ik denk een combinatie van beidequote:Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
quote:
En functies zijn eruit gehaald even.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Een vraag: de reden dat de servers nu vlotter beginnen werken, is het omdat ze meer servers bijgeplaatst hebben en problemen aan het oplossen zijn, of omdat spelers het beu zijn en ze gewoon niet spelen (zoals ik nu)?
dunno; merk wel dat het nog steeds wel active is in de regio's waarin ik speel.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:57 schreef Jump het volgende:
Ja, je kunt zelfs een stad bouwen zonder dat je industrial hebt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Is het mogelijk om ten behoeve van het aanleggen van woonwijken, wat fabrieken te slopen? En dat ik dan mijn stad nog draaiende kan houden?
http://www.joystiq.com/2013/03/13/simcity-review/quote:SimCity review: They built this city to shock and troll
Opnieuw installeren.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe stel ik de taal op Engels in.... ?
Zo worden de RU toch vertaald naar EN? De data.package of zo daaruit kopiëren en in de RU folder plaatsen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:24 schreef mschol het volgende:
ik zie dat er een Locale folder is in Simcity... daar heb ik een folder EN-us staan, vraag mij af of dat foldertje afdoende is om de boel van taal te veranderen?
ik zit mij even in te lezen...quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:25 schreef Jump het volgende:
[..]
Zo worden de RU toch vertaald naar EN? De data.package of zo daaruit kopiëren en in de RU folder plaatsen.
Wachten tot de pathfinders beter functionerenquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:45 schreef Meneerik2 het volgende:
En, wat is de optimale manier van wegen aanleggen zodat files minimaal zijn? Heb nu en trams, en bussen, en treinen (alles met een groene wachttijd en overal beschikbaar), overal de grootste wegen en alsnog loopt alles vast. Wat te doen?
vroeger was dat niet anders... (als je al de optie had, mijn american mcgee's alice is NL en geen enkele andere taal op de diskquote:Op woensdag 13 maart 2013 23:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Alleen nu weer alles opnieuw installeren duurt 30 min... 30 min om van NL naar Engels te gaan
Ik vraag me af of dit ook echt een bug is of gewoon random gepiep om je bezig te houden... Net als je industrie die om werkers blijft vragen terwijl er een shit load aan mensen een baan zoekt!quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:45 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?"
Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars"![]()
dit, en veel andere berichten, komen geheid door de pathfinding die beroerd is..quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:45 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Appartementen: "Waar kan ik hier winkelen?"
Commercieel: "Failliet omdat te weinig winkelaars"![]()
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...quote:Op donderdag 14 maart 2013 02:11 schreef Johan1994 het volgende:
Trekt bodemvervuiling weg? Of kan ik het versnellen?
quote:There's a major flaw in this game... you can jack up taxes to 20% right before the hour changes and get the full expected revenue. Then you turn down the taxes immediately and your citizens don't care. It's infinite money. I have a city with 350k people and can turn up taxes to 20% at 7:59 and get 90k in revenue and then at 8:03 turn it back down to 8 % and no one seems to care.
Nou het werkt, niet razend snel, maar het werkt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:
[..]
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...
en:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9364311.page
[..]
De vraag is of je het spel zo wil spelen natuurlijk. Je mag de burgemeester zijn van een stad, maar in principe ben je de dictator. Geen enkele beslissing gaat via een bestuursorgaan met politici die het kunnen blokkeren.quote:Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:
en:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 14 maart 2013 06:48 schreef Troel het volgende:
Als je de vrije versie speelt kan je ook gewoon de cheat voor extra geld gebruiken. maakt dat het spel leuker?
Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laagquote:
Die tip heb ik hier ook al eens gegevenquote:Op donderdag 14 maart 2013 02:13 schreef mschol het volgende:
[..]
boompjes planten, en als ze dood zijn, boompjes planten...
en:
[..]
Ik heb gisteren op de test server gespeeld en daar leek het allemaal wat sneller te gaan. Dat zou natuurlijk kunnen komen omdat er verder geen hond op die server zat, maar het zou ook kunnen zijn dat we daar binnenkort een update op kunnen verwachten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 07:49 schreef jogy het volgende:
regionaal werkt toch nog niet heel goed. updates laten soms te lang op zich wachten. Zeker vervelend als je net al je utilies in één stadje hebt staan.
quote:So with a little bit of package editing within SimCity, and a little playing about in the code, it's possible to enable debug mode. I linked the activation to the "Help Center" button in the main menu for ease. Most debug features are disabled without having an actual developer's build (they have terraforming tools etc. available in the full developer build!), but a few things do still work - including editing the main highways.
Not only that - but you can edit the highways ANYWHERE - even outside of your city boundary... and even if you quit the game and log back in later, it's all saved safely on the server.
This shows that highway editing will be easily possible, AND that editing outside of the artificially small city boundaries should be very viable too.
Other things I have modded out with a quick change: Unlimited time to remain disconnected (won't get booted at 20 minutes, can now be disconnected "forever"). Population count now shows REAL figure, not the "artificially inflated" figure. My large cities have a population of about 15k now, not 100k
quote:
Als het goed is niet. Iemand van Maxis heeft gezegd dat ze niet zullen doen tegen modder die gaan kutten in .packages.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:02 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]![]()
All hail the modders!!
Dit is serieus goed nieuws, nu maar hopen dat EA/Maxis dit initiatief niet naar klote gaat helpen
Ja leuk. Alleen volgens mij zie ik ze alleen binnen komen via de snelweg die er al is. Dus wat heb je er dan nog aan?quote:
look again...quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja leuk. Alleen volgens mij zie ik ze alleen binnen komen via de snelweg die er al is. Dus wat heb je er dan nog aan?
Neequote:
Ja, de nieuwe snelweg wordt gewoon als weg op de server opgeslagen. Het enige wat de mod doet is je de mogelijkheid geven buiten je stad te bouwen en de snelweg-tool te kunnen gebruiken (dingen die dus gewoon in het spel zitten)quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
NeeZit op mijn werk dus moest heel snel kijken
Maar als jij zegt van wel geloof ik je. Dan zou het wel mooi zijn.
Alleen hoe werkt dat dan? Zien andere het ook zo bij jou als ze op bezoek komen? ookal hebben hun niks gemod.
Damn, dat aanpassen van de snelweg wil ik ook wel, zou de verkeerssituatie in mijn main city echt kunnen verbeteren, die komen nu gelijk op een kruispunt, dacht dat dat wel mee zou vallen, maar m'n stad is daar echt helemaal omheen gebouwd nuquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:25 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Ja, de nieuwe snelweg wordt gewoon als weg op de server opgeslagen. Het enige wat de mod doet is je de mogelijkheid geven buiten je stad te bouwen en de snelweg-tool te kunnen gebruiken (dingen die dus gewoon in het spel zitten)
Verder werkt alles gewoon als normaal.
Ja dat is een goede, ik wacht er maar ff mee. Ben 1x voor fifa gebanned. Nu kan ik geen 1 EA spel meer spelen met mijn ps3 accountquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:30 schreef Danny het volgende:
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen
Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:28 schreef Mishu het volgende:
Ik heb rendementsproblemen met mijn electronica fabrieken die op een gegeven moment minder gaan produceren. Ook is er veel ziekte. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik heb nu een ziekenhuis neergezet met van die gezondheidsbusjes maar het lijkt na enige tijd nog vrij weinig te helpen voor de productiviteit van die fabrieken (ziekte begint wel weg te gaan).
Elke keer als ik afzonderlijk onrendabele fabrieken sloopte en een nieuwe neerzette ging de productie wel weer even omhoog.
Dacht eerst dat het een bug was aangezien er inmiddels een recyclebug is aangetroffen die het recyclen op een gegeven moment stopt (dan heb je te weinig verwerkingscapaciteit en kan ie het niet meer aan).
Iemand met ideeen hierover dan wel ervaringen hiermee?
quote:[message=39921794,noline]Senaxx schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:35[/message]:
Nu is het hek helemaal van de dam. Blijkbaar is er gevonden hoe het debug menu geactiveerd kan worden en daar zitten vele leuke features in waarvan EA / Maxis niet wilt dat we die hebben of zeggen dat het niet kan.
- Terraform
- Grotere Cities (link)
- Wegen editten buiten je city region (die ook naar de server gesynct worden)
- Offline switch, dus altijd offline spelen (alleen geen commuting, en saven naar de server totdat je weer connect)
En volgens de maxis developer hoeven we niet bang zijn om gebanned te worden: source
het maakt de start van een stad een heel stuk 'makkelijker'/snellerquote:Op donderdag 14 maart 2013 06:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Daarom snap ik de blijdschap niet echt over dat belastingen hoog zetten en weer laag
Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:30 schreef Danny het volgende:
Nu nog hopen dat EA je niet bant als je dit gaat doen
maar wat als ze het zien als cheaten?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als het goed is niet, heb zonet ergens een twitter bericht voorbij zien komen dat ze modden toelaten.
Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Gaat de toevoer van goederen wel efficiënt? Ik had het ook een paar keer en toen bleek dat de plastic die ik intern produceerde niet genoeg was dus moest ik het depot (of handelspoort (tien keer meer opslag)) op import zetten om het verschil bij te leggen. Ik heb in ieder geval buiten het pathfinding gedoe waardoor mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn geen productiebug gevonden.
acht minuten geledenquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:
[..]
Ze gaan niet bannen als het goed is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:
[..]
acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
https://twitter.com/oceanquigley/status/299566347438936064twitter:oceanquigley twitterde op donderdag 07-02-2013 om 18:12:37@SimCityModding @moskow23 I say go for it, but it'll be a little while before we can provide any support. reageer retweet
Sorry dannyquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Danny het volgende:
[..]
acht minuten geleden
Simcity Modders vinden super debug mode
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karigquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:34 schreef Mishu het volgende:
[..]
Pathfinding? Ik heb soms wel het idee dat mijn vrachtwagentjes aan het derpen zijn (een plastic vrachtwagen bij een ijzerdepot?)
Plastic staat al op import
eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijnquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:31 schreef lipjes het volgende:
Weet niet of het al is gepost, vanaf tweakerS:
[..]
Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:37 schreef mschol het volgende:
[..]
eigenlijk ben ik niet verbaasd dat dat erinzit, als ea/maxis dat gewoon vrij geeft 'as-is' zou dat zeker een verzachting van de launch pijn kunnen zijn
Het is toch allemaal de client die het doet. Als je mijn quote leest op de vorige pagina kun je zien dat iemand simcity 2013 al zo heeft gehackt dat hij oneindig offline kan spelen zonder problemen, alleen niet kan syncen of opslaan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Binnen de kortste keren eigen regio's met steden van 10*10 en stervende servers/clients (of nog veel erger, dat de clients en servers het gewoon aan kunnen natuurlijk)
Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff durenquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot?Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
het heeft wat tijd nodig soms, maar vooralsnog zijn al mijn gifts aan gekomenquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef Jorwol het volgende:
Dus, nadat een van mijn lieftallige regiogenoten een stad de vernieling in heeft geholpen door alle bonds uit te nemen en daarna failliet te gaan, heb ik 200.000 dollar 'overgemaakt'. Komt dat ooit nog aan waarna ik die shit kan redden of heb ik nu gewoon money verkloot?Overigens ben ik nu 'eigenaar' van de stad.
Ok, dan wacht ik af. Heb namelijk geen ruimte meer voor garbage/recycling en die verwende krengen gaan zeuren onderhand.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:46 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Als het goed is moet dat nog wel binnenkomen. Kan ff duren
Oeh! een verbonden 16 steden regio. Geil!quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
dit dusquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef Satex het volgende:
Ik vind het spel wel lachen zo, natuurlijk baal ik van die kleine steden en pathfinding is belachelijk maar voor de rest is het erg leuk.
ik gok dat het een kwestie van tijd is voordat zij dat doenquote:En als ze nu de AI pathing zouden kunnen modden
En dan kan je meegenieten van alle great worksquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef mschol het volgende:
wat mij trouwens net te binnen schiet: als je overal snelweg kan bouwen met die mod is de 'limiet' van 4 sub regio's in een 16 steden regio compleet weg te halen...
uiteraardquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef Troel het volgende:
[..]
En dan kan je meegenieten van alle great works
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:52 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteraard
ja dit kan best geinig worden..
als maxis/ea echt damage control willen doen zullen ze dit soort features gratis vrij moeten gaan geven
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:56 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Naar wat ik begrijp wordt dit niet afgekeurd door EA/Maxis. Het lijkt er dus op dat modden gaat worden toegestaan!
quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
//////////////////////// TO DO: ADD Mining ALERT LAYER
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:58 schreef mschol het volgende:
[..]
dat weet ik, maar b.v. terraforming moet gewoon ook vrij gegeven worden, en niet in een of andere dlc.. daarom zei ik als ze aan damage control willen doen...
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basisquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
is het een goed teken als je dit soort dingen in de code tegen komt?
[..]
Zit een beetje in de game.package te neuzen (javascript, wtf?)
zie het als een soort van goodwill kweken die erg laag is op het momentquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
Damage control is nergens voor nodig.. Laat de modders gewoon hun gang gaan, dan komen vanzelf de features die de community wil.
Dit is juist erg handig voor EA / Maxis, want ze hoeven er zelf niets aan te doen en als het niet goed werkt kunnen ze zeggen dat het niet hun fout is maar dat van de modder.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:01 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
De hele UI is in javascript geschreven met EAWebkit als basis
Ik zou het verontrustender vinden als ikquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
[..]
erin zou vinden.quote://////////////////////////////////////////////////////////////////
//Help!
//////////////////////////////I'M BEING HELD HOSTAGE IN THE BASEMENT!
///////////////////////////////////////////////////////////////////
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou het verontrustender vinden als ik
[..]
erin zou vinden.
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:03 schreef mschol het volgende:
[ afbeelding ]
kan je luchtvervuiling painten?
Ik had heel mijn stad kapot gemaakt. Alles weggedaan. Kijk ik tijdje later op dat kaartje. Is er nog steeds lucht vervuilingquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:04 schreef ThamfBeast het volgende:
[..]
dat viel mij ook op in dat filmpje, zouden daar de klachten van de random luchtvervuiling vandaan komen?
Ik ga vanavond neuzen, en als ik er serieus tijd in ga steken koop ik wel een 2e kopie van simcity voor een aparte origin.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | simcity.AgentQueryItems.kAgentQueryStuckInTraffic = { dynamic: !0, allowNullResults: !0, bindingType: simcity.cAgentQueryUIHandler.kBindingTypeDestination, localeString: new scrui.cLocaleString("AgentQuery.json", "0x0e41f8d9", "Stuck in traffic"), color: "red", queries: function () { return { isStuckInTraffic: [simcity.kDataAgent, "stuckInTraffic"] } }, update: function (a) { if (a.isStuckInTraffic) { var b = this, c; b.localeString.LoadString(function () { c = b.localeString.GetText() }); return c } return "" } }; |
mogelijke AI-fixquote:Guillaume Pierre Guillaume Pierre @MaxisGuillaume:
@JonUlf I can't go into details, since I'm not the one doing the work, but there's various changes both to the tactical and strategic AI in
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | simcity.kRegionalDefaultCityInfo = { CapeTrinity: { Enabled: 1, regionName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x8e4a59b0", regionDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0xc27f9a62", regionLoadingImage: "CapeTrinity_LoadingBackDrop.png", labels: {}, cities: { 1026: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0x6779b9d2", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x2b42d990", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "1", wind: "1", water: "3", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1027: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xfc0c91cf", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x3dc78265", percentageBuildable: "90", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "0", rawOre: "0", crudeOil: "0", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "true", resources: [] }, 1028: { cityName: "AutomatedRegionTemplates.json!0xcf049f2d", cityDescription: "AutomatedRegionTemplates.json!0x4a7763ef", percentageBuildable: "80", residentialDesirability: "2", wind: "1", water: "2", coal: "2", rawOre: "2", crudeOil: "2", tornadoes: "0", earthquakes: "0", rail: "true", shipping: "false", resources: [] } } }, |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | simcity.GetFudgedPopulation = function (a) { a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation; if (500 >= a) return a; if (40845 < a) return Math.floor(8.25 * a); a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500; return Math.floor(a) }; simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) { a = simcity.GetFudgedPopulation(a); return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5) }; |
Ik ben het helemaal met je eens. Mods zijn alleen leuk als ze het spel verbeteren en niet klakkeloos makkelijker maken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:22 schreef Cowamundo het volgende:
Aan de ene kant vind ik het leuk dat ze modding toe staan, er komen soms leuke dingen uit en je staat wel eens verbaasd te kijken dat er oplossingen komen voor problemen/bugs die de ontwikkelaars nog nieteens bedacht of gefixed hebben.
Alleen vind ik dat hele aanpassen van de Regio's enzo wel erg ver gaan.... Het enige wat ik wel chill zou vinden is voor een "x" bedrag zo'n extra oprit naar de snelweg zou kunnen kopen/plaatsen.
Verder ben je als speler natuurlijk helemaal niks verplicht maar ik zie het als een soort cheaten..
Toch zullen er ook een hoop mensen zijn die het spel gewoon in de originele staat zullen blijven spelen waardoor de uitdaging groter blijft.
Zelf merk ik gewoon dat als ik in welk spel dan ook cheats gebruik het natuurlijk een stuk makkelijker is maar dat ik wel super snel op een spel ben uitgekeken omdat er totaal geen uitdaging meer in zit. Ik heb 1 potje sandbox gespeeld maar het is totaal geen uitdaging om iets goed draaiend te krijgen, je cheat gewoon een bak geld, gooit wat mijnen en fabrieken neer (die je normaal moet vrijspelen) en hoppa 80K per uur winst...
Ik hou het voorlopig wel lekker bij de originele uitgaven van het spel zonder dat er mee geknoeid of gecheat is.
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS latelyquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden dat ik voorlopig ook nog even niet aan begin. Zou wel goed zijn als ze het gewoon toelaten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Danny het volgende:
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 0 punten 8 uur geleden
It's not like the developers have to give us modding tools, I can't really think of a situation where we would need the devs to give us tools to mod any game, though it might have to be necessary to mod with the Maxis servers.
[–]MrNewkingConductor 2 punten 8 uur geleden
I meant to say permission to mod. Sure we will figure out a way to mod, but Origin will ban us once the client finds out you modified the game.
The Same way if you modify Battlefield 3 to take off the shitty blue filter to see how the map naturally looks, Origin bans you once they find out something is amiss.
[–]ClackingSpoonsForever Reticulating 1 punt 8 uur geleden
Ok this makes more sense. Hopefully they'll give us permission and realize modding is the only reason SC4 is around, and the only reason people will play SC13 after this year IF they let us mod.
Ik wil modden (want spelen is gewoon kut en heb ik op deze manier echt geen behoefte aan), maar straks besluit EA gewoon je te blokkeren. Er zijn tenslotte leaderboards en EA kan doen wat ze willen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi toch? Javascript is de bomb. Programmeer niet anders dan JS lately
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |