SPOILER: vorige onderwerpenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog op en aanmerkingen? Posten aub!
[ Bericht 20% gewijzigd door kanovinnie op 26-03-2013 20:06:30 ]Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Die was niet van mij hoor!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:44 schreef andreas612 het volgende:
Had dan even die thema lijst van Schanulleke erin gezet voor het overzicht
quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
* Februari 2013: Lijnen (Sjiep)
* Januari 2013: Licht (TheoddDutchGuy)
* December 2012: Bokeh (Rebubbled)
* November 2012: Dieren (Sjiep)
* Oktober 2012: Herinneringen uit je jeugd (Sjiep)
* September 2012: Muziek (Rebubbled & Schanulleke)
* Augustus 2012: Horror (Cockwhale)
* Juli 2012: Urban (Rebubbled)
* Juni 2012: Zelfportret (Schanulleke?)
* Mei 2012: In het donker (Schanulleke)
* April 2012: Gezondheidszorg (CompuMess)
* Maart 2012: Electronica (Row-1)
* Februari 2012: Black & White (MrManuel)
* Januari 2012: Winter, maar geen landschap (problematiQue)
* December 2011: Minimaal en abstract (problematiQue)
* November 2011: Verkeerstromen (Compumess)
* Oktober 2011: Appel
Ik zal nog even verder zoeken en de bedenkers van de thema's (en dus de winnaars van de maand ervoor) aanvullen
[..]
Volgens mij is die zo zo compleet als ik 'm kan vinden!
Doe wat je goed lijktquote:Op zondag 3 maart 2013 13:40 schreef Fotografie.vink het volgende:
Moeten er nog wat voorbeelden komen? Ik heb nog wel een aantal leuke naar mijn mening.
Slapenquote:Op zondag 3 maart 2013 20:19 schreef Sjiep het volgende:
Leuk onderwerp! Ook fijn dat het 2 X op een dag is, hoef ik niet vroeg op te staan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's worden gemaakt met een Nikon D3100 18-55 mm of 55-300 mm lens.
Meer foto's op mijn Fotografie Vink
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meh
Ik dacht vanmorgen precies hetzelfdequote:Op maandag 4 maart 2013 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
Vanmorgen wat geprobeerd met de iphone, morgen neem ik mijn DSLR mee
SPOILER: Tijden zons- opgang en ondergangOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2013 13:03:56 ]
Onverantwoordquote:Op maandag 4 maart 2013 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
Vanmorgen wat geprobeerd met de iphone, morgen neem ik mijn DSLR mee
quote:Op maandag 4 maart 2013 13:02 schreef d4v1d het volgende:
Mag ik nou meedoen omdat ik vorige thema ben vergeten te stemmen?
en misschien komt dit van pas:Vooruit, als je deze keer maar wel stemt!SPOILER: Tijden zons- opgang en ondergangOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoezo?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Dat moet haast wel in de auto zijn geweest gezien je reistijden en dat mag nietquote:Op maandag 4 maart 2013 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vooruit, als je deze keer maar wel stemt!
[..]
Hoezo?
Assumptions are the mother of all fuckups.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat moet haast wel in de auto zijn geweest gezien je reistijden en dat mag niet
Wow, zo uitvergroot lijdt de foto aan flinke chromab. Welke lens heb je gebruikt?quote:Op maandag 4 maart 2013 18:34 schreef Stefan het volgende:
Mijn eerste poging, niet helemaal optimaal nabewerkt maar het is een begin
[ afbeelding ]
chrowat?quote:Op maandag 4 maart 2013 18:55 schreef Orbox het volgende:
[..]
Wow, zo uitvergroot lijdt de foto aan flinke chromab. Welke lens heb je gebruikt?
de kleur van de zonsondergang is heel lekker, maar ik vind het lijnenspel verder niet al te spannend.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:14 schreef Orbox het volgende:
Mijn inzending:
[ link | afbeelding ]
The Golden Hour by StijnnH, on Flickr
Oh dat, ja dat is een nabewerkingsfout, heb delen geselecteerd en bewerkt maar nogal snel gedaanquote:Op maandag 4 maart 2013 21:49 schreef andreas612 het volgende:
[..]
chromatische abberatie, die paarse randjes bij hoge contrastovergangen..
en de lens.. ?quote:Op maandag 4 maart 2013 21:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oh dat, ja dat is een nabewerkingsfout, heb delen geselecteerd en bewerkt maar nogal snel gedaan
Toch is het waarquote:
Wat zou je doen om het lijnenspel interessanter te maken?quote:Op maandag 4 maart 2013 21:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
de kleur van de zonsondergang is heel lekker, maar ik vind het lijnenspel verder niet al te spannend.
Hmm, ik ben nog niet helemaal kapot van de compositie.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:34 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie plaat. Onderin misschien een tikkie te donker. Maar mooi strak en prettige kleurenquote:Op maandag 4 maart 2013 22:14 schreef Nalbandian het volgende:
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/pho(...)hotostream/lightbox/
Ik mis wat spanning. Het is wat saaitjes zo. Ee trein of misschien een wat lager standpunt zou de foto interessanter maken denk ikquote:Op maandag 4 maart 2013 19:14 schreef Orbox het volgende:
Mijn inzending:
[ link | afbeelding ]
Als het er straks mooi uitziet ga ik weer heen :-)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:17 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Ik mis wat spanning. Het is wat saaitjes zo. Ee trein of misschien een wat lager standpunt zou de foto interessanter maken denk ik
Dankjewel NorgeT. Is het bedoeling dat we nu elkaars inzendingen gaan beoordelen?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:17 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Hmm, ik ben nog niet helemaal kapot van de compositie.
[..]
Mooie plaat. Onderin misschien een tikkie te donker. Maar mooi strak en prettige kleuren
[..]
Ik mis wat spanning. Het is wat saaitjes zo. Ee trein of misschien een wat lager standpunt zou de foto interessanter maken denk ik
Normaal aan het einde maar tussentijds mag ookquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:31 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Dankjewel NorgeT. Is het bedoeling dat we nu elkaars inzendingen gaan beoordelen?
Helderquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Normaal aan het einde maar tussentijds mag ookgeeft diegene nog de gelegenheid om een betere te fotograferen.
Geen idee wat de bedoeling is.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:31 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Dankjewel NorgeT. Is het bedoeling dat we nu elkaars inzendingen gaan beoordelen?
Mooie kleurenquote:Op maandag 4 maart 2013 19:14 schreef Orbox het volgende:
Mijn inzending:
[ link | afbeelding ]
Ik zie de link met het gouden uur niet helemaalquote:Op maandag 4 maart 2013 18:34 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdam is perfect inderdaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:29 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik had hier vandaag in Rotterdam echt een perfect mooie lucht aan de einde van de middag maar helaas kon ik vandaag mijn camera niet meenemen. Ik denk dat die dag nog wel komt voor mij want ik heb wel al een mooie plaats gevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu de Rotterdam verder af is zal het wel toffe weerspiegelingen opleveren
[ Bericht 8% gewijzigd door NorgeT op 05-03-2013 23:33:58 ]Meh
Waar is je oude inzending dan? Wees gewoon eens duidelijk man. Noem het of een poging, of zet er bij dat het je inzending is zonder weer 3 keer een andere foto te plaatsen onder de noemer inzending.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:23 schreef Stefan het volgende:
Nieuwe inzending
Het (G) Ouden Uurtje
[ afbeelding ]
Door de bovenleiding en de rails meer uit de hoeken te laten komen, wordt de kijker meegenomen het plaatje in.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:56 schreef Orbox het volgende:
[..]
Wat zou je doen om het lijnenspel interessanter te maken?
Je mag het ook aan het einde van de maand zeggen, anders win ik natuurlijk
Het is verwarrend wat je doet. Ik denk dat hij daar op doelt. Je plaatst meerdere foto's in het topic en meld niet altijd het doel er bij.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:59 schreef Stefan het volgende:
Post 26
Wel opletten. En ik kan zoveel nieuwe inzendingen aanleveren als ik zelf wil dunkt me
Iedereen doet t, pogingen, inzendingen, wathever
Ik zeg t erbij, jij zit gewoon te zoeken m te zeiken
Eigenlijk nog te vroeg op de avond als ik 't zo zie.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:03 schreef over_hedge het volgende:
Ik blijf het lastig vindenDit komt misschien beetje in de buurt.
[ afbeelding ]
maar niet echt goed genoeg.
Ideetje van een buitenstaander: de laatste foto die een user voor de sluitingsdatum post is per definitie de deelnemende foto van die user. Is die foto niet in de juiste periode gemaakt, dan uitgesloten van deelname ook al staan er andere foto's in het topic.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:11 schreef Puala het volgende:
Het is verwarrend wat je doet. Ik denk dat hij daar op doelt. Je plaatst meerdere foto's in het topic en meld niet altijd het doel er bij.
de maand vordert alweer harder dan ik wil. En uitgerekend dit weekend gaan de temperaturen weer dalen, dus wordt het ook lastiger om mijn gezin mee te tronen naar het zonsondergangetje dat ik in gedachten heb. lastig.quote:
Ik heb hetzelfde gevoel wat dat bedreft. Ik heb nu weekend tot en met dinsdag en ik hoop in deze dagen toch een foto te kunnen schieten. Maar het gouden uurtje moet er nu zo'n beetje aan komen en het is weer heerlijk grijs.quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
de maand vordert alweer harder dan ik wil. En uitgerekend dit weekend gaan de temperaturen weer dalen, dus wordt het ook lastiger om mijn gezin mee te tronen naar het zonsondergangetje dat ik in gedachten heb. lastig.
Mooiquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:30 schreef kezmaster9 het volgende:
Boeing 747 van Cargolux op het vliegveld van Maastricht.
Foto genomen rond 700u tijdens zonsopkomst.
[ afbeelding ]
Dankje...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mooi
F20 en 2 seconden sluitertijd, goeie combinatie
Nu al mijn favoriet maar puur omdat ik vliegtuigspotter ben.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:30 schreef kezmaster9 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Dan zul je die landing in het blauwe uurtje van Kezmaster ook wel tof vinden,.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 07:15 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Nu al mijn favoriet maar puur omdat ik vliegtuigspotter ben.
Dit klinkt heel bekendquote:Op zaterdag 9 maart 2013 15:47 schreef polariteit het volgende:
Vette plaat van dat vliegtuig, super.
Zelf helaas nog geen golden-hour platen gemaakt in Maart; de enige twee dagen dat ik zon gezien heb tijdens het gouden uurtje zat ik in de auto zonder camera
Hele toffe kleuren! Alleen jammer dat je niet de hele linkervleugel er op heb kunnen zetten.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:30 schreef kezmaster9 het volgende:
[ afbeelding ]
Cool, meteen een idee, maar als ik nu op de vliegclub een cessna uit de hangaar trek ben ik niet echt origineel meer vind ikquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:30 schreef kezmaster9 het volgende:
[ afbeelding ]
En datquote:Op zondag 10 maart 2013 20:04 schreef Cockwhale het volgende:
Mag al blij zijn als er uberhaupt een straaltje zon hier door de wolken schijnt -_-
Tot de sluitingsdatum mag je wijzigen wat je wilquote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:46 schreef Nalbandian het volgende:
[ afbeelding ]
Watchtower revisited 1
Mag ik mijn inzending nog wijzigen naar bovenstaande foto?
Dit en ditquote:Op zondag 10 maart 2013 20:10 schreef DaMook het volgende:
[..]
Moet ook zeggen dat dit thema niet iets voor mij is.
[..]
En dat.
Pics or it didn't happenquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:15 schreef Stefan het volgende:
Vandaag paar mooie foto's gemaakt van t gouden uurtje op station Bijlmer
Leuke invulling!quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:25 schreef Aspergermeisje het volgende:
Zonsopkomst in de stad.
[ afbeelding ]
Oh die is leuk! Mooie kleuren ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:49 schreef Stefan het volgende:
Mijn NIEUWE inzending!
Wachten op de trein
[ afbeelding ]
Ik garandeer niks. Nog geen enkele mogelijkheid gehad om hiervoor foto's te maken. Dus kan best zijn dat ik deze oversla.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:57 schreef Stefan het volgende:
Nog een paar dagen en vandaag gouden uur tijd mensen
Het is een erg gaaf onderwerp, maar ik heb slechts tweemaal een mooi gouden uur moment mee gekregen. Waarbij ik 1 keer tijd had, maar geen camera bij me.. Ik heb wel een snapshotje met mn telefoon gemaakt dus dat kan altijd nog als stemmertje gebruikt worden.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:57 schreef Stefan het volgende:
Nog een paar dagen en vandaag gouden uur tijd mensen
Da's niet leuk.. Het is een fotowedstrijd, geen fotosoep wedstrijd..quote:Op maandag 18 maart 2013 19:34 schreef Stefan het volgende:
je kan t ook faken in PS he als je dat zou willen
[ afbeelding ]
zet er iedergeval even bij dat ie genakt is van norgeTquote:Op maandag 18 maart 2013 19:34 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
wat is genakt?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:19 schreef andreas612 het volgende:
[..]
zet er iedergeval even bij dat ie genakt is van norgeT
Dus wat?quote:
Leuk dat je mijn foto zomaar gebruikt...quote:Op maandag 18 maart 2013 19:34 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat voor mij hier telt is het resultaat, niet de realiteit. Mijns inziens ook geen enkel probleem aangezien het geen journalistiek betreft waarbij de waarheid verteld dient te worden.
Al vind ik het verwijderen/verplaatsen van onderdelen in de foto te ver gaan. Ik hou het liever bij alleen kleurbewerking.Meh
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:42 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Leuk dat je mijn foto zomaar gebruikt...
Eens, het eindresultaat teltquote:Wat voor mij hier telt is het resultaat, niet de realiteit.
Daar gaat het mij eigenlijk niet om.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:44 schreef Stefan het volgende:
[..]Het staat in een ander FOT topic en het is niet dat ik doe alsof t van mij is.
Alsof op mensen op het internet bij citaatfoto's altijd de fotograaf erbij zetten, of zet jij ook de fotograaf erbij als je ergens een foto van een artiest bij je reactie
euuh, ik gaf aan hoe het ook kan, ik ben juist voorstander en dat iedereen nabewerkt is een feit. Ook kleurcorrrectie en verzadiging is al nabewerken. Als je het op een goede manier doet is het prima, mensen zien zelf wel of het over the top isquote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:47 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Daar gaat het mij eigenlijk niet om.
Meer dat lijkt alsof je mij achter mijn rug om mij iets lijkt te verwijten..
Zie m'n editquote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
euuh, ik gaf aan hoe het ook kan, ik ben juist voorstander en dat iedereen nabewerkt is een feit. Ook kleurcorrrectie en verzadiging is al nabewerken. Als je het op een goede manier doet is het prima, mensen zien zelf wel of het over the top is
Ik had elke willekeurige nabewerking tot gouden moment kunnen nemen maar kwam toevallig de jouwe tegen in FOT
quote:Op maandag 18 maart 2013 19:42 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Da's niet leuk.. Het is een fotowedstrijd, geen fotosoep wedstrijd..
Ik las het.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:53 schreef NorgeT het volgende:
Al zal het mij niet sympathie opleveren in de wedstrijd als ik deze reactie zo zie:
Maakt niet uit, de lijn is altijd arbitrair en voer voor eindeloze discussies. Belangrijker is DAT er een lijn getrokken wordt of besloten wordt dat er geen lijn is. Doe een poll met een paar opties en hou je er vervolgens aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:59 schreef Stefan het volgende:
Het is idd wel een boeiende discussie want waar trekt iemand de lijn.
In dit geval zou ik zeggen dat er geen lijn getrokken hoeft te worden. De users stemmen zelf, als het niet gewaardeerd wordt dan wordt er ook minder op gestemd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef Weakling het volgende:
[..]
Maakt niet uit, de lijn is altijd arbitrair en voer voor eindeloze discussies. Belangrijker is DAT er een lijn getrokken wordt of besloten wordt dat er geen lijn is. Doe een poll met een paar opties en hou je er vervolgens aan.
Onzin, een foto moet voor zichzelf spreken, wat iemand eraan doet doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef wyccie het volgende:
Misschien aangeven wat je eraan geshopt hebt indien je de kleuren gaat veranderen?
Een foto even rechtzetten vind ik geen probleem als het niet vermeld wordt, maar de kleuren veranderen, vooral voor een onderwerp als Gouden uur, vind ik toch wel wat anders.
Dit kan best een lange interessante discussie worden, maar misschien moeten we dat niet hier in het wedstrijd-topic houden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:44 schreef wyccie het volgende:
Misschien aangeven wat je eraan geshopt hebt indien je de kleuren gaat veranderen?
Een foto even rechtzetten vind ik geen probleem als het niet vermeld wordt, maar de kleuren veranderen, vooral voor een onderwerp als Gouden uur, vind ik toch wel wat anders.
Als hij niet de andere fot had laten zien, hadden we het dan geweten? Maakt het uit?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:59 schreef wyccie het volgende:
Het is ook helemaal niet te doen om te zeggen wat je wel en niet mag shoppen.
Maar vinden jullie dan dat de rechterfoto eerlijk mee mag doen aan zo'n wedstrijd? Ik vind het te ver gaan.
Nee, maar is het eerlijk?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:01 schreef kanovinnie het volgende:
Als hij niet de andere fot had laten zien, hadden we het dan geweten? Maakt het uit?
Ja. Ik vind dat je bij deze wedstrijd alles mag doen en laten wat je wil, mits de foto maar in de juiste maand genomen is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:59 schreef wyccie het volgende:
Het is ook helemaal niet te doen om te zeggen wat je wel en niet mag shoppen.
Maar vinden jullie dan dat de rechterfoto eerlijk mee mag doen aan zo'n wedstrijd? Ik vind het te ver gaan.
Dan zal het wel mijn onervarenheid en naïviteit zijnquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vind die rechterfoto vrij duidelijk teveel bewerkt, overdone, 'lelijk' zou ik bijna willen zeggen.
Nee, want het gaat om de foto's die jij maakt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, maar is het eerlijk?
Dan kan ik net zo goed een professionele fotograaf een foto voor mij laten maken en dat hier posten. Dan is de lol er toch snel af?
Oh ja, we zouden het er niet meer over hebben in dit topic. Te veel off topic.
Hij heeft die foto toch ook zo genomen? Zou een zwart/wit foto dan ook niet mogen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dan zal het wel mijn onervarenheid en naïviteit zijn, maar als iemand zo'n foto hier post, denk ik ook dat die persoon zo'n foto genomen heeft. Daarom voel ik me nu ook een beetje bedonderd nu ik weet dat iedereen er zo makkelijk over denkt.
Nogal een verschil, bij een zwart-wit foto weet je dat. En nee, die foto is niet zo genomen. Die gouden gloed op alles is geshopt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:08 schreef kanovinnie het volgende:
Hij heeft die foto toch ook zo genomen? Zou een zwart/wit foto dan ook niet mogen?
Mag je een prullebak uit beeld verwijderen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:13 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nogal een verschil, bij een zwart-wit foto weet je dat. En nee, die foto is niet zo genomen. Die gouden gloed op alles is geshopt.
Maar goed, we moeten hier die discussie niet gaan voeren.
Mooiquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik ben eruit, dit wordt mijn inzending voor deze maand!
[ afbeelding ]
Geen Photoshop aan te pas gekomen!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:59 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Mooi!
Kleuren zijn toch niet gephotoshopped hè?
Lightroom gebruikt bijna iedereen. Laten we hopen dat het topic nu weer over mooie foto's gaatquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Geen Photoshop aan te pas gekomen!
Wel wat lichtroom. Maar eigenlijk alleen wat subtiele correcties aan witbalans, saturatie en contrast uitgevoerd. Owja, en de horizon recht getrokken
nee, dat doet een user (schanulleke) altijd. Missen kom ik er vandaag aan toe maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:14 schreef wyccie het volgende:
Er mag nu toch gestemd worden? Ik heb even teruggekeken in het vorige topic (met zelfde titel, raakte in de war, dacht dat in dat topic ook nog heel veel te beoordelen foto's stonden). Is het zo dat de winnaar van de vorige keer alle inzendingen op een rij zet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Boy_Snakeye op 22-03-2013 22:21:02 ]Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Smoesjes. Fouten corrigeren we wel. Volgende keer mag jijquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:22 schreef wyccie het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik laat het wel aan schanulleke over.![]()
Plus, ik ben hier nieuw en ik wil niet gelijk iets fout doen.
Nalbandian staat er twee keer tussen. De eerste op de lijst was toch ook de laatste inzending?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
De inzendingen:
Scarlet_Dragonfly
DaMart
Stefan
Schanulleke
Aspergermeisje
Nalbandian
kezmaster9
wyccie
Nalbandian
Orbox
Let het stemmen beginnen
Die staat er gewoon bij toch? 3de foto van onderquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:43 schreef Orbox het volgende:
[..]
Nalbandian staat er twee keer tussen. De eerste op de lijst was toch ook de laatste inzending?
Die heb ik in ieder geval meegenomen in mijn lijst:
-scorelijst-
Deze lijst klopt nu niet, ik heb deze lijst van Boy_Snakeye zijn post overgenomen maar ik mis de inzending van wyccie? Ik laat dit wel even staan, hoef ik het niet over te typen.
Dat vind ik wel een goed idee. Dan kunnen we het inzendingen-topic ook echt opschonen en alle off-topic discussie verwijderen. Wat mij betreft hoort er in dat topic alleen:quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef kanovinnie het volgende:
Zullen we voor volgende maand 1 inzendingentopic en 1 discussietopic maken? Heeft iedereen een kans om over zijn foto te lullen als je hem eenmaal in het inzendingentopic plaatst is het definitief. Voorkomt een hoop zoekwerk.
Juistquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een goed idee. Dan kunnen we het inzendingen-topic ook echt opschonen en alle off-topic discussie verwijderen. Wat mij betreft hoort er in dat topic alleen:
• 1 inzending per persoon per maand
• 1 stempost per persoon per maand
• 1 stemresultaat per maand
De rest mag in een discussie-topic, ook pogingen van foto's waarvan je nog niet zeker weet of je ze als inzending wilt gebruiken.
Si.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ingaande volgende maand neem ik aan?
Als je slecht slaapt in de zomer, zie je op een gegeven moment zo vaak de gouden zonsopkomst, dat ik eens iets anders wilde doen. Maar gordijnen op een kiertje zetten was misschien een goed idee geweest.quote:1: Aspergermeisje
Wellicht was het leuker geweest als je de gordijnen op een kiertje had gezet, dan had ik wellicht het kunnen waarderen. Ten opzichte van de andere inzendingen is dit de minste foto.
Zo was het vroeger ookquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een goed idee. Dan kunnen we het inzendingen-topic ook echt opschonen en alle off-topic discussie verwijderen. Wat mij betreft hoort er in dat topic alleen:
• 1 inzending per persoon per maand
• 1 stempost per persoon per maand
• 1 stemresultaat per maand
De rest mag in een discussie-topic, ook pogingen van foto's waarvan je nog niet zeker weet of je ze als inzending wilt gebruiken.
Grappig dat niemand dat opviel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:53 schreef Stefan het volgende:
Welke foto van Nabian moeten we beoordelen? Staat er 2 x in
Het was al meteen opgevallen bij orbox..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Grappig dat niemand dat opviel.
Aangepast...sorry
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:43 schreef Orbox het volgende:
[..]
Nalbandian staat er twee keer tussen. De eerste op de lijst was toch ook de laatste inzending?
Die heb ik in ieder geval meegenomen in mijn lijst:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:40 schreef Nalbandian het volgende:
2: wyccie
Het gouden uurtje komt er te weinig uit voort naar mijn mening. Teveel wolken die niet zo veel toevoegen. Silhouette van de kranen vind ik daarentegen wel erg goed gevonden!
quote:
Als je de verzadiging 60 procent omhoog haf gegooid had je al meer gouden gloed gehadquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:23 schreef wyccie het volgende:
[..]
[..]![]()
Mijn foto steekt inderdaad nogal schraal af tegenover al die mooie gouden zonnen van jullie.![]()
Nu snap ik ook wel dat ik dan maar had moeten shoppen. In ieder geval weet ik voor de volgende keer wat ik anders kan doen.
Wel erg leerzaam dit topic, en ik hoop dat ik de motivatie en discipline heb om mee te blijven doen en daardoor meer ga fotograferen.
Morgen mijn stemmen, ben nu een beetje te moe.
Zozo, 1 minuut om bezwaar aan te tekenen?quote:
Is er een fundamenteel bezwaar tegen het uitproberen van foto's en reacties? Niet zelden heb ik op basis van reacties mijn foto's 'bijgesteld'. Ik heb zelf het idee dat ik door het krijgen en verwerken van feedback een completere en meer ervaren fotograaf ben geworden. En dát lijkt me het voornaamste doel van de wedstrijd.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 07:53 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Zozo, 1 minuut om bezwaar aan te tekenen?
Ik denk wel dat je een hoog "ik wacht eerst de reacties af op mijn 'proef-inzending' en als dat mij tegenvalt maak ik een nieuwe foto"-gehalte krijgt.. Zo kunnen mensen een foto eerst al laten 'beoordelen' want reacties komen er altijd.. Ik ben er op tegen :p
Hier ben ik het volstrekt mee eensquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Is er een fundamenteel bezwaar tegen het uitproberen van foto's en reacties? Niet zelden heb ik op basis van reacties mijn foto's 'bijgesteld'. Ik heb zelf het idee dat ik door het krijgen en verwerken van feedback een completere en meer ervaren fotograaf ben geworden. En dát lijkt me het voornaamste doel van de wedstrijd.
+1quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef kanovinnie het volgende:
Zullen we voor volgende maand 1 inzendingentopic en 1 discussietopic maken? Heeft iedereen een kans om over zijn foto te lullen als je hem eenmaal in het inzendingentopic plaatst is het definitief. Voorkomt een hoop zoekwerk.
Dan ben ik er ook voor om gewoon het topic na een maand te sluiten.. Ookal heeft die de 300 reacties nog niet bereikt..quote:
Ja, want zoals S ook zegt, het gaat niet om t winnen van de eerste prijs, het gaat om de lol van 21 dagen proefballonnetjes te plaatssen, reacties geven en er al of niet op anticiperen. Met 9 tot 12 inzendingen in de maand kunnen we best alles in 1 topic doenquote:
Je punt is duidelijk Stefan. Even een kleine reactie hierop...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:32 schreef Stefan het volgende:
Aaanvulling op beoordeling Kezmaster. Ik bedoel deze van je Ron, prachtig, Snap niet dat je die niet hebt ingezonden, bevat alles, actie, een volledig plaatje, volledig goud. Itt tot een stuk vliegtuig met een zweempje reflectie. Ik heb je ander werk gezien dus vandaar dat ik jouw inzending persoonlijk onder de maat vind
http://500px.com/photo/28334647
In het reactietopic kan je ook gewoon je probeersels posten. Pas als je het zelf zeker weet plaats je je definitieve inzending in het wedstrijdtopic.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, want zoals S ook zegt, het gaat niet om t winnen van de eerste prijs, het gaat om de lol van 21 dagen proefballonnetjes te plaatssen, reacties geven en er al of niet op anticiperen. Met 9 tot 12 inzendingen in de maand kunnen we best alles in 1 topic doen
Of op de laatste dag nieuw topicje maken koppelen en daar 1 foto en 1 beoordeling inquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
In het reactietopic kan je ook gewoon je probeersels posten. Pas als je het zelf zeker weet plaats je je definitieve inzending in het wedstrijdtopic.
gaat ook om feedback, vind ik ook het leukstquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:06 schreef kezmaster9 het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk Stefan. Even een kleine reactie hierop...
De keuze was voor mij persoonlijk lastig. De foto die ik heb ingezonden heb ik begin van de maand gemaakt en vind ik persoonlijk vrij aardig gelukt. Ik kreeg er ook leuke reacties op en dus gebruikt voor deze fotowedstrijd. Vorige week heb ik de foto gemaakt die jij aanhaalt. Ik heb toen nog getwijfeld of ik mijn inzending moest wijzigen of niet. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan. Persoonlijke keuze! Ik ben tevreden met beide platen, heb wel een eigen voorkeur natuurlijk maar wilde niet mijn inzending veranderen.
Toch ben ik blij met je reactie. Een fotowedstrijd winnen is leuk, maar met reacties, kritiek en feedback ben ik eens zo blij. Daar kan ik wat mee en dat vind ik ook de kracht van een forum.
Het lastige daaraan is, dat je dan perse die laatste dag aanwezig moet zijn om je foto te posten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:08 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Of op de laatste dag nieuw topicje maken koppelen en daar 1 foto en 1 beoordeling in
Het kan, zeker bij veel inzendingen, best rommelig zijn om te ontdekken welke inzending iemand gedaan heeft, maar verder hoeft het van mij ook niet persé hoor. Zo groot is het ongemak ook niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:54 schreef Stefan het volgende:
Wat gaat er mis nu dan dat t moet veranderen?
Er zijn 7 of 8 gouden dagen geweest, toch niet slecht hoor, alleen je hebt door de opdracht slechts 16 uur productietijd, andere opdrachten hebben er 21x24quote:
Uitsluiten vind ik echt raar, laat mensen tijdens het punten geven maar oordelenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:13 schreef d4v1d het volgende:
Het weer was gewoon een bitch..
(Een suggestie voor degen die wint.. Misschien is lange sluitertijd een goede? (foto's van autowegen dan uitsluiten?))
Mja, foto's van autowegen zijn behoorlijk standaard inmiddels vind ik. Tijdens het punten geven kan ook.. :pquote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Uitsluiten vind ik echt raar, laat mensen tijdens het punten geven maar oordelen
De puntengever maakt uit of t standaard is natuurlijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:32 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Mja, foto's van autowegen zijn behoorlijk standaard inmiddels vind ik. Tijdens het punten geven kan ook.. :p
De bedoeling is dat je in 1 maand alles afrond. Dus foto maken, stemmen en onderwerp voor de nieuwe fotoquote:Op zondag 24 maart 2013 13:15 schreef Thrilled het volgende:
Ik lees pas net mee, maar waar is die datum (21/22) vandaan gekomen? Is het niet wat makkelijker om gewoon 1e tot 30/31e aan te houden voor de contest?
Die week heb je wel nodig. Het is nu de 24e, maar ik weet niet of iedereen al heeft gestemd, en een winnaar is nog niet benoemd.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:44 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, stel de winnaar is de 22e bekend, en komt meteen met een thema, waarom dan nog een week wachten
want?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dan ben ik er ook voor om gewoon het topic na een maand te sluiten.. Ookal heeft die de 300 reacties nog niet bereikt..
En dat kan niet met een inzendingentopic?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, want zoals S ook zegt, het gaat niet om t winnen van de eerste prijs, het gaat om de lol van 21 dagen proefballonnetjes te plaatssen, reacties geven en er al of niet op anticiperen. Met 9 tot 12 inzendingen in de maand kunnen we best alles in 1 topic doen
Wat wil je anders? Nog minder tijd waardoor het vaker voorkomt dat mensen niet mee kunnen doen? imo hoeft die regel niet veranderd te worden, 3 weken de tijd om een foto te maken/publiceren en de rest van de maand om te stemmen werkt prima. En als je op dag 23 de perfecte plaat maakt pis je naast de spreekwoordelijke pot.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:44 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, stel de winnaar is de 22e bekend, en komt meteen met een thema, waarom dan nog een week wachten
3 weken zijn imo tijd zat. Het idee van de wedstrijd is dag er om de maand een wedstrijd is, niet dat je een maand de tijd hebtquote:
hoezo mis je nu overzicht?quote:Op maandag 25 maart 2013 00:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Omdat het punt van dit idee overzicht is.. Toch?
Er is helemaal geen gezeik, er wordt gewoon gediscussieerd over nieuwequote:
ik lees hier een tijdje mee, maar ik ken geen reeks die zo stroef loopt dan deze. Als je een foto plaats dan is die toch diegene waarmee je de foto ingaat?quote:Op maandag 25 maart 2013 09:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er is helemaal geen gezeik, er wordt gewoon gediscussieerd over nieuwe
Volgens mij heeft er helemaal niemand hier problemen mee als je je inzending herziet, bijna iedereen doet t en het gaat meer om de feedback en probeersels dan om t winnen, je laatste inzending geldt en het is handig als je dat erbij zegt, maar ik zie nergens problemen. Er doen gemiddeld 10 mensen mee die elkaar beoordelen, meer is t nietquote:Op maandag 25 maart 2013 09:58 schreef murp het volgende:
[..]
ik lees hier een tijdje mee, maar ik ken geen reeks die zo stroef loopt dan deze. Als je een foto plaats dan is die toch diegene waarmee je de foto ingaat?Niet om 1 dag later een nieuwe te plaatsen omdat je die beter vind en dan een dag later nog eens... Gaat nergens over... Gezeik ook hier
Professionele reactie als mod...quote:Op maandag 25 maart 2013 09:58 schreef murp het volgende:
[..]
ik lees hier een tijdje mee, maar ik ken geen reeks die zo stroef loopt dan deze. Als je een foto plaats dan is die toch diegene waarmee je de foto ingaat?Niet om 1 dag later een nieuwe te plaatsen omdat je die beter vind en dan een dag later nog eens... Gaat nergens over... Gezeik ook hier
Wat schiet je op met een topic waar 10 fotos per maand inkomen en dat je verder geen progressie kan tonen. We hebben het over gemiddeld 10 inzendingen, geen 100 of zoals laatst bij Camerland 14000!quote:Op maandag 25 maart 2013 10:02 schreef Thrilled het volgende:
De toon is gezet
Maar ik gaf het eerder ook aan, een wedstrijdtopic is er voor een wedstrijd, volgens mij zijn er meer dan genoeg showcase of discussie topics waar je proefballonnetjes kan plaatsen. Lijkt mij prettiger als hier dan inhoudelijk over de wedstrijdfoto's wordt gediscussieerd
Toen werd het nog door de FOT mods gedaan, niet door mij en andere users.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Professionele reactie als mod...![]()
Waarom niet gewoon weer wedstrijden zoals jaren geleden. 1 topic voor inzendingen & stemmen, en 1 topic voor discussie, work in progress foto's. Toen waren er trouwens ook nog prijzen en was het allemaal wat strakker geregeld...
Jij bent toch een fotomod?quote:Op maandag 25 maart 2013 10:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen werd het nog door de FOT mods gedaan, niet door mij en andere users.
Dat ik hier mod zegt nog niet dat ik FOTmod benquote:
Je bent mod van het sunforum FOT dan ben je fotomodquote:Op maandag 25 maart 2013 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ik hier mod zegt nog niet dat ik FOTmod benKijk maar in de index
Ik ben mod van GC, FOT heeft momenteel 2 mods, Xilantof en Isdatzo. Anyway, laten we het nu weer hebben over het stemmen enzo.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je bent mod van het sunforum FOT dan ben je fotomod
Hmm, die mods zie ik nooit hier en jou wel dus die link is niet zo raarquote:Op maandag 25 maart 2013 10:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben mod van GC, FOT heeft momenteel 2 mods, Xilantof en Isdatzo. Anyway, laten we het nu weer hebben over het stemmen enzo.
We krijgen niet betaald, dus zijn per definitie amateur.quote:
Of gewoon zoals het nu gaat en dan op de 21e even nieuw topicje waar een lijstje met foto's komt en dan stemmen zonder discussie gedoequote:Op maandag 25 maart 2013 10:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon weer wedstrijden zoals jaren geleden. 1 topic voor inzendingen & stemmen, en 1 topic voor discussie, work in progress foto's. Toen waren er trouwens ook nog prijzen en was het allemaal wat strakker geregeld...
Dan blijf je houden dat er iemand door het topic heen moet en alle foto's moet afgaan of het nou een inzending of een probeersel is.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:44 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Of gewoon zoals het nu gaat en dan op de 21e even nieuw topicje waar een lijstje met foto's komt en dan stemmen zonder discussie gedoe
Daar heb je gelijk in dan is het het makkelijkst wat anderen ook al voorstelde een discussie topic en inzendingen topic is het mogelijk hier een poll over te houden nog voor het begin van de nieuwe wedstrijd?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan blijf je houden dat er iemand door het topic heen moet en alle foto's moet afgaan of het nou een inzending of een probeersel is.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ik voorstelde in die post die ik hierboven quote?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:55 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in dan is het het makkelijkst wat anderen ook al voorstelde een discussie topic en inzendingen topic is het mogelijk hier een poll over te houden nog voor het begin van de nieuwe wedstrijd?
Een poll? Lijkt me niet handig, iedereen kan stemmen op een poll, dus ook mensen die niet meedoenquote:Op maandag 25 maart 2013 12:26 schreef Fotografie.vink het volgende:
Die ja en dan de mening peilen door middel van een poll met huidige situatie en de door jouw omschreven situatie
Toen was er ook véél meer gezeik iedere maand, dus het is allemaal geen garantie voor een gladder verloop.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik dan niet meegekregenquote:Op maandag 25 maart 2013 16:23 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen was er ook véél meer gezeik iedere maand, dus het is allemaal geen garantie voor een gladder verloop.
Dankjewel! Ik ga over een nieuw onderwerp nadenken.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:16 schreef Fotografie.vink het volgende:
Nalbandian gefeliciteerd en we horen graag wat je keuze word
Top, bedanktquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Hoppa:
FOT / Maandelijkse fotowedstrijd inzendingentopic: April
Staat ook in de OP
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:32 schreef Fotografie.vink het volgende:
Mooi onderwerp dan rust alleen nog de vraag hoe word de invulling?
1 discusie topic
1 inzendingtopic
of zoals nu alles in een.
Doe eens een gok.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Hoppa:
Staat ook in de OP
sorry was iets te vroeg met mijn vraagquote:
Ze tellen pas als ze tussen 1 en 21 april gemaakt zijn hequote:
Ja, is ook niet mijn inzendingquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ze tellen pas als ze tussen 1 en 21 april gemaakt zijn he
Vroeg me af of hij van jou was. Wel een gave foto!quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja, is ook niet mijn inzendingDit was op malta
Was ik daar maar nu
Daar is het lekker warm.
Ja hij is van mij. Valt me nu alleen op dat ik hem wel even recht had mogen zetten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vroeg me af of hij van jou was. Wel een gave foto!
Ik zat me net af te vragen of ik daar een opmerking over ging maken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja hij is van mij. Valt me nu alleen op dat ik hem wel even recht had mogen zetten.
Het kan ook vanaf een muurtje of vuilnisbak natuurlijkquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:46 schreef Crientj het volgende:
Congrats Nalbandian.. Nieuwe onderwerp is erg leuk, nu nog eens denken of ik zin heb om een statief mee te zeulen naar de stad. Haha.
Tijdens mn vorige opruimbui kwam ik er 4(!) tegen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb niet eens een statief!
Maar gelukkig is er meestal nog wel een steen of iets anders te vinden om je camera op te leggen om toch wat met langere sluitertijden te kunnen doen
[ afbeelding ]
0.6 seconden, is trouwens nog niet eens zo lang...![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Hoppa:
Staat ook in de OP
Ik las probleemreeks :")quote:Slowchat, probeersels, vragen en alle andere posts kunnen in het laatste deel van de chat/probeerreeks, die kan je hier vinden:
Mooie foto waar is deze gemaakt als ik vragen mag?quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb niet eens een statief!
Maar gelukkig is er meestal nog wel een steen of iets anders te vinden om je camera op te leggen om toch wat met langere sluitertijden te kunnen doen
[ afbeelding ]
0.6 seconden, is trouwens nog niet eens zo lang...![]()
Klik er eens op..quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Mooie foto waar is deze gemaakt als ik vragen mag?
Zion National Park, Utah, Verenigde Staten, oktober twee jaar geleden. Zoals inderdaad op flickr ook in de geotag stondquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:01 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Mooie foto waar is deze gemaakt als ik vragen mag?
Is het nu al de maand April? En dan krijg je dat je de ene maand 2/3 dagen meer de tijd hebt en de andere maand minder. 3 weken is toch tijd zat?quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:45 schreef Stefan het volgende:
Wat ik vervelend vind en wat ik aangaf dat we dus pas maandag mogen beginnen met fotos maken terwijl het thema nu bekend is
We hebben paasweekend, misschien trekken we er zaterdag of zondag wel op uit.
Kunnen we niet invoeren dat zodra het thema bekend is dat we mogen beginnen tot aan de 21e?
Het idee is toch dat een wedstrijd die over maart gaat, ook in maart gehouden wordt. En voor april net zo.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:45 schreef Stefan het volgende:
Wat ik vervelend vind en wat ik aangaf dat we dus pas maandag mogen beginnen met fotos maken terwijl het thema nu bekend is
We hebben paasweekend, misschien trekken we er zaterdag of zondag wel op uit.
Kunnen we niet invoeren dat zodra het thema bekend is dat we mogen beginnen tot aan de 21e?
Nicequote:Op woensdag 27 maart 2013 12:39 schreef Schanulleke het volgende:
Het wordt denk ik tijd om mijn ND10 er weer eens op te schroeven.
[ link | afbeelding ]
Slap Savica by Gilles 1972, on Flickr
Nee, volgens was dat als 1-april grap bedoeldquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:53 schreef koentjedrummer het volgende:
Dus vanaf de 1e mogen we gaan fotograferen?
Ander licht niet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:56 schreef koentjedrummer het volgende:
Oke, want ik was in de war... dacht dat ik nog net op tijd was. Maar hij is nog helemaal niet begonnenDit licht in ieder geval helemaal in mijn straatje! Leuke wedstrijd!
Erg mooie foto dit! Maar de horizon staat enorm scheef. Dat vind ik echt jammer.quote:
Als ik ga meedoen en jij had die laatste foto mogen insturen had die de meeste punten bij mij gehaald! Wauw.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:28 schreef Thrilled het volgende:
Wat een super onderwerp, een van mijn favoriete typen van fotografieEens gaan brainstormen wat we op de gevoelige plaat kunnen gaan vastleggen...
Eerdere schepsels, de eerste baalde ik erg over de ruis, maar de andere 2 behoren tot mijn personal best:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, ik ga hem recht zettenquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Erg mooie foto dit! Maar de horizon staat enorm scheef. Dat vind ik echt jammer.
In Nederland is het eigenlijk nergens donker genoeg, zoveel lichtvervuilingquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:22 schreef Schanulleke het volgende:
Op de nacht van 21 april is er nog een meteorietenregen. Net te laat!
[ link | afbeelding ]
Wishing on a star by Gilles 1972, on Flickr
Dat valt echt reuze mee. Direct Randstad misschien minder, maar verder prima.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
In Nederland is het eigenlijk nergens donker genoeg, zoveel lichtvervuiling
Kan je op zijn Flickr zienquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:00 schreef Thrilled het volgende:
Is dat ook jouw foto Schanulleke? Ik denk dat je met een koudere kleurtemperatuur een heel ander effect krijgt.. Waar heb je deze foto gemaakt? Welke lens?
Wanneer vind jij het een lange sluitertijd? Het hele principe is dat jij het thema op een bepaalde manier interpeteerd. Daardoor komen er soms out of the box foto's langs. Een sportfotograaf vind 1/500-1/4000 snel en 1/200-500 al langzaam, laat staan 1/30-1/200.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:41 schreef Wiebeldak het volgende:
Lange sluitertijden.
Vanaf wanneer is het een lange sluitertijd?
Maar echte mannen gebruiken natuurlijk helemaal geen statief.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
Langzaam is imo wanneer je een statief nodig hebt voor de bewegingsonscherpte. Dus van 1/30-bulb
Hij bedoelde éckte, éckte éckte mannenquote:
Ik wil dat hier nog wel eens proberen in de duinen of op het strand richting zee. Alleen moet het voor die laatste optie wel ver na zonsondergang zijn, natuurlijkquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
In Nederland is het eigenlijk nergens donker genoeg, zoveel lichtvervuiling
Zee en duinen sowieso niet, ontzettend veel vervuiling, heb vallende sterren gefilmd afgelopen zomer en in de randstad en strand is het pet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik wil dat hier nog wel eens proberen in de duinen of op het strand richting zee. Alleen moet het voor die laatste optie wel ver na zonsondergang zijn, natuurlijk.
Vorig jaar heb ik vanaf balkon wat geëxperimenteerd met de sterrenhemel fotograferen en dat was toch wel hoopgevend hoor voor deze regio. Ik zit ook niet midden in de Randstad, misschien dat dat ook helptquote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zee en duinen sowieso niet, ontzettend veel vervuiling, heb vallende sterren gefilmd afgelopen zomer en in de randstad en strand is het pet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |