abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125605080
De oude stijl winkel. Nieuwe stijl heet DNAH.
  maandag 22 april 2013 @ 17:46:17 #227
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_125605869
Die nieuwe wuppies zijn wel weer ruig.
Flesje bier
pi_125608521
Oh, ik kom nu pas achter dat ik vandaag 5 jaar bij de AH werk. :o

Taartje voor iedereen *O*
  maandag 22 april 2013 @ 20:09:53 #229
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_125612646
Haha, kwam je erachter toen je op je werk was, of wel nog daarvoor?
pi_125612856
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:09 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Haha, kwam je erachter toen je op je werk was, of wel nog daarvoor?
Ik wist het al, maar niet meer aangedacht tot net. :P
pi_125629246
Vraag aan alle TL's en (A)SM's in dit topic;

Hoe gaan jullie om als iemand interesse toont om teamleider te worden en er ook potentie voor heeft?

Ik wil graag doorgroeien naar teamleider, mooi in het verlengde van Small Business & Retail Manamement. Heb regelmatig gesprek met de SM(verspreid over een jaar), competentiescan gehad e.d.

Maar voor mij is nog steeds niks zeker.

Benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.
pi_125651552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:30 schreef Questionmarks het volgende:
Vraag aan alle TL's en (A)SM's in dit topic;

Hoe gaan jullie om als iemand interesse toont om teamleider te worden en er ook potentie voor heeft?

Ik wil graag doorgroeien naar teamleider, mooi in het verlengde van Small Business & Retail Manamement. Heb regelmatig gesprek met de SM(verspreid over een jaar), competentiescan gehad e.d.

Maar voor mij is nog steeds niks zeker.

Benieuwd hoe anderen daarmee omgaan.
Je moet er potentie voor hebben, maar op het moment dat ik iemand heb die in mijn ogen potentie heeft krijgt die ze competentiescan in te vullen, als hij voor mij en mijn SM geschikt lijkt, wil ik diegene wel eens de keuzes zien maken tijdens een shift. In onze winkelgroep hanteren we dat je een half jaar wel shift ervaring hebt. Gewoon om wel te weten dat je dat in de toekomst ook goed kan. Het is tenslotte één van je basis werkzaamheden. Veel van de andere TL activiteiten kan je wel leren.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:16:59 #233
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_125652074
Donderdag en vrijdag in een ander filiaal de groenten overnemen omdat ze een paar zieken hebben. Dat filiaal is veel groter dan die waar ik nu werk dus ik ben erg benieuwd.
Flesje bier
pi_125666625
Ik hoorde vandaag dat de eerste contractverlenging (kort parttimer), dus na de eerste 6 maanden, meteen voor een jaartje is. Klopt dit of is het gewoon weer 6 maanden? Of verschilt dit per keer?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_125667075
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 17:07 schreef Rhalius het volgende:
Hoog tijd dat ze die tyfus slagroom bekertjes van de koeling eens in een andere verpakking doen, of op de onderste plank gaan indelen. waarom moeten die krengen altijd op de bovenste plank staan in welke winkel dan ook en met iedere nieuwe indeling?

Als één bekertje een beetje slecht valt dan laat het een spoor achter over alle schappen eronder, en een flinke plas bij de artikelen onderaan, tussen het rooster en tegen dat leuke glazen deurtje dat we sinds kort hebben voor de koeling. En natuurlijk over je eigen broek en schoenen.

Zo ben ik een keer iets langer dan een uur bezig geweest met alles schoon te krijgen door een enkel bekertje, en een andere keer waren er een aantal lek op een container die binnenkwam.. en de bekertjes stonden bovenaan, dus het had over de halve container heen gelekt.
En dat vallen gaat gemakkelijk als je moet klimmen en reiken om 't te pakken. Bij mij is er per ongeluk aangeraakte andere bekertje gelukkig niet kapot gevallen.
pi_125668305
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:10 schreef Teslynd het volgende:

[..]

En dat vallen gaat gemakkelijk als je moet klimmen en reiken om 't te pakken. Bij mij is er per ongeluk aangeraakte andere bekertje gelukkig niet kapot gevallen.
Het ergste is nog dat het hele probleem zo ongeveer opgelost zou zijn als die bekertjes onderaan zouden staan in het vak, maar ze lijken er soms wel een sport van te maken om de meest onhandige/breekbare dingen op de bovenste plank in te delen.
Dat is echt gewoon vragen om problemen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_125669406
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:00 schreef Nafi het volgende:
Ik hoorde vandaag dat de eerste contractverlenging (kort parttimer), dus na de eerste 6 maanden, meteen voor een jaartje is. Klopt dit of is het gewoon weer 6 maanden? Of verschilt dit per keer?
Ik heg meteen een jaar verlening gekregen. Iedereen eigenlijk b
  woensdag 24 april 2013 @ 07:42:36 #238
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_125669457
Ik begon met een jaar en daarna weer een jaar contract.
pi_125669465
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:00 schreef Nafi het volgende:
Verschilt per keer, hangt er vanaf hoelang je eerste etc. contract duurde.
Ik kreeg eerst een halfjaar, toen een jaar, toen anderhalfjaar en toen vast contract.
pi_125672041
Ik las net dat in Amersfoort 20 man van hetzelfde filiaal op staande voet is ontslagen wegens diefstal. Wie van jullie zit nu zonder baan? :+
  woensdag 24 april 2013 @ 10:26:55 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125672080
Waar heb je dat gelezen? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 24 april 2013 @ 10:30:02 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125672178
Oh ik lees het al op de website van de telegraaf.

Ben benieuwd wat er echt gejat is dan..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 24 april 2013 @ 19:21:50 #243
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_125689546
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las net dat in Amersfoort 20 man van hetzelfde filiaal op staande voet is ontslagen wegens diefstal. Wie van jullie zit nu zonder baan? :+
Ik ken zat mensen die daar werken en ook ontslagen zijn. De AH heeft nagenoeg geen bewijs voor de diefstal, het gaat dan ook met name om het bier drinken na afloop in het magazijn. Dit gebeurde vooral om het niet uitbetalen van overuren te compenseren. Het gaat hier om 20 jongens van gemiddeld 20 jaar en driekwart van hen had een contract voor onbepaalde tijd. Dat zijn wel de jongens die men bij de AH graag weg heeft ivm salarissen...
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  woensdag 24 april 2013 @ 19:27:59 #244
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125689772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:21 schreef Mr_DG het volgende:
het gaat dan ook met name om het bier drinken na afloop in het magazijn.
Dat is ook diefstal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_125690538
quote:

[..]

Ik ken zat mensen die daar werken en ook ontslagen zijn. De AH heeft nagenoeg geen bewijs voor de diefstal, het gaat dan ook met name om het bier drinken na afloop in het magazijn. Dit gebeurde vooral om het niet uitbetalen van overuren te compenseren. Het gaat hier om 20 jongens van gemiddeld 20 jaar en driekwart van hen had een contract voor onbepaalde tijd. Dat zijn wel de jongens die men bij de AH graag weg heeft ivm salarissen...
Het drinken van bier na werktijd was een hele tijd geleden toch in alle fillialen aan banden gelegd in verband met een of ander incident in een filiaal?

In ons filiaal gebeurde het ook altijd op zaterdagavonden, maar dat mocht niet meer.
pi_125692729
quote:

[..]

Voor eigen baas spelen? Wat jij omschrijft is ook diefstal en dat betekent dat ze zijn ontslagen met geldige reden.
pi_125692763
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 19:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Het drinken van bier na werktijd was een hele tijd geleden toch in alle fillialen aan banden gelegd in verband met een of ander incident in een filiaal?

In ons filiaal gebeurde het ook altijd op zaterdagavonden, maar dat mocht niet meer.
:Y

Ik dacht dat één in Utrecht zichzelf de coma in had geholpen.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:18:17 #248
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_125695353
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:29 schreef einschtein het volgende:

[..]

:Y

Ik dacht dat één in Utrecht zichzelf de coma in had geholpen.
:Y (Maar of het in Utrecht was weet ik niet). Wel jammer trouwens dat één collega het voor vele anderen kan verpesten. Volgens mij was het traditie in zeer veel filialen dat er na werktijd nog bier werd gedronken.

Hoe dan ook, je gebruikt / consumeert producten van je werkgever zonder te betalen = vervreemding cq. diefstal. Oftewel een dringende reden voor ontslag. Als het gaat om een incident (d.w.z. één keer) dan vind ik de maatregel te zwaar, dan had het m.i. met een schriftelijke waarschuwing en een goed gesprek afgekund. In het andere geval vind ik de maatregel niet te zwaar. Vraag me trouwens af welke TL dit soort praktijken goedkeurt om de overuren te compenseren, die mogen ze wat mij betreft sowieso de laan uit sturen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_125695819
Heb zoiets ook wel eens meegemaakt toen ik bij McDonalds werkte.. Ze kregen een vermoeden dat werknemers uit de kassa stalen.. camera's opgehangen en niet veel later hadden we opeens een stuk of 10 collega's minder. Bleken ze op georganiseerde schaal uit de kassa te jatten. Some things never change :N
pi_125697065
Geen overuren uitbetalen is uitbuiting en misschien erger dan diefstal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')