abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:40:10 #226
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_136837808
Nieuwste ontwikkeling : vanochtend heeft Blackie een paar schijn-aanvalletjes op Diesel gedaan. Dat gebeurde zelfs een keer toen Diesel zich net door het kattenluik gewurmd had, en toen vanaf meer dan 2 meter, dus niet echt uitgelokt. Benieuwd waar dat nou weer door komt, en waar het toe leidt.

Mogelijk begint zij ook de lente in het koppie te krijgen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:34:13 #227
8252 mvdejong
pi_137286247
Als Diesel het pand wilde betreden of verlaten, leek het wel een kurk die je uit een chamapgne-fles probeert te schieten, alleen met veel gespartel van achterpoten kreeg hij dat vette lijf door het kattenluik. Het is nou eenmaal een grote kat, en een dikke kat.

Een poging om hem op de baby-weegschaal te zetten (die ik had aangeschaf om de gezondheid van Julius & Casear in hun laatste jaren beter in de gaten te kunnen houden) leverde iets van 6,5 kg op, maar hij stond toen niet bepaald stil.

Het oude kattenluik, een Staywell Petsafe 917 (zo heette degene aan de voorkant, die aan de achterkant was de voorganger met nog gewoon de naam Staywell 16), is volgens de beschrijving geschikt voor katten tot 7 kg. Aangezien de deurtjes aan beide kanten toch al scheurtjes hadden opgelopen door paniek-buien waarin het kwartet heren op volle kracht naar binnen of naar buiten vluchtte, ben ik maar eens naar een iets grotere maat gaan zoeken, en dat is de Staywell Petsafe 280 geworden, die geschikt is voor katten tot 10 kg (en mede bedoeld is voor kleine honden). Vandaag was het droog genoeg om ook daadwerkelijk tot plaatsing over te gaan.

Staywell PetSafe 917

Staywell PetSafe 280

De verschillen in grootte zijn aanmerkelijk : de opening van de 719 is 13 cm hoog, op het breedst 16 cm en halverwege net geen 15 cm meer, die van de 280 is 19 cm hoog en 18 cm breed totdat de ronding onderaan begint. Voor Diesel (en ook voor zijn niet veel kleinere en magerdere broer Pepe) is het nu geen worsteling meer.

Het is wel zo dat de 280 wat meer vaardigheid van de installateur vraagt. De 917 kan door iedereen geplaatst worden die een (electrische) boor en decoupeerzaag kan vasthouden zonder dat 112 gebeld moet worden, bij de plaatsing van de 280 ben je steeds aan het uitvogelen hoe je iets het beste kunt doen, de eerste heeft me iets van twee uur gekost, de tweede was in rond een half uur klaar.

De 917 bestaat feitelijk maar uit 4 delen : een buitenkant waar een vaste tunnel aan vast zit, een binnenkant en 2 schroeven. Je maakt een gat in de deur op de maat van de tunnel (er zit een papieren mal bij) , en 2 gaten voor de schroeven aan weerskanten. Je schuift de tunnel van de buitenkant door de deur, schuift de binnenkant over de tunnel en verbindt ze met de 2 schroeven. Je kunt de binnenkant, waar het deurtje inzit, wel openmaken, maar dat is alleen nodig als je onderdelen, zoals het deurtje, wil vervangen.

Voor de 280 moet je eerst een tunnel op maat maken uit 2 repen transparant plastic, die je op de juiste breedte voor de dikte van de deur moet snijden (trial and error is de beste aanpak). Het advies in de handleiding om de beide stukken met 2 stukken duct-tape te verbinden onderschrijf ik, anders ben je nog veel meer aan het klooien. Daarna is de beste aanpak om de transparante houder van de binnenkant los te halen, daar de tunnel in te steken, en de buitenkant dan op de andere kant van de tunnel te schuiven (tip : als je tijd hebt maak je dit vooraf klaar, en lijmt de tunnel aan beide kanten vast met Bisonkit en laat dat drogen). Vervolgens klem je de geleiders voor de boutjes in de buitenkant, en plaatst beide delen aan weerszijden van de deur, waarbij het nog wat friemelen is voordat alles netjes aansluit, en de tunnel nog wel eens losschiet waarop je weer kan beginnen. Daarna gebruik je 4 bouten en moeren om de beide delen tegen elkaar vast te zetten. Waarbij het volgende probleem op kan treden : er zitten 3 maten bout bij, maar als je een gemiddelde Nederlandse deur hebt, zijn de middelste te kort, maar de langste zo lang dat je de afdekkapjes niet meer kunt plaatsen, dus moet je ze inkorten. Ook het vastzetten blijft wat aanklooien, het beste kun je eerst 1 bout op een paar mm schroefdraad vastzetten, en daarna alles op zijn plaats duwen, het plastic is flexibel genoeg dat je er met je vingers nog achter kunt.

Omdat de repen plastic die de tunnel vormen transparant zijn, ziet het er van dichtbij wat minder afgewerkt uit, omdat je het hout van de deur, en het montage-materiaal, er doorheen ziet. Dit model is bedoeld om ook geschikt te zijn voor montage in glazen panelen en deuren, en dat heeft wat compromissen opgeleverd. Mijn conclusie : tenzij je monster-katten als de mijne hebt, of een kleinere maat hond ook de vrijheid wil geven, is de 917 de betere oplossing. Er zijn nog meer modellen, maar ik wilde er beslist eentje hebben waar de 4-weg controle mogelijk was : dicht, open, alleen naar binnen, alleen naar buiten.

Ook vervelend bij de 280 was dat er op de klassieke Amerikaanse stijl 2 stickers op elk deurtje zaten waarvan de restanten niet eens met spiritus te verwijderen waren, maar waarvoor wasbenzine nodig was; gelukkig was het plastic van zowel de behuizing als het deurtje er tegen bestand.

Overigens : de twee donkere driehoekjes onderaan het nieuwe luik zijn veroorzaakt doordat de deur ooit bruin was (er zat toen ook een bruin kattenluik in). Op een gegeven moment besloot de verhuurder het kleurenschema aan te passen, en de schilder gaf me niet de tijd om even het luik te demonteren; later heb ik het bruine kattenluik door een witte vervangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:41:34 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_137286740
Ik heb ook een huurhuis, maar het is hier verboden om een kattenluikje te plaatsen
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:47:28 #229
8252 mvdejong
pi_137286891
Wat de beestjes zelf betreft : Blackie wordt steeds meer ontspannen, behalve naar Cayok toe.

Dinsdag had Chester een knaagdiertje te pakken, mogelijk een muis, maar het was wat groter dan een spits- of huismuis, een lichte, roodbruine kleur i.p.v. muisgrijs, met een beige buik (een hamstertje, of een gerbil die is ontsnapt ?). Alle 5 hebben er afwisselend mee gespeeld, en op een gegeven moment lag het beestje op de grond met 4 katten er gezellig omheen, Diesel, Pepe, Chester en Blackie. Pas toen Cayok in de buurt kwam begon Blackie weer boos te doen.

Ze lijkt echt naar Chester toe te trekken, toen ik een keertje van boodschappen terugkwam lag Chester op de tuinbank en zat Blackie op het hek, en beide kwamen naar me toe om mee naar binnen te gaan, waarbij Chester nog enige afstand hield. Blackie liep bewust naar hem toe, snuffelde even neusje aan neusje, en streek met haar kopje langs de zijne. Waarna ze hem alsnog een tik verkocht ...

En vrijdag-avond zaten Blackie en Chester op een paar dm afstand naast elkaar voor het tuinhek op me te wachten toen ik thuiskwam.

Maar van Cayok moet ze niets weten, als die binnen een meter komt, gaat ze grommen en blazen. Dat liep deze week zelfs uit de hand toen Cayok met zijn ogen dicht op het tapijt zat, en Blackie naar de keuken wilde. Toen ze iets dichter dan een meter langs hem moest, ging ze weer grauwen, waarop Cayok in een reflex haar een paar harde tikken verkocht. Maar, ondanks dat de deur van keuken naar tuin openstond, trok Blackie zich terug op het kozijn van de huiskamer, toch wel een teken dat dit haar huis is.

Toevoeging : ze heeft deze week ook nog een keer van middernacht tot minstens 4 uur 's ochtends op mijn bed geslapen. En omdat het vandaag in de huiskamer door het monteren van de kattenluiken te rumoerig was, en ze toch niet naar buiten leek te willen, is ze het huis eindelijk weer eens gaan verkennen. Toen ik even op de 1e wat gereedschap moest halen, kwam ze van zolder afzakken, waar ze voor zover ik weet nog niet eerder is geweest.

[ Bericht 6% gewijzigd door mvdejong op 03-03-2014 09:25:20 ]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:06:37 #230
8252 mvdejong
pi_137287568
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:43 schreef computergirl het volgende:
Ik heb ook een huurhuis, maar het is hier verboden om een kattenluikje te plaatsen
Ik heb het gewoon gedaan, als de verhuurder dat wil herstel ik het wel deugdelijk als ik vertrek.

Maar de baas van Blackie mocht de 917 die hij had geplaatst gewoon laten zitten. Ik heb daarvan wel het deurtje moeten vervangen toen Chester het gesloopt had. Hij was daar naar binnen gegaan toen ik het op "alleen naar binnen" had gezet, maar raakte in paniek toen ik binnenkwam om het weer open te doen. Bij de eerste poging hield het deurtje het nog, maar bij de tweede poging had hij een aanloop van een meter of drie en leek niet eens afgeremd te worden toen het deurtje in stukken vloog (mogelijk door een barst bij de eerste poging).
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:14:27 #231
8252 mvdejong
pi_137609876
Blackie voelt zich steeds meer thuis tussen de jongens. Afgelopen zondag kwam ik na 4,5 uur fietsen terug, en vroeg me bij het inrijden van de straat af hoeveel katten ik buiten zou zien. Het antwoord was : 5. De hele groep zat in en om mijn voortuin : Chester en Cayok op de bank, Pepe op de stenen in de voortuin, Diesel op de stoep en Blackie op het hek. En Blackie had makkelijk elders in de wijk ook een lekker plekje kunnen vinden.

Haar relatie met Cayok is nog steeds vrij gespannen, en ook Diesel is blijkbaar in het verleden te opdringerig geweest, maar Chester en Pepe zijn voldoende vertrouwd om gewoon vlakbij te gaan liggen slapen. Dit zijn twee plaatjes geschoten toen ik een paar keer pas later in de avond thuiskwam :

Blackie & Chester (afgelopen zaterdag) :

Blackie & Pepe (afgelopen maandag) :

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:42:01 ]
pi_137612669
ziet er knus uit
  zondag 23 maart 2014 @ 11:01:42 #233
8252 mvdejong
pi_138067314
Zo, 23 maart 2013 haalde ik mijn kwartet heren binnen, we zijn nu een jaartje verder, dus eens een inventarisatie.

De drie jonkies zijn dermate thuis dat ik nog maar weinig verandering verwacht :
• Chester vertrouwt me wel, maar blijft wat afstandelijk, en zoekt niet direct contact met me.
• Diesel en Pepe willen regelmatig een knuffel, wat ik nog probeer is ze duidelijk te maken dat ze ook naast me op de bank mogen komen zitten (dat is makkelijker voor mij), en Diesel begint het zo langzamerhand door te krijgen.

Cayok is nog wel aan het veranderen, de afgelopen weken is hij steeds opdringeriger aan het worden, met een hoop piepjes, en wil dan gekrabbeld en geaaid worden. Het begint meestal dat hij net op reik-afstand van me gaat staan, zodat ik nek en rug kan krabbelen, maar hij toch het idee heeft dat hij zich snel aan mijn aanraking kan onttrekken, maar hij rolt steeds vaker op zijn zij voor een meer ontspannen kroel-beurt. Aanvankelijk was twee handen tegelijk nog veel te bedreigend, en zijn buikje was wel lekker, maar ook zo eng dat hij toch vrij snel mijn hand begon te likken en te happen (niet te bijten). Maar vanochtend heb ik hem minuten lang tegelijk op buik en nek kunnen behandelen. Hij begint zich steeds meer aan me over te geven, uiteindelijk zou hij wel eens de schootkat van het gezelschap kunnen worden, terwijl we aan de andere kant de meest gelijkwaardige verhouding hebben, met wederzijds respect. Ik heb hem afgelopen week eens opgepakt, en terwijl hij het niet leuk vond, werd ik ook niet meer in een aanval van paniek ge-Black&Deckerd.

Voor Blackie is niet alleen mijn huis haar huis, maar ik ben nu ook haar baas. Dat uit zich in een probleempje, want als ik boodschappen ga doen, wil ze met me meelopen.

Heel voorzichtig denk ik nog aan nummer 6. Blackie's broer, Gabriel, is in het verleden ook gevlucht voor hun oma, en lijkt een zwervende bestaan te leiden. Het is een grote zwarte kater, maar gek genoeg verschrikkelijk lief naar ander katten, hij hangt nog wel eens in mijn voortuin rond bij mijn collectie. Hij is alleen nogal mensenschuw, zelfs toen zijn baas nog hier woonde liep hij daar wel naar binnen om wat te eten, maar gedroeg zich wel wantrouwend. Als hij het aandurft, mag hij hier ook intrekken, maar het zal lastig worden. Hij is al ter sprake gekomen, toen Cayok voor het eerst buiten mocht, maar toen zag ik hem aan voor zijn neefje Hummeltje (maar Hummeltje is kleiner).

En de lente komt eraan : Blackie begint al te verharen, dus ik zal de stofzuiger maar even dichterbij gaan zetten.

[ Bericht 19% gewijzigd door mvdejong op 23-03-2014 11:07:17 ]
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:42:18 #234
8252 mvdejong
pi_138242543
't Is lekker weer, dus zit ik 's avonds in een leeg huis. Dus ik stapte zojuist maar even de deur uit, en trof er 4 aan : Chester op zijn geliefde bank, Pepe op de grond, en Blackie en Diesel vlak bij elkaar op het dak van de berging. Die laatste twee kwamen onmiddelijk naar beneden om me even te begroeten, waarna Diesel achter een dor blaadje aanging, met Blackie op zijn hielen, duidelijk een poging om samen te spelen. Even later kwam Pepe zich er ook mee bemoeien, en Blackie nam even de moeite om een paar stapjes zijn kant op te komen voor een neus-aan-neus begroeting. Ze begint het steeds leuker te vinden dat ze weer in een groepje leeft !

Ik til de jonkies een paar keer per week op (en met Cayok ga ik het ook vaker proberen), om ze eraan te laten wennen. Chester ondergaat het gelaten, Diesel en Pepe beginnen gewoonlijk onmiddelijk toch wel weer een weg naar beneden te zoeken; ze willen dan wel springen, maar ik hou ze vast totdat ik ze netjes weer op de grond heb gedeponeerd. Vandaag verraste Pepe me door na een aanvankelijke verstrakking weer te ontspannen en hard te spinnen. Toen ik hem op de grond zette ging hij piepen tot ik hem weer oppakte, waarbij hij weer ontspannen over mijn schouder lag; totdat een buurman met wat blikken bussen een hoop lawaai maakte. Ook in die heren zit nog wel wat mogelijkheid tot verdere "ontwikkeling".

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 27-03-2014 22:26:15 ]
  zaterdag 29 maart 2014 @ 19:25:01 #235
8252 mvdejong
pi_138304601
Die jongens van mij maken echt makkelijk vriendjes.

Gisterenavond kreeg ik plotseling een aantal van mijn heren met hele dikke staart en veel geblaas binnen. Even naar buiten gestapt zag ik dat er 2 honden, waaronder een forse rottweiler, mijn tuin in waren gelopen in een weinig gewaardeerde poging tot spelen.

Ik zag ook nog een kat op mijn berging zitten, maar dat was niet een van mijn vijftal, maar een bruingevlekte poes die ik ooit eens eerder gezien had, maar waarvan ik verder niets weet. Omdat ik nog wat met de bazinnetjes van de honden stond te babbelen, kwam Diesel toch naar buiten om te kijken wat ik aan het doen was. De aanwezigheid van een van de honden deed hem snel besluiten een veilige positie te kiezen, en hij ging ook op het dak van de berging zitten, op een metertje van de poes af. Waarop de dame helemaal niet reageerde, blijkbaar zijn ze elkaar al eerder tegengekomen en had Diesel weer een vriendinnetje gemaakt.
pi_138311370
Leuk om weer wat updates te lezen van je roedeltje!
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_139331121
Al bijna een maand geen update over Cayok, Chester, Diesel, Pepe en Blacky :'(
Beleven de heren en dame niets meer?
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
  maandag 28 april 2014 @ 09:20:44 #238
8252 mvdejong
pi_139331776
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 08:40 schreef Zomerjurkje het volgende:
Al bijna een maand geen update over Cayok, Chester, Diesel, Pepe en Blacky :'(
Beleven de heren en dame niets meer?
Ja, het begint natuurlijk steeds meer "normaal" te worden.

Het zijn met name hele kleine dingetjes die nog veranderen. Wat wel opvalt is dat als ik nu Diesel of Pepe opgetild heb, en ze daarna weer ga neerzetten, ze niet langer proberen al voortijdig uit mijn handen te springen, ze wachten nu netjes totdat ik ze op de grond heb gedeponeerd.

Blackie gaat nog steeds vriendelijk om met Pepe en Chester, maar iets minder met Diesel. Hoewel, toen ik onlangs met de hele club buitenzat voerde ze toch zowel op Pepe als op Diesel speel-aanvalletjes uit. Cayok is nog steeds de vijand, daar ging ze onlang ook buiten een keer op af (terwijl hij juist zover mogelijk van haar weg probeerde te lopen), en sprong hem met duidelijk agressieve bedoelingen in zijn nek.

Maar ondanks de regelmatige aanvaringen met Cayok verschijnt ze toch regelmatig om te eten, te slapen of voor een kroelsessie. Met dit fraaie weer zijn ze natuurlijk alle 5 veel van huis. En toch, ondanks dat ik vannochtend vanwege een probleempje met mijn wekker vrij snel de deur uit was, heb ik ze alle 5 even een krabbel mogen geven.

En gisteren moest ik mijn plannen voor zondag veranderen, er moest een spoed-stofzuigbeurt worden uitgevoerd omdat Pepe tijdens mijn ontbijt een spreeuw had geplukt op het huiskamer-tapijt (aan het helse vogel-kabaal buiten verwachtte ik al dat er een slachtoffer aangebracht zou worden). Dat tapijt was al grotendeels grijzig door alle kattenharen, maar die spreeuwenveertjes vlogen echt alle kant op bij de minste of geringste beweging.

Dat Pepe nog steeds niet de enige jager is werd 's middags bewezen, toen ik even richting de singel liep om te kijken of ik Chester of Cayok kon vinden. Diesel en Pepe liepen met me op (als ik een rondje rond het blok loop eindig ik soms met alle 5 die ik onderweg oppik, zelfs Blackie trekt dan graag met de meute mee). Ik stond even met een buurman te praten, en een hoop gefladder bleek te komen van een duif, terwijl Diesel anderhalve meter hoog in het boompje hing waar die duif blijkbaar net uit weggevlucht was.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 28-04-2014 13:58:35 ]
  maandag 28 april 2014 @ 11:06:26 #239
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139334269
Oh wat klinkt het gezellig, dat ze zo met je op lopen. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_139334344
Leuke club heb je! O+

Ik mis alleen Blackie in de TT. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 28 april 2014 @ 11:37:42 #241
8252 mvdejong
pi_139335250
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:09 schreef Cat22 het volgende:
Leuke club heb je! O+

Ik mis alleen Blackie in de TT. ;(
Ja, Blackie is natuurlijk maar een nakomertje. Komt er een vervolg-topic, dan komt zij ook in de TT.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:46:18 #242
8252 mvdejong
pi_139655871
Katten blijven katten.

Ik had al laten zien hoe populair de bank in mijn voortuin was :

maar de laatste tijd vinden ze de grote potten links en rechts van de bank ook erg lekker, ondanks dat ze dan naast/om een boomstam heen moeten liggen :

Chester onder de sering links van de bank :

Chester om het sier-wilgje rechts van de bank :

Cayok om het sier-wilgje rechts van de bank :

Ik weet niet echt waarom, mogelijk is de cocopeat in de potten sneller opgewarmd dan de bank. Onder de sering liggen ze behoorlijk in de schaduw, maar het is nog niet zo warm geweest dat een grotendeels witte kat als Chester echt de koelte zou moeten opzoeken.

En ik werd deze week verrast door een nieuwe uiting van zelfvertrouwen. Er loopt regelmatig een vrouw langs met een staalgrijze bearded collie, een jong teefje. Die vindt katten fascinerend, en steekt haar kop dan door het hek van mijn voortuin om te kijken of ze een of meerdere exemplaren van mijn groep kan zien. Gewoonlijk is dan binnen de kortste keren alles wat in de voortuin was direct in mijn huiskamer, maar deze week kreeg ik iets anders te zien : Diesel stond een paar decimeter van het hek af, en telkens als de jongedame het hek naderde, ging hij dwars staan, met haren overeinde, rug krom, en veel geblaas. Met 6+ kg aan kater was dat voldoende indrukwekkend om de jongedame op andere ideeen te brengen. Toch weer interessant dat de zo zachtaardige Diesel zijn territorium (of misschien wel zijn groep) gaat verdedigen tegen een bedreiging.

[ Bericht 2% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:43:12 ]
pi_139662314
Misschien zijn die potten wel meer een 'holletje' door de opstaande rand.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:47:42 #244
8252 mvdejong
pi_139689494
Die extra grote kattenluiken die ik heb gemonteerd hebben nog een voordeel. Niet alleen kunnen mijn heren er doorheen zonder persen, maar ze kunnen zelfs een duif meenemen. Pepe had weer eens een goede jacht vanochtend. Alleen had hij zijn slachtoffer nog niet goed afgemaakt, dus uiteindelijk heeft de duif ook het pand weer levend kunnen verlaten via datzelfde kattenluik.

Nu alleen een paarhonderd veren weer weg-stofzuigen.
pi_139690270
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:20 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat Pepe nog steeds niet de enige jager is werd 's middags bewezen, toen ik even richting de singel liep om te kijken of ik Chester of Cayok kon vinden. Diesel en Pepe liepen met me op (als ik een rondje rond het blok loop eindig ik soms met alle 5 die ik onderweg oppik, zelfs Blackie trekt dan graag met de meute mee). Ik stond even met een buurman te praten, en een hoop gefladder bleek te komen van een duif, terwijl Diesel anderhalve meter hoog in het boompje hing waar die duif blijkbaar net uit weggevlucht was.
ik zie het zo voor me :)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:36:15 #246
8252 mvdejong
pi_139696784
Dit was de grote jager nadat de duif weer was ontsnapt :

.

Er liggen elders in de kamer nog meer veren, waaronder 2 grote veren uit een vleugel. Benieuwd of de duif het uiteindelijk nog wel gaat redden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:43:37 ]
  maandag 23 juni 2014 @ 18:00:17 #247
8252 mvdejong
pi_141457007
Alles gaat zo zijn gangetje, er zijn alleen wat kleine puntjes te melden :

Diesel en Pepe springen nu regelmatig op de bank om een knuffel te halen, en Diesel begint langzaamaan toch eens te proberen hoe het is om op me te zitten. Soms staat hij met zijn voorpoten op mijn schoot te trappelen, en hij heeft een keer geprobeerd op me te gaan liggen, maar ik lag toen niet in een houding waarin dat echt mogelijk was. Als ik op deze beide broertjes af loop is het idee van een kroelbeurt vaak al voldoende om luidruchtig gespin uit te lokken.

Ook Pepe wordt nu een probleem als ik boodschappen ga doen, hij wil graag met me oplopen.

Diesel gaat zich steeds meer als baas van ons territorium opstellen, hij heeft de neiging om honden op afstand te willen houden i.p.v. direct voor ze te vluchten. Aan de andere kant lijkt Diesel zich zowaar aan te laten halen door sommige van de buren, de assertiviteit en aanhaligheid zijn blijkbaar twee aspecten van een groeiend zelfvertrouwen.

Chester blijft afstandelijk, wat niet geholpen wordt doordat, als ik hem eens op mijn initiatief aanhaal, het regelmatig ontaardt in een massale tekenjacht (records : 9 en 14 in een keer). Maar hij begint altijd onmiddelijk te spinnen, en rolt vaak om zodat ook zijn buikje de aandacht krijgt. Ga ik even kijken waar alles uithangt, dan loopt hij meestal ook wel mee, al is het niet meteen.

Cayok begint langzamerhand verder te ontspannen. Ik heb hem tweemaal tussen mijn benen klem moeten zetten om een teek van een kwetsbare plaats op zijn kop te verwijderen, en het tast zijn vertrouwen maar een korte tijd aan, een paar uurtjes later staat hij weer te bedelen om weer gekrabbeld te worden. Als hij zich helemaal veilig voelt, dan rolt hij op zijn zij, en terwijl ik tot voor kort alleen zijn borst dan mocht aanraken, liet hij zich onlangs ook op zijn buikje en tussen zijn achterpoten krabbelen zonder direct als waarschuwing in mijn hand te happen (wat hij wel heel netjes doet, hij bijt niet door).

En Blackie heeft nog steeds een grondig hekel aan Cayok, en een iets mindere hekel aan Diesel, terwijl ze met Pepe en Chester ontspannen omgaat. Blackie en Pepe lijken elkaar zelfs af en toe speels op te jagen. Met Diesel moet ze nu op gaan passen, die begint steeds assertiever te worden naar andere dieren, waaronder honden, maar ook een mep van Blackie wordt nu niet meer zonder strijd geincasseerd. Maar ze is nu vaker in mijn huis te vinden dan de heren, dus ze voelt zich hier goed thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 23-06-2014 19:58:42 ]
pi_141458165
Gaat goed daar O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141459462
Fijne update weer!
  maandag 23 juni 2014 @ 20:25:44 #250
8252 mvdejong
pi_141464121
O ja, die bruingevlekte poes die op mijn berging zat en geen problemen had met Diesel zal niet tot mijn groep hoeven toe te treden. Ze heeft een nog wat schuchterder blauw maatje, en hangt veelal rond in een tuin waar ook een kattenluik in de deur zit, dus die heeft wel een huisje.

Ik ga wel serieus kijken of ik de zwervende Gabriel, het broertje van Blackie, te pakken kan krijgen. Die krijgt dan een retourtje DA om zijn knikkertjes kwijt te raken, en dan een paar weken huisarrest. Daarna mag hij kiezen tussen mijn groep en het leven van een zwerver, of iets daar tussenin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')