abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124041051
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

:')
dit
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:30:59 #102
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124041102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

dit
Ik ben er wel blij mee, scheelt modders moeite :P
pi_124041137
Actuele server status is nu hier te vinden: http://www.simcity.com/en_US/server-status
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:35:15 #104
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124041216
Ik wil SimCity spelen maar heb echt geen zin om te kopen als ik alle berichten lees. Typisch een spel die ik na een paar dagen naast me leg vanwege alle AI onzin
pi_124041245
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

dit
:') haters gonna hate. Prutsers.
pi_124041300
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
Dat is allang bekend, staat in de tweede preview van FOK! en heb ik hier toen ook gemeld.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124041388
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.

Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.

Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...

Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
met de huidige AI blijft het zelfs met extra opritten lastig om je stad soepel te laten lopen ben ik bang..
maar ik zie vooral mogelijkheden voor de grote 16 speler regio's waar iedereen met elkaar verbonden is

was het leggen van rails in de regio mogelijk?

quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

:') haters gonna hate. Prutsers.
dit
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 10:44:03 #108
364681 over_hedge
pi_124041494
Ik weet niks van scripten enzo.
Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124041516
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:46:32 #110
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124041578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef over_hedge het volgende:
Ik weet niks van scripten enzo.
Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt.
Ik wel, en ka niet wachten tot ik thuis ben.
Helaas heb ik vandaag een hele lange dag ;(
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:46:52 #111
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124041598
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
Je geeft het zeker een 7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124041616
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je geeft het zeker een 7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee dat krijgen ze ook niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:47:20 #113
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_124041621
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
Ben benieuwd...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_124041634
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish..
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:48:22 #115
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124041665
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:49:05 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124041685
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je geeft het zeker een 7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124041745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:47 schreef mschol het volgende:
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish..
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:51:24 #118
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124041761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:49 schreef Danny het volgende:

[..]

t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
pi_124041762
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
Ik vind het onbegrijpelijk dat sites dit spel een 9 geven, terwijl er gewoon een heleboel mis is, wat je moet merken als je er een tijdje meespeelt.
pi_124041785
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen :+
ik heb bij launch vrij veel kunnen spelen, en dat is nogal een verschil met veel andere mensen _O-
pi_124041792
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Mwah, ik denk dat dat wel erg meevalt qua hoe casual ze daar zijn.
De meeste review sites zijn ook positief, op de server problemen na.
Het is denk ik nu pas dat mensen het een beetje pas zijn gaan spelen, dat het stiekem toch iets minder complex blijkt te zijn.

Maar goed, zelf ben ik nog wel positief en vind ik het vermakelijk :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:53:25 #122
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124041822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:52 schreef STING het volgende:
wah, ik denk dat dat wel erg meevalt.
De meeste review sites zijn positief, op de server problemen na.
Het is denk ik nu pas dat mensen het een beetje pas zijn gaan spelen, dat het stiekem toch iets minder complex blijkt te zijn.

Maar goed, zelf ben ik nog wel positief en vind ik het vermak
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schieten

quote:
One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.

"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."

The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.

The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.

"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.

Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"

The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.

Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
pi_124041829
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Danny het volgende:

[..]

ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.
Als ik er de tijd voor heb zeker, want er liggen nog twee games ter review en die wil ik rap doen. DIt weekend naar Keulen voor Activsion, maandag naar Warner en dinsdag naar Nintendo, dus het is even wat druk :+ Ik heb al vrij van mijn werk genomen om enkele van bovenstaande te kunnen doen :')

Mocht je toevallig mee willen helpen (of iemand hier) met een video maken (korte meuk met AI-pathfinding of domme brandweermannetjes): graag, je komt in de credits van de review!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124041904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schieten

[..]

De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.

Zolang het idd kinderziektes zijn en deze opgelost worden, kan ik er wel mee leven.
Bijna elk spel heeft wel zo z'n kinderziektes.
pi_124041940
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef STING het volgende:

[..]

De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.

Zolang het idd kinderziektes zijn en deze opgelost worden, kan ik er wel mee leven.
Bijna elk spel heeft wel zo z'n kinderziektes.
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemen :D
eerder een gezwel..

voor de rest zijn dingen als brandweerwagens, de garbage trucks die de weg kwijt raken enzo wel kinderziektes.. maar het komt volgens mij allemaal door de fucked up AI
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')