Same here.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:21 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
Wij krijgen van DC Zwolle nog alles binnen. Vers was vanochtend zelfs een uur te vroeg
Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
Op Facebook:
"Wij betreuren u te moeten mededelen dat vandaag een teamleider van Albert Heijn LDC Geldermalsen op een stakende OR lid is ingereden. Blijkbaar weten zij niet dat ook OR leden het recht hebben om te staken voor een gerechtvaardigde zaak. Vrijdag vorige week voerden de managers en teamleiders nog charme offensief door een gezellig praatje met stakers te maken voor de poort. Nu blijkt dat niemand bezwijkt worden de distributiewerkers met de dood bedreigd en voor hun sokken gereden! Blijkbaar heel gewoon bij Albert Heijn."
Die laatste zin is echt idioot.
Dit dus. Ik vind het triest dat, wanneer het waar is, iemand op een ander is aangereden. (Dat het door staken komt, maakt het trouwens niet erger.) Alleen die laatste zin, wat een idioterie.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Die laatste zin bevalt mij ook niet zo, voor de rest - als dit waar is - diep en diep triest.
quote:ZAANDAM - Albert Heijn mag volgens de wet vakkenvullers inzetten om de gaten op te vullen die vallen door stakende distributiemedewerkers. Voorwaarde is wel dat hiervoor geen extra uitzendkrachten worden gebruikt.
Dat zegt Leonard Verburg, hoogleraar Arbeidsrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen. FNV Bondgenoten klaagde maandag dat Albert Heijn hun acties met 'stakingsbrekers' probeerde op te lossen. De bond heeft dit gemeld bij de Arbeidsinspectie. Albert Heijn bevestigde werknemers uit andere delen van het bedrijf in te zetten op de distributiecentra, maar zegt zich daarbij aan de wet te houden.
Onderkruipersverbod
‘De wet zegt niets over interne krachten', onderschrijft Verburg in een toelichting. Dat komt vooral doordat het zogeheten onderkruipersverbod dateert van 1998. ‘De wet is nog erg gericht op uitzendkrachten, maar inmiddels kunnen bedrijven putten uit veel meer flexibele arbeidskrachten.'
Dilemma
Verburg voegt hier aan toe dat het dilemma de grenzen van de wet raakt en dat nader onderzoek moet uitwijzen wie er nu precies gelijk heeft. Het is volgens hem namelijk ook mogelijk dat een truc uitgehaald wordt door vakkenvullers te gebruiken in de distributiecentra, en dat die vakkenvullers op hun beurt worden vervangen door uitzendkrachten.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
Stuur ik een berichtje via Facebook naar ze, over die idiote laatste zin:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."
'bijna willen schrijven', en dan toch schrijven.
Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
"Als onze teksten jou niet bevallen lees je ze lekker niet zou ik bijna willen schrijven."
Welke facebookpagina is dat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef einschtein het volgende:
Dat zei ik ook. Heb ook gezegd dat het raar is om te zeggen over het bedrijf, waar je nou juist mee in de clinch ligt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Helaas het is duidelijk de instelling van het FNV en onze "collega's" de volgens mij inmiddels meer uit zijn op het omzeep helpen van een geweldig bedrijf met absoluut verbeter punten. Maar die ga je op deze manier juist niet geregeld krijgen.
Wil intressant om te lezen dat de wetgeving uit 1998 dus behoorlijk verouderd is in de huidige samenleving.
Je hebt een 0-uren contract, dus als je het er niet mee eens bent en niet wilt stoppen met werken, dan plannen ze je gewoon niet meer in.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:35 schreef Dagoduck het volgende:
Zoals ik in het vorige topic al aangaf heb ik een contract voor onbepaalde tijd als vulploegmedewerker, ben 19 jaar en nu willen ze dat ik of ga openen/sluiten meerdere dagen per week of dat ik weg ga, dat openen en sluiten wordt niets aangezien ik alleen op zaterdag/zondag kan werken.
Nu kunnen ze mij niet ontslaan omdat ik te duur ben of omdat ik te weinig kan werken toch? Heb een 0 uur contract, stel nou dat ik het ermee eens ben dat ik weg ga krijg ik dan nog een ontslagvergoeding oid. ? Want anders kan ik gewoon zeggen dat ik het er niet mee eens ben wat gebeurt er dan?
Dat kerstpakketquote:Op woensdag 20 maart 2013 21:59 schreef Etsu het volgende:
Ik zat net die chocoladereep uit ons kerstpakketje te eten... Het is niet te vreten
Even wat stemmen winnen..quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:42 schreef amp25 het volgende:
http://www.facebook.com/photo.php?v=613435322004834
Zo, aandacht voldoende gehad en nu weer aan het werk!quote:Na een week staken heeft FNV Bondgenoten alsnog een akkoord kunnen sluiten met Albert Heijn over een nieuwe cao voor distributiemedewerkers. Dat lieten beide partijen donderdag weten.
Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=streamquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:13 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
waar heb je dat gevonden?
is de inhoud dan precies hetzelfde?
En voor wat onafhankelijker nieuws: http://www.nu.nl/economie(...)en-albert-heijn.htmlquote:Op donderdag 21 maart 2013 22:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
Al die info kun je hier vinden: https://www.facebook.com/DCWerkers?ref=stream
Succes met lezen.
Ik koop nooit alcohol, word vrijwel nooit gecheckt, maar als ik een nike petje op heb word ik altijd gecheckt, volgens mij is er echt wel ergens een knopjequote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:47 schreef UncleSam het volgende:
Ik werk zelf niet bij een zelfscan winkel maar volgens mij werkt het niet zo. Wat ze wel kunnen doen is een controle overslaan (als het heel druk is ofzo) en als je alcohol koopt krijg je altijd een rood lampje.
Verdachte, of groepjes jongeren controleren? Vind het eigenlijk vrij logischquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Nee, lijkt me niet.
Wij hebben ook geen zelfscan, maar het lijkt me niet iets wat voor zoeits gebruikt zou moeten worden.
Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te wordenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Heb je nog andere vragen over (de winkels van) ah?
Gewoon bevroren brood in de ovens.. Geen probleem.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:09 schreef Kadooosh het volgende:
Hoe gaan ze eigenlijk om bij jullie met het voorgebakken brood en broodjes wat bevroren aan komt.
Bij ons worden ze namelijk eerst in een normale 5 graden cel gegooied zodat ze ontdooien en dan pas gebakken.
En niks word genummerd met datum dus hebben we best vaak beschimmeld brood
Vaak hebben we daar geen tijd voor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef monsterd. het volgende:
Vloerbrood moet ook ontdooid toch? Anders krijg je van die hele kleine broden ipv het luchtige.
Doen we omdat we geen ruimte hebben :pquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef monsterd. het volgende:
Waarom wordt het ontdooid dan? Wij bakken alleen liefde en passie ontdooid, want dat past simpelweg niet in de vriezer. Voor de rest wordt alles volgens richtlijnen gebakken.
Heb je er last van dat ik het zeg? lijkt me niet he...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:38 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Daar is dit topic toch voor? Dan hoeft het heus niet nog eens gezegd te worden
Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vaak hebben we daar geen tijd voor.Als de bovenkant zacht aan voelt, gaan ze de ovens in.
Jawel hoor, we stoppen in het in de kratten in de vriezer en 's morgens als we beginnen, bakken we eerst de broden en dan de rest.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:00 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wordt het niet opgezet dan volgens bakplan de avond van tevoren?
Dat is anders ellende nu met de bonus ervan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |