Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryStuckInTraffic = { dynamic: !0, allowNullResults: !0, bindingType: simcity.cAgentQueryUIHandler.kBindingTypeDestination, localeString: new scrui.cLocaleString("AgentQuery.json", "0x0e41f8d9", "Stuck in traffic"), color: "red", queries: function () { return { isStuckInTraffic: [simcity.kDataAgent, "stuckInTraffic"] } }, update: function (a) { if (a.isStuckInTraffic) { var b = this, c; b.localeString.LoadString(function () { c = b.localeString.GetText() }); return c } return "" } }; |
mogelijke AI-fixquote:Guillaume Pierre Guillaume Pierre @MaxisGuillaume:
@JonUlf I can't go into details, since I'm not the one doing the work, but there's various changes both to the tactical and strategic AI in
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | simcity.kRegionalDefaultCityInfo = { CapeTrinity: { Enabled: 1, regionName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x8e4a59b0", regionDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0xc27f9a62", regionLoadingImage: "CapeTrinity_LoadingBackDrop.png", labels: {}, cities: { 1026: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x6779b9d2", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x2b42d990", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "1", wind: "1", water: "3", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1027: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xfc0c91cf", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x3dc78265", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1028: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xcf049f2d", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x4a7763ef", percentageBuildable: "80", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "2", rawOre: "2", crudeOil: "2", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "false", resources: [] } } }, |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | simcity.GetFudgedPopulation = function (a) { a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation; if (500 >= a) return a; if (40845 < a) return Math.floor(8.25 * a); a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500; return Math.floor(a) }; simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) { a = simcity.GetFudgedPopulation(a); return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5) }; |
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.
Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.
Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS latelyquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
[..]
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately
Dat is allang bekend, staat in de tweede preview van FOK! en heb ik hier toen ook gemeld.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
met de huidige AI blijft het zelfs met extra opritten lastig om je stad soepel te laten lopen ben ik bang..quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.
Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.
Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
ditquote:
Ik wel, en ka niet wachten tot ik thuis ben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef over_hedge het volgende:
Ik weet niks van scripten enzo.
Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt.
Je geeft het zeker een 7quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je geeft het zeker een 7nee dat krijgen ze ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Ben benieuwd...quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je geeft het zeker een 7t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie wat ik kijk: trakt.tv
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:47 schreef mschol het volgende:
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish..
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snelquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:49 schreef Danny het volgende:
[..]
t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat sites dit spel een 9 geven, terwijl er gewoon een heleboel mis is, wat je moet merken als je er een tijdje meespeelt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
ik heb bij launch vrij veel kunnen spelen, en dat is nogal een verschil met veel andere mensenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |