abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:13:18 #151
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124042479
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef STING het volgende:

[..]

Jep, rond de 106k op het moment.
Parallel met een tweede stad bezig in dezelfde regio.
Enige problemen die ik vooralsnog meemaak lijken server gerelateerd (grote vertraging in interactie tussen steden, gifts, diensten kopen van elkaar)
Ik heb nu een stad met 240k inwoners en alles staat vast. Zelfs op de snelweg buiten mn stad staan files waar je de rillingen van krijgt. Elke weg in mn stad is diep en diep rood als je roadtool selecteert... Al vele huizen verloren doordat brandweer er niet bij kan komen + blushelicopter nog geen een keer van zn plaats is gekomen
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_124042486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef mschol het volgende:

[..]

die kon ik overboord gooien...
Al was het ironisch bedoeld ;), ook al heeft het veel van dezelfde elementen, het werkt wel aardig anders ja. Zelfde ook met Civ4->Civ5
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:14:58 #153
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124042531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef Cowamundo het volgende:
Hierbij dan even een paar screens en stats van mijn solo stadje zonder enige andere stad in de regio.
Gaat niet slecht al zeg ik het zelf! *O* w/

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De mensen hebben weinig te klagen! :D
[ afbeelding ]

Zijn goed opgeleid! ^O^
[ afbeelding ]

Doordat er bijna geen werkloosheid is gaan mensen ook niet echt het criminele circuit in! *O*
[ afbeelding ]

Vanaf het begin let ik eigenlijk alleen maar op het baan aanbod, werkloosheid en vraag naar bepaalde wealth shopping.

Zoals je hieronder kan zijn is er op het moment geen werkloosheid, maar ook geen bizar hoog werknemers tekort... (Nu bezig met wat huizen density upgraden en wat bij bouwen om deze te vullen.)
Ook is een geen bizar overschot of tekort aan commerciële goederen dus de zakenwereld draait goed.
[ afbeelding ]

En dit alles is terug te zien in een mooie stabiele geld stroming!
[ afbeelding ]
Volgende keer al die afbeeldingen in spoiler??
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_124042548
toch is het zeer goed mogelijk. 400K inwoners ZONDER bussen en streetcars!

  donderdag 14 maart 2013 @ 11:16:54 #155
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_124042586
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_124042593
quote:
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:

quote:
School buses, fire trucks and tourist hordes all seem to have trouble finding obvious routes to their goals. As a result, designing a functional city may mean planning a street grid and placement of different facilities in a deeply counterintuitive way. Players have to design their cities to suit bad algorithms, not realistic goals.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124042624
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:

[..]

[..]

Lol, doemdenkers :7
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he B-)
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.
Overigens, wie is catch22_nl ook alweer op Origin? Die zit naast me, we hebben nog wel wat plek voor meer mensen :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 maart 2013 @ 11:20:41 #158
300347 MrManuel
pi_124042704
Heb echt zin om weer te spelen gek! :D
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_124042707
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.
Overigens, wie is catch22_nl ook alweer op Origin? Die zit naast me, we hebben nog wel wat plek voor meer mensen :)
Welke server?
Ik wil wel aansluiten (origin id: STINGNL)
pi_124042763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dit ook één van de ergste dingen:

[..]

Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_124042798
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
In Soviet Russia SimCity builds you :7
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:26:13 #162
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124042877
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Je moet gewoon de SimCity Pathfinding DLC kopen jonge
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:26:54 #163
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124042904
quote:
Wordt niet opgeslagen omdat je niet de eigenaar bent van de savegame, dus alleen voor de lol en je doet er niemand pijn mee blijkbaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124043023
quote:
Godverdomme, wat slecht.
pi_124043048
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:20 schreef STING het volgende:

[..]

Welke server?
Ik wil wel aansluiten (origin id: STINGNL)
Volgens mij Oceanie maar weet het niet zeker, zal vanaaf ff kijken :)
pi_124043062
wil iemand mij in zn region :D

skaffaNL op origin ^)
pi_124043117
is er al een mod om cheeta speed terug te krijgen? :7
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 11:35:34 #168
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124043197
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]

al steden van rond de 100k gehad?
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijk :')
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:37:33 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124043250
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig :P. Waardoor er files ontstaan en spul niet tijdig op de plek aan komt of er een brand niet op tijd geblust wordt.
Is daar inmiddels al een oplossing voor?
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 11:37:40 #170
364681 over_hedge
pi_124043256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef Danny het volgende:

[..]

je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijk :')
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:39:27 #171
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124043318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.
pi_124043325
Ze zijn nu vooral de 'lul' door de voorgaande server issues. Als die niet opgetreden waren dan was dit allemaal niet zo mega-giga erg.
If not now, then when.
pi_124043339
Al 2 dagen krijg ik bij het laden van een specifieke stad: Stad kon op dit moment niet worden geladen.....
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 11:40:05 #174
364681 over_hedge
pi_124043344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.
Dat is wel weer waar ja.
Vind het nog steeds te debiel dat maar 10% van je mensen werk heeft.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:41:01 #175
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_124043381
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dat is wel weer waar ja.
Vind het nog steeds te debiel dat maar 10% van je mensen werk heeft.
Dat kan dus zomaar die *10 factor zijn van het inwonersaantal
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 11:42:01 #176
1 crew  Danny
always and nevermore
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:43:25 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_124043473
22k inwoners en nog geen file! Ze rijden keurig de helemaal voorin geplaatste carpoolplekken op :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 11:45:01 #178
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124043530
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:43 schreef Troel het volgende:
22k inwoners en nog geen file! Ze rijden keurig de helemaal voorin geplaatste carpoolplekken op :D
dat is logisch, omdat dat het eerste is dat ze tegen komen :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  FOK!fotograaf donderdag 14 maart 2013 @ 11:46:32 #179
364681 over_hedge
pi_124043577
Dit stond bij dat youtube filmpje best interessant:
quote:
Here's some stuff that might not be obvious (cut n paste):

The decision whether to use one's car is made when one leaves his home, if you drove your car to work, you will drive your car home regardless of mass transit options... a max density residential holds 400 work commuters and 200 shoppers, if you put a single bus stop in range of only a single house ,than 125 people will chose to leave their cars home... if you put a single bus stop in range of an entire block of 10 houses, 125 people will chose to leave their cars at home while 3825 people will drive to work.
The only way to get people to not take their cars out of the house, is to give them enough mass transit options within range of their house... if you don't want to do that, the next option is park n rides, where ppl drive out of their house, to the nearest non-full park n ride, then take the mass trnasit from there, this obviously sacrifices ground space for higher mass transit usage, so if we're already giving up ground space it seems more efficient to simply space our houses out more, giving them access to more nearby bus stops, and causing them all to sue mass transit.
Streetcar stops can hold 300 ppl, so if each block of 4 houses (1600 people) has 4 street car stops (1200 passengers) and 4 bus stops (500 more) then noone will drive their cars.
We've seen this countless times in posts about 'i have 93% public transit usage!' etc.
Another key to reducing auto traffic, is people commuting INTO your city... again, people decide whether to ride the bus or drive their car long before they enter your city, so if you have over-employment, and your neighbor has unemployment, he's gonna send you cars, unless he has enough busses and bus stops near his residents, and since you have no control over that, you need to deal with this.
The best way to deal with it, is to never have over-employment nor an overabundance of available 'goods' for sale at shops... then noone will come to your city... bam, done.
The second best way, if you have resigned yourself to being inefficient, is to throw up park n rides at the entrance to your city. But be careful, the last patch sortof broke the game, in that once people leave their cars at a park n ride, they will walk / take mass transit everywhere... This used to mean they'd all wait at a bus stop, but in the last patch pathing was changed so that if it's faster to walk to the next stop rather than waiting for a bus, people will walk... but this cumulatively means that visitors to your city will end up walking from stop to stop all day long... never leaving the city..
This gives you the 'infinite loop of visitors' bug, in which 1000 ppl commute in to look for work, then walk slowly around the city, unable to go home before the next shift, 1000 more people arrive, etc etc until you have half a million people roaming your streets, despite the neighboring city only having 1000 unemployed citizens.
pretty sweet bug. Again, it can be easily avoided by not having overemployment or an abundance of unsold goods. I'm sure it'll be fixed soon.

Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124043595
wie heeft er een plekje op zn region?

skaffaNL op origin ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')