abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125312443
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Zoiets hebben ze bij mij ook geflikt. Ik ben van 1 dag 8 uur naar 2 dagen 4 uur gegaan. Ik heb er maar gewoon mee ingestemd, maar over een aantal maanden ben ik nog maar één dag beschikbaar (mijn oorspronkelijke dag waarop ik 8 uur werkte). Reken maar niet dat ik contracturen in ga leveren.

Ik heb geen idee welke rechten je in dit geval hebt. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ze vroegen het bij mij gelukkig.
Wil alleen weten wat mijn rechten zijn wat volgens mij kunnen ze je niet "dwingen" toch?
  maandag 15 april 2013 @ 15:56:47 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125313272
Blijft altijd lastig. Het enige dat erover is vastgelegd, is dat 'de werktijden in overleg tussen werkgever en werknemer worden vastgesteld'. Ze kunnen je niet dwingen om ineens op een andere dag te gaan werken, maar ik vind ook niet dat je als werknemer het recht hebt om je eigen rooster te bepalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_125313466
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:09 schreef Kadooosh het volgende:
Als je al jaren 2 dagen in de week 8 uur per dag werkt kunnen ze niet zomaar eisen dat je bv 4 dagen 4 uurtjes werkt toch? Ook al heb je dagen vrij...
Beetje geven en nemen.

That being said, het was dan in mijn mening wel zo netjes geweest om het even met je te overleggen.
pi_125323453
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 16:01 schreef einschtein het volgende:

[..]

Beetje geven en nemen.

That being said, het was dan in mijn mening wel zo netjes geweest om het even met je te overleggen.
Was ook alleen gevraagd. En ik weigerde, geen probleem verder.
Denk dat het verder ook niet veranderd.

Vroeg mij alleen af wat als...
pi_125323506
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:07 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Was ook alleen gevraagd. En ik weigerde, geen probleem verder.
Denk dat het verder ook niet veranderd.

Vroeg mij alleen af wat als...
Nou ja, in principe heb jij niet écht een poot om op te staan. Als jij niet hebt aangegeven dat je dan en dan niet kan werken, dan mogen/kunnen ze jou gewoon inplannen.

Maar zo hoort het natuurlijk niet, mag dat even duidelijk zijn. ;) Het zomaar veranderen van een planning die al een paar jaar zo gaat, zonder overleg.
pi_125323648
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:08 schreef einschtein het volgende:

[..]

Nou ja, in principe heb jij niet écht een poot om op te staan. Als jij niet hebt aangegeven dat je dan en dan niet kan werken, dan mogen/kunnen ze jou gewoon inplannen.

Maar zo hoort het natuurlijk niet, mag dat even duidelijk zijn. ;) Het zomaar veranderen van een planning die al een paar jaar zo gaat, zonder overleg.
Mja ik wil die andere dagen ook niet werken, zeker niet 4x 4 uur inplaats van 2 dagen. Werk ook altijd al vast dagen. Zal volgende keer wel gewoon zeggen dat ik niet kan :P(en dus niet alleen niet wil).
pi_125430568
Weet iemand of je na één jaar medewerker verkoop vanzelf doorstroomt naar senior medewerker verkoop of moet je hier zelf achteraan gaan?

Ik weet dat veel verkoopmedewerkers bij ons filiaal als vakkenvuller in het systeem staan en dus sowieso niet doorstromen. Ik heb wel 8104 als functiecode, dus ik ben benieuwd of die vanzelf naar senior veranderd na een jaar (of per 1 januari).
  donderdag 18 april 2013 @ 09:37:05 #183
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125430650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:33 schreef Frikadellenbroodje het volgende:
Weet iemand of je na één jaar medewerker verkoop vanzelf doorstroomt naar senior medewerker verkoop of moet je hier zelf achteraan gaan?

Ik weet dat veel verkoopmedewerkers bij ons filiaal als vakkenvuller in het systeem staan en dus sowieso niet doorstromen. Ik heb wel 8104 als functiecode, dus ik ben benieuwd of die vanzelf naar senior veranderd na een jaar (of per 1 januari).
Nee, dat gaat niet vanzelf. Er komt wel ergens een melding terecht bij een (A)SM
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 18 april 2013 @ 09:37:50 #184
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125430667
Nee je stroomt niet door. Die regel is ongeveer 5 jaar geleden verdwenen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125430687
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat gaat niet vanzelf. Er komt wel ergens een melding terecht bij een (A)SM
Ok. Dus als zij die melding krijgen, zullen ze het wel veranderen neem ik aan. Weet je toevallig of dat ingaat vanaf het moment dat je er 1 jaar werkt, of de eerstvolgende jaarwisseling erna?
pi_125430701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:37 schreef monsterd. het volgende:
Nee je stroomt niet door. Die regel is ongeveer 5 jaar geleden verdwenen.
Oh? Wat moet je nu dan doen om door te stromen?
  donderdag 18 april 2013 @ 09:39:57 #187
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125430728
Uitzonderlijk hard werken. Alle extra taken doen en dan nog je (a)sm smeken om door te mogen stromen. Bij ons gebeurt dat niet eens meer in het filiaal wegens een overschot aan senioren.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_125430862
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef monsterd. het volgende:
Uitzonderlijk hard werken. Alle extra taken doen en dan nog je (a)sm smeken om door te mogen stromen. Bij ons gebeurt dat niet eens meer in het filiaal wegens een overschot aan senioren.
Nou, dat overschot zal er bij ons niet zijn. Bij de broodafdeling (zelf doe ik deli/kaas) werken bij ons bijna alleen maar kinderen. Eergisteren was er bij ons niemand bij brood, dus heb ik 2 afdelingen bij moeten houden. Dat is echt flink rennen.

Gisteravond was er niemand bij de Grill en Steak, dus alweer flink moeten rennen.

Het gaat me niet om de loonsverhoging, maar om het verwerken van de mutaties in de computer. Iedere keer moet ik weer die proefproducten van reden 35 in FVOS invoeren, maar dat gaat dus niet op mijn account en moet ik iedere keer een teamleider vragen om dat te doen. Blijkbaar weet niemand bij ons hoe je dat moet toevoegen, dus doe ik dat maar.
  donderdag 18 april 2013 @ 09:46:49 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125430911
Kun je niet gewoon via je huidige account in FVOS komen dan? Of hebben jullie geen computer bij kassa staan die altijd aan staat?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 18 april 2013 @ 09:47:23 #190
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125430928
En dat er alleen maar kinderen werken lijkt me overdreven nietwaar ? :+ Hoe oud ben je zelf?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 18 april 2013 @ 09:48:28 #191
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125430951
Hier heb ik trouwens de functieomschrijving van een senior verkoper ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_125430955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:46 schreef monsterd. het volgende:
Kun je niet gewoon via je huidige account in FVOS komen dan? Of hebben jullie geen computer bij kassa staan die altijd aan staat?
De computer bij de counter is alleen voor de countermedewerkers. We hebben in het magazijn een paar staan, maar die zijn niet altijd ingelogd, omdat we verplicht moeten uitloggen na gebruik. Ik kan wel in FVOS, maar daar zijn die opties allemaal geblokkeerd om dat te doen. Best vervelend :|
pi_125431008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:48 schreef monsterd. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeeh.. daar voldoe ik wel aan:P
  donderdag 18 april 2013 @ 09:50:54 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125431022
Je kunt het vragen aan je (a)sm, maar ik denk niet dat het gemakkelijk zou gaan.

Je moet ook meer kunnen dan omschreven in de taakbeschrijving. Bestellen naar inzicht. Sowieso inzicht in verkopen hebben. Flinke actieve verkoop waarmaken etc.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_125431059
Ik zal het eens vragen als ik jarig ben.. nou ja.. Ik wilde eigenlijk dat mijn volgende contract geen verlening wordt, maar een vast contract. Dus eerst even dat vast contract gaan fixen :)
  donderdag 18 april 2013 @ 09:53:47 #196
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125431111
Hoe lang werk je er al dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_125431199
Sinds 6 augustus 2012, dus in januari ga ik een vast contract aanvragen. Ervaring heb ik in ieder geval genoeg, omdat ik de eerste 2 maanden iemand die zwanger was heb moeten vervangen en beide maanden dus bijna 100 uur heb gedraaid.
pi_125434669
Je leidinggevende kan toch gewoon je rol in Plaza veranderen naar (Senior) Medewerker Verkoop? Dat heeft tniets met je daadwerkelijke functie/salaris te maken, je krijgt gewoon iets meer mogelijk op Plaza/toepassingen.

Je gebruikersnaam doet me gelijk denken aan de frikandelbroodjes actie van deze week. Wat een kut actie is dat. Van 1.09 voor 0.99 cent. Die dingen waren tot voor kort altijd 0.99 cent en nu wordt er net gedaan of dit een geweldige aanbieding is.

Het valt wel op dat die 0.99 acties vaak een speciale variant zijn met minder inhoud dan de reguliere variant. Zoals die schwarzkopf shampoo of de mars mini's. Eigenlijk wel een beetje jammer.
pi_125435420
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:57 schreef Frikadellenbroodje het volgende:
Sinds 6 augustus 2012, dus in januari ga ik een vast contract aanvragen. Ervaring heb ik in ieder geval genoeg, omdat ik de eerste 2 maanden iemand die zwanger was heb moeten vervangen en beide maanden dus bijna 100 uur heb gedraaid.
Je werkt er nog geen een jaar en je denkt dat je nu al Senior mag worden + vast contract kan krijgen?
Ik heb er 2 jaar over gedaan om Senior te mogen worden en 3 jaar om een vast contract te mogen krijgen. Daarvoor moet je wel iets doen hoor.

Toen ik senior werd, ging er iemand weg waardoor er een plekje vrijkwam en ze graag wilden dat iemand met veel ervaring en kennis op brood (op zaterdagen) senior zou worden en degene die wegging, heeft mij voorgedragen. Dus was eigenlijk puur geluk, anders had ik ook pech.
Toen ik vast contract kreeg, was eigenlijk meer omdat ik heel graag wilde blijven werken bij de AH en mijn 3de contract bijna afliep. Mijn SM toen wilde hem niet verlengen, dus heb ik om overplaatsing gevraagd naar een ander filiaal en daar een goed verhaal opgehangen en toen mocht ik twee weken proberen en ze waren dik tevreden over me en zo kreeg ik een vast contract. Hadden ze achteraf gezien niet moeten doen, nu zitten ze steeds te zeiken over te dure mensen :')

Ik ga niet weg voordat mijn studie voorbij is, bevalt me prima zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2013 12:09:51 ]
pi_125435662
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:48 schreef monsterd. het volgende:
SPOILER
Voor mijn gevoel voldoe ik niet aan dit profiel. :') Naar mijn gevoel werk ik als medewerker verkoper en eigenlijk hebben de fulltimers het hoogste woord in het team. Wij doen wat zij willen en dat er moet gebeuren, maar het is wel zo dat als er iets moet gebeuren, ik het dan ook doe. Maar heb nou niet direct het gevoel dat ik de leiding neem en het team bijstuur om iets te laten gebeuren (al doe ik dat soms wel, maar dan luisteren ze niet naar me :') ). Maar vind het wel chill, 1 euro per uur meer voor hetzelfde werk doen als medewerkers verkoop. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')