abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124032194


Server status

SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013.

Stadsplanning
Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven!

Gebouwen aanpassen
Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt.

Multi-city
Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken!

Video's






Plaatjes













Dit zijn alle specializations.

- Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen)
- Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie)
- Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel)
- Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden)
- Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters)
- Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen)
- Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren)

De greatworks

Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources

- Arcology
Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio
- International Airport
Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen
- Solar Farm
Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio.
Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.
- Space Station
Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.

Fok! Regio('s)
Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan.


Hier is altijd de laatste versie te vinden
Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4 | Regio 5 | Regio 6


Handleiding
Regio 1 verdeling e.d.
Regio 2 verdeling e.d.
Regio 4 verdeling e.d.
Regio 2 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio2
Regio 5 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio5

Hier wat handige sheets uit een internetguide, allemaal infographics van effecten op een stad _O_
http://imgur.com/a/gUFqn

Teamspeaker Server:
Zin om gezellig te kletsen, handelen en samen te spelen met andere FOK!kers?
Kom dan naar onze Teamspeak server!

Server:
ts3.mrmanuel.nl:1337

Lidmaatschap:
Vraag je lidmaatschap aan bij MrManuel via een DM of een berichtje op teamspeak.
Hiermee kan je een eigen channel aanvragen en krijg je meer rechten binnen de teamspeak server zoals beheer over regio channels.

Sandbox Regio('s)

Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters.
Sandbox Regio 1



Officiele Simcity updates forum

OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol

[ Bericht 0% gewijzigd door STING op 14-03-2013 10:31:44 ]
  Lieve Belg woensdag 13 maart 2013 @ 22:57:57 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_124032314
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_124032330
Is er ergens een lijst met alle bugs in Simcity.
pi_124032381
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
ik denk een combinatie van beide

een deel is het beu, een deel speelt minder intensief, en omdat het afneem en er bugfixes komen gaat de boel soepeler draaien

en deze nog even op de herhaling:
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:48 schreef Jump het volgende:
[ afbeelding ]

Ik blijf ze grappig vinden :')
:+
pi_124032755
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
En functies zijn eruit gehaald even.
pi_124032834
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
dunno; merk wel dat het nog steeds wel active is in de regio's waarin ik speel.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_124033282
Is het mogelijk om ten behoeve van het aanleggen van woonwijken, wat fabrieken te slopen? En dat ik dan mijn stad nog draaiende kan houden?
pi_124033353
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Is het mogelijk om ten behoeve van het aanleggen van woonwijken, wat fabrieken te slopen? En dat ik dan mijn stad nog draaiende kan houden?
Ja, je kunt zelfs een stad bouwen zonder dat je industrial hebt.
pi_124033416
LoL:

quote:
SimCity review: They built this city to shock and troll
http://www.joystiq.com/2013/03/13/simcity-review/
pi_124033513
Hoe stel ik de taal op Engels in.... ?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_124033545
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe stel ik de taal op Engels in.... ?
Opnieuw installeren.
pi_124033582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Opnieuw installeren.
;(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_124033724
ik zie dat er een Locale folder is in Simcity... daar heb ik een folder EN-us staan, vraag mij af of dat foldertje afdoende is om de boel van taal te veranderen?
  Lieve Belg woensdag 13 maart 2013 @ 23:25:48 #14
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_124033817
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef mschol het volgende:
ik zie dat er een Locale folder is in Simcity... daar heb ik een folder EN-us staan, vraag mij af of dat foldertje afdoende is om de boel van taal te veranderen?
Zo worden de RU toch vertaald naar EN? De data.package of zo daaruit kopiëren en in de RU folder plaatsen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_124033920
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:25 schreef Jump het volgende:

[..]

Zo worden de RU toch vertaald naar EN? De data.package of zo daaruit kopiëren en in de RU folder plaatsen.
ik zit mij even in te lezen...

alleen de data.package verplaatsen is voor b.v. een versie die geen engels ondersteund geen optie...

ALs je versie het wel ondersteund zou het haast mogelijk moeten zijn om inderdaad dat bestandje te vervangen met de engelse variant...
pi_124033978
Is al gelukt met een reinstall :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_124034013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is al gelukt met een reinstall :)
oke dan :s)
pi_124034548
Alleen nu weer alles opnieuw installeren duurt 30 min... 30 min om van NL naar Engels te gaan _O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_124034675
En, wat is de optimale manier van wegen aanleggen zodat files minimaal zijn? Heb nu en trams, en bussen, en treinen (alles met een groene wachttijd en overal beschikbaar), overal de grootste wegen en alsnog loopt alles vast. Wat te doen?
  donderdag 14 maart 2013 @ 00:07:49 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124035467
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:45 schreef Meneerik2 het volgende:
En, wat is de optimale manier van wegen aanleggen zodat files minimaal zijn? Heb nu en trams, en bussen, en treinen (alles met een groene wachttijd en overal beschikbaar), overal de grootste wegen en alsnog loopt alles vast. Wat te doen?
Wachten tot de pathfinders beter functioneren :P
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124035683
quote:
13s.gif Op woensdag 13 maart 2013 23:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Alleen nu weer alles opnieuw installeren duurt 30 min... 30 min om van NL naar Engels te gaan _O-
vroeger was dat niet anders... (als je al de optie had, mijn american mcgee's alice is NL en geen enkele andere taal op de disk :'))
maar een taal optie als in steam zou wel fijn zijn ja :D
pi_124036396


Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?"
Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars"

:') 8)7
Flesje bier
pi_124037033
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124037134
quote:
13s.gif Op donderdag 14 maart 2013 00:45 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]

Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?"
Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars"

:') 8)7
Ik vraag me af of dit ook echt een bug is of gewoon random gepiep om je bezig te houden... Net als je industrie die om werkers blijft vragen terwijl er een shit load aan mensen een baan zoekt!
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_124037192
quote:
13s.gif Op donderdag 14 maart 2013 00:45 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]

Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?"
Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars"

:') 8)7
dit, en veel andere berichten, komen geheid door de pathfinding die beroerd is..
pi_124037228
Trekt bodemvervuiling weg? Of kan ik het versnellen?
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_124037245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 02:11 schreef Johan1994 het volgende:
Trekt bodemvervuiling weg? Of kan ik het versnellen?
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...

en:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9364311.page
quote:
There's a major flaw in this game... you can jack up taxes to 20% right before the hour changes and get the full expected revenue. Then you turn down the taxes immediately and your citizens don't care. It's infinite money. I have a city with 350k people and can turn up taxes to 20% at 7:59 and get 90k in revenue and then at 8:03 turn it back down to 8 % and no one seems to care.
_O-
pi_124037483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:

[..]

boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...

en:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9364311.page

[..]

_O-
Nou het werkt, niet razend snel, maar het werkt.

Ik heb nu alleen teveel daklozen, waar kan ik die heen gooien?
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_124037986
quote:
De vraag is of je het spel zo wil spelen natuurlijk. Je mag de burgemeester zijn van een stad, maar in principe ben je de dictator. Geen enkele beslissing gaat via een bestuursorgaan met politici die het kunnen blokkeren.

Dus tja.... om het nou een flaw te noemen...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 14 maart 2013 @ 06:48:10 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_124038109
Als je de vrije versie speelt kan je ook gewoon de cheat voor extra geld gebruiken. maakt dat het spel leuker?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124038114
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:48 schreef Troel het volgende:
Als je de vrije versie speelt kan je ook gewoon de cheat voor extra geld gebruiken. maakt dat het spel leuker?
Nee.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 14 maart 2013 @ 06:51:08 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_124038117
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nee.
Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laag ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 maart 2013 @ 07:49:54 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124038430
regionaal werkt toch nog niet heel goed. updates laten soms te lang op zich wachten. Zeker vervelend als je net al je utilies in één stadje hebt staan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124038460
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:

[..]

boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...

en:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9364311.page

[..]

_O-
Die tip heb ik hier ook al eens gegeven :P Want ik doe dit al best vaak :P :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124038701
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 07:49 schreef jogy het volgende:
regionaal werkt toch nog niet heel goed. updates laten soms te lang op zich wachten. Zeker vervelend als je net al je utilies in één stadje hebt staan.
Ik heb gisteren op de test server gespeeld en daar leek het allemaal wat sneller te gaan. Dat zou natuurlijk kunnen komen omdat er verder geen hond op die server zat, maar het zou ook kunnen zijn dat we daar binnenkort een update op kunnen verwachten.
Ik hoop op het tweede!
pi_124038834
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_124039028


quote:
So with a little bit of package editing within SimCity, and a little playing about in the code, it's possible to enable debug mode. I linked the activation to the "Help Center" button in the main menu for ease. Most debug features are disabled without having an actual developer's build (they have terraforming tools etc. available in the full developer build!), but a few things do still work - including editing the main highways.

Not only that - but you can edit the highways ANYWHERE - even outside of your city boundary... and even if you quit the game and log back in later, it's all saved safely on the server.

This shows that highway editing will be easily possible, AND that editing outside of the artificially small city boundaries should be very viable too.

Other things I have modded out with a quick change: Unlimited time to remain disconnected (won't get booted at 20 minutes, can now be disconnected "forever"). Population count now shows REAL figure, not the "artificially inflated" figure. My large cities have a population of about 15k now, not 100k :P
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_124039155
quote:
_O_
All hail the modders!!

Dit is serieus goed nieuws, nu maar hopen dat EA/Maxis dit initiatief niet naar klote gaat helpen
pi_124039332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:02 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

_O_
All hail the modders!!

Dit is serieus goed nieuws, nu maar hopen dat EA/Maxis dit initiatief niet naar klote gaat helpen
Als het goed is niet. Iemand van Maxis heeft gezegd dat ze niet zullen doen tegen modder die gaan kutten in .packages.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_124039371
quote:
Ja leuk. Alleen volgens mij zie ik ze alleen binnen komen via de snelweg die er al is. Dus wat heb je er dan nog aan? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124039410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja leuk. Alleen volgens mij zie ik ze alleen binnen komen via de snelweg die er al is. Dus wat heb je er dan nog aan? :P
look again...
pi_124039500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:17 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

look again...
Nee :o Zit op mijn werk dus moest heel snel kijken :P Maar als jij zegt van wel geloof ik je. Dan zou het wel mooi zijn. :) Alleen hoe werkt dat dan? Zien andere het ook zo bij jou als ze op bezoek komen? ookal hebben hun niks gemod.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124039531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee :o Zit op mijn werk dus moest heel snel kijken :P Maar als jij zegt van wel geloof ik je. Dan zou het wel mooi zijn. :) Alleen hoe werkt dat dan? Zien andere het ook zo bij jou als ze op bezoek komen? ookal hebben hun niks gemod.
Ja, de nieuwe snelweg wordt gewoon als weg op de server opgeslagen. Het enige wat de mod doet is je de mogelijkheid geven buiten je stad te bouwen en de snelweg-tool te kunnen gebruiken (dingen die dus gewoon in het spel zitten)
Verder werkt alles gewoon als normaal.
pi_124039586
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:25 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Ja, de nieuwe snelweg wordt gewoon als weg op de server opgeslagen. Het enige wat de mod doet is je de mogelijkheid geven buiten je stad te bouwen en de snelweg-tool te kunnen gebruiken (dingen die dus gewoon in het spel zitten)
Verder werkt alles gewoon als normaal.
Damn, dat aanpassen van de snelweg wil ik ook wel, zou de verkeerssituatie in mijn main city echt kunnen verbeteren, die komen nu gelijk op een kruispunt, dacht dat dat wel mee zou vallen, maar m'n stad is daar echt helemaal omheen gebouwd nu :')
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:28:46 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124039609
Ik heb rendementsproblemen met mijn electronica fabrieken die op een gegeven moment minder gaan produceren. Ook is er veel ziekte. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb nu een ziekenhuis neergezet met van die gezondheidsbusjes maar het lijkt na enige tijd nog vrij weinig te helpen voor de productiviteit van die fabrieken (ziekte begint wel weg te gaan).

Elke keer als ik afzonderlijk onrendabele fabrieken sloopte en een nieuwe neerzette ging de productie wel weer even omhoog.

Dacht eerst dat het een bug was aangezien er inmiddels een recyclebug is aangetroffen die het recyclen op een gegeven moment stopt (dan heb je te weinig verwerkingscapaciteit en kan ie het niet meer aan).

Iemand met ideeen hierover dan wel ervaringen hiermee?
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:28:59 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124039619
Dat had EA op zich wel kunnen verwachten inderdaad. De grootste en meest fanatieke modders zitten in SC4 dus die vinden overal wel een weg naar toe. Binnenkort gewoon een city size scaler en klaar is klara B-).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 09:30:07 #48
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124039646
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen :')
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124039666
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:30 schreef Danny het volgende:
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen :')
Ja dat is een goede, ik wacht er maar ff mee. Ben 1x voor fifa gebanned. Nu kan ik geen 1 EA spel meer spelen met mijn ps3 account :P Dus zit er niet op te wachten om voor de pc het zelfde te krijgen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:31:19 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124039672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:28 schreef Mishu het volgende:
Ik heb rendementsproblemen met mijn electronica fabrieken die op een gegeven moment minder gaan produceren. Ook is er veel ziekte. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb nu een ziekenhuis neergezet met van die gezondheidsbusjes maar het lijkt na enige tijd nog vrij weinig te helpen voor de productiviteit van die fabrieken (ziekte begint wel weg te gaan).

Elke keer als ik afzonderlijk onrendabele fabrieken sloopte en een nieuwe neerzette ging de productie wel weer even omhoog.

Dacht eerst dat het een bug was aangezien er inmiddels een recyclebug is aangetroffen die het recyclen op een gegeven moment stopt (dan heb je te weinig verwerkingscapaciteit en kan ie het niet meer aan).

Iemand met ideeen hierover dan wel ervaringen hiermee?
Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:31:54 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124039687
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:

quote:
[message=39921794,noline]Senaxx schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:35[/message]:
Nu is het hek helemaal van de dam. Blijkbaar is er gevonden hoe het debug menu geactiveerd kan worden en daar zitten vele leuke features in waarvan EA / Maxis niet wilt dat we die hebben of zeggen dat het niet kan.

- Terraform
- Grotere Cities (link)
- Wegen editten buiten je city region (die ook naar de server gesynct worden)
- Offline switch, dus altijd offline spelen (alleen geen commuting, en saven naar de server totdat je weer connect)

En volgens de maxis developer hoeven we niet bang zijn om gebanned te worden: source
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:32:52 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124039703
quote:
_O- Mooi man.
pi_124039704
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 06:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laag ;)
het maakt de start van een stad een heel stuk 'makkelijker'/sneller
pi_124039706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:30 schreef Danny het volgende:
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen :')
Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 09:33:31 #56
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124039719
quote:
17s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:32 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.
maar wat als ze het zien als cheaten?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:34:02 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124039731
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden.
Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot? :?)

Plastic staat al op import :)
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 09:34:17 #58
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124039738
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:

[..]

acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124039761
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:

[..]

acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Ze gaan niet bannen als het goed is.

oceanquigley twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:12:37 @SimCityModding @moskow23 I say go for it, but it'll be a little while before we can provide any support. reageer retweet
https://twitter.com/oceanquigley/status/299566347438936064
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:36:12 #60
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124039790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:

[..]

acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Sorry danny :*
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:36:50 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124039807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot? :?)

Plastic staat al op import :)
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig :P. Waardoor er files ontstaan en spul niet tijdig op de plek aan komt of er een brand niet op tijd geblust wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124039814
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:

[..]

eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijn
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:39:34 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124039868
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:37 schreef mschol het volgende:

[..]

eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijn
Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124039896
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)
Het is toch allemaal de client die het doet. Als je mijn quote leest op de vorige pagina kun je zien dat iemand simcity 2013 al zo heeft gehackt dat hij oneindig offline kan spelen zonder problemen, alleen niet kan syncen of opslaan.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_124039977
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot? :@ Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
pi_124040017
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot? :@ Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff duren
pi_124040032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot? :@ Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
het heeft wat tijd nodig soms, maar vooralsnog zijn al mijn gifts aan gekomen
pi_124040036
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:46 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff duren
Ok, dan wacht ik af. Heb namelijk geen ruimte meer voor garbage/recycling en die verwende krengen gaan zeuren onderhand.
pi_124040106
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
pi_124040119
Ik vind het spel wel lachen zo, natuurlijk baal ik van die kleine steden en pathfinding is belachelijk maar voor de rest is het erg leuk.

En als ze nu de AI pathing zouden kunnen modden :P
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:51:25 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124040133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
Oeh! een verbonden 16 steden regio. Geil! :9.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124040136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef Satex het volgende:
Ik vind het spel wel lachen zo, natuurlijk baal ik van die kleine steden en pathfinding is belachelijk maar voor de rest is het erg leuk.
dit dus :)
quote:
En als ze nu de AI pathing zouden kunnen modden :P
ik gok dat het een kwestie van tijd is voordat zij dat doen
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:52:36 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_124040159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
En dan kan je meegenieten van alle great works :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124040166
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef Troel het volgende:

[..]

En dan kan je meegenieten van alle great works :P
uiteraard _O_
ja dit kan best geinig worden..
als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven
pi_124040181
Dan wordt het wel vet om met zijn 16en een fok regio te maken :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:55:14 #76
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040206
Ik denk dat ik me vanavond ook eens ga verdiepen in dat modden van SC.
Eens kijken wat er mogelijk is, wel wat ervaring met modden/gamedev
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:55:21 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_124040210
Ik vind de huidige regio 2 ook al vrij vet. IN het begin was het flink bikkelen, ook omdat ik nog geen buren had, maar nu is het echt leuk :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124040225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef mschol het volgende:

[..]

uiteraard _O_
ja dit kan best geinig worden..
als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
pi_124040264
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:00:32 #80
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124040317
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
quote:
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
//////////////////////// TO DO: ADD Mining ALERT LAYER
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124040326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:58 schreef mschol het volgende:

[..]

dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.
Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder.
pi_124040345
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?

[..]

:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis
pi_124040362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.
Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder.
zie het als een soort van goodwill kweken die erg laag is op het moment ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:01 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis
:o grappig :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:02:51 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124040375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?

[..]

:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Ik zou het verontrustender vinden als ik
quote:
//////////////////////////////////////////////////////////////////
//Help!
//////////////////////////////I'M BEING HELD HOSTAGE IN THE BASEMENT!
///////////////////////////////////////////////////////////////////
erin zou vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_124040387


kan je luchtvervuiling painten? :D
pi_124040396
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou het verontrustender vinden als ik

[..]

erin zou vinden.
_O-
pi_124040425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:03 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]

kan je luchtvervuiling painten? :D
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?
pi_124040459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?
Ik had heel mijn stad kapot gemaakt. Alles weggedaan. Kijk ik tijdje later op dat kaartje. Is er nog steeds lucht vervuiling :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Admin donderdag 14 maart 2013 @ 10:06:32 #89
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124040470
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:06:57 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124040479
Maar het zou wel grappig/cool zijn als ze over een tijdje gewoon een dedicated mod-server beschikbaar stellen met een free-for-all, hup devkit beschikbaar stellen en voor mijn part een maandelijkse check voor de leukste ideëen en die (eventueel optioneel) implementeren in het spel. Community blij, modders blij en als het goed is een stuk werk minder voor de EA/Maxis mensen wat betreft optimalisatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:08:58 #91
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin.
Raak ik teminnste niet al mijn games kwijt :P
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:11:26 #92
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040583
simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryFailedToFindSink

_O- error kan gootsteen niet vinden

Oh en kleurtje veranderen als je agent vast staat in het verkeer :s)
Op regel 6

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryStuckInTraffic = {
    dynamic: !0,
    allowNullResults: !0,
    bindingType: simcity.cAgentQueryUIHandler.kBindingTypeDestination,
    localeString: new scrui.cLocaleString("AgentQuery.json", "0x0e41f8d9", "Stuck in traffic"),
    color: "red",
    queries: function () {
        return {
            isStuckInTraffic: [simcity.kDataAgent, "stuckInTraffic"]
        }
    },
    update: function (a) {
        if (a.isStuckInTraffic) {
            var b = this,
                c;
            b.localeString.LoadString(function () {
                c = b.localeString.GetText()
            });
            return c
        }
        return ""
    }
};
pi_124040663
Dat zijn weer wat positieve berichten :)

+ dit:

https://twitter.com/MaxisGuillaume/status/312037496814960640

quote:
Guillaume Pierre Guillaume Pierre @MaxisGuillaume:
@JonUlf I can't go into details, since I'm not the one doing the work, but there's various changes both to the tactical and strategic AI in
mogelijke AI-fix :)
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:17:09 #94
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040718
en, regioninfo.
Vraag me af wat er gebeurd als je het aanpast.
Past die dan ook die steden aan, of is het slechts de nummertjes in je region picker

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
simcity.kRegionalDefaultCityInfo = {
    CapeTrinity: {
        Enabled: 1,
        regionName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x8e4a59b0",
        regionDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0xc27f9a62",
        regionLoadingImage: "CapeTrinity_LoadingBackDrop.png",
        labels: {},
        cities: {
            1026: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x6779b9d2",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x2b42d990",
                percentageBuildable: "90",
                residentialDesirability: "1",
                wind: "1",
                water: "3",
                coal: "0",
                rawOre: "0",
                crudeOil: "0",
                tornadoes: "0",
                earthquakes: "0",
                rail: "true",
                shipping: "true",
                resources: []
            },
            1027: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xfc0c91cf",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x3dc78265",
                percentageBuildable: "90",
                residentialDesirability: "2",
                wind: "1",
                water: "2",
                coal: "0",
                rawOre: "0",
                crudeOil: "0",
                tornadoes: "0",
                earthquakes: "0",
                rail: "true",
                shipping: "true",
                resources: []
            },
            1028: {
                cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xcf049f2d",
                cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x4a7763ef",
                percentageBuildable: "80",
                residentialDesirability: "2",
                wind: "1",
                water: "2",
                coal: "2",
                rawOre: "2",
                crudeOil: "2",
                tornadoes: "0",
                earthquakes: "0",
                rail: "true",
                shipping: "false",
                resources: []
            }
        }
    },
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:19:32 #95
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124040771
Oh en hier is het gezeik met je populatie blijkbaar:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
simcity.GetFudgedPopulation = function (a) {
    a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation;
    if (500 >= a) return a;
    if (40845 < a) return Math.floor(8.25 * a);
    a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500;
    return Math.floor(a)
};
simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) {
    a = simcity.GetFudgedPopulation(a);
    return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5)
};

fudged

1. To fake or falsify: fudge casualty figures.
2. To evade (an issue, for example); dodge.
pi_124040838
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.

Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.

Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...

Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Koetje Boe!
Pindakaas blijft mij veel te lang in me mond plakken...
pi_124040893
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.

Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.

Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...

Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken.
pi_124040908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?

[..]

:?
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately :)
pi_124040932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.

[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.

[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.

Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen. -O-
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten.
pi_124041032
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately :)
:')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124041051
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

:')
dit
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:30:59 #102
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124041102
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:29 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

dit
Ik ben er wel blij mee, scheelt modders moeite :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')