Kan me voorstellen dat ze wel een officiële waarschuwing geven. In dit geval zou dat de derde waarschuwing zijn en dus ontslag.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:28 schreef NJ het volgende:
Ze kunnen je op je flikker geven, maar niet ontslaan.
Voor een ontslag op staande voet is een zwaarwegende reden nodig en een communicatiefout (ook al ligt de fout volledig bij jou) waardoor je niet wist dat je moest werken is dat niet.
Zo makkelijk werkt dat niet hoor. Die drie officiële waarschuwingen = ontslag regel bestaat al niet eens zo hard en zelfs als die al van toepassing is dan gaat het om drie dezelfde misstappen binnen een korte periode. 3 jaar is geen korte periode.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:47 schreef Fivel het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze wel een officiële waarschuwing geven. In dit geval zou dat de derde waarschuwing zijn en dus ontslag.
Jawel laatst hadden we fruitboompjes. Peren en Appels.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wij verkopen geen appelbomen haha
Ja zo'n kleintje natuurlijkquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:53 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Hele kleine dan, neem ik aan.
Anders had ik ze echt wel gezien hoor.
Ja oke wij wel danquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:01 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
haha, nou ik weet zeker dat wij ze niet hebben gehad hoor! Of die moeten zo snel verkocht zijn dat ik ze niet heb gezien, toen ik moest werken haha.
Alleen de grotere winkels (met 4 bloemen rekken) hebben die bomen gehad. Had het wel zien staan in de deze week namelijk. Geen idee wat het voor boom was.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:46 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ja oke wij wel dan. Verschilt per regio.(Amsterdam)
Ja maar dan wel ook zeuren als de boodschappen duurder worden omdat je dat op zondag doet.quote:Op zondag 14 april 2013 09:39 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Heerlijk altijd, die klanten die speciaal naar de winkel lijken te komen om het zeiken![]()
Gisteravond, om 5 minuten voor sluitingstijd. Bancarella's zijn al strak gevuld met actie voor volgende week, allemaal netjes voorzien van een papier met de mededeling dat het hier actie voor de volgende week betreft.
En dan komt er toch weer zo'n vent binnen die een hele tirade begint te houden dat we maar op zondag moeten terugkomen om die nieuwe actie te vullen, dit is niet meer normaal, etc etc..
We zijn een redelijk kleine winkel maar ze bestellen het zelf.quote:Op zondag 14 april 2013 14:07 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Alleen de grotere winkels (met 4 bloemen rekken) hebben die
bomen gehad. Had het wel zien staan in de deze week namelijk. Geen idee wat het voor boom
Dat kan natuurlijk ook jaquote:Op zondag 14 april 2013 22:22 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
We zijn een redelijk kleine winkel maar ze bestellen het zelf.
Ik verwacht ook dat dat gebeurt, maar dan precies andersom als jij geloof ik. Maar als ze ze uit de avonduren willen hebben gok ik eerder op maandagochtend want dat levert minder problemen op bij de klant. Voor de zondagwinkels ligt het alweer anders trouwens.quote:Op zondag 14 april 2013 14:07 schreef ikbenschipper het volgende:
Maar ik denk dat als er een nieuwe CAO komt waar de toeslagen voor iedereen geregeld zijn
Ik ga ,als m'n afstudeerzitting vandaag goed verloopt, verder in de informatica, heb er een baan in aangeboden gekregen bij m'n stage:)quote:Op woensdag 10 april 2013 18:46 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
hoezo hopelijk?
wat ga je dan doen, als ik vragen mag?
Zoiets hebben ze bij mij ook geflikt. Ik ben van 1 dag 8 uur naar 2 dagen 4 uur gegaan. Ik heb er maar gewoon mee ingestemd, maar over een aantal maanden ben ik nog maar één dag beschikbaar (mijn oorspronkelijke dag waarop ik 8 uur werkte). Reken maar niet dat ik contracturen in ga leveren.quote:Op maandag 15 april 2013 14:09 schreef Kadooosh het volgende:
Als je al jaren 2 dagen in de week 8 uur per dag werkt kunnen ze niet zomaar eisen dat je bv 4 dagen 4 uurtjes werkt toch? Ook al heb je dagen vrij...
Ze vroegen het bij mij gelukkig.quote:Op maandag 15 april 2013 14:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze bij mij ook geflikt. Ik ben van 1 dag 8 uur naar 2 dagen 4 uur gegaan. Ik heb er maar gewoon mee ingestemd, maar over een aantal maanden ben ik nog maar één dag beschikbaar (mijn oorspronkelijke dag waarop ik 8 uur werkte). Reken maar niet dat ik contracturen in ga leveren.
Ik heb geen idee welke rechten je in dit geval hebt. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Beetje geven en nemen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:09 schreef Kadooosh het volgende:
Als je al jaren 2 dagen in de week 8 uur per dag werkt kunnen ze niet zomaar eisen dat je bv 4 dagen 4 uurtjes werkt toch? Ook al heb je dagen vrij...
Was ook alleen gevraagd. En ik weigerde, geen probleem verder.quote:Op maandag 15 april 2013 16:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Beetje geven en nemen.
That being said, het was dan in mijn mening wel zo netjes geweest om het even met je te overleggen.
Nou ja, in principe heb jij niet écht een poot om op te staan. Als jij niet hebt aangegeven dat je dan en dan niet kan werken, dan mogen/kunnen ze jou gewoon inplannen.quote:Op maandag 15 april 2013 20:07 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Was ook alleen gevraagd. En ik weigerde, geen probleem verder.
Denk dat het verder ook niet veranderd.
Vroeg mij alleen af wat als...
Mja ik wil die andere dagen ook niet werken, zeker niet 4x 4 uur inplaats van 2 dagen. Werk ook altijd al vast dagen. Zal volgende keer wel gewoon zeggen dat ik niet kanquote:Op maandag 15 april 2013 20:08 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nou ja, in principe heb jij niet écht een poot om op te staan. Als jij niet hebt aangegeven dat je dan en dan niet kan werken, dan mogen/kunnen ze jou gewoon inplannen.
Maar zo hoort het natuurlijk niet, mag dat even duidelijk zijn.Het zomaar veranderen van een planning die al een paar jaar zo gaat, zonder overleg.
Nee, dat gaat niet vanzelf. Er komt wel ergens een melding terecht bij een (A)SMquote:Op donderdag 18 april 2013 09:33 schreef Frikadellenbroodje het volgende:
Weet iemand of je na één jaar medewerker verkoop vanzelf doorstroomt naar senior medewerker verkoop of moet je hier zelf achteraan gaan?
Ik weet dat veel verkoopmedewerkers bij ons filiaal als vakkenvuller in het systeem staan en dus sowieso niet doorstromen. Ik heb wel 8104 als functiecode, dus ik ben benieuwd of die vanzelf naar senior veranderd na een jaar (of per 1 januari).
Ok. Dus als zij die melding krijgen, zullen ze het wel veranderen neem ik aan. Weet je toevallig of dat ingaat vanaf het moment dat je er 1 jaar werkt, of de eerstvolgende jaarwisseling erna?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet vanzelf. Er komt wel ergens een melding terecht bij een (A)SM
Oh? Wat moet je nu dan doen om door te stromen?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:37 schreef monsterd. het volgende:
Nee je stroomt niet door. Die regel is ongeveer 5 jaar geleden verdwenen.
Nou, dat overschot zal er bij ons niet zijn. Bij de broodafdeling (zelf doe ik deli/kaas) werken bij ons bijna alleen maar kinderen. Eergisteren was er bij ons niemand bij brood, dus heb ik 2 afdelingen bij moeten houden. Dat is echt flink rennen.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef monsterd. het volgende:
Uitzonderlijk hard werken. Alle extra taken doen en dan nog je (a)sm smeken om door te mogen stromen. Bij ons gebeurt dat niet eens meer in het filiaal wegens een overschot aan senioren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
De computer bij de counter is alleen voor de countermedewerkers. We hebben in het magazijn een paar staan, maar die zijn niet altijd ingelogd, omdat we verplicht moeten uitloggen na gebruik. Ik kan wel in FVOS, maar daar zijn die opties allemaal geblokkeerd om dat te doen. Best vervelend :|quote:Op donderdag 18 april 2013 09:46 schreef monsterd. het volgende:
Kun je niet gewoon via je huidige account in FVOS komen dan? Of hebben jullie geen computer bij kassa staan die altijd aan staat?
quote:Op donderdag 18 april 2013 09:48 schreef monsterd. het volgende:
Hier heb ik trouwens de functieomschrijving van een senior verkoperOeeh.. daar voldoe ik wel aan:PSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je werkt er nog geen een jaar en je denkt dat je nu al Senior mag worden + vast contract kan krijgen?quote:Op donderdag 18 april 2013 09:57 schreef Frikadellenbroodje het volgende:
Sinds 6 augustus 2012, dus in januari ga ik een vast contract aanvragen. Ervaring heb ik in ieder geval genoeg, omdat ik de eerste 2 maanden iemand die zwanger was heb moeten vervangen en beide maanden dus bijna 100 uur heb gedraaid.
quote:Op donderdag 18 april 2013 09:48 schreef monsterd. het volgende:
Hier heb ik trouwens de functieomschrijving van een senior verkoperVoor mijn gevoel voldoe ik niet aan dit profiel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Naar mijn gevoel werk ik als medewerker verkoper en eigenlijk hebben de fulltimers het hoogste woord in het team. Wij doen wat zij willen en dat er moet gebeuren, maar het is wel zo dat als er iets moet gebeuren, ik het dan ook doe. Maar heb nou niet direct het gevoel dat ik de leiding neem en het team bijstuur om iets te laten gebeuren (al doe ik dat soms wel, maar dan luisteren ze niet naar me
). Maar vind het wel chill, 1 euro per uur meer voor hetzelfde werk doen als medewerkers verkoop.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |