ik denk een combinatie van beidequote:Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
quote:
En functies zijn eruit gehaald even.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
dunno; merk wel dat het nog steeds wel active is in de regio's waarin ik speel.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Ja, je kunt zelfs een stad bouwen zonder dat je industrial hebt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Is het mogelijk om ten behoeve van het aanleggen van woonwijken, wat fabrieken te slopen? En dat ik dan mijn stad nog draaiende kan houden?
http://www.joystiq.com/2013/03/13/simcity-review/quote:SimCity review: They built this city to shock and troll
Opnieuw installeren.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe stel ik de taal op Engels in.... ?
Zo worden de RU toch vertaald naar EN? De data.package of zo daaruit kopiëren en in de RU folder plaatsen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef mschol het volgende:
ik zie dat er een Locale folder is in Simcity... daar heb ik een folder EN-us staan, vraag mij af of dat foldertje afdoende is om de boel van taal te veranderen?
ik zit mij even in te lezen...quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:25 schreef Jump het volgende:
[..]
Zo worden de RU toch vertaald naar EN? De data.package of zo daaruit kopiëren en in de RU folder plaatsen.
Wachten tot de pathfinders beter functionerenquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:45 schreef Meneerik2 het volgende:
En, wat is de optimale manier van wegen aanleggen zodat files minimaal zijn? Heb nu en trams, en bussen, en treinen (alles met een groene wachttijd en overal beschikbaar), overal de grootste wegen en alsnog loopt alles vast. Wat te doen?
vroeger was dat niet anders... (als je al de optie had, mijn american mcgee's alice is NL en geen enkele andere taal op de diskquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Alleen nu weer alles opnieuw installeren duurt 30 min... 30 min om van NL naar Engels te gaan
Ik vraag me af of dit ook echt een bug is of gewoon random gepiep om je bezig te houden... Net als je industrie die om werkers blijft vragen terwijl er een shit load aan mensen een baan zoekt!quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:45 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?"
Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars"![]()
dit, en veel andere berichten, komen geheid door de pathfinding die beroerd is..quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:45 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?"
Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars"![]()
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...quote:Op donderdag 14 maart 2013 02:11 schreef Johan1994 het volgende:
Trekt bodemvervuiling weg? Of kan ik het versnellen?
quote:There's a major flaw in this game... you can jack up taxes to 20% right before the hour changes and get the full expected revenue. Then you turn down the taxes immediately and your citizens don't care. It's infinite money. I have a city with 350k people and can turn up taxes to 20% at 7:59 and get 90k in revenue and then at 8:03 turn it back down to 8 % and no one seems to care.
Nou het werkt, niet razend snel, maar het werkt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:
[..]
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...
en:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9364311.page
[..]
De vraag is of je het spel zo wil spelen natuurlijk. Je mag de burgemeester zijn van een stad, maar in principe ben je de dictator. Geen enkele beslissing gaat via een bestuursorgaan met politici die het kunnen blokkeren.quote:Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:
en:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 14 maart 2013 06:48 schreef Troel het volgende:
Als je de vrije versie speelt kan je ook gewoon de cheat voor extra geld gebruiken. maakt dat het spel leuker?
Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laagquote:
Die tip heb ik hier ook al eens gegevenquote:Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:
[..]
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...
en:
[..]
Ik heb gisteren op de test server gespeeld en daar leek het allemaal wat sneller te gaan. Dat zou natuurlijk kunnen komen omdat er verder geen hond op die server zat, maar het zou ook kunnen zijn dat we daar binnenkort een update op kunnen verwachten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 07:49 schreef jogy het volgende:
regionaal werkt toch nog niet heel goed. updates laten soms te lang op zich wachten. Zeker vervelend als je net al je utilies in één stadje hebt staan.
quote:So with a little bit of package editing within SimCity, and a little playing about in the code, it's possible to enable debug mode. I linked the activation to the "Help Center" button in the main menu for ease. Most debug features are disabled without having an actual developer's build (they have terraforming tools etc. available in the full developer build!), but a few things do still work - including editing the main highways.
Not only that - but you can edit the highways ANYWHERE - even outside of your city boundary... and even if you quit the game and log back in later, it's all saved safely on the server.
This shows that highway editing will be easily possible, AND that editing outside of the artificially small city boundaries should be very viable too.
Other things I have modded out with a quick change: Unlimited time to remain disconnected (won't get booted at 20 minutes, can now be disconnected "forever"). Population count now shows REAL figure, not the "artificially inflated" figure. My large cities have a population of about 15k now, not 100k
quote:
Als het goed is niet. Iemand van Maxis heeft gezegd dat ze niet zullen doen tegen modder die gaan kutten in .packages.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:02 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]![]()
All hail the modders!!
Dit is serieus goed nieuws, nu maar hopen dat EA/Maxis dit initiatief niet naar klote gaat helpen
Ja leuk. Alleen volgens mij zie ik ze alleen binnen komen via de snelweg die er al is. Dus wat heb je er dan nog aan?quote:
look again...quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja leuk. Alleen volgens mij zie ik ze alleen binnen komen via de snelweg die er al is. Dus wat heb je er dan nog aan?
Neequote:
Ja, de nieuwe snelweg wordt gewoon als weg op de server opgeslagen. Het enige wat de mod doet is je de mogelijkheid geven buiten je stad te bouwen en de snelweg-tool te kunnen gebruiken (dingen die dus gewoon in het spel zitten)quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
NeeZit op mijn werk dus moest heel snel kijken
Maar als jij zegt van wel geloof ik je. Dan zou het wel mooi zijn.
Alleen hoe werkt dat dan? Zien andere het ook zo bij jou als ze op bezoek komen? ookal hebben hun niks gemod.
Damn, dat aanpassen van de snelweg wil ik ook wel, zou de verkeerssituatie in mijn main city echt kunnen verbeteren, die komen nu gelijk op een kruispunt, dacht dat dat wel mee zou vallen, maar m'n stad is daar echt helemaal omheen gebouwd nuquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:25 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Ja, de nieuwe snelweg wordt gewoon als weg op de server opgeslagen. Het enige wat de mod doet is je de mogelijkheid geven buiten je stad te bouwen en de snelweg-tool te kunnen gebruiken (dingen die dus gewoon in het spel zitten)
Verder werkt alles gewoon als normaal.
Ja dat is een goede, ik wacht er maar ff mee. Ben 1x voor fifa gebanned. Nu kan ik geen 1 EA spel meer spelen met mijn ps3 accountquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:30 schreef Danny het volgende:
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen
Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:28 schreef Mishu het volgende:
Ik heb rendementsproblemen met mijn electronica fabrieken die op een gegeven moment minder gaan produceren. Ook is er veel ziekte. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik heb nu een ziekenhuis neergezet met van die gezondheidsbusjes maar het lijkt na enige tijd nog vrij weinig te helpen voor de productiviteit van die fabrieken (ziekte begint wel weg te gaan).
Elke keer als ik afzonderlijk onrendabele fabrieken sloopte en een nieuwe neerzette ging de productie wel weer even omhoog.
Dacht eerst dat het een bug was aangezien er inmiddels een recyclebug is aangetroffen die het recyclen op een gegeven moment stopt (dan heb je te weinig verwerkingscapaciteit en kan ie het niet meer aan).
Iemand met ideeen hierover dan wel ervaringen hiermee?
quote:[message=39921794,noline]Senaxx schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:35[/message]:
Nu is het hek helemaal van de dam. Blijkbaar is er gevonden hoe het debug menu geactiveerd kan worden en daar zitten vele leuke features in waarvan EA / Maxis niet wilt dat we die hebben of zeggen dat het niet kan.
- Terraform
- Grotere Cities (link)
- Wegen editten buiten je city region (die ook naar de server gesynct worden)
- Offline switch, dus altijd offline spelen (alleen geen commuting, en saven naar de server totdat je weer connect)
En volgens de maxis developer hoeven we niet bang zijn om gebanned te worden: source
het maakt de start van een stad een heel stuk 'makkelijker'/snellerquote:Op donderdag 14 maart 2013 06:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laag
Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:30 schreef Danny het volgende:
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen
maar wat als ze het zien als cheaten?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.
Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden.
acht minuten geledenquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:
[..]
Ze gaan niet bannen als het goed is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:
[..]
acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
https://twitter.com/oceanquigley/status/299566347438936064twitter:oceanquigley twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:12:37@SimCityModding @moskow23 I say go for it, but it'll be a little while before we can provide any support. reageer retweet
Sorry dannyquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:
[..]
acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karigquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Mishu het volgende:
[..]
Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot?)
Plastic staat al op import
eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijnquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:
[..]
Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:37 schreef mschol het volgende:
[..]
eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijn
Het is toch allemaal de client die het doet. Als je mijn quote leest op de vorige pagina kun je zien dat iemand simcity 2013 al zo heeft gehackt dat hij oneindig offline kan spelen zonder problemen, alleen niet kan syncen of opslaan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)
Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff durenquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot?Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
het heeft wat tijd nodig soms, maar vooralsnog zijn al mijn gifts aan gekomenquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot?Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
Ok, dan wacht ik af. Heb namelijk geen ruimte meer voor garbage/recycling en die verwende krengen gaan zeuren onderhand.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:46 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff duren
Oeh! een verbonden 16 steden regio. Geil!quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
dit dusquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef Satex het volgende:
Ik vind het spel wel lachen zo, natuurlijk baal ik van die kleine steden en pathfinding is belachelijk maar voor de rest is het erg leuk.
ik gok dat het een kwestie van tijd is voordat zij dat doenquote:En als ze nu de AI pathing zouden kunnen modden
En dan kan je meegenieten van alle great worksquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
uiteraardquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef Troel het volgende:
[..]
En dan kan je meegenieten van alle great works
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteraard
ja dit kan best geinig worden..
als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
//////////////////////// TO DO: ADD Mining ALERT LAYER
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:58 schreef mschol het volgende:
[..]
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basisquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
[..]
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
zie het als een soort van goodwill kweken die erg laag is op het momentquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.
Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis
Ik zou het verontrustender vinden als ikquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
[..]
erin zou vinden.quote://////////////////////////////////////////////////////////////////
//Help!
//////////////////////////////I'M BEING HELD HOSTAGE IN THE BASEMENT!
///////////////////////////////////////////////////////////////////
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou het verontrustender vinden als ik
[..]
erin zou vinden.
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:03 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
kan je luchtvervuiling painten?
Ik had heel mijn stad kapot gemaakt. Alles weggedaan. Kijk ik tijdje later op dat kaartje. Is er nog steeds lucht vervuilingquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?
Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryStuckInTraffic = { dynamic: !0, allowNullResults: !0, bindingType: simcity.cAgentQueryUIHandler.kBindingTypeDestination, localeString: new scrui.cLocaleString("AgentQuery.json", "0x0e41f8d9", "Stuck in traffic"), color: "red", queries: function () { return { isStuckInTraffic: [simcity.kDataAgent, "stuckInTraffic"] } }, update: function (a) { if (a.isStuckInTraffic) { var b = this, c; b.localeString.LoadString(function () { c = b.localeString.GetText() }); return c } return "" } }; |
mogelijke AI-fixquote:Guillaume Pierre Guillaume Pierre @MaxisGuillaume:
@JonUlf I can't go into details, since I'm not the one doing the work, but there's various changes both to the tactical and strategic AI in
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | simcity.kRegionalDefaultCityInfo = { CapeTrinity: { Enabled: 1, regionName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x8e4a59b0", regionDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0xc27f9a62", regionLoadingImage: "CapeTrinity_LoadingBackDrop.png", labels: {}, cities: { 1026: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x6779b9d2", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x2b42d990", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "1", wind: "1", water: "3", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1027: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xfc0c91cf", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x3dc78265", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1028: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xcf049f2d", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x4a7763ef", percentageBuildable: "80", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "2", rawOre: "2", crudeOil: "2", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "false", resources: [] } } }, |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | simcity.GetFudgedPopulation = function (a) { a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation; if (500 >= a) return a; if (40845 < a) return Math.floor(8.25 * a); a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500; return Math.floor(a) }; simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) { a = simcity.GetFudgedPopulation(a); return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5) }; |
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.
Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.
Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS latelyquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately
Dat is allang bekend, staat in de tweede preview van FOK! en heb ik hier toen ook gemeld.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
met de huidige AI blijft het zelfs met extra opritten lastig om je stad soepel te laten lopen ben ik bang..quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.
Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.
Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
ditquote:
Ik wel, en ka niet wachten tot ik thuis ben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef over_hedge het volgende:
Ik weet niks van scripten enzo.
Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt.
Je geeft het zeker een 7quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je geeft het zeker een 7nee dat krijgen ze ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Ben benieuwd...quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je geeft het zeker een 7t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie wat ik kijk: trakt.tv
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:47 schreef mschol het volgende:
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish..
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snelquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:49 schreef Danny het volgende:
[..]
t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat sites dit spel een 9 geven, terwijl er gewoon een heleboel mis is, wat je moet merken als je er een tijdje meespeelt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
ik heb bij launch vrij veel kunnen spelen, en dat is nogal een verschil met veel andere mensenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen
Mwah, ik denk dat dat wel erg meevalt qua hoe casual ze daar zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schietenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:52 schreef STING het volgende:
wah, ik denk dat dat wel erg meevalt.
De meeste review sites zijn positief, op de server problemen na.
Het is denk ik nu pas dat mensen het een beetje pas zijn gaan spelen, dat het stiekem toch iets minder complex blijkt te zijn.
Maar goed, zelf ben ik nog wel positief en vind ik het vermak
quote:One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.
"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."
The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.
Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
Als ik er de tijd voor heb zeker, want er liggen nog twee games ter review en die wil ik rap doen. DIt weekend naar Keulen voor Activsion, maandag naar Warner en dinsdag naar Nintendo, dus het is even wat drukquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schieten
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef STING het volgende:
[..]
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.
Zolang het idd kinderziektes zijn en deze opgelost worden, kan ik er wel mee leven.
Bijna elk spel heeft wel zo z'n kinderziektes.
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemen
eerder een gezwel..
voor de rest zijn dingen als brandweerwagens, de garbage trucks die de weg kwijt raken enzo wel kinderziektes.. maar het komt volgens mij allemaal door de fucked up AI
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:59 schreef STING het volgende:
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.
Je weet hoe diep je in de shit zit als zelf niet gaming-nieuws sites jouw blunders rapporterenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:00 schreef Pheno het volgende:
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.
'Alles moet serverside zijn omdat de AI te complex zou zijn'quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
Zo gaat dat met alle spellen tegenwoordig. Ze spelen het niet eens uit. Zou toch wel erg zijn als je een filmrecensent 3/4 van een film gaat kijken en daar zijn mening over uit geeft.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
al steden van rond de 100k gehad?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Het komt er in ieder geval op neer dat je geen goed draaiende stad kan hebben op de lange termijn of je moet 100% weten hoe de AI werkt en dus tactisch dingen neer gaat zetten met de simpele AI in gedachtequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenMaar als je kort speelt valt de verneukende AI nog niet zo op, omdat je geen fileproblemen hebt.
Jep, rond de 106k op het moment.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
ja, maar ook in twee dagen denk je nog dat het aan jezelf ligtquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...
Vernietigend en zeer terecht. Deze game was met de launch al een fucking joke, maar hoe langer de tijd verstrijkt, des te meer blijkt dat dit een van de grootste half afgemaakte en gefaalde triple A titel is allertijden. Alle hoge verwachtingen, beloftes en toezeggingen worden 1 voor 1 een illusie..quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
i lol'd
quote:
Lol, doemdenkersquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Binnenkort ligt je stad in puin dus
die kon ik overboord gooien...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat de natuurlijk niet gebeuren he
Quote voor over 2 topicsquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Ik heb nu een stad met 240k inwoners en alles staat vast. Zelfs op de snelweg buiten mn stad staan files waar je de rillingen van krijgt. Elke weg in mn stad is diep en diep rood als je roadtool selecteert... Al vele huizen verloren doordat brandweer er niet bij kan komen + blushelicopter nog geen een keer van zn plaats is gekomenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef STING het volgende:
[..]
Jep, rond de 106k op het moment.
Parallel met een tweede stad bezig in dezelfde regio.
Enige problemen die ik vooralsnog meemaak lijken server gerelateerd (grote vertraging in interactie tussen steden, gifts, diensten kopen van elkaar)
Al was het ironisch bedoeldquote:
Volgende keer al die afbeeldingen in spoiler??quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef Cowamundo het volgende:
Hierbij dan even een paar screens en stats van mijn solo stadje zonder enige andere stad in de regio.
Gaat niet slecht al zeg ik het zelf!![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De mensen hebben weinig te klagen!![]()
[ afbeelding ]
Zijn goed opgeleid!![]()
[ afbeelding ]
Doordat er bijna geen werkloosheid is gaan mensen ook niet echt het criminele circuit in!![]()
[ afbeelding ]
Vanaf het begin let ik eigenlijk alleen maar op het baan aanbod, werkloosheid en vraag naar bepaalde wealth shopping.
Zoals je hieronder kan zijn is er op het moment geen werkloosheid, maar ook geen bizar hoog werknemers tekort... (Nu bezig met wat huizen density upgraden en wat bij bouwen om deze te vullen.)
Ook is een geen bizar overschot of tekort aan commerciële goederen dus de zakenwereld draait goed.
[ afbeelding ]
En dit alles is terug te zien in een mooie stabiele geld stroming!
[ afbeelding ]
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
i lol'd
quote:School buses, fire trucks and tourist hordes all seem to have trouble finding obvious routes to their goals. As a result, designing a functional city may mean planning a street grid and placement of different facilities in a deeply counterintuitive way. Players have to design their cities to suit bad algorithms, not realistic goals.
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Welke server?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.
Overigens, wie is catch22_nl ook alweer op Origin? Die zit naast me, we hebben nog wel wat plek voor meer mensen
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:
[..]
In Soviet Russia SimCity builds youquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Je moet gewoon de SimCity Pathfinding DLC kopen jongequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Wordt niet opgeslagen omdat je niet de eigenaar bent van de savegame, dus alleen voor de lol en je doet er niemand pijn mee blijkbaar.quote:
Godverdomme, wat slecht.quote:
Volgens mij Oceanie maar weet het niet zeker, zal vanaaf ff kijkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:20 schreef STING het volgende:
[..]
Welke server?
Ik wil wel aansluiten (origin id: STINGNL)
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
Is daar inmiddels al een oplossing voor?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig. Waardoor er files ontstaan en spul niet tijdig op de plek aan komt of er een brand niet op tijd geblust wordt.
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef Danny het volgende:
[..]
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijk
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.
Dat is wel weer waar ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.
Dat kan dus zomaar die *10 factor zijn van het inwonersaantalquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar ja.
Vind het nog steeds te debiel dat maar 10% van je mensen werk heeft.
dat is logisch, omdat dat het eerste is dat ze tegen komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:43 schreef Troel het volgende:
22k inwoners en nog geen file! Ze rijden keurig de helemaal voorin geplaatste carpoolplekken op
quote:Here's some stuff that might not be obvious (cut n paste):
The decision whether to use one's car is made when one leaves his home, if you drove your car to work, you will drive your car home regardless of mass transit options... a max density residential holds 400 work commuters and 200 shoppers, if you put a single bus stop in range of only a single house ,than 125 people will chose to leave their cars home... if you put a single bus stop in range of an entire block of 10 houses, 125 people will chose to leave their cars at home while 3825 people will drive to work.
The only way to get people to not take their cars out of the house, is to give them enough mass transit options within range of their house... if you don't want to do that, the next option is park n rides, where ppl drive out of their house, to the nearest non-full park n ride, then take the mass trnasit from there, this obviously sacrifices ground space for higher mass transit usage, so if we're already giving up ground space it seems more efficient to simply space our houses out more, giving them access to more nearby bus stops, and causing them all to sue mass transit.
Streetcar stops can hold 300 ppl, so if each block of 4 houses (1600 people) has 4 street car stops (1200 passengers) and 4 bus stops (500 more) then noone will drive their cars.
We've seen this countless times in posts about 'i have 93% public transit usage!' etc.
Another key to reducing auto traffic, is people commuting INTO your city... again, people decide whether to ride the bus or drive their car long before they enter your city, so if you have over-employment, and your neighbor has unemployment, he's gonna send you cars, unless he has enough busses and bus stops near his residents, and since you have no control over that, you need to deal with this.
The best way to deal with it, is to never have over-employment nor an overabundance of available 'goods' for sale at shops... then noone will come to your city... bam, done.
The second best way, if you have resigned yourself to being inefficient, is to throw up park n rides at the entrance to your city. But be careful, the last patch sortof broke the game, in that once people leave their cars at a park n ride, they will walk / take mass transit everywhere... This used to mean they'd all wait at a bus stop, but in the last patch pathing was changed so that if it's faster to walk to the next stop rather than waiting for a bus, people will walk... but this cumulatively means that visitors to your city will end up walking from stop to stop all day long... never leaving the city..
This gives you the 'infinite loop of visitors' bug, in which 1000 ppl commute in to look for work, then walk slowly around the city, unable to go home before the next shift, 1000 more people arrive, etc etc until you have half a million people roaming your streets, despite the neighboring city only having 1000 unemployed citizens.
pretty sweet bug. Again, it can be easily avoided by not having overemployment or an abundance of unsold goods. I'm sure it'll be fixed soon.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:33 schreef mschol het volgende:
is er al een mod om cheeta speed terug te krijgen?
http://www.mediafire.com/?sk93afgv6s4qfk1quote:Developer's Beta Package Files
I have here the Package files from the Dev Beta.
I discovered package files that contain dev cheats, so if you're modding and into those kinds of things.. I haven't really had a good look on these things yet, so you might find nice things!
File size is about 20 MB.
Leuk als je water niet in het midden van de map zit.quote:
Ook lekker realistisch als stad zijnde.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk als je water niet in het midden van de map zit.
dit suggereert dat je de kosten van je maxisman enzo kan aanpassenquote:// Resources
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDHeroesAndVillains = 0x8a65f150; // HeroesAndVillains
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan = 0x2581e047; //MaxisMan
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Health = 0xb455a812; //MaxisMan_Cost_Health
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Police = 0x3f372262; //MaxisMan_Cost_Police
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Fire = 0x9c1bf3bc; //MaxisMan_Cost_Fire
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_DrVu = 0xd2d88bc1; //MaxisMan_Cost_DrVu
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ook lekker realistisch als stad zijnde.
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent.quote:
i wonder that would do....quote:# State script for game
#
# This basically defines the different parts of the game,
# and what has to be turned on or off as we move between
# those parts.
#
# Note: if you run with the -demo flag, you'll start up
# with the Demo state. Otherwise, you can run with
# -state:<stateName> to get a specific state.
#
Dit is precies de reden waarom ik deze game laat liggen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent.
Thank you Captain Hindsightquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:24 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik deze game laat liggen.
Hehe, dat kan ik me heel goed voorstellenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik pre-order geen games meer sinds Diablo III.
nee. Maar het werkt blijkbaar wel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?
En we noemen de stad Napelsquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?
En ik nu niet meer sinds simcityquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik pre-order geen games meer sinds Diablo III.
zeg nooit nooit, maar de kans dat ik dat doe nu nog is minimaal..quote:
quote:# Run game with -demo to get this.
state Demo
description "SimCity Demo"
cheat "prop ecoNetShowActivity false"
cheat "prop ecoNetShowDeltaUploadLag false"
cheat "prop ecoNetShowBrokenBoxMessage false"
cheat "prop PerfWarningStartMode 2"
end
Ik ga er vanavond mee aan de slag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Danny het volgende:
I discovered package files that contain dev cheats, so if you're modding and into those kinds of things.. I haven't really had a good look on these things yet, so you might find nice things!
Ik wil dat er in plaats van Maxisman HQ iets anders staatquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dit suggereert dat je de kosten van je maxisman enzo kan aanpassen(niet verwondelijk opzich, maar zo makkelijk had ik dat niet gedacht
ik ga straks eens kijkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ga er vanavond mee aan de slag.
[..]
Ik wil dat er in plaats van Maxisman HQ iets anders staat
Namelijk FOK! Knokploeg
Pas wel op, ik ga in ieder geval alles testen in Sandbox Mode.quote:
romanCasino dlc?quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Dynamically Loaded DLC Javascript File
//
// This javascript file holds references to all other JavaScript DLC files.
// The order here determines when each file is loaded.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// DLC_RomanCasino Namespace - so there's no collisions between other databindings
simcity.DLC_RomanCasino = {};
// Constants
// Resources
simcity.DLC_RomanCasino.kResourceIDDLC_RomanCasino = 0xc9003f87; // DLC_RomanCasino
// File reference order may be manually changed as Skynet will only append
// new/missing .js files on export. Changes will no be lost.
//
// Reference Example: simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('HAVDataBindingsTicker.js');
simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('RomanCasino.js');
quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Dynamically Loaded DLC Javascript File
//
// This javascript file holds references to all other JavaScript DLC files.
// The order here determines when each file is loaded.
// DLC_SimsPark Namespace - so there's no collisions between other databindings
simcity.DLC_SimsPark = {};
// Constants
// Resources
simcity.DLC_SimsPark.kResourceIDDLC_SimsPark = 0x70310497; // DLC_SimsPark
// File reference order may be manually changed as Skynet will only append
// new/missing .js files on export. Changes will no be lost.
//
// Reference Example: simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('HAVDataBindingsTicker.js');
simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('SimsPark.js');
en kopieer je package files voordat je ze bewerkt, just in case.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Pas wel op, ik ga in ieder geval alles testen in Sandbox Mode.
Zo kan EA niet zeuren dat ik eventueel de global market policy oid breek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.romancasino?![]()
door de bestanden in SimCityUserData\Patches te vergelijken met elkaar kun je zien wat er sinds de vorige patch is veranderd. Dat kan helpen met het analyseren van wat nou precies wat doet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Pas wel op, ik ga in ieder geval alles testen in Sandbox Mode.
Zo kan EA niet zeuren dat ik eventueel de global market policy oid breek
Was wel het idee ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:41 schreef Danny het volgende:
[..]
en kopieer je package files voordat je ze bewerkt, just in case.
en documenteer wat je wijzigt, want bij elke update worden juist die relevante packages overschreven
Goeie tip.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:44 schreef Danny het volgende:
[..]
door de bestanden in SimCityUserData\Patches te vergelijken met elkaar kun je zien wat er sinds de vorige patch is veranderd. Dat kan helpen met het analyseren van wat nou precies wat doet.
je hebt mijn review al gelezen!quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent.
In de laatste update zit opeens deze op line 9557 en 9558:quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:45 schreef lipjes het volgende:
Goeie tip.
Ik denk dat ik vannacht slecht slaap
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | simcity.IsPlayingBoxBroken = function () { if (simcity.gGlobalUIHandler.mRegionViewUIHandler && simcity.gGlobalUIHandler.mRegionViewUIHandler.mRegionData.mPlayingBox.uid) { var a = simcity.gGlobalUIHandler.mRegionViewUIHandler.mRegionData.mBoxes[simcity.gGlobalUIHandler.mRegionViewUIHandler.mRegionData.mPlayingBox.uid].status; "BROKEN" === a && simcity.AddTelemetry("SC_UI_BOX_BROKEN", 16); "CHEAT" === a && simcity.AddTelemetry("SC_UI_BOX_CHEATED", 16); return "BROKEN" === a || "CHEAT" === a } return !1 }; |
1 2 | "BROKEN" === a && simcity.AddTelemetry("SC_UI_BOX_BROKEN", 16); "CHEAT" === a && simcity.AddTelemetry("SC_UI_BOX_CHEATED", 16); |
Even teruglezen met eenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:50 schreef Danny het volgende:
[..]
staat een deel of vier geleden al eens in deze reeks
opzich vind ik daar niks mis mee (je kan namelijk een voordeel krijgen op dit moment doordat je o.a. de highways kan aanpassen)quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:52 schreef Danny het volgende:
[..]
In de laatste update zit opeens deze op line 9557 en 9558:
[ code verwijderd ]
Deze twee regels zaten er VOOR de update NIET in:
[ code verwijderd ]
Ik denk dat ze nu al checken op modding...
Niemand geeft een neuk om leaderboards in iets als SimCity. Als ze dit inderdaad al niet zouden toestaan vraag ik me af in hoeverre ze hun woord houden en modding toestaan. Ik heb daar sterke twijfels bij.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:54 schreef mschol het volgende:
[..]
opzich vind ik daar niks mis mee (je kan namelijk een voordeel krijgen op dit moment doordat je o.a. de highways kan aanpassen)
en dat beinvloed de leaderbords enzo..
het punt is dat leaderbords erin zitten en je dus moet voorkomen dat mensen die modden en/of cheaten deze beinvloeden, niet meer als terecht (even afgezien of je wel of niets geeft om leaderbords)quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Niemand geeft een neuk om leaderboards in iets als SimCity. Als ze dit inderdaad al niet zouden toestaan vraag ik me af in hoeverre ze hun woord houden en modding toestaan. Ik heb daar sterke twijfels bij.
zolang ze dus niet bannen, maar je uitsluiten van de leaderboards is dat prima.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:58 schreef mschol het volgende:
[..]
het punt is dat leaderbords erin zitten en je dus moet voorkomen dat mensen die modden en/of cheaten deze beinvloeden, niet meer als terecht (even afgezien of je wel of niets geeft om leaderbords)
het is niet dat ze modden tegenhouden
inderdaadquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:58 schreef Danny het volgende:
[..]
zolang ze dus niet bannen, maar je uitsluiten van de leaderboards is dat prima.
Nee, heb de SC files niet op kantoorquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:59 schreef Me_Wesley het volgende:
Iemand al de pathfinding routines gevonden?
Nee, die bestaan toch niet?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:59 schreef Me_Wesley het volgende:
Iemand al de pathfinding routines gevonden?
quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:07 schreef lipjes het volgende:
http://www.reddit.com/r/S(...)peed_beyond_cheetah/
Maar ik krijg Github niet geladen
zodra ik erbij kom zal ik het postenquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kan je de code van Github even hier posten?
Wil het wel eens zien
Dankquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:09 schreef mschol het volgende:
[..]
zodra ik erbij kom zal ik het posten
intressante quote van reddit:quote:
zou wel lullig zijn ja..quote:They disabled the fastest speed, due to it causing more calls to their database and causing latency.
So theoretically, if you go up high enough, it would be easy for one person to DDOS it.
in de launcher klikken op servers, en overal waar een steden icoontje staat heb je op ingelogd...quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:11 schreef Michaelvanb het volgende:
Fuck, ik weet niet meer op welke server ik aan het spelen was..
Kan je dat ergens terug vinden??
Hehequote:Op donderdag 14 maart 2013 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
intressante quote van reddit:
[..]
zou wel lullig zijn ja..
Leuke voorbode voor de SimCity-serversquote:
er zit zelfs een cheat console in ? zeker onderdeel van de dev mode ofzo..quote:{
"//" : "Cheat Console title and welcome message",
"0x0edf3a9c" : "Cheat Console",
"0x0edf3a9d" : "Type “help” for list of commands, and “help <command>” for more information on a specific command."
}
twitter:SimCityModding twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:06:42@oceanquigley @moskow23 Will modded .package files be allowed at launch or am I wasting my time? http://t.co/TAbbk1Xd reageer retweet
twitter:oceanquigley twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:12:37@SimCityModding @moskow23 I say go for it, but it'll be a little while before we can provide any support. reageer retweet
Nee, ze geven geen ondersteunign erop.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:20 schreef Qunix het volgende:
Mooi, thuis eens kijken!
Je kan het misbruiken voor offline play, misschien... Maar voor modden mag het:twitter:SimCityModding twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:06:42@oceanquigley @moskow23 Will modded .package files be allowed at launch or am I wasting my time? http://t.co/TAbbk1Xd reageer retweet
twitter:oceanquigley twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:12:37@SimCityModding @moskow23 I say go for it, but it'll be a little while before we can provide any support. reageer retweet
Klopt, maar het is een "go" in de zin dat het mag (je word niet verbannen oid).quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, ze geven geen ondersteunign erop.
Ze zeggen niet dat het niet mag
Ja niet dusquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:29 schreef jogy het volgende:
Ik zie vandaag/morgen nog wel een mod-allowed server (of servers) opspringen van EA/Maxis om dit nog een beetje in goede banen te leiden. Als ze slim zijn iig.
Je probeert een deluxe edition stuk land te claimen met je limited editionquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:24 schreef mikiepl het volgende:
Vraag: Elke keer als ik aan spel mee wil doen zegt die: claimen mislukt je kunt dit niet spelen ivm content.
Hoe kan dit?? Ik heb gewoon SimCity gedownload via Origin
Door alle toezeggingen kunnen ze niets anders dan het toestaan (redelijkerwijsquote:
Links ?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:34 schreef NextTVH het volgende:
Die maxis medewerkers op twitter hebben het ook zwaar nu
Consumer electronics zeker?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:35 schreef Wells.p het volgende:
Ik vind het een hartstikke leuk spelletje heb er ook al 57 uur in zitten trial and error vooral.
nu heb ik een stad met achterlijk weinig mensen maar met een flinke profit.
het enige wat ik nu wil is een grote stad dus kom maar op met de mod!
ooh om te laten zien hoeveel ik verdien![]()
[ afbeelding ]
Nog een ander casino neerzetten?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:34 schreef kossikvassik het volgende:
Jongens, ik ben bezig met een Gambling City...
Tot nu toe alles goed gedaan.. station en Politie HQ naast hetCasino.. ik heb ook een vliegveld en Regional Bus Terminal met een halte voor mijn casino... op een gegeven moment maakte mijn casino 34.000 winst per uur maar dat was net niet genoeg om een Gambling HQ neer te ploppen... nu is mijn winst weer teruggezakt naar 22.000....
Wat kan ik doen om alsnog meer winst te maken?
Yuup tv's verdienen goed!quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Consumer electronics zeker?. Heb ik ook gedaan en als tegemoetkoming van alle ziektes door vervuiling heb ik de belasting op 0 gezet
.
Je importeert je plastic. En je legeringen? Die ook of maak je die zelf.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:35 schreef Wells.p het volgende:
Ik vind het een hartstikke leuk spelletje heb er ook al 57 uur in zitten trial and error vooral.
nu heb ik een stad met achterlijk weinig mensen maar met een flinke profit.
het enige wat ik nu wil is een grote stad dus kom maar op met de mod!
ooh om te laten zien hoeveel ik verdien![]()
[ afbeelding ]
valt nog wel mee qua vervuiling tochquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Consumer electronics zeker?. Heb ik ook gedaan en als tegemoetkoming van alle ziektes door vervuiling heb ik de belasting op 0 gezet
.
Ja maar als 1 casino 34.000 winst kon maken en teruggezakt is naar 22.000 betekent dat toch niet dat een tweede identieke casino plotseling wel meer winst gaat maken?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nog een ander casino neerzetten?
Niet teveel, want dan draaien ze opeens allemaal verliesquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nog een ander casino neerzetten?
Hoeft niet identiek te zijn. Je kan verschillende extra modules plaatsen. Je moet even kijken wat voor toeristen jouw stad aantrekt. Rijk, middel of arm. Daar je casino op aanpassen. Ook kan je toeristische trekpleisters plaatsen zoals een Nederlandse molenquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:40 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ja maar als 1 casino 34.000 winst kon maken en teruggezakt is naar 22.000 betekent dat toch niet dat een tweede identieke casino plotseling wel meer winst gaat maken?
Die grote casinos maken sowieso verliesquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Niet teveel, want dan draaien ze opeens allemaal verlies
Mwoah, ik maak ook mijn eigen legeringen en plastic van de grondstoffen dan gaat het best snel met de troepquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:39 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
valt nog wel mee qua vervuiling toch
Heb ik ook maar gedaan misschien dat ik wat meer inwoners krijg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:37 schreef jogy het volgende:
[..]
.
Plastic importeer ik. legeringen ook als mijn recycle niet genoeg produceert.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je importeert je plastic. En je legeringen? Die ook of maak je die zelf.
die voorraad is toch beperkt terwijl je vervuiling langer meegaat..quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, ik maak ook mijn eigen legeringen en plastic van de grondstoffen dan gaat het best snel met de troep.
Ik heb eerst alle coal en erts gemined maar ben meteen begonnen met het importeren van olie voor mijn raffinaderijen, daarna heb ik de mijnen gesloten en heb ik dat ook geïmporteerd van de global market. De grondstoffen zijn een stuk goedkoper dan het eindproductquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:43 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
die voorraad is toch beperkt terwijl je vervuiling langer meegaat..
Nou ik heb een 2e indentieke casino geplaatst... nou maakt die ene 14.000 en de andere 7.000quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:41 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoeft niet identiek te zijn. Je kan verschillende extra modules plaatsen. Je moet even kijken wat voor toeristen jouw stad aantrekt. Rijk, middel of arm. Daar je casino op aanpassen. Ook kan je toeristische trekpleisters plaatsen zoals een Nederlandse molenBig ben etc etc
Exporteren naar de regio -> verdien je geld meequote:Op donderdag 14 maart 2013 14:07 schreef Oelewapse het volgende:
Ik heb nu tonnen met Erts en kolen gemijnd. Wat kan ik er nu verder mee?
Smelten? Andere fabrieken neerzetten? Zover heb ik het nog niet uitgevogeld.
Legeringen smelten. Daarna olie importeren en plastic raffineren, chips(electra) fabriek bouwen en cashen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:07 schreef Oelewapse het volgende:
Ik heb nu tonnen met Erts en kolen gemijnd. Wat kan ik er nu verder mee?
Smelten? Andere fabrieken neerzetten? Zover heb ik het nog niet uitgevogeld.
Ah. Ok. Gaan we dat proberen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Legeringen smelten. Daarna olie importeren en plastic raffineren, chips(electra) fabriek bouwen en cashen.
Hier sluit ik me volledig bij aan!quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:14 schreef Cowamundo het volgende:
Zelf vind ik het jammer dat de prijzen die de Global Market hanteert nog steeds fixed zijn en niet fluctueren naar hoeveelheid vraag&aanbod...
Hierdoor verkoopt nu iedereen maar electronica omdat er BAKKEN mee te verdienen is terwijl die markt anders helemaal in zou storten en je op een andere manier aan je poen zal moeten komen en de uitdaging nog weer wat groter wordt wat in mijn ogen het spelen leuker maakt!
Correct. Maar daarom verkoopt nu iedereen tv'squote:Op donderdag 14 maart 2013 14:19 schreef Akilla het volgende:
Zou dat niet ook het idee van die global markt geweest zijn? maar hij staat nu toch uit? of begrijp ik het verkeerd?:P
Je hebt invite, europa west 2 is de server.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:18 schreef Michaelvanb het volgende:
Mannen, ik wil op een leuke region spelen. Kan iemand me ff uitnodigen op zijn/haar regio?
skaffaNL op origin
Vanavondquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:18 schreef Michaelvanb het volgende:
Mannen, ik wil op een leuke region spelen. Kan iemand me ff uitnodigen op zijn/haar regio?
skaffaNL op origin
twitter:jarichp twitterde op donderdag 14-03-2013 om 10:23:50@MaxisScott @Born_Fancy Speaking of bugs, people found out how to build outside the city limits and destroy other peoples cities with debugm reageer retweet
twitter:MaxisScott twitterde op donderdag 14-03-2013 om 10:45:00@jarichp I know what I will be fixing tomorrow... reageer retweet
En deze gaat ook in de reminderquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:36 schreef Danny het volgende:
"Place this file in your SimCityData to Enable Debug UI, Highways outside of city boundaries.."
http://localhostr.com/DHL3POuCPqTD
http://www.gamespot.com/f(...)ebug-mode-in-simcity
Door deze te vergelijken met de huidige niet-aangepaste versie kun je weer wat leren over de werking
Ik speel simcity windowed mode. Dan blijft de game gewoon draaien op de achtergrond.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:41 schreef dockx het volgende:
Hoe FOK!'en jullie tijdens de game? Via de browser van Origin?
Hopelijk kun je de randen aanpassen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:36 schreef Danny het volgende:
"Place this file in your SimCityData to Enable Debug UI, Highways outside of city boundaries.."
Door deze te vergelijken met de huidige niet-aangepaste versie kun je weer wat leren over de werking
dit dusquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:42 schreef lordteddybeer het volgende:
[..]
Ik speel simcity windowed mode. Dan blijft de game gewoon draaien op de achtergrond.
resolutie wijzigenquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ik dat doe dan kan ik net de geld balk niet zien.
ik heb em op 1920x1080 staan op een 1920x1200 schermquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ik dat doe dan kan ik net de geld balk niet zien.
Er was een optie in de debug opties om 2x2km stadsvlakken toe te voegen. Ben benieuwd of je ze ook naast elkaar kan zetten ofzo, zal wel niet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hopelijk kun je de randen aanpassen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:36 schreef Danny het volgende:
Nice!quote:EDIT dude also modded out the server time out; you can now be "disconnected" from the server forever, AKA play offline.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |