Dat is allang bekend, staat in de tweede preview van FOK! en heb ik hier toen ook gemeld.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
met de huidige AI blijft het zelfs met extra opritten lastig om je stad soepel te laten lopen ben ik bang..quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.
Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.
Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
ditquote:
Ik wel, en ka niet wachten tot ik thuis ben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef over_hedge het volgende:
Ik weet niks van scripten enzo.
Maar ik vind het wel leuk als ze bugs verhelpen en nieuwe dingen in het spel doen. Maar ook opletten dat het niet te makkelijk wordt.
Je geeft het zeker een 7quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je geeft het zeker een 7nee dat krijgen ze ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Ben benieuwd...quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je geeft het zeker een 7t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie wat ik kijk: trakt.tv
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:47 schreef mschol het volgende:
bij launch zou ik em nog wel een 8-ish kunnen geven, nu komt hij rond de 6-ish..
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snelquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:49 schreef Danny het volgende:
[..]
t.net geeft de game een 6,5 trouwens, maar met werkende servers zou dat een 8+ zijn. Iets zegt me dat ze de huidige ontwikkelingen daar een beetje hebben misgelopen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat sites dit spel een 9 geven, terwijl er gewoon een heleboel mis is, wat je moet merken als je er een tijdje meespeelt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:44 schreef Pheno het volgende:
Zo, review af gemaakt vanochtend, nog even laten checken, plaatjes erin en niet dat milde gedoe van andere sites, die het blijkbaar een 9 waard vinden dat een game kutservers en kut-AI heeft.
ik heb bij launch vrij veel kunnen spelen, en dat is nogal een verschil met veel andere mensenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als ik het bij launch een cijfer had moeten geven was het een 1, wegens niet speelbaar. En met dit soort spellen wil ik ook iets langer spelen om te kijken of het lang leuk blijft. En ik ben erachter: nee. Het is allemaal te beperkt en te karig. maar ik dump de link hier als ie online staat. Ik denk dat de meesten hier zich er wel in kunnen vinden. Maar als ik die negens en zo zie snap ik het gewoon niet: heb ik een ander spel dan die mensen gekregen
Mwah, ik denk dat dat wel erg meevalt qua hoe casual ze daar zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schietenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:52 schreef STING het volgende:
wah, ik denk dat dat wel erg meevalt.
De meeste review sites zijn positief, op de server problemen na.
Het is denk ik nu pas dat mensen het een beetje pas zijn gaan spelen, dat het stiekem toch iets minder complex blijkt te zijn.
Maar goed, zelf ben ik nog wel positief en vind ik het vermak
quote:One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.
"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."
The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.
Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
Als ik er de tijd voor heb zeker, want er liggen nog twee games ter review en die wil ik rap doen. DIt weekend naar Keulen voor Activsion, maandag naar Warner en dinsdag naar Nintendo, dus het is even wat drukquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schieten
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef STING het volgende:
[..]
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.
Zolang het idd kinderziektes zijn en deze opgelost worden, kan ik er wel mee leven.
Bijna elk spel heeft wel zo z'n kinderziektes.
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemen
eerder een gezwel..
voor de rest zijn dingen als brandweerwagens, de garbage trucks die de weg kwijt raken enzo wel kinderziektes.. maar het komt volgens mij allemaal door de fucked up AI
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:59 schreef STING het volgende:
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.
Je weet hoe diep je in de shit zit als zelf niet gaming-nieuws sites jouw blunders rapporterenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:00 schreef Pheno het volgende:
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.
'Alles moet serverside zijn omdat de AI te complex zou zijn'quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
Zo gaat dat met alle spellen tegenwoordig. Ze spelen het niet eens uit. Zou toch wel erg zijn als je een filmrecensent 3/4 van een film gaat kijken en daar zijn mening over uit geeft.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
al steden van rond de 100k gehad?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Het komt er in ieder geval op neer dat je geen goed draaiende stad kan hebben op de lange termijn of je moet 100% weten hoe de AI werkt en dus tactisch dingen neer gaat zetten met de simpele AI in gedachtequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenMaar als je kort speelt valt de verneukende AI nog niet zo op, omdat je geen fileproblemen hebt.
Jep, rond de 106k op het moment.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
ja, maar ook in twee dagen denk je nog dat het aan jezelf ligtquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...
Vernietigend en zeer terecht. Deze game was met de launch al een fucking joke, maar hoe langer de tijd verstrijkt, des te meer blijkt dat dit een van de grootste half afgemaakte en gefaalde triple A titel is allertijden. Alle hoge verwachtingen, beloftes en toezeggingen worden 1 voor 1 een illusie..quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
quote:
Lol, doemdenkersquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Binnenkort ligt je stad in puin dus
die kon ik overboord gooien...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat de natuurlijk niet gebeuren he
Quote voor over 2 topicsquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Ik heb nu een stad met 240k inwoners en alles staat vast. Zelfs op de snelweg buiten mn stad staan files waar je de rillingen van krijgt. Elke weg in mn stad is diep en diep rood als je roadtool selecteert... Al vele huizen verloren doordat brandweer er niet bij kan komen + blushelicopter nog geen een keer van zn plaats is gekomenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef STING het volgende:
[..]
Jep, rond de 106k op het moment.
Parallel met een tweede stad bezig in dezelfde regio.
Enige problemen die ik vooralsnog meemaak lijken server gerelateerd (grote vertraging in interactie tussen steden, gifts, diensten kopen van elkaar)
Al was het ironisch bedoeldquote:
Volgende keer al die afbeeldingen in spoiler??quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef Cowamundo het volgende:
Hierbij dan even een paar screens en stats van mijn solo stadje zonder enige andere stad in de regio.
Gaat niet slecht al zeg ik het zelf!![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De mensen hebben weinig te klagen!![]()
[ afbeelding ]
Zijn goed opgeleid!![]()
[ afbeelding ]
Doordat er bijna geen werkloosheid is gaan mensen ook niet echt het criminele circuit in!![]()
[ afbeelding ]
Vanaf het begin let ik eigenlijk alleen maar op het baan aanbod, werkloosheid en vraag naar bepaalde wealth shopping.
Zoals je hieronder kan zijn is er op het moment geen werkloosheid, maar ook geen bizar hoog werknemers tekort... (Nu bezig met wat huizen density upgraden en wat bij bouwen om deze te vullen.)
Ook is een geen bizar overschot of tekort aan commerciële goederen dus de zakenwereld draait goed.
[ afbeelding ]
En dit alles is terug te zien in een mooie stabiele geld stroming!
[ afbeelding ]
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
quote:School buses, fire trucks and tourist hordes all seem to have trouble finding obvious routes to their goals. As a result, designing a functional city may mean planning a street grid and placement of different facilities in a deeply counterintuitive way. Players have to design their cities to suit bad algorithms, not realistic goals.
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Welke server?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.
Overigens, wie is catch22_nl ook alweer op Origin? Die zit naast me, we hebben nog wel wat plek voor meer mensen
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:
[..]
In Soviet Russia SimCity builds youquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Je moet gewoon de SimCity Pathfinding DLC kopen jongequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Wordt niet opgeslagen omdat je niet de eigenaar bent van de savegame, dus alleen voor de lol en je doet er niemand pijn mee blijkbaar.quote:
Godverdomme, wat slecht.quote:
Volgens mij Oceanie maar weet het niet zeker, zal vanaaf ff kijkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:20 schreef STING het volgende:
[..]
Welke server?
Ik wil wel aansluiten (origin id: STINGNL)
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
Is daar inmiddels al een oplossing voor?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig. Waardoor er files ontstaan en spul niet tijdig op de plek aan komt of er een brand niet op tijd geblust wordt.
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef Danny het volgende:
[..]
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijk
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.
Dat is wel weer waar ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.
Dat kan dus zomaar die *10 factor zijn van het inwonersaantalquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar ja.
Vind het nog steeds te debiel dat maar 10% van je mensen werk heeft.
dat is logisch, omdat dat het eerste is dat ze tegen komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:43 schreef Troel het volgende:
22k inwoners en nog geen file! Ze rijden keurig de helemaal voorin geplaatste carpoolplekken op
quote:Here's some stuff that might not be obvious (cut n paste):
The decision whether to use one's car is made when one leaves his home, if you drove your car to work, you will drive your car home regardless of mass transit options... a max density residential holds 400 work commuters and 200 shoppers, if you put a single bus stop in range of only a single house ,than 125 people will chose to leave their cars home... if you put a single bus stop in range of an entire block of 10 houses, 125 people will chose to leave their cars at home while 3825 people will drive to work.
The only way to get people to not take their cars out of the house, is to give them enough mass transit options within range of their house... if you don't want to do that, the next option is park n rides, where ppl drive out of their house, to the nearest non-full park n ride, then take the mass trnasit from there, this obviously sacrifices ground space for higher mass transit usage, so if we're already giving up ground space it seems more efficient to simply space our houses out more, giving them access to more nearby bus stops, and causing them all to sue mass transit.
Streetcar stops can hold 300 ppl, so if each block of 4 houses (1600 people) has 4 street car stops (1200 passengers) and 4 bus stops (500 more) then noone will drive their cars.
We've seen this countless times in posts about 'i have 93% public transit usage!' etc.
Another key to reducing auto traffic, is people commuting INTO your city... again, people decide whether to ride the bus or drive their car long before they enter your city, so if you have over-employment, and your neighbor has unemployment, he's gonna send you cars, unless he has enough busses and bus stops near his residents, and since you have no control over that, you need to deal with this.
The best way to deal with it, is to never have over-employment nor an overabundance of available 'goods' for sale at shops... then noone will come to your city... bam, done.
The second best way, if you have resigned yourself to being inefficient, is to throw up park n rides at the entrance to your city. But be careful, the last patch sortof broke the game, in that once people leave their cars at a park n ride, they will walk / take mass transit everywhere... This used to mean they'd all wait at a bus stop, but in the last patch pathing was changed so that if it's faster to walk to the next stop rather than waiting for a bus, people will walk... but this cumulatively means that visitors to your city will end up walking from stop to stop all day long... never leaving the city..
This gives you the 'infinite loop of visitors' bug, in which 1000 ppl commute in to look for work, then walk slowly around the city, unable to go home before the next shift, 1000 more people arrive, etc etc until you have half a million people roaming your streets, despite the neighboring city only having 1000 unemployed citizens.
pretty sweet bug. Again, it can be easily avoided by not having overemployment or an abundance of unsold goods. I'm sure it'll be fixed soon.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:33 schreef mschol het volgende:
is er al een mod om cheeta speed terug te krijgen?
http://www.mediafire.com/?sk93afgv6s4qfk1quote:Developer's Beta Package Files
I have here the Package files from the Dev Beta.
I discovered package files that contain dev cheats, so if you're modding and into those kinds of things.. I haven't really had a good look on these things yet, so you might find nice things!
File size is about 20 MB.
Leuk als je water niet in het midden van de map zit.quote:
Ook lekker realistisch als stad zijnde.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk als je water niet in het midden van de map zit.
dit suggereert dat je de kosten van je maxisman enzo kan aanpassenquote:// Resources
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDHeroesAndVillains = 0x8a65f150; // HeroesAndVillains
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan = 0x2581e047; //MaxisMan
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Health = 0xb455a812; //MaxisMan_Cost_Health
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Police = 0x3f372262; //MaxisMan_Cost_Police
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Fire = 0x9c1bf3bc; //MaxisMan_Cost_Fire
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_DrVu = 0xd2d88bc1; //MaxisMan_Cost_DrVu
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ook lekker realistisch als stad zijnde.
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent.quote:
i wonder that would do....quote:# State script for game
#
# This basically defines the different parts of the game,
# and what has to be turned on or off as we move between
# those parts.
#
# Note: if you run with the -demo flag, you'll start up
# with the Demo state. Otherwise, you can run with
# -state:<stateName> to get a specific state.
#
Dit is precies de reden waarom ik deze game laat liggen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent.
Thank you Captain Hindsightquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:24 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik deze game laat liggen.
Hehe, dat kan ik me heel goed voorstellenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik pre-order geen games meer sinds Diablo III.
nee. Maar het werkt blijkbaar wel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?
En we noemen de stad Napelsquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?
En ik nu niet meer sinds simcityquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik pre-order geen games meer sinds Diablo III.
zeg nooit nooit, maar de kans dat ik dat doe nu nog is minimaal..quote:
quote:# Run game with -demo to get this.
state Demo
description "SimCity Demo"
cheat "prop ecoNetShowActivity false"
cheat "prop ecoNetShowDeltaUploadLag false"
cheat "prop ecoNetShowBrokenBoxMessage false"
cheat "prop PerfWarningStartMode 2"
end
Ik ga er vanavond mee aan de slag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Danny het volgende:
I discovered package files that contain dev cheats, so if you're modding and into those kinds of things.. I haven't really had a good look on these things yet, so you might find nice things!
Ik wil dat er in plaats van Maxisman HQ iets anders staatquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dit suggereert dat je de kosten van je maxisman enzo kan aanpassen(niet verwondelijk opzich, maar zo makkelijk had ik dat niet gedacht
ik ga straks eens kijkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ga er vanavond mee aan de slag.
[..]
Ik wil dat er in plaats van Maxisman HQ iets anders staat
Namelijk FOK! Knokploeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |