Hij zei m.b.t. Zionisme: "crime against humanity". Als ik dat vertaal is het "misdaad tegen de mensheid".quote:Op maandag 18 maart 2013 06:48 schreef De_Guidance het volgende:
Klopt weer allemaal geen reet van. Maar goed, Telegraaf.
Nergens is gesteld dat door Erdogan dat streven naar een Joodse staat een misdaad is bijvoorbeeld.
Zionisme heeft hij inderdaad zo genoemd net als anti-semitisme.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hij zei m.b.t. Zionisme: "crime against humanity". Als ik dat vertaal is het "misdaad tegen de mensheid".
http://www.worldjewishcon(...)me_against_humanity_
Maar het is toch heel bizar om tegen je eigen volk te zeggen dat het beter is om niet te assimileren in andere landen? Het lijkt mij een normaal proces dat jij je simpelweg aanpast aan het land waar jij komt te wonen en als iemand dat onnodig/schadelijk vindt, vraag ik mij af wat zo'n persoon hier nog te zoeken heeft.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zionisme heeft hij inderdaad zo genoemd net als anti-semitisme.
Is heel wat anders dan zeggen dat een Joodse staat niet mag.
Het kan heel goed slaan op de expansiedrift en bijvoorbeeld wat de kolonisten doen.
(Verder ben ik het niet eens met hem, maar wat er wordt gezegd is nogal overdreven. Dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren is gewoon onzin. Hij zei juist dat ze dat wel moesten doen, maar niet moeten assimileren. Nu kun je het daar ook mee oneens zijn, maar is toch iets heel anders. )
Jouw haat zit diep. En wat een eng berichtje is dit weer. Geschreven uit angst en agressie.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:02 schreef Nielsch het volgende:
De haat onder in Nederland wonende Turken en Marokkanen tegen Nederland en Nederlanders zit diep, heel diep, en is wijdverspreid. Die Facebookpagina en tweets tonen dat wederom aan. De wekelijkse verkrachtingen, overvallen, mishandelingen en scheldpartijen ook. Helaas wordt je nog steeds belachelijk gemaakt door idioten als je hier iets over opmerkt of opkomt voor je zus, dochter, moeder of andere landgenoten waar de Turkjes en Marokkanen dagelijks op schijten. Dan ben je een racist, of reageer je vanuit je onderbuik.
Als die wat aan tonen is dat vooral simpele zielen denken in hokjes en problemen denken te kunnen koppelen aan afkomst. Voel je dus vooral niet verheven boven hen.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:02 schreef Nielsch het volgende:
Die Facebookpagina en tweets tonen dat wederom aan.
quote:Op maandag 18 maart 2013 09:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Als die wat aan tonen is dat vooral simpele zielen denken in hokjes en problemen denken te kunnen koppelen aan afkomst. Voel je dus vooral niet verheven boven hen.
''De toespraak van de Turkse premier Erdogan zondag in Düsseldorf is in Duitsland niet goed gevallen. Vooral zijn uitspraak dat Turkse kinderen eerst hun eigen taal en dan pas Duits moeten leren, riep weerstand op.''quote:Op maandag 18 maart 2013 09:08 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar het is toch heel bizar om tegen je eigen volk te zeggen dat het beter is om niet te assimileren in andere landen? Het lijkt mij een normaal proces dat jij je simpelweg aanpast aan het land waar jij komt te wonen en als iemand dat onnodig/schadelijk vindt, vraag ik mij af wat zo'n persoon hier nog te zoeken heeft.
Ik lees ook dat hij heeft gezegd dat Turkse kinderen in het buitenland alsnog eerst Turks moeten leren en daarna pas de taal van het desbetreffende land. En nu ik nadenk: zo gebeurt het vaak ook.
Is die man wel helemaal goed in zijn hoofd?
Oproepen om niet te assimileren maar wel te integreren. Het past niet echt. Ik vind wel dat hij zichzelf en daarmee Turkije (hoewel veel Turken ook zo'n denkwijze hebben) voor schut zet.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:16 schreef De_Guidance het volgende:
Het is ook een gekke uitspraak Ziba, maar ik vind het ook absurd dat in kranten staat dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren, terwijl het tegenovergestelde waar is.
Ja, dat is toch redelijk gestoord? Als ik hem was zou ik mij doodschamen dat er zoveel Turken overal en nergens wonen ipv in het land van herkomst. En dan ook nog kritiek hebben en zulke vreemde uitspraken.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
''De toespraak van de Turkse premier Erdogan zondag in Düsseldorf is in Duitsland niet goed gevallen. Vooral zijn uitspraak dat Turkse kinderen eerst hun eigen taal en dan pas Duits moeten leren, riep weerstand op.''
http://www.duitslandweb.n(...)en-in-duitsland.html
Waarom zou hij zich daarvoor moeten doodschamen?quote:Op maandag 18 maart 2013 09:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, dat is toch redelijk gestoord? Als ik hem was zou ik mij doodschamen dat er zoveel Turken overal en nergens wonen ipv in het land van herkomst. En dan ook nog kritiek hebben en zulke vreemde uitspraken.
Omdat hij kritiek heeft en ook nog eens vreemde uitspraken. Zorg dan dat je eigen mensen in het eigen land willen/kunnen wonen, heb je ook niets te klagen. Zo niet: vanwaar onnodig kritiek? Zeer ongepast.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom zou hij zich daarvoor moeten doodschamen?
Zionisme is het streven naar een Joodse Staat. Het is het fundament waar de staat Israel op is gebouwd.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zionisme heeft hij inderdaad zo genoemd net als anti-semitisme.
Is heel wat anders dan zeggen dat een Joodse staat niet mag.
Het kan heel goed slaan op de expansiedrift en bijvoorbeeld wat de kolonisten doen.
(Verder ben ik het niet eens met hem, maar wat er wordt gezegd is nogal overdreven. Dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren is gewoon onzin. Hij zei juist dat ze dat wel moesten doen, maar niet moeten assimileren. Nu kun je het daar ook mee oneens zijn, maar is toch iets heel anders. )
Ah op die manier.quote:Op maandag 18 maart 2013 09:29 schreef Ziba het volgende:
[..]
Omdat hij kritiek heeft en ook nog eens vreemde uitspraken. Zorg dan dat je eigen mensen in het eigen land willen/kunnen wonen, heb je ook niets te klagen. Zo niet: vanwaar onnodig kritiek? Zeer ongepast.
Tevens zegt hij dat zionisme een misdaad tegen de menselijkheid is. In 1 zin samen met onder anderequote:Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef De_Guidance het volgende:
Erdogan zegt dat anti-semitisme een misdaad is tegen de menselijkheid.
Daaruit concludeer ik dat hij niet racistisch is tegenover Joden.
Dat er op wazige blogjes rare "quotes" van hem rondgaan is geen bewijs.
Nee hoor, ik denk dat ik prima kennis van zaken heb wat hem betreft.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tevens zegt hij dat zionisme een misdaad tegen de menselijkheid is. In 1 zin samen met onder andere
het facisme.
En werkelijkheid: ''wazige blogjes''![]()
Jij leest niet veel nieuws geloof ik.
Ik ben bang dat je je beeld over Erdogan flink moet bijstellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |