. een pincet. Heb je het beestje te grazen voor de kat het doorheeft. Je schuift het tangetje onder de teek en draait hem eruit. Weet je ook zeker dat er niets is blijven zitten.
Chester was niet echt onder de indruk van de pincet, maar hij kreeg er genoeg van dat ik eerst wegliep voor de pincet, en toen nog eens voor mijn leesbril.quote:Onze katten sprintten weg zodra we met ander gereendschap kwamen aanzetten. Maar dit tangetje werkt perfect. Gewoon een beetje kroelen als ze ergens liggen en dan dat tangetje eronder.
Het preventieve is in eerste instantie voor de vlooien, maar ik heb wel positieve geluiden gehoord over de Advantage die ook tegen teken zou moeten werken.quote:En preventief behandelen is natuurlijk altijd goed. Werkt dat 100%?
Mijn Burmezen verhaarden constant, en met die ondervacht die ze hebben was dat bijna niet weg te zuigen.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh en wat een heerlijke foto's. Wat ben je toch een superbaasje, met je verbrede vensterbank!![]()
![]()
Hoe gaat het met verharen eigenlijk? Moet je met vier katten niet tegen de klippen op stofzuigen?
Mooi om te lezen hoe ze steeds meer naar je toe trekken.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:32 schreef mvdejong het volgende:
Ik kan de laatste tijd Chester en Diesel vaak ook aanhalen als ze ergens rustig liggen; ze hebben wel een eerste reactie om me te mijden, maar meestal is het toch te fijn om daadwerkelijk weg te lopen. Dat ik het initiatief mag nemen is weer een stapje voorruit.
Zojuist deed ik dat bij Diesel, op de klim-/lig-plankjes bij de keuken. Toen ik stopte en een glas cola ging inschenken, sprong hij eraf en begon tegen mijn kuiten te strijken, en hij volgde me naar de bank. Zelfs toen ik hem oppakte om hem naast me neer te zetten, toch iets heel engs, sprong hij niet eens van de bank, en hij was binnen een paar tellen weer terug onder handbereik. Er blijft zo weinig over van de afstandelijkheid.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:11 schreef mvdejong het volgende:
Nou, de interactie met de lokale fauna begint een beetje uit de klauw te lopen.
Ik wist al dat Cayok een teekje had zitten, maar het lijkt er op dat Chester er eentje op zijn schouderblad heeft zitten, en Pepe een hele grote onder zijn kin. Dat wordt heel wat geworstel. Daarnaast vond ik zojuist een heel opgezwollen dood exemplaar op de grond in de huiskamer.
En aan de andere kant zag ik zojuist 3 van de heren in de achtertuin kauwbewegingen maken. Eentje zou nog wat gras voor de spijsvertering aan het grazen kunnen zijn, maar dat is gewoonlijk niet een groeps-activiteit. Een duif verorberen is dat wel.
Oewh, een heus mysteriequote:Op donderdag 27 juni 2013 21:06 schreef mvdejong het volgende:
Zo, de makkelijkste maar even eerst genomen. Chester ging op zijn standaard lig-plekje op de stoel liggen, en liet zich aanhalen. Een iets fermere greep maakte het vrij makkelijk om de teek, die ook op een erg makkelijke plaats zat, duidelijk te maken dat zijn aanwezigheid ongewenst was.
De duif wordt regelmatig door een of meer van de heren bezocht, en ligt nu ondertussen in meerdere delen verspreid. Ze zijn redelijk makkelijk naar elkaar toe over deze prooi, slecht heel af en toe hoor ik die diepe "dat is van mij" keel-grom.
Wie de duif gesnaaid heeft is niet helemaal duidelijk, een buurman heeft vandaag gezien dat Diesel het op straat op een duif voorzien had, dus het kan zijn dat hij de mighty hunter is, en de prooi voor de zekerheid van de straat/voortuin naar de achtertuin heeft gesleept, maar het zou ook kunnen zijn dat een van de heren de prooi van een buurpoesje (een beestje met een hele reeks dode duiven op haar gewetentje - alsof een kat een geweten zou hebben) heeft bemachtigd.
Ook een keer gehad, bij mij was het een pimpelmeesje, en meer bloedsporen dan een gemiddelde CSI aflevering. Succes met schoonmakenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:10 schreef mvdejong het volgende:
Ik kom zojuist thuis : dode mus in de huiskamer.
Ik zie trouwens niets meer aan Pepe's keeltje hangen, dus het was misschien toch geen teek (wat rotzooi van die dooie duif, opgedaan tijdens het knagen ?), of dat was die dooie teek die ik op de grond vond, die uiteindelijk toch niet tegen de bestrijdings-middelen kon.
Dat is prettig, want Pepe is momenteel de bangste van het setje, Cayok is afstandelijker maar niet zozeer bang. Toch dit weekeinde maar eens een poging doen.
Gelukkig : laminaat. Oppakken, doekje, klaar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:17 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ook een keer gehad, bij mij was het een pimpelmeesje, en meer bloedsporen dan een gemiddelde CSI aflevering. Succes met schoonmaken
De namen hadden ze al in het asiel van Rotterdam, ik heb geen idee of een of meerdere ervan door een van de betrokken asiels zijn gegeven, of dat ze die al langer hadden. Ik zag geen reden om andere namen te geven, het zou altijd kunnen dat sommige van de heren al een associatie hebben met dat geluid. Of er enige bedoeling achter die namen zit weet ik dus ook niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Kun je een keer een foto plaatsen met daaronder wie wie is?
En die namen, hadden ze die al, of heb je ze bedacht? Wel erg leuk vind ik ze namelijk.
Inderdaad! Ik reageer misschien niet veel maar kijk wel regelmatig in dit topic om alle gebeurtenissen van dit kwartet te lezenquote:
Wat een ontzettend mooie geste van jequote:Op woensdag 3 juli 2013 08:50 schreef mvdejong het volgende:
Gisteren Hummeltje laten castreren. Dat is een 3-jarige volle kater, die al eerder in dit topic ter sprake is gekomen. De betreffende buurman had er het geld niet voor door ontslag, maar de onrust die het bij de rest van zijn katten veroorzaakte (een van zijn katten was al naar een andere buur uitgeweken, de ook al eerdere genoemde Blackie), en de vecht-wonden die er ontstonden bij zijn huisgenootjes, deden mij besluiten om het maar op mijn rekening te doen.
Omdat de eigenaar ondertussen wel een laag-betaald baantje heeft weten te vinden met rare werktijden, hebben we samen het arme beestje gevangen en in een transport-box gestopt (hij werd voor het eerst van zijn leven opgesloten, niet echt makkelijk) en naar de dierenarts afgevoerd, en ik zou hem dat later ophalen en bewaren totdat hij weer thuis was.
Dat "later" werd nogal vroeg, omdat hij na de operatie zo gestressed was dat de dierenarts vroeg of ik hem snel wilde ophalen, dus om 12 uur had ik hem al weer. Hij heeft daarna totdat zijn baasje hem ophaalde om 10 uur 's avonds in een hoekje gelegen, volkomen versteend, ik kon hem aanraken zonder enige reactie. Pas toen hij met de transport-box weer buiten was begon hij te reageren, dus het grootste probleem was vermoedelijk dat hij in een huis opgesloten zat dat rook naar 4 (of misschien wel 6, als hij J&C ook nog kon ruiken) andere katten.
Hij had niet gegeten of gedronken, maar wel geplast en gepoept, en met zijn lichaam nog grotendeels in de toestand van voor zijn castratie, was dat "geurig". Toch waren mijn 4 jongens weinig onder de indruk van de "indringer", Pepe en Chester hingen nog wel af en toe bij de deur rond, maar ook dat was maar van korte duur. Vermoedelijk heeft hun verblijf in het asiel ertoe geleid dat de nabijheid van een andere kat niet meer spannend is.
Geweldig, kan niks beters verzinnen..!!quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:50 schreef mvdejong het volgende:
Gisteren Hummeltje laten castreren. Dat is een 3-jarige volle kater, die al eerder in dit topic ter sprake is gekomen. De betreffende buurman had er het geld niet voor door ontslag, maar de onrust die het bij de rest van zijn katten veroorzaakte (een van zijn katten was al naar een andere buur uitgeweken, de ook al eerdere genoemde Blackie), en de vecht-wonden die er ontstonden bij zijn huisgenootjes, deden mij besluiten om het maar op mijn rekening te doen.
