Zo, door wat strubbelingen met mensen is het updaten van de avonturen van de katten er een beetje bij ingeschoten, dus het wordt er tijd voor.
Cayok heeft steeds meer vertrouwen in me, en is steeds vaker in voor een lange kroelpartij.
En we zijn nu in de eindsprint om Blackie naar mij te laten verhuizen. Ze is gewend 's ochtends een klein onsje rauw soepvlees te krijgen, en is daar verzot op. Sinds een paar weken haal ik haar 's ochtends op, en krijgt ze het bij mij. Ze was heel snel gewend dat als bij mij binnengebracht was, dat binnen een paar seconden haar haar ontbijt voorgeschoteld werd, en daar viel ze onmiddelijk op aan. Afhankelijk van haar stemming vertrok ze direct weer, of bleef soms wel meer dan een uur binnen hangen. Ze heeft ook een keer een muisje gevonden dat Diesel gevangen had, en heeft daar een tijdje mee gespeeld alvorens weer naar buiten te stekkeren.
Wat foto's van de meid :
![BlackieKozijn-1.jpg]()
![BlackieKozijn-2.jpg]()
![BlackieMand.jpg]()
Om het verschil te laten zien : hier nog 2 plaatjes van Cayok. Ze lijken wel broer en zus, zelfde afmeting, zelfde blik, zelfde vacht (wat ruwer dan mijn drie jonkies). Toch komt Cayok uit Limburg en ken ik van Blackie de afkomst vanaf haar grootmoeder. Het duidelijkst zichbare verschil is dat Cayok veel meer wit heeft, met name zijn borst en beide voorpoten zijn bijna helemaal wit, waar Blackie alleen witte sokjes heeft. En, Cayok heeft een heel dun wit halsbandje, waar Blackie van boven enkel zwart is.
![Cayok-10.jpg]()
![Cayok-2.jpg]()
Blackie zit graag op tafel, een soort "fort" tegen de vier huidige bewoners :
![BlackieTafel.jpg]()
In dit geval had ik haar binnengehaald toen de rest buiten was, en toen die weer terugkwamen, was Diesel erg geinteresseerd :
![DieselBlackie1.jpg]()
Hij ging zelfs op zijn achterpoten balanceren om te proberen te zien/ruiken wat daar gebeurde :
![DieselBlackie2.jpg]()
Uiteindelijk sprong hij, en belandde daarbij op iets van 2 dm van Blackie, die daarop reageerde met diep keelgegrom.
![DieselBlackie3.jpg]()
Waarop Diesel plotseling iets heel interessants buiten zag, en met een omtrekkende beweging naar het kozijn ging.
Ik heb Blackie op oudjaarsdag in de loop van de middag opgehaald, gecontroleerd dat mijn jongens binnenwaren, en de kattenluiken gesloten tot half drie de volgende ochtend.
In de loop van de avond ging ik voor de katten zachtvoer maken (dat krijgen ze ongeveer eens per week), maar Diesel was door al het vuurwerk te bang geworden, en heeft het uiteindelijk onder de bank gekregen. Waardoor ik dus de aparte situatie had dat er wel vier katten in de keuken zaten te eten, maar eentje daarvan nog niet een vaste bewoner was :
![EtenVoor4.jpg]()
Rechtsboven : Pepe
Rechtsonder : Chester
Linksonder : Cayok
Linksboven : Blackie
Cayok ligt tegenwoordig weer graag op het zitblok, omdat dit met de aanschaf van een nieuwe stereo en een nieuw stereomeubel een fijn hoekje vormt. Blackie lag daar op oudjaar vlak bij, en toen Cayok in de buurt kwam begon ze weer met haar gegrom.
![CayokBlackie.jpg]()
Cayok is toen heel behoedzaam toch achterom de luidspreker op het blok geklommen, en uiteindelijk hebben ze meer dan een uur zo gelegen.
Mijn jongens zijn echt tolerant, toen Pepe schrok van een beweging van mijn broer (die met oud en nieuw bij me was) vloog hij te dicht langs Blackie, en kreeg in het voorbijgaan een haal. Waarop hij verbaasd en droevig op een kussentje zat te kijken waar hij dat nou weer aan verdiend had. Overigens, gelukkig voor mijn broer is Blackie altijd blij met menselijke aandacht, mijn vier jongens moeten nog niets van vreemden weten.
Als ik Blackie ophaalde, ging dat niet altijd in een keer goed, dus ik zette dan de eerste keer het kattenluik op "alleen naar binnen", en ging dan een half uurtje later nog eens kijken of ze al binnen was, dat was meestal voldoende. Vanochtend ging het fout, terwijl zij bij mij zat te eten, was Chester ondertussen bij haar naar binnen gegaan, en dus binnengesloten. Toen ik even langsging om het kattenluik weer open te doen en netjes af te sluiten, raakte Chester in paniek, en ging alsnog via het kattenluik naar buiten. Daar moet dus nu een nieuw deurtje in ...
De buren hebben nu de sleutels overgedragen (op mijn sleutel na), en we gaan nu nog wat meer druk op Blackie uitoefenen. Nu staan er in het huis nog een kussentje, klimtorentje en bakjes met eten en drinken, na dit weekeinde gaat het eten weg en krijgt ze alleen nog bij mij eten. En na volgend weekeinde gaat het kattenluik definitief dicht (met een waterbak in de tuin), en zal ze ook voor warmte en rust bij mij moeten komen. Dat worden wat vervelende weekjes voor haar (en dus ook voor mij), maar het is duidelijk dat ze wel bij mij kan leven. Ze heeft een tijdje door de buurt gezworven, en heeft toen geaccepteerd dat ze bij de buren eten en veiligheid kon vinden, dat gaat bij mij ook wel lukken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 31-12-2023 19:37:18 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.