Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Welke server?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit op 130k en heb wel wat issues, maar nog geen enorme problemen.
Overigens, wie is catch22_nl ook alweer op Origin? Die zit naast me, we hebben nog wel wat plek voor meer mensen
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit ook één van de ergste dingen:
[..]
In Soviet Russia SimCity builds youquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Je moet gewoon de SimCity Pathfinding DLC kopen jongequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. SiImcity speelt met mij, ik niet met SimCity.
Wordt niet opgeslagen omdat je niet de eigenaar bent van de savegame, dus alleen voor de lol en je doet er niemand pijn mee blijkbaar.quote:
Godverdomme, wat slecht.quote:
Volgens mij Oceanie maar weet het niet zeker, zal vanaaf ff kijkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:20 schreef STING het volgende:
[..]
Welke server?
Ik wil wel aansluiten (origin id: STINGNL)
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
Is daar inmiddels al een oplossing voor?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Pathfinding is eigenlijk de manier hoe een poppetje/auto/vrachtwagen van punt a naar punt b gaat en die is op het moment een beetje (understatement) karig. Waardoor er files ontstaan en spul niet tijdig op de plek aan komt of er een brand niet op tijd geblust wordt.
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef Danny het volgende:
[..]
je bedoelt 15k? boven een bepaald aantal doet ea gewoon inwoners * 8 namelijk
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja weet ik. Alleen snap daar het gezeur niet zo over. Wat maakt het nou uit over er rechts onderin 100K of 15K staat. Ze doen het gewoon x8 omdat het er leuker uitziet. Vind het niet zo erg.
Dat is wel weer waar ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je inwoners aantal groeit wel *10 maar het aantal arbeiders etc. niet. Dan lopen op den duur alle verhoudingen scheef.
Dat kan dus zomaar die *10 factor zijn van het inwonersaantalquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar ja.
Vind het nog steeds te debiel dat maar 10% van je mensen werk heeft.
dat is logisch, omdat dat het eerste is dat ze tegen komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:43 schreef Troel het volgende:
22k inwoners en nog geen file! Ze rijden keurig de helemaal voorin geplaatste carpoolplekken op
quote:Here's some stuff that might not be obvious (cut n paste):
The decision whether to use one's car is made when one leaves his home, if you drove your car to work, you will drive your car home regardless of mass transit options... a max density residential holds 400 work commuters and 200 shoppers, if you put a single bus stop in range of only a single house ,than 125 people will chose to leave their cars home... if you put a single bus stop in range of an entire block of 10 houses, 125 people will chose to leave their cars at home while 3825 people will drive to work.
The only way to get people to not take their cars out of the house, is to give them enough mass transit options within range of their house... if you don't want to do that, the next option is park n rides, where ppl drive out of their house, to the nearest non-full park n ride, then take the mass trnasit from there, this obviously sacrifices ground space for higher mass transit usage, so if we're already giving up ground space it seems more efficient to simply space our houses out more, giving them access to more nearby bus stops, and causing them all to sue mass transit.
Streetcar stops can hold 300 ppl, so if each block of 4 houses (1600 people) has 4 street car stops (1200 passengers) and 4 bus stops (500 more) then noone will drive their cars.
We've seen this countless times in posts about 'i have 93% public transit usage!' etc.
Another key to reducing auto traffic, is people commuting INTO your city... again, people decide whether to ride the bus or drive their car long before they enter your city, so if you have over-employment, and your neighbor has unemployment, he's gonna send you cars, unless he has enough busses and bus stops near his residents, and since you have no control over that, you need to deal with this.
The best way to deal with it, is to never have over-employment nor an overabundance of available 'goods' for sale at shops... then noone will come to your city... bam, done.
The second best way, if you have resigned yourself to being inefficient, is to throw up park n rides at the entrance to your city. But be careful, the last patch sortof broke the game, in that once people leave their cars at a park n ride, they will walk / take mass transit everywhere... This used to mean they'd all wait at a bus stop, but in the last patch pathing was changed so that if it's faster to walk to the next stop rather than waiting for a bus, people will walk... but this cumulatively means that visitors to your city will end up walking from stop to stop all day long... never leaving the city..
This gives you the 'infinite loop of visitors' bug, in which 1000 ppl commute in to look for work, then walk slowly around the city, unable to go home before the next shift, 1000 more people arrive, etc etc until you have half a million people roaming your streets, despite the neighboring city only having 1000 unemployed citizens.
pretty sweet bug. Again, it can be easily avoided by not having overemployment or an abundance of unsold goods. I'm sure it'll be fixed soon.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:33 schreef mschol het volgende:
is er al een mod om cheeta speed terug te krijgen?
http://www.mediafire.com/?sk93afgv6s4qfk1quote:Developer's Beta Package Files
I have here the Package files from the Dev Beta.
I discovered package files that contain dev cheats, so if you're modding and into those kinds of things.. I haven't really had a good look on these things yet, so you might find nice things!
File size is about 20 MB.
Leuk als je water niet in het midden van de map zit.quote:
Ook lekker realistisch als stad zijnde.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk als je water niet in het midden van de map zit.
dit suggereert dat je de kosten van je maxisman enzo kan aanpassenquote:// Resources
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDHeroesAndVillains = 0x8a65f150; // HeroesAndVillains
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan = 0x2581e047; //MaxisMan
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Health = 0xb455a812; //MaxisMan_Cost_Health
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Police = 0x3f372262; //MaxisMan_Cost_Police
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_Fire = 0x9c1bf3bc; //MaxisMan_Cost_Fire
simcity.Eco_HeroVil.kResourceIDMaxisMan_Cost_DrVu = 0xd2d88bc1; //MaxisMan_Cost_DrVu
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ook lekker realistisch als stad zijnde.
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent.quote:
i wonder that would do....quote:# State script for game
#
# This basically defines the different parts of the game,
# and what has to be turned on or off as we move between
# those parts.
#
# Note: if you run with the -demo flag, you'll start up
# with the Demo state. Otherwise, you can run with
# -state:<stateName> to get a specific state.
#
Dit is precies de reden waarom ik deze game laat liggen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoelde met dat je je stad zo maf gaat bouwen om de slechte AI te compenseren, niet omdat je iets moois aan het maken bent.
Thank you Captain Hindsightquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:24 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik deze game laat liggen.
Hehe, dat kan ik me heel goed voorstellenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik pre-order geen games meer sinds Diablo III.
nee. Maar het werkt blijkbaar wel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?
En we noemen de stad Napelsquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
tuurlijk. logisch toch, om je stront midden in je stad te dumpen?
En ik nu niet meer sinds simcityquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik pre-order geen games meer sinds Diablo III.
zeg nooit nooit, maar de kans dat ik dat doe nu nog is minimaal..quote:
quote:# Run game with -demo to get this.
state Demo
description "SimCity Demo"
cheat "prop ecoNetShowActivity false"
cheat "prop ecoNetShowDeltaUploadLag false"
cheat "prop ecoNetShowBrokenBoxMessage false"
cheat "prop PerfWarningStartMode 2"
end
Ik ga er vanavond mee aan de slag.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Danny het volgende:
I discovered package files that contain dev cheats, so if you're modding and into those kinds of things.. I haven't really had a good look on these things yet, so you might find nice things!
Ik wil dat er in plaats van Maxisman HQ iets anders staatquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dit suggereert dat je de kosten van je maxisman enzo kan aanpassen(niet verwondelijk opzich, maar zo makkelijk had ik dat niet gedacht
ik ga straks eens kijkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik ga er vanavond mee aan de slag.
[..]
Ik wil dat er in plaats van Maxisman HQ iets anders staat
Namelijk FOK! Knokploeg
Pas wel op, ik ga in ieder geval alles testen in Sandbox Mode.quote:
romanCasino dlc?quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Dynamically Loaded DLC Javascript File
//
// This javascript file holds references to all other JavaScript DLC files.
// The order here determines when each file is loaded.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// DLC_RomanCasino Namespace - so there's no collisions between other databindings
simcity.DLC_RomanCasino = {};
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
// Resources
simcity.DLC_RomanCasino.kResourceIDDLC_RomanCasino = 0xc9003f87; // DLC_RomanCasino
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// File reference order may be manually changed as Skynet will only append
// new/missing .js files on export. Changes will no be lost.
//
// Reference Example: simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('HAVDataBindingsTicker.js');
simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('RomanCasino.js');
quote:////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Dynamically Loaded DLC Javascript File
//
// This javascript file holds references to all other JavaScript DLC files.
// The order here determines when each file is loaded.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// DLC_SimsPark Namespace - so there's no collisions between other databindings
simcity.DLC_SimsPark = {};
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Constants
// Resources
simcity.DLC_SimsPark.kResourceIDDLC_SimsPark = 0x70310497; // DLC_SimsPark
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// File reference order may be manually changed as Skynet will only append
// new/missing .js files on export. Changes will no be lost.
//
// Reference Example: simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('HAVDataBindingsTicker.js');
simcity.DynamicScriptLoader.LoadScriptFromSrc('SimsPark.js');
en kopieer je package files voordat je ze bewerkt, just in case.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Pas wel op, ik ga in ieder geval alles testen in Sandbox Mode.
Zo kan EA niet zeuren dat ik eventueel de global market policy oid breek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.romancasino?![]()
door de bestanden in SimCityUserData\Patches te vergelijken met elkaar kun je zien wat er sinds de vorige patch is veranderd. Dat kan helpen met het analyseren van wat nou precies wat doet.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Pas wel op, ik ga in ieder geval alles testen in Sandbox Mode.
Zo kan EA niet zeuren dat ik eventueel de global market policy oid breek
Was wel het idee ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:41 schreef Danny het volgende:
[..]
en kopieer je package files voordat je ze bewerkt, just in case.
en documenteer wat je wijzigt, want bij elke update worden juist die relevante packages overschreven
Goeie tip.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:44 schreef Danny het volgende:
[..]
door de bestanden in SimCityUserData\Patches te vergelijken met elkaar kun je zien wat er sinds de vorige patch is veranderd. Dat kan helpen met het analyseren van wat nou precies wat doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |