Same here.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:21 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Wij krijgen van DC Zwolle nog alles binnen. Vers was vanochtend zelfs een uur te vroeg
Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
Op Facebook:
"Wij betreuren u te moeten mededelen dat vandaag een teamleider van Albert Heijn LDC Geldermalsen op een stakende OR lid is ingereden. Blijkbaar weten zij niet dat ook OR leden het recht hebben om te staken voor een gerechtvaardigde zaak. Vrijdag vorige week voerden de managers en teamleiders nog charme offensief door een gezellig praatje met stakers te maken voor de poort. Nu blijkt dat niemand bezwijkt worden de distributiewerkers met de dood bedreigd en voor hun sokken gereden! Blijkbaar heel gewoon bij Albert Heijn."
Die laatste zin is echt idioot.
Dit dus. Ik vind het triest dat, wanneer het waar is, iemand op een ander is aangereden. (Dat het door staken komt, maakt het trouwens niet erger.) Alleen die laatste zin, wat een idioterie.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.
quote:ZAANDAM - Albert Heijn mag volgens de wet vakkenvullers inzetten om de gaten op te vullen die vallen door stakende distributiemedewerkers. Voorwaarde is wel dat hiervoor geen extra uitzendkrachten worden gebruikt.
Dat zegt Leonard Verburg, hoogleraar Arbeidsrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen. FNV Bondgenoten klaagde maandag dat Albert Heijn hun acties met 'stakingsbrekers' probeerde op te lossen. De bond heeft dit gemeld bij de Arbeidsinspectie. Albert Heijn bevestigde werknemers uit andere delen van het bedrijf in te zetten op de distributiecentra, maar zegt zich daarbij aan de wet te houden.
Onderkruipersverbod
‘De wet zegt niets over interne krachten', onderschrijft Verburg in een toelichting. Dat komt vooral doordat het zogeheten onderkruipersverbod dateert van 1998. ‘De wet is nog erg gericht op uitzendkrachten, maar inmiddels kunnen bedrijven putten uit veel meer flexibele arbeidskrachten.'
Dilemma
Verburg voegt hier aan toe dat het dilemma de grenzen van de wet raakt en dat nader onderzoek moet uitwijzen wie er nu precies gelijk heeft. Het is volgens hem namelijk ook mogelijk dat een truc uitgehaald wordt door vakkenvullers te gebruiken in de distributiecentra, en dat die vakkenvullers op hun beurt worden vervangen door uitzendkrachten.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
Stuur ik een berichtje via Facebook naar ze, over die idiote laatste zin:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."
'bijna willen schrijven', en dan toch schrijven.
Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."
Welke facebookpagina is dat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
Dat zei ik ook. Heb ook gezegd dat het raar is om te zeggen over het bedrijf, waar je nou juist mee in de clinch ligt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.
Wil intressant om te lezen dat de wetgeving uit 1998 dus behoorlijk verouderd is in de huidige samenleving.
Je hebt een 0-uren contract, dus als je het er niet mee eens bent en niet wilt stoppen met werken, dan plannen ze je gewoon niet meer in.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:35 schreef Dagoduck het volgende:
Zoals ik in het vorige topic al aangaf heb ik een contract voor onbepaalde tijd als vulploegmedewerker, ben 19 jaar en nu willen ze dat ik of ga openen/sluiten meerdere dagen per week of dat ik weg ga, dat openen en sluiten wordt niets aangezien ik alleen op zaterdag/zondag kan werken.
Nu kunnen ze mij niet ontslaan omdat ik te duur ben of omdat ik te weinig kan werken toch? Heb een 0 uur contract, stel nou dat ik het ermee eens ben dat ik weg ga krijg ik dan nog een ontslagvergoeding oid. ? Want anders kan ik gewoon zeggen dat ik het er niet mee eens ben wat gebeurt er dan?
Dat kerstpakketquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:59 schreef Etsu het volgende:
Ik zat net die chocoladereep uit ons kerstpakketje te eten... Het is niet te vreten
Even wat stemmen winnen..quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:42 schreef amp25 het volgende:
http://www.facebook.com/photo.php?v=613435322004834
Zo, aandacht voldoende gehad en nu weer aan het werk!quote:Na een week staken heeft FNV Bondgenoten alsnog een akkoord kunnen sluiten met Albert Heijn over een nieuwe cao voor distributiemedewerkers. Dat lieten beide partijen donderdag weten.
Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=streamquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:13 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
waar heb je dat gevonden?
is de inhoud dan precies hetzelfde?
En voor wat onafhankelijker nieuws: http://www.nu.nl/economie(...)en-albert-heijn.htmlquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=stream
Succes met lezen.
Ik koop nooit alcohol, word vrijwel nooit gecheckt, maar als ik een nike petje op heb word ik altijd gecheckt, volgens mij is er echt wel ergens een knopjequote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:47 schreef UncleSam het volgende:
Ik werk zelf niet bij een zelfscan winkel maar volgens mij werkt het niet zo. Wat ze wel kunnen doen is een controle overslaan (als het heel druk is ofzo) en als je alcohol koopt krijg je altijd een rood lampje.
Verdachte, of groepjes jongeren controleren? Vind het eigenlijk vrij logischquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Nee, lijkt me niet.
Wij hebben ook geen zelfscan, maar het lijkt me niet iets wat voor zoeits gebruikt zou moeten worden.
Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te wordenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heb je nog andere vragen over (de winkels van) ah?
Gewoon bevroren brood in de ovens.. Geen probleem.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:09 schreef Kadooosh het volgende:
Hoe gaan ze eigenlijk om bij jullie met het voorgebakken brood en broodjes wat bevroren aan komt.
Bij ons worden ze namelijk eerst in een normale 5 graden cel gegooied zodat ze ontdooien en dan pas gebakken.
En niks word genummerd met datum dus hebben we best vaak beschimmeld brood
Vaak hebben we daar geen tijd voor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef monsterd. het volgende:
Vloerbrood moet ook ontdooid toch? Anders krijg je van die hele kleine broden ipv het luchtige.
Doen we omdat we geen ruimte hebben :pquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef monsterd. het volgende:
Waarom wordt het ontdooid dan? Wij bakken alleen liefde en passie ontdooid, want dat past simpelweg niet in de vriezer. Voor de rest wordt alles volgens richtlijnen gebakken.
Heb je er last van dat ik het zeg? lijkt me niet he...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:38 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te worden
Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vaak hebben we daar geen tijd voor.Als de bovenkant zacht aan voelt, gaan ze de ovens in.
Jawel hoor, we stoppen in het in de kratten in de vriezer en 's morgens als we beginnen, bakken we eerst de broden en dan de rest.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:00 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren?
Dat is anders ellende nu met de bonus ervan
Wij doen ze gelijk al op de lichte platen en die gaat de koelcel in. Misschien dat dat bij jullie ook mogelijk is?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jawel hoor, we stoppen in het in de kratten in de vriezer en 's morgens als we beginnen, bakken we eerst de broden en dan de rest.
Daar hebben we de weinig platen voorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:56 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wij doen ze gelijk al op de lichte platen en die gaat de koelcel in. Misschien dat dat bij jullie ook mogelijk is?
Dan moet je gewoon gaan zeuren om een extra karquote:
Ik denk dat jullie ook best wel de lul zijn mocht de inspectie een keer langs komen en het zien.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:57 schreef Kadooosh het volgende:
Wel vreemd dan dat wij dat zo doen. Ruimte gebrek oke maar lijkt mij niet bevoordelijk voor de smaak als het eerst een paar dagen ontdooid is. En dan wordt er ook niks genummerd zodat we beschimmeld brood krijgen.
Ach 3/4 van onze koelingen werken ook niet goed. Vrijdag was een deel panklaar weer 10 graden.. De rest zit tussen 5 en 7 gradenquote:Op zondag 24 maart 2013 11:43 schreef bigbass het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie ook best wel de lul zijn mocht de inspectie een keer langs komen en het zien.
Ja. Bij de komende uitbetaling zit er voor iedereen 18,6% van het periodesalaris aan winstuitkering bij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:39 schreef TjilpTjilp het volgende:
Is er al iets bekend over de naheffing van de winstuitkering?
18,6% van je gemiddelde periodesalaris. Laatste loonstrookje erbij pakken en je totale loon delen door 12quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:00 schreef monsterd. het volgende:
Hoe kan ik dat berekenen als all-inner om te bepalen hoeveel ik krijg?
door 13 denk ik toch?quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
18,6% van je gemiddelde periodesalaris. Laatste loonstrookje erbij pakken en je totale loon delen door 12
Huh, wat bedoel je met gemiddelde periodesalaris? Dus stel je hebt 6 maanden 200 en 6 maanden 300 verdient, krijg je dan van het gemiddelde daarvan (250), 18,6%? 250x0,186=¤46,5?quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
18,6% van je gemiddelde periodesalaris. Laatste loonstrookje erbij pakken en je totale loon delen door 12
Geen toeslag maar het is gewoon niet de bedoeling dat iemand (structureel) boven contract werkt. Dat betekend dus dat hun werknemers bestand (w-bestand) niet op orde is, en dus meer mensen moeten aannemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:49 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is er bij jullie iets bekend dat er een soort toeslag geld op uren die boven mijn(6 uren) contract zijn maar zodanig dat ik wel onder de 12 uur blijf? Want ik mag vanaf week 15 alleen nog maar onder of op men contract zitten van men sm(tl die de planning maakt baalt en heeft al aangevraagd of men contracturen verhoogd mogen worden). En ik heb hiervan onder de 12 uur nog nooit gehoord tot nu dus
Wat UncleSam zegt. Waarschijnlijk ben je boven de 19, daarvoor geld dat er niet boven contract mag worden gewerkt i.v.m. loonkosten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:49 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Is er bij jullie iets bekend dat er een soort toeslag geld op uren die boven mijn(6 uren) contract zijn maar zodanig dat ik wel onder de 12 uur blijf? Want ik mag vanaf week 15 alleen nog maar onder of op men contract zitten van men sm(tl die de planning maakt baalt en heeft al aangevraagd of men contracturen verhoogd mogen worden). En ik heb hiervan onder de 12 uur nog nooit gehoord tot nu dus
Ja maar je moet de all-inn componenten vakantiegeld en winstuitkering hier wel vanaf halen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:10 schreef Nafi het volgende:
[..]
Huh, wat bedoel je met gemiddelde periodesalaris? Dus stel je hebt 6 maanden 200 en 6 maanden 300 verdient, krijg je dan van het gemiddelde daarvan (250), 18,6%? 250x0,186=¤46,5?
Ik ben nog 18 maar wel als B dus dan zijn de kosten ook wat hoger. Maar waarschijnlijk probeert ze het W-bestand op te schonen. Nu dan maar hopen op een verhoging van men contracturen.. Ik kan nu niet eens meer men normale 2 avonden sluitenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:48 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Wat UncleSam zegt. Waarschijnlijk ben je boven de 19, daarvoor geld dat er niet boven contract mag worden gewerkt i.v.m. loonkosten.
@UncleSam: Wij hebben een W-bestand van 120% helaas op dit moment 20% ziekte o.a. SM die overspannen is, te oud personeelsbestand. Maar ik snap wel heel goed wat je bedoeld met een w-bestand dat niet op orde is.
Zowaar even 420 euro voor 2 zondagen + 1x ziekquote:
Bij ons zijn dat vaak de buitenlanders die het niet gewend zijn en klanten die bij andere supermarkten (geen AH) boodschappen doen waar ze nog wel moeten wegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:22 schreef Kadooosh het volgende:
Zijn er eigenlijk nog AH's waar niet gewogen wordt bij de kassa? Dus nog met bonnetje.
Wordt er zo zat van van die mensen die een half uur naar dat ding staren. Het staat er nota bene op.
Ja bij toeristen enzo snap ik het maar als ze bij alle ah's bij de kassa wegen snap ik die andere klanten niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:30 schreef Fivel het volgende:
[..]
Bij ons zijn dat vaak de buitenlanders die het niet gewend zijn en klanten die bij andere supermarkten (geen AH) boodschappen doen waar ze nog wel moeten wegen.
Lol wat de neuk.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:33 schreef einschtein het volgende:
Vandaag een mooie klant.
"Zou ik even naar Hongarije mogen bellen?"
Ehh.
Ja hoor, tegen aanschaf van een AH-prepaid kaartjequote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:33 schreef einschtein het volgende:
Vandaag een mooie klant.
"Zou ik even naar Hongarije mogen bellen?"
Ehh.
Ik werk al meer dan 10 jaar bij de AH. En al 10 jaar wordt er bij de kassa gewogen. Maar nog steeds vragen mensen hoe ze het bonnetje uit kunnen printen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:22 schreef Kadooosh het volgende:
Zijn er eigenlijk nog AH's waar niet gewogen wordt bij de kassa? Dus nog met bonnetje.
Wordt er zo zat van van die mensen die een half uur naar dat ding staren. Het staat er nota bene op.
Ook zo'n mooie sticker op de weegschaal in de winkel: 'Uw groentes en fruit worden bij de kassa gewogen.'quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:24 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Ik werk al meer dan 10 jaar bij de AH. En al 10 jaar wordt er bij de kassa gewogen. Maar nog steeds vragen mensen hoe ze het bonnetje uit kunnen printen.
