SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
De eerste muts van Spring!
De prachtige prinses van Angel!
Een potje lente van trui.
Een mini-uiltje van Trovey:
[ Bericht 20% gewijzigd door trui op 06-03-2013 08:46:46 ]in de haak.
Toen ik de wooleater aan het maken was, zat ik daar gewoon mee op de bank. Zeker toen ij wat groter werd, hield hij mijn benen al lekker warm, hahaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:54 schreef -Spring het volgende:
Mooi, Danaīdes! In welke houding haken jullie nu dit soort grotere dingen? Is dat nog op de bank te doen met de deken op schoot of wordt dat echt te zwaar en ga je aan tafel zitten?
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:50 schreef trui het volgende:
wat vind je van deze? al weet ik niet of je die voor zaterdag af krijgt.
of deze?
of deze? die zou 't om de naam alleen al moeten winnen vind ik.
haha, immuun voor rsi!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, nee, dat kan ik echt niet. Kun je vierkant-achtige vormen haken zoals amigurumi, of naai je dan twee lappen aan elkaar zoals bij een kussen? Ik ben toevallig ook bezig met een haai, dus daar zou ik nog wel inspiratie voor een walvisvin aan kunnen ontlenen.
Fijn trouwens dat het beter gaat met je hand! Ik heb in het verleden zoveel achter de computer gezeten dat ik geloof ik immuun ben geworden voor alle vormen van rsi.Wel merk ik dat ik vaak nog lange tijd verdoofde vingertoppen heb door het aandrukken van veiligheidsoogjes.
![]()
Kopen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahaha die titel!
enne claudia, die walvis is echt schattig....als je hem af hebt wil ik het patroon ook
Oeh, dank!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:27 schreef trui het volgende:
[..]
haha, immuun voor rsi!
en wat je eerste vraag betreft: er zijn meerdere wegen naar Rome!
je kunt bijv. inderdaad twee lappen haken in de vorm die je wenst en ze dan aan elkaar naaien, of eventueel met een strook ertussen zoals bij deze uilenmuziekdoos. maar je kunt ook best rondhaken en door alleen op bepaalde plaatsen te meerderen daar 'hoekjes' inbouwen en de vorm beļnvloeden.
knorretje postte hier volgens mij ooit de link naar een grappige online amigurumi-patroon-generator.
Hahaha prima hoorquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kopen?Maak ik toch nog wat van m'n werkloze bestaan.
Ik zal kijken of ik eruit kom en laat het weten! Ik ben zo slecht in patronen zelf bedenken. Aanpassingen maken lukt nog net.
Wat vind ik dat een leuk compliment!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:40 schreef blabbel6 het volgende:
Jij kiest altijd mooie kleuren bij elkaar, valt me op.
Dat is ie eigenlijk altijd wel. Ik ga er niet eens meer heen. Jouw schuld dus?quote:
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:36 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dat is ie eigenlijk altijd wel. Ik ga er niet eens meer heen. Jouw schuld dus?
ze hadden hier GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLL, blauw, roze, groen etc etc....quote:
beterschap!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:00 schreef Bijou het volgende:
Eindelijk creado, fijn voor je
Ik hoop dat de haak- en breisters in Groningen het nog niet in de gaten hebben, dan is er nog wat over als ik van de griep af ben.
Beterschap, ben er net weer van af...oké bijna.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:00 schreef Bijou het volgende:
Ik hoop dat de haak- en breisters in Groningen het nog niet in de gaten hebben, dan is er nog wat over als ik van de griep af ben.
haha yes; eindelijk geel! Ik moet nu heel hard studeren maar even als 'pauze' naar de wibra fietsen is zo verleidelijk......quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:48 schreef CREADO het volgende:
[..]
ze hadden hier GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLL, blauw, roze, groen etc etc....
en geel wil ik al sinds vorig jaar gezien ik een deken aan het maken was. Die is al af hihihi....
Maar ik heb geel
Ja precies, in het patroon staat dat je die moet vastmaken aan elke 3l aan de zijkant, maar op de foto's hangen die gewoon maar ergens tussen, lijkt wel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:38 schreef trui het volgende:
ik vond 't juist niet zo helder beschreven hoeveel franjes eraan moesten, het lijkt op het voorbeeld wel of ze telkens 1 'puntje' overslaat bij het bevestigen van de franjes, vond ik. ik maak ze wel aan elk hoekje vast, dus het worden er inderdaad een boel. ik heb net m'n extra bestelde bol wol binnen die ik daarvoor nodig had. maar ja, ik wacht toch nog even met weer gaan haken tot de pijn in m'n hand helemaal over is.
Nee, ding was kant en klaar toen ik het kocht, ik haak het uiltje op het oog.quote:
Nog niet eerder gedaan maar was het eigenlijk nu wel van plan. Had eigenlijk niet bij uitlubberen stil gestaan. Misschien verschillende maten maken. Of is er ook wol wat een beetje elastisch is? Of iets wijder dan normaal met een leuk strikje erom?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:54 schreef Bijou het volgende:
Wie heeft er wel eens eierwarmers gehaakt? Ik met kerst nog, maar als die warmers eenmaal om een wat groter ei hebben gezeten blijven ze uitgelubberd. Zou daar een oplossing voor zijn? Elastiek koordje dacht ik al aan, maar of dat handig is met een ei?
Mwah als het alleen voor mezelf zou zijn misschien, maar als ik het wil verkopen verzin ik liever een coolere oplossingquote:
Phildar pilou is heel lekker zacht en een beetje rekbaar. Lijkt me ideaal voor eierwarmers.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:28 schreef Bijou het volgende:
[..]
Mwah als het alleen voor mezelf zou zijn misschien, maar als ik het wil verkopen verzin ik liever een coolere oplossing
Rekbare wol... Zou wat kunnen zijn, ga ik zoeken
Thanksquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Phildar pilou is heel lekker zacht en een beetje rekbaar. Lijkt me ideaal voor eierwarmers.
Ik heb net een hexagon af. De foto is niet ideaal met flits, overdag zou mooier fotgraferen zijn, maar zo heb je een beetje een idee hoe het gaat worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:10 schreef trui het volgende:
mooie wolletjes spuug!ik ben benieuwd naar de hexagonnen-tas!
jee wat een werk. Ben je wel voorlopig zoet meequote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:10 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb net een hexagon af. De foto is niet ideaal met flits, overdag zou mooier fotgraferen zijn, maar zo heb je een beetje een idee hoe het gaat worden.
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:13 schreef CREADO het volgende:
[..]
jee wat een werk. Ben je wel voorlopig zoet mee
Dan zou je binnen de kortste keren RSI oplopen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:16 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Hahaik vergelijk het met m'n dekenproject en dan is het echt een tussendoortje! Af en toe een haken, tot ik er 13 heb en dan aan elkaar maken. Ik denk (hoop) dat ie ergens volgende week af is. Jammer dat ik niet 24 uur per dag kan haken, anders was ie morgen al af!
kusje eropquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:08 schreef trui het volgende:
heel leuk!
en die walvis kun je vast zelf wel bedenken claudia!
ik voel m'n hand al veel minder trouwens. misschien valt het dus allemaal wel mee.
heeft zeeman ook gele wol gehad? Interesting :-)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:26 schreef bietel het volgende:
En er is weer geel in de winkels! Ik hoop nu op gele super soft van de Zeeman![]()
Ja hoor, dat is geluktquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:23 schreef trui het volgende:
en blabbel, heb je je pakket vanmiddag nog ongemerkt naar boven kunnen sluizen?
Dank je welquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:30 schreef HarrrrieH het volgende:
He Bietel, ik zag ook gele bij de wibra. Maar als die bij de zeeman komt is ook wel fijn.
Succes met je deken!
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:14 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is gelukt. Manlief was in de tuin aan het snoeien, ik zat op de bank en zag de bus voorrijden. Nog voor er gebeld werd, deed ik open en ik ben er gelijk mee naar boven gelopen.
Hij heeft niks gemerkt. (voel me wel een enorme stiekemerd nu, maar ik stond vooraan toen de gewetens werden uitgedeeld). Nou ja, hij geen stress en ik wel maar ik had het ook verdiend
![]()
Ben wel heel blij met mijn wolletjes! Nu nog beslissen wat ik ervan ga maken. Keuzestress!!
Over de Alpine: ik heb het eerst een stuk gedaan met een franje aan iedere 3-lossen, maar toen vond ik het erg sliertig worden. uiteindelijk heb ik het om de 3-lossen gedaan en dat werd net mooi. NIet teveel en niet te weinig, vond ik. Dan heb je wel slierten van 20 lossen nodig, anders wordt het een beetje krap allemaal.
Dat hoopte ik al.quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
Schachenmayr nomotta Catania is idd gewoon Catania Spring! Maar alleen Catania bekt wat lekkerder
ehm, ik wil je wel voor zijnquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:00 schreef Bijou het volgende:
euroland heeft nu 10 ritsen 20 cm voor 1 ¤quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand trouwens nog een winkeltip (online of offline) voor ritsen? Hobbydoos had ze helaas niet op voorraad.
Ah crap, geen 15-16 cm?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:09 schreef CREADO het volgende:
[..]
euroland heeft nu 10 ritsen 20 cm voor 1 ¤![]()
. Je moet geluk hebben als ze ze nog hebben...
Lief! Ik houd van kleine projectjes.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:24 schreef Koningin het volgende:
Pluisje:
[ link | afbeelding ]
Pluisje 6-3-13 by estherqueens, on Flickr
Ik hoor daar veel mensen over! Misschien toch maar eens doen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zin om naar de Albert Cuyp te gaan Claudia?
https://www.facebook.com/(...)032383816627?fref=ts
quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:13 schreef wild-r0se het volgende:
ehm, ik wil je wel voor zijnbeterschap!
Omdat het een %#@-winkel is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:08 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben inmiddels bij allerlei wibra's hier in de buurt geweest maar kan geen felroze en lichtpaars vindenIk snap niet waarom ze niet gewoon altijd alle kleuren op voorraad hebben, gezien het tempo waarmee de bollen verdwijnen zou je toch zeggen dat het een item is dat goed verkoopt.
ja, de zeeman, maar die heeft enkel stomme kleuren en het pluist meer.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja best wel, maar ja er is helaas geen andere winkel waar het wol zo goedkoop is.
ehm ehm, die bij de vismarkt.. naar welke ga jij? en ben er nog niet geweest!quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:03 schreef Bijou het volgende:
[..]Naar welk filiaal ga jij meestal? en ben je er al geweest?
Hier och echt niet. De dames houden de winkels netjes op orde en wat betreft de wol daar hebben ze geen invloed op, soms duurt het even dat er weer wat binnenkomt maar dat is mooi een excuus om met wat anders te beginnen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn probleem met beide winkels is dat de voorraden slecht zijn, de winkels in de regel een puinhoop zijn waar je maar met moeite kunt vinden wat je zoekt, en dat je mazzel hebt als er überhaupt iets is wat je zoekt. Ik heb pas de Wibra weer eens een kans gegeven omdat in een folder leuke masking tape stond. Was niet geleverd bij mijn filiaal. Hmhm. Altijd wat.
Daar kom ik ook wel eens, maar niet zo vaakquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:35 schreef wild-r0se het volgende:
ehm ehm, die bij de vismarkt.. naar welke ga jij? en ben er nog niet geweest!
hier ook hoor. echt geen fijne winkel om door te moeten. maar ik kijk toch soms wel even.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn wibra's (Utrecht en Arnhem) zijn net zoals die van Claudia. Slecht bevoorraad, suf personeel, blah
ah ja, die is voor mij wat verder.. ik woon net buiten de grachten dus voor mij is die aan de vismarkt 't handigstquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:53 schreef Bijou het volgende:
[..]
Daar kom ik ook wel eens, maar niet zo vaakIk ga meestal naar die in de buurt van helpman.
maar wat is nou precies je vraag?quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zijn er mensen hier bekend met DMC Natura just coton garen?
Ik zag het laatst ergens langskomen (nu kan ik uiteraard niet meer vinden waar) en diegene had erg mooie kleuren gekocht.
Ik heb nu het idee om twee kussens te maken, 1 chevron/ripple met geel en wit en een langwerpig in pastelkleurtjes met de granny stripe. Ik heb thuis nog wat bollen Drops Paris liggen, waar ik er een paar van zou kunnen gebruiken (als ik bijv. naar de kleuren kijken die Echtstudio hier gebruikt) Of dus weer een heel nieuw garen kiezen....of juist niet en dan Drops of weer Simply Soft gebruiken...
Ik wordt gek van mezelf![]()
Ik verander gewoon mijn profielfoto naar die van Maxima!quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:32 schreef Angelof9 het volgende:
Leuke kleurtjes majesteit!
Hé, u moet straks uw accountnaam veranderen naar "prinses"!
Hahah goede vraag truiquote:Op woensdag 6 maart 2013 13:36 schreef trui het volgende:
leuk kikkertje CotS!
[..]
maar wat is nou precies je vraag?
Het blijft toch koningin?quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:53 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik verander gewoon mijn profielfoto naar die van Maxima!
Hoe dan?quote:
Ohhh die kikker. Echt heel gaaf!! Welke wol heb je gebruiktquote:
Mooi! Vooral dat groen erachter en de bollen vooraan.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:59 schreef blabbel6 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn wolletjes. De kleuren zijn in het echt veel mooier maar ik kan beter haken dan fotograferen.
Stik gewoon over het einde heen hoe groot het moet worden en knip de rest afquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe dan?
Serieuze vraag, hoor, ik heb nog nooit in m'n leven iets met een rits gedaan.![]()
wow! geen goedkope wol ofwel?quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:59 schreef blabbel6 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn wolletjes. De kleuren zijn in het echt veel mooier maar ik kan beter haken dan fotograferen.
Dus ook als het metalen gedeelte te groot is, dan werkt het nog prima om alleen te gebruiken wat je nodig hebt en de rest vast te zetten? En kun je dat dan het beste bij het begin of het uiteinde doen, of maakt dat niet uit?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:02 schreef CREADO het volgende:
[..]
Stik gewoon over het einde heen hoe groot het moet worden en knip de rest af![]()
Dat is Delight van Drops.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Die paars-roze-gele is leuk Blabbel! Welke is dat?
Het kan niet bij alle ritsen hoor! Maar in principe is een langere rits niet erg, je kunt het te lange stukje er ook gewoon achter laten hangen, als het verder niet in de weg zit. Deelbare ritsen kun je volgens mij niet afknippen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus ook als het metalen gedeelte te groot is, dan werkt het nog prima om alleen te gebruiken wat je nodig hebt en de rest vast te zetten? En kun je dat dan het beste bij het begin of het uiteinde doen, of maakt dat niet uit?
Ja, dat kan natuurlijk ook! Maar wordt wel een hele gedaantesverandering dan. Succes ermee!quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:53 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik verander gewoon mijn profielfoto naar die van Maxima!
Ik heb die gekleurde haaknaalden met een verdikt handvat, die werkenquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:10 schreef -Spring het volgende:
Wat een leuke kikker!
Door jullie Wibraposts ben ik er net in m'n pauze ook even naartoe gelopen. Er stond een oud vrouwtje verheugd in de nieuwe doos met wolletjes te wroeten. Ze was zo blij dat er weer geel was.
Hoe zit dat met de maat van je naald bij het Wibragaren? Klopt het dat er alleen breinaaldmaten bijstaan? Of maakt dat geen verschil?
De mevrouw van het wolwinkeltje waar ik later twee haaknaalden en oogjes kocht wilde me hier niet bij helpen en keek vies naar m'n Wibratasje.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:01 schreef CREADO het volgende:
[..]
Ohhh die kikker. Echt heel gaaf!! Welke wol heb je gebruikt?
(en de foto's zijn erg groot en dat wordt niet op prijsgesteld voor tablet en mobielgebruiekrs, so you know)
Oh, heeft Wibra bij jullie wel naalden? Hier alleen brei.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:18 schreef B.ertha het volgende:
Volgens mij wijkt Wibra inderdaad wel wat af, maar als je je hele werkje met dezelfde wibranaald maakt, moet dat geen probleem zijn
Ik heb er ooit eentje gekocht. Daarna nooit meer want toen heb ik goede gekocht. Maar toen wel halverwege een dekentje geswitcht wat geen goed idee was.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh, heeft Wibra bij jullie wel naalden? Hier alleen brei.
Oh, die heb ik geloof ik ook nog liggen. Geen idee wat ermee te doen! Ik zou gewoon die aangegeven maat aanhouden en dan merk je snel genoeg of het te los wordt of juist te stijf.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:26 schreef -Spring het volgende:
Dit acryl komt van de Zeeman trouwens. Daar ben ik ook geweest.Olga; er staat breinaaldmaat 9 - 10 bij. Geen idee wat ik ermee wil, nog hoor, maar het waren de laatste twee bolletjes.
Dat wel idd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:33 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Oh, die heb ik geloof ik ook nog liggen. Geen idee wat ermee te doen! Ik zou gewoon die aangegeven maat aanhouden en dan merk je snel genoeg of het te los wordt of juist te stijf.
Ik handwerk voor de ontspanning maar blijf ook te laat op om dingen af te maken etc.. Maar ik denk niet meer aan werk, of rekeningen, of de zieke hond. Dus ontspant het.
ja de petrol is op ( had leuk leer jasje petrolkleur gekocht past er goed bij) en het grijs ook, dat blauwe wil ik geen franjes dit keer maar ook niet wat in het oorspronkelijke patroon staat, zit nog te bedenken heb nog 2 bollen blauw over.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:28 schreef trui het volgende:
wow Toverheks!en zonder franjes, dat kan natuurlijk ook nog.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:54 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
nou hier een grijze, een petrol en een tuquiseblauwe, De Petrol en de blauwe ( hij is groter dan de andere)van Catania, de grijze van iets van de Wibra wat volgens mij een partij was ( jammer is al jaren niet meer te krijgen Hanah garen)
quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:33 schreef YogaLove het volgende:
[..]![]()
Foto van de mijne volgt 1 dezer dagen, nog 1 zijde franjes maken.
vind ik mooier staan, dus onder naar voren dan sla ik de uiteinden zo om me nek en die bungele dan ook voorquote:
Ik hou het na 1 sjaal wel voor gezien hoorquote:
ja ik geef je gelijk hoor, ik zit ook al te bedenken wat moet ik er allemaal mee, heb al 2 weggegeven, heb nu 3 voor de lente/zomer en 2 voor met deze koude dagen een creme en een regenboogbruinquote:Op woensdag 6 maart 2013 17:36 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Ik hou het na 1 sjaal wel voor gezien hoormaar dat neemt niet weg dat ik er best wel verliefd op ben!
ja die bedoel ik, en ja is ook mijn lievelingskleurquote:Op woensdag 6 maart 2013 17:42 schreef trui het volgende:
het linkje is naar het kussen... maar je bedoelt de hexagonnendeken achter 't kussen op die van-onderaf-4e-foto dus? ja die is mooi.
en yogalove, ik hou ook erg van die kleur.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:54 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
nou hier een grijze, een petrol en een tuquiseblauwe, De Petrol en de blauwe ( hij is groter dan de andere)van Catania, de grijze van iets van de Wibra wat volgens mij een partij was ( jammer is al jaren niet meer te krijgen Hanah garen)
quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:36 schreef Toverheks het volgende:
http://attic24.typepad.co(...)-cushion-ta-dah.html
die plaid en dat ronde kussenen heb nog zoveel restjes over
Ik zou even bj de winkel navragen hoe het zit. En of ze ook kleur nummer 7 hebben. Wellicht hebben ze het gewoon verkeerd gestuurd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie wel eens last van kleurverschillen tussen bollen katoen?
Ik had Drops Paris 23 (lichtgrijs) besteld. Daarvan had ik nog wat liggen en ik was halverwege een project. Nu blijken mijn nieuwe bollen lichtgrijs veel blauwer te zijn, dus ik kan mijn project er niet mee afmaken. Op de verpakking staat bij kleur ook niet meer '23' maar '07'.
Zou dit nou een nieuwe lichting kleuren van Drops Paris zijn? Of komen zulke kleurverschillen vaker voor tussen verschillende partijen? Man, wat baal ik er van. Kan ik helemaal opnieuw beginnen, en ik moet het zondag af hebben.
Ik heb het ooit met de catania gehad. Daar maakte ik een poncho van, maar ben daarmee gestopt omdat na bijbestellen de kleur niet overeen kwam. Later in een winkel nagevraagd, en daar bleek dat de precieze kleur die ik gebruikte uit de collectie was gehaald. Ik heb toen ook alles uit moeten halen. Ben nooit weer opnieuw begonnen, al was ik al bijna klaar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had Drops Paris 23 (lichtgrijs) besteld. Daarvan had ik nog wat liggen en ik was halverwege een project. Nu blijken mijn nieuwe bollen lichtgrijs veel blauwer te zijn, dus ik kan mijn project er niet mee afmaken. Op de verpakking staat bij kleur ook niet meer '23' maar '07'.
Zou dit nou een nieuwe lichting kleuren van Drops Paris zijn? Of komen zulke kleurverschillen vaker voor tussen verschillende partijen? Man, wat baal ik er van. Kan ik helemaal opnieuw beginnen, en ik moet het zondag af hebben.
Als ik hier kijk, zie ik dat 07 rood is, dus dat is een beetje vaag. 32 is grijsblauw, dus misschien hebben ze verkeerd gekeken en dat opgestuurd. Erg raar dat er 07 op staat!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
ja dat ken ik ;-) vaak zijn er kleuren van een ander merk precies hetzelfde. Ik had het met phildar en catania ;-)quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:46 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik heb het ooit met de catania gehad. Daar maakte ik een poncho van, maar ben daarmee gestopt omdat na bijbestellen de kleur niet overeen kwam. Later in een winkel nagevraagd, en daar bleek dat de precieze kleur die ik gebruikte uit de collectie was gehaald. Ik heb toen ook alles uit moeten halen. Ben nooit weer opnieuw begonnen, al was ik al bijna klaar.
leuk is die! Van ravelry?quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:40 schreef annelotje het volgende:
oh die sjaals op een rijtje! mooi!!!
Ik heb ook nog iets gehaakt ipv alleen wol gehaald (ja vandaag naar de zeeman geweest.oepss...)
[ afbeelding ]
hmm foto is een tikje fel... en ja op de achtergrond een gedeelte van mn voorraad(je)
Ja ach, ik was van plan er toch nog een paar te haken van dit project, dus daar gebruik ik de nieuwe bollen voor. Ik heb dezelfde kleur nog elders in bestelling (die had vertraging) en ik hoop maar dat die kleur wel overeenkomt!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:46 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik zou even bj de winkel navragen hoe het zit. En of ze ook kleur nummer 7 hebben. Wellicht hebben ze het gewoon verkeerd gestuurd.
Maar het heeft een ander kleurnummer! Als het nou alleen een ander verfbadnummer was, maar een ander kleurnummer! Dan klopt er toch iets niet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja ach, ik was van plan er toch nog een paar te haken van dit project, dus daar gebruik ik de nieuwe bollen voor. Ik heb dezelfde kleur nog elders in bestelling (die had vertraging) en ik hoop maar dat die kleur wel overeenkomt!
Maar het lijkt me echt geen fout. De kleur grijs lijkt erg op elkaar, maar de nieuwe lichting is gewoon net iets blauwer.
Ja, true. Dat doet mij dus vermoeden dat die hele Drops Paris-lijn veranderd/vernieuwd is of zo. Maar ik kan me er ook in vergissen dat '23' op de vorige verpakking stond. Dat weet ik niet zeker meer. Ik weet alleen dat ik het onder dat kleurnummer gekocht heb, en dat heb ik deze keer ook.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:02 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar het heeft een ander kleurnummer! Als het nou alleen een ander verfbadnummer was, maar een ander kleurnummer! Dan klopt er toch iets niet.
Wat mooiquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:54 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
mooi dat kussen. Die moet ik onthoudenquote:Op woensdag 6 maart 2013 17:36 schreef Toverheks het volgende:
http://attic24.typepad.co(...)-cushion-ta-dah.html
die plaid en dat ronde kussenen heb nog zoveel restjes over
die is mooi!!quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:40 schreef annelotje het volgende:
Ik heb ook nog iets gehaakt ipv alleen wol gehaald (ja vandaag naar de zeeman geweest.oepss...)
[ afbeelding ]
hmm foto is een tikje fel... en ja op de achtergrond een gedeelte van mn voorraad(je)
dank jullie wel meisjes voor de complimenten en quot ff Bijou, ja erg he doe ze nu zo uit me hoofd echt verslavend dit patroonquote:Op woensdag 6 maart 2013 20:02 schreef Bijou het volgende:
Haha Toverheks mooi! Ben blij dat ik niet de enige ben die verslaafd is aan een patroon
een schatje deze petquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:40 schreef annelotje het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw!!quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
* BrainTeaser doet een dansje
Nooit gedacht dat ik deze post ooit nog eens zou typen, maar mijn Rainbow Granny Stripe is eindelijk af!!!
[ afbeelding ]
Echt heel erg, maar dit is dus de deken waar ik in topic #102 al over begon
Die is mooi geworden zeg! Wat een klus!quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
Nooit gedacht dat ik deze post ooit nog eens zou typen, maar mijn Rainbow Granny Stripe is eindelijk af!!!
[ afbeelding ]
Moooi!!quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
mooie kleuren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Als je nieuw bestelde bollen ook niet goed zijn heb ik nog wel voor je hoor!quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, true. Dat doet mij dus vermoeden dat die hele Drops Paris-lijn veranderd/vernieuwd is of zo. Maar ik kan me er ook in vergissen dat '23' op de vorige verpakking stond. Dat weet ik niet zeker meer. Ik weet alleen dat ik het onder dat kleurnummer gekocht heb, en dat heb ik deze keer ook.
Hoera!quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een prachtige kleuren *is verliefd*quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Dat had ik ook. Ik maakte een ijsbeer met bewegende armen en benen. Het was een lelijk ding geworden, maar door er een gezellige muts en sjaal bij te haken is hij toch redelijk geworden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:31 schreef -Spring het volgende:
Ik ben een onzettend gehandicapt beertje aan het maken. Maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om 'm (of haar eigenlijk) niet af te maken.
Hets scheelt al als ze er iig lief uitzien. Maar dat is bij mijn beertje ook nog maar de vraag. Ik heb er uit ongeduld veel te kleine oogjes ingeprikt (ik moet nog grotere kopen) en er uit overmoed pas na het vullen een vilten neusje opgenaaid. Dus naaide ik lusjes en knoopjes waar ik vervolgens veel te hard aan trok met alle vilten gevolgen van.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:06 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat had ik ook. Ik maakte een ijsbeer met bewegende armen en benen. Het was een lelijk ding geworden, maar door er een gezellige muts en sjaal bij te haken is hij toch redelijk geworden.
Ik zeg gewoon, "hij is mooi van lelijkheid, haha"
Mijn allereerste beertje is ook zwaar gehandicapt uitgepakt. Maar dat maakt haar juist wel schattig. In ieder geval ben ik er aan gehecht want het is wel mķjn gehandcapte beerquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:31 schreef -Spring het volgende:
Ik ben een onzettend gehandicapt beertje aan het maken. Maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om 'm (of haar eigenlijk) niet af te maken.
Ze moet nog een arm, twee benen en een jurk. En een sjaal om het gebrek aan een fatsoenlijk vastgezet hoofd te verbloemen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:21 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben zo onderdehand wel benieuwd naar dat beest!
Welkom gewoonmezelf!quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een leuk topic! Ik ben nog beginnend! Leer alles van mn moeder, nu ben ik bezig met een wikkeldoek of eigenlijk 2 voor de tweeling van mb beste vriendin die in sept verwacht worden. Ik had al een hele leuke met roze maar die hou ik zelf
fotoquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hets scheelt al als ze er iig lief uitzien. Maar dat is bij mijn beertje ook nog maar de vraag. Ik heb er uit ongeduld veel te kleine oogjes ingeprikt (ik moet nog grotere kopen) en er uit overmoed pas na het vullen een vilten neusje opgenaaid. Dus naaide ik lusjes en knoopjes waar ik vervolgens veel te hard aan trok met alle vilten gevolgen van.
hahaah en is het voor een kind? die merken er niks van hoor hihihihiquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:03 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ze moet nog een arm, twee benen en een jurk. En een sjaal om het gebrek aan een fatsoenlijk vastgezet hoofd te verbloemen.
Dat laatste vind ik sowieso een crime. Vooral wanneer, zoals in dit patroon, de onderkant van het hoofd en de bovenkant van het lijf niet uit hetzelfde aantal steken bestaan.
er staan er nu een paar in de OP. (onder de spoiler)quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iemand een goede tutorial voor haar?
Ben nu een uur bezig geweest maar mn popje heeft nu wel erg veel haar.
Hij is voor m'n dochtertje. Die zal 'm idd sowieso wel mooi vinden. M'n allereerste haakwerk was een olifantje (dat er overigens stukken beter uitziet dan m'n huidige creatie) en dat sleept ze ook overal naartoe.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:21 schreef CREADO het volgende:
[..]
hahaah en is het voor een kind? die merken er niks van hoor hihihihi![]()
of voor jezelf? Ik heb het met in elkaar zetten![]()
. Vind het leuk om te maken, maar in elkaar zetten blehhhh
Je hebt er wel vingers naar zeg, als je eerste haaksel al zo mooi isquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:36 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hij is voor m'n dochtertje. Die zal 'm idd sowieso wel mooi vinden. M'n allereerste haakwerk was een olifantje (dat er overigens stukken beter uitziet dan m'n huidige creatie) en dat sleept ze ook overal naartoe.
Vind je?quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt er wel vingers naar zeg, als je eerste haaksel al zo mooi is
check even de opquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iemand een goede tutorial voor haar?
Ben nu een uur bezig geweest maar mn popje heeft nu wel erg veel haar.
Jap, ik vind hem heel netjes gelukt, zeker voor een eerste keerquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Vind je?Ik durfde 'm juist niet eerder te plaatsen hier.
Er staat er maar 1 toch? En niet met het haar wat ik bedoel.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:32 schreef trui het volgende:
[..]
er staan er nu een paar in de OP. (onder de spoiler)
Hoera!quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Echt zoet! Is het nou een kindermutsje?quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:40 schreef annelotje het volgende:
[ afbeelding ]
Ja voor n 2-jarigequote:Op donderdag 7 maart 2013 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Echt zoet! Is het nou een kindermutsje?
Op deze manier. En bij het patroon stond ongeveer waar het moest, dus had daar een heel rondje gedaan. En aan de achterkant verticaal naar beneden omdat er vanwege de staartjes een soort scheiding is, maar daar zie je nog wel een paar haren geknoopt, maar dat is dan maar zo. En toen op de bovenkant nog een paar rondes. Heb maar wat gedaan. Uiteindelijk de kale plekken nog een beetje opgevuld.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:12 schreef trui het volgende:
wat een boel, woop! en die haren zijn mooi zo hoor. hoe heb jij ze erop vastgemaakt?
Ja die kwam ik ook tegen, ga ik de volgende keer proberen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:30 schreef trui het volgende:
even gegoogled, en daar vond ik bijv. deze tutorial.
Dankje!quote:
de hoeveelheid maakt de keuze niet per definitie makkelijker nee...quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:01 schreef Whoopdidoo het volgende:
Dankje!
Mn moeder kwam net thuis en die vond het ook netjes. Je bent zelf altijd net iets kritischer.
1000 patronen en nog niet weten wat je gaat maken, zucht.
wauw leuk hoor!!quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's!
Popje:
[ afbeelding ]
Katje, hij is leuker in het echt, en sowieso leuker dan verwacht, deze is het:
[ afbeelding ]
Zou alleen de volgende keer zn staart dunner doen.
Mislukte Roosje:
[ afbeelding ]
En toen ik in de kast dmc garen pakte om het mondje van het popje te doen kwam ik deze nog tegen:
[ afbeelding ]
Moest alleen nog maar een neusje dus meteen maar even gedaan.
ik ben bezig met sjakie stapelslak. Maar is meer voor kinderen die wat ouders zijn denk ik..quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ladies (en de mannen ook), ik heb inspiratie nodig![]()
Wat is nou een leuk, en vooral veilig knuffeltje om te haken voor een aankomende baby...? Heeft iemand tips...? Hoeft niet per se een gratis patroon te zijn, mag wel
http://www.ravelry.com/pa(...)aby---amigurumi-doll ?quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat is nou een leuk, en vooral veilig knuffeltje om te haken voor een aankomende baby...? Heeft iemand tips...? Hoeft niet per se een gratis patroon te zijn, mag wel
ik ken het origineel niet, maar vind deze best meevallen. Ik vind hem wel leuk, eigenlijkquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:25 schreef -Spring het volgende:
Whoop, wat onwijs mooi, zeg! Kon ik het maar!
De gehandicapte aap in kwestie:
[ afbeelding ]
Wowwww wat super mooi ook die franjes geweldig die verbindingen enz.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef YogaLove het volgende:
Wat wordt er hier toch hard gewerkt & gepost!![]()
Hierbij mijn Alpine, de kleur is in het echt nét iets donkerder.
Er zit ongeveer 375 gr katoen/dralon in.
[ afbeelding ]
Zo'n knuffelpopje bestaande uit een lap met een kopje er aan? Veilig en goed vast te pakken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb m omgedraaid idd. Dus de 'verkeerde' kant zit buiten. Dat moettoch bij ami's?quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
Gehandicapte beertje is leuk! Alleen is ie volgens mij binnestenuiten en daar kan ik persoonlijk niet tegen
Enne als jij zo doorgaat kun jij dezelfde beestjes maken hoor!
Mooie alpine!
ik heb ook nog twee van die cudlly baby's op de bank staanquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Thanks for de baby tips! Kan ik wat mee
Nee hoor, de meeste zitten gewoon met de goede kant buiten.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:50 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb m omgedraaid idd. Dus de 'verkeerde' kant zit buiten. Dat moettoch bij ami's?
Ik weet nog niet zo goed wat ik mooier vind. Die olifant zat met de goede kant buiten; deze omgekeerd. Althans, het hoofd en het lijf. De armen en benen krijg ik niet binnenstebuiten, die zijn te smal.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Nee hoor, de meeste zitten gewoon met de goede kant buiten.
Al zijn er genoeg mensen die het wel met de verkeerde kant buiten doen. Wat je zelf het mooist vind moet je doen.
schitterendquote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
oh dat poppetjequote:Op donderdag 7 maart 2013 16:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's!
Popje:
[ afbeelding ]
Katje, hij is leuker in het echt, en sowieso leuker dan verwacht, deze is het:
[ afbeelding ]
Zou alleen de volgende keer zn staart dunner doen.
Mislukte Roosje:
[ afbeelding ]
En toen ik in de kast dmc garen pakte om het mondje van het popje te doen kwam ik deze nog tegen:
[ afbeelding ]
Moest alleen nog maar een neusje dus meteen maar even gedaan.
sluit me ff bij je aan, ooit geprobeerd maar nee, geef mij maar dekens en sjaals enzoquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:12 schreef kaatje50 het volgende:
ik vind die gehaakte poppen diertjes erg leuk, maar heb er twee geprobeerd, is niets voor mij.
teveel friemelwerk
quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:24 schreef YogaLove het volgende:
Wat wordt er hier toch hard gewerkt & gepost!![]()
Hierbij mijn Alpine, de kleur is in het echt nét iets donkerder.
Er zit ongeveer 375 gr katoen/dralon in.
[ afbeelding ]
Ik quote mezelf evenquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo'n knuffelpopje bestaande uit een lap met een kopje er aan? Veilig en goed vast te pakken.
dit is een aanrader!quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik quote mezelf even...deze bedoel ik dus Guppyfriend.
![]()
http://www.bloglovin.com/(...)ame=1&click=0&user=0
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat is een goed idee! Ik heb juist alles weer wit maar wel accessoires in die kleur en ook andere groen/blauw tintenquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:31 schreef Toverheks het volgende:
[..]he die heb ik ook. hij is mooi he, en waar we het gisteren over hadden misschien toch weer zo een kleur muur
schatjes Troveyquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:38 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Ja dat is een goed idee! Ik heb juist alles weer wit maar wel accessoires in die kleur en ook andere groen/blauw tinten
ja he, en ik laat mengen muurverf en verf gewoon mijn plantenpotten weer mee, doe ik altijd met de kleur die op dat moment op de muur zit, of zoals nu paarse bank dus paarse plantenpotjes en prulletjes. hou het altijd bij 2 hoofdkleuren en witte accentenquote:Op donderdag 7 maart 2013 21:43 schreef YogaLove het volgende:
Hahaha waar een haaktopic al inspiratie voor kan geven!
Leuk!!quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik quote mezelf even...deze bedoel ik dus Guppyfriend.
![]()
http://www.bloglovin.com/(...)ame=1&click=0&user=0
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |