Same here.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:21 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Wij krijgen van DC Zwolle nog alles binnen. Vers was vanochtend zelfs een uur te vroeg
Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
Op Facebook:
"Wij betreuren u te moeten mededelen dat vandaag een teamleider van Albert Heijn LDC Geldermalsen op een stakende OR lid is ingereden. Blijkbaar weten zij niet dat ook OR leden het recht hebben om te staken voor een gerechtvaardigde zaak. Vrijdag vorige week voerden de managers en teamleiders nog charme offensief door een gezellig praatje met stakers te maken voor de poort. Nu blijkt dat niemand bezwijkt worden de distributiewerkers met de dood bedreigd en voor hun sokken gereden! Blijkbaar heel gewoon bij Albert Heijn."
Die laatste zin is echt idioot.
Dit dus. Ik vind het triest dat, wanneer het waar is, iemand op een ander is aangereden. (Dat het door staken komt, maakt het trouwens niet erger.) Alleen die laatste zin, wat een idioterie.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.
quote:ZAANDAM - Albert Heijn mag volgens de wet vakkenvullers inzetten om de gaten op te vullen die vallen door stakende distributiemedewerkers. Voorwaarde is wel dat hiervoor geen extra uitzendkrachten worden gebruikt.
Dat zegt Leonard Verburg, hoogleraar Arbeidsrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen. FNV Bondgenoten klaagde maandag dat Albert Heijn hun acties met 'stakingsbrekers' probeerde op te lossen. De bond heeft dit gemeld bij de Arbeidsinspectie. Albert Heijn bevestigde werknemers uit andere delen van het bedrijf in te zetten op de distributiecentra, maar zegt zich daarbij aan de wet te houden.
Onderkruipersverbod
‘De wet zegt niets over interne krachten', onderschrijft Verburg in een toelichting. Dat komt vooral doordat het zogeheten onderkruipersverbod dateert van 1998. ‘De wet is nog erg gericht op uitzendkrachten, maar inmiddels kunnen bedrijven putten uit veel meer flexibele arbeidskrachten.'
Dilemma
Verburg voegt hier aan toe dat het dilemma de grenzen van de wet raakt en dat nader onderzoek moet uitwijzen wie er nu precies gelijk heeft. Het is volgens hem namelijk ook mogelijk dat een truc uitgehaald wordt door vakkenvullers te gebruiken in de distributiecentra, en dat die vakkenvullers op hun beurt worden vervangen door uitzendkrachten.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
Stuur ik een berichtje via Facebook naar ze, over die idiote laatste zin:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."
'bijna willen schrijven', en dan toch schrijven.
Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."
Welke facebookpagina is dat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
Dat zei ik ook. Heb ook gezegd dat het raar is om te zeggen over het bedrijf, waar je nou juist mee in de clinch ligt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.
Wil intressant om te lezen dat de wetgeving uit 1998 dus behoorlijk verouderd is in de huidige samenleving.
Je hebt een 0-uren contract, dus als je het er niet mee eens bent en niet wilt stoppen met werken, dan plannen ze je gewoon niet meer in.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:35 schreef Dagoduck het volgende:
Zoals ik in het vorige topic al aangaf heb ik een contract voor onbepaalde tijd als vulploegmedewerker, ben 19 jaar en nu willen ze dat ik of ga openen/sluiten meerdere dagen per week of dat ik weg ga, dat openen en sluiten wordt niets aangezien ik alleen op zaterdag/zondag kan werken.
Nu kunnen ze mij niet ontslaan omdat ik te duur ben of omdat ik te weinig kan werken toch? Heb een 0 uur contract, stel nou dat ik het ermee eens ben dat ik weg ga krijg ik dan nog een ontslagvergoeding oid. ? Want anders kan ik gewoon zeggen dat ik het er niet mee eens ben wat gebeurt er dan?
Dat kerstpakketquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:59 schreef Etsu het volgende:
Ik zat net die chocoladereep uit ons kerstpakketje te eten... Het is niet te vreten
Even wat stemmen winnen..quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:42 schreef amp25 het volgende:
http://www.facebook.com/photo.php?v=613435322004834
Zo, aandacht voldoende gehad en nu weer aan het werk!quote:Na een week staken heeft FNV Bondgenoten alsnog een akkoord kunnen sluiten met Albert Heijn over een nieuwe cao voor distributiemedewerkers. Dat lieten beide partijen donderdag weten.
Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=streamquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:13 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
waar heb je dat gevonden?
is de inhoud dan precies hetzelfde?
En voor wat onafhankelijker nieuws: http://www.nu.nl/economie(...)en-albert-heijn.htmlquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=stream
Succes met lezen.
Ik koop nooit alcohol, word vrijwel nooit gecheckt, maar als ik een nike petje op heb word ik altijd gecheckt, volgens mij is er echt wel ergens een knopjequote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:47 schreef UncleSam het volgende:
Ik werk zelf niet bij een zelfscan winkel maar volgens mij werkt het niet zo. Wat ze wel kunnen doen is een controle overslaan (als het heel druk is ofzo) en als je alcohol koopt krijg je altijd een rood lampje.
Verdachte, of groepjes jongeren controleren? Vind het eigenlijk vrij logischquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Nee, lijkt me niet.
Wij hebben ook geen zelfscan, maar het lijkt me niet iets wat voor zoeits gebruikt zou moeten worden.
Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te wordenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heb je nog andere vragen over (de winkels van) ah?
Gewoon bevroren brood in de ovens.. Geen probleem.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:09 schreef Kadooosh het volgende:
Hoe gaan ze eigenlijk om bij jullie met het voorgebakken brood en broodjes wat bevroren aan komt.
Bij ons worden ze namelijk eerst in een normale 5 graden cel gegooied zodat ze ontdooien en dan pas gebakken.
En niks word genummerd met datum dus hebben we best vaak beschimmeld brood
Vaak hebben we daar geen tijd voor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef monsterd. het volgende:
Vloerbrood moet ook ontdooid toch? Anders krijg je van die hele kleine broden ipv het luchtige.
Doen we omdat we geen ruimte hebben :pquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef monsterd. het volgende:
Waarom wordt het ontdooid dan? Wij bakken alleen liefde en passie ontdooid, want dat past simpelweg niet in de vriezer. Voor de rest wordt alles volgens richtlijnen gebakken.
Heb je er last van dat ik het zeg? lijkt me niet he...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:38 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te worden
Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vaak hebben we daar geen tijd voor.Als de bovenkant zacht aan voelt, gaan ze de ovens in.
Jawel hoor, we stoppen in het in de kratten in de vriezer en 's morgens als we beginnen, bakken we eerst de broden en dan de rest.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:00 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren?
Dat is anders ellende nu met de bonus ervan
Wij doen ze gelijk al op de lichte platen en die gaat de koelcel in. Misschien dat dat bij jullie ook mogelijk is?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jawel hoor, we stoppen in het in de kratten in de vriezer en 's morgens als we beginnen, bakken we eerst de broden en dan de rest.
Daar hebben we de weinig platen voorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wij doen ze gelijk al op de lichte platen en die gaat de koelcel in. Misschien dat dat bij jullie ook mogelijk is?
Dan moet je gewoon gaan zeuren om een extra karquote:
Ik denk dat jullie ook best wel de lul zijn mocht de inspectie een keer langs komen en het zien.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:57 schreef Kadooosh het volgende:
Wel vreemd dan dat wij dat zo doen. Ruimte gebrek oke maar lijkt mij niet bevoordelijk voor de smaak als het eerst een paar dagen ontdooid is. En dan wordt er ook niks genummerd zodat we beschimmeld brood krijgen.
Ach 3/4 van onze koelingen werken ook niet goed. Vrijdag was een deel panklaar weer 10 graden.. De rest zit tussen 5 en 7 gradenquote:Op zondag 24 maart 2013 11:43 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie ook best wel de lul zijn mocht de inspectie een keer langs komen en het zien.
Ja. Bij de komende uitbetaling zit er voor iedereen 18,6% van het periodesalaris aan winstuitkering bij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:39 schreef TjilpTjilp het volgende:
Is er al iets bekend over de naheffing van de winstuitkering?
18,6% van je gemiddelde periodesalaris. Laatste loonstrookje erbij pakken en je totale loon delen door 12quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:00 schreef monsterd. het volgende:
Hoe kan ik dat berekenen als all-inner om te bepalen hoeveel ik krijg?
door 13 denk ik toch?quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
18,6% van je gemiddelde periodesalaris. Laatste loonstrookje erbij pakken en je totale loon delen door 12
Huh, wat bedoel je met gemiddelde periodesalaris? Dus stel je hebt 6 maanden 200 en 6 maanden 300 verdient, krijg je dan van het gemiddelde daarvan (250), 18,6%? 250x0,186=¤46,5?quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
18,6% van je gemiddelde periodesalaris. Laatste loonstrookje erbij pakken en je totale loon delen door 12
Geen toeslag maar het is gewoon niet de bedoeling dat iemand (structureel) boven contract werkt. Dat betekend dus dat hun werknemers bestand (w-bestand) niet op orde is, en dus meer mensen moeten aannemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:49 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is er bij jullie iets bekend dat er een soort toeslag geld op uren die boven mijn(6 uren) contract zijn maar zodanig dat ik wel onder de 12 uur blijf? Want ik mag vanaf week 15 alleen nog maar onder of op men contract zitten van men sm(tl die de planning maakt baalt en heeft al aangevraagd of men contracturen verhoogd mogen worden). En ik heb hiervan onder de 12 uur nog nooit gehoord tot nu dus
Wat UncleSam zegt. Waarschijnlijk ben je boven de 19, daarvoor geld dat er niet boven contract mag worden gewerkt i.v.m. loonkosten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:49 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is er bij jullie iets bekend dat er een soort toeslag geld op uren die boven mijn(6 uren) contract zijn maar zodanig dat ik wel onder de 12 uur blijf? Want ik mag vanaf week 15 alleen nog maar onder of op men contract zitten van men sm(tl die de planning maakt baalt en heeft al aangevraagd of men contracturen verhoogd mogen worden). En ik heb hiervan onder de 12 uur nog nooit gehoord tot nu dus
Ja maar je moet de all-inn componenten vakantiegeld en winstuitkering hier wel vanaf halen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:10 schreef Nafi het volgende:
[..]
Huh, wat bedoel je met gemiddelde periodesalaris? Dus stel je hebt 6 maanden 200 en 6 maanden 300 verdient, krijg je dan van het gemiddelde daarvan (250), 18,6%? 250x0,186=¤46,5?
Ik ben nog 18 maar wel als B dus dan zijn de kosten ook wat hoger. Maar waarschijnlijk probeert ze het W-bestand op te schonen. Nu dan maar hopen op een verhoging van men contracturen.. Ik kan nu niet eens meer men normale 2 avonden sluitenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:48 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat UncleSam zegt. Waarschijnlijk ben je boven de 19, daarvoor geld dat er niet boven contract mag worden gewerkt i.v.m. loonkosten.
@UncleSam: Wij hebben een W-bestand van 120% helaas op dit moment 20% ziekte o.a. SM die overspannen is, te oud personeelsbestand. Maar ik snap wel heel goed wat je bedoeld met een w-bestand dat niet op orde is.
Zowaar even 420 euro voor 2 zondagen + 1x ziekquote:
Bij ons zijn dat vaak de buitenlanders die het niet gewend zijn en klanten die bij andere supermarkten (geen AH) boodschappen doen waar ze nog wel moeten wegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:22 schreef Kadooosh het volgende:
Zijn er eigenlijk nog AH's waar niet gewogen wordt bij de kassa? Dus nog met bonnetje.
Wordt er zo zat van van die mensen die een half uur naar dat ding staren. Het staat er nota bene op.
Ja bij toeristen enzo snap ik het maar als ze bij alle ah's bij de kassa wegen snap ik die andere klanten niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:30 schreef Fivel het volgende:
[..]
Bij ons zijn dat vaak de buitenlanders die het niet gewend zijn en klanten die bij andere supermarkten (geen AH) boodschappen doen waar ze nog wel moeten wegen.
Lol wat de neuk.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:33 schreef einschtein het volgende:
Vandaag een mooie klant.
"Zou ik even naar Hongarije mogen bellen?"
Ehh.
Ja hoor, tegen aanschaf van een AH-prepaid kaartjequote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:33 schreef einschtein het volgende:
Vandaag een mooie klant.
"Zou ik even naar Hongarije mogen bellen?"
Ehh.
Ik werk al meer dan 10 jaar bij de AH. En al 10 jaar wordt er bij de kassa gewogen. Maar nog steeds vragen mensen hoe ze het bonnetje uit kunnen printen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:22 schreef Kadooosh het volgende:
Zijn er eigenlijk nog AH's waar niet gewogen wordt bij de kassa? Dus nog met bonnetje.
Wordt er zo zat van van die mensen die een half uur naar dat ding staren. Het staat er nota bene op.
Ook zo'n mooie sticker op de weegschaal in de winkel: 'Uw groentes en fruit worden bij de kassa gewogen.'quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:24 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Ik werk al meer dan 10 jaar bij de AH. En al 10 jaar wordt er bij de kassa gewogen. Maar nog steeds vragen mensen hoe ze het bonnetje uit kunnen printen.
Doe je niks aan. (ook al staat het met koeieletters op de weegschaal)
Misschien zijn mensen de winkels met zelfscan gewend? Daar moet ook zo'n apart barcode voor -35% geprint worden...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:30 schreef einschtein het volgende:
Ook zo'n mooie sticker op de weegschaal in de winkel: 'Uw groentes en fruit worden bij de kassa gewogen.'
En maar drukken en drukken, 'Waarom komt er nou geen bonnetje uit?'.
Ik weet niet of je er echt 'recht' op hebt, maar bij mijn filiaal bespreken we zoiets gelijk met onze teamleider, en 9 van de 10 keer geven ze toestemming om een pauze/maaltijd te nemen.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand hoe het precies met de pauzes zit? Ik vind het pauzeprofiel op Albert Heijn Plaza vrij onduidelijk....
Moet komende donderdag van 12.00 - 16.00 werken en ook nog voor iemand invallen van 17.00 tot 20.00. Dit is gewoon goedgekeurd door een teamleider. Heb ik dan ook nog recht op een doorbetaalde pauze en/of een maaltijd?
Als je 12 -8 werkt, hebt heb je 1x een kwartier doorbetaald en 1x een half uur onbetaald waarin je eten krijgt. Tenzij je bij een franchise werkt, dan zijn de regels misschien anders.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand hoe het precies met de pauzes zit? Ik vind het pauzeprofiel op Albert Heijn Plaza vrij onduidelijk....
Moet komende donderdag van 12.00 - 16.00 werken en ook nog voor iemand invallen van 17.00 tot 20.00. Dit is gewoon goedgekeurd door een teamleider. Heb ik dan ook nog recht op een doorbetaalde pauze en/of een maaltijd?
Van 12-16 heb je een kwartier doorbetaalde pauze. Van 17-20 heb je niets.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef Kabaam het volgende:
Als 'bewijs' dat je het hebt meegegeven aan de klant.quote:Op maandag 1 april 2013 13:01 schreef Azerdion het volgende:
Voor de kassamedewerkers: Waarom moet er eigenlijk een handtekening worden gezet op de bon als je beltegoed koopt?
quote:Op maandag 1 april 2013 13:01 schreef Azerdion het volgende:
Voor de kassamedewerkers: Waarom moet er eigenlijk een handtekening worden gezet op de bon als je beltegoed koopt?
Bij ons is dat niet zo maar ik vind het helemaal geen slecht idee....quote:Op maandag 1 april 2013 13:01 schreef Azerdion het volgende:
Oh oke, zodat klanten dus niet terug komen en kunnen claimen dat ze hun beltegoed niet hebben ontvangen? Klinkt dan best wel logisch dat het moet.quote:Op maandag 1 april 2013 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Als 'bewijs' dat je het hebt meegegeven aan de klant.
Bij ons dus wel. Maar wist dus niet precies waarom. Maar 't is idd eigenlijk niet eens zo'n slecht ideequote:Op maandag 1 april 2013 13:56 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Bij ons is dat niet zo maar ik vind het helemaal geen slecht idee....
Ja precies. Zelfde als klanten extra geld willen bijpinnen. Paraaf op de bon zetten, zodat jij in ieder geval kan bewijzen dat je het geld hebt gegeven.quote:Op maandag 1 april 2013 13:57 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Oh oke, zodat klanten dus niet terug komen en kunnen claimen dat ze hun beltegoed niet hebben ontvangen? Klinkt dan best wel logisch dat het moet.
Bijpinnen mag hier al niet meer. Daar hebben we een pinautomaat voor, op zo'n 3m afstand ;pquote:Op maandag 1 april 2013 16:16 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja precies. Zelfde als klanten extra geld willen bijpinnen. Paraaf op de bon zetten, zodat jij in ieder geval kan bewijzen dat je het geld hebt gegeven.
Morgenquote:Op maandag 1 april 2013 18:18 schreef Sophie1603 het volgende:
iemand anders geen salaris gekregen vandaag? krijg het meestal rond 3e maar vandaag? flauwe 1 april grap misschien ?
Door een storing wordt het salaris pas 30 april uitbetaald.quote:Op maandag 1 april 2013 18:18 schreef Sophie1603 het volgende:
iemand anders geen salaris gekregen vandaag? krijg het meestal rond 3e maar vandaag? flauwe 1 april grap misschien ?
quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:11 schreef tinoburg het volgende:
En mensen, hou er rekening mee dat het loon er pas dinsdag is ivm pasen (bron:intranet)
Inderdaad... Heeft niks met een storing oid te maken. Gewoon vanwege Pasen.quote:Op maandag 1 april 2013 20:28 schreef ikbenschipper het volgende:
@tinoburg
Zo goed word er dus gelezen...
Weet ik, verbaasd me dan ook dat ik gister niet gebeld ben.quote:Op maandag 1 april 2013 20:28 schreef ikbenschipper het volgende:
@tinoburg
Zo goed word er dus gelezen...
Hier ook nog niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:51 schreef houwert het volgende:
ergens salaris al binnen?
(ING iig nog niet..)
hier wel (rabo)quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:51 schreef houwert het volgende:
ergens salaris al binnen?
(ING iig nog niet..)
Lekker, kan ik weer geld burnequote:
Wij hebben ze niet, maar het kan zijn dat AH XL winkels ze wel hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:46 schreef Zocalo het volgende:
Verkoopt AH al potgrond? Hoe duur is die voor 10 of 20 liter? Ik zag ze bij mij niet, maar begreep dat ze al wel leverbaar waren?
Dit dus. Wij hebben het ook, de prijs: geen idee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:18 schreef UncleSam het volgende:
Wij zijn een wijkwinkel en verkopen zelfs 2 soorten. Normale en biologische. De normale is uit mijn hoofd 1.99 voor 20 liter.
Ik ben ook benieuwd, het logo ziet er op het eerste gezicht iig beter uit dan het huidige Euroshopper design.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:50 schreef zakpatat90 het volgende:
ZAANDAM – Albert Heijn vervangt zijn budgetlijn Euro Shopper voor het merk AH Basic.
Deze week en de komende weken stromen de eerste AH Basic-producten in het schap. Dat meldt Albert Heijn tegen Distrifood. Alle Euro Shopper-producten worden vervolgens in de loop van het jaar geleidelijk vervangen door AH Basic. De eerste vijf producten die worden vervangen zijn: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi.
Verpakking
Volgens Albert Heijn verschilt AH Basic op een aantal essentiële punten van Euro Shopper. De marktleider zegt dat de kwaliteit van de producten van de nieuwe budgetlijn consistenter is dan het Euro Shopper-assortiment. Daarnaast is volgens Albert Heijn ook de prijs-kwaliteitverhouding verbeterd. Verder zijn er veranderingen doorgevoerd in de verpakking. Albert Heijn is van mening dat de nieuwe verpakking ‘de klant in één oogopslag duidelijk maakt dat het product goed en goedkoop is’. De marktleider schrijft AH Basic met hoofdletters op de verpakking (AH BASIC).
Onderzoek
Dat er gekozen is voor de naam AH Basic heeft volgens directeur marketing & format en merchandising Alfred Levi van Albert Heijn een reden. ‘Uit recent onderzoek werd wederom duidelijk dat de naam Albert Heijn één van de sterkste foodretailmerken van de wereld is. Het zou daarom een beetje gek zijn wanneer we onze eigen naam niet koppelen aan deze nieuwe lijn.’
AMS
Euro Shopper is een merk dat ontwikkeld is door AMS Sourcing. In het najaar van 1995 is het merk bij Albert Heijn geïntroduceerd. Het merk werd in 2009 nog voorzien van een nieuw ontwerp. Opvallend was dat vanaf dat moment het product op de verpakking in het Engels werd benoemd.
http://www.distrifood.nl/(...)ro-Shopper-1224856W/
ik ben benieuwd! Zal het niet gewoon euroshopper met nieuwe verpakking en nieuwe naam zijn?
Tsjechisch en Slowaaks volgens mij. Ahold heeft behoorlijk wat supermarkten daar.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Het ziet er beetje gek uit. Zal er wel aan moeten wennen. Wat is dat voor taal wat je op de afbeelding ziet? Pools?
Blijkbaar wordt het net als euroshopper in het engels? 'mix for pancakes'.
Het is in ieder geval geen Pools kan ik je zeggenquote:Op woensdag 10 april 2013 14:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Het ziet er beetje gek uit. Zal er wel aan moeten wennen. Wat is dat voor taal wat je op de afbeelding ziet? Pools?
Blijkbaar wordt het net als euroshopper in het engels? 'mix for pancakes'.
Op welke dagen ben je beschikbaar en wanneer kun je beginnen?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:16 schreef kevingie13 het volgende:
Hallo,
Ik heb bijna sollicitatie gesprek bij de albert heijn. Heeft iemand nog wat tips en
en wat ze precies vragen?
Serieus? Ben je dan in principe al aangenomen dus?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Op welke dagen ben je beschikbaar en wanneer kun je beginnen?
En jonger bent dan 18.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:04 schreef monsterd. het volgende:
Meestal wel, tenzij je echt een hele slechte ongeinteresseerde indruk maakt. Als jij flexibel inzetbaar bent en bereid bent hard te werken, langer te blijven als het nodig is en dat allemaal laat merken dan moet het wel goedkomen.
18+ zou net nog kunnen bij verkoop. Maar dan moet je bij ons echt een goede indruk maken.quote:
50 jaarquote:Op woensdag 10 april 2013 17:06 schreef Etsu het volgende:
Nog 12 daagjes, dan werk ik er 5 jaar
Wanneer is er zo'n jubileum?weet wel dat er een van 12,5 jaar en 25 jaar bestaat, maar verder?
Ziet er een beetje C1000 basis "gejat" uit.. beetje jammer maargoed.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:26 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd, het logo ziet er op het eerste gezicht iig beter uit dan het huidige Euroshopper design.
[ afbeelding ]
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 10 april 2013 15:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen Pools kan ik je zeggen
Ik ben van Poolse komaf. Geen idee wat het anders is.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:50 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Wat is het dan?
Ja, hiero!quote:
In Arnhem heeft de Jumbo al zelfscan, alleen reken je dan af bij de infobaliequote:Op donderdag 11 april 2013 20:20 schreef joey_k het volgende:
[..]
Ja, hiero!
Heel herkenbaar... Ik dacht onlangs hetzelfde. Vroeger was AH de winkel waar je heenging voor service, exclusiviteit, nieuwigheden, noviteiten etc...
Tegenwoordig beginnen we steeds meer een discounter te lijken/worden. Schappen vol met dozen, slecht verzorgde winkels en waarvoor zou je nog naar de AH gaan? Wat dat betreft vindt ik dat Jumbo b.v. het beter doet. Als ik de wijkwinkel van Jumbo hier in de buurt met de wijkwinkel van AH vergelijk dan scoort Jumbo wat mij betreft (helaas) beter. Een assortiment waar je "u" tegen zegt!
Daarnaast is er bij de Jumbo altijd röring op de winkelvloer; iets te proeven, verse hamburgers worden gebakken. Ook ziet de winkel er altijd keurig verzorgd uit. Net even wat meer als de AH.
Het enige pluspunt waarvoor ik nog bij "mijn" winkel AH kom is het zelfscan wat ik absoluut top vind. Echter is Jumbo ook bezig met dit concept uit te rollen (o.a. Joure binnenkort) en kan AH zich ook hiermee niet meer onderscheiden.
Ik vind het ontzettend jammer dat het bedrijf kapot bezuinigd wordt, komt dit nu door de invloed van de aandeelhouders?? Ik denk dat Albert Heijn sr. zich zou omdraaien in z'n graf als hij wist wat er met zijn bedrijf uitgehaald wordt.
Dit dus!quote:
Inderdaad. Bij elk artikel wat uit het assortiment gaat een bordje hangen met de reden. Dat gaat vast geen vragen en discussies opleveren.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:25 schreef joey_k het volgende:
In ieder geval een bordje bij het vak met uitleg waarom het artikel niet te krijgen is...
Nee, laat het onze werknemers op de winkelvloer lekker uitzoeken en het gezeur aanhoren...
Tssss...
Kan me voorstellen dat ze wel een officiële waarschuwing geven. In dit geval zou dat de derde waarschuwing zijn en dus ontslag.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:28 schreef NJ het volgende:
Ze kunnen je op je flikker geven, maar niet ontslaan.
Voor een ontslag op staande voet is een zwaarwegende reden nodig en een communicatiefout (ook al ligt de fout volledig bij jou) waardoor je niet wist dat je moest werken is dat niet.
Zo makkelijk werkt dat niet hoor. Die drie officiële waarschuwingen = ontslag regel bestaat al niet eens zo hard en zelfs als die al van toepassing is dan gaat het om drie dezelfde misstappen binnen een korte periode. 3 jaar is geen korte periode.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:47 schreef Fivel het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze wel een officiële waarschuwing geven. In dit geval zou dat de derde waarschuwing zijn en dus ontslag.
Jawel laatst hadden we fruitboompjes. Peren en Appels.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wij verkopen geen appelbomen haha
Ja zo'n kleintje natuurlijkquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:53 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Hele kleine dan, neem ik aan.
Anders had ik ze echt wel gezien hoor.
Ja oke wij wel danquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:01 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
haha, nou ik weet zeker dat wij ze niet hebben gehad hoor! Of die moeten zo snel verkocht zijn dat ik ze niet heb gezien, toen ik moest werken haha.
Alleen de grotere winkels (met 4 bloemen rekken) hebben die bomen gehad. Had het wel zien staan in de deze week namelijk. Geen idee wat het voor boom was.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:46 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ja oke wij wel dan. Verschilt per regio.(Amsterdam)
Ja maar dan wel ook zeuren als de boodschappen duurder worden omdat je dat op zondag doet.quote:Op zondag 14 april 2013 09:39 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Heerlijk altijd, die klanten die speciaal naar de winkel lijken te komen om het zeiken![]()
Gisteravond, om 5 minuten voor sluitingstijd. Bancarella's zijn al strak gevuld met actie voor volgende week, allemaal netjes voorzien van een papier met de mededeling dat het hier actie voor de volgende week betreft.
En dan komt er toch weer zo'n vent binnen die een hele tirade begint te houden dat we maar op zondag moeten terugkomen om die nieuwe actie te vullen, dit is niet meer normaal, etc etc..
We zijn een redelijk kleine winkel maar ze bestellen het zelf.quote:Op zondag 14 april 2013 14:07 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Alleen de grotere winkels (met 4 bloemen rekken) hebben die
bomen gehad. Had het wel zien staan in de deze week namelijk. Geen idee wat het voor boom
Dat kan natuurlijk ook jaquote:Op zondag 14 april 2013 22:22 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
We zijn een redelijk kleine winkel maar ze bestellen het zelf.
Ik verwacht ook dat dat gebeurt, maar dan precies andersom als jij geloof ik. Maar als ze ze uit de avonduren willen hebben gok ik eerder op maandagochtend want dat levert minder problemen op bij de klant. Voor de zondagwinkels ligt het alweer anders trouwens.quote:Op zondag 14 april 2013 14:07 schreef ikbenschipper het volgende:
Maar ik denk dat als er een nieuwe CAO komt waar de toeslagen voor iedereen geregeld zijn
Ik ga ,als m'n afstudeerzitting vandaag goed verloopt, verder in de informatica, heb er een baan in aangeboden gekregen bij m'n stage:)quote:Op woensdag 10 april 2013 18:46 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
hoezo hopelijk?
wat ga je dan doen, als ik vragen mag?
Zoiets hebben ze bij mij ook geflikt. Ik ben van 1 dag 8 uur naar 2 dagen 4 uur gegaan. Ik heb er maar gewoon mee ingestemd, maar over een aantal maanden ben ik nog maar één dag beschikbaar (mijn oorspronkelijke dag waarop ik 8 uur werkte). Reken maar niet dat ik contracturen in ga leveren.quote:Op maandag 15 april 2013 14:09 schreef Kadooosh het volgende:
Als je al jaren 2 dagen in de week 8 uur per dag werkt kunnen ze niet zomaar eisen dat je bv 4 dagen 4 uurtjes werkt toch? Ook al heb je dagen vrij...
Ze vroegen het bij mij gelukkig.quote:Op maandag 15 april 2013 14:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze bij mij ook geflikt. Ik ben van 1 dag 8 uur naar 2 dagen 4 uur gegaan. Ik heb er maar gewoon mee ingestemd, maar over een aantal maanden ben ik nog maar één dag beschikbaar (mijn oorspronkelijke dag waarop ik 8 uur werkte). Reken maar niet dat ik contracturen in ga leveren.
Ik heb geen idee welke rechten je in dit geval hebt. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Beetje geven en nemen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:09 schreef Kadooosh het volgende:
Als je al jaren 2 dagen in de week 8 uur per dag werkt kunnen ze niet zomaar eisen dat je bv 4 dagen 4 uurtjes werkt toch? Ook al heb je dagen vrij...
Was ook alleen gevraagd. En ik weigerde, geen probleem verder.quote:Op maandag 15 april 2013 16:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Beetje geven en nemen.
That being said, het was dan in mijn mening wel zo netjes geweest om het even met je te overleggen.
Nou ja, in principe heb jij niet écht een poot om op te staan. Als jij niet hebt aangegeven dat je dan en dan niet kan werken, dan mogen/kunnen ze jou gewoon inplannen.quote:Op maandag 15 april 2013 20:07 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Was ook alleen gevraagd. En ik weigerde, geen probleem verder.
Denk dat het verder ook niet veranderd.
Vroeg mij alleen af wat als...
Mja ik wil die andere dagen ook niet werken, zeker niet 4x 4 uur inplaats van 2 dagen. Werk ook altijd al vast dagen. Zal volgende keer wel gewoon zeggen dat ik niet kanquote:Op maandag 15 april 2013 20:08 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nou ja, in principe heb jij niet écht een poot om op te staan. Als jij niet hebt aangegeven dat je dan en dan niet kan werken, dan mogen/kunnen ze jou gewoon inplannen.
Maar zo hoort het natuurlijk niet, mag dat even duidelijk zijn.Het zomaar veranderen van een planning die al een paar jaar zo gaat, zonder overleg.
Nee, dat gaat niet vanzelf. Er komt wel ergens een melding terecht bij een (A)SMquote:Op donderdag 18 april 2013 09:33 schreef Frikadellenbroodje het volgende:
Weet iemand of je na één jaar medewerker verkoop vanzelf doorstroomt naar senior medewerker verkoop of moet je hier zelf achteraan gaan?
Ik weet dat veel verkoopmedewerkers bij ons filiaal als vakkenvuller in het systeem staan en dus sowieso niet doorstromen. Ik heb wel 8104 als functiecode, dus ik ben benieuwd of die vanzelf naar senior veranderd na een jaar (of per 1 januari).
Ok. Dus als zij die melding krijgen, zullen ze het wel veranderen neem ik aan. Weet je toevallig of dat ingaat vanaf het moment dat je er 1 jaar werkt, of de eerstvolgende jaarwisseling erna?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet vanzelf. Er komt wel ergens een melding terecht bij een (A)SM
Oh? Wat moet je nu dan doen om door te stromen?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:37 schreef monsterd. het volgende:
Nee je stroomt niet door. Die regel is ongeveer 5 jaar geleden verdwenen.
Nou, dat overschot zal er bij ons niet zijn. Bij de broodafdeling (zelf doe ik deli/kaas) werken bij ons bijna alleen maar kinderen. Eergisteren was er bij ons niemand bij brood, dus heb ik 2 afdelingen bij moeten houden. Dat is echt flink rennen.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef monsterd. het volgende:
Uitzonderlijk hard werken. Alle extra taken doen en dan nog je (a)sm smeken om door te mogen stromen. Bij ons gebeurt dat niet eens meer in het filiaal wegens een overschot aan senioren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
De computer bij de counter is alleen voor de countermedewerkers. We hebben in het magazijn een paar staan, maar die zijn niet altijd ingelogd, omdat we verplicht moeten uitloggen na gebruik. Ik kan wel in FVOS, maar daar zijn die opties allemaal geblokkeerd om dat te doen. Best vervelend :|quote:Op donderdag 18 april 2013 09:46 schreef monsterd. het volgende:
Kun je niet gewoon via je huidige account in FVOS komen dan? Of hebben jullie geen computer bij kassa staan die altijd aan staat?
quote:Op donderdag 18 april 2013 09:48 schreef monsterd. het volgende:
Hier heb ik trouwens de functieomschrijving van een senior verkoperOeeh.. daar voldoe ik wel aan:PSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je werkt er nog geen een jaar en je denkt dat je nu al Senior mag worden + vast contract kan krijgen?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:57 schreef Frikadellenbroodje het volgende:
Sinds 6 augustus 2012, dus in januari ga ik een vast contract aanvragen. Ervaring heb ik in ieder geval genoeg, omdat ik de eerste 2 maanden iemand die zwanger was heb moeten vervangen en beide maanden dus bijna 100 uur heb gedraaid.
quote:Op donderdag 18 april 2013 09:48 schreef monsterd. het volgende:
Hier heb ik trouwens de functieomschrijving van een senior verkoperVoor mijn gevoel voldoe ik niet aan dit profiel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naar mijn gevoel werk ik als medewerker verkoper en eigenlijk hebben de fulltimers het hoogste woord in het team. Wij doen wat zij willen en dat er moet gebeuren, maar het is wel zo dat als er iets moet gebeuren, ik het dan ook doe. Maar heb nou niet direct het gevoel dat ik de leiding neem en het team bijstuur om iets te laten gebeuren (al doe ik dat soms wel, maar dan luisteren ze niet naar me
). Maar vind het wel chill, 1 euro per uur meer voor hetzelfde werk doen als medewerkers verkoop.
![]()
Ik doe dit welquote:Op donderdag 18 april 2013 12:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel voldoe ik niet aan dit profiel.Naar mijn gevoel werk ik als medewerker verkoper en eigenlijk hebben de fulltimers het hoogste woord in het team. Wij doen wat zij willen en dat er moet gebeuren, maar het is wel zo dat als er iets moet gebeuren, ik het dan ook doe. Maar heb nou niet direct het gevoel dat ik de leiding neem en het team bijstuur om iets te laten gebeuren (al doe ik dat soms wel, maar dan luisteren ze niet naar me
). Maar vind het wel chill, 1 euro per uur meer voor hetzelfde werk doen als medewerkers verkoop.
Hoe doe jij dat dan? Als ik klusjes geef, dan krijg ik vaak een grote bek terug omdat ze vinden dat wij even oud zijn en dat ik dan niks over ze te zeggen heb.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik doe dit wel![]()
Vooral leuk bij nieuwe mensen, lekker klusjes geven etc.
Kan erger hoor. Jaren geleden waren de gevulde koeken voor halve prijs. Hoe vaak ik ook keek, telkens was het de gewone prijs. Totdat de de actie voorbij was en ze twee keer zo duur geworden waren.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:45 schreef mujentas het volgende:
Je leidinggevende kan toch gewoon je rol in Plaza veranderen naar (Senior) Medewerker Verkoop? Dat heeft tniets met je daadwerkelijke functie/salaris te maken, je krijgt gewoon iets meer mogelijk op Plaza/toepassingen.
Je gebruikersnaam doet me gelijk denken aan de frikandelbroodjes actie van deze week. Wat een kut actie is dat. Van 1.09 voor 0.99 cent. Die dingen waren tot voor kort altijd 0.99 cent en nu wordt er net gedaan of dit een geweldige aanbieding is.
Het valt wel op dat die 0.99 acties vaak een speciale variant zijn met minder inhoud dan de reguliere variant. Zoals die schwarzkopf shampoo of de mars mini's. Eigenlijk wel een beetje jammer.
Na 1 jaar kun je niet echt zeggen dat je 'genoeg ervaring hebt'. Het zijn moeilijke tijden, ze gaan je echt geen vast contract geven als ze het nog met een verlenging af kunnen doen.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:57 schreef Frikadellenbroodje het volgende:
Sinds 6 augustus 2012, dus in januari ga ik een vast contract aanvragen. Ervaring heb ik in ieder geval genoeg, omdat ik de eerste 2 maanden iemand die zwanger was heb moeten vervangen en beide maanden dus bijna 100 uur heb gedraaid.
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Ik hang op maandag vaak de nieuwe schapstickers als gevolg van prijswijzigingen en het valt wel op dat er vaak prijzen van houdbaar producten worden verhoogd die de voorafgaande week in de aanbieding waren. Ik heb dan altijd het idee dat ze dan proberen om de aanbieding terug te verdienen.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:35 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kan erger hoor. Jaren geleden waren de gevulde koeken voor halve prijs. Hoe vaak ik ook keek, telkens was het de gewone prijs. Totdat de de actie voorbij was en ze twee keer zo duur geworden waren.
Gevulde koeken eet ik al lang niet meer. Heb nog een tijdje gekeken of er cocos of zo door zat, maar dat viel aan de ingrediëntenopgave niet te zien. De structuur klopt ook niets van. Het is totaal veranderd.
Òf de "blijvend in prijs verlaagd" produkten die net een week daarvoor van 1,39 naar 1,29 zijn gegaan en nu weer teruggezet worden nasr 1,39 (of nog hoger)...quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:53 schreef mujentas het volgende:
[..]
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Ik hang op maandag vaak de nieuwe schapstickers als gevolg van prijswijzigingen en het valt wel op dat er vaak prijzen van houdbaar producten worden verhoogd die de voorafgaande week in de aanbieding waren. Ik heb dan altijd het idee dat ze dan proberen om de aanbieding terug te verdienen.
Bij mij is dat toch anders, ik heb niet direct meer taken dat de gewone medewerkers verkoop, maar er wordt wel meer van me verwacht. Als ik een dag alleen op deli sta (8-17) dan wordt er verwacht dat de afdeling er de hele dag goed bij ligt en dat degene die me over neemt alleen nog hoeft schoon te maken en af te sluiten (en evt na te vullen). 9 van de 10 keer lukt dit ook als ik gewoon een beetje door werk. Mensen die er minder lang staan en (dus) geen senior medewerker zijn lukt dat niet en laten vaak een half afgemaakte troep achter. Daarbij weet ik veel meer over producten (ook in de rest van de winkel) dan mijn gemiddelde collega en ben ik (mijns inziens) die extra euro per uur zeker waard.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel voldoe ik niet aan dit profiel.Naar mijn gevoel werk ik als medewerker verkoper en eigenlijk hebben de fulltimers het hoogste woord in het team. Wij doen wat zij willen en dat er moet gebeuren, maar het is wel zo dat als er iets moet gebeuren, ik het dan ook doe. Maar heb nou niet direct het gevoel dat ik de leiding neem en het team bijstuur om iets te laten gebeuren (al doe ik dat soms wel, maar dan luisteren ze niet naar me
www.ah.nl/winkels vanaf morgenquote:Op zondag 21 april 2013 22:31 schreef Studeur het volgende:
Iemand enig idee waar te vinden is welke AH's dicht zijn op 30 april?
Wij deden dat al in de tijd dat het bier nog pallets werd geleverd. Met afstand de handigste en snelste manier.quote:Op maandag 22 april 2013 14:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Haha, iig niet op een krat haha gekke jongen.
Wij hebben een rijdende trap, lijkt het meeste op een kleinere versie van zo'n auto met trap die wel wel eens op vliegvelden ziet (maar dan uiteraard niet gemotoriseerd).quote:Op maandag 22 april 2013 11:38 schreef Questionmarks het volgende:
Hoe wordt bij jullie de promotie band rondom de winkel vervangen? Hier gewoon met een container met bierkratten met lege flesjes, daar dan bovenop staan en daar dan rond de winkel mee lopen.
Wordt heel vaak wat van gezegd: "Ik werk bij arbodienst en als ik nu aan het werk was hadden jullie een probleem".
Ik weet dat er filialen zijn die gewoon zo'n trap gebruiken, weet niet meer hoe dit het haha.
Jij wou een teamleider worden? Ga dan eerst maar eens informatie zelf opzoeken! Of heb je nog nooit gehoord van Wikkipedia of Google?quote:
quote:AH Wijkwinkel
Een Albert Heijn Wijkwinkel is gesitueerd in de buurt van woonwijken. Ze zijn onderverdeeld naar grootte waarbij "1" een kleine supermarkt is en "5" een grote. De grootste Wijkwinkels hebben een assortiment van ongeveer 20.000 artikelen. Albert Heijn heeft 835 Wijkwinkels, verspreid over heel Nederland. In een Albert Heijn Wijkwinkel biedt de keten ook haar eigen merken aan: AH, AH Excellent, AH Puur & Eerlijk en Euro Shopper. Sinds medio 2008 worden wijkwinkels niet meer ingericht volgens de bekende richtlijnen (Baarn II), maar volgens het Doorbraakconcept dat nu De Nieuwe Albert Heijn (DNAH) wordt genoemd.
'De Nieuwe Albert Heijn'-winkels (Werktitel AH Doorbraak)
Doorbraak is de naam voor de conceptsupermarkten van AH. De eerste Doorbraakwinkel werd in 2005 geopend in Heemskerk. In deze winkel waren de ideeën over de supermarkt van de toekomst extreem neergezet en werden hier getest. Eén van de concepten die vanuit Heemskerk landelijk werd doorgevoerd is Kies&Kook.
In de aanloop naar de opening van deze winkel kwam het bericht in de media dat AH hier een zogenaamde Huismerkwinkel zou willen openen. Zoals de naam al zegt, zouden in deze winkel alleen maar Huismerken worden verkocht en geen A-merken. Bij de opening bleek dit niet waar te zijn. Er lagen relatief veel huismerkproducten in de winkel, maar de A-merken waren ook nog steeds goed vertegenwoordigd.
Ik wist het al, maar niet meer aangedacht tot net.quote:Op maandag 22 april 2013 20:09 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Haha, kwam je erachter toen je op je werk was, of wel nog daarvoor?
Je moet er potentie voor hebben, maar op het moment dat ik iemand heb die in mijn ogen potentie heeft krijgt die ze competentiescan in te vullen, als hij voor mij en mijn SM geschikt lijkt, wil ik diegene wel eens de keuzes zien maken tijdens een shift. In onze winkelgroep hanteren we dat je een half jaar wel shift ervaring hebt. Gewoon om wel te weten dat je dat in de toekomst ook goed kan. Het is tenslotte één van je basis werkzaamheden. Veel van de andere TL activiteiten kan je wel leren.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:30 schreef Questionmarks het volgende:
Vraag aan alle TL's en (A)SM's in dit topic;
Hoe gaan jullie om als iemand interesse toont om teamleider te worden en er ook potentie voor heeft?
Ik wil graag doorgroeien naar teamleider, mooi in het verlengde van Small Business & Retail Manamement. Heb regelmatig gesprek met de SM(verspreid over een jaar), competentiescan gehad e.d.
Maar voor mij is nog steeds niks zeker.
Benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.
En dat vallen gaat gemakkelijk als je moet klimmen en reiken om 't te pakken. Bij mij is er per ongeluk aangeraakte andere bekertje gelukkig niet kapot gevallen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:07 schreef Rhalius het volgende:
Hoog tijd dat ze die tyfus slagroom bekertjes van de koeling eens in een andere verpakking doen, of op de onderste plank gaan indelen. waarom moeten die krengen altijd op de bovenste plank staan in welke winkel dan ook en met iedere nieuwe indeling?
Als één bekertje een beetje slecht valt dan laat het een spoor achter over alle schappen eronder, en een flinke plas bij de artikelen onderaan, tussen het rooster en tegen dat leuke glazen deurtje dat we sinds kort hebben voor de koeling. En natuurlijk over je eigen broek en schoenen.
Zo ben ik een keer iets langer dan een uur bezig geweest met alles schoon te krijgen door een enkel bekertje, en een andere keer waren er een aantal lek op een container die binnenkwam.. en de bekertjes stonden bovenaan, dus het had over de halve container heen gelekt.
Het ergste is nog dat het hele probleem zo ongeveer opgelost zou zijn als die bekertjes onderaan zouden staan in het vak, maar ze lijken er soms wel een sport van te maken om de meest onhandige/breekbare dingen op de bovenste plank in te delen.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En dat vallen gaat gemakkelijk als je moet klimmen en reiken om 't te pakken. Bij mij is er per ongeluk aangeraakte andere bekertje gelukkig niet kapot gevallen.
Ik heg meteen een jaar verlening gekregen. Iedereen eigenlijk bquote:Op woensdag 24 april 2013 00:00 schreef Nafi het volgende:
Ik hoorde vandaag dat de eerste contractverlenging (kort parttimer), dus na de eerste 6 maanden, meteen voor een jaartje is. Klopt dit of is het gewoon weer 6 maanden? Of verschilt dit per keer?
Verschilt per keer, hangt er vanaf hoelang je eerste etc. contract duurde.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:00 schreef Nafi het volgende:
Ik hoorde vandaag dat de eerste contractverlenging (kort parttimer), dus na de eerste 6 maanden, meteen voor een jaartje is. Klopt dit of is het gewoon weer 6 maanden? Of verschilt dit per keer?
Ik ken zat mensen die daar werken en ook ontslagen zijn. De AH heeft nagenoeg geen bewijs voor de diefstal, het gaat dan ook met name om het bier drinken na afloop in het magazijn. Dit gebeurde vooral om het niet uitbetalen van overuren te compenseren. Het gaat hier om 20 jongens van gemiddeld 20 jaar en driekwart van hen had een contract voor onbepaalde tijd. Dat zijn wel de jongens die men bij de AH graag weg heeft ivm salarissen...quote:Op woensdag 24 april 2013 10:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las net dat in Amersfoort 20 man van hetzelfde filiaal op staande voet is ontslagen wegens diefstal. Wie van jullie zit nu zonder baan?
Dat is ook diefstal.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef Mr_DG het volgende:
het gaat dan ook met name om het bier drinken na afloop in het magazijn.
Het drinken van bier na werktijd was een hele tijd geleden toch in alle fillialen aan banden gelegd in verband met een of ander incident in een filiaal?quote:Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Ik ken zat mensen die daar werken en ook ontslagen zijn. De AH heeft nagenoeg geen bewijs voor de diefstal, het gaat dan ook met name om het bier drinken na afloop in het magazijn. Dit gebeurde vooral om het niet uitbetalen van overuren te compenseren. Het gaat hier om 20 jongens van gemiddeld 20 jaar en driekwart van hen had een contract voor onbepaalde tijd. Dat zijn wel de jongens die men bij de AH graag weg heeft ivm salarissen...
Voor eigen baas spelen? Wat jij omschrijft is ook diefstal en dat betekent dat ze zijn ontslagen met geldige reden.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Ik ken zat mensen die daar werken en ook ontslagen zijn. De AH heeft nagenoeg geen bewijs voor de diefstal, het gaat dan ook met name om het bier drinken na afloop in het magazijn. Dit gebeurde vooral om het niet uitbetalen van overuren te compenseren. Het gaat hier om 20 jongens van gemiddeld 20 jaar en driekwart van hen had een contract voor onbepaalde tijd. Dat zijn wel de jongens die men bij de AH graag weg heeft ivm salarissen...
quote:Op woensdag 24 april 2013 19:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het drinken van bier na werktijd was een hele tijd geleden toch in alle fillialen aan banden gelegd in verband met een of ander incident in een filiaal?
In ons filiaal gebeurde het ook altijd op zaterdagavonden, maar dat mocht niet meer.
quote:Op woensdag 24 april 2013 20:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik dacht dat één in Utrecht zichzelf de coma in had geholpen.
Nope. Je overuren neem je weer op als vrije tijd, gewoon zo afgesproken in de CAO.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:45 schreef ABombali het volgende:
Geen overuren uitbetalen is uitbuiting en misschien erger dan diefstal
Volgens mij ben jij, net zoals ons (ga ik van uit), niet op de hoogte over hoe en wat. Mr_Dg zegt hier 'niet uitbetalen van overuren te compenseren'. Er zijn dan 2 opvattingen die je kan maken.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:45 schreef ABombali het volgende:
Geen overuren uitbetalen is uitbuiting en misschien erger dan diefstal
De eerste 2 Basic producten zijn vanaf deze week in prijs verhoogd. De kipsate maaltijd een dubbeltje en de duo pasta iets van 20 cent ofzo.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:50 schreef zakpatat90 het volgende:
ZAANDAM – Albert Heijn vervangt zijn budgetlijn Euro Shopper voor het merk AH Basic.
Deze week en de komende weken stromen de eerste AH Basic-producten in het schap. Dat meldt Albert Heijn tegen Distrifood. Alle Euro Shopper-producten worden vervolgens in de loop van het jaar geleidelijk vervangen door AH Basic. De eerste vijf producten die worden vervangen zijn: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi.
Verpakking
Volgens Albert Heijn verschilt AH Basic op een aantal essentiële punten van Euro Shopper. De marktleider zegt dat de kwaliteit van de producten van de nieuwe budgetlijn consistenter is dan het Euro Shopper-assortiment. Daarnaast is volgens Albert Heijn ook de prijs-kwaliteitverhouding verbeterd. Verder zijn er veranderingen doorgevoerd in de verpakking. Albert Heijn is van mening dat de nieuwe verpakking ‘de klant in één oogopslag duidelijk maakt dat het product goed en goedkoop is’. De marktleider schrijft AH Basic met hoofdletters op de verpakking (AH BASIC).
Onderzoek
Dat er gekozen is voor de naam AH Basic heeft volgens directeur marketing & format en merchandising Alfred Levi van Albert Heijn een reden. ‘Uit recent onderzoek werd wederom duidelijk dat de naam Albert Heijn één van de sterkste foodretailmerken van de wereld is. Het zou daarom een beetje gek zijn wanneer we onze eigen naam niet koppelen aan deze nieuwe lijn.’
AMS
Euro Shopper is een merk dat ontwikkeld is door AMS Sourcing. In het najaar van 1995 is het merk bij Albert Heijn geïntroduceerd. Het merk werd in 2009 nog voorzien van een nieuw ontwerp. Opvallend was dat vanaf dat moment het product op de verpakking in het Engels werd benoemd.
http://www.distrifood.nl/(...)ro-Shopper-1224856W/
ik ben benieuwd! Zal het niet gewoon euroshopper met nieuwe verpakking en nieuwe naam zijn?
Was te verwachten, AH begrijpt blijkbaar niet helemaal waarom Euroshopper nou zo populair was.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:25 schreef mujentas het volgende:
[..]
De eerste 2 Basic producten zijn vanaf deze week in prijs verhoogd. De kipsate maaltijd een dubbeltje en de duo pasta iets van 20 cent ofzo.
Ah. Vandaar dat ik niet op Plaza kon komen.quote:
Hier werkt het goed. Alleen het gedeelte salarisstrook geeft nu een 404-errorquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:36 schreef NJ het volgende:
[..]
Ah. Vandaar dat ik niet op Plaza kon komen..
Ahh ik ben zo benieuwd naar mijn vakantiegeldquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:39 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Hier werkt het goed. Alleen het gedeelte salarisstrook geeft nu een 404-error![]()
Misschien kan iemand mij vertellen waarom bij de uitbetaling van de vakantietoeslag het saldo altijd in de min gaat. Bij mij standaard zo'n 100 euro..
Resterende winstuitkering zat er bij afgelopen salaris al bij. Was iets van 18% dus zette weinig zoden aan de dijk. Maar goed beter 18% dan helemaal niets natuurlijk!!quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:46 schreef Etsu het volgende:
Zit de resterende winstuitkering van vorig jaar ook bij?
Carrièreplannen?quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:34 schreef MensenToch het volgende:
Iemand die weet hoeveel een teamleider van 40 jaar ongeveer bruto verdient per jaar als hij vijf dagen in de week werkt van 9:00 tot 17:00 uur inclusief vakantiegeld en alles?
VGL-CAO, salarisschaal D.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:34 schreef MensenToch het volgende:
Iemand die weet hoeveel een teamleider van 40 jaar ongeveer bruto verdient per jaar als hij vijf dagen in de week werkt van 9:00 tot 17:00 uur inclusief vakantiegeld en alles?
Albert Heijn betaalt het inschrijfgeld en je bent zo goed als verzekerd van een inschrijfplek. Je krijgt een t-shirt van AH om eventueel in te lopen, deze heeft wel enige bedrukking met reclame voor Ahold. Dat shirt dragen is het minste wat je kan doen in ruil voor wat Ahold regelt tijdens de dtd.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:02 schreef Woods het volgende:
In ons filiaal hing een formulier waar je je kon inschrijven voor de Dam tot Damloop (Amsterdam), betaald Albert Heijn dit of ben je nu gegarandeerd van een plek, of moet je je hele lichaam volplakken met Albert Heijn & Co stickers![]()
Lekkere werktijden 9-17, ik denk dat een TL niet zo makkelijk aan zulke werktijden komt...quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:34 schreef MensenToch het volgende:
Wij hebben een teamleider die full-time werkt, gewoon elke werkdag van 9 tot 5, hij is een volwassen vent en wordt 's middags afgelost door studenten.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:22 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Lekkere werktijden 9-17, ik denk dat een TL niet zo makkelijk aan zulke werktijden komt...
9 tot 17 is sowieso al geen 8 uur = 40 uur. Dus zal dan al 8-17 zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:37 schreef MensenToch het volgende:
[..]
Wij hebben een teamleider die full-time werkt, gewoon elke werkdag van 9 tot 5, hij is een volwassen vent en wordt 's middags afgelost door studenten.
Dus rond de ¤28.000,- bruto per jaar (incl. vakantiegeld) zal het dan zijn? Dat lijkt me best wel netjes, had ik niet verwacht.quote:Op zondag 28 april 2013 01:06 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
9 tot 17 is sowieso al geen 8 uur = 40 uur. Dus zal dan al 8-17 zijn.
Verdient iets meer als 2000 bruto als je aan je max zit per 4 weken. exclusief vak geld, winstuitkering en je hebt ruim 9 weken vrij per jaar.
Ruim ja, eerder 30k als je winstuitkering meerekent en ik had hem ook nog iets lager weg gezet dan het is. Ik zat toen ik nog TL was ruim rond de 30k FTquote:Op zondag 28 april 2013 01:24 schreef MensenToch het volgende:
[..]
Dus rond de ¤28.000,- bruto per jaar (incl. vakantiegeld) zal het dan zijn? Dat lijkt me best wel netjes, had ik niet verwacht.
Soesjes: nee, bijna niets.quote:Op zondag 28 april 2013 19:55 schreef Questionmarks het volgende:
Hebben jullie ook zoveel oranje tompoucen en soesjes? Ben benieuwd of we het allemaal gaan verkopen.
Welk filiaal in Rotterdam?quote:Op zondag 28 april 2013 19:58 schreef einschtein het volgende:
[..]
Soesjes: nee, bijna niets.
Tompouces: ja.
Ik werk zelf in een filiaal in provincie Groningen, maar hier in Rotterdam zag ik ook een gigantisch voorraad aan tompoucen in de winkel liggen.
Soesjes zijn er bijna doorheen hier, klopt, maar tompoucen inderdaad nog heel veel..quote:Op zondag 28 april 2013 19:58 schreef einschtein het volgende:
[..]
Soesjes: nee, bijna niets.
Tompouces: ja.
Ik werk zelf in een filiaal in provincie Groningen, maar hier in Rotterdam zag ik ook een gigantisch voorraad aan tompoucen in de winkel liggen.
Kralingen.quote:
Donderdag en vrijdag kregen we 2 fusten met soesjes binnen, 8 verpakkingen dus.quote:Op zondag 28 april 2013 20:22 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Soesjes zijn er bijna doorheen hier, klopt, maar tompoucen inderdaad nog heel veel..
Had gister een diepe bancerella vrij, dus kon hier mooi in kwijt.
Da's best veelquote:Op zondag 28 april 2013 21:18 schreef Questionmarks het volgende:
Nu nog 40 fust x 4 tompoucen in de cel staan, ben benieuwd.
Ja leuk, maar dit soort troep duwen ze er gewoon onbesteld bij als ze het op het DC dreigen over te houden. Zelfs in een To Go heb ik nog ooit 20 colli onbesteld oranjegebak gekregen. En belast uiteraard.quote:Op zondag 28 april 2013 22:38 schreef einschtein het volgende:
Gelukkig bestaat er zoiets als uitsluiten.
Uiteraard, net zoals met al het seizoensassortiment. Vooral erg met sinterklaas, bij ons in ieder geval.quote:Op zondag 28 april 2013 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dit soort troep duwen ze er gewoon onbesteld bij als ze het op het DC dreigen over te houden. Zelfs in een To Go heb ik nog ooit 20 colli onbesteld oranjegebak gekregen. En belast uiteraard.
personeelskorting. En voor degene die geen All-inn loon hebben vakantiegeld.quote:Op maandag 29 april 2013 14:57 schreef TjilpTjilp het volgende:
Waarom is dat salaris zo ongelofelijk veel vandaag jongens, zit er iets bijzonders bij?
0-urencontract dan werk je bij een franshise. Maar toeslagen gelden pas als je meer als 12 uur in een week werkt of een contract hebt van meer dan 12 uur per week.quote:Op maandag 29 april 2013 14:46 schreef houwert het volgende:
zijn er voor mensen met een 0 uren contract ook van die toeslagen die gelden wanneer je ná een bepaald tijdstip nog werkt.
Mijn werkrooster is nu dus aangepast van 2x 17:00 - 19:00 naar 2x 20:30 - 22:00 in de week. En vraag me af in hoeverre dit invloed heeft op mijn salaris...
Het gaat omlaag, omdat je een uur minder werkt.quote:Op maandag 29 april 2013 14:46 schreef houwert het volgende:
zijn er voor mensen met een 0 uren contract ook van die toeslagen die gelden wanneer je ná een bepaald tijdstip nog werkt.
Mijn werkrooster is nu dus aangepast van 2x 17:00 - 19:00 naar 2x 20:30 - 22:00 in de week. En vraag me af in hoeverre dit invloed heeft op mijn salaris...
Damn, dan maar proberen meer uurtjes te krijgen.quote:Op maandag 29 april 2013 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat omlaag, omdat je een uur minder werkt.
Toeslagen krijg je pas als je contract of het aantal uren dat je werkt meer is dan 12.
Behalve de toeslag voor werken op een zondag of op een feestdag.quote:Op maandag 29 april 2013 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat omlaag, omdat je een uur minder werkt.
Toeslagen krijg je pas als je contract of het aantal uren dat je werkt meer is dan 12.
In de CAO onderhandelingen komt dit ook zeker ter spraken zeker met de uitspraak van de hoge raad op zak. Wat er nu mee gaat gebeuren is alleen de vraag...........quote:Op maandag 29 april 2013 16:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Behalve de toeslag voor werken op een zondag of op een feestdag.
Verder is het natuurlijk belachelijk dat de toeslagen afhankelijk zijn van het aantal contracturen. Ik hoop dat dit ter sprake komt in de CAO-onderhandelingen.
Niet als je weet waar ze vandaan komen. Ik verwacht dat in de volgende CAO óf de avond- óf de zon- en feestdagentoeslag verdwijnt en dat de overblijvende wel voor iedereen gaat gelden.quote:Op maandag 29 april 2013 16:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Verder is het natuurlijk belachelijk dat de toeslagen afhankelijk zijn van het aantal contracturen.
Dat laatste zou heel zuur zijn voor mij, want ik heb pas bedongen dat ik iedere zondag 4 uurtjes krijg als we na de zomer iedere zondag open zijn.quote:Op maandag 29 april 2013 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet als je weet waar ze vandaan komen. Ik verwacht dat in de volgende CAO óf de avond- óf de zon- en feestdagentoeslag verdwijnt en dat de overblijvende wel voor iedereen gaat gelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |