Gisteren werkte ik thuis, en de regen zorgde ervoor dat ik een groot deel van de dag 3 katten naast me in het kozijn naast me had liggen. Cayok en Chester begonnen ergens achterin mijn zolderkamer tussen/op de antieke computers, en hun verhuizing naar het kozijn ging tot voor kort altijd via de grond, achter mijn rug langs. Gisteren besloten ze, onafhankelijk van elkaar, om de kortere weg bovenlangs, achter mijn toetsenbord, te volgen. Cayok aarzelde nog even, maar liep door toen ik mijn handen van het toetsenbord terugtrok. Toch ook weer iets meer vertrouwen van de beide Limburgers.
De derde zolder-kat was Diesel, dus ik vroeg me af waarom Pepe zich niet was komen melden. Toen ik naar beneden ging om te lunchen bleek de reden. Blackie had besloten om ook voor warm en droog te kiezen, en lag lekker opgerold op het kussentje op het tafeltje bij de bank, en Pepe lag op de bank zelf, zo dicht mogelijk bij haar. Ondertussen was het droog geworden, dus na een tijdje ging Blackie toch maar eens buiten kijken. Ik was best verrast toen ik een paar uur later beneden kwam omdat ik even wat boodschappen moest doen, en ze weer op het kussentje lag, want het was in de tussentijd droog gebleven. En ook nu ging ze weer naar buiten toen ze wakker werd.
's Avonds was ze ook al weer direct aanwezig toen ik zachtvoer ging maken, maar nu blijkt een nieuw probleempje te ontstaan : haar verminderde agressie betekent dat Cayok haar nu zelfs van haar etensbakje kan verdringen, en ze liep de deur weer uit. Korte tijd later was ze weer terug, en ik zette even een extra bakje neer bij het aanrecht, waar ze op aanviel. Helaas liet ik vervolgens een mes vlak achter haar vallen, waarop ze de vlucht nam. Ze kwam steeds weer terug, met name om weer op het kussentje te gaan slapen. Ik zette haar eten weer klaar in de keuken, maar de volgende twee keren vluchtte zij door geluiden die ik maakte in een poging te verhinderen dat Cayok en Pepe haar eten jatten. De laatste keer zette ik het bakje in de huiskamer neer, waarbij ik de heren met tikjes, en tikken, op afstand hield. Er volgde zelfs nog wat grom- en grauw-werk naar de heren, die wel op een wat initimiderende manier om haar heen hingen, maar ze sprong toch weer op haar kussentje, en heeft lag daar nog te slapen toen ik naar bed ging. En vanochtend was ze alweer binnen toen ik voor ontbijt naar beneden kwam.
De tijd die ze gisteren binnen heeft doorgebracht, en volharding waarmee zij 's avonds binnen bleef komen, geven aan dat zij toch haar plekje in mijn huis weer echt wil innemen.
En, Diesel en Pepe liggen nu elke avond veel liever bij mij op de bank, dan op het plankje, en zeker Diesel wil dan graag op of tegen me liggen. Het heeft anderhalf jaar geduurd, maar ik heb weer min of meer schootkatten.
[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 08-10-2014 17:02:59 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.