abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:31:54 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124039687
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:

quote:
[message=39921794,noline]Senaxx schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:35[/message]:
Nu is het hek helemaal van de dam. Blijkbaar is er gevonden hoe het debug menu geactiveerd kan worden en daar zitten vele leuke features in waarvan EA / Maxis niet wilt dat we die hebben of zeggen dat het niet kan.

- Terraform
- Grotere Cities (link)
- Wegen editten buiten je city region (die ook naar de server gesynct worden)
- Offline switch, dus altijd offline spelen (alleen geen commuting, en saven naar de server totdat je weer connect)

En volgens de maxis developer hoeven we niet bang zijn om gebanned te worden: source
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:32:52 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124039703
quote:
_O- Mooi man.
pi_124039704
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laag ;)
het maakt de start van een stad een heel stuk 'makkelijker'/sneller
pi_124039706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:30 schreef Danny het volgende:
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen :')
Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 09:33:31 #56
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124039719
quote:
17s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:32 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.
maar wat als ze het zien als cheaten?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:34:02 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124039731
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden.
Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot? :?)

Plastic staat al op import :)
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 09:34:17 #58
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124039738
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:

[..]

acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124039761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:

[..]

acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Ze gaan niet bannen als het goed is.

oceanquigley twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:12:37 @SimCityModding @moskow23 I say go for it, but it'll be a little while before we can provide any support. reageer retweet
https://twitter.com/oceanquigley/status/299566347438936064
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:36:12 #60
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124039790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:

[..]

acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Sorry danny :*
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:36:50 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124039807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot? :?)

Plastic staat al op import :)
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig :P. Waardoor er files ontstaan en spul niet tijdig op de plek aan komt of er een brand niet op tijd geblust wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124039814
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:

[..]

eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijn
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:39:34 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124039868
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:37 schreef mschol het volgende:

[..]

eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijn
Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124039896
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)
Het is toch allemaal de client die het doet. Als je mijn quote leest op de vorige pagina kun je zien dat iemand simcity 2013 al zo heeft gehackt dat hij oneindig offline kan spelen zonder problemen, alleen niet kan syncen of opslaan.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_124039977
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot? :@ Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
pi_124040017
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot? :@ Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff duren
pi_124040032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot? :@ Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
het heeft wat tijd nodig soms, maar vooralsnog zijn al mijn gifts aan gekomen
pi_124040036
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:46 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff duren
Ok, dan wacht ik af. Heb namelijk geen ruimte meer voor garbage/recycling en die verwende krengen gaan zeuren onderhand.
pi_124040106
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
pi_124040119
Ik vind het spel wel lachen zo, natuurlijk baal ik van die kleine steden en pathfinding is belachelijk maar voor de rest is het erg leuk.

En als ze nu de AI pathing zouden kunnen modden :P
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:51:25 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124040133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
Oeh! een verbonden 16 steden regio. Geil! :9.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124040136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef Satex het volgende:
Ik vind het spel wel lachen zo, natuurlijk baal ik van die kleine steden en pathfinding is belachelijk maar voor de rest is het erg leuk.
dit dus :)
quote:
En als ze nu de AI pathing zouden kunnen modden :P
ik gok dat het een kwestie van tijd is voordat zij dat doen
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:52:36 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_124040159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
En dan kan je meegenieten van alle great works :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124040166
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef Troel het volgende:

[..]

En dan kan je meegenieten van alle great works :P
uiteraard _O_
ja dit kan best geinig worden..
als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven
pi_124040181
Dan wordt het wel vet om met zijn 16en een fok regio te maken :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:55:14 #76
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040206
Ik denk dat ik me vanavond ook eens ga verdiepen in dat modden van SC.
Eens kijken wat er mogelijk is, wel wat ervaring met modden/gamedev
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:55:21 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_124040210
Ik vind de huidige regio 2 ook al vrij vet. IN het begin was het flink bikkelen, ook omdat ik nog geen buren had, maar nu is het echt leuk :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124040225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef mschol het volgende:

[..]

uiteraard _O_
ja dit kan best geinig worden..
als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
pi_124040264
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:00:32 #80
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124040317
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
quote:
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
//////////////////////// TO DO: ADD Mining ALERT LAYER
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124040326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:58 schreef mschol het volgende:

[..]

dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.
Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder.
pi_124040345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?

[..]

:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis
pi_124040362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.
Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder.
zie het als een soort van goodwill kweken die erg laag is op het moment ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:01 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis
:o grappig :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:02:51 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124040375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?

[..]

:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Ik zou het verontrustender vinden als ik
quote:
//////////////////////////////////////////////////////////////////
//Help!
//////////////////////////////I'M BEING HELD HOSTAGE IN THE BASEMENT!
///////////////////////////////////////////////////////////////////
erin zou vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124040387


kan je luchtvervuiling painten? :D
pi_124040396
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou het verontrustender vinden als ik

[..]

erin zou vinden.
_O-
pi_124040425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:03 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]

kan je luchtvervuiling painten? :D
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?
pi_124040459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?
Ik had heel mijn stad kapot gemaakt. Alles weggedaan. Kijk ik tijdje later op dat kaartje. Is er nog steeds lucht vervuiling :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:06:32 #89
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124040470
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:06:57 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124040479
Maar het zou wel grappig/cool zijn als ze over een tijdje gewoon een dedicated mod-server beschikbaar stellen met een free-for-all, hup devkit beschikbaar stellen en voor mijn part een maandelijkse check voor de leukste ideëen en die (eventueel optioneel) implementeren in het spel. Community blij, modders blij en als het goed is een stuk werk minder voor de EA/Maxis mensen wat betreft optimalisatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:08:58 #91
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin.
Raak ik teminnste niet al mijn games kwijt :P
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:11:26 #92
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040583
simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryFailedToFindSink

_O- error kan gootsteen niet vinden

Oh en kleurtje veranderen als je agent vast staat in het verkeer :s)
Op regel 6

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryStuckInTraffic = {
    dynamic: !0,
    allowNullResults: !0,
    bindingType: simcity.cAgentQueryUIHandler.kBindingTypeDestination,
    localeString: new scrui.cLocaleString("AgentQuery.json", "0x0e41f8d9", "Stuck in traffic"),
    color: "red",
    queries: function () {
        return {
            isStuckInTraffic: [simcity.kDataAgent, "stuckInTraffic"]
        }
    },
    update: function (a) {
        if (a.isStuckInTraffic) {
            var b = this,
                c;
            b.localeString.LoadString(function () {
                c = b.localeString.GetText()
            });
            return c
        }
        return ""
    }
};
pi_124040663
Dat zijn weer wat positieve berichten :)

+ dit:

https://twitter.com/MaxisGuillaume/status/312037496814960640

quote:
Guillaume Pierre Guillaume Pierre @MaxisGuillaume:
@JonUlf I can't go into details, since I'm not the one doing the work, but there's various changes both to the tactical and strategic AI in
mogelijke AI-fix :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:17:09 #94
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040718
en, regioninfo.
Vraag me af wat er gebeurd als je het aanpast.
Past die dan ook die steden aan, of is het slechts de nummertjes in je region picker

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
simcity.kRegionalDefaultCityInfo = {
    CapeTrinity: {
        Enabled: 1,
        regionName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x8e4a59b0",
        regionDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0xc27f9a62",
        regionLoadingImage: "CapeTrinity_LoadingBackDrop.png",
        labels: {},
        cities: {
            1026: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x6779b9d2",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x2b42d990",
                percentageBuildable: "90",
                residentialDesirability: "1",
                wind: "1",
                water: "3",
                coal: "0",
                rawOre: "0",
                crudeOil: "0",
                tornadoes: "0",
                earthquakes: "0",
                rail: "true",
                shipping: "true",
                resources: []
            },
            1027: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xfc0c91cf",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x3dc78265",
                percentageBuildable: "90",
                residentialDesirability: "2",
                wind: "1",
                water: "2",
                coal: "0",
                rawOre: "0",
                crudeOil: "0",
                tornadoes: "0",
                earthquakes: "0",
                rail: "true",
                shipping: "true",
                resources: []
            },
            1028: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xcf049f2d",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x4a7763ef",
                percentageBuildable: "80",
                residentialDesirability: "2",
                wind: "1",
                water: "2",
                coal: "2",
                rawOre: "2",
                crudeOil: "2",
                tornadoes: "0",
                earthquakes: "0",
                rail: "true",
                shipping: "false",
                resources: []
            }
        }
    },
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:19:32 #95
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040771
Oh en hier is het gezeik met je populatie blijkbaar:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
simcity.GetFudgedPopulation = function (a) {
    a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation;
    if (500 >= a) return a;
    if (40845 < a) return Math.floor(8.25 * a);
    a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500;
    return Math.floor(a)
};
simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) {
    a = simcity.GetFudgedPopulation(a);
    return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5)
};

fudged

1. To fake or falsify: fudge casualty figures.
2. To evade (an issue, for example); dodge.
pi_124040838
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.

Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.

Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...

Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_124040893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.

Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.

Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...

Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken.
pi_124040908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?

[..]

:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately :)
pi_124040932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten.
pi_124041032
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately :)
:')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')