abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124257187

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Onderstaande toeslagen ontvang je alleen bij meer dan 12 uur per week of bij een contract van meer dan 12 uur per week.
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100% (geldt altijd, ongeacht de hoogte van je contract/uren)

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag (Nieuwjaarsdag, Kerst, Hemelvaart, Pasen, Koninginnedag en Pinksteren. Dus niet op Oudjaardag) valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week op minimaal 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij naast de BCD-uren, mocht je op de feestdag wel werken.

Maaltijdvergoeding? Wat is dat?
Je hebt recht op maaltijdvergoeding wanneer je dienst minimaal 5 uren lang is, je voor 19:00 begint en na 19:00 klaar bent. Het maximale bedrag voor de maaltijdvergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.
- 7 januari
- 4 februari
- 4 maart
- 1 april
- 29 april
- 27 mei
- 24 juni
- 22 juli
- 19 augustus
- 16 september
- 14 oktober
- 11 november
- 9 december

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

pi_124258901
Wij krijgen van DC Zwolle nog alles binnen. Vers was vanochtend zelfs een uur te vroeg
HAR!!! HAR!!11!!!1
pi_124259054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:21 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Wij krijgen van DC Zwolle nog alles binnen. Vers was vanochtend zelfs een uur te vroeg
Same here. :Y Behalve dan dat vers te vroeg was.
pi_124260481
DC van Zaandam is zo rustig, dat als ik aankom om te gaan werken ik het gevoel heb dat ik weer naar huis wordt gestuurd omdat er gewoon niemand aan het werk is. (24/7 aangelegenheid).
Het zal alleen maar erger worden.
pi_124263878
Ik heb het gevoel dat ze RE in de voorgaande dagen hebben opgeschroeft, vorige week bizarre colli aantallen deze week bij gelijke omzet bijna niks.........

Die foto in het andere topic kan i.d.d. ook van vlak voor een levering zijn, nee nog altijd merken we er niks van.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_124267658
Op Facebook:
"Wij betreuren u te moeten mededelen dat vandaag een teamleider van Albert Heijn LDC Geldermalsen op een stakende OR lid is ingereden. Blijkbaar weten zij niet dat ook OR leden het recht hebben om te staken voor een gerechtvaardigde zaak. Vrijdag vorige week voerden de managers en teamleiders nog charme offensief door een gezellig praatje met stakers te maken voor de poort. Nu blijkt dat niemand bezwijkt worden de distributiewerkers met de dood bedreigd en voor hun sokken gereden! Blijkbaar heel gewoon bij Albert Heijn."

Die laatste zin is echt idioot. :N
pi_124267941
Laat ze maar lekker tot en met pasen de hele boel plat gooien.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:23:26 #8
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_124268638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
Op Facebook:
"Wij betreuren u te moeten mededelen dat vandaag een teamleider van Albert Heijn LDC Geldermalsen op een stakende OR lid is ingereden. Blijkbaar weten zij niet dat ook OR leden het recht hebben om te staken voor een gerechtvaardigde zaak. Vrijdag vorige week voerden de managers en teamleiders nog charme offensief door een gezellig praatje met stakers te maken voor de poort. Nu blijkt dat niemand bezwijkt worden de distributiewerkers met de dood bedreigd en voor hun sokken gereden! Blijkbaar heel gewoon bij Albert Heijn."

Die laatste zin is echt idioot. :N
Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_124268818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:23 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.
Dit dus. Ik vind het triest dat, wanneer het waar is, iemand op een ander is aangereden. (Dat het door staken komt, maakt het trouwens niet erger.) Alleen die laatste zin, wat een idioterie.
pi_124268975
Als je ziet hoe de stakers dan ook midden op de weg staan bij de parkeerplaats is de vraag eerder waarom er nog niet eerder iemand aan is gereden.
En even aan de kant gaan als er auto's door willen kan je wel vergeten, ze kijken je schaapachtig aan en blijven gewoon staan.
Overigens wel spijtig als zoiets moedwillig is gebeurd.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:00:28 #11
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_124270802
Bij ons merken we er nog niks van.
Maar eigenlijk heeft dat hele staken geen zin aangezien CNV al getekend heeft..
Want ah kan dan niet zeggen" oh voor FNV zullen we 5 % verhogen in 1 jaar".

maarja, fnv gaat stug door!
pi_124270889
Stuur ik een berichtje via Facebook naar ze, over die idiote laatste zin:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."

'bijna willen schrijven', en dan toch schrijven.
pi_124272016
AH mag vakkenvullers inzetten in dc’s

quote:
ZAANDAM - Albert Heijn mag volgens de wet vakkenvullers inzetten om de gaten op te vullen die vallen door stakende distributiemedewerkers. Voorwaarde is wel dat hiervoor geen extra uitzendkrachten worden gebruikt.
Dat zegt Leonard Verburg, hoogleraar Arbeidsrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen. FNV Bondgenoten klaagde maandag dat Albert Heijn hun acties met 'stakingsbrekers' probeerde op te lossen. De bond heeft dit gemeld bij de Arbeidsinspectie. Albert Heijn bevestigde werknemers uit andere delen van het bedrijf in te zetten op de distributiecentra, maar zegt zich daarbij aan de wet te houden.

Onderkruipersverbod
‘De wet zegt niets over interne krachten', onderschrijft Verburg in een toelichting. Dat komt vooral doordat het zogeheten onderkruipersverbod dateert van 1998. ‘De wet is nog erg gericht op uitzendkrachten, maar inmiddels kunnen bedrijven putten uit veel meer flexibele arbeidskrachten.'

Dilemma
Verburg voegt hier aan toe dat het dilemma de grenzen van de wet raakt en dat nader onderzoek moet uitwijzen wie er nu precies gelijk heeft. Het is volgens hem namelijk ook mogelijk dat een truc uitgehaald wordt door vakkenvullers te gebruiken in de distributiecentra, en dat die vakkenvullers op hun beurt worden vervangen door uitzendkrachten.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:21:07 #14
378682 JohnBercow
pi_124272025
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."

_O- o|O :|W
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_124273392
quote:

Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.
Wil intressant om te lezen dat de wetgeving uit 1998 dus behoorlijk verouderd is in de huidige samenleving.
pi_124275645
quote:

Welke facebookpagina is dat?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:18:39 #17
378682 JohnBercow
pi_124275727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:17 schreef Fivel het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/DCWerkers
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_124278163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.
Wil intressant om te lezen dat de wetgeving uit 1998 dus behoorlijk verouderd is in de huidige samenleving.
Dat zei ik ook. Heb ook gezegd dat het raar is om te zeggen over het bedrijf, waar je nou juist mee in de clinch ligt.

Ik snap dat ze wat 'geschrokken' zijn van het opzettelijk aanrijden. Maar om dan te roepen dat iedere AH medewerker dat normaal vindt. Niet slim en erg onprofessioneel.
pi_124278262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:17 schreef Fivel het volgende:

[..]

Die Schuimpjes zegt. ;)
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:35:47 #20
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_124297793
Zoals ik in het vorige topic al aangaf heb ik een contract voor onbepaalde tijd als vulploegmedewerker, ben 19 jaar en nu willen ze dat ik of ga openen/sluiten meerdere dagen per week of dat ik weg ga, dat openen en sluiten wordt niets aangezien ik alleen op zaterdag/zondag kan werken.

Nu kunnen ze mij niet ontslaan omdat ik te duur ben of omdat ik te weinig kan werken toch? Heb een 0 uur contract, stel nou dat ik het ermee eens ben dat ik weg ga krijg ik dan nog een ontslagvergoeding oid. ? Want anders kan ik gewoon zeggen dat ik het er niet mee eens ben wat gebeurt er dan?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:02:01 #21
378682 JohnBercow
pi_124298892
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:35 schreef Dagoduck het volgende:
Zoals ik in het vorige topic al aangaf heb ik een contract voor onbepaalde tijd als vulploegmedewerker, ben 19 jaar en nu willen ze dat ik of ga openen/sluiten meerdere dagen per week of dat ik weg ga, dat openen en sluiten wordt niets aangezien ik alleen op zaterdag/zondag kan werken.

Nu kunnen ze mij niet ontslaan omdat ik te duur ben of omdat ik te weinig kan werken toch? Heb een 0 uur contract, stel nou dat ik het ermee eens ben dat ik weg ga krijg ik dan nog een ontslagvergoeding oid. ? Want anders kan ik gewoon zeggen dat ik het er niet mee eens ben wat gebeurt er dan?
Je hebt een 0-uren contract, dus als je het er niet mee eens bent en niet wilt stoppen met werken, dan plannen ze je gewoon niet meer in.

En als jij weggaat (dus ontslag neemt) krijg je geen ontslagvergoeding... Dat is alleen wanneer de werkgever van jou af wilt en jij daarvoor naar de Rechtbank gaat...
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_124313602
Ik zat net die chocoladereep uit ons kerstpakketje te eten... Het is niet te vreten :r
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 maart 2013 @ 22:00:36 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_124313690
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:59 schreef Etsu het volgende:
Ik zat net die chocoladereep uit ons kerstpakketje te eten... Het is niet te vreten :r
Dat kerstpakket :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:01:06 #24
378682 JohnBercow
pi_124313727
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dat kerstpakket :')
_O-
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_124345488
quote:
Even wat stemmen winnen..
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:46:27 #27
378682 JohnBercow
pi_124352789
quote:
Na een week staken heeft FNV Bondgenoten alsnog een akkoord kunnen sluiten met Albert Heijn over een nieuwe cao voor distributiemedewerkers. Dat lieten beide partijen donderdag weten.

Zo, aandacht voldoende gehad en nu weer aan het werk!
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:13:05 #28
Watdoeteenvulploegleider
pi_124354225
waar heb je dat gevonden?

is de inhoud dan precies hetzelfde?
pi_124355554
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:13 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
waar heb je dat gevonden?

is de inhoud dan precies hetzelfde?
Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=stream

Succes met lezen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:40:38 #30
378682 JohnBercow
pi_124355938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:35 schreef einschtein het volgende:

[..]

Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=stream

Succes met lezen.
En voor wat onafhankelijker nieuws: http://www.nu.nl/economie(...)en-albert-heijn.html
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_124376298
FF heel eerlijk he, bij die zelfscanbalie hebben jullie een knopje zitten om een controle te forceren, toch?

Aangezien ik vrijwel nooit gecheckt word, maar als ik een petje op heb, word ik 100% van de tijd gecheckt :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124376703
Ik werk zelf niet bij een zelfscan winkel maar volgens mij werkt het niet zo. Wat ze wel kunnen doen is een controle overslaan (als het heel druk is ofzo) en als je alcohol koopt krijg je altijd een rood lampje.
pi_124377509
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:47 schreef UncleSam het volgende:
Ik werk zelf niet bij een zelfscan winkel maar volgens mij werkt het niet zo. Wat ze wel kunnen doen is een controle overslaan (als het heel druk is ofzo) en als je alcohol koopt krijg je altijd een rood lampje.
Ik koop nooit alcohol, word vrijwel nooit gecheckt, maar als ik een nike petje op heb word ik altijd gecheckt, volgens mij is er echt wel ergens een knopje :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:26:26 #34
Watdoeteenvulploegleider
pi_124383757
Nee, lijkt me niet.
Wij hebben ook geen zelfscan, maar het lijkt me niet iets wat voor zoeits gebruikt zou moeten worden.
pi_124386651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Nee, lijkt me niet.
Wij hebben ook geen zelfscan, maar het lijkt me niet iets wat voor zoeits gebruikt zou moeten worden.
Verdachte, of groepjes jongeren controleren? Vind het eigenlijk vrij logisch :P ben benieuwd naar een reactie van iemand die wel in zon winkel werkt..
pi_124386663
Ik heb in een zelfscan winkel gewerkt.
Je kan geen controles "aanmaken". Je kan wel controles niet uitvoeren doordat je bezig bent met een andere controle/klant etc.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:34:41 #37
Watdoeteenvulploegleider
pi_124395058
Zie je wel delano.888 ik heb gelijk! Hahaha
Heb je nog andere vragen over (de winkels van) ah?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:38:12 #38
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124395223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 23:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heb je nog andere vragen over (de winkels van) ah?
Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te worden :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_124410634
Nee is er niet, al zou het soms wel eens handig zijn ;)
pi_124411959
Hoe gaan ze eigenlijk om bij jullie met het voorgebakken brood en broodjes wat bevroren aan komt.
Bij ons worden ze namelijk eerst in een normale 5 graden cel gegooied zodat ze ontdooien en dan pas gebakken.
En niks word genummerd met datum dus hebben we best vaak beschimmeld brood :')
pi_124413363
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:09 schreef Kadooosh het volgende:
Hoe gaan ze eigenlijk om bij jullie met het voorgebakken brood en broodjes wat bevroren aan komt.
Bij ons worden ze namelijk eerst in een normale 5 graden cel gegooied zodat ze ontdooien en dan pas gebakken.
En niks word genummerd met datum dus hebben we best vaak beschimmeld brood :')
Gewoon bevroren brood in de ovens.. Geen probleem.
Groot brood doen we wel op fifo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 17:58:21 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:05:38 #42
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124415633
Waarom wordt het ontdooid dan? Wij bakken alleen liefde en passie ontdooid, want dat past simpelweg niet in de vriezer. Voor de rest wordt alles volgens richtlijnen gebakken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_124415668
Vloerbroden bakken we wel een beetje ontdooid. :P Liefde & Passie doen we wel bevroren. :+
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:08:16 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124415750
Vloerbrood moet ook ontdooid toch? Anders krijg je van die hele kleine broden ipv het luchtige. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_124416853
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef monsterd. het volgende:
Vloerbrood moet ook ontdooid toch? Anders krijg je van die hele kleine broden ipv het luchtige. ;)
Vaak hebben we daar geen tijd voor. :') Als de bovenkant zacht aan voelt, gaan ze de ovens in.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 19:37:50 ]
pi_124416884
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef monsterd. het volgende:
Waarom wordt het ontdooid dan? Wij bakken alleen liefde en passie ontdooid, want dat past simpelweg niet in de vriezer. Voor de rest wordt alles volgens richtlijnen gebakken.
Doen we omdat we geen ruimte hebben :p
  zaterdag 23 maart 2013 @ 21:34:26 #47
Watdoeteenvulploegleider
pi_124421651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 23:38 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te worden :{
Heb je er last van dat ik het zeg? lijkt me niet he...
Ik nodig ze gewoon uit om nog meer te vragen.
Je hoeft niet gelijk te gaan haten! :N
pi_124421780
Bij mijn weten moeten alleen liefde en passie en vloerbrood ontdooid gebakken worden. We hebben ook een lijstje op de afdeling liggen met daarop de programma's en wat er ontdooid gebakken moet worden. Al het klein brood kan (en moet) gewoon bevroren.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:00:05 #49
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124422562
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vaak hebben we daar geen tijd voor. :') Als de bovenkant zacht aan voelt, gaan ze de ovens in.
Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren? :+

Dat is anders ellende nu met de bonus ervan :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_124424673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 22:00 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren? :+

Dat is anders ellende nu met de bonus ervan :P
Jawel hoor, we stoppen in het in de kratten in de vriezer en 's morgens als we beginnen, bakken we eerst de broden en dan de rest. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')