abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128357417
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:10 schreef mvdejong het volgende:
Ik kom zojuist thuis : dode mus in de huiskamer.

Ik zie trouwens niets meer aan Pepe's keeltje hangen, dus het was misschien toch geen teek (wat rotzooi van die dooie duif, opgedaan tijdens het knagen ?), of dat was die dooie teek die ik op de grond vond, die uiteindelijk toch niet tegen de bestrijdings-middelen kon.

Dat is prettig, want Pepe is momenteel de bangste van het setje, Cayok is afstandelijker maar niet zozeer bang. Toch dit weekeinde maar eens een poging doen.
Ook een keer gehad, bij mij was het een pimpelmeesje, en meer bloedsporen dan een gemiddelde CSI aflevering. Succes met schoonmaken :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:05:38 #102
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_128358914
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:17 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ook een keer gehad, bij mij was het een pimpelmeesje, en meer bloedsporen dan een gemiddelde CSI aflevering. Succes met schoonmaken :D
Gelukkig : laminaat. Oppakken, doekje, klaar.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_128366267
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:37 schreef mvdejong het volgende:
[ afbeelding ]
O+
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 30 juni 2013 @ 12:32:05 #104
8252 mvdejong
pi_128416651
Zaterdag begon niet leuk. Zodra ik 's ochtends uit de douche kom, verwacht ik 1-2 katten op de trap naar beneden, en het volle viertal om me heen zodra ik richting keuken loop. Echter, zaterdag-ochtend geen Diesel ?!?! Die was zelfs toen ik zelf klaar was met ontbijten nog niet thuisgekomen, en toen begon ik me toch behoorlijk zorgen te maken. Verschillende rondjes door de buurt leverden niets op, maar ik liep uiteindelijk tegen een buurman aan die rapporteerde dat enkele exemplaren uit mijn collectie zich steeds vaker in zijn tuin ophielden. En jawel, meneer hing daar rond op de berging. Het lijkt erop dat Diesel nog steeds zeer volhardend probeert vriendjes te worden met Blackie, het poesje dat van een andere buurman naar deze is gedeserteerd. En hoewel ze aanvankelijk Diesel met veel geblaas en gegrom bejegende, schijnt ze nu zijn aanwezigheid (nog wel op enige afstand) een stuk minder bedreigend te vinden. Maar het was wel een opluchting voor me om te weten dat hij gewoon te druk bezig was om voor het ontbijt op te komen dagen (en met zijn volume is een keertje een ontbijtje missen geen probleem).

's Middags had ik Chester een tijdje aangehaald terwijl hij op het plankje voor de tuindeur lag, en toen hij naar beneden wilde had ik hem opgepakt en op de grond gezet, wat hij geen probleem leek te vinden. 's Avonds ging hij als een blok liggen slapen op het andere einde van de bank, en toen ik zelf ook op mij zij ging liggen, dus binnen handbereik, reageerde hij niet eens. Zo hebben we een kleine 2 uur gelegen, waarbij ik hem regelmatig even aanhaalde, soms zonder reactie, soms met gespin. Dat is de eerste keer dat ik echt samen met een van de heren een tijdje heb doorgebracht zonder zenuwachtig gedoe.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_128420329
Heerlijk! Fijne update weer.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:20:16 #106
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128425740
Kun je een keer een foto plaatsen met daaronder wie wie is?

En die namen, hadden ze die al, of heb je ze bedacht? Wel erg leuk vind ik ze namelijk. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 30 juni 2013 @ 22:07:44 #107
8252 mvdejong
pi_128437028
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Kun je een keer een foto plaatsen met daaronder wie wie is?

En die namen, hadden ze die al, of heb je ze bedacht? Wel erg leuk vind ik ze namelijk. O+
De namen hadden ze al in het asiel van Rotterdam, ik heb geen idee of een of meerdere ervan door een van de betrokken asiels zijn gegeven, of dat ze die al langer hadden. Ik zag geen reden om andere namen te geven, het zou altijd kunnen dat sommige van de heren al een associatie hebben met dat geluid. Of er enige bedoeling achter die namen zit weet ik dus ook niet.

Mijn Burmezen Julius en Caesar hadden ook al die namen toen ik ze nam, Julius had die al vanaf zijn geboorte, Caesar was oorspronkelijk Juno (ze kwamen uit een cattery, en ze hadden allemaal stamboom-namen die begonnen met de 1e letter van de geboorte-maand), maar de eerste eigenaresse vond het niet zo'n goed idee om een katertje met de naam van een godin te laten rondlopen.

Ik heb op de eerste pagina van dit topic een redelijk grondig voorstel-ronde gedaan, maar ik kan nog wel eventjes samenvatten :

Diesel - volgens de asiel-gegevens 3 jaar

Een grote kater, massief gebouwd en ook echt dik, hij moet eventjes duwen om door het kattenluik te passen. Toch eet hij niet echt veel meer dan de andere, en hij is actief genoeg.
Een levensgenieter die een relaxed leventje zoekt, en bijzonder sociaal is naar andere katten. Behalve dat hij in deze groep een beetje de rol van "grote broer" heeft, probeert hij ook met sommige van de buurkatten vriendjes te worden, en dat lijkt nog te gaan lukken ook. Binnen de groep is hij de eerste die reageert als een van de andere loopt te miepen, en gaat er dan op af om even te kijken wat er is, en indien gewenst een potje te ravotten.

Pepe - volgens de asiel-gegevens 2 jaar

Net zo groot en robuust gebouwd als Diesel, maar minder dik. Hij komt uit dezelfde grote groep als Diesel, en heeft aan het uiterlijk te zien minstens dezelfde moeder als Diesel, en waarschijnlijk ook dezelfde vader; als ik kijk hoe ze met elkaar omgaan, begin ik te twijfelen aan de leeftijds-schatting van het asiel, ik denk dat hij uit hetzelfde nest komt.
Hoewel hij aanhalen wel lekker vindt, is hij degene die het bangst voor me is. Totdat er extra lekker eten te halen valt, dan staat hij tegen mijn knieen op om erbij te komen (en een keer sprong hij tot zijn eigen schrik bij me op schoot).

Cayok - volgens de asiel-gegevens tegen de 9 jaar

Een Limburger van origine (Geleen). Een slag kleiner dan de rest van groep, met hele mooie ogen. Ik heb nog steeds het idee dat hij lang bij mensen heeft gewoond, maar dat hij, voordat hij in het asiel belandde, een tijd op straat heeft moeten overleven. Hij was de eerste die dichtbij genoeg wilde komen om iets lekkers uit mijn vingers te pakken, maar daar is het bij gebleven. Als hij zijn maagje goed kan vullen, wat kan ravotten met de andere katten, en veilig kan slapen, dan wil hij niet meer. Hij is niet bang, eerder wantrouwend/afstandelijk. Toch is het duidelijk een huiskat geweest, en hij heeft zich onlangs 1 keer een tijdje luid spinnend laten aanhalen. Het zou kunnen zijn dat het een typische vrouwen-kat is; er zijn katten die zich veel makkelijker aan een man (of vrouw) binden dan aan een vrouw (of man). Bij de recent gevangen duif is hij degene geweest die steeds lange tijd aan het karkas zat te knagen, dat suggereerde me de mogelijkheid dat hij een tijdje op straat heeft geleefd, en dat ondergraaft meestal ook de mogelijkheid om mensen te vertrouwen, zelfs al overleven ze op het eten dat ze van de "katten-vrouwtjes" krijgen.

Chester - volgens de asiel-gegevens 2 jaar

Als het goed is ook een kater uit Geleen, maar hij had niet van oorsprong een band met Cayok. Duidelijk een nog maar net volwassen beestje, en ik gok op een kwart oosters bloed. Het resultaat van die twee gegevens is niet alleen rank en slank, maar ook behept met een nieuwsgierigheid die alle angst te boven gaat. Hij was degene die op de tweede dag de huiskamer kwam verkennen, eerst alleen, en later met de rest op sleeptouw. Hij begint Diesel nu in te halen wat vertrouwen in mij betreft.

Ik moet trouwens opletten, want als ik naar de eerdere foto's kijk is hij behoorlijk afgevallen; misschien gewoon doordat hij veel meer beweging heeft, hij is energiek genoeg, maar toch.

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:21:55 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 08:48:23 #108
8252 mvdejong
pi_128449161
Vanochtend was Cayok niet op ontbijt-appel. Ik was een stuk minder ongerust dan zaterdag, en hij aan het eind van mijn ontbijt stond hij plotseling in de huiskamer. Ik begin het te leren.
  maandag 1 juli 2013 @ 09:04:35 #109
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_128449344
Wat een heerlijk topic om te lezen! :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 02:00:51 #110
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_128487502
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:04 schreef baniekje het volgende:
Wat een heerlijk topic om te lezen! :)
Inderdaad! Ik reageer misschien niet veel maar kijk wel regelmatig in dit topic om alle gebeurtenissen van dit kwartet te lezen *O*
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:31:30 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128488809
Dank voor het voorstelrondje. _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:50:16 #112
8252 mvdejong
pi_128526946
Gisteren Hummeltje laten castreren. Dat is een 3-jarige volle kater, die al eerder in dit topic ter sprake is gekomen. De betreffende buurman had er het geld niet voor door ontslag, maar de onrust die het bij de rest van zijn katten veroorzaakte (een van zijn katten was al naar een andere buur uitgeweken, de ook al eerdere genoemde Blackie), en de vecht-wonden die er ontstonden bij zijn huisgenootjes, deden mij besluiten om het maar op mijn rekening te doen.

Omdat de eigenaar ondertussen wel een laag-betaald baantje heeft weten te vinden met rare werktijden, hebben we samen het arme beestje gevangen en in een transport-box gestopt (hij werd voor het eerst van zijn leven opgesloten, niet echt makkelijk) en naar de dierenarts afgevoerd, en ik zou hem dat later ophalen en bewaren totdat hij weer thuis was.

Dat "later" werd nogal vroeg, omdat hij na de operatie zo gestressed was dat de dierenarts vroeg of ik hem snel wilde ophalen, dus om 12 uur had ik hem al weer. Hij heeft daarna totdat zijn baasje hem ophaalde om 10 uur 's avonds in een hoekje gelegen, volkomen versteend, ik kon hem aanraken zonder enige reactie. Pas toen hij met de transport-box weer buiten was begon hij te reageren, dus het grootste probleem was vermoedelijk dat hij in een huis opgesloten zat dat rook naar 4 (of misschien wel 6, als hij J&C ook nog kon ruiken) andere katten.

Hij had niet gegeten of gedronken, maar wel geplast en gepoept, en met zijn lichaam nog grotendeels in de toestand van voor zijn castratie, was dat "geurig". Toch waren mijn 4 jongens weinig onder de indruk van de "indringer", Pepe en Chester hingen nog wel af en toe bij de deur rond, maar ook dat was maar van korte duur. Vermoedelijk heeft hun verblijf in het asiel ertoe geleid dat de nabijheid van een andere kat niet meer spannend is.
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:39:33 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128544673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:50 schreef mvdejong het volgende:
Gisteren Hummeltje laten castreren. Dat is een 3-jarige volle kater, die al eerder in dit topic ter sprake is gekomen. De betreffende buurman had er het geld niet voor door ontslag, maar de onrust die het bij de rest van zijn katten veroorzaakte (een van zijn katten was al naar een andere buur uitgeweken, de ook al eerdere genoemde Blackie), en de vecht-wonden die er ontstonden bij zijn huisgenootjes, deden mij besluiten om het maar op mijn rekening te doen.

Omdat de eigenaar ondertussen wel een laag-betaald baantje heeft weten te vinden met rare werktijden, hebben we samen het arme beestje gevangen en in een transport-box gestopt (hij werd voor het eerst van zijn leven opgesloten, niet echt makkelijk) en naar de dierenarts afgevoerd, en ik zou hem dat later ophalen en bewaren totdat hij weer thuis was.

Dat "later" werd nogal vroeg, omdat hij na de operatie zo gestressed was dat de dierenarts vroeg of ik hem snel wilde ophalen, dus om 12 uur had ik hem al weer. Hij heeft daarna totdat zijn baasje hem ophaalde om 10 uur 's avonds in een hoekje gelegen, volkomen versteend, ik kon hem aanraken zonder enige reactie. Pas toen hij met de transport-box weer buiten was begon hij te reageren, dus het grootste probleem was vermoedelijk dat hij in een huis opgesloten zat dat rook naar 4 (of misschien wel 6, als hij J&C ook nog kon ruiken) andere katten.

Hij had niet gegeten of gedronken, maar wel geplast en gepoept, en met zijn lichaam nog grotendeels in de toestand van voor zijn castratie, was dat "geurig". Toch waren mijn 4 jongens weinig onder de indruk van de "indringer", Pepe en Chester hingen nog wel af en toe bij de deur rond, maar ook dat was maar van korte duur. Vermoedelijk heeft hun verblijf in het asiel ertoe geleid dat de nabijheid van een andere kat niet meer spannend is.
Wat een ontzettend mooie geste van je O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_128552299
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:50 schreef mvdejong het volgende:

Geweldig, kan niks beters verzinnen..!! ^O^
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:56:52 #115
8252 mvdejong
pi_128566321
Zojuist even bij de buurman langsgegaan. Hummeltje was vanaf het moment dat hij gisterenavond weer in zijn eigen huis aankwam levendig, lief en hongerig. Dus zijn half-dode gedrag bij mij had alles te maken met de onbekende en bedreigende omgeving.
  donderdag 4 juli 2013 @ 01:53:27 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128567489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:56 schreef mvdejong het volgende:
Zojuist even bij de buurman langsgegaan. Hummeltje was vanaf het moment dat hij gisterenavond weer in zijn eigen huis aankwam levendig, lief en hongerig. Dus zijn half-dode gedrag bij mij had alles te maken met de onbekende en bedreigende omgeving.
Oh gelukkig!

En wat ben je toch een ware kattenhoeder! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 21:39:50 #117
8252 mvdejong
pi_128668793
Ik kwam zojuist buiten Hummeltje tegen, en hij was zoals gewoonlijk ietwat afwachtend, maar toen zijn overgrootmoeder op me af kwam stuiven voor een stevige krabbelbeurt was hij er ook snel bij om een hand op zijn lijfje te krijgen. Blijkbaar heeft hij geen negatieve associaties overgehouden aan mijn betrokkenheid bij die hele nare dag eerder deze week.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:23:13 #118
8252 mvdejong
pi_128832480
Toen ik de bank in mijn achtertuin opknapte en naar voren verplaatste, waren Julius en Casear aanvankelijk niet erg geinteresseerd, met name Julius vond het te heet in de volle zon. Bovendien hadden ze allebei de instelling dat buitenshuis een tijd is voor activiteit, slapen/dommelen doe je binnen. Alleen Julius ging de bank gedurende de laatste 2-3 jaar, toen hij krakkemikkig begon te worden en zijn metabolisme niet meer zo denderend was (schildklier, nieren), wel waarderen :

Mijn nieuwe aanwinsten zijn er een stuk positiever over, je ligt zacht en warm, er staat op enige afstand een stevig hek als eerste hindernis voor eventuele bedreigingen, en het kattenluik naar echte veiligheid is direct naast de bank :

Cayok was de eerste die ik er regelmatig zag liggen, en hij stoorde zich niet al te veel aan mijn aandacht :

Chester ging toch even overeind zitten toen ik met mijn camera stond te klooien :

Natuurlijk is er ruimte zat om er een gezellige boel van te maken, Cayok en Pepe :

Met de zwoele nachten die we af en toe hadden is het daar ook best vertoeven, hier Diesel betrapt rond middernacht :

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:22:53 ]
pi_128832641
Wat hebben ze het toch getroffen met je!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:58:39 #120
8252 mvdejong
pi_128861413
Aanhaal-status :
• Diesel vindt het heerlijk, en staat als ik ze eten geef tegen mijn kuiten aan te strijken. Het lijkt af en toe alsof hij dat als excuus naar zichzelf gebruikt om te kroelen, want hij blijft regelmatig aandacht vragen terwijl het eten er allang staat.
• Chester houdt er ook van, en toen ik vanochtend even wat extra tijd uittrok met Diesel, kwam hij erbij staan om ook "behandeld" te worden.
• Pepe wil het nog niet echt, maar als ik hem aanhaal tijdens het eten, gaat zijn ruggetje wel omhoog, en als hij wegloopt is dat meer om tegen het meubilair te gaan schurken. Hij blijft ook steeds vaker zitten als ik heel dicht bij hem in de buurt kom.
• Cayok blijft proberen mijn aanraking te vermijden, maar de marge is nu eerder centimeters dan decimeters, en als het me een keer lukt om hem aan te raken (gisteren had ik zijn staart even te pakken), dan loopt hij weg in plaats van weg te springen.
pi_128862425
Ik herken heel veel van het gedrag van Cayok en Pepe in Sjimmie, toen ie nog klein was. Die was ook veel "angstiger" dan zijn broertje Sjors. Die kon ik na een paar dagen al aaien en oppakken, dat is echt zo'n goedzak. Bij Sjimmie duurde het toch wat langer voor het ijs gebroken was. Ging ook precies zo als met jouw katten, steeds kon ik wat korter bij komen, voordat ie er genoeg van had. Tot het moment dat ie ineens uit zichzelf naar mij toe kwam, toen wist ik dat ie mij als personeel had gekozen.

Ben ook nooit bang geweest dat het misschien niet zou lukken, gewoon rustig aan doen, niks forceren en het komt vanzelf goed. Als ik Sjimmie nu aai dan zie je hem echt genieten, vaak ook dat ie zich helemaal uitrekt zodat je lekker over zijn borst en buik kan aaien, vind ie echt geweldig.

En het is ook echt heel leuk om iedere dag te starten met een kopje koffie en een verhaaltje in dit topic over hoe de stand van zaken is met je katten, echt tof!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:47:48 #122
8252 mvdejong
pi_129025892
Gewoonlijk zet ik rond etenstijd altijd eerst iets op het fornuis dat lang duurt, voordat ik de katten hun eten geef : water voor de thee, aardappelen, spaghetti enz. Tijd genoeg voor Diesel om lekker langs mijn benen te gaan strijken en wat aangehaald te worden. Afgelopen zondag kwam ik na een fietstochtje van 7,5 uur thuis, en zette maar direct het eten klaar. Waarop Diesel alsnog langs mijn benen begon te draaien, het is nu wel zeer duidelijk dat hij het eten deels als excuus gebruikt om aanhalig te doen. Verder komt hij er niet zo snel toe om het initiatief te nemen.

En Chester heeft nu vaker de neiging om dan ook even mee te doen in een knuffel-rondje, zodat ik regelmatig 2 handen nodig heb. Het is niet elke dag, want zeker bij het ontbijt kan ik 1-4 katten verwachten, wat ontbreekt komt dan meestal gedurende het volgende halve uur wel binnendruppelen. Hoewel ik wel een keertje heb meegemaakt dat Chester zoveel buiten was dat hij zowel 's ochtends als 's avonds pas thuiskwam toen de rest de bakken al geleegd had. Ik heb hem toen nog maar een bakje gegeven, en de rest kreeg toen niet echt de kans om er van mee te pikken, terwijl gewoonlijk Chester en Cayok toch wel wijken voor de veel zwaardere en opdringerige broertjes.

Ik aai de laatste tijd Pepe ook even als hij net begint te eten, en de laatste tijd reageerde hij er steeds beter op, en stopte dan met eten om tegen het meubilair te schuren. Maar vanochtend stapte hij wat dichter naar me toe om beter aangehaald te kunnen worden, en omdat Diesel ook nog meer geinteresseerd was in mijn handen dan in de voerbakken, zat ik dus de twee luid-spinnende broertjes tegelijk te krabbelen. Ik kan hem nog niet echt benaderen als hij ergens zit, wat nu wel met Chester en Diesel kan, maar ook Pepe komt steeds meer tot rust.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 17-07-2013 20:38:43 ]
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:03:59 #123
8252 mvdejong
pi_129043126
Toen ik later op de ochtend nog van zolder naar beneden ging, volgde Chester me vanuit mijn slaapkamer (waar hij samen met Diesel op mijn bed lag). In de huiskamer liet hij zich erg gewillig aanhalen, en ik waagde het eens om hem op te pakken. Hij lag een tijdje relaxed over mijn schouder te spinnen, en begon toen rustig duidelijk te maken dat hij naar beneden wilde. Heerlijk zo.

Overigens was zijn interesse op dat moment toch wel de keuken, hij was na een lange en drukke nacht buiten alweer te laat voor het ontbijt binnengekomen, dus ik heb hem nog maar een beetje gegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 17-07-2013 20:39:10 ]
pi_129049410
Lief, liever, liefst!

Wat heb jij een enorm geduld,met een super resultaat!
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:38:49 #125
8252 mvdejong
pi_129061461
Eigenlijk kostte het niet eens zoveel geduld, omdat er vanaf de tweede dag steeds weer kleine winst-puntjes te beleven waren. En ik kan gewoon heel erg genieten van het observeren van katten, ook al willen ze (op dat moment) niets met me te maken hebben.
pi_129074104
Soms vinden katten het al tof als je gewoon in de buurt bent, dat merk ik bij de mijne vooral. Dan liggen ze ergens op de grond ofzo, ga ik erbij liggen, dan raak ik ze niet eens aan en ze spinnen al als een gek.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:18:55 #127
8252 mvdejong
pi_129535922
Diesel kan zo lekker vol overgave liggen slapen :

In closeup :

Voordat Diesel gaat eten moet en zal hij aangehaald worden. Zelfs als ik direct de bakjes neerzet hoort het ritueel van strijken en aanhalen doorlopen te worden, en de laatste tijd komt Chester ook even meedoen. Die twee heren kan ik nu ook probleemloos aanhalen als ze ergens liggen, dat wordt gewoonlijk wel op prijs gesteld.

Het gaat trouwens tegen het einde van het jaar weer interessant worden : het is nu zeker dat er eentje bijkomt. De buren die nu voor Blackie zorgen gaan verhuizen naar een 55+ flat, en Blackie kan echt niet mee, die leeft hoofdzakelijk in hun tuin, en komt alleen voor eten en erbarmelijk weer naar binnen. De meeste van mijn heren hebben al kennis met haar gemaakt, en terwijl ze niet echt laaiend enthousiast is over een paar van die grote katers op haar terrein, reageert ze er niet echt fel op, ze heeft gemerkt dat mijn heren bijzonder vriendelijk zijn. Wat minder is dat ze ook bij haar naar binnen liepen om haar eten te snaaien. Maar ook in het asiel leefde mijn viertal samen in hun kamer met een 15-jaar oud poesje, en die werd ook met rust gelaten. Ik heb ergens het idee dat Blackie wel eens heel goed met Cayok zou kunnen opschieten.

Er is trouwens zelfs nog een kleine kans dat het er 6 gaan worden. De eigenaar van Hummeltje, het beestje dat een tijdje geleden op mijn kosten is gecastreerd, kan de huur niet meer betalen van zijn huidige baan, en moet dus ook verkassen. Snip (een heel klein poesje van nog geen 2,5 kg) en Snap (haar broertje van rond de 6 kg) gaan zeker mee, die zijn tezeer aan hem gehecht (en omgekeerd), maar misschien blijft haar achterkleinkind hier achter, dat maakt zijn huishouden nog wat rustiger, terwijl Hummeltje weinig problemen met andere katten schijnt te hebben, zeker nu hij van kater naar kat is omgebouwd.

Blackie is trouwens ook een nakomeling van Snip, maar toen ze onverhoopt zwanger raakte werd ze door Snip steeds vaker aangevallen (Snip is een schatje naar mensen toe, maar heel fel naar andere katten), en is ze, na via het asiel in een pleeggezin haar gezinnetje te hebben geproduceerd, bij die buren ingetrokken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:25:04 ]
pi_129549708
Sta je bekend als het Kattenmannetje in de buurt?
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:42:36 #129
8252 mvdejong
pi_129550315
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:21 schreef computergirl het volgende:
Sta je bekend als het Kattenmannetje in de buurt?
Aangezien ik mijn Burmezen de eerste paar weken aan de lijn uitliet om Julius en Caesar en de buurt aan elkaar te laten wennen, en ook later als ik van mijn werk thuiskwam regelmatig even samen met de heren wat rondslenterde ...

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 01-08-2013 09:52:33 ]
  donderdag 1 augustus 2013 @ 09:56:32 #130
8252 mvdejong
pi_129571584
Geen idee wat Diesel vanochtend had, hij is een paar keer kort achter elkaar mekkerend op de bank gesprongen om even aangehaald te worden. Direct maar even een kam gepakt om al die plakkende bolletjes van een of andere varen uit zijn vacht te verwijderen.

Het lijkt er trouwens op dat de buurman (die van Blackie) vannacht het kattenluik weer opengelaten had, er was weinig interesse in ontbijt.

O ja, en er lag een volgezogen teek op de trap naar boven ...
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:54:14 #131
8252 mvdejong
pi_129576428
Ik ga zojuist even naar beneden voor lunch. Diesel ligt op de klim-constructie tussen huiskamer en keuken. Een keiharde "ieuw" resulteert in een stevige kroelpartij.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:36:35 #132
8252 mvdejong
pi_129753594
Het is niet waarschijnlijk dat Hummeltje bij me komt, sinds zijn castratie is zijn karakter zoveel zachter geworden dat de spanning met zijn overgrootmoedertje en haar broer heel veel minder is geworden, en hij ook veel aanhankelijker naar zijn baasje is geworden. Dat groepje blijf wel in tact, dus ik heb maar 1 toevoeging om in de groep te integreren. Het was trouwens wel interessant geworden, want Hummeltje is een zoontje van Blackie uit haar eerste nestje.

Pepe houdt het trouwens ook bijna niet meer om te doen alsof ik niet te vertrouwen ben, vanochtend kon ik hem eventjes aanhalen toen hij op een stoel lag. Na een tijdje deed hij alsof hij pas toen doorhad dat ik het was, en sprong weg.

Nog wat plaatjes :

Pepe en Diesel gingen er eens echt mooi voor liggen op de klimconstructie tussen woonkamer en keuken :

Dat is tegenwoordig een standaard-plek voor Chester om te slapen als de keukendeur open is.

Vorige week donderdag moest ik even wat oude takken met aanhangende aarde en dorre bladeren door mijn huiskamer afvoeren. Een oud gordijn dat ik gewoonlijk in mijn auto heb liggen gebruikte ik om de vloer enigzins te beschermen, en dat gordijn lag nog eventjes midden in de huiskamer. Sindsdien ligt er altijd wel een kat op, of twee, of drie, behalve als ze alle vier aan het eten zijn of alle vier buiten lopen :

Ze liggen toch al zo vaak midden in de huiskamer op de grond, ik heb maar een hele grote vloerbedekking voor een bench neergelegd, en dat is net zo populair.

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:26:06 ]
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:43:40 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129753811
Wat een kattenparadijs heb je daar toch. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:52:45 #134
8252 mvdejong
pi_129781256
Arme Pepe. Gisterenavond lag hij weer in het mandje op de stoel, en ik nam weer even de vrijheid om hem aan te halen. Luid gespin volgde, maar na een minuutje schoof hij helemaal naar de rugleuning van de stoel, en begon hij zich te likken met van die korte likjes, die duiden op een interne verwarring/strijd. Maar toch, hij begint los te komen.

De nieuwe mand op de grond is echt een succes :

en niet alleen erop is leuk :

De bank in de tuin is, zoals eerder gezegd, ruim genoeg om er een gezellige boel van te maken, alleen Diesel lag nog steeds op zijn favoriete plaatsje : het plankje voor de tuindeur :

[ Bericht 2% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:26:40 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:46:46 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_129798186
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:52 schreef mvdejong het volgende:
Arme Pepe. Gisterenavond lag hij weer in het mandje op de stoel, en ik nam weer even de vrijheid om hem aan te halen. Luid gespin volgde, maar na een minuutje schoof hij helemaal naar de rugleuning van de stoel, en begon hij zich te likken met van die korte likjes, die duiden op een interne verwarring/strijd. Maar toch, hij begint los te komen.

De nieuwe mand op de grond is echt een succes :

[ afbeelding ]

en niet alleen erop is leuk :

[ afbeelding ]

De bank in de tuin is, zoals eerder gezegd, ruim genoeg om er een gezellige boel van te maken, alleen Diesel lag nog steeds op zijn favoriete plaatsje : het plankje voor de tuindeur :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is een waar staatsieportret. WA en en A'tjes zijn er niets bij.

Prachtig!

Komt deze mand/dit kleed gewoon bij de dierenwinkel vandaan?

Ik heb een soort van illusie dat als ik jou maar nadoe, mijn katten elkaar helemaal tha bomb gaan vinden. :') :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:55:04 #136
8252 mvdejong
pi_129798473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het is een waar staatsieportret. WA en en A'tjes zijn er niets bij.

Prachtig!

Komt deze mand/dit kleed gewoon bij de dierenwinkel vandaan?
Ja, dit is eigenlijk bedoeld als bodembedekking voor een bench voor een (forse maat) hond. Bij mijn dierenwinkel doet 't EUR 29,95, en er zijn nog 2 grotere maten, de grootste maat (geschikt voor een bench waar een St. Bernhard of een Newfoundlander zich in thuis zou voelen) is EUR 39,95.

quote:
Ik heb een soort van illusie dat als ik jou maar nadoe, mijn katten elkaar helemaal tha bomb gaan vinden. :') :D
Dus : niet te veel proberen te benaderen, maar wel af en toe. Veel tegen ze praten, en dan aanrakingen proberen als ze wat minder schichtig lijken. Als ze schrikken en wegspringen of weglopen is dat niet zo slecht, want dan weten ze dat ze niet opgejaagd worden als ze de aanraking ontwijken.

En : geduld. Ik heb ze nu bijna een half jaar, en de derde lijkt nu ook aanraakbaar te worden. Gewoon genieten van de beestjes, en elke kleine vooruitgang.

[ Bericht 3% gewijzigd door mvdejong op 07-08-2013 19:11:33 ]
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:06:24 #137
8252 mvdejong
pi_129904808
Het begon vanochtend al vroeg leuk te worden. Voor het ontbijt waren Diesel en Chester al in een aanhalige bui, maar toen de bakjes klaarstonden, was het niet alleen voor Diesel, maar ook voor Pepe nog belangrijker om gekrabbeld te worden dan direct aan te vallen op het eten. Pepe is er nog wat onzeker over, maar hij is gewoon veel te sociaal om nog langer contact te mijden.

Het effect van mijn sociale viertal zie je ook bij de buurkatten. Met name Tika, een poes van 14-15 jaar van een paar huizen verder, is gewoonlijk zeer timide in de buurt van andere katten. Maar toen ik gisteren buiten probeerde Diesel naar me toe te lokken, die op een anderhalve meter afstand over de grond bleef rollen, durfde ze het toch aan om met een boogje om hem heen te lopen om met mij te komen knuffelen; ze is volledig overtuigd van de goede bedoelingen van mijn jongens. Ze blijven ook proberen een paar huizen verderop met Snip, Snap en Hummeltje vrienden te worden, ondanks de herhaalde toch wat vijandige reacties daar.

Die goede bedoelingen zijn niet van toepassing op andere levensvormen. Toen ik boodschappen wilde gaan doen, trof ik in de huiskamer een hoeveelheid veren aan die niet als losse speeltjes binnengebracht konden zijn (wat ook wel eens gebeurt), ik zag alleen niet zo snel waar het slachtoffer was. Toen ik terugkwam van boodschappen halen was het duidelijk, er was een ekster ten prooi gevallen aan mijn huishouden, en aan het gedrag te zien was Diesel de grote jager. Ondertussen was Diesel er wel klaar mee, en ging Pepe ermee klooien terwijl Cayok toekeek :

(de onderbelichting komt omdat de sensor die aluminium stoelpoten ook meenam)

Even later liep ik de keuken in, en zag dat Diesel nog verder was gegaan met jagen, een klein muisje was ook niet oplettend genoeg geweest. Ik weet trouwens niet waarom dat beestje midden op de dag rondzwierf, het was duidelijk een verse prooi. Mogelijk sliep dat muisje in een stapel snoeihout in mijn achtertuin en heeft Diesel het uitgegraven.

(sorry van de vage vlek, de foto is door het raam gemaakt)

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:27:27 ]
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:29:48 #138
8252 mvdejong
pi_129928806
En gisterenavond laat lag er plotseling nog een spitsmuis in mijn huiskamer, een wat groter en donkerder exemplaar.

Pepe is trouwens al een keer gespot, op volle snelheid, achtervolgd door een grote gans. Die gans was vermoedelijk niet zo blij met Pepe's interesse in de jonge gansjes.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:00:45 #139
8252 mvdejong
pi_130010506
Als ik 's ochtends beneden kom, dan doe ik eerst de gordijnen/jaloezieen in de huiskamer open, zet dan theewater op, en geef dan de katten hun eten. Om de jaloezieen open te doen sta ik bij de stoel waarop ook een schapenvacht-mandje ligt (zie een eerdere post waar steeds 2 katten in dat kleine mandje knus opeen liggen). Vanochtend sprong Pepe in dat mandje, en begon luid ronkend half op zijn rug te kronkelen. Hij vond het heerlijk om overal gekrabbeld te worden, ook op zijn buikje. Pas na een behoorlijke tijd begon hij weer wat onzeker/verward te raken, en begon (keurig met ingetrokken nageltjes) naar mijn hand te meppen. Dus toen maar opgestaan en richting keuken vertrokken.

Zo'n knuffel-kat toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 18-08-2013 21:02:39 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:20:39 #140
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_130015228
Ik vind het heerlijk om de verhalen over jouw viertal te lezen. Het is heel waardevol als een schuwe kat uiteindelijk zo kan genieten van menselijke aandacht, dat heb ik zelf ook al mogen ervaren!
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:43:31 #141
8252 mvdejong
pi_130211773
Diesel lijkt me nu toch echt als een mede-kat in de groep te beschouwen. Het gebeurt nu vaak dat als hij buiten is geweest en ik bij zijn terugkomst op de bank zit, hij even langsloopt en tegen het salontafeltje gaat schuren. Een krabbeltje in zijn nek, en hij gaat weer wat anders doen, reageer ik niet, dan springt hij op de bank om toch even een bevestiging van onze relatie te zoeken.

Vanochtend kwam hij me om half 8 wakker maken (mogelijk had hij honger, op werkdagen kom ik uiterlijk rond die tijd uit de douche en ga ik naar de keuken). Hij was ook nat van de regen, dus ik heb hem wat steviger dan gewoonlijk aangehaald, om hem droog te krijgen, en dat vond hij best. Toen hij droog was heeft hij aan het voeteneinde een verdere grote schoonmaak gedaan, daarna kwam hij weer naar boven voor meer aanhaal-werk. Hij dook ook onder het laken (gezien zijn onhandigheid was hij in zijn voorgaande leven niet gewend om op en in bed te mogen komen), en heeft na een hoop gedraai een tijdje tussen mijn enkels gelegen, waarna hij weer vertrok. Rond half 9 was hij terug, en toen ben ik er maar uitgegaan.

Gisterenavond kon ik trouwens Cayok tijdens het verstrekken van het eten toch minstens 10 seconden lang in zijn nek krabbelen voordat hij wegliep.

Het is trouwens in deze buurt nu echt een kwestie om als vogel of knaagdier heel erg op te letten. Na de duif (vermoedelijk Diesel), de ekster (vrij zeker Diesel) en wat spitsmuizen (waarvan twee zonder twijfel Diesel), kwam om 8 uur, ongeveer een half uurtje na hun eten, Chester met een spreeuw binnenstormen. Hij was wat onrustig, blijkbaar vreesde hij dat ik of de andere katten (die echter allemaal buiten waren) zijn prooi zouden kapen, maar hij heeft er uiteindelijk in de achtertuin een tijdje mee gespeeld. Hij is blijkbaar klaar ermee, want hij ligt nu hier op zolder in het kozijn afwisselend naar spelende kinderen in de tuinen beneden te kijken en te doezelen.

Van Diesel en Chester is jachtlust en -vaardigheid nu bewezen, Pepe is ook enthousiast maar ik vraag me af of hij al beheerst genoeg is om ook daadwerkelijk succes te hebben, hij kan nog zo springerig zijn. Cayok zou ook een efficiente jager kunnen zijn, maar die zal momenteel een eventuele prooi niet mee naar huis nemen, maar buiten ergens onder een struik of auto zoveel mogelijk verorberen, dus over hem kan ik nog geen oordeel vellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 18-08-2013 21:03:57 ]
pi_130212371
Straks komen ze nog met een konijn thuis :{w
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:01:56 #143
8252 mvdejong
pi_130212880
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:53 schreef computergirl het volgende:
Straks komen ze nog met een konijn thuis :{w
Ik heb me altijd afgevraag waarom mijn jachtlustige Burmees Julius nooit met een konijn thuiskwam, gezien zijn verdere effectiviteit als jager : een mol, een zwarte rat, dozijnen huismuizen en spitsmuizen. Vogels scheen hij niet interessant te vinden, of niet de juiste techniek voor te hebben, op een viertal jonge meesjes na dat helaas van moeders vliegles kreeg in mijn achtertuin.

Er zitten voldoende konijnen in de grasveldjes in de buurt, ik denk dat het kwam omdat hij (en zijn broertje) een erg beperkt territorium had, waar hij niet buiten kwam. Toen ik Julius en Caesar net had, heb ik ze aan de riem uitgelaten, en met Julius ben ik aangelijnd ook veel verder geweest dan wat later hun territorium werd.

Deze lichting zwermt duidelijk wat verder uit, dus ik ben benieuwd wat die allemaal nog gaan aandragen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 08:03:07 #144
8252 mvdejong
pi_130226274
Vanochtend ging de wekker om 6 uur, niet om 7 uur, omdat ik om 8 uur op een project moest zijn.

Toen ik in de keuken kwam : geen kat.

Toen ik hun eten klaarzette : geen kat (dus er zat er geeneen in voor- of achtertuin, anders had het geluid van de bakjes ze wel gelokt).

Tijdens mijn ontbijt : geen kat.

Toen ik naar boven was gegaan om me verder aan te kleden, dasje te strikken enz. : geen kat.

Toen ik om 5 over 7 gepakt en gezakt de deur uitliep, struikelde ik zowat over Chester, en terwijl hij stond na te denken of hij langs mij door de voordeur durfde, hoorde ik het kattenluik klepperen. Even binnen gekeken : Diesel in de huiskamer, Pepe en Cayok met hun kop in de bakjes.

Die jongens zijn echt geprogrammeerd. Het lijkt er ook op dat ze regelmatig in paartjes door de buurt trekken (de beide broertjes en de beide Limburgers).
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:45:04 #145
8252 mvdejong
pi_130270327
Pepe is nu wel definitief naar de categorie "aanhalig" verhuisd.

Toen ik gisteren de TV uitzette om naar bed te gaan, kwam ik weer vlak bij hem, waarbij hij zich begon om te rollen. Hij verstrakte nog even toen ik hem begon aan te halen, maar ontspande toen volledig en liet zich genietend tegelijk in zijn nek krabbelen en over zijn lijfje aaien.

En toen ik vanochtend beneden kwam, was hij degene die tegen mijn benen begon te schuren en zich aan liet halen. OK, dat had vast te maken met het vooruitzicht op eten, maar het is de eerste keer dat hij op me af kwam om fysiek contact te maken.

Nu the grumpy old man nog. Hopelijk voor oktober nog, want dan wordt het tijd voor de jaarlijkse injectie-ronde.
pi_130270472
Leuk kwartet maar hebben ze iets van een belletje om als ze buiten komen?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:55:55 #147
8252 mvdejong
pi_130270730
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk kwartet maar hebben ze iets van een belletje om als ze buiten komen?
Nee, het zou zeker een paar weken geleden niet eens mogelijk zijn geweest om ze een belletje om te doen zonder veel bloedverlies. Het is over het algemeen ook zinloos om een kat de bel aan te binden.

Ze zijn wel alle 4 gechipt, als dat al niet in het asiel zou zijn gebeurd (asiel-katten worden tegenwoordig alleen nog maar gesteriliseerd en gechipt uitgeleverd) dan had ik het zelf wel laten doen, bij mijn Burmezen was dat een actie in de eerste week : dierenarts, korte gezondheids-check en chippen.
pi_130270768
ze zijn zo mooi hé
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:43:38 #149
8252 mvdejong
pi_130274508
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:57 schreef sararaats het volgende:
ze zijn zo mooi hé
Ik vind zelf Diesel veruit de mooiste van het kwartet, aan de ene kant zo'n echte volle katerkop, maar met zo'n zachte en warme uitdrukking, die ook in overeenstemming blijkt te zijn met zijn temperament.

Van Cayok vind ik zijn oogjes zo mooi.
pi_130275181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:36 schreef mvdejong het volgende:
Pepe en Diesel gingen er eens echt mooi voor liggen op de klimconstructie tussen woonkamer en keuken
ziet wel indrukwekkend uit, wat voor klimconstructie is dat eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')