abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121587460
Vanochtend iemand en mijzelf bijna een hartverzakking gegeven. In een bocht met een tegemoet komende auto slipte mijn auto ineens weg. Eerst gleed ik naar het midden van de weg, naar die auto toe en toen tegensturen ging ik naar de stoep toe en net ervoor weer grip op de weg.

Net bij ons huis vandaan moest ik een scherpe bocht nemen waar de auto met omgedraaide wielen bijna rechtdoor de sloot in reed.

Daarna bij elk stoplicht slipt de hele auto voordat ik grip heb. Allerlei lichtjes beginnen te branden bij het slippen en dan de bochten nemen met een automaat, dus remmen.

Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.

Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
pi_121587506
Vrouwen, grip , verkeer, gladheid, automaat, sneeuw... Geen van dit allen maakt een goede combo!

Gr friqandelle!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:24:33 #3
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121587531
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_121587534
Maar je winterbanden zijn in elk geval nog niet versleten door te rijden met de hoge temperaturen van de afgelopen tijd!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_121587542
Gevaar op de weg jij, verbrand a.u.b. je rijbewijs om doden te voorkomen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:25:16 #6
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_121587551
Gewoon Winterbanden eronder gooien ja!
grgr, de Winterbandenmafia
pi_121587569
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
pi_121587580
ALs je een vrouw bent maakt het eerlijk gezegd niet uit of je er zomer- of winterbanden op hebt liggen.
pi_121587585
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
pi_121587627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
pi_121587631
quote:
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
pi_121587646
Die winterbanden van al die mensen zijn al slicks geworden door al dat warme weer, veel gevaarlijker. :{w
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:29:47 #13
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_121587719
quote:
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_121587762
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
pi_121587788
ANTICIPEREN DIT DAT
I are Baboon
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:31:56 #16
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121587795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:

[..]

Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
pi_121587856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:21 schreef HiddenResponse het volgende:

Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.

Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
Hebben vrienden van jou dit serieus beweert? Of waren het fokkers?
Waar ben je de afgelopen jaren geweest en anderhalve maand geleden?
2 Jaar geleden lag er lange tijd in november sneeuw,

Serieus 8)7 :r
pi_121587859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef pindaplukker het volgende:
ANTICIPEREN DIT DAT
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34:09 #19
376125 CapnIzzy
pi_121587873
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:

Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Precies dat. Mensen met winterbanden denken dat ze onsterfelijk zijn.
pi_121587883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder :')
pi_121587945
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.

[..]

[..]

Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.

Zeker omdat we nu tot nu toe een zachte tijd hebben gehad slijten die winterbanden harder dan normaal en zijn zomerbanden weer veiliger dan die winterbanden.
pi_121587950
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardig ;) Wel 2 gezien. Eentje met een bus tegen een auto en een auto tegen een geparkeerde auto.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder :')
Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.
pi_121587959
Heb jaren lang met zomerbanden in de winter gereden, nooit problemen gehad Je moet alleen wat beter anticiperen.

Met 17 inch 225/45 pilotsport banden en automaat was het soms wel wat lastiger. Maar ook dat ging eigenlijk prima

Tip voor TS: Neem een rijvaardigheidstraining
pi_121587962
quote:

[..]

Die hebben niet zulke slippartijen gemaakt als jij vanochtend. :D
pi_121587970
quote:

[..]

Niet het probleem bij anderen neerleggen. Je kan er sowieso vanuit gaan dat andere mensen gekke dingen doen op de weg als het sneeuwt, hou daar dan ook rekening mee tijdens het rijden.
I are Baboon
pi_121588002
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Nee hoor, er is niet perse sneeuw nodig voor winterbanden
pi_121588012
quote:
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_121588028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Revolution-NL het volgende:

Top voor TS: Neem een rijvaardigheidstraining
Daar adviseren ze winterbanden.

"Als je de grip niet kwijt raakt, hoef je ook niet te corrigeren".
pi_121588036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardig ;) Wel 2 gezien. Eentje met een bus tegen een auto en een auto tegen een geparkeerde auto.
Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg.
quote:
[..]

Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.
Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:50 #30
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121588047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.

Zeker omdat we nu tot nu toe een zachte tijd hebben gehad slijten die winterbanden harder dan normaal en zijn zomerbanden weer veiliger dan die winterbanden.
Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen.
Maar ja, als stelregel van mijzelf, als je het kan en wil missen ieder jaar is het wel wat.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:59 #31
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121588057
quote:
Ik rij al weer een jaartje of 25, en verschillende jaren 50k+ km mogen doen, maar zeker tegenwoordig zijn bredere banden meer en meer gebruikelijk. Ik heb het genoegen mogen smaken om in sneeuw te rijden met 225 mm sloffen, en dan is slalommen op een vlakke rechte weg gewoonweg onvermijdelijk. Met 195 mm specifieke winterbandjes, en rechtuit rijden wordt weer de norm.

Winterbanden zijn niet alleen bij sneeuw en ijzel zinnig, maar ook bij veel water op de weg zorgen het profiel, en de zachtere samenstelling van de band, voor meer grip.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_121588060
Winterbanden maken wel degelijk verschil denk ik. Ik heb ze zelf alleen niet omdat ik er gewoon te weinig voor rij, en al helemaal in de winter.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:39:16 #33
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121588065
Of gewoon leren rijden.
Rijd ook ngo steeds op zomerbanden, vandaag geen enkele keer weggeslipt.
pi_121588086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen.
Maar ja, als stelregel van mijzelf, als je het kan en wil missen ieder jaar is het wel wat.
Winterbanden slijten toch pas echt als het asfalt boven de 7 graden is?
pi_121588096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Ik rij al weer een jaartje of 25, en verschillende jaren 50k+ km mogen doen, maar zeker tegenwoordig zijn bredere banden meer en meer gebruikelijk. Ik heb het genoegen mogen smaken om in sneeuw te rijden met 225 mm sloffen, en dan is slalommen op een vlakke rechte weg gewoonweg onvermijdelijk. Met 195 mm specifieke winterbandjes, en rechtuit rijden wordt weer de norm.

Winterbanden zijn niet alleen bij sneeuw en ijzel zinnig, maar ook bij veel water op de weg zorgen het profiel, en de zachtere samenstelling van de band, voor meer grip.
Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.
pi_121588113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef VMSDKR het volgende:
Winterbanden maken wel degelijk verschil denk ik. Ik heb ze zelf alleen niet omdat ik er gewoon te weinig voor rij, en al helemaal in de winter.
Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40:21 #37
376125 CapnIzzy
pi_121588114
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee hoor, er is niet perse sneeuw nodig voor winterbanden
:') |:(
pi_121588119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef VMSDKR het volgende:
In winterse omstandigheden maken ze inderdaad verschil. Alleen monteer je die banden over het algemeen al ver voordat die omstandigheden zich aandoen (zeker leaserijders) en tot die tijd rij je minder veilig dan mensen op zomerbanden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40:42 #39
376125 CapnIzzy
pi_121588128
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef lipjes het volgende:
Of gewoon leren rijden.
Dit. slotje
pi_121588130
quote:
Of gewoon leren rijden.
Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" he :')
pi_121588143
vrouwen en autorijden :')

laat staan met sneeuw en gladde wegen :')
pi_121588145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

:') |:(
Jij bent hier onwetend hoor :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41:13 #43
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121588149
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik wel ja. Maar ja, als je naar de temperaturen hebt gekeken deze winter...
Erg economisch is het. En daarbij hebben we in Nederland natuurlijk relatief veilige wegen.
pi_121588178
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.
Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes :@
pi_121588195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes :@
Gewoon in z'n twee ;)
pi_121588204
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Gewoon in z'n twee ;)
I know ;(
pi_121588207
quote:

[..]

Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt.
pi_121588211
quote:

Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk?
Winterbanden slijten hard bij warm weer, maar in de wintermaanden komt de buitentemperatuur meestal niet boven de 10 graden uit. Geen probleem dus. Je moet ze gewoon op tijd wisselen.

Zelf rijd ik in de winter nooit meer op normale banden, het voordeel van meer grip en controle over je voertuig is mij meer waard dan mogelijk schade aan je eigen gestel. Zeker als je iedere dag met de auto op pad moet is het gewoon een verstandige keuze om je veiligheid en welzijn voorrang te geven boven wat extra geld in de knip.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_121588226
quote:

[..]

Dit inderdaad, met mijn 17inch 225 kon ik ook 120 rijden op een besneeuwde linkerbaan:9
Je moet alleen niet plotseling remmen gas geven of hard sturen.

Vloeiend rijden is de sleutel. Laat de auto zijn baan zoeken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43:25 #50
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121588247
quote:

[..]

Zoals ik al een beetje aangaf, het hangt ook van je zomerbanden af. Als je zoals ik op van die hele brede sloffen door het leven gaat (wat 's zomer wel lekker is), dan heb je gewoon situaties waarin rijvaardigheid niet meer voldoende is om je auto onder controle te houden. Zelfs op loopsnelheid is een haakse bocht op vastgereden sneeuw dan niet meer met zekerheid te halen, ik ben een paar keer op de verkeerde weghelft beland.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43:44 #51
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_121588256
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

I know ;(
Achteruit wegrijden tot je op een plek bent waar je wel gewoon vooruit weg kunt komen.
pi_121588267
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef tralalala het volgende:

[..]

Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen.
Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?
I'll sing you a lullaby.
pi_121588275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?
Klopt
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:45:54 #54
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121588339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" he :')
Als je een beetje kan rijden, dan slip je niet zo makkelijk weg.
Kwestie van een stuk gecontroleerder gas geven, dat scheelt al een hoop.
Verder beter vooruit kijken wat er gebeurd, naast je kijken wat andere auto's kunnen gaan doen, en het verkeer achter je goed in de gaten houden.
Bochten van voor naar achter doorkijken en zo blijven scannen, en niet blind naar dat punt staren waar je heen wilt.

Oh wacht, we hebben het hier over auto's.
Ja vooruit kijken is dan genoeg.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:46:35 #55
376125 CapnIzzy
pi_121588365
quote:

[..]

Jij bent hier onwetend hoor :)
Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.

Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
pi_121588388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Winterbanden en zomerbanden slijten altijd, beiden slijten harder bij hogere temperaturen.
winterbanden slijten echter harder bij dezelfde temperatuur t.o.v. zomerbanden.
Bij temperaturen onder de 7 graden (of in die buurt) zou de slijtage niet veel hoger zijn dan bij zomerbanden het geval zou zijn bij zomerse temperaturen.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588389
quote:
Of gewoon leren rijden.
Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.
pi_121588413
quote:

[..]

Winterbanden moet je ook zo smal mogelijk nemen, hogere oppervlakte druk verhoogt de grip.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588414
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:

Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.

Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49:04 #60
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_121588458
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_121588465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef Dennis101 het volgende:

Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt.
Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49:47 #62
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121588488
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.
Reed net even van kantoor weg.
Volledige ijsbaan op het terrein en op de straat waar ik doorheen moet.
Geen enkele moeite.

Zelfs niet op de terugweg toen ik nog een heuvel opmoest wat nu ook allemaal platgereden sneeuw is
pi_121588510
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg.

[..]

Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij.
Nee hoor. Maak genoeg kilometers. Ben ook op een groot leeg stuk wezen slippen vorig jaar met die sneeuw om te kijken wat de auto doet. Best cool :P Dus ben deels voorbereid op sturen.
pi_121588518
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51:02 #65
376125 CapnIzzy
pi_121588544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het wel :')
pi_121588545
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.

Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruikt
En onzinnig? Het kan zelfs op lange termijn goedkoper zijn.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51:50 #67
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121588580
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.
Maar er zijn ook genoeg argumenten tegen winterbanden.
pi_121588584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
Af en toe moet je wel eens remmen hè.... vooral als er iets gebeurt waar je niet op gerekend had :D

Ik jakker die zomerbandjes altijd voorbij, stuur gewoon normaal de bocht in en durf gewoon de rem te gebruiken. Winterbanden _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_121588592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturen
pi_121588594
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52:32 #71
376125 CapnIzzy
pi_121588605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hmm heb er een setje all seasons onder zitten van ¤50, redelijk goedkoop dunkt me
pi_121588611
TS: optrekken in de 2, als je dan nog slipt kan je echt niet rijden..
pi_121588641
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
:')_!
pi_121588660
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:53 schreef rival het volgende:

[..]

:')_!
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..
pi_121588688
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.
Maar er zijn ook genoeg argumenten tegen winterbanden.
Precies, voor mij is het onzin, ik rijdt niet in de spits en mijdt de auto als de omstandigheden te slecht worden om te rijden. Ik ga dus geen grof geld aan die banden uitgeven, voor mensen die veel op de weg zitten snap ik dat er winterbanden onder gaan. Wat ik dan alleen weer niet snap is dat die banden er elk jaar weer eerder onder gaan.

Ik vind het alleen jammer om te zien dat er in de media jarenlang is aangegeven dat winterbanden een soort wondermiddel zijn, terwijl verschillende tests uitwijzen (onder andere autoweek heeft vorig jaar een aantal uitgebreide tests gedaan) waaruit blijkt de verschillen onder normale omstandigheden groot zijn in het voordeel van de zomerband. Echt profijt heb je dus inderdaad bij echt winterse omstandigheden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:54:51 #77
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_121588692
quote:
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:55:14 #78
376125 CapnIzzy
pi_121588707
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Laat hem maar, hij denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121588714
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.
pi_121588745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.
pi_121588778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef rival het volgende:

[..]

nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.
je rijd een Ferrari van <800 kilo ofzo?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:57:29 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121588799
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ben er iedere keer weer heel blij mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121588847
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.
Ik merk tijdens de koude winterdagen als het wegdek droog of nat is geen verschil met de remweg en grip t.o.v. de zomerbanden. Zodra het echter gaan sneeuwen is het verschil wel goed waarneembaar, waar je met zomerbanden gewoon blijft glijden merk je met winterbanden dat ze 'wringen' en veel eerder weer grip oppakken. Je kan heel gecontroleerd door de bochten ' driften'.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hoe vaak het je een autogordel, ABS of je airbags nodig :?
I'll sing you a lullaby.
pi_121588963
Als je niet kunt rijden heb je winterbanden nodig.

Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken TS.
pi_121588968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
Heb een automaat.
pi_121588997
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben er iedere keer weer heel blij mee.
Ik ook :Y

Kijk.... extra veiligheidsmarge is per definitie goed. Sommigen zullen de noodzaak ik twijfel trekken maar als ik kijk wat de kosten zijn en dat afweeg tegen de extra persoonlijke veiligheid vind ik het een absolute 'no brainer' :)
I'll sing you a lullaby.
pi_121588998
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
pi_121589025
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km file :')
pi_121589040
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Uiteraard.

Maar laten we het effect ook niet bagatelliseren :)
I'll sing you a lullaby.
pi_121589061
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef rival het volgende:

[..]

ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km file :')
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden :')
pi_121589117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:

Alles kan maar of het slim is is de vraag.
pi_121589118
quote:

[..]

Het probleem zit hem ook niet in de rechte stukken, het probleem zit hem in de bochten en het remmen.
I'll sing you a lullaby.
pi_121589132
quote:

[..]

blijkbaar als ik die mongolen zie de hele dag :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06:23 #95
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_121589134

niet zo naar je werk rijden :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06:45 #96
45206 Pietverdriet
pi_121589149
quote:

[..]

Natuurlijk wel, allleen sturen en remmen gaat wat slechter.
pi_121589230
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef lipjes het volgende:

[..]

Reed net even van kantoor weg.
Volledige ijsbaan op het terrein en op de straat waar ik doorheen moet.
Geen enkele moeite.

Zelfs niet op de terugweg toen ik nog een heuvel opmoest wat nu ook allemaal platgereden sneeuw is
Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:09:34 #98
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_121589249
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:36:08 #99
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_121590316
Als je weg slipt dan moet je gewoon minder hard rijden en het gas op tijd los laten. En dan kan je nog wel een beetje slippen als je remt maar niet zo ver dat het problemen veroorzaakt. Ook eens zo'n achterlijk mens tegen gekomen, hard gaan remmen bij een kruispunt waardoor je midden op dat kruispunt pas stil staat, dan ben je gewoon dom bezig.

Heb ook winterbanden nu en voorheen niet maar merk weinig tot geen verschil hoor, nu liggen ze er enkel onder omdat er toch nieuwe banden op moesten en het voor een leuke prijs kon.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_121590440
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Equites het volgende:
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
Dat dus, Stelletje pussies hier :')
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:14:27 #101
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121591799
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks.
Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:16:09 #102
45206 Pietverdriet
pi_121591860
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:14 schreef lipjes het volgende:

[..]

Met winterbanden gaat het beter
pi_121592163
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:14 schreef lipjes het volgende:

[..]

Waar ik vorig jaar met winterbanden normale bochten kon maken met sneeuw - moet ik nu kruipend de bocht om anders slip ik weg. Of gewoon normaal wegrijden etc.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:23:45 #104
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121592165
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb nog geen verschil gemerkt
pi_121592213
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:23 schreef lipjes het volgende:

[..]

mongool.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:26:20 #106
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121592259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:25 schreef rival het volgende:

[..]

mongool.
Nee, kunnen rijden.
Snelheid aanpassen en vooruit kijken.

Volg eens een rijcursus, helpt een hoop.

Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:29:24 #107
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_121592376
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Equites het volgende:
:') Internet toughguy nr.1 meldt zich. (Of potentieel kamikaze piloot)
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:30:31 #108
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_121592415
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:

[..]

Nee, kunnen rijden.

Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt.
Jij doet betweterig. Dat zijn de gevaarlijkste chauffeurs, wist je dat? Beetje hypocriet dit.
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:31:30 #109
45206 Pietverdriet
pi_121592450
quote:

[..]

Nee, kunnen rijden.

Kunnen rijden en rijgedrag doet niets af aan het feit dat goede winterbanden meer grip hebben. Dat jij dat niet inziet zegt al genoeg over jou
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:32:42 #110
45206 Pietverdriet
pi_121592496
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:23 schreef lipjes het volgende:

[..]

Jij bent het probleem
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:38:48 #111
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121592683
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:30 schreef DoofenSchmirz het volgende:

[..]

Jij doet betweterig. Dat zijn de gevaarlijkste chauffeurs, wist je dat? Beetje hypocriet dit.
Mwa, ik heb tot op heden met Winterbanden en All-Weather banden slechtere ervaringen in de sneeuw dan zomerbanden.
Komt misschien ook omdat je op zomerbanden weet dat je beter moet oppassen en anticiperen en dus daarom sowieso al rustiger rijd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kunnen rijden en rijgedrag doet niets af aan het feit dat goede winterbanden meer grip hebben. Dat jij dat niet inziet zegt al genoeg over jou
Zoals hierboven.
Ze kunnen best beter grip hebben, maar ik heb er slechtere ervaringen mee.
Je hebt meer aan slechtere banden en beter anticiperen dan aan betere banden en systemen en zo denken: mijn auto die fixt toch al mijn fouten.

Zie ook de nieuwe uitvinding, de dode-hoek verklikker.
Ja die heeft nut, maar alleen omdat mensen te lui zijn om zelf eens wat te doen.

en daarbij, als winterbanden zoveel beter waren als zomerbanden, en zomerbanden nu dus zo verdomd slecht zijn, dan was ik vanochtend niet eens mijn plek uitgekomen toch? of was ik vast wel ergens in 1 van die 2 scherpe bochten die ik had in de berm beland? of die 3 heuvels die ik had niet opgekomen? toch?

en toch zit ik op kantoor
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:41:54 #112
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_121592793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturen
klopt
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:43:30 #113
45206 Pietverdriet
pi_121592840
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:38 schreef lipjes het volgende:

[..]

Mwa, ik heb tot op heden met Winterbanden en All-Weather banden slechtere ervaringen in de sneeuw dan zomerbanden.
Komt misschien ook omdat je op zomerbanden weet dat je beter moet oppassen en anticiperen en dus daarom sowieso al rustiger rijd.

[..]

Zoals hierboven.
Ze kunnen best beter grip hebben, maar ik heb er slechtere ervaringen mee.
Je hebt meer aan slechtere banden en beter anticiperen dan aan betere banden en systemen en zo denken: mijn auto die fixt toch al mijn fouten.

Zie ook de nieuwe uitvinding, de dode-hoek verklikker.
Ja die heeft nut, maar alleen omdat mensen te lui zijn om zelf eens wat te doen.
Zoals ik zei, jij bent het probleem, niet winterbanden. Je vergelijkt appels en peren en je kan niet verder denken dan de rand van je bord.
Feit is en blijft, je heb meer grip en een duidelijk kortere remweg.
pi_121592905
Winterbanden voor die 3x per jaar dat je in de sneeuw/ijzel rijdt? Dikke doei.. voor dat geld kan ik een taxi nemen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:45:04 #115
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121592907
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik zei, jij bent het probleem, niet winterbanden. Je vergelijkt appels en peren en je kan niet verder denken dan de rand van je bord.
Feit is en blijft, je heb meer grip en een duidelijk kortere remweg.
Kortere remweg, prima, maar wat dacht je van gewoonweg meer afstand houden?
Dat scheelt al een hele hoop hoor.

En ik heb geen problemen, ik rijd straks weer zonder te slippen weg.
Vlieg geen enkele bocht uit of wat dan ook

Oh en sterker nog, volgend jaar ga ik gewoon op de motor de winter doorrijden, ook sneeuw.
daar zijn geen eens winterbanden voor.
pi_121592951
quote:

[..]

Nee, kunnen rijden.

volg een rijcursus :') :D

als je geen verschil merkt ben je gewoon een mongool. :D
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:47:00 #117
45206 Pietverdriet
pi_121592975
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:45 schreef lipjes het volgende:

[..]

Kortere remweg, prima, maar wat dacht je van gewoonweg meer afstand houden?
Dat scheelt al een hele hoop hoor.

Je hebt nog steeds niet door dat je dat met winterbanden ook kan doen, en dan dubbel zo veilig zit?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:47:30 #118
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121592997
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef rival het volgende:

[..]

Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik mijn rijgedrag aanpas.
En niet "omdat ik winterbanden heb" die bocht die besneeuwd is met adviessnelheid 90 maar met 120 neem "Want ik heb evenveel grip als in de zomer".
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:47:33 #119
45206 Pietverdriet
pi_121593000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef rival het volgende:

[..]

Het moet een vrouw zijn met deze logica
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48:24 #120
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121593030
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet door dat je dat met winterbanden ook kan doen, en dan dubbel zo veilig zit?
Klopt, en daar zeg ik verder ook niks over.

Maar als je al meer afstand houd en anticipeert, heb je winterbanden al voor een groot deel niet nodig.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48:35 #121
45206 Pietverdriet
pi_121593035
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik een plaat voor mijn kop heb.

Verbeterd
pi_121593040
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:45 schreef lipjes het volgende:

Oh en sterker nog, volgend jaar ga ik gewoon op de motor de winter doorrijden, ook sneeuw.
daar zijn geen eens winterbanden voor.
er bestaan wel winterbanden voor motoren...

jullie liegen en zetten het neer als waarheid.. omdat jullie zelf niet beter weten.. hou dan aub gewoon je domme mond.
pi_121593077
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik mijn rijgedrag aanpas.
En niet "omdat ik winterbanden heb" die bocht die besneeuwd is met adviessnelheid 90 maar met 120 neem "Want ik heb evenveel grip als in de zomer".
ook met een aangepaste rijstijl zou iemand die geen mongool is verschil merken :D
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:50:16 #124
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121593105
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:48 schreef rival het volgende:

[..]

er bestaan wel winterbanden voor motoren...

jullie liegen en zetten het neer als waarheid.. omdat jullie zelf niet beter weten.. hou dan aub gewoon je domme mond.
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor.
Universele set dan wel he, dus geen set voor 1 specifieke motor.

En ik heb nergens gelogen.
True, winterbanden verkoren inderdaad je remweg en zullen vast betere grip hebben in bochten.
Maar daarnaast geven ze een gevoel van valse veiligheid waardoor je hoger en sneller zal gaan rijden dan deze banden aankunnen.

Dat is het grootste probleem "Ik heb winterbanden en kan dus net zo rijden als altijd".
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:50:51 #125
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121593128
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:49 schreef rival het volgende:

[..]

ook met een aangepaste rijstijl zou iemand die geen mongool is verschil merken :D
Als ik met aangepast rijden met zomerbanden al niet wegslip, dan gebeurd dat dus met winterbanden zeker niet.
Dan merk je toch geen verschil of wel dan?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:51:46 #126
45206 Pietverdriet
pi_121593160
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:48 schreef lipjes het volgende:

[..]

Klopt, en daar zeg ik verder ook niks over.

Maar als je al meer afstand houd en anticipeert, heb je winterbanden al voor een groot deel niet nodig.
Als je de weg niet opgaat ook niet.
Maar je bent niet alleen op de weg. In November zat ik middenin een kettingbotsing op de A1. Voor, naast en achter mij autos in de prak, maar omdat ik winterbanden heb en een goed reactievermogen kon ik remmen en sturen, de middenberm inrijden en reed mijn achterligger mijn voorganger in.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:52:01 #127
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121593172
TS optrekken in z'n 2 met sneeuw is veiliger en zorgt voor meer grip en voorkomt het slippen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:52:44 #128
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121593197
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je de weg niet opgaat ook niet.
Maar je bent niet alleen op de weg. In November zat ik middenin een kettingbotsing op de A1. Voor, naast en achter mij autos in de prak, maar omdat ik winterbanden heb en een goed reactievermogen kon ik remmen en sturen, de middenberm inrijden en reed mijn achterligger mijn voorganger in.
True, maar dat is ook weer een puntje vooruit kijken.
Voordat ik verder reageer, hoeveel auto's kijk jij vooruit en waar let je nog meer op?
pi_121593213
winterbanden compenseren niet het feit dat je vrouw bent en niet kan rijden :W
hardcoholic
pi_121593215
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef lipjes het volgende:

[..]

Als ik met aangepast rijden met zomerbanden al niet wegslip, dan gebeurd dat dus met winterbanden zeker niet.
Dan merk je toch geen verschil of wel dan?
een mongool niet nee.... :D
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53:31 #131
45206 Pietverdriet
pi_121593230
quote:

[..]

True, winterbanden verkoren inderdaad je remweg en zullen vast betere grip hebben in bochten.
Maar daarnaast geven ze een gevoel van valse veiligheid waardoor je hoger en sneller zal gaan rijden dan deze banden aankunnen.

Dat is het grootste probleem "Ik heb winterbanden en kan dus net zo rijden als altijd".
Wat is je probleem met winterbanden? Koop je liever een paar nieuwe schoenenen ben je te goedkoop om een set winterbanden te kopen?
pi_121593252
winterbanden :')

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:54:46 #133
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121593276
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is je probleem met winterbanden? Koