Als ik het ene kant van het verhaal hoor (van de moeder) dan denk ik ook van:"gebeurt dit in nederland allemaal?" Maar hoe geloofwaardig is het wat ze zegt?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:25 schreef Oldie57 het volgende:
Achterlijke Turkse pers. Geen woord over het feit dat de natuurlijke moeder het kind als baby bijna had gedood.
Waarom vraagt de Turkse pers zich niet af waarom dat jongetje uit huis moest worden geplaatst? Zijn ze nou allemaal achterlijk of gehersenspoeld door dat gelul van Turkse eer en Islamitische waarheid? Imho zijn de Turken bezig zich sterk te vervreemden van Europa.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:07 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Als ik het ene kant van het verhaal hoor (van de moeder) dan denk ik ook van:"gebeurt dit in nederland allemaal?" Maar hoe geloofwaardig is het wat ze zegt?
En laten we eerlijk zijn, dit is wel de goede moment om kijkcijfers te trekken, geen verkeerde keus dus om het verhaal wat te dramatiseren om extra lijkcijfers te lokken, toch?
Een situatie die ik alleen maar kan toejuichen.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:11 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Waarom vraagt de Turkse pers zich niet af waarom dat jongetje uit huis moest worden geplaatst? Zijn ze nou allemaal achterlijk of gehersenspoeld door dat gelul van Turkse eer en Islamitische waarheid? Imho zijn de Turken bezig zich sterk te vervreemden van Europa.
1 antwoord: kijkcijfers. Zo dom zijn de turken ook weer niet. Men probeert gewoon kijkcijfers te lokken door éénzijdige verhaal te vertellen. Als ze nou ook jeugdzorg om reactie hadden gevraagd bijv, dan was het al wat "neutraler".quote:Op zondag 17 maart 2013 16:11 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Waarom vraagt de Turkse pers niet af waarom dat jongetje uit huis moest worden geplaatst? Zijn ze nou allemaal achterlijk of gehersenspoeld door dat gelul van Turkse eer en Islamitische waarheid? Imho zijn de Turken bezig zich sterk te vervreemden van Europa.
Haat of afkeer jegens turken ?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een situatie die ik alleen maar kan toejuichen.
Nee hoor, het zijn alleen gewoon geen Europeanen, het cultuurverschil is gewoon te groot om tot een goede samenwerking te komen. Overigens gaat die vlieger ook op voor Bulgaren, Roemenen, en meer van dat soort landen. Gedoemd te falen.quote:
Gedoemd te falen? Gaat al 10 jaar goed economisch in turkijr ( gemiddelde groei van 7% over 10 jaar)quote:Op zondag 17 maart 2013 16:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn alleen gewoon geen Europeanen, het cultuurverschil is gewoon te groot om tot een goede samenwerking te komen. Overigens gaat die vlieger ook op voor Bulgaren, Roemenen, en meer van dat soort landen. Gedoemd te falen.
Nou, kudos voor Turkije dan, waaruit blijkt dat ze Europa helemaal niet nodig hebben. Wij hen ook niet, dus waarom moeilijk gaan lopen doen?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:21 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Gedoemd te falen? Gaat al 10 jaar goed economisch in turkijr ( gemiddelde groei van 7% over 10 jaar)
Omdat ze toch elkaar nodig hebben denk ik...quote:Op zondag 17 maart 2013 16:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, kudos voor Turkije dan, waaruit blijkt dat ze Europa helemaal niet nodig hebben. Wij hen ook niet, dus waarom moeilijk gaan lopen doen?
Dat is de politiek. Erdogan wil meer dan een dikke vinger in de EU pap hebben.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, kudos voor Turkije dan, waaruit blijkt dat ze Europa helemaal niet nodig hebben. Wij hen ook niet, dus waarom moeilijk gaan lopen doen?
Klopt.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:03 schreef arjan1212 het volgende:
De verenigde staten willen dat Turkije lid word van de europese unie, om Turkije in het kamp van het 'vrije westen' te houden, zelfde reden dat Turkije lid is van Nato. En dat griekenland de euro heeft
Een tegenwicht aan Iran en Saoudi-Arabie
Geo-politiek
Dit is ook de reden dat Hosni Moebarak werd gesteund door de vs enz enz
Ik ben blij dat mijn geheugen langer dan 1 topic loopt. Vorige topic, nog geen 100 berichten terug:quote:Op zondag 17 maart 2013 16:26 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Omdat ze toch elkaar nodig hebben denk ik...
Wát is het nou?quote:Op zondag 17 maart 2013 00:20 schreef Psycoturko het volgende:
1. Turkije gaat niet en WILT niet de eu in.
Laten we het gewoon zo zeggen: ze houden elkaar gewoon aan het lijntje. De eu vroeger vooral maar nu ook turkije de eu ( doordat ze economisch geen heil meer inzien in de EU)quote:Op zondag 17 maart 2013 17:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ben blij dat mijn geheugen langer dan 1 topic loopt. Vorige topic, nog geen 100 berichten terug:
[..]
Wát is het nou?
zo goed mogelijke match? Ga weg man. Kijk, als er een tekort aan hetro's zijn, oké. Maar dat is er zeker niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:33 schreef Gia het volgende:
Vind het allemaal zo'n gezeur. Jeugdzorg probeert altijd een zo goed mogelijke match te zoeken voor pleegkinderen. Maar als er geen Turkse pleeggezinnen zijn, houdt het op. Om dan te gaan klagen dat het dan tenminste een islamitisch pleeggezin moet zijn, slaat nergens op.
Als een baby van een gereformeerd gezin in de pleegzorg komt, dan kijkt men ook niet naar het geloof. Een baby beleidt nog geen geloof. Is puur en onschuldig.
En erover vallen dat het lesbische ouders zijn, gaat me helemaal te ver. Dit is Nederland, hier hebben homo's,lesbo's dezelfde rechten als hetero's.
Niet mee eens?
Vertrek dan!
Je hebt nogal moeite met homolientjes valt mij steeds weer op. Ben je niet toevallig zelf een kasthomo?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:39 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
zo goed mogelijke match? Ga weg man. Kijk, als er een tekort aan hetro's zijn, oké. Maar dat is er zeker niet.
Het lijkt mij niet zo moeilijk. Turkije hoort (grotendeels) bij (Klein- of West-)Azië. De cultuurkloof die de Bosporus vormt is weer eens pijnlijk duidelijk geworden de afgelopen dagen. En dit zeg ik als fervente supporter van 'live and let live'.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:36 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Laten we het gewoon zo zeggen: ze houden elkaar gewoon aan het lijntje. De eu vroeger vooral maar nu ook turkije de eu ( doordat ze economisch geen heil meer inzien in de EU)
Jawel, er is een groot tekort aan pleeggezinnen.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:39 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
zo goed mogelijke match? Ga weg man. Kijk, als er een tekort aan hetro's zijn, oké. Maar dat is er zeker niet.
IK vraag mij wel af hoe anders dit is in bijvoorbeeld Polen of Hongarije.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:44 schreef superworm het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet zo moeilijk. Turkije hoort (grotendeels) bij (Klein- of West-)Azië. De cultuurkloof die de Bosporus vormt is weer eens pijnlijk duidelijk geworden de afgelopen dagen.
Dat is een ander verhaal. .quote:Op zondag 17 maart 2013 17:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Jawel, er is een groot tekort aan pleeggezinnen.
Ne het zelfde, zoniet, erger...quote:Op zondag 17 maart 2013 17:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
IK vraag mij wel af hoe anders dit is in bijvoorbeeld Polen of Hongarije.
Jep, mijn ouders zijn al meer dan 20 jaar eigenlijk continu pleegouders geweest, ik gok toch wel 15 tot 20 verschillende kinderen soms een paar maanden, vaak jarenlang onderdak geboden. Nu er weer een kamertje vrij kwam in ons ouderlijk huis (wegens succesvol opgevoed pleegkind die begeleid op zichzelf gaat wonen nu ie 18 is) gaven ze bij de pleegzorg aan dat ze wel weer openstonden voor een nieuwe 'match'. Een halve week later hadden ze al iemand gevonden, een half-Irakese jongen van 16. Komt volgende week langs om kennis te makenquote:Op zondag 17 maart 2013 17:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Jawel, er is een groot tekort aan pleeggezinnen.
Moeten we nu allemaal gaan lachen ofsoquote:Op zondag 17 maart 2013 17:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt nogal moeite met homolientjes valt mij steeds weer op. Ben je niet toevallig zelf een kasthomo?
Onzin. In Europa hebben we 3 grote cultuurstromingen van oudsher: Romaans, Germaans, Slavisch. Pas waar de Mongolen beginnen, na de Oeral, begint Azië. En bij de Bosporus, as said before.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
IK vraag mij wel af hoe anders dit is in bijvoorbeeld Polen of Hongarije.
Ik heb het over het standpunt wat betreft homoadoptie. Niet over de geografische aanduiding van Europa.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Onzin. In Europa hebben we 3 grote cultuurstromingen van oudsher: Romaans, Germaans, Slavisch. Pas waar de Mongolen beginnen, na de Oeral, begint Azië. En bij de Bosporus, as said before.
W.b. homoadoptie is er natuurlijk een kloof, maar iets minder geldt dat nog steeds ook voor Romaanse landen. Katholieken zijn toch echt vanuit Rome verspreid, daar geëvangeliseerd vanuit Romaanse, daarna Germaanse, ten slotte Slavische contreien. Het blijft een culturele eenheid - dat ze 50 jaar achterlopen, dat ligt eerder aan communisme dan aan katholicisme denk ik. Maar da's een andere discussie.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het over het standpunt wat betreft homoadoptie. Niet over de geografische aanduiding van Europa.
Verder is het een keuze om de Turken wel of niet tot Europeanen te rekenen waar al honderden jaren de meningen over verschillen. Het is echt niet een natuurwet ofzo.
Wat wel interessant is in deze, is dat homoseksualiteit in het Ottomaanse rijk in 18 nogwat is gedecriminaliseerd terwijl dat in Ierland echt kort geleden is gebeurd.
Dat is in Nederland geen matchingsvoorwaarde.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:39 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:48 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Moeten we nu allemaal gaan lachen ofso.
Het is geen grap, mannen die zich er fel tegen verzetten hebben vaak wat onderbewuste gevoelens die ze eng vinden om te duiden. Ik zou eens wat aan introspectie doen, misschien word je wel heel gelukkig met de resultaten.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:48 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Moeten we nu allemaal gaan lachen ofso.
Ze was in iedergeval geen sodomie plegende homoquote:Op zondag 17 maart 2013 15:25 schreef Oldie57 het volgende:
Achterlijke Turkse pers. Geen woord over het feit dat de natuurlijke moeder het kind als baby bijna had gedood.
Hij is het echt niet waard. Pro-discriminatie, tenzij het om hemzelf gaat natuurlijk.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:44 schreef Dr.Nikita het
volgende:
[..]
Je hebt nogal moeite met homolientjes valt mij steeds weer op. Ben je niet toevallig zelf een kasthomo?
Deze moeders ook niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ze was in iedergeval geen sodomie plegende homo
Gozer , zit je er nog steeds mee over mij standpunt? Ben je zelf homo ofsoquote:Op zondag 17 maart 2013 18:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij is het echt niet waard. Pro-discriminatie, tenzij het om hemzelf gaat natuurlijk.
Polen is altijd een behoorlijk en conservatief land geweest, alhoewel er ook in dit land veranderingen op komst is. Vorige maand werd de invoering van een geregistreerd partnerschap weliswaar weggestemd, maar slechts met een kleine meerderheid, 211 stemden voor en 228 tegen. De invoering van een geregistreerd partnerschap, was enkele jaren geleden zeker onder de Kaczynski regering onbespreekbaar. Maar de meeste Oost-Europese landen zijn wel tegen homohuwelijk-en adoptie.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb het over het standpunt wat betreft homoadoptie. Niet over de geografische aanduiding van Europa.
Donder op joh. Ik weet zelf hoe ik in elkaar zit. Maar daar gaat deze topic volgens mij niet over.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is geen grap, mannen die zich er fel tegen verzetten hebben vaak wat onderbewuste gevoelens die ze eng vinden om te duiden. Ik zou eens wat aan introspectie doen, misschien word je wel heel gelukkig met de resultaten.
Ik ben Nederlander en ik hecht aan bepaalde normen en waarden in dit land.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:34 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Gozer , zit je er nog steeds mee over mij standpunt? Ben je zelf homo ofso
Ontkenningsfase?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:36 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Donder op joh. Ik weet zelf hoe ik in elkaar zit. Maar daar gaat deze topic volgens mij niet over.
Niet zo gepikeerd, praat over je gevoelens, mensen die jouw veroordelen op hoe je bent zijn het niet waard om aandacht aan te besteden!quote:Op zondag 17 maart 2013 19:36 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Donder op joh. Ik weet zelf hoe ik in elkaar zit. Maar daar gaat deze topic volgens mij niet over.
Maar hij heeft het zelf ook zo druk met veroordelen van anderen.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Niet zo gepikeerd, praat over je gevoelens, mensen die jouw veroordelen op hoe je bent zijn het niet waard om aandacht aan te besteden!
Er is een tekort aan pleeggezinnen, oké. Wanneer er weer een kind opgenomen kan worden in een pleeggezin dan wordt dat graag gewaardeerd. Maar om problemen zoals deze te voorkomen onder één hele bevolkingsgroep moet er toch zorgvuldiger gekeken worden naar andere pleeggezinnen wat weer de nadeel heeft dat zo'n kind langer in een tijdelijk gezin moet geplaatst worden.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met een tekort aan hetero's?
Nee, want het is al zorgvuldig. Deze problemen kan Turkije voorkomen door niet zo'n enorme tornado in een glas water te maken.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:42 schreef Psycoturko het volgende:
[..]
Er is een tekort aan pleeggezinnen, oké. Wanneer er weer een kind opgenomen kan worden in een pleeggezin dan wordt dat graag gewaardeerd. Maar om problemen zoals deze te voorkomen onder één hele bevolkingsgroep moet er toch zorgvuldiger gekeken worden naar andere pleeggezinnen wat weer de nadeel heeft dat zo'n kind langer in een tijdelijk gezin moet geplaatst worden.
quote:
quote:Een groot item lijkt de kwestie in Turkije overigens niet te zijn. Veel mensen kennen het verhaal niet, of hebben er alleen vaag over gehoord en willen er meer van weten voor ze een oordeel vellen.
Met zulke mensen als jou valt er niks te praten. Jij moet maar mijn standpunt respecteren en ook andersom. Dat je niet eens met mij bent betekend niet dat je mij mening gelijk de grond moet inboren.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ontkenningsfase?
Ga je moeder maar vast voorbereiden op het grote moment
Maar als hier een Poolse baby aan de ouderlijke macht wordt onttrokken, dan doen Poolse wetten helemaal niet ter zake. Dat kind kan prima naar een liefhebbend Nederlands homostel.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:34 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Polen is altijd een behoorlijk en conservatief land geweest, alhoewel er ook in dit land veranderingen op komst is. Vorige maand werd de invoering van een geregistreerd partnerschap weliswaar weggestemd, maar slechts met een kleine meerderheid, 211 stemden voor en 228 tegen. De invoering van een geregistreerd partnerschap, was enkele jaren geleden zeker onder de Kaczynski regering onbespreekbaar. Maar de meeste Oost-Europese landen zijn wel tegen homohuwelijk-en adoptie.
Hongarije zelf schijnt een van de meeste vriendelijke landen in het Oostblok te zijn jegens homo's.http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Hungary Ondanks de nieuwe grondwet die aangenomen is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |