abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124194468
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 06:48 schreef De_Guidance het volgende:
Klopt weer allemaal geen reet van. Maar goed, Telegraaf.

Nergens is gesteld dat door Erdogan dat streven naar een Joodse staat een misdaad is bijvoorbeeld.
Hij zei m.b.t. Zionisme: "crime against humanity". Als ik dat vertaal is het "misdaad tegen de mensheid".

http://www.worldjewishcon(...)me_against_humanity_
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_124194512
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hij zei m.b.t. Zionisme: "crime against humanity". Als ik dat vertaal is het "misdaad tegen de mensheid".

http://www.worldjewishcon(...)me_against_humanity_
Zionisme heeft hij inderdaad zo genoemd net als anti-semitisme.

Is heel wat anders dan zeggen dat een Joodse staat niet mag.

Het kan heel goed slaan op de expansiedrift en bijvoorbeeld wat de kolonisten doen.

(Verder ben ik het niet eens met hem, maar wat er wordt gezegd is nogal overdreven. Dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren is gewoon onzin. Hij zei juist dat ze dat wel moesten doen, maar niet moeten assimileren. Nu kun je het daar ook mee oneens zijn, maar is toch iets heel anders. )
pi_124195205
Als ik een aantal reacties op FB lees past Turkije naadlozer bij de primitieven van Iran dan bij de EU.
pi_124195445
De haat onder in Nederland wonende Turken en Marokkanen tegen Nederland en Nederlanders zit diep, heel diep, en is wijdverspreid. Die Facebookpagina en tweets tonen dat wederom aan. De wekelijkse verkrachtingen, overvallen, mishandelingen en scheldpartijen ook. Helaas wordt je nog steeds belachelijk gemaakt door idioten als je hier iets over opmerkt of opkomt voor je zus, dochter, moeder of andere landgenoten waar de Turkjes en Marokkanen dagelijks op schijten. Dan ben je een racist, of reageer je vanuit je onderbuik.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 18-03-2013 21:18:16 ]
pi_124195547
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het kan heel goed slaan op de expansiedrift en bijvoorbeeld wat de kolonisten doen.

(Verder ben ik het niet eens met hem, maar wat er wordt gezegd is nogal overdreven. Dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren is gewoon onzin. Hij zei juist dat ze dat wel moesten doen, maar niet moeten assimileren. Nu kun je het daar ook mee oneens zijn, maar is toch iets heel anders. )
Maar het is toch heel bizar om tegen je eigen volk te zeggen dat het beter is om niet te assimileren in andere landen? Het lijkt mij een normaal proces dat jij je simpelweg aanpast aan het land waar jij komt te wonen en als iemand dat onnodig/schadelijk vindt, vraag ik mij af wat zo'n persoon hier nog te zoeken heeft.

Ik lees ook dat hij heeft gezegd dat Turkse kinderen in het buitenland alsnog eerst Turks moeten leren en daarna pas de taal van het desbetreffende land. En nu ik nadenk: zo gebeurt het vaak ook.

Is die man wel helemaal goed in zijn hoofd? :')
pi_124195658
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:02 schreef Nielsch het volgende:
De haat onder in Nederland wonende Turken en Marokkanen tegen Nederland en Nederlanders zit diep, heel diep, en is wijdverspreid. Die Facebookpagina en tweets tonen dat wederom aan. De wekelijkse verkrachtingen, overvallen, mishandelingen en scheldpartijen ook. Helaas wordt je nog steeds belachelijk gemaakt door idioten als je hier iets over opmerkt of opkomt voor je zus, dochter, moeder of andere landgenoten waar de Turkjes en Marokkanen dagelijks op schijten. Dan ben je een racist, of reageer je vanuit je onderbuik.

Jouw haat zit diep. En wat een eng berichtje is dit weer. Geschreven uit angst en agressie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 18-03-2013 21:18:52 ]
pi_124195704
Het is ook een gekke uitspraak Ziba, maar ik vind het ook absurd dat in kranten staat dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren, terwijl het tegenovergestelde waar is.
pi_124195716
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:02 schreef Nielsch het volgende:
Die Facebookpagina en tweets tonen dat wederom aan.
Als die wat aan tonen is dat vooral simpele zielen denken in hokjes en problemen denken te kunnen koppelen aan afkomst. Voel je dus vooral niet verheven boven hen.
pi_124195737
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Als die wat aan tonen is dat vooral simpele zielen denken in hokjes en problemen denken te kunnen koppelen aan afkomst. Voel je dus vooral niet verheven boven hen.
^O^
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_124195742
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:08 schreef Ziba het volgende:

[..]

Maar het is toch heel bizar om tegen je eigen volk te zeggen dat het beter is om niet te assimileren in andere landen? Het lijkt mij een normaal proces dat jij je simpelweg aanpast aan het land waar jij komt te wonen en als iemand dat onnodig/schadelijk vindt, vraag ik mij af wat zo'n persoon hier nog te zoeken heeft.

Ik lees ook dat hij heeft gezegd dat Turkse kinderen in het buitenland alsnog eerst Turks moeten leren en daarna pas de taal van het desbetreffende land. En nu ik nadenk: zo gebeurt het vaak ook.

Is die man wel helemaal goed in zijn hoofd? :')
''De toespraak van de Turkse premier Erdogan zondag in Düsseldorf is in Duitsland niet goed gevallen. Vooral zijn uitspraak dat Turkse kinderen eerst hun eigen taal en dan pas Duits moeten leren, riep weerstand op.''
http://www.duitslandweb.n(...)en-in-duitsland.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_124195794
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:16 schreef De_Guidance het volgende:
Het is ook een gekke uitspraak Ziba, maar ik vind het ook absurd dat in kranten staat dat hij gezegd zou hebben dat Turken niet moeten integreren, terwijl het tegenovergestelde waar is.
Oproepen om niet te assimileren maar wel te integreren. Het past niet echt. Ik vind wel dat hij zichzelf en daarmee Turkije (hoewel veel Turken ook zo'n denkwijze hebben) voor schut zet.
pi_124195851
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

''De toespraak van de Turkse premier Erdogan zondag in Düsseldorf is in Duitsland niet goed gevallen. Vooral zijn uitspraak dat Turkse kinderen eerst hun eigen taal en dan pas Duits moeten leren, riep weerstand op.''
http://www.duitslandweb.n(...)en-in-duitsland.html
Ja, dat is toch redelijk gestoord? Als ik hem was zou ik mij doodschamen dat er zoveel Turken overal en nergens wonen ipv in het land van herkomst. En dan ook nog kritiek hebben en zulke vreemde uitspraken.
pi_124195889
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:25 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, dat is toch redelijk gestoord? Als ik hem was zou ik mij doodschamen dat er zoveel Turken overal en nergens wonen ipv in het land van herkomst. En dan ook nog kritiek hebben en zulke vreemde uitspraken.
Waarom zou hij zich daarvoor moeten doodschamen?
pi_124195928
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:27 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom zou hij zich daarvoor moeten doodschamen?
Omdat hij kritiek heeft en ook nog eens vreemde uitspraken. Zorg dan dat je eigen mensen in het eigen land willen/kunnen wonen, heb je ook niets te klagen. Zo niet: vanwaar onnodig kritiek? Zeer ongepast.
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 09:42:24 #140
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_124196213
Dua toch weer wel demonstratie :P vraag me af wat mensen op hun borden gaan zetten
:')
pi_124197283
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Zionisme is het streven naar een Joodse Staat. Het is het fundament waar de staat Israel op is gebouwd.
Als je dat in 1 zin vergelijkt met het fascisme en het een misdaad tegen de menselijkheid noemt, dan is het een understatement dat volgens hem een Joodse staat niet mag.

Over de expansiedrift en de invulling van zo'n Joodse staat gaat het dus niet eens. Een Joodse staat, in welke vorm dan ook, is volgens hem met deze woorden, gewoon niet mogelijk.

Zijn woorden over Joden gaan zelfs nog veel verder, maar daar kunnen we het een andere keer en misschien in een ander topic wel over hebben. Laat ik het er maar op houden dat het woord racistisch wat dat betreft de lading nog niet dekt.

Ik ben blij dat je het niet met hem eens bent en van jou had ik ook niet anders verwacht , maar de ernst van zijn woorden is nog niet geheel doorgedrongen tot jou.
pi_124197719
Erdogan zegt dat anti-semitisme een misdaad is tegen de menselijkheid.

Daaruit concludeer ik dat hij niet racistisch is tegenover Joden.

Dat er op wazige blogjes rare "quotes" van hem rondgaan is geen bewijs.
pi_124197731
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:29 schreef Ziba het volgende:

[..]

Omdat hij kritiek heeft en ook nog eens vreemde uitspraken. Zorg dan dat je eigen mensen in het eigen land willen/kunnen wonen, heb je ook niets te klagen. Zo niet: vanwaar onnodig kritiek? Zeer ongepast.
Ah op die manier.
pi_124198078
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef De_Guidance het volgende:
Erdogan zegt dat anti-semitisme een misdaad is tegen de menselijkheid.

Daaruit concludeer ik dat hij niet racistisch is tegenover Joden.

Dat er op wazige blogjes rare "quotes" van hem rondgaan is geen bewijs.
Tevens zegt hij dat zionisme een misdaad tegen de menselijkheid is. In 1 zin samen met onder andere
het facisme.
En werkelijkheid: ''wazige blogjes'' :')
Jij leest niet veel nieuws geloof ik.

Ik ben bang dat je je beeld over Erdogan flink moet bijstellen.
pi_124198150
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tevens zegt hij dat zionisme een misdaad tegen de menselijkheid is. In 1 zin samen met onder andere
het facisme.
En werkelijkheid: ''wazige blogjes'' :')
Jij leest niet veel nieuws geloof ik.

Ik ben bang dat je je beeld over Erdogan flink moet bijstellen.
Nee hoor, ik denk dat ik prima kennis van zaken heb wat hem betreft.

Zoals ik al zei, hij noemde in die zelfde toespraak ook anti-semitisme als misdaad.

Ik ben het niet met hem eens, maar het klopt zeker niet hoe hij wordt afgeschilderd.
pi_124198222
De Verenigde Staten voelen zich geschoffeerd door Turkije vanwege opmerkingen van de premier van dat land, Tayyip Erdogan, over zionisme, ofwel het streven naar een joodse staat. Dat schreef de Britse omroep BBC vrijdag. Erdogan stelde woensdag zionisme gelijk aan misdaden tegen de menselijkheid.

De premier sprak op een conferentie van de Verenigde Naties. 'Net als met zionisme, antisemitisme en fascisme, is het onvermijdelijk dat islamofobie moet worden gezien als misdaad tegen de menselijkheid.'

Naar verwachting neemt de kersverse Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, de kwestie vrijdag op met Erdogan. Hij is in de Turkse hoofdstad Ankara om te praten over Syrië.

Niet alleen de VS vielen over de woorden van de Turkse premier. Zijn Israëlische collega Benjamin Netanyahu vond de opmerkingen 'duister en leugenachtig'. Ook de VN vinden de opmerkingen kwetsend. Secretaris-generaal Ban Ki-moon stelde dat Erdogan met zijn woorden verdeeldheid zaait.
http://www.volkskrant.nl/(...)-schoffeert-VS.dhtml
  maandag 18 maart 2013 @ 11:00:45 #147
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124198294
Jij vind de Volkskrant een 'wazig blogje'? En je vind dan de Verenigde Naties waarschijnlijk een marginaal clubje?
pi_124198315
Erdogan helpt even Turkije's groeiende reputatie om zeep:')
pi_124198375
-

[ Bericht 51% gewijzigd door sp3c op 18-03-2013 12:07:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')