abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:08:58 #91
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin.
Raak ik teminnste niet al mijn games kwijt :P
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:11:26 #92
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040583
simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryFailedToFindSink

_O- error kan gootsteen niet vinden

Oh en kleurtje veranderen als je agent vast staat in het verkeer :s)
Op regel 6

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryStuckInTraffic = {
    dynamic: !0,
    allowNullResults: !0,
    bindingType: simcity.cAgentQueryUIHandler.kBindingTypeDestination,
    localeString: new scrui.cLocaleString("AgentQuery.json", "0x0e41f8d9", "Stuck in traffic"),
    color: "red",
    queries: function () {
        return {
            isStuckInTraffic: [simcity.kDataAgent, "stuckInTraffic"]
        }
    },
    update: function (a) {
        if (a.isStuckInTraffic) {
            var b = this,
                c;
            b.localeString.LoadString(function () {
                c = b.localeString.GetText()
            });
            return c
        }
        return ""
    }
};
pi_124040663
Dat zijn weer wat positieve berichten :)

+ dit:

https://twitter.com/MaxisGuillaume/status/312037496814960640

quote:
Guillaume Pierre Guillaume Pierre @MaxisGuillaume:
@JonUlf I can't go into details, since I'm not the one doing the work, but there's various changes both to the tactical and strategic AI in
mogelijke AI-fix :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:17:09 #94
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040718
en, regioninfo.
Vraag me af wat er gebeurd als je het aanpast.
Past die dan ook die steden aan, of is het slechts de nummertjes in je region picker

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
simcity.kRegionalDefaultCityInfo = {
    CapeTrinity: {
        Enabled: 1,
        regionName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x8e4a59b0",
        regionDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0xc27f9a62",
        regionLoadingImage: "CapeTrinity_LoadingBackDrop.png",
        labels: {},
        cities: {
            1026: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x6779b9d2",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x2b42d990",
                percentageBuildable: "90",
                residentialDesirability: "1",
                wind: "1",
                water: "3",
                coal: "0",
                rawOre: "0",
                crudeOil: "0",
                tornadoes: "0",
                earthquakes: "0",
                rail: "true",
                shipping: "true",
                resources: []
            },
            1027: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xfc0c91cf",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x3dc78265",
                percentageBuildable: "90",
                residentialDesirability: "2",
                water: "2",
                coal: "0",
                rawOre: "0",
                crudeOil: "0",
                shipping: "true",
            },
            1028: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xcf049f2d",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x4a7763ef",
                percentageBuildable: "80",
                residentialDesirability: "2",
                water: "2",
                coal: "2",
                rawOre: "2",
                crudeOil: "2",
                shipping: "false",
            }
        }
    },
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:19:32 #95
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040771
Oh en hier is het gezeik met je populatie blijkbaar:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
simcity.GetFudgedPopulation = function (a) {
    a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation;
    if (500 >= a) return a;
    if (40845 < a) return Math.floor(8.25 * a);
    a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500;
    return Math.floor(a)
};
simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) {
    a = simcity.GetFudgedPopulation(a);
    return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5)
};

fudged

1. To fake or falsify: fudge casualty figures.
2. To evade (an issue, for example); dodge.
pi_124040838
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.

Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.

Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...

Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_124040893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.

Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.

Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...

Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken.
pi_124040908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?

[..]

:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately :)
pi_124040932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten.
pi_124041032
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately :)
:')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124041051
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

dit
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:30:59 #102
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124041102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

dit
Ik ben er wel blij mee, scheelt modders moeite :P
pi_124041137
Actuele server status is nu hier te vinden: http://www.simcity.com/en_US/server-status
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:35:15 #104
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124041216
Ik wil SimCity spelen maar heb echt geen zin om te kopen als ik alle berichten lees. Typisch een spel die ik na een paar dagen naast me leg vanwege alle AI onzin
pi_124041245
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

dit
:') haters gonna hate. Prutsers.
pi_124041300
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
Dat is allang bekend, staat in de tweede preview van FOK! en heb ik hier toen ook gemeld.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124041388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:

met de huidige AI blijft het zelfs met extra opritten lastig om je stad soepel te laten lopen ben ik bang..
maar ik zie vooral mogelijkheden voor de grote 16 speler regio's waar iedereen met elkaar verbonden is

was het leggen van rails in de regio mogelijk?

quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

:') haters gonna hate. Prutsers.
dit
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 10:44:03 #108
364681 over_hedge
pi_124041494
Ik weet niks van scripten enzo.
Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124041516
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:46:32 #110
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124041578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef over_hedge het volgende:
Ik weet niks van scripten enzo.
Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt.
Ik wel, en ka niet wachten tot ik thuis ben.
Helaas heb ik vandaag een hele lange dag ;(
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:46:52 #111
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124041598
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
Je geeft het zeker een 7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124041616
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je geeft het zeker een 7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee dat krijgen ze ook niet.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:47:20 #113
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124041621
quote:
Ben benieuwd...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124041634
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish..
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:48:22 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124041665
quote:
af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:49:05 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124041685
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je geeft het zeker een 7

SPOILER
t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124041745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:47 schreef mschol het volgende:
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish..
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen :+
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:51:24 #118
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124041761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:49 schreef Danny het volgende:

[..]

t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
pi_124041762
quote:
Ik vind het onbegrijpelijk dat sites dit spel een 9 geven, terwijl er gewoon een heleboel mis is, wat je moet merken als je er een tijdje meespeelt.
pi_124041785
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen :+
ik heb bij launch vrij veel kunnen spelen, en dat is nogal een verschil met veel andere mensen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')