Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteraard
ja dit kan best geinig worden..
als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
//////////////////////// TO DO: ADD Mining ALERT LAYER
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:58 schreef mschol het volgende:
[..]
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basisquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
[..]
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
zie het als een soort van goodwill kweken die erg laag is op het momentquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.
Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis
Ik zou het verontrustender vinden als ikquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
[..]
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
erin zou vinden.quote://////////////////////////////////////////////////////////////////
//Help!
//////////////////////////////I'M BEING HELD HOSTAGE IN THE BASEMENT!
///////////////////////////////////////////////////////////////////
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou het verontrustender vinden als ik
[..]
erin zou vinden.
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:03 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
kan je luchtvervuiling painten?
Ik had heel mijn stad kapot gemaakt. Alles weggedaan. Kijk ik tijdje later op dat kaartje. Is er nog steeds lucht vervuilingquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?
Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryStuckInTraffic = { dynamic: !0, allowNullResults: !0, bindingType: simcity.cAgentQueryUIHandler.kBindingTypeDestination, localeString: new scrui.cLocaleString("AgentQuery.json", "0x0e41f8d9", "Stuck in traffic"), color: "red", queries: function () { return { isStuckInTraffic: [simcity.kDataAgent, "stuckInTraffic"] } }, update: function (a) { if (a.isStuckInTraffic) { var b = this, c; b.localeString.LoadString(function () { c = b.localeString.GetText() }); return c } return "" } }; |
mogelijke AI-fixquote:Guillaume Pierre Guillaume Pierre @MaxisGuillaume:
@JonUlf I can't go into details, since I'm not the one doing the work, but there's various changes both to the tactical and strategic AI in
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | simcity.kRegionalDefaultCityInfo = { CapeTrinity: { Enabled: 1, regionName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x8e4a59b0", regionDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0xc27f9a62", regionLoadingImage: "CapeTrinity_LoadingBackDrop.png", labels: {}, cities: { 1026: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x6779b9d2", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x2b42d990", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "1", wind: "1", water: "3", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1027: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xfc0c91cf", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x3dc78265", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1028: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xcf049f2d", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x4a7763ef", percentageBuildable: "80", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "2", rawOre: "2", crudeOil: "2", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "false", resources: [] } } }, |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | simcity.GetFudgedPopulation = function (a) { a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation; if (500 >= a) return a; if (40845 < a) return Math.floor(8.25 * a); a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500; return Math.floor(a) }; simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) { a = simcity.GetFudgedPopulation(a); return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5) }; |
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.
Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.
Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS latelyquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
[..]
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |