Ook een keer gehad, bij mij was het een pimpelmeesje, en meer bloedsporen dan een gemiddelde CSI aflevering. Succes met schoonmakenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:10 schreef mvdejong het volgende:
Ik kom zojuist thuis : dode mus in de huiskamer.
Ik zie trouwens niets meer aan Pepe's keeltje hangen, dus het was misschien toch geen teek (wat rotzooi van die dooie duif, opgedaan tijdens het knagen ?), of dat was die dooie teek die ik op de grond vond, die uiteindelijk toch niet tegen de bestrijdings-middelen kon.
Dat is prettig, want Pepe is momenteel de bangste van het setje, Cayok is afstandelijker maar niet zozeer bang. Toch dit weekeinde maar eens een poging doen.
Gelukkig : laminaat. Oppakken, doekje, klaar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:17 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ook een keer gehad, bij mij was het een pimpelmeesje, en meer bloedsporen dan een gemiddelde CSI aflevering. Succes met schoonmaken
De namen hadden ze al in het asiel van Rotterdam, ik heb geen idee of een of meerdere ervan door een van de betrokken asiels zijn gegeven, of dat ze die al langer hadden. Ik zag geen reden om andere namen te geven, het zou altijd kunnen dat sommige van de heren al een associatie hebben met dat geluid. Of er enige bedoeling achter die namen zit weet ik dus ook niet.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Kun je een keer een foto plaatsen met daaronder wie wie is?
En die namen, hadden ze die al, of heb je ze bedacht? Wel erg leuk vind ik ze namelijk.
Inderdaad! Ik reageer misschien niet veel maar kijk wel regelmatig in dit topic om alle gebeurtenissen van dit kwartet te lezenquote:
Wat een ontzettend mooie geste van jequote:Op woensdag 3 juli 2013 08:50 schreef mvdejong het volgende:
Gisteren Hummeltje laten castreren. Dat is een 3-jarige volle kater, die al eerder in dit topic ter sprake is gekomen. De betreffende buurman had er het geld niet voor door ontslag, maar de onrust die het bij de rest van zijn katten veroorzaakte (een van zijn katten was al naar een andere buur uitgeweken, de ook al eerdere genoemde Blackie), en de vecht-wonden die er ontstonden bij zijn huisgenootjes, deden mij besluiten om het maar op mijn rekening te doen.
Omdat de eigenaar ondertussen wel een laag-betaald baantje heeft weten te vinden met rare werktijden, hebben we samen het arme beestje gevangen en in een transport-box gestopt (hij werd voor het eerst van zijn leven opgesloten, niet echt makkelijk) en naar de dierenarts afgevoerd, en ik zou hem dat later ophalen en bewaren totdat hij weer thuis was.
Dat "later" werd nogal vroeg, omdat hij na de operatie zo gestressed was dat de dierenarts vroeg of ik hem snel wilde ophalen, dus om 12 uur had ik hem al weer. Hij heeft daarna totdat zijn baasje hem ophaalde om 10 uur 's avonds in een hoekje gelegen, volkomen versteend, ik kon hem aanraken zonder enige reactie. Pas toen hij met de transport-box weer buiten was begon hij te reageren, dus het grootste probleem was vermoedelijk dat hij in een huis opgesloten zat dat rook naar 4 (of misschien wel 6, als hij J&C ook nog kon ruiken) andere katten.
Hij had niet gegeten of gedronken, maar wel geplast en gepoept, en met zijn lichaam nog grotendeels in de toestand van voor zijn castratie, was dat "geurig". Toch waren mijn 4 jongens weinig onder de indruk van de "indringer", Pepe en Chester hingen nog wel af en toe bij de deur rond, maar ook dat was maar van korte duur. Vermoedelijk heeft hun verblijf in het asiel ertoe geleid dat de nabijheid van een andere kat niet meer spannend is.
Geweldig, kan niks beters verzinnen..!!quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:50 schreef mvdejong het volgende:
Gisteren Hummeltje laten castreren. Dat is een 3-jarige volle kater, die al eerder in dit topic ter sprake is gekomen. De betreffende buurman had er het geld niet voor door ontslag, maar de onrust die het bij de rest van zijn katten veroorzaakte (een van zijn katten was al naar een andere buur uitgeweken, de ook al eerdere genoemde Blackie), en de vecht-wonden die er ontstonden bij zijn huisgenootjes, deden mij besluiten om het maar op mijn rekening te doen.
Omdat de eigenaar ondertussen wel een laag-betaald baantje heeft weten te vinden met rare werktijden, hebben we samen het arme beestje gevangen en in een transport-box gestopt (hij werd voor het eerst van zijn leven opgesloten, niet echt makkelijk) en naar de dierenarts afgevoerd, en ik zou hem dat later ophalen en bewaren totdat hij weer thuis was.
Dat "later" werd nogal vroeg, omdat hij na de operatie zo gestressed was dat de dierenarts vroeg of ik hem snel wilde ophalen, dus om 12 uur had ik hem al weer. Hij heeft daarna totdat zijn baasje hem ophaalde om 10 uur 's avonds in een hoekje gelegen, volkomen versteend, ik kon hem aanraken zonder enige reactie. Pas toen hij met de transport-box weer buiten was begon hij te reageren, dus het grootste probleem was vermoedelijk dat hij in een huis opgesloten zat dat rook naar 4 (of misschien wel 6, als hij J&C ook nog kon ruiken) andere katten.
Hij had niet gegeten of gedronken, maar wel geplast en gepoept, en met zijn lichaam nog grotendeels in de toestand van voor zijn castratie, was dat "geurig". Toch waren mijn 4 jongens weinig onder de indruk van de "indringer", Pepe en Chester hingen nog wel af en toe bij de deur rond, maar ook dat was maar van korte duur. Vermoedelijk heeft hun verblijf in het asiel ertoe geleid dat de nabijheid van een andere kat niet meer spannend is.
Oh gelukkig!quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:56 schreef mvdejong het volgende:
Zojuist even bij de buurman langsgegaan. Hummeltje was vanaf het moment dat hij gisterenavond weer in zijn eigen huis aankwam levendig, lief en hongerig. Dus zijn half-dode gedrag bij mij had alles te maken met de onbekende en bedreigende omgeving.
Aangezien ik mijn Burmezen de eerste paar weken aan de lijn uitliet om Julius en Caesar en de buurt aan elkaar te laten wennen, en ook later als ik van mijn werk thuiskwam regelmatig even samen met de heren wat rondslenterde ...quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:21 schreef computergirl het volgende:
Sta je bekend als het Kattenmannetje in de buurt?
Het is een waar staatsieportret. WA en en A'tjes zijn er niets bij.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:52 schreef mvdejong het volgende:
Arme Pepe. Gisterenavond lag hij weer in het mandje op de stoel, en ik nam weer even de vrijheid om hem aan te halen. Luid gespin volgde, maar na een minuutje schoof hij helemaal naar de rugleuning van de stoel, en begon hij zich te likken met van die korte likjes, die duiden op een interne verwarring/strijd. Maar toch, hij begint los te komen.
De nieuwe mand op de grond is echt een succes :
[ afbeelding ]
en niet alleen erop is leuk :
[ afbeelding ]
De bank in de tuin is, zoals eerder gezegd, ruim genoeg om er een gezellige boel van te maken, alleen Diesel lag nog steeds op zijn favoriete plaatsje : het plankje voor de tuindeur :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dit is eigenlijk bedoeld als bodembedekking voor een bench voor een (forse maat) hond. Bij mijn dierenwinkel doet 't EUR 29,95, en er zijn nog 2 grotere maten, de grootste maat (geschikt voor een bench waar een St. Bernhard of een Newfoundlander zich in thuis zou voelen) is EUR 39,95.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het is een waar staatsieportret. WA en en A'tjes zijn er niets bij.
Prachtig!
Komt deze mand/dit kleed gewoon bij de dierenwinkel vandaan?
Dus : niet te veel proberen te benaderen, maar wel af en toe. Veel tegen ze praten, en dan aanrakingen proberen als ze wat minder schichtig lijken. Als ze schrikken en wegspringen of weglopen is dat niet zo slecht, want dan weten ze dat ze niet opgejaagd worden als ze de aanraking ontwijken.quote:Ik heb een soort van illusie dat als ik jou maar nadoe, mijn katten elkaar helemaal tha bomb gaan vinden.![]()
![]()
Ik heb me altijd afgevraag waarom mijn jachtlustige Burmees Julius nooit met een konijn thuiskwam, gezien zijn verdere effectiviteit als jager : een mol, een zwarte rat, dozijnen huismuizen en spitsmuizen. Vogels scheen hij niet interessant te vinden, of niet de juiste techniek voor te hebben, op een viertal jonge meesjes na dat helaas van moeders vliegles kreeg in mijn achtertuin.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:53 schreef computergirl het volgende:
Straks komen ze nog met een konijn thuis
Nee, het zou zeker een paar weken geleden niet eens mogelijk zijn geweest om ze een belletje om te doen zonder veel bloedverlies. Het is over het algemeen ook zinloos om een kat de bel aan te binden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk kwartet maar hebben ze iets van een belletje om als ze buiten komen?
Ik vind zelf Diesel veruit de mooiste van het kwartet, aan de ene kant zo'n echte volle katerkop, maar met zo'n zachte en warme uitdrukking, die ook in overeenstemming blijkt te zijn met zijn temperament.quote:
ziet wel indrukwekkend uit, wat voor klimconstructie is dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:36 schreef mvdejong het volgende:
Pepe en Diesel gingen er eens echt mooi voor liggen op de klimconstructie tussen woonkamer en keuken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |