quote:
Op zondag 30 juni 2013 17:20 schreef Duderinnetje het volgende:Kun je een keer een foto plaatsen met daaronder wie wie is?
En die namen, hadden ze die al, of heb je ze bedacht? Wel erg leuk vind ik ze namelijk.

De namen hadden ze al in het asiel van Rotterdam, ik heb geen idee of een of meerdere ervan door een van de betrokken asiels zijn gegeven, of dat ze die al langer hadden. Ik zag geen reden om andere namen te geven, het zou altijd kunnen dat sommige van de heren al een associatie hebben met dat geluid. Of er enige bedoeling achter die namen zit weet ik dus ook niet.
Mijn Burmezen Julius en Caesar hadden ook al die namen toen ik ze nam, Julius had die al vanaf zijn geboorte, Caesar was oorspronkelijk Juno (ze kwamen uit een cattery, en ze hadden allemaal stamboom-namen die begonnen met de 1e letter van de geboorte-maand), maar de eerste eigenaresse vond het niet zo'n goed idee om een katertje met de naam van een godin te laten rondlopen.
Ik heb op de eerste pagina van dit topic een redelijk grondig voorstel-ronde gedaan, maar ik kan nog wel eventjes samenvatten :
Diesel - volgens de asiel-gegevens 3 jaar
![Diesel-3.jpg]()
Een grote kater, massief gebouwd en ook echt dik, hij moet eventjes duwen om door het kattenluik te passen. Toch eet hij niet echt veel meer dan de andere, en hij is actief genoeg.
Een levensgenieter die een relaxed leventje zoekt, en bijzonder sociaal is naar andere katten. Behalve dat hij in deze groep een beetje de rol van "grote broer" heeft, probeert hij ook met sommige van de buurkatten vriendjes te worden, en dat lijkt nog te gaan lukken ook. Binnen de groep is hij de eerste die reageert als een van de andere loopt te miepen, en gaat er dan op af om even te kijken wat er is, en indien gewenst een potje te ravotten.
Pepe - volgens de asiel-gegevens 2 jaar
![Pepe-doos.jpg]()
Net zo groot en robuust gebouwd als Diesel, maar minder dik. Hij komt uit dezelfde grote groep als Diesel, en heeft aan het uiterlijk te zien minstens dezelfde moeder als Diesel, en waarschijnlijk ook dezelfde vader; als ik kijk hoe ze met elkaar omgaan, begin ik te twijfelen aan de leeftijds-schatting van het asiel, ik denk dat hij uit hetzelfde
nest komt.
Hoewel hij aanhalen wel lekker vindt, is hij degene die het bangst voor me is. Totdat er extra lekker eten te halen valt, dan staat hij tegen mijn knieen op om erbij te komen (en een keer sprong hij tot zijn eigen schrik bij me op schoot).
Cayok - volgens de asiel-gegevens tegen de 9 jaar
![Cayok-10.jpg]()
Een Limburger van origine (Geleen). Een slag kleiner dan de rest van groep, met hele mooie ogen. Ik heb nog steeds het idee dat hij lang bij mensen heeft gewoond, maar dat hij, voordat hij in het asiel belandde, een tijd op straat heeft moeten overleven. Hij was de eerste die dichtbij genoeg wilde komen om iets lekkers uit mijn vingers te pakken, maar daar is het bij gebleven. Als hij zijn maagje goed kan vullen, wat kan ravotten met de andere katten, en veilig kan slapen, dan wil hij niet meer. Hij is niet bang, eerder wantrouwend/afstandelijk. Toch is het duidelijk een huiskat geweest, en hij heeft zich onlangs 1 keer een tijdje luid spinnend laten aanhalen. Het zou kunnen zijn dat het een typische vrouwen-kat is; er zijn katten die zich veel makkelijker aan een man (of vrouw) binden dan aan een vrouw (of man). Bij de recent gevangen duif is hij degene geweest die steeds lange tijd aan het karkas zat te knagen, dat suggereerde me de mogelijkheid dat hij een tijdje op straat heeft geleefd, en dat ondergraaft meestal ook de mogelijkheid om mensen te vertrouwen, zelfs al overleven ze op het eten dat ze van de "katten-vrouwtjes" krijgen.
Chester - volgens de asiel-gegevens 2 jaar
![Chester-7.jpg]()
Als het goed is ook een kater uit Geleen, maar hij had niet van oorsprong een band met Cayok. Duidelijk een nog maar net volwassen beestje, en ik gok op een kwart oosters bloed. Het resultaat van die twee gegevens is niet alleen rank en slank, maar ook behept met een nieuwsgierigheid die alle angst te boven gaat. Hij was degene die op de tweede dag de huiskamer kwam verkennen, eerst alleen, en later met de rest op sleeptouw. Hij begint Diesel nu in te halen wat vertrouwen in mij betreft.
Ik moet trouwens opletten, want als ik naar de eerdere foto's kijk is hij behoorlijk afgevallen; misschien gewoon doordat hij veel meer beweging heeft, hij is energiek genoeg, maar toch.
[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:21:55 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.