Doe je niks aan. (ook al staat het met koeieletters op de weegschaal)
Misschien zijn mensen de winkels met zelfscan gewend? Daar moet ook zo'n apart barcode voor -35% geprint worden...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:30 schreef einschtein het volgende:
Ook zo'n mooie sticker op de weegschaal in de winkel: 'Uw groentes en fruit worden bij de kassa gewogen.'
En maar drukken en drukken, 'Waarom komt er nou geen bonnetje uit?'.
Ik weet niet of je er echt 'recht' op hebt, maar bij mijn filiaal bespreken we zoiets gelijk met onze teamleider, en 9 van de 10 keer geven ze toestemming om een pauze/maaltijd te nemen.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand hoe het precies met de pauzes zit? Ik vind het pauzeprofiel op Albert Heijn Plaza vrij onduidelijk....
Moet komende donderdag van 12.00 - 16.00 werken en ook nog voor iemand invallen van 17.00 tot 20.00. Dit is gewoon goedgekeurd door een teamleider. Heb ik dan ook nog recht op een doorbetaalde pauze en/of een maaltijd?
Als je 12 -8 werkt, hebt heb je 1x een kwartier doorbetaald en 1x een half uur onbetaald waarin je eten krijgt. Tenzij je bij een franchise werkt, dan zijn de regels misschien anders.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand hoe het precies met de pauzes zit? Ik vind het pauzeprofiel op Albert Heijn Plaza vrij onduidelijk....
Moet komende donderdag van 12.00 - 16.00 werken en ook nog voor iemand invallen van 17.00 tot 20.00. Dit is gewoon goedgekeurd door een teamleider. Heb ik dan ook nog recht op een doorbetaalde pauze en/of een maaltijd?
Van 12-16 heb je een kwartier doorbetaalde pauze. Van 17-20 heb je niets.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:23 schreef Kabaam het volgende:
Als 'bewijs' dat je het hebt meegegeven aan de klant.quote:Op maandag 1 april 2013 13:01 schreef Azerdion het volgende:
Voor de kassamedewerkers: Waarom moet er eigenlijk een handtekening worden gezet op de bon als je beltegoed koopt?
quote:Op maandag 1 april 2013 13:01 schreef Azerdion het volgende:
Voor de kassamedewerkers: Waarom moet er eigenlijk een handtekening worden gezet op de bon als je beltegoed koopt?
Bij ons is dat niet zo maar ik vind het helemaal geen slecht idee....quote:Op maandag 1 april 2013 13:01 schreef Azerdion het volgende:
Oh oke, zodat klanten dus niet terug komen en kunnen claimen dat ze hun beltegoed niet hebben ontvangen? Klinkt dan best wel logisch dat het moet.quote:Op maandag 1 april 2013 13:40 schreef Crientj het volgende:
[..]
Als 'bewijs' dat je het hebt meegegeven aan de klant.
Bij ons dus wel. Maar wist dus niet precies waarom. Maar 't is idd eigenlijk niet eens zo'n slecht ideequote:Op maandag 1 april 2013 13:56 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Bij ons is dat niet zo maar ik vind het helemaal geen slecht idee....
Ja precies. Zelfde als klanten extra geld willen bijpinnen. Paraaf op de bon zetten, zodat jij in ieder geval kan bewijzen dat je het geld hebt gegeven.quote:Op maandag 1 april 2013 13:57 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Oh oke, zodat klanten dus niet terug komen en kunnen claimen dat ze hun beltegoed niet hebben ontvangen? Klinkt dan best wel logisch dat het moet.
Bijpinnen mag hier al niet meer. Daar hebben we een pinautomaat voor, op zo'n 3m afstand ;pquote:Op maandag 1 april 2013 16:16 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja precies. Zelfde als klanten extra geld willen bijpinnen. Paraaf op de bon zetten, zodat jij in ieder geval kan bewijzen dat je het geld hebt gegeven.
Morgenquote:Op maandag 1 april 2013 18:18 schreef Sophie1603 het volgende:
iemand anders geen salaris gekregen vandaag? krijg het meestal rond 3e maar vandaag? flauwe 1 april grap misschien ?
Door een storing wordt het salaris pas 30 april uitbetaald.quote:Op maandag 1 april 2013 18:18 schreef Sophie1603 het volgende:
iemand anders geen salaris gekregen vandaag? krijg het meestal rond 3e maar vandaag? flauwe 1 april grap misschien ?
quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:11 schreef tinoburg het volgende:
En mensen, hou er rekening mee dat het loon er pas dinsdag is ivm pasen (bron:intranet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |