Wel een hele oude foto...quote:
Welke doel heeft erdogan volgens jou dan?quote:Op zondag 17 maart 2013 01:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mijn oproep aan al die duizenden/ enkele Turken die donderdag gaan protesteren
Jullie willen donderdag gaan protesteren tegen Jeugdzorg Nederland. Deze demonstratie zal slechts leiden tot polarisatie en vergroting van datgene, wat in jullie ogen een probleem is. Jullie protesteren dan tegen een organisatie die jullie wensen graag in zou willen vullen. Ondanks hun wil, zijn zij niet in staat jullie probleem te verhelpen. Jullie zijn dat wel en daarom hoop ik dat er enkele naar deze oproep wil luisteren. Al is het er maar 1, dan leid deze demonstratie in elk geval nog naar iets positiefs.
Jeugdzorg wil namelijk maar wat graag Islamitische kinderen onder brengen bij Islamitische pleeggezinnen. Dat is niet omdat zij de Islam preferen of wenselijker achtten dan welke andere religie dan ook. Dat is ook niet omdat zij vinden dat kinderen het beste door 2 moeders/ vaders, of een vader of moeder opgevoed kan worden.
Nee, Jeugdzorg heeft maar 1 doel voor ogen en dat is: 'Wat is het beste voor het kind'?
En het grootste obstakel zijn voor hun vaak de middelen die daar voor beschikbaar zijn.
Als jullie dus vinden dat Islamitische kinderen door Islamitische pleeggezinnen zodat ze ook zo'n opvoeding krijgen.....meld je dan aan als pleeggezin.
Jullie zijn niet alleen vrij om die kinderen de opvoeding krijgen die jullie hen toewensen, het wordt zelfs toegejuicht door Jeugdzorg. En terecht, want als het in het belang is van het kind dan is dat altijd goed.
En Erdogan, als jij echt om het belang van kinderen als Yunus gaf, dan riep je op aan Turken waar ook ter wereld, om zich aan te melden als pleeggezin. Nederland zal jouw oproep dan steunen en daarmee bereik je veel meer dan jouw oproep tot polarisatie. Helaas ben ik bang dat jij andere doelen voor ogen hebt dan het belang van kinderen.
Met vriendelijke groet,
een bezorgde Fok!-user
mwhahahahah opnaaier. Hoeveel vrijwilligers heb je alquote:Op zondag 17 maart 2013 01:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mijn oproep aan al die duizenden/ enkele Turken die donderdag gaan protesteren
Jullie willen donderdag gaan protesteren tegen Jeugdzorg Nederland. Deze demonstratie zal slechts leiden tot polarisatie en vergroting van datgene, wat in jullie ogen een probleem is. Jullie protesteren dan tegen een organisatie die jullie wensen graag in zou willen vullen. Ondanks hun wil, zijn zij niet in staat jullie probleem te verhelpen. Jullie zijn dat wel en daarom hoop ik dat er enkele naar deze oproep wil luisteren. Al is het er maar 1, dan leid deze demonstratie in elk geval nog naar iets positiefs.
Jeugdzorg wil namelijk maar wat graag Islamitische kinderen onder brengen bij Islamitische pleeggezinnen. Dat is niet omdat zij de Islam preferen of wenselijker achtten dan welke andere religie dan ook. Dat is ook niet omdat zij vinden dat kinderen het beste door 2 moeders/ vaders, of een vader of moeder opgevoed kan worden.
Nee, Jeugdzorg heeft maar 1 doel voor ogen en dat is: 'Wat is het beste voor het kind'?
En het grootste obstakel zijn voor hun vaak de middelen die daar voor beschikbaar zijn.
Als jullie dus vinden dat Islamitische kinderen door Islamitische pleeggezinnen zodat ze ook zo'n opvoeding krijgen.....meld je dan aan als pleeggezin.
Jullie zijn niet alleen vrij om die kinderen de opvoeding krijgen die jullie hen toewensen, het wordt zelfs toegejuicht door Jeugdzorg. En terecht, want als het in het belang is van het kind dan is dat altijd goed.
En Erdogan, als jij echt om het belang van kinderen als Yunus gaf, dan riep je op aan Turken waar ook ter wereld, om zich aan te melden als pleeggezin. Nederland zal jouw oproep dan steunen en daarmee bereik je veel meer dan jouw oproep tot polarisatie. Helaas ben ik bang dat jij andere doelen voor ogen hebt dan het belang van kinderen.
Met vriendelijke groet,
een bezorgde Fok!-user
Stemmen trekken?quote:Op zondag 17 maart 2013 01:41 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Welke doel heeft erdogan volgens jou dan?
En ik weet ckr dat de merendeel van de turken zich meer turks voelt dan hollands..quote:Op zondag 17 maart 2013 01:42 schreef expans het volgende:
Lol en facepalm @ dat loyaliteits/dubbele paspoort gedoe wat nu overal ten sprake komt.
Alsof persoon A een beslissing kan nemen voor persoon B.
Alsof een stom papiertje wat je gebruikt op vakantie iets uitmaakt, het gaat om het gevoel en dat verander je echt niet.
Vind jij het niet kwalijk dat men een kind uit een gezin wil rukken waar het al 9 jaar gelukkig is?quote:Op zondag 17 maart 2013 01:43 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
En ik weet ckr dat de merendeel van de turken zich meer turks voelt dan hollands..
Welke stemmen? Hij is net verkozen tot premier vriend en hij hoeft dat niet te doen omdat heel het land op hem stemt.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:43 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Stemmen trekken?
Jouw held had dit nooit zo ver laten komen.
Jawel. Maar laten ze in ieder geval niet nog een keer zo'n fout maken...quote:Op zondag 17 maart 2013 01:44 schreef mootie het volgende:
[..]
Vind jij het niet kwalijk dat men een kind uit een gezin wil rukken waar het al 9 jaar gelukkig is?
Je kan mij niet wijsmaken dat dat in het belang van het kind is.
Erdogan wil alle Turken overal ter wereld onder zijn controle kunnen houden.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:41 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Welke doel heeft erdogan volgens jou dan?
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je zegt steeds "wij" en "ons" alsof je spreekt voor alle Turkse Nederlanders.
Je zou beter kunnen lobby'en in je omgeving en ervoor zorgen dat meer mensen zich aanmelden als pleegouder.
In plaats van jezelf op te laten naaien door domme nieuwsberichten, net als onze occho.
Ik ben nog brak en ben ook maar net begonnen met het lezen van deeltje 1 maar......quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
In Turkije zijn er ook homo's en ik wens kinderen honderd keer liever de NL jeudzorg met aardige lesbiennes toe dan een Turks weeshuis waar ook misbruik voorkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Tja, aan eenieder die dit wil verspreidden....graag.quote:
Ik zweef ertussen in. Die erdogan heeft turkije economisch van een ondergang verholpen. Over 30 jaar passeerd het duitsland qua economie (bron:golden sachs) maar hij is een islamist ( ik ook) maar dat heeft ook invloed op zijn manier van regeren en dat vind ik slecht. Turkije moet ULTRA seculier blijven. Dus ja en nee.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:46 schreef arjan1212 het volgende:
Wat is jou politieke voorkeur dan pscycoturko... de partij van Kemal Ataturk ?
Dat deed turkije al zonder erdogan dus wat jij zegt klopt niet...quote:Op zondag 17 maart 2013 01:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Erdogan wil alle Turken overal ter wereld onder zijn controle kunnen houden.
Of in ieder geval onder controle van de Turkse staat.
Laat ze joh. Hoe je went of keert: men heeft altijd wat negatiefs te zeggen over turkije. Maar ondertussen zitten ze wel op fok in istanbul of antalya onder de parasol met een glas raki...quote:
Wou je zeggen dat alle seculiere in turkije atheïsten zijn?quote:Op zondag 17 maart 2013 01:51 schreef arjan1212 het volgende:
een islamist die voor een seculiere staat is ? whehe
Iemand die het islam als geloof heeft...quote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 01:56 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Iemand die het islam als geloof heeft...
eh.. dat is een moslim... zie boven..quote:Op zondag 17 maart 2013 01:56 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Iemand die het islam als geloof heeft...
Als het over turken en turkije gaat is het wel wat vaker...krijgje als men feiten baseren op vooroordelen. ..quote:Op zondag 17 maart 2013 01:56 schreef sp3c het volgende:
aan het einde van de dag is er altijd wel iemand online die iets negatiefs te zeggen heeft over elk onderwerp
moet je je niet speciaal van gaan voelen ofzo
quote:Op zondag 17 maart 2013 01:55 schreef arjan1212 het volgende:
Islamisme of politieke islam is een verzameling van politieke ideologieën binnen de islam gebaseerd op een conservatieve, letterlijke (of 'literalistische') interpretatie van de Koran en de Hadith. De ideologie komt voort uit het islamitisch principe van tawhid, eenheid, en is daarmee tegen de scheiding van geloof en staat.
aldus wikipedia.
dus volgens mij dan. ben je geen islamist. maar gewoon een moslim
Weet ik, daarom zei ik er ook bij:quote:Op zondag 17 maart 2013 01:50 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Dat deed turkije al zonder erdogan dus wat jij zegt klopt niet...
quote:Of in ieder geval onder controle van de Turkse staat.
als ik een tientje kreeg voor elke groep die dat beweerde hier in NWS dan had ik nu zeker een paar duizend euroquote:Op zondag 17 maart 2013 01:58 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Als het over turken en turkije gaat is het wel wat vaker...krijgje als men feiten baseren op vooroordelen. ..
Ja. Niks mis mee tenzij je het gaat mixen met politiek. Maar als die gozer het waagt om turkije om te toveren tot een soort van iran... hahaha....dan heeft hij een groot probleem met de bevolking. Die accepteerd dat niet meer.quote:Op zondag 17 maart 2013 01:57 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
[..]
eh.. dat is een moslim... zie boven..
quote:Op zondag 17 maart 2013 02:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Weet ik, daarom zei ik er ook bij:
[..]
Oh. Ja dan ben ik geen islamist..quote:
Bal is rond..quote:
Jawel, maar ik zag het niet... vandaar die smiliequote:
quote:De oproep om donderdag in Rotterdam te protesteren tegen de opvang van Turkse kinderen bij Nederlandse homoseksuele pleeggezinnen, is ingetrokken. De initiatiefnemer laat op facebook weten dat het protest niet meer doorgaat.
Onder het account Cocuklarimiza Dokunma Hollanda werd eerder een evenementenpagina op facebook aangemaakt om tijdens het bezoek van de Turkse premier Erdogan te protesteren bij de islamitische universiteit in Rotterdam. Duizenden mensen lieten daarop weten aanwezig te zijn bij het protest.
Plotseling offline
Waarom de initiatiefnemer heeft besloten de oproep in te trekken, is niet duidelijk. De facebook-pagina is rond 21.40 uur offline gehaald.
Zaterdagochtend zei een woordvoerder van de politie dat de demonstratie niet officieel was aangemeld. Een woordvoerder van de gemeente Rotterdam liet zaterdagavond weten dat er geen contact is geweest met de organisator. Wel blijft de gemeente de situatie samen met de politie de komende dagen nauwlettend volgen.
Geert Wilders
Geert Wilders van de PVV zei zaterdag dat hij niet voor het verbieden van demonstraties is, maar dat dit in feite een demonstratie tegen Nederland wordt. De Turken die eraan meedoen falen in hun integratie, vindt Wilders: ,,Als ze massaal tegen Nederland en onze wetten, normen en waarden demonstreren, kunnen ze beter massaal het land uit richting Turkije gaan.''
Aanleiding voor alle ophef de zaak rond de 9-jarige Yunus, die door twee lesbische ouders wordt opgevoed. Veel Turken vinden dat ongepast.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)erdam-gaat-niet-door
Ik denk niet dat de meeste Turken die van plan waren om te gaan demonstreren nu thuis gaan blijven.quote:
Als ik het ene kant van het verhaal hoor (van de moeder) dan denk ik ook van:"gebeurt dit in nederland allemaal?" Maar hoe geloofwaardig is het wat ze zegt?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:25 schreef Oldie57 het volgende:
Achterlijke Turkse pers. Geen woord over het feit dat de natuurlijke moeder het kind als baby bijna had gedood.
Waarom vraagt de Turkse pers zich niet af waarom dat jongetje uit huis moest worden geplaatst? Zijn ze nou allemaal achterlijk of gehersenspoeld door dat gelul van Turkse eer en Islamitische waarheid? Imho zijn de Turken bezig zich sterk te vervreemden van Europa.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:07 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Als ik het ene kant van het verhaal hoor (van de moeder) dan denk ik ook van:"gebeurt dit in nederland allemaal?" Maar hoe geloofwaardig is het wat ze zegt?
En laten we eerlijk zijn, dit is wel de goede moment om kijkcijfers te trekken, geen verkeerde keus dus om het verhaal wat te dramatiseren om extra lijkcijfers te lokken, toch?
Een situatie die ik alleen maar kan toejuichen.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:11 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Waarom vraagt de Turkse pers zich niet af waarom dat jongetje uit huis moest worden geplaatst? Zijn ze nou allemaal achterlijk of gehersenspoeld door dat gelul van Turkse eer en Islamitische waarheid? Imho zijn de Turken bezig zich sterk te vervreemden van Europa.
1 antwoord: kijkcijfers. Zo dom zijn de turken ook weer niet. Men probeert gewoon kijkcijfers te lokken door éénzijdige verhaal te vertellen. Als ze nou ook jeugdzorg om reactie hadden gevraagd bijv, dan was het al wat "neutraler".quote:Op zondag 17 maart 2013 16:11 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Waarom vraagt de Turkse pers niet af waarom dat jongetje uit huis moest worden geplaatst? Zijn ze nou allemaal achterlijk of gehersenspoeld door dat gelul van Turkse eer en Islamitische waarheid? Imho zijn de Turken bezig zich sterk te vervreemden van Europa.
Haat of afkeer jegens turken ?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een situatie die ik alleen maar kan toejuichen.
Nee hoor, het zijn alleen gewoon geen Europeanen, het cultuurverschil is gewoon te groot om tot een goede samenwerking te komen. Overigens gaat die vlieger ook op voor Bulgaren, Roemenen, en meer van dat soort landen. Gedoemd te falen.quote:
Gedoemd te falen? Gaat al 10 jaar goed economisch in turkijr ( gemiddelde groei van 7% over 10 jaar)quote:Op zondag 17 maart 2013 16:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn alleen gewoon geen Europeanen, het cultuurverschil is gewoon te groot om tot een goede samenwerking te komen. Overigens gaat die vlieger ook op voor Bulgaren, Roemenen, en meer van dat soort landen. Gedoemd te falen.
Nou, kudos voor Turkije dan, waaruit blijkt dat ze Europa helemaal niet nodig hebben. Wij hen ook niet, dus waarom moeilijk gaan lopen doen?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:21 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Gedoemd te falen? Gaat al 10 jaar goed economisch in turkijr ( gemiddelde groei van 7% over 10 jaar)
Omdat ze toch elkaar nodig hebben denk ik...quote:Op zondag 17 maart 2013 16:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, kudos voor Turkije dan, waaruit blijkt dat ze Europa helemaal niet nodig hebben. Wij hen ook niet, dus waarom moeilijk gaan lopen doen?
Dat is de politiek. Erdogan wil meer dan een dikke vinger in de EU pap hebben.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, kudos voor Turkije dan, waaruit blijkt dat ze Europa helemaal niet nodig hebben. Wij hen ook niet, dus waarom moeilijk gaan lopen doen?
Klopt.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:03 schreef arjan1212 het volgende:
De verenigde staten willen dat Turkije lid word van de europese unie, om Turkije in het kamp van het 'vrije westen' te houden, zelfde reden dat Turkije lid is van Nato. En dat griekenland de euro heeft
Een tegenwicht aan Iran en Saoudi-Arabie
Geo-politiek
Dit is ook de reden dat Hosni Moebarak werd gesteund door de vs enz enz
Ik ben blij dat mijn geheugen langer dan 1 topic loopt. Vorige topic, nog geen 100 berichten terug:quote:Op zondag 17 maart 2013 16:26 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Omdat ze toch elkaar nodig hebben denk ik...
Wát is het nou?quote:Op zondag 17 maart 2013 00:20 schreef Psycoturko het volgende:
1. Turkije gaat niet en WILT niet de eu in.
Laten we het gewoon zo zeggen: ze houden elkaar gewoon aan het lijntje. De eu vroeger vooral maar nu ook turkije de eu ( doordat ze economisch geen heil meer inzien in de EU)quote:Op zondag 17 maart 2013 17:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ben blij dat mijn geheugen langer dan 1 topic loopt. Vorige topic, nog geen 100 berichten terug:
[..]
Wát is het nou?
zo goed mogelijke match? Ga weg man. Kijk, als er een tekort aan hetro's zijn, oké. Maar dat is er zeker niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:33 schreef Gia het volgende:
Vind het allemaal zo'n gezeur. Jeugdzorg probeert altijd een zo goed mogelijke match te zoeken voor pleegkinderen. Maar als er geen Turkse pleeggezinnen zijn, houdt het op. Om dan te gaan klagen dat het dan tenminste een islamitisch pleeggezin moet zijn, slaat nergens op.
Als een baby van een gereformeerd gezin in de pleegzorg komt, dan kijkt men ook niet naar het geloof. Een baby beleidt nog geen geloof. Is puur en onschuldig.
En erover vallen dat het lesbische ouders zijn, gaat me helemaal te ver. Dit is Nederland, hier hebben homo's,lesbo's dezelfde rechten als hetero's.
Niet mee eens?
Vertrek dan!
Je hebt nogal moeite met homolientjes valt mij steeds weer op. Ben je niet toevallig zelf een kasthomo?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:39 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
zo goed mogelijke match? Ga weg man. Kijk, als er een tekort aan hetro's zijn, oké. Maar dat is er zeker niet.
Het lijkt mij niet zo moeilijk. Turkije hoort (grotendeels) bij (Klein- of West-)Azië. De cultuurkloof die de Bosporus vormt is weer eens pijnlijk duidelijk geworden de afgelopen dagen. En dit zeg ik als fervente supporter van 'live and let live'.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:36 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Laten we het gewoon zo zeggen: ze houden elkaar gewoon aan het lijntje. De eu vroeger vooral maar nu ook turkije de eu ( doordat ze economisch geen heil meer inzien in de EU)
Jawel, er is een groot tekort aan pleeggezinnen.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:39 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
zo goed mogelijke match? Ga weg man. Kijk, als er een tekort aan hetro's zijn, oké. Maar dat is er zeker niet.
IK vraag mij wel af hoe anders dit is in bijvoorbeeld Polen of Hongarije.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:44 schreef superworm het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet zo moeilijk. Turkije hoort (grotendeels) bij (Klein- of West-)Azië. De cultuurkloof die de Bosporus vormt is weer eens pijnlijk duidelijk geworden de afgelopen dagen.
Dat is een ander verhaal. .quote:Op zondag 17 maart 2013 17:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Jawel, er is een groot tekort aan pleeggezinnen.
Ne het zelfde, zoniet, erger...quote:Op zondag 17 maart 2013 17:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
IK vraag mij wel af hoe anders dit is in bijvoorbeeld Polen of Hongarije.
Jep, mijn ouders zijn al meer dan 20 jaar eigenlijk continu pleegouders geweest, ik gok toch wel 15 tot 20 verschillende kinderen soms een paar maanden, vaak jarenlang onderdak geboden. Nu er weer een kamertje vrij kwam in ons ouderlijk huis (wegens succesvol opgevoed pleegkind die begeleid op zichzelf gaat wonen nu ie 18 is) gaven ze bij de pleegzorg aan dat ze wel weer openstonden voor een nieuwe 'match'. Een halve week later hadden ze al iemand gevonden, een half-Irakese jongen van 16. Komt volgende week langs om kennis te makenquote:Op zondag 17 maart 2013 17:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Jawel, er is een groot tekort aan pleeggezinnen.
Moeten we nu allemaal gaan lachen ofsoquote:Op zondag 17 maart 2013 17:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt nogal moeite met homolientjes valt mij steeds weer op. Ben je niet toevallig zelf een kasthomo?
Onzin. In Europa hebben we 3 grote cultuurstromingen van oudsher: Romaans, Germaans, Slavisch. Pas waar de Mongolen beginnen, na de Oeral, begint Azië. En bij de Bosporus, as said before.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
IK vraag mij wel af hoe anders dit is in bijvoorbeeld Polen of Hongarije.
Ik heb het over het standpunt wat betreft homoadoptie. Niet over de geografische aanduiding van Europa.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Onzin. In Europa hebben we 3 grote cultuurstromingen van oudsher: Romaans, Germaans, Slavisch. Pas waar de Mongolen beginnen, na de Oeral, begint Azië. En bij de Bosporus, as said before.
W.b. homoadoptie is er natuurlijk een kloof, maar iets minder geldt dat nog steeds ook voor Romaanse landen. Katholieken zijn toch echt vanuit Rome verspreid, daar geëvangeliseerd vanuit Romaanse, daarna Germaanse, ten slotte Slavische contreien. Het blijft een culturele eenheid - dat ze 50 jaar achterlopen, dat ligt eerder aan communisme dan aan katholicisme denk ik. Maar da's een andere discussie.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het over het standpunt wat betreft homoadoptie. Niet over de geografische aanduiding van Europa.
Verder is het een keuze om de Turken wel of niet tot Europeanen te rekenen waar al honderden jaren de meningen over verschillen. Het is echt niet een natuurwet ofzo.
Wat wel interessant is in deze, is dat homoseksualiteit in het Ottomaanse rijk in 18 nogwat is gedecriminaliseerd terwijl dat in Ierland echt kort geleden is gebeurd.
Dat is in Nederland geen matchingsvoorwaarde.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:39 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:48 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Moeten we nu allemaal gaan lachen ofso.
Het is geen grap, mannen die zich er fel tegen verzetten hebben vaak wat onderbewuste gevoelens die ze eng vinden om te duiden. Ik zou eens wat aan introspectie doen, misschien word je wel heel gelukkig met de resultaten.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:48 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Moeten we nu allemaal gaan lachen ofso.
Ze was in iedergeval geen sodomie plegende homoquote:Op zondag 17 maart 2013 15:25 schreef Oldie57 het volgende:
Achterlijke Turkse pers. Geen woord over het feit dat de natuurlijke moeder het kind als baby bijna had gedood.
Hij is het echt niet waard. Pro-discriminatie, tenzij het om hemzelf gaat natuurlijk.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:44 schreef Dr.Nikita het
volgende:
[..]
Je hebt nogal moeite met homolientjes valt mij steeds weer op. Ben je niet toevallig zelf een kasthomo?
Deze moeders ook niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ze was in iedergeval geen sodomie plegende homo
Gozer , zit je er nog steeds mee over mij standpunt? Ben je zelf homo ofsoquote:Op zondag 17 maart 2013 18:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij is het echt niet waard. Pro-discriminatie, tenzij het om hemzelf gaat natuurlijk.
Polen is altijd een behoorlijk en conservatief land geweest, alhoewel er ook in dit land veranderingen op komst is. Vorige maand werd de invoering van een geregistreerd partnerschap weliswaar weggestemd, maar slechts met een kleine meerderheid, 211 stemden voor en 228 tegen. De invoering van een geregistreerd partnerschap, was enkele jaren geleden zeker onder de Kaczynski regering onbespreekbaar. Maar de meeste Oost-Europese landen zijn wel tegen homohuwelijk-en adoptie.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het over het standpunt wat betreft homoadoptie. Niet over de geografische aanduiding van Europa.
Donder op joh. Ik weet zelf hoe ik in elkaar zit. Maar daar gaat deze topic volgens mij niet over.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is geen grap, mannen die zich er fel tegen verzetten hebben vaak wat onderbewuste gevoelens die ze eng vinden om te duiden. Ik zou eens wat aan introspectie doen, misschien word je wel heel gelukkig met de resultaten.
Ik ben Nederlander en ik hecht aan bepaalde normen en waarden in dit land.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:34 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Gozer , zit je er nog steeds mee over mij standpunt? Ben je zelf homo ofso
Ontkenningsfase?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:36 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Donder op joh. Ik weet zelf hoe ik in elkaar zit. Maar daar gaat deze topic volgens mij niet over.
Niet zo gepikeerd, praat over je gevoelens, mensen die jouw veroordelen op hoe je bent zijn het niet waard om aandacht aan te besteden!quote:Op zondag 17 maart 2013 19:36 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Donder op joh. Ik weet zelf hoe ik in elkaar zit. Maar daar gaat deze topic volgens mij niet over.
Maar hij heeft het zelf ook zo druk met veroordelen van anderen.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Niet zo gepikeerd, praat over je gevoelens, mensen die jouw veroordelen op hoe je bent zijn het niet waard om aandacht aan te besteden!
Er is een tekort aan pleeggezinnen, oké. Wanneer er weer een kind opgenomen kan worden in een pleeggezin dan wordt dat graag gewaardeerd. Maar om problemen zoals deze te voorkomen onder één hele bevolkingsgroep moet er toch zorgvuldiger gekeken worden naar andere pleeggezinnen wat weer de nadeel heeft dat zo'n kind langer in een tijdelijk gezin moet geplaatst worden.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met een tekort aan hetero's?
Nee, want het is al zorgvuldig. Deze problemen kan Turkije voorkomen door niet zo'n enorme tornado in een glas water te maken.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:42 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Er is een tekort aan pleeggezinnen, oké. Wanneer er weer een kind opgenomen kan worden in een pleeggezin dan wordt dat graag gewaardeerd. Maar om problemen zoals deze te voorkomen onder één hele bevolkingsgroep moet er toch zorgvuldiger gekeken worden naar andere pleeggezinnen wat weer de nadeel heeft dat zo'n kind langer in een tijdelijk gezin moet geplaatst worden.
quote:
quote:Een groot item lijkt de kwestie in Turkije overigens niet te zijn. Veel mensen kennen het verhaal niet, of hebben er alleen vaag over gehoord en willen er meer van weten voor ze een oordeel vellen.
Met zulke mensen als jou valt er niks te praten. Jij moet maar mijn standpunt respecteren en ook andersom. Dat je niet eens met mij bent betekend niet dat je mij mening gelijk de grond moet inboren.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ontkenningsfase?
Ga je moeder maar vast voorbereiden op het grote moment
Maar als hier een Poolse baby aan de ouderlijke macht wordt onttrokken, dan doen Poolse wetten helemaal niet ter zake. Dat kind kan prima naar een liefhebbend Nederlands homostel.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:34 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Polen is altijd een behoorlijk en conservatief land geweest, alhoewel er ook in dit land veranderingen op komst is. Vorige maand werd de invoering van een geregistreerd partnerschap weliswaar weggestemd, maar slechts met een kleine meerderheid, 211 stemden voor en 228 tegen. De invoering van een geregistreerd partnerschap, was enkele jaren geleden zeker onder de Kaczynski regering onbespreekbaar. Maar de meeste Oost-Europese landen zijn wel tegen homohuwelijk-en adoptie.
Hongarije zelf schijnt een van de meeste vriendelijke landen in het Oostblok te zijn jegens homo's.http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Hungary Ondanks de nieuwe grondwet die aangenomen is.
Jou probleem is gewoon je opvoeding. Jij hebt andere normen eb waarden meegekregen dan de turken. Drm begrijp je dit niet. Dus je kunt wel blijfen blaffen maar zonder de andere kant te begrijpen zal je deze onderwerp ook niet begrijpen.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee, want het is al zorgvuldig. Deze problemen kan Turkije voorkomen door niet zo'n enorme tornado in een glas water te maken.
Man man, leer Nederlands. Je bent soms niet te volgen, is het dan raar dat we je niet begrijpen.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:50 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Jou probleem is gewoon je opvoeding. Jij hebt andere normen eb waarden meegekregen dan de turken. Drm begrijp je dit niet. Dus je kunt wel blijfen blaffen maar zonder de andere kant te begrijpen zal je deze onderwerp ook niet begrijpen.
Wat heeft dat nou ermee te maken? Weetje wat? Mij zie je hier niet meer. Heletijd hetzelfde herhalen.... geen zin daar in.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Man man, leer Nederlands. Je bent soms niet te volgen, is het dan raar dat we je niet begrijpen.
Als Yunus zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit heeft en in Nederland bij jeugdzorg terecht komt, dan gelden gewoon de Nederlandse wetten en regels. Niet de Turkse, niet de islamitische, maar de Nederlandse.
Is hij alleen Turks, dan kan ik me voorstellen dat men probeert om familie op te sporen, waar hij naartoe zou kunnen, maar als die er niet zijn, dan wordt hij behandeld zoals elke andere baby in de jeugdzorg.
Inderdaad. Mooie oproep aan de Turkse PvdA achterban van Ozturk en Kuzu.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Kijk, DAT is dus de oplossing. Je verantwoordelijkheid nemen en je aanmelden als pleeggezin.
Goed gesproken heren Kuzo en Ozturk!
Hopelijk ook aan de rest van de Nederlandse Turkse bevolking.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Inderdaad. Mooie oproep aan de Turkse PvdA achterban van Ozturk en Kuzu.
Ik blijf blaffen omdat je weigert in te gaan op het werkelijke probleem:quote:Op zondag 17 maart 2013 19:50 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Jou probleem is gewoon je opvoeding. Jij hebt andere normen eb waarden meegekregen dan de turken. Drm begrijp je dit niet. Dus je kunt wel blijfen blaffen maar zonder de andere kant te begrijpen zal je deze onderwerp ook niet begrijpen.
Vond het ook een genuanceerd artikel. Dat zie je weleens anders bij GS.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_hand_met_de_t.html
GeenStijl legt de Turken in NL even uit, redelijk accuraat zelfs.
Terechte kritiek. Alleen een beetje onnodige bangmakerij op het eind.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_hand_met_de_t.html
GeenStijl legt de Turken in NL even uit, redelijk accuraat zelfs.
Deze vrouwen ook niet. De enige misdaad die zij hebben gepleegd is dat zij dit jongetje liefde hebben gegeven. De Turkse moeder daarentegen had dit kind bijna vermoord .... maar ja .... in de ogen van de Turken weegt het moslim-zijn zwaarder dan het mens-zijn.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ze was in iedergeval geen sodomie plegende homo
Onzin. Zo'n kind zou terecht komen bij een refo-pleeggezin.quote:Op maandag 18 maart 2013 05:45 schreef arjan1212 het volgende:
Zouden ze in Barneveld e.o ook niet in opstand komen als een refo kind bij moslims/hindoes of homo's word geplaats ?
...
quote:Turken lijken bepaald niet eensgezind in hun mening over het lot van de 9-jarige Yunus, die uit een Turks-Nederlands gezin bij lesbische pleegouders werd geplaatst. De kwestie wordt in Turkse media breed uitgemeten en de zaak dreigt een schaduw te werpen over het aanstaande bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan aan Nederland. De Nederlandse regering vindt dat Turkije zich er niet mee moet bemoeien. Sommige Turken maken zich vooral druk om het uiteenvallen van het gezin, anderen om het feit dat de pleegouders lesbisch zijn.
Een groot item lijkt de kwestie in Turkije overigens niet te zijn. Veel mensen kennen het verhaal niet, of hebben er alleen vaag over gehoord en willen er meer van weten voor ze een oordeel vellen.
Buschauffeur Tüncay Özmen (48, vader van drie kinderen) vraagt zich af of er wel genoeg is gedaan om het geweld in het gezin van Yunus te stoppen, maar veroordeelt het geweld scherp: 'In Turkije kan een kind ook bij zo'n gezin worden weggehaald. Dan wordt het kind in een tehuis geplaatst en neemt de staat de zorg over tot het 18 is.'
Dat Yunus bij Nederlandse lesbische ouders werd geplaatst, daarover haalt hij zijn schouders op. 'Dat maakt niet uit, als het maar een veilig gezin is. Maar ik vind in de eerste plaats dat een kind bij zijn eigen vader en moeder moet opgroeien. Je eigen familie is onvervangbaar.'
Hüseyin Üyar (43), die voor de douane werkt, is een stuk feller. Hij heeft over Yunus gehoord op TV. 'Het geweld is natuurlijk het allerergste. De Nederlandse staat heeft het recht een kind uit zo'n familie weg te halen, zonder twijfel. Maar wat ik niet snap, is dat het jongetje vervolgens bij zieke mensen is geplaatst. Dat is toch van de regen in de drup? Homoseksualiteit is een ziekte, dat doe je een kind niet aan.'
Filiz Keskin (33 en receptioniste) hoort het gesprek en komt informeren waar het over gaat. 'Helemaal mee eens', zegt ze nadat haar het geval is uitgelegd. 'Homoseksualiteit is afschuwelijk. Zijn er geen andere gezinnen? Turken, andere buitenlanders, Nederlanders? Dat is toch veel beter?'
Ook Ferhat (21, student en zelf homo) kent het geval Yunus niet, maar hij wordt enthousiast als hij erover hoort. 'Dus de Nederlandse staat plaatst een kind dat wordt mishandeld bij een lesbisch stel? Dat dat zomaar kan! In Nederland kunnen homo's ook trouwen toch? Wat een land! Ik vind het juist wel goed, zo leert een kind ook breder kijken dan zijn eigen cultuur, en hem zal in dat gezin ook wel respect voor vrouwen worden bijgebracht. Heel goed. Ik hoop dat Yunus gelukkig wordt.'
bron
Hij zei m.b.t. Zionisme: "crime against humanity". Als ik dat vertaal is het "misdaad tegen de mensheid".quote:Op maandag 18 maart 2013 06:48 schreef De_Guidance het volgende:
Klopt weer allemaal geen reet van. Maar goed, Telegraaf.
Nergens is gesteld dat door Erdogan dat streven naar een Joodse staat een misdaad is bijvoorbeeld.
Zionisme heeft hij inderdaad zo genoemd net als anti-semitisme.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hij zei m.b.t. Zionisme: "crime against humanity". Als ik dat vertaal is het "misdaad tegen de mensheid".
http://www.worldjewishcon(...)me_against_humanity_
Maar het is toch heel bizar om tegen je eigen volk te zeggen dat het beter is om niet te assimileren in andere landen? Het lijkt mij een normaal proces dat jij je simpelweg aanpast aan het land waar jij komt te wonen en als iemand dat onnodig/schadelijk vindt, vraag ik mij af wat zo'n persoon hier nog te zoeken heeft.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zionisme heeft hij inderdaad zo genoemd net als anti-semitisme.
Is heel wat anders dan zeggen dat een Joodse staat niet mag.
Het kan heel goed slaan op de expansiedrift en bijvoorbeeld wat de kolonisten doen.
(Verder ben ik het niet eens met hem, maar wat er wordt gezegd is nogal overdreven. Dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren is gewoon onzin. Hij zei juist dat ze dat wel moesten doen, maar niet moeten assimileren. Nu kun je het daar ook mee oneens zijn, maar is toch iets heel anders. )
Jouw haat zit diep. En wat een eng berichtje is dit weer. Geschreven uit angst en agressie.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:02 schreef Nielsch het volgende:
De haat onder in Nederland wonende Turken en Marokkanen tegen Nederland en Nederlanders zit diep, heel diep, en is wijdverspreid. Die Facebookpagina en tweets tonen dat wederom aan. De wekelijkse verkrachtingen, overvallen, mishandelingen en scheldpartijen ook. Helaas wordt je nog steeds belachelijk gemaakt door idioten als je hier iets over opmerkt of opkomt voor je zus, dochter, moeder of andere landgenoten waar de Turkjes en Marokkanen dagelijks op schijten. Dan ben je een racist, of reageer je vanuit je onderbuik.
Als die wat aan tonen is dat vooral simpele zielen denken in hokjes en problemen denken te kunnen koppelen aan afkomst. Voel je dus vooral niet verheven boven hen.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:02 schreef Nielsch het volgende:
Die Facebookpagina en tweets tonen dat wederom aan.
quote:Op maandag 18 maart 2013 09:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Als die wat aan tonen is dat vooral simpele zielen denken in hokjes en problemen denken te kunnen koppelen aan afkomst. Voel je dus vooral niet verheven boven hen.
''De toespraak van de Turkse premier Erdogan zondag in Düsseldorf is in Duitsland niet goed gevallen. Vooral zijn uitspraak dat Turkse kinderen eerst hun eigen taal en dan pas Duits moeten leren, riep weerstand op.''quote:Op maandag 18 maart 2013 09:08 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar het is toch heel bizar om tegen je eigen volk te zeggen dat het beter is om niet te assimileren in andere landen? Het lijkt mij een normaal proces dat jij je simpelweg aanpast aan het land waar jij komt te wonen en als iemand dat onnodig/schadelijk vindt, vraag ik mij af wat zo'n persoon hier nog te zoeken heeft.
Ik lees ook dat hij heeft gezegd dat Turkse kinderen in het buitenland alsnog eerst Turks moeten leren en daarna pas de taal van het desbetreffende land. En nu ik nadenk: zo gebeurt het vaak ook.
Is die man wel helemaal goed in zijn hoofd?
Oproepen om niet te assimileren maar wel te integreren. Het past niet echt. Ik vind wel dat hij zichzelf en daarmee Turkije (hoewel veel Turken ook zo'n denkwijze hebben) voor schut zet.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:16 schreef De_Guidance het volgende:
Het is ook een gekke uitspraak Ziba, maar ik vind het ook absurd dat in kranten staat dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren, terwijl het tegenovergestelde waar is.
Ja, dat is toch redelijk gestoord? Als ik hem was zou ik mij doodschamen dat er zoveel Turken overal en nergens wonen ipv in het land van herkomst. En dan ook nog kritiek hebben en zulke vreemde uitspraken.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
''De toespraak van de Turkse premier Erdogan zondag in Düsseldorf is in Duitsland niet goed gevallen. Vooral zijn uitspraak dat Turkse kinderen eerst hun eigen taal en dan pas Duits moeten leren, riep weerstand op.''
http://www.duitslandweb.n(...)en-in-duitsland.html
Waarom zou hij zich daarvoor moeten doodschamen?quote:Op maandag 18 maart 2013 09:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, dat is toch redelijk gestoord? Als ik hem was zou ik mij doodschamen dat er zoveel Turken overal en nergens wonen ipv in het land van herkomst. En dan ook nog kritiek hebben en zulke vreemde uitspraken.
Omdat hij kritiek heeft en ook nog eens vreemde uitspraken. Zorg dan dat je eigen mensen in het eigen land willen/kunnen wonen, heb je ook niets te klagen. Zo niet: vanwaar onnodig kritiek? Zeer ongepast.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom zou hij zich daarvoor moeten doodschamen?
Zionisme is het streven naar een Joodse Staat. Het is het fundament waar de staat Israel op is gebouwd.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zionisme heeft hij inderdaad zo genoemd net als anti-semitisme.
Is heel wat anders dan zeggen dat een Joodse staat niet mag.
Het kan heel goed slaan op de expansiedrift en bijvoorbeeld wat de kolonisten doen.
(Verder ben ik het niet eens met hem, maar wat er wordt gezegd is nogal overdreven. Dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren is gewoon onzin. Hij zei juist dat ze dat wel moesten doen, maar niet moeten assimileren. Nu kun je het daar ook mee oneens zijn, maar is toch iets heel anders. )
Ah op die manier.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:29 schreef Ziba het volgende:
[..]
Omdat hij kritiek heeft en ook nog eens vreemde uitspraken. Zorg dan dat je eigen mensen in het eigen land willen/kunnen wonen, heb je ook niets te klagen. Zo niet: vanwaar onnodig kritiek? Zeer ongepast.
Tevens zegt hij dat zionisme een misdaad tegen de menselijkheid is. In 1 zin samen met onder anderequote:Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef De_Guidance het volgende:
Erdogan zegt dat anti-semitisme een misdaad is tegen de menselijkheid.
Daaruit concludeer ik dat hij niet racistisch is tegenover Joden.
Dat er op wazige blogjes rare "quotes" van hem rondgaan is geen bewijs.
Nee hoor, ik denk dat ik prima kennis van zaken heb wat hem betreft.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tevens zegt hij dat zionisme een misdaad tegen de menselijkheid is. In 1 zin samen met onder andere
het facisme.
En werkelijkheid: ''wazige blogjes''![]()
Jij leest niet veel nieuws geloof ik.
Ik ben bang dat je je beeld over Erdogan flink moet bijstellen.
Teksten over homo's, Nederland en bureau Jeugdzorg die net zo debiel en kwetsend zullen zijn als jouw sig.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:41 schreef stopnaald het volgende:
Maar wat gaan ze nou in jezusnaam op die borden zetten? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
Oké dan. Bizar, maar oké.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Teksten over homo's, Nederland en bureau Jeugdzorg die net zo debiel en kwetsend zullen zijn als jouw sig.
Vet van mij. Moet je teleurstellen, we hebben hier in de marinestad een hoop verschillende groepen, maar de moslims zijn beslist ondervertegenwoordigd. We hebben bijv. verschillende kerken, zelfs een hindoetempel en jehova's getuigen, maar voor zover ik weet geen moskee. Geldt voor de hele noordkop, van pak 'm beet Schagen tot aan Wieringen en inclusief Texel. Tis hier sws dun bevolkt (buiten de steden dan).quote:Op maandag 18 maart 2013 11:48 schreef Gia het volgende:
Nu komen er ineens allemaal islamitische pleegouders naar voren. Prima hoor!
Maar wat vind je ervan als een Turks jongetje van een jaar of 6 vanuit Zuid Limburg moet verhuizen naar Den Helder, omdat alleen daar een islamitisch plekje vrij is?
Vriendjes kwijt, andere omgeving, vreemde ouders, misschien wel veel strikter in de leer dan zijn eigen ouders.
En ik heb geloof ik geen antwoord gekregen op de vraag waarom het niet erg is als kinderen in het eigen land uitsluitend bij vrouwen wonen en worden opgevoed. Moeder, tante, oma. De mannen werken in Nederland aan de opbouw AOW.
Dan is er toch ook geen vaderfiguur!?
Ah, goed dat je dat zegt. Ik ken jou als user niet, dus neem ik zo'n sig gewoon zoals hij er staat. Misschien kan je overwegen om je sig dan te verduidelijken of aan te vullen met een link om verkeerde interpretaties te voorkomen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Oké dan. Bizar, maar oké.
Btw die sig is maar een geintje. Een variatie op Ciccero en was een reactie op een moslim-user die wel heel opzichtig met de discriminatiekaart liep te zwaaien. Dat was maaaaaanden terug en ik was die hele sig simpelweg vergeten. Jij bent de eerste die er wat over zegt. Voor alle duidelijkheid: nee, mekka hoeft wmb niet plat, maar ik wil wel de vrijheid hebben om zo'n opmerking te mogen maken.
Doe maar een suggestie. En ik moet ietwat beschaamd toegeven dat ik niet weet hoe ik een link zou moeten plaatsen (in die sig dus).quote:Op maandag 18 maart 2013 11:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ah, goed dat je dat zegt. Ik ken jou als user niet, dus neem ik zo'n sig gewoon zoals hij er staat. Misschien kan je overwegen om je sig dan te verduidelijken of aan te vullen met een link om verkeerde interpretaties te voorkomen.
http://www.joop.nl/leven/(...)_yunus_demonstratie/quote:Een van de gangmakers achter de Facebook-campagne tegen de pleegouders van Yunus, is een aanhanger van de beruchte extreem-rechtse Turkse organisatie Grijze Wolven.
Cato bedoel je, neem ik aan Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Btw die sig is maar een geintje. Een variatie op Ciccero en was een reactie op een moslim-user die wel heel opzichtig met de discriminatiekaart liep te zwaaien. Dat was maaaaaanden terug en ik was die hele sig simpelweg vergeten. Jij bent de eerste die er wat over zegt. Voor alle duidelijkheid: nee, mekka hoeft wmb niet plat, maar ik wil wel de vrijheid hebben om zo'n opmerking te mogen maken.
quote:Op maandag 18 maart 2013 11:54 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Btw die sig is maar een geintje. Een variatie op Ciccero Cato de Oudere en was een reactie op een moslim-user die wel heel opzichtig met de discriminatiekaart liep te zwaaien. Dat was maaaaaanden terug en ik was die hele sig simpelweg vergeten. Jij bent de eerste die er wat over zegt. Voor alle duidelijkheid: nee, mekka hoeft wmb niet plat, maar ik wil wel de vrijheid hebben om zo'n opmerking te mogen maken.
De turkse kanaal ATV zender is van de familie van Erdogan.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tunahan Kuzu
Stop de verontwaardiging, neem verantwoordelijkheid
Enorme commotie in de Turks-Nederlandse gemeenschap over jeugdzorg en pleegzorg in Nederland. Veroorzaakt door een serie aan eenzijdige reportages op de Turkse zender ATV. Opgeschud door uitspraken van politici. Bemoeilijkt doordat bemoeienis in binnenlandse aangelegenheden aan de orde wordt gesteld. Onder spanning gezet vanwege een bezoek van de Turkse premier aan Nederland. Opgepakt door Nederlandse media. Versneld door social media. Oplopende emoties. Afnemend ratio. Verminderd relativeringsvermogen. Helaas zijn dit de kenmerken van de heftige discussie over jeugdzorg en pleegzorg in Nederland. Wie heeft het over de inhoud?
https://www.facebook.com/(...)eater%C2%ACif_t=like
Inderdaad Cato, klein foutje van mij. Was met meerdere dingen tegelijk bezig.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Cato bedoel je, neem ik aan Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Ik had de referentie wel meteen door maar we kunnen niet allemaal klassiek geschoold zijn natuurlijk.
Dat verklaart een hoop.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:12 schreef savas198520 het volgende:
[..]
De turkse kanaal ATV zender is van de familie van Erdogan.
Klopt!. en het bizarre is de schoonzoon heeft een rente loze lening gekregen van de bank/staat om het te kopen.quote:
En nog gekker: mensen die dat dan vervolgens de pleegouders verwijten. Je verzint het niet, maar het gebeurt gewoon. Hier op Fok...quote:Op maandag 18 maart 2013 22:58 schreef alors het volgende:
Grootste verliezer is wel dat kind en zijn pleegouders die op de vlucht moeten door deze waanzin. Ik zag ook dat die Turkse zender ze was gevolgd en had gefilmd. Walgelijke sensatie over de rug van een kind.
quote:Op maandag 18 maart 2013 22:35 schreef Bombshell het volgende:
Gaat het nu nog door of niet? Kunnen de turkies zich ook weer even belangrijk voelen. Ze kunnen zich nog lelijk in de vingers gaan snijden als ze echt een te grote bek krijgen. 400.000 turken tegen 15 miljoen nederlanders, ik weet wel wie er gaat winnen.
quote:Op maandag 18 maart 2013 22:54 schreef sp3c het volgende:
niemand gaat winnen, koning Erdogan komt op bezoek, er staan een paar 100 man te roeptoeteren en not a fuck was given that day
En zoals je ziet in dat topic zijn er ook nog eens heel wat Nederlanders die net zo denken.quote:Op maandag 18 maart 2013 23:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
En nog gekker: mensen die dat dan vervolgens de pleegouders verwijten. Je verzint het niet, maar het gebeurt gewoon. Hier op Fok...
Turken die in Nederland (willen) wonen, zullen moeten snappen dat hier Nederlandse wet- en regelgeving geldt. De opvattingen van allerlei groepen mensen, waaronder ook die van moslims, zijn ondergeschikt aan die wet- en regelgeving.
quote:Op maandag 18 maart 2013 23:07 schreef Boldface het volgende:
[..]
En nog gekker: mensen die dat dan vervolgens de pleegouders verwijten. Je verzint het niet, maar het gebeurt gewoon. Hier op Fok...
Turken die in Nederland (willen) wonen, zullen moeten snappen dat hier Nederlandse wet- en regelgeving geldt. De opvattingen van allerlei groepen mensen, waaronder ook die van moslims, zijn ondergeschikt aan die wet- en regelgeving.
Eigenlijk hoop ik dat ie gewoon helemaal niet meer komt...quote:De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan brengt donderdag geen bezoek aan de Islamitische Universiteit in Rotterdam. Dat heeft de Turkse ambassade dinsdag meegedeeld, meldt algemeen secretaris van de universiteit Ahmet Dundar. Een reden voor de annulering is niet gegeven.
De secretaris noemt het bericht teleurstellend, omdat de universiteit al druk bezig was met voorbereidingswerkzaamheden voor Erdogans komst, onder meer in verband met beveiliging.
Het bezoek stond al een tijd gepland, maar na de ophef rondom de 9 -jarige Yunus en zijn lesbische pleegmoeders werd het bezoek twijfelachtig. De universiteit liet maandag nog weten erop te rekenen dat de Turkse premier de instelling gewoon zou bezoeken.
Wake up uit je geile droom.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand bevestigen dat Yolanthe en Wesley in Istanbul drie zeventienjarige lesbische Turkse meisjes gaan adopteren?
Heeft geen haast.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:42 schreef De_Guidance het volgende:
God wat is de Telegraaf weer debiel bezig. "Overal in Nederland woedende menigten"
In de oorlog waren ze ook al fout
En Manager je krijgt nog antwoord maar ik wil het niet afraffelen dus in het weekend denk ik.
Nee, sommige kranten berichten er niet over of gebruiken andere woorden. Grote uitzondering is de Telegraaf alleen niet. Gaat mij ook meer om de inhoud dan de woordkeus. Woedende menigte is inderdaad tendentieus. Jeugdzorg vreest alleen wel voor hun veiligheid en dat is wel zorgwekkend.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:53 schreef De_Guidance het volgende:
Hebben alle kranten het over "woendende menigten in heel Nederland" ?
Vrij triest gesteld met de Nederlandse media dan. Ze doen niet onder voor ATV.
Precies zoals ik het zeg: in dit specifieke geval zijn die 2 woorden tendentieus volgens mij. Wat verder niets aan het bericht afdoet, ik vind de inhoud vele malen belangrijker dan die 2 woordjes, dus daar ga ik verder niet over mierenneuken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:13 schreef De_Guidance het volgende:
Dus mijn klacht over olie op het vuur gooien met absurde bewoordingen over de Telegraaf is terecht.
Prima, lekker laten protesteren dat stelletje schreeuwlelijken en dan 's avonds weer zoet naar huis, hebben we dat ook weer gehad........quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Boze Turken de straat op
Overal in het land blijken boze Turken protesten op touw te zetten tegen de opvang van Turkse pleegkinderen bij homoparen en christelijke gezinnen.
Naast de eerder aangekondigde demonstratie bij de Islamitische Universiteit in Rotterdam is er een dag later een actie gepland bij het hoofdkantoor van Bureau Jeugdzorg Flevoland in Lelystad.
En ook in Den Haag, waar het veelbesproken 9-jarige pleegkind Yunus tot recent woonde voor hij met zijn twee moeders en twee pleegbroertjes moest onderduiken, wordt de kans groot geacht dat een woedende menigte zich verzamelt. „Gezien alle ophef houden we daar rekening mee”, reageert een zegsvrouw van Bureau Jeugdzorg Haaglanden.
Lokale autoriteiten bereiden zich op alles voor. Demonstranten hebben geen vergunning nodig, maar moeten wel een officiële aankondiging doen. Dat is voor het via Facebook georganiseerde protest in Rotterdam nog steeds niet gebeurd. „De politie houdt met alle scenario’s rekening”, reageert burgemeester Aboutaleb via zijn woordvoerder.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_de_straat_op__.html
Het is gewoon een kutkrant vind ik met een belabberd niveau en die altijd gevaarlijke relletjes wil aanwakkeren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg: in dit specifieke geval zijn die 2 woorden tendentieus volgens mij. Wat verder niets aan het bericht afdoet, ik vind de inhoud vele malen belangrijker dan die 2 woordjes, dus daar ga ik verder niet over mierenneuken.
En ik heb het niet over jou, maar mensen die alleen reageren met ' Telegraaf' , die mogen wat mij betreft iets overkomen wat ik hier niet ga vertellen. Heb recent al een note erbij gekregen
.
Ach de Telegraaf is al fout vanaf de oorlog, dat weet iedereen toch?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is gewoon een kutkrant vind ik met een belabberd niveau en die altijd gevaarlijke relletjes wil aanwakkeren.
Ook toen met dat Molukkers versus Marokkanen. Volgens de Telegraaf zou er toen een burgeroorlog uitbreken en zouden Marokkanen uit heel Nederland komen naar die plek.
Vind ik gewoon een heel trieste wijze van opereren voor een krant. We kunnen hierover van mening verschillen.
Kan niet kloppen, moslima's zijn nooit lesbisch.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand bevestigen dat Yolanthe en Wesley in Istanbul drie zeventienjarige lesbische Turkse meisjes gaan adopteren?
tot het joch 18 is is hij technisch gezien van de pleegoudersquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:13 schreef Gia het volgende:
Ze doen net alsof Yunus Turks bezit is. Het kind is van zichzelf en verder van niemand anders.
Als Yunus besluit jehova te worden, moet hij dat lekker zelf weten, bijvoorbeeld.
tot hij volwassen is is hij technisch gezien van de voogd. Dat kan soms gewoon jeugdzorg zelf zijn. Het is wel mogelijk meen ik om als kind zelf eerder stappen te mogen ondernemen via de rechter vanaf 16 jaar en ouder. Maar pin me er niet op vast.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
tot het joch 18 is is hij technisch gezien van de pleegouders
Ik zie dat anders. Heb mijn eigen kinderen nooit als eigendom gezien, maar als autonome individuen, die je moet begeleiden tot nette, sociale burgers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:30 schreef sp3c het volgende:
tot het joch 18 is is hij technisch gezien van de pleegouders
Oh ja, morgen al. Men zou er een cameraploeg op af moeten sturen en alles rechtstreeks uitzenden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:30 schreef fonkeymonkey het volgende:
Nog een dag voor Project allahsnekbarrrr in r'dam
![]()
![]()
Of wel ,worden ze allemaal opgepakt, hebbon wij voorlopig geen last meer van ze.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh ja, morgen al. Men zou er een cameraploeg op af moeten sturen en alles rechtstreeks uitzenden.
Maar goed, laten we hopen dat het rustig blijft en er geen rellen van komen.
Mwa, van Turken hebben we over het algemeen niet zoveel last. Niet meer dan van Nederlands straattuig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:49 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
Of wel ,worden ze allemaal opgepakt, hebbon wij voorlopig geen last meer van ze.
Op meerdere plaatsen in het land.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:41 schreef De_Guidance het volgende:
En nu is het weer in Lelystad. Waar is het nou?
Ik hoop met je mee ......quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:36 schreef De_Guidance het volgende:
Er gaat heel weinig gebeuren.
Ik gok een paar honderd man en evenveel journalisten.
Nee, ook Lelystad. Evenals Rotterdam en nog een aantal andere Nederlandse plaatsen. En België niet te vergeten. Ook Lelystad dus, niet alleen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:56 schreef Baghdaddy het volgende:
Toch wel Lelystad dus:
Duizend Turken verwacht bij protest tegen pleegzorg
http://www.nu.nl/binnenla(...)otest-pleegzorg.html
quote:De biologische ouders van Yunus hebben niets tegen de seksuele geaardheid van de pleegouders van het jongetje van Turkse afkomst. De advocaat van de ouders heeft dat de dag voor het bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan benadrukt.
Volgens de advocaat hebben de ouders alleen gewild dat hun zoontje bij een pleeggezin terechtkwam 'waar tegemoet zou worden gekomen aan de identiteit van Yunus en henzelf'. Zo wilden ze voorkomen dat Yunus vervreemd of onthecht zou raken van zijn familie.
Volgens de advocaat keren de ouders zich dan ook niet tegen Nederlandse waarden, waar ze zich juist verbonden mee zouden voelen, net als met hun Turkse identiteit.
De biologische ouders van Yunus wonen in Nederland, met twee van hun drie kinderen. De oudste twee zijn in 2007 teruggeplaatst vanuit pleegzorg. De zaak is opnieuw onder de aandacht gekomen door het bezoek van premier Erdogan, die donderdag in Nederland is. Vrijdag is een Turks protest in Lelystad tegen het jeugdzorgbeleid in Nederland.
De ouders van Yunus zien dit als een 'steun aan hun strijd', aldus de advocaat tegen het ANP. Of de ouders van Yunus zelf ook gaan demonstreren, wilde hij niet zeggen.
Islamitische Universiteit dicht
De Islamitische Universiteit in Rotterdam blijft donderdag dicht wegens een mogelijke demonstratie van boze Turken, meldt RTV Rijnmond. Aanleiding voor het mogelijke protest is de ophef, die in Turkije is ontstaan over Yunus. Op Facebook werd opgeroepen om te demonstreren bij de Islamitische Universiteit.
http://www.volkskrant.nl/(...)egouders-Yunus.dhtml
bronquote:Hof gaf Turkse moeder Yunus gelijk
Yunus en zijn biologische moeder
Nasrullah Advocaten
Toegevoegd: woensdag 20 mrt 2013, 18:23
Update: woensdag 20 mrt 2013, 19:03
Om het Turkse pleegkind Yunus is een jarenlange juridische strijd gevoerd tussen zijn biologische ouders en Bureau Jeugdzorg. Daarbij zijn de Turkse ouders één keer in het gelijk gesteld.
Advocaat Nasrullah van de Turkse ouders van Yunus zegt dat het een "bewuste keuze" was van Bureau Jeugdzorg om na 2007 door te gaan met procederen. De uitspraak dat Yunus terug moest naar zijn ouders is volgens de advocaat door jeugdzorg "aan zijn laars gelapt."
Yunus werd in 2007 door het gerechtshof in Den Haag toegewezen aan zijn biologische ouders. Het Hof oordeelde toen dat Jeugdzorg onvoldoende had aangetoond dat de biologische moeder van Yunus niet in staat was voor de jongen te zorgen. Bovendien was volgens het Hof niet aannemelijk gemaakt dat de ouders van Yunus hun kinderen mishandeld hebben. Dat vermoeden was in 2004 de reden om de kinderen uit huis te plaatsen.
Reactie Jeugdzorg
Jeugdzorg stelt in een reactie dat Yunus als baby van vier maanden met ernstig onverklaarbaar letsel in een ziekenhuis werd opgenomen. In 2007 was volgens een deskundige niet meer vast te stellen of dat het gevolg was van mishandeling, zegt Jeugdzorg. Jeugdzorg bleef naar eigen zeggen bezorgd over de veiligheid van Yunus en procedeerde daarom door. Ook stelt Jeugdzorg dat de ouders stelselmatig bleven weigeren om mee te werken aan een terugplaatsingsonderzoek.
In 2010 oordeelde de rechter dat de jongen niet terug hoefde naar zijn biologische ouders, die inmiddels weer in Turkije woonden. De reden zou zijn geweest dat hij al in Nederland geworteld was.
De 9-jarige Yunus woont al vrijwel zijn hele leven bij twee lesbische pleegmoeders. De biologische moeder van Yunus heeft daar in de Turkse media haar beklag over gedaan. In Turkije heerste daar sindsdien grote verontwaardiging over.
Seksuele gerichtheid
In een verklaring schrijft advocaat Nasrullah van de biologische ouders van Yunus dat "zij nimmer de intentie hebben gehad om tegen de seksuele gerichtheid van de pleegouders van Yunus te ageren."
In de verklaring staat verder dat de ouders zich net zo verbonden voelen met de Nederlandse normen en waarden als met hun Turkse identiteit.
En die regering heeft nog steeds die Reapers niet gekocht...quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:30 schreef fonkeymonkey het volgende:
Nog een dag voor Project allahsnekbarrrr in r'dam
![]()
![]()
Dit werpt een heel nieuw licht op de zaak. Ik gun het Rutte van harte dat hij aan Erdogan mag gaan uitleggen hoe goed en zorgvuldig jeugdzorg te werk gaatquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:22 schreef expans het volgende:
Dit artikel werpt er meer licht op; bron
Sultan Borstelsnorquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:59 schreef Bombshell het volgende:
Morgen komt de Grote Erdogan ons, de ongelovige varkens, vertellen hoe wij ons leven moeten leiden!!
Dossier Yunus ligt op straatquote:Op donderdag 21 maart 2013 00:32 schreef polderturk het volgende:
<knip>
http://www.volkskrant.nl/(...)-steken-vallen.dhtml
bronquote:Moslimclubs nemen afstand van kritiek
Iedereen die morgen tijdens het bliksembezoek van premier Erdogan gaat demonstreren tegen de jeugdzorg, kan zich volgens het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) beter aanmelden als pleeggezin.
„Het is heel erg makkelijk om kritiek te uiten. We kunnen wel met z’n allen gaan schreeuwen, maar er is al een algemeen tekort aan pleeggezinnen in Nederland”, stelt jongerenimam en CMO-woordvoerder Yassin Elforkani. De aangekondigde protesten in het land verbeteren de zaak volgens hem niet: „Ik begrijp de woede, maar zo lossen we de problemen niet op. Nu gaat het over Yunus en over twee dagen is er weer een ander geval. Wat echt helpt, is als mensen zich aanmelden als pleeggezin.”
De organisatie, die ongeveer 500.000 moslims en ruim 350 moskeeën in Nederland vertegenwoordigt, distantieert zich van alle commotie. „Kinderen worden uit huis geplaatst door de rechter omdat ze een warm en veilig gezin nodig hebben en daar hebben we een goed systeem voor”, aldus Elforkani. „Wel roepen we jeugdzorginstellingen op om meer aandacht voor etnisch religieuze groepen te hebben.”
CMO stelt dat het gebrek aan Turkse, Marokkaanse en islamitische pleeggezinnen een probleem is dat al jaren speelt.
„Het zou helpen als er nog eens kritisch gekeken wordt om hier iets aan te doen. Zo zijn de voorwaarden om pleeggezin te worden behoorlijk heftig, de drempel ligt daardoor erg hoog. Er moet een heel pakket aan informatie worden ingevuld en er is soms een taalbarrière. Strenge regels zijn natuurlijk nodig, het zou alleen beter zijn als de procedure wat makkelijker te behappen is dan nu.”
Overigens heeft de ophef over de zaak-Yunus al voor tientallen extra aanmeldingen van moslims bij pleegzorginstellingen gezorgd. De lokale politieke partij Islam Democraten wil dat de gemeente Den Haag actief moskeeën gaat ondersteunen om meer pleegouders te werven. Yunus woonde in de hofstad tot hij met zijn moeders moest onderduiken.
De organisatie, die ongeveer 500.000 moslims en ruim 350 moskeeën in Nederland vertegenwoordigt, distantieert zich van alle commotie. „Kinderen worden uit huis geplaatst door de rechter omdat ze een warm en veilig gezin nodig hebben en daar hebben we een goed systeem voor”, aldus Elforkani. „Wel roepen we jeugdzorginstellingen op om meer aandacht voor etnisch religieuze groepen te hebben.”quote:
En op een enkeling na vinden de autochtonen het prima dat Islamitische kinderen aan Islamitische pleeggezinnen worden toegewezen. Ze moeten er alleen wel zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Prima!
Altijd tof om te zien dat het overgrote merendeel van een bepaalde allochtone bevolkingsgroep er doorgaans toch blijk van geeft de bovenkamer te gebruiken.
Dat is natuurlijk ook de algehele oorzaak van dit gedoe. De eisen die aan pleeggezinnen worden gesteld zijn best hoog, maar daar is uiteraard ook een goede reden voor. Maar goed dat er zoveel extra aanmeldingen zijn van moslims, hopelijk komen ze allemaal door de selectie heen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En op een enkeling na vinden de autochtonen het prima dat Islamitische kinderen aan Islamitische pleeggezinnen worden toegewezen. Ze moeten er alleen wel zijn natuurlijk.
Dat is noodopvang door tijdelijke pleeggezinnen. Er zijn er die elke maand wel tijdelijk een nieuw kind toegewezen krijgen. Maar een pleeggezin voor de langere duur is beter, ja.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:39 schreef sp3c het volgende:
lijkt me zelfs verstandiger om een Turks kind bij een Turkse familie te plaatsen
of een donker kindje bij een donkere familie
voorkomt vervelende vragen
maar dan moeten ze er idd wel zijn, het moet niet zo zijn dat er pleeggezinnen beschikbaar zijn terwijl zo'n kindje in een soort asiel zit te wachten tot er pleegouders zich aanmelden die er uiterlijk een beetje op lijken
"Trek eens aan mijn vinger."quote:
Oh sorry, ik lees de Telegraaf.quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:23 schreef sp3c het volgende:
die waren er niet
stel niet van die domme vragen
quote:Op donderdag 21 maart 2013 21:25 schreef sp3c het volgende:
en daar stond in dat er rellen en massale protesten waren?
apart
quote:Overal in het land blijken boze Turken protesten op touw te zetten tegen de opvang van Turkse pleegkinderen bij homoparen en christelijke gezinnen.
Naast de eerder aangekondigde demonstratie bij de Islamitische Universiteit in Rotterdam is er een dag later een actie gepland bij het hoofdkantoor van Bureau Jeugdzorg Flevoland in Lelystad.
En ook in Den Haag, waar het veelbesproken 9-jarige pleegkind Yunus tot recent woonde voor hij met zijn twee moeders en twee pleegbroertjes moest onderduiken, wordt de kans groot geacht dat een woedende menigte zich verzamelt. „Gezien alle ophef houden we daar rekening mee”, reageert een zegsvrouw van Bureau Jeugdzorg Haaglanden.
Lokale autoriteiten bereiden zich op alles voor. Demonstranten hebben geen vergunning nodig, maar moeten wel een officiële aankondiging doen. Dat is voor het via Facebook georganiseerde protest in Rotterdam nog steeds niet gebeurd. „De politie houdt met alle scenario’s rekening”, reageert burgemeester Aboutaleb via zijn woordvoerder.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_de_straat_op__.html
* sp3c hidesquote:
Dat er nog twijfel over wasquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er was nog enige twijfel over, maar nu is het officieel
Turkije wordt niet ingelicht over pleegkinderen
![]()
Wanneer een in Nederland woonachtig kind met de Turkse nationaliteit te maken krijgt met jeugdzorg of een pleeggezin, hoeft dit niet te worden gemeld aan Turkije.
Ook als de rechter beslist dat het kind in Nederland in een pleeggezin moet worden geplaatst, is er geen meldingsplicht.
Dat heeft staatssecretaris Martin van Rijn van Volksgezondheid (PvdA) dinsdag bekend gemaakt. Van Rijn beloofde zaterdag al dit uit te zoeken na vragen van CDA-Kamerlid Mona Keijzer.
Turkije had hier eerder om gevraagd, naar aanleiding van de ophef over het pleegkind Yunus, dat bij lesbische pleegouders is geplaatst.
"Dat willen we niet, het hoeft ook niet en dat gaan we dus ook niet doen", reageerde Van Rijn dinsdag.
Vrees
Het CDA vreesde dat Van Rijn overwoog om de Turkse autoriteiten op de hoogte te brengen van situaties als het jongetje Yunus dat bij lesbische pleegouders is geplaatst.
Volgens Van Rijn is dat niet het geval en is alleen uitgezocht of Turkije zich terecht beriep op een bepaling uit een internationaal verdrag om de gegevens alsnog te krijgen. Die informatieverplichting is er dus niet, aldus de bewindsman.
http://www.nu.nl/politiek(...)t-pleegkinderen.html
Was ook zo bizar. Al die aannames.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja, men dacht ook dat er duizenden mensen zouden demonstreren.
Was er helaas inderdaad. http://www.omroepwest.nl/(...)ugdzorg-naar-turkijequote:
Tja, Erdogan was erg stellig toen hij inzage in alle dossiers van Jeugdzorg wou waar er sprake was van een kind met Turkse achtergrond. Dreigen met het Europese hof voor de rechten van de mens en meer van zulksquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja, men dacht ook dat er duizenden mensen zouden demonstreren.
Er was gewoon bijna niemand. De mensen die komen zijn de domme hardliners, moet je niet veel van verwachten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Jammer dat die malloten die demonstreerden dat deden met grote Turkse vlaggen, allah akbar kreten en weinig hout snijdende participanten voor de camera, dat had de organisatie beter kunnen doen mits het doel was het wijzen op misstanden en de Nederlandse publieke opinie voor zich winnen.
Ja, helaas.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er was gewoon bijna niemand. De mensen die komen zijn de domme hardliners, moet je niet veel van verwachten.
Jij begrijpt hetquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:28 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En terecht, Erdogan moet zich intens schamen voor het steunen van terroristen.
Maar van een fundi als Erdogan mag je eigenlijk ook niet anders verwachten.
Ja gezien. Meeste waren autochtone Christenen. Walgelijkquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:52 schreef De_Guidance het volgende:
In Frankrijk gisteren relletjes bij een conservatieve demonstratie tegen homo-adoptie trouwens.
Als die zou bestaan... Zou Erdogan hem laten opsluiten, dat hoort bij een despoot schijnt het... De oppositie in Turkije maakt dus weinig kans om een vuist te maken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het![]()
Wat Turkije nodig heeft na 2 idioten zoals Erbakan en Erdogan is een nieuwe Ataturk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |