Weer even wat pics dumpen, en wat kleine winstpuntjes in het vertrouwen.
Ik ben nog steeds wel eng, maar dat slijt toch aardig weg. Zojuist de ramen aan de voorkant gewassen, en terwijl ze een week geleden nog van het kozijn vluchtten als ik de tuin inliep, zat ik nu bij de meeste ramen naar een kattenkop aan de andere kant te kijken, het meeste Cayok, soms Chester, en een keertje Pepe, met name Cayok had de neiging om me van raam tot raam te volgen. Wat ook opvalt is dat de vechtpartijen tegenwoordig meer en meer gewoon in de huiskamer gebeuren, ze vinden mijn aanwezigheid daarvoor niet meer te storend.
De 3 jonkies nog maar eens :
![ChesterDieselPepe-2.jpg]()
Echt bang zijn ze niet, anders ploffen ze niet constant midden op de vloer neer :
![ChesterDieselPepe-3.jpg]()
Pepe is wat schichtiger geworden, maar daar is een reden voor. Eerder deze week had hij door waar de doos met de kattensnoepjes lag, en begon die uit de plastic zak te graven. Alleen, hij deed dat door het handvat heen, dus toen hij probeerde weer weg te komen, had hij een leuk plastic schortje aan, dat zich ook nog eens regelmatig om zijn achterpoten wikkelde, zodat hij zich nogal onbeholpen voortbewoog. Toen ik richting keuken ging om te kijken wat daar aan de hand was, raakte hij natuurlijk helemaal in paniek, gelukkig was hij voldoende belemmerd in zijn bewegingen dat ik hem tegen de grond kon drukken toen hij langskwam. Snel de zak vastgehouden en Pepe losgelaten, zodat hij weg kon scheuren, maar natuurlijk ziet hij me nu meer als een bedreiging, in plaats van als de grote bevrijder.
Dat verhindert hem overigens niet om de kattensnoepjes uit mijn vingers te graaien, en Diesel en Chester doen dat nu ook. Cayok zou wel willen, maar is nog te onzeker om het echt vast te pakken, en dan staan er 3 jongere, zwaardere en assertievere beesten klaar om hem uit te weg te zetten. Dus nu kan ik snel de 3 jonkies er een in hun bekkie stouwen, en er dan snel eentje naar Cayok gooien die een eind verderop zit. Cayok heeft het dan op tijd goed vast, voordat een van de andere toegesnelde heren het hem kan ontnemen.
Diesel begint, zoals verwacht, inderdaad een beetje genoeg te krijgen van het doen alsof ik zo eng ben. Hij is daar van aard eigenlijk veel te relaxed voor, en hij is deze week toch regelmatig op het kozijn vlak bij de bank gesprongen, ook toen ik daar zat. Hij ziet er gewoon uit als een heerlijke knuffelbeer, en ik denk dat hij dat gaat worden. We hebben trouwens iets gemeen : een grote liefde voor kaas. Hij sprong donderdag vanaf het kozijn op het kleine tafeltje naast mijn bank toen hij doorhad dat ik geraspte kaas over mijn pasta had, en likte de restjes dankbaar uit de schaal. Toen ik vandaag ook wat zat te eten (wat niet voor katten eetbaar was) sprong hij weer omlaag om te kijken wat er te halen was, dus hij begint het allemaal steeds meer te vertrouwen. Ook heb ik hem deze week even op zijn rug aangeraakt tijdens het eten, en terwijl hij wel opzij sprong, was dat niet verder dan een metertje, en hij was direct weer terug, waar Cayok en Chester dan eerder de huiskamer invluchten als ik dat probeer.
Chester begint de neiging te krijgen om achter me aan te komen als ik naar bed ga, dan blijft hij wat in mijn slaapkamer rondklooien terwijl ik lig te lezen. Hij was zelfs een keertje ongemerkt op mijn bed gesprongen terwijl ik lag te lezen (met mijn rug naar de kamer toe). Ik kwam er pas achter toen ik mijn benen strekte en hem weer van het bed trapte ... Hij leek er niet erg van onder de indruk.
Wat opvalt is dat ze graag met een fors deel van de poten, of zelfs met de borst, over de rand van het plankje hangen, waar de meeste katten als ze liggen hun pootjes onder zich trekken :
![Chester-7.jpg]()
![Diesel-2.jpg]()
En ik heb nu een hele lijst van dingen waaraan ik het verschil tussen Diesel en Pepe kan zien (behalve puur de manier waarop ze lopen en reageren, want dat is ook verschillend). Voor de rest zijn ze uiterlijk zo gelijk dat ik denk dat ze, ondanks het verschil in leeftijd, broertjes zijn van dezelfde poes en kater.
![DieselPepe-3.jpg]()
Vooraan Pepe, achteraan Diesel :
• bij Diesel is het wit tussen de ogen weer met bruin overschreven, bij Pepe loopt het wit door tot op het voorhoofd;
• bij Diesel zijn de snorhaar-kussentjes helemaal wit, bij Pepe maar deels;
• bij Diesel zijn alleen de teentjes van zijn voorpoten wit, bij Pepe loopt het wit wat verder door;
• Diesel is wat meer bruin, Pepe wat meer grijs van kleur (onder de meeste lichtomstandigheden);
• Diesel is zwaarder en breder, ook zijn kop heeft meer de karakteristieke kater-vorm (dat lijkt op deze foto niet zo, omdat Pepe hier meer op de voorgrond ligt).
Wat niet wil zeggen dat ik me toch niet regelmatig vergis. OK, en even een examen afnemen. Dan is dit dus ?
[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:05:04 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.