Omdat de eigenaar ondertussen wel een laag-betaald baantje heeft weten te vinden met rare werktijden, hebben we samen het arme beestje gevangen en in een transport-box gestopt (hij werd voor het eerst van zijn leven opgesloten, niet echt makkelijk) en naar de dierenarts afgevoerd, en ik zou hem dat later ophalen en bewaren totdat hij weer thuis was.
Dat "later" werd nogal vroeg, omdat hij na de operatie zo gestressed was dat de dierenarts vroeg of ik hem snel wilde ophalen, dus om 12 uur had ik hem al weer. Hij heeft daarna totdat zijn baasje hem ophaalde om 10 uur 's avonds in een hoekje gelegen, volkomen versteend, ik kon hem aanraken zonder enige reactie. Pas toen hij met de transport-box weer buiten was begon hij te reageren, dus het grootste probleem was vermoedelijk dat hij in een huis opgesloten zat dat rook naar 4 (of misschien wel 6, als hij J&C ook nog kon ruiken) andere katten.
Hij had niet gegeten of gedronken, maar wel geplast en gepoept, en met zijn lichaam nog grotendeels in de toestand van voor zijn castratie, was dat "geurig". Toch waren mijn 4 jongens weinig onder de indruk van de "indringer", Pepe en Chester hingen nog wel af en toe bij de deur rond, maar ook dat was maar van korte duur. Vermoedelijk heeft hun verblijf in het asiel ertoe geleid dat de nabijheid van een andere kat niet meer spannend is.
Oh gelukkig!quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:56 schreef mvdejong het volgende:
Zojuist even bij de buurman langsgegaan. Hummeltje was vanaf het moment dat hij gisterenavond weer in zijn eigen huis aankwam levendig, lief en hongerig. Dus zijn half-dode gedrag bij mij had alles te maken met de onbekende en bedreigende omgeving.
Aangezien ik mijn Burmezen de eerste paar weken aan de lijn uitliet om Julius en Caesar en de buurt aan elkaar te laten wennen, en ook later als ik van mijn werk thuiskwam regelmatig even samen met de heren wat rondslenterde ...quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:21 schreef computergirl het volgende:
Sta je bekend als het Kattenmannetje in de buurt?
Het is een waar staatsieportret. WA en en A'tjes zijn er niets bij.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:52 schreef mvdejong het volgende:
Arme Pepe. Gisterenavond lag hij weer in het mandje op de stoel, en ik nam weer even de vrijheid om hem aan te halen. Luid gespin volgde, maar na een minuutje schoof hij helemaal naar de rugleuning van de stoel, en begon hij zich te likken met van die korte likjes, die duiden op een interne verwarring/strijd. Maar toch, hij begint los te komen.
De nieuwe mand op de grond is echt een succes :
[ afbeelding ]
en niet alleen erop is leuk :
[ afbeelding ]
De bank in de tuin is, zoals eerder gezegd, ruim genoeg om er een gezellige boel van te maken, alleen Diesel lag nog steeds op zijn favoriete plaatsje : het plankje voor de tuindeur :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dit is eigenlijk bedoeld als bodembedekking voor een bench voor een (forse maat) hond. Bij mijn dierenwinkel doet 't EUR 29,95, en er zijn nog 2 grotere maten, de grootste maat (geschikt voor een bench waar een St. Bernhard of een Newfoundlander zich in thuis zou voelen) is EUR 39,95.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het is een waar staatsieportret. WA en en A'tjes zijn er niets bij.
Prachtig!
Komt deze mand/dit kleed gewoon bij de dierenwinkel vandaan?
Dus : niet te veel proberen te benaderen, maar wel af en toe. Veel tegen ze praten, en dan aanrakingen proberen als ze wat minder schichtig lijken. Als ze schrikken en wegspringen of weglopen is dat niet zo slecht, want dan weten ze dat ze niet opgejaagd worden als ze de aanraking ontwijken.quote:Ik heb een soort van illusie dat als ik jou maar nadoe, mijn katten elkaar helemaal tha bomb gaan vinden.![]()
![]()
Ik heb me altijd afgevraag waarom mijn jachtlustige Burmees Julius nooit met een konijn thuiskwam, gezien zijn verdere effectiviteit als jager : een mol, een zwarte rat, dozijnen huismuizen en spitsmuizen. Vogels scheen hij niet interessant te vinden, of niet de juiste techniek voor te hebben, op een viertal jonge meesjes na dat helaas van moeders vliegles kreeg in mijn achtertuin.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:53 schreef computergirl het volgende:
Straks komen ze nog met een konijn thuis
Nee, het zou zeker een paar weken geleden niet eens mogelijk zijn geweest om ze een belletje om te doen zonder veel bloedverlies. Het is over het algemeen ook zinloos om een kat de bel aan te binden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk kwartet maar hebben ze iets van een belletje om als ze buiten komen?
Ik vind zelf Diesel veruit de mooiste van het kwartet, aan de ene kant zo'n echte volle katerkop, maar met zo'n zachte en warme uitdrukking, die ook in overeenstemming blijkt te zijn met zijn temperament.quote:
ziet wel indrukwekkend uit, wat voor klimconstructie is dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:36 schreef mvdejong het volgende:
Pepe en Diesel gingen er eens echt mooi voor liggen op de klimconstructie tussen woonkamer en keuken
Eigenlijk heel simpel : een verticale plank meubelplaat van 25*200, met op verschillende hoogten aan beide kanten een plank meubelplaat ertegen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
ziet wel indrukwekkend uit, wat voor klimconstructie is dat eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:29:05 ]Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Zijn gemauw klonk enigzins alsof hij wat uitgedroogd was, maar ook niet echt dramatisch. Hij keek nog goed uit zijn oogjes, en zijn spieren waren nog sterk en zijn balans op de schutting goed. Qua eten maakte ik me voor die dikkerd wat minder zorgen. Hij is nou eenmaal nog een jonge en kerngezonde kater.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:42 schreef Kper_Norci het volgende:
Oei, 44 uur in een berging, zonder eten en drinken? Dat was toch schadelijk voor een kat, zo lang zonder zitten?
Ik was zo trots toen hij zo positief op mijn stem reageerde, en mij duidelijk als redder in de nood bleek te zien.quote:Wel goed dat ie weer terecht is, en het blijft leuk om de "ontdooiing" van de katten te lezen.
Trouwens, kun je die hier ook neerzetten, altijd leuk om het "dossier" zo compleet mogelijk te hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:27 schreef Plakvis het volgende:
Ik heb nog foto's op mijn telefoon waar Diesel en Pepe doodsbang op de balken vlak onder het plafond zitten.
Je moet de foto's uploaden naar een site waar ze via het internet benaderbaar zijn (soms heeft je internet-abo wat MBytes ruimte), dan kun je het internet-adres (inclusief http://) tussen "[img]" en "[/img]" in je post opnemen. Daarvoor kun je ook het schilderij-ikoontje bovenin het schermpje gebruiken.quote:Op maandag 9 september 2013 11:31 schreef Plakvis het volgende:
Ik moet eerst nog uitvinden hoe ik hier foto's op kan posten, dan zal ik de foto's opzoeken
Huidige status :quote:Op maandag 9 september 2013 11:31 schreef Plakvis het volgende:
..., en je kon zien dat ze eigenlijk ook wel lief wilden zijn voor mensen, ...
Een paar weken geleden begon ik toch weer om naast het Prins-voer waar ze in het asiel op hadden gezeten Royal Canin en Hills' Scientific neer te zetten, en om te zorgen dat niet al het luxe-voer door de beide broertjes werd weggevaagd, zette ik 1 bakje Prins en 2 bakjes luxe-voer neer, wel wat minder per bakje dan daarvoor, maar bij elkaar toch wel wat meer. Dat leverde 3 constateringen op :quote:Ik moet trouwens opletten, want als ik naar de eerdere foto's kijk is hij behoorlijk afgevallen; misschien gewoon doordat hij veel meer beweging heeft, hij is energiek genoeg, maar toch.
Dat is ook de natuur van kattenquote:Op dinsdag 17 september 2013 14:19 schreef mvdejong het volgende:
Het lijkt er dus op dat Chester een pure snacker is : "eten doe je met kleine hapjes over de hele dag verdeeld", hij kan, of wil, gewoon niet een redelijke maaltijd in een keer verwerken.
Het probleem is dat inderdaad de ene helft van de katten is wat ik "snacker" noem, kleine maaltijden gedurende de dag. De andere helft is wat ik aanduid als "stofzuiger" : alles wat enigzins eetbaar is wordt onmiddelijk opgegeten, meestal is dat gedrag aangeleerd doordat het beest is opgegroeid in een omgeving waar het eten even later verdwenen was.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is ook de natuur van katteniets van 7 kleine eetmomenten per dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even later vanwege de beweging en het tegenlicht nog even met de flitser, toen was het nog wat lieflijker :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is trouwens best apart, want een vorige keer was de dag-besteding van de heren :
Pepe lag de hele dag op de grote bench-mand in de huiskamer.
Chester lag de hele dag op mijn bed in mijn slaapkamer.
Diesel lag de hele dag in een mandje achter mijn laptop op zolder.
Cayok begon op de bank in de huiskamer, maar verhuisde op een gegeven moment om bij Chester in mijn slaapkamer te gaan liggen.
[ Bericht 10% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:31:36 ]Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Dat is niet ongebruikelijk.quote:Op vrijdag 20 september 2013 18:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ohh lief zo samen![]()
Mijn katten liggen nooit samen
Die van mij komen ook uit hetzelfde nest, ze zijn al 7 jaar iedere dag samen. Ze tolereren elkaar, maar daar is ook alles mee gezegd. Kyran wil wel eens bij Ko-Ko gaan liggen en haar wassen, dat ziet er altijd heel lief uit maar het eindigt altijd met een paar meppen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:17 schreef mvdejong het volgende:
Mijn vorige katten wel, maar die kwamen uit hetzelfde nest.
Ja dat zeker!quote:En dit kwartet is echt bijzonder, zeker vanwege de verschillende achtergrond en leeftijden.
Dat is inderdaad wel merkwaardig.quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
Die van mij komen ook uit hetzelfde nest, ze zijn al 7 jaar iedere dag samen. Ze tolereren elkaar, maar daar is ook alles mee gezegd.
Die van mij zijn herplaatsers, ze hebben de eerste 5 jaar van hun leven in een cattery gewoond (een woonhuis met een stuk of 8 andere katten plus af en toe een nestje kittens), misschien is het daar wel door gekomen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 01:27 schreef mvdejong het volgende:
Toch lees ik op de site van de Rotterdamse asielen soms ook van een paartje dat altijd heeft samengewoond, maar in het asiel in korte tijd uiteengroeit en niets meer met elkaar te maken wil hebben. zodat ze uiteindelijk los van elkaar geplaatst worden.
Of dat!quote:Het blijven nou eenmaal katten ...
Toen ik vanochtend bij de AH was, kwam ik de buurvrouw tegen, en die vertelde me dat niet alleen ook Cayok daar naar binnen loopt, maar dat Cayok en Blackie in de tuin met elkaar spelen en ook vlak bij elkaar liggen te doezelen. Het meisje komt natuurlijk uit een groep, waar ze uiteindelijk door haar oma weg is gepest, dus ze is wel wat katten-gezelligheid gewend. Ik denk dat met name Cayok voor haar een goed maatje is omdat hij wat rustiger van aard is dan de 3 Cyperse heren. Het wordt alleen wat verwarrend, want ze lijkt qua afmetingen, bouw en uitdrukking aardig op Cayok (ik heb haar al een keer voor hem aangezien). De aftekening van het wit is wel anders, dus dat wordt net als met Pepe en Diesel in het begin even opletten, later zie ik het automatisch wel ook aan houding en beweging.quote:Ik heb ergens het idee dat Blackie wel eens heel goed met Cayok zou kunnen opschieten.
Een knedende/klauwende beweging, zonder nagels te gebruiken, met de voorpoten. Het is een overblijfsel uit de tijd dat ze als kitten op die manier tijdens het zogen de melk-productie bij de moederpoes stimuleerden (een zgn. infantilisme). Veel katten doen het als ze zich heel prettig en veilig voelen, het is echt een uiting van genot, zelfs als in het geval van mijn Cayok het fysieke genot nog strijdt met de neiging om contact met mij te vermijden. Hoewel ze het bij voorkeur liggend doen in een zachte ondergrond, komt het ook wel staand op een harde ondergrond voor.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:33 schreef Teslynd het volgende:
Wat is dat melktrappen van katten eigenlijk?
Je ziet soms van die filmpjes waarin katten een ander beest "masseren" en dat is gewoonlijk ook dit melktrappen. 't Is altijd een teken van welbehagen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:49 schreef Teslynd het volgende:
Bedankt voor je uitleg. Ik zie het soms in het echt en soms op filmpjes. Bij de filmpjes is de uitleg vaak in de trant van "kat pest hond". Dat strookt niet met wat ik in het echt zag, voor zover ik wat zien kon. Ben meer een hondenmens, dus hier op het forum kijk naar kattengedrag en de uitleg daarvan.
Gisterenavond kwam Pepe met een dode muis binnenstappen, en had hij duidelijk zelf gevangen, dus ook hij kan jagen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef mvdejong het volgende:
Van Diesel en Chester is jachtlust en -vaardigheid nu bewezen, Pepe is ook enthousiast maar ik vraag me af of hij al beheerst genoeg is om ook daadwerkelijk succes te hebben, hij kan nog zo springerig zijn.
quote:Op zondag 9 februari 2014 19:46 schreef mvdejong het volgende:
Voortgang : als ze laatste tijd binnenkomt, staat ze niet eerst op het vlondertje of de drempel te aarzelen, maar loopt direct doelbewust het huis binnen, ofwel naar het eten (als ze honger heeft), of naar de vensterbank (als ze koud heeft of zich alleen voelt).
Gisteravond ging ik laat naar bed, en ze kwam nog net op tijd thuis. Ze liep met me mee naar de slaapkamer, en heeft een uur of drie bij me op bed liggen slapen, totdat ik eruit ging om een vechtpartij in mijn achtertuin te onderbreken. De 20+ jaar oude buurt-pers durft sinds het overlijden van mijn Burmees Julius weer aan deze kant van het hofje te komen, en mijn jongens lijken niet meer van zins om voor elke vreemde kat naar binnen te vluchten.
En een hele grote opluchting. Vanochtend liep ze naar buiten, hing een tijdje in de tuin rond, maar kwam toch nog maar even binnen; ik heb ondertussen gehoord dat terwijl regen haar niet deert, ze een hekel heeft aan storm. Later vertrok ze toch, maar toen ik beneden kwam voor het avondeten, werd ik door 5 katten begroet : het is nu zeker dat ze een keer door het luik naar binnen is gekomen, de storm ging haar blijkbaar te erg te keer ! Een pak van mijn hart, want, nu weet ik dat ze, als het maar erg genoeg is, naar binnen komt voor eten, warmte en veiligheid, ook als ik voor mijn werk een keer een nachtje moet doorgaan,
Ik heb het gewoon gedaan, als de verhuurder dat wil herstel ik het wel deugdelijk als ik vertrek.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:43 schreef computergirl het volgende:
Ik heb ook een huurhuis, maar het is hier verboden om een kattenluikje te plaatsen
Ja, het begint natuurlijk steeds meer "normaal" te worden.quote:Op maandag 28 april 2014 08:40 schreef Zomerjurkje het volgende:
Al bijna een maand geen update over Cayok, Chester, Diesel, Pepe en Blacky![]()
Beleven de heren en dame niets meer?
Ja, Blackie is natuurlijk maar een nakomertje. Komt er een vervolg-topic, dan komt zij ook in de TT.quote:Op maandag 28 april 2014 11:09 schreef Cat22 het volgende:
Leuke club heb je!![]()
Ik mis alleen Blackie in de TT.
ik zie het zo voor mequote:Op maandag 28 april 2014 09:20 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat Pepe nog steeds niet de enige jager is werd 's middags bewezen, toen ik even richting de singel liep om te kijken of ik Chester of Cayok kon vinden. Diesel en Pepe liepen met me op (als ik een rondje rond het blok loop eindig ik soms met alle 5 die ik onderweg oppik, zelfs Blackie trekt dan graag met de meute mee). Ik stond even met een buurman te praten, en een hoop gefladder bleek te komen van een duif, terwijl Diesel anderhalve meter hoog in het boompje hing waar die duif blijkbaar net uit weggevlucht was.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:31 schreef mvdejong het volgende:
Voordeel is dat ik, als ik met alleen voel 's avonds, ik gewoon eventjes naar het grasveldje bij de singel loop. Onderweg pik ik er meestal al 1 of 2 op, en uit de bosjes bij het grasveld komen er dan nog wel 1 of 2 tevoorschijn. En dan zit ik een half uurtje, tot een uurtje, lekker in het gras, met 3 of 4 katten die om me heen rondhangen. Gewoonlijk zijn het Diesel, Pepe en Blackie, met soms nog Chester erbij. Ze blijven dan altijd daar totdat ik weer huiswaarts keer, waarbij ze dan allemaal meesjokken.
Komt het veel voor dat zwerfkatten door anderkats luikjes naar binnen gaan om te eten en drinken?quote:Op maandag 23 juni 2014 20:25 schreef mvdejong het volgende:
O ja, die bruingevlekte poes die op mijn berging zat en geen problemen had met Diesel zal niet tot mijn groep hoeven toe te treden. Ze heeft een nog wat schuchterder blauw maatje, en hangt veelal rond in een tuin waar ook een kattenluik in de deur zit, dus die heeft wel een huisje.
(...)
Nee, het is heel zeldzaam, omdat de meeste zwerfkatten geleerd hebben om heel erg argwanend te zijn waar het mensen betreft. Zwerfkatten die als zodanig geboren zijn (uit een zwervende moeder) zullen het nooit doen (die hebben mensen-angst door mammie aangeleerd gekregen), katten die bij mensen opgegroeid zijn maar door omstandigheden zijn gaan zwerven zullen het iets eerder doen, maar hebben vaak genoeg meegemaakt om dat niet te doen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Komt het veel voor dat zwerfkatten door anderkats luikjes naar binnen gaan om te eten en drinken?
Hier in de omgeving zie ik af en toe een zwerfkat. Ziet er wat mottig uit en ik heb een keer goedkope brokjes gekocht. Het heeft me niet tot kattenmagneet gemaakt, dus misschien is het geen kwestie van honger hebben.
Als je naar een asiel gaat, en duidelijk kunt maken dat je een groep van 4 wil opnemen, en dat je ook qua financien en qua kat-vaardigheid aankan, dan heb je een hoop nieuwe vrienden, zowel dierlijke als menselijke (ze hebben het daar nog regelmatig over de zaterdag dat ik even langskwam).quote:
Met een vensterbankloos huis, drie eigen katten en (behalve dit jaar) van april t/m oktober opvangkatten en -kittens is mijn huis vol zat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:55 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als je naar een asiel gaat, en duidelijk kunt maken dat je een groep van 4 wil opnemen, en dat je ook qua financien en qua kat-vaardigheid aankan, dan heb je een hoop nieuwe vrienden, zowel dierlijke als menselijke (ze hebben het daar nog regelmatig over de zaterdag dat ik even langskwam).
En het hoeft niet direct een kwartet probleem-gevallen te zijn, er zitten meer dan zat katten die in korte tijd, of meteen, aandacht van de nieuwe bediende zoeken.
Dan maak je vensterbanken. Die van mij was ook maar iets van 15 cm , maar dat is nu 25 cm, met een opstaand randje, omdat mijn overjarige Burmees steeds omlaag plofte toen er wat zenuwen in zijn achterhand klem kwamen te zitten.quote:
Ah, je bent al bekend in het asiel. Nee, dan is het niet echt handig om er nog een kwartetje volwassen exemplaren bij te halen.quote:drie eigen katten en (behalve dit jaar) van april t/m oktober opvangkatten en -kittens is mijn huis vol zat.
Het is van mijne inderdaad wel uitzonderlijk dat ze soms echt als een grote berg slapen. Het komt ook niet zo vaak voor, in de huiskamer liggen ze vaak overal verspreid, en overdag is het toch vaak zo dat Cayok op zolder slaapt, Diesel op mijn bed, en Pepe en Chester in de huiskamer. Paar-vorming gebeurt vaker, en dan de beide Rotterdamse broertjes, en de beide Limburgers.quote:Het zag er gewoon zo lief uit, zo'n roedel katten. De mijne slapen meestal niet zo close.
quote:Op woensdag 10 september 2014 00:12 schreef senesta het volgende:
Oh dat klinkt toch weer hoopvol, ik duim!
Wat beschrijf je het toch steeds beeldend en liefdevol.quote:Op woensdag 17 september 2014 22:09 schreef mvdejong het volgende:
Toen ik zojuist even het wandelingetje naar de singel maakte, had ik alleen de broertjes mee. Met dit mooie weer is het niet ongebruikelijk dat de beide Limburgers een eindje uit de buurt zijn, maar Blackie is gewoonlijk wel present. Toen ik terugkwam, hoorde ik een kat de trap afstommelen. Ik dacht eerst Chester, omdat Cayok licht en subtiel is, maar het bleek zowaar Blackie te zijn. Ze zal wel honger hebben gehad, en van het lege huis gebruik hebben gemaakt om maar eens op onderzoek uit te gaan.
En gisteren ook een leuke ontwikkeling. Gewoonlijk liggen Diesel en Pepe 's avonds een tijdje tegen elkaar aan te doezelen, maar Diesel was de enige in huis. Blijkbaar had hij toch behoefte aan fysiek contact, en sprong op de bank, kreeg een krabbel en ging zoals gewoonlijk aan het andere uiteinde van de bank liggen. Dat beviel toch niet, en hij kwam naast me staan, met zijn voorpoten op me, probeerde daarna van alles uit, maar echt op schoot liggen was toch te vreemd voor hem. Uiteindelijk lag hij naast me, met zijn voorpootjes op me, en daar zijn kop weer op. Na verloop van tijd doezelde hij in en zakte zijn kop en pootjes weg. Ik heb toen mijn arm om hem heen geslagen om hem te stabiliseren, en zo heeft hij een uurtje tegen me aan liggen slapen, zoals Julius en Caesar dat vroeger deden. Dat was het meest "intieme" uurtje wat ik tot nog toe met de huidige groep heb meegemaakt.
quote:Op woensdag 17 september 2014 22:09 schreef mvdejong het volgende:
Uiteindelijk lag hij naast me, met zijn voorpootjes op me, en daar zijn kop weer op. Na verloop van tijd doezelde hij in en zakte zijn kop en pootjes weg. Ik heb toen mijn arm om hem heen geslagen om hem te stabiliseren, en zo heeft hij een uurtje tegen me aan liggen slapen, zoals Julius en Caesar dat vroeger deden. Dat was het meest "intieme" uurtje wat ik tot nog toe met de huidige groep heb meegemaakt.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:14 schreef mvdejong het volgende:
Het kussentje uit haar vorige huis vindt ze nog steeds fijn, daar heeft ze de afgelopen dagen uren op geslapen. Ze kwam zojuist binnen, duidelijk voor een rustig slaapje, maar Pepe lag binnenstebuiten op dat ding. Ze heeft een rondje langs verschillende slaapplekjes gedaan, en een paar keer aan Pepe gesnuffeld, en ging toen, duidelijk gefrustreerd, in het kozijn zitten. Toen heb ik die arme Pepe maar naast me op de bank getild (hij lijkt er geen groot probleem van te maken), en zodra de dame het zag sprong ze direct weer op het kussentje. Er werd wel wat misprijzend gesnuffeld, maar ze ligt nu lekker opgerold.
Ik moet wat voorzichtig zijn in het afwegen van wat nodig is om het Blackie naar haar zin te maken in mijn omgeving, en het niet "verwaarlozen" van het mannelijke kwartet. Gelukkig zijn de drie jonkies weinig gevoelig hiervoor.quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]Wat fijn dat je het zo kon oplossen voor haar.
Ik ben geen speel-kameraadje voor ze. Dat soort lichamelijke en geestelijke ontspanning krijgen ze door verkennen en jagen in de buurt, en bij slecht weer door onderling te ravotten. In het begin heb ik geprobeerd met ze te spelen, als onderdeel van het socialisatie-proces, maar tevergeefs. Aanhalen en samen optrekken met me vinden ze heerlijk (en natuurlijk eten krijgen), maar spelen, zelfs het jagen achter een door mij gegooid balletje, is zeldzaam.quote:
Ik heb een kat die meteen gaat zitten als je "zit!" roept.quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:51 schreef mvdejong het volgende:
Ik dacht toch dat ik katten had, geen honden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |