http://www.nu.nl/binnenland/3015293/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.htmlquote:'Koningin Beatrix doet afstand van troon'
DEN HAAG - Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldde maandag aan het einde van de dag alleen dat maandagavond een reeds opgenomen boodschap van de koningin wordt uitgezonden op radio en televisie. Het onderwerp van de speech is niet formeel bekendgemaakt.
Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.
http://nos.nl/koningshuis/live/quote:Op maandag 28 januari 2013 18:14 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Afgezien van journaal 24, kan je op internet nederland 1 kijken?
Ja daaag, krijg ik al die idioten door de straat....quote:Op maandag 28 januari 2013 18:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Misschien doet ze wel een oproep voor Project X Den Haag.
Dat ze aankondigt dat ze vanavond broccoli eet?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:28 schreef Syntix het volgende:
Een anti-climax zou echt geniaal zijn![]()
Dan zou ze eindelijk weer wat aanzien krijgen van "haar" volk.
Want dat heeft ze nu niet volgens jou?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:28 schreef Syntix het volgende:
Straks klapt de stream op TV er nog uitquote:Op maandag 28 januari 2013 18:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ben benieuwd naar de kijkcijfers straks. Hoewel zo onderhand wel duidelijk is wat ze gaat zeggen, willen heel veel mensen dit moment denk ik toch "live" op tv meemaken.
In art. 24 Grondwet staat: "het koningsschap wordt erfelijk vervuld door de wettige opvolgers van Koning Willem I, Prins van Oranje-Nassau." Een aantrouwende man kan dus geen koning worden, omdat hij geen erfgenaam van Willem I is. Koningin is geen term uit de Grondwet, dus een aantrouwende vroun kan wel koningin worden (al is het dan een titel en geen vorm van Koning der Nederlanden). Beatrix is momenteel dus Koningin der Nederlanden, maar juridisch is ze Koning.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En waarin verschilt dat van 'koningin'?
totaal niet. Monarchie is outdated.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Want dat heeft ze nu niet volgens jou?
Dat zou inderdaad prachtig zijn, heel Nederland getrolldquote:Op maandag 28 januari 2013 18:28 schreef Syntix het volgende:
Kijk maar naar de views van het vorige topic.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ben benieuwd naar de kijkcijfers straks. Hoewel zo onderhand wel duidelijk is wat ze gaat zeggen, willen heel veel mensen dit moment denk ik toch "live" op tv meemaken.
'Ik was vroeger man'quote:Op maandag 28 januari 2013 18:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ze gaat toegeven eigenlijk Anja Meulenbelt te zijn.
Dat is de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking toch niet met je eensquote:Op maandag 28 januari 2013 18:29 schreef Syntix het volgende:
[..]
totaal niet. Monarchie is outdated.
Mwah, alleen de oudjes en die dikke van RTL.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:31 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking toch niet met je eens
Ben ik met je eens, maar een overgrote meerderheid van ons land staat achter de monarchie, en een nog grotere groep achter de persoon Beatrix.quote:
Ze weten niet beter. Gewoon er mee kappen en over 50 jaar kraait niemand er meer naquote:Op maandag 28 januari 2013 18:31 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking toch niet met je eens
Ja, staat mij ook nog verser in het geheugen dan de meest recente, niet door doping verziekte Tour de France...quote:Op maandag 28 januari 2013 18:30 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik weet het nog als de dag van gisteren:
twitter:LavieJanRoos twitterde op maandag 28-01-2013 om 18:16:54Heeft Joop.nl al de scoop dat er helemaal geen afscheidsbrief van Beatrix is? #dtv reageer retweet
Beatrix en zometeen Maxima zijn iig 100 keer beter dan die ouwe uit Engelandquote:Op maandag 28 januari 2013 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar een overgrote meerderheid van ons land staat achter de monarchie, en een nog grotere groep achter de persoon Beatrix.
Dat was dan ook langer geleden denk ikquote:Op maandag 28 januari 2013 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, staat mij ook nog verser in het geheugen dan de meest recente, niet door doping verziekte Tour de France...
Ook zonder koningschap zijn ze rijk, rijk, rijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:32 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ze weten niet beter. Gewoon eer mee kappen en over 50 jaar kraait niemand er meer na![]()
Dat bevooroordeeld geboren worden![]()
Nee, jij weet niet beter. Als je je even zou verdiepen in de riante opbrengsten die het koningshuis Nederland oplevert, zou je een aantal toontjes lager zingen. Goudmijntje, zo'n koningshuis. Vooral mee doorgaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:32 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ze weten niet beter. Gewoon eer mee kappen en over 50 jaar kraait niemand er meer na![]()
Dat bevooroordeeld geboren worden![]()
Ze is de Hema niet!quote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef Starm het volgende:
Op 31 januari is Bea jarig, gaat ze aankondigen dat heel Nederland gratis taart krijgt?
twitter:Kakhiel twitterde op maandag 28-01-2013 om 18:26:43zou leuk zijn als beatrix straks haar gezicht insmeert met vla en dat de venga boys dan binnenkomen en er hagelslag overheen gooien reageer retweet
mensen die niet doorhebben dat het koningshuis voor Nederland in het buitenland economisch gezien heel erg belangrijk isquote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef venomsnake het volgende:
Koning Alexander .....![]()
Schaf die ondemocratische poppenkast toch gewoon af zeg.
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
twitter:Kakhiel twitterde op maandag 28-01-2013 om 18:26:43zou leuk zijn als beatrix straks haar gezicht insmeert met vla en dat de venga boys dan binnenkomen en er hagelslag overheen gooien reageer retweet
Ja handelen met criminele koningen in Brunei, belangrijk joh.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef TLC het volgende:
[..]
mensen die niet doorhebben dat het koningshuis voor Nederland in het buitenland economisch gezien heel erg belangrijk is
Onze monarchie is wel degelijk democratisch.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef venomsnake het volgende:
Eens. Van die ouwe vrouwen die het volkslied zingen bij de geboorte van een kind van Alexanderquote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef venomsnake het volgende:
Een president kan ook op handelsmissie gaan. Die heeft echter geen familie die elk jaar weer tientallen miljoenen kost.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef TLC het volgende:
[..]
mensen die niet doorhebben dat het koningshuis voor Nederland in het buitenland economisch gezien heel erg belangrijk is
Alles draait om geld?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, jij weet niet beter. Als je je even zou verdiepen in de riante opbrengsten die het koningshuis Nederland oplevert, zou je een aantal toontjes lager zingen. Goudmijntje, zo'n koningshuis. Vooral mee doorgaan.
Of dat haar familie fout was in de oorlog. Het is immers de dag na de holocaustherdenking.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef MichaelScott het volgende:
Misschien bekent ze helemaal geen familie te zijn van Willem van Oranje.
Onderschat de internationale rol van een koning(in) niet. Zoiets is een lang durende vaste waarde, in tegenstelling tot de zeer vaak wisselende premier. In zekere delen van de wereld kunnen ze dat bijzonder waarderen. De koningin daar op staatsbezoek opent de deuren naar miljardencontracten.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:29 schreef Syntix het volgende:
[..]
totaal niet. Monarchie is outdated.
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
wat is het verschil als Rutte Poetin ontvangt dit jaar ? niks, dus zeik nietquote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja handelen met criminele koningen in Brunei, belangrijk joh.
Wil jij wel salaris inleveren?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef gurlll het volgende:
http://nieuwsuit.com/2012/beatrix-wil-geen-salaris-inleveren/
ik zal haar niet missen
Ik zit persoonlijk ook niet op die ongein van presidentiële verkiezingen VS-style te wachten.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef TLC het volgende:
[..]
Meerderheid van het land staat gewoon achter de monarchiequote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef venomsnake het volgende:
Dat zegt genoeg over de onwetendheid van het domme volk hier.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Meerderheid van het land staat gewoon achter de monarchie![]()
Kneus.
Wat kan mij dat nu schelen, het is en blijft achterlijk. We zijn de Efteling nietquote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef TLC het volgende:
[..]
Ok, maar is er dan geen tussenvorm mogelijk? Dat de kinderen in het koningshuis zo opgehemeld worden bij hun geboorte is gewoon misselijkmakend.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:34 schreef TLC het volgende:
[..]
Maak de koning/koningin dan verkiesbaar ipv dat bevooroordeelde geboorte gedoe.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Onderschat de internationale rol van een koning(in) niet. Zoiets is een lang durende vaste waarde, in tegenstelling tot de zeer vaak wisselende premier. In zekere delen van de wereld kunnen ze dat bijzonder waarderen. De koningin daar op staatsbezoek opent de deuren naar miljardencontracten.
Dat is democratie.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over de onwetendheid van het domme volk hier.
haha it takes one to know one hequote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Project TriXquote:Op maandag 28 januari 2013 18:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Misschien doet ze wel een oproep voor Project X Den Haag.
mwah vergeleken sommige andere koningshuizen vind ik dat enorm meevallenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ok, maar is er dan geen tussenvorm mogelijk? Dat de kinderen in het koningshuis zo opgehemeld worden bij hun geboorte is gewoon misselijkmakend.
Ja en? Ik niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Meerderheid van het land staat gewoon achter de monarchie![]()
Kneus.
Een verkiesbare monarch haalt het hele concept van monarchie overhoop.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Syntix het volgende:
[..]
Maak de koning/koningin dan verkiesbaar ipv dat bevooroordeelde geboorte gedoe.
Vals dilemma.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik zit persoonlijk ook niet op die ongein van presidentiële verkiezingen VS-style te wachten.
Wordt leuk als Wilders democraties verkozen worst tot president dan.....quote:Op maandag 28 januari 2013 18:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Een president kan ook op handelsmissie gaan. Die heeft echter geen familie die elk jaar weer tientallen miljoenen kost.
Verrek ik wist niet eens dat het dit jaar in De Rijp en Amstelveen is. Kom er net pas achterquote:Op maandag 28 januari 2013 18:37 schreef Strani het volgende:
Je zult maar de burgemeester van De Rijp zijn. Daar vliegen wat borden tegen de muur vanavond.
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
En denk maar niet dat we zo´n President dan zelf mogen kiezen..quote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Een president is net zo duur, en denk je dat de familie dan niet beschermd wordt? Zelfs als ze het niet langer willen doen, moeten ze nog beschermd worden. En iedere familie die al sinds 1600 de zaken per erfenis heeft doorgegeven is rijk.
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat kan mij dat nu schelen, het is en blijft achterlijk. We zijn de Efteling niet
Ik ga er van uit dat je ook iets minder vaste lasten hebt.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:37 schreef gurlll het volgende:
[..]
nee, maar ík moet wel.
en ik verdien toch iets minder dan 830.000 euro per jaar
Dat is het wel..quote:Op maandag 28 januari 2013 18:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zit dan niet te zeuren dat het ondemocratisch is
Idd, we stappen uit de EU en varen met de vloot naar die vuige Engelsen toe.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef HotWing het volgende:
We verklaren de oorlog met Europa! Leve de Koningin!
Een loterij om de 30 jaar - winner gets the crown ?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ok, maar is er dan geen tussenvorm mogelijk? Dat de kinderen in het koningshuis zo opgehemeld worden bij hun geboorte is gewoon misselijkmakend.
Ja maar het lijkt me stug dat dat nog doorgaat, als de abdicatie zelf op 30 april is.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Verrek ik wist niet eens dat het dit jaar in De Rijp en Amstelveen is. Kom er net pas achterLekker dichtbij voor mij, eens kijken of ik nog wat waxinelichtjes in huis heb
![]()
Bea heeft geen vaste lasten.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat je ook iets minder vaste lasten hebt.
Laten we dan niet overdrijven. Feit blijft wel dat die winst voor het volk erg onzichtbaar is en de koninklijke schatbewaarder is in dezen bijzonder zwijgzaam.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, jij weet niet beter. Als je je even zou verdiepen in de riante opbrengsten die het koningshuis Nederland oplevert, zou je een aantal toontjes lager zingen. Goudmijntje, zo'n koningshuis. Vooral mee doorgaan.
/care. nu moeten wij hun als koning/koningin zien terwijl wij daar niet om vragen. dus daarom verkiesbaar maken en maarten van rossem koning maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:37 schreef Poespas het volgende:
[..]
Een verkiesbare monarch haalt het hele concept van monarchie overhoop.
Zet daar de Jostiband neer en je haalt evenveel geld binnen..quote:Op maandag 28 januari 2013 18:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Onderschat de internationale rol van een koning(in) niet. Zoiets is een lang durende vaste waarde, in tegenstelling tot de zeer vaak wisselende premier. In zekere delen van de wereld kunnen ze dat bijzonder waarderen. De koningin daar op staatsbezoek opent de deuren naar miljardencontracten.
Ja dat hoorde ik ook net dat dat nog maar te bezien valt of het doorgaat. Heb ik weer...quote:Op maandag 28 januari 2013 18:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar het lijkt me stug dat dat nog doorgaat, als de abdicatie zelf op 30 april is.
Uiteindelijk maakt het toch geen reet uit wie er op de troon zit.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar het lijkt me stug dat dat nog doorgaat, als de abdicatie zelf op 30 april is.
Keihard zuipen.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik denk wel dat we met Willem meer een koningshuis als dat van Juliana krijgen. Iets losser.
waarom wij ? spreek voor jezelfquote:Op maandag 28 januari 2013 18:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
/care. nu moeten wij hun als koning/koningin zien terwijl wij daar niet om vragen. dus daarom verkiesbaar maken en maarten van rossem koning maken.
geen loterij, gewoon verkiezingen.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:40 schreef Grouch het volgende:
[..]
Een loterij om de 30 jaar - winner gets the crown ?
In wezen hoeven we heel weinig. De monarchie heeft nou ook niet echt een negatieve invloed op de gemiddelde burger, of wel? Het is niet zo dat Beatrix doorlopend bij je langskomt om te zien of je wel hard genoeg werkt.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
/care. nu moeten wij hun als koning/koningin zien terwijl wij daar niet om vragen. dus daarom verkiesbaar maken en maarten van rossem koning maken.
Nee, die belasting die dat gezinnetje niet hoeft te betalen heeft totaal geen invloed op de gemiddelde burger nee.. Goh..quote:Op maandag 28 januari 2013 18:42 schreef Strani het volgende:
[..]
In wezen hoeven we heel weinig. De monarchie heeft nou ook niet echt een negatieve invloed op de gemiddelde burger, of wel? Het is niet zo dat Beatrix doorlopend bij je langskomt om te zien of je wel hard genoeg werkt.
Joh, Nederland is zó klein, alles is áltijd in de buurtquote:Op maandag 28 januari 2013 18:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook net dat dat nog maar te bezien valt of het doorgaat. Heb ik weer...
Nee, maar dat heeft er verder weinig mee te maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het toch geen reet uit wie er op de troon zit.
De troon is puur symbolisch, op kantoor hebben ze daar normale stoelen vermoed ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het toch geen reet uit wie er op de troon zit.
Charmante foto heb je opgezocht, gurlll.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:43 schreef gurlll het volgende:
[ afbeelding ]
wat een engerd is t eigenlijk ook
DAT is waar. Maar ik moet er niet teveel moeite voor hoeven te doen.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Joh, Nederland is zó klein, alles is áltijd in de buurt
Oe dat is ook dichtbijquote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef Arcee het volgende:
Gaat Links Nederland weer rellen op de Dam?
Dat geld ben je toch wel kwijt, of dat nou aan een president is of aan een monarchie. En een monarchie haalt tenminste weer geld op uit het buitenland, zoals al besproken. (En zóveel is het nou ook weer niet hè, per persoon.)quote:Op maandag 28 januari 2013 18:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, die belasting die dat gezinnetje niet hoeft te betalen heeft totaal geen invloed op de gemiddelde burger nee.. Goh..
Nee die zijn tegenwoordig voor. Net zoals ze eerst tegen religie waren en nu voor.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef Arcee het volgende:
Laat de ME zich dan maar lekker erop uitleven.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef Arcee het volgende:
Nee, nu is er Twitter.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef Arcee het volgende:
Ja. Welkom in de wereld van 2013. Hou je vast: bij jouw voetbalclubje draait ook alles om geld.quote:
Jij staat altijd goed op de foto?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:43 schreef gurlll het volgende:
[ afbeelding ]
zelfs nog tandpasta bij zn muil![]()
Schieten met scherp graag.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Laat de ME zich dan maar lekker erop uitleven.
ja nu mis ik Spangasquote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef venomsnake het volgende:
Ze zenden die toespraak ook gelijk op alle zenders uit, alsof er een grote ramp gebeurd is..
Gewoon op ned1, ned2 en ned3
Ik hoop hetquote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef Arcee het volgende:
Dan lijkt 't me helemaal in kannen en kruikenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:45 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Rutte komt met reactie
DEN HAAG -
Premier Mark Rutte houdt vanavond direct na de toespraak van koningin Beatrix zelf ook een toespraak die eveneens wordt uitgezonden op radio en televisie. Rutte zal het land vanuit het Torentje toespreken.
Da's waar maar Max is beeldig en die spreekt ook de rest vd wereld aan qua uitstraling dus we krijgen een koning met geen drol te zeggen en laten het aan Max over. Knappe vrouwen doen het altijd goed, royalty of niet. Win-win.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:43 schreef gurlll het volgende:
[ afbeelding ]
zelfs nog tandpasta bij zn muil![]()
idd opdonderen met die onzin.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef venomsnake het volgende:
Ze zenden die toespraak ook gelijk op alle zenders uit, alsof er een grote ramp gebeurd is..
Gewoon op ned1, ned2 en ned3
opdonderen rutte. Waarom niet Samsom de alwetendequote:Op maandag 28 januari 2013 18:45 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Rutte komt met reactie
DEN HAAG -
Premier Mark Rutte houdt vanavond direct na de toespraak van koningin Beatrix zelf ook een toespraak die eveneens wordt uitgezonden op radio en televisie. Rutte zal het land vanuit het Torentje toespreken.
een? een wat?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:46 schreef Doodloper het volgende:
Toch jammer dat we nooit eens een achter de schermen van de koningin krijgen.
Koninkrijk is meer puntenquote:
Het gaat er niet om of het geld kost of niet. Het gaat erom of wij als Nederlands volk een totaal achterlijk en achterhaald idee, namelijk dat je een positie toekomt op basis van je geboorte, nog steeds accepteren of niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat geld ben je toch wel kwijt, of dat nou aan een president is of aan een monarchie. En een monarchie haalt tenminste weer geld op uit het buitenland, zoals al besproken. (En zóveel is het nou ook weer niet hè, per persoon.)
Nog zo´n falerquote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef Syntix het volgende:
[..]
alsof hij echt premier isIedereen weet dat hij dom is en dat Samsom de echte baas is
Dat is ook treurig inderdaad.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef livelink het volgende:
Ik vind het in ieder geval netjes dat zij Willem Alexander niet aandoet wat Elizabeth haar zoon Charles aandoet. Eeuwigdurend in de wachtkamer zitten lijkt me vooral heel wreed.
Geld, aandacht. Alle vrouwen zijn...quote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef gurlll het volgende:
ik snap sowieso niet wat max in wim lex ziet
Ze wordt koningin ze is sinds haar relatie prinses, welke vrouw wil dat nou niet?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef gurlll het volgende:
ko-ho-ning!quote:Op maandag 28 januari 2013 18:48 schreef johannes_vermeer het volgende:
Oranje boven, oranje boven, leve de koning**.
Je mist toch een lettergreep.
Not sure....quote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef gurlll het volgende:
maarten van rossemquote:Op maandag 28 januari 2013 18:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nog zo´n faler![]()
Beiden zijn niet geschikt als vaderfiguur voor het land.
Als Wim Lex een vuilnisman was geweest had ze 'm niet zien staan.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef gurlll het volgende:
Een leven als een koningin denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:47 schreef gurlll het volgende:
Ik begrijp je punt, maar als er iemand over zou moeten klagen is het de koningin zelf wel. Zo'n leuke baan lijkt het me niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:48 schreef Polacco het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het geld kost of niet. Het gaat erom of wij als Nederlands volk een totaal achterlijk en achterhaald idee, namelijk dat je een positie toekomt op basis van je geboorte, nog steeds accepteren of niet.
Oranje boven, oranje boven, leve koning Willem...quote:Op maandag 28 januari 2013 18:48 schreef johannes_vermeer het volgende:
Oranje boven, oranje boven, leve de koning**.
Je mist toch een lettergreep.
Leve Willem vier!quote:Op maandag 28 januari 2013 18:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
Oranje boven, oranje boven, leve koning Willem...
zo kan ie wel weer
Lelijk is ze zeker niet maar om te zeggen dat ze in m'n fantasiën voorkomt, nee.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:49 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Ik vind deze koningin ook wel knap hoor!
We have a winner!quote:
Ghehehequote:Op maandag 28 januari 2013 18:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zou leuk zijn als de koningin gewoon aan het trollen is, en dat ze de toespraak eindigt met #yolo
klinkt niet lekker, want dan moet je koníng zingen, terwijl je kóning zou zeggen.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
Oranje boven, oranje boven, leve koning Willem...
zo kan ie wel weer
Denk maar niet dat die na morgen nog verkocht mogen worden...quote:Op maandag 28 januari 2013 18:38 schreef Karina het volgende:
eens kijken of ik nog wat waxinelichtjes in huis heb![]()
Nee, ik neem aan dat het gewoon 30 april blijft.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:50 schreef Syntix het volgende:
Krijgen we nu ook nog een koningdag erbij? 25 mei of zo (random datum)?
Omdat het de vierde koning word in Nederland, en Lodewijk had 13 vaders en grootvader's die Lodewijk heette.. Duh.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:49 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Waarom zegt men vaak "Willem Drie" en "Willem Vier", maar heeft men het wel over "Lodewijk de Veertiende" en "Filips de Tweede"?
Mwoah. Als ik mijn kinderen straks mijn vermogen van miljoenen euros nalaat zullen zij ook een ietwat betere positie in het leven hebben dan de kinderen van een bijstandsmoeder.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:48 schreef Polacco het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het geld kost of niet. Het gaat erom of wij als Nederlands volk een totaal achterlijk en achterhaald idee, namelijk dat je een positie toekomt op basis van je geboorte, nog steeds accepteren of niet.
er is toch een koningin? netjes op 30/4 houden of anders op de verjaardag van maximaquote:
Denk 't ook. Zal wel gewoon 30 april blijven. En ook 'Koninginnnedag' en niet 'Koningendag'.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik neem aan dat het gewoon 30 april blijft.
Koninginnedag is de verjaardag van Koningin Juliana.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:51 schreef Adelante het volgende:
[..]
er is toch een koningin? netjes op 30/4 houden of anders op de verjaardag van maxima
Ach, kan nog best veel gebeuren in 50 jaar wintersport.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:51 schreef Studeur het volgende:
En over 50 jaar koningin Amalia? Dat moeten we niet hebben
Dan wordt Amalia koningin.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef gurlll het volgende:
stel,
beatrix, willem alexander en maxima sterven allemaal vandaag
wat gebeurt er dan?
Kost meer dan het Koningshuisquote:Op maandag 28 januari 2013 18:51 schreef Syntix het volgende:
[..]
gewoon een dag erbij natuurlijk. Meer vrij
Eerst maar eens afwachten of ze er niet eentje omleggen in de tussentijd. Je weet het maar nooitquote:Op maandag 28 januari 2013 18:51 schreef Studeur het volgende:
En over 50 jaar koningin Amalia? Dat moeten we niet hebben
Bea heeft meer dan 1 kind he..quote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef gurlll het volgende:
stel,
wat gebeurt er dan?
Dan word Margriet goevernante koningin.. totdat amalia 18 isquote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef gurlll het volgende:
stel,
wat gebeurt er dan?
dan krijgen we koning Constatijnquote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef gurlll het volgende:
stel,
wat gebeurt er dan?
Dat laatste moeten we nog zien.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk 't ook. Zal wel gewoon 30 april blijven. En ook 'Koninginnnedag' en niet 'Koningendag'.
Amalia wordt koningin, eventueel bijgestaan door een regentes.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef gurlll het volgende:
stel,
wat gebeurt er dan?
Niks mis mee.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef Stiggie het volgende:
Wel lekkere blonde chick op NL 1 (voor dr leeftijd)
Leuke traditie. ZOu ook een aparte dag voor moeten komenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef Specularium het volgende:
Gewoon Koninginnedag aanhouden.
Het lijkt soms traditie om tradities overboord te gooien.
en koningin Laurentienquote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef Labotte het volgende:
[..]
dan krijgen we koning Constatijn.
waarom geen constatijn, als ze nog niet is afgetredenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Amalia wordt koningin, eventueel bijgestaan door een regentes.
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef muzas het volgende:
En dan doet ze helemaal geen afstand... Zegt ze alleen "KOEKOEK"
31 aprilquote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Freeflyer het volgende:
Ik zeg naast 30 april nog maar een dag erbij!
Oh ja....die was ik alweer vergetenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Toch wordt Amalia dan Koningin
Van 28 t/m 30 april elk jaar de Koningbierfeestenquote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Freeflyer het volgende:
Ik zeg naast 30 april nog maar een dag erbij!
Da's wel zekerquote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zal wel middernacht worden P&W kennendequote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Ambrosius het volgende:
Tot 23.00 gewoon nabeschouwen op Ned. 1.
Dat wordt waarschijnlijk tot ergens in de nachtquote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Ambrosius het volgende:
Tot 23.00 gewoon nabeschouwen op Ned. 1.
Ja, gewoon om 8 uur!quote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef kwiwi het volgende:
Even een belangrijke vraag: wordt GTST vanavond wel nog gewoon uitgezonden?
hopelijk nietquote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef kwiwi het volgende:
gewoon doortrekken die vrije feestdagen tot en met 5 meiquote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Van 28 t/m 30 april elk jaar de Koningbierfeesten
En 1 mei weer een vrije dag om bij te komen
Ja en Spangas dan?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef kwiwi het volgende:
Het zou inderdaad Constantijn worden, neem ik aan.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Labotte het volgende:
[..]
waarom geen constatijn, als ze nog niet is afgetreden?
Eindelijk meedoen met de rest van de wereld en dag van de arbeid vieren.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Van 28 t/m 30 april elk jaar de Koningbierfeesten
En 1 mei weer een vrije dag om bij te komen
Ik ben ook overgestapt naar Nederland 1 haha.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef Studeur het volgende:
Mensen die nu rtl 4 kijken tijdens het wachten
Bea zal het kort houden want zij wil het ook niet missen.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef kwiwi het volgende:
Nope. En verder is alle nieuws even niet van belangquote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef kwiwi het volgende:
Precies, hier gaat het om in het leven jongens. Ik bedoel zo'n koningin is leuk, maar Ludo en Janine zijn leukerquote:
Ziet er toch niet uit.:')quote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef remlof het volgende:
Zou Willem IV als koning ook nog af en toe z'n uniform dragen?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja. In Elsevier stond een half jaar terug een stukje over WA en zijn uniform. Elk jaar op Prinsjesdag draagt hij een uniform, en hij wisselt tussen luchtmacht, landmacht en marine.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:53 schreef remlof het volgende:
Zou Willem IV als koning ook nog af en toe z'n uniform dragen?
[ afbeelding ]
Hehe en DWDD daarna.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Bea zal het kort houden want zij wil het ook niet missen.
neequote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef kwiwi het volgende:
Rene vertelt waarom hij geen Koning wordtquote:Op maandag 28 januari 2013 18:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
Gelukkig gaat Emile Schelvis vanavond zijn analyse geven van het koningshuis
Is niet Italiaans.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
Gelukkig gaat Emile Schelvis vanavond zijn analyse geven van het koningshuis
NeeeeeeeeeH.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:54 schreef kwiwi het volgende:
kwiwi heb je al een vriendje je bent leuk en je kijkt gtst en soms val je van de trap dat vind ik lief, keertje daten?quote:
dan zijn veel mensen in paniek.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:52 schreef gurlll het volgende:
stel,
wat gebeurt er dan?
Ga nog gauw even naar de wc dan...quote:Op maandag 28 januari 2013 18:56 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een spanning. Ik hou het bijna niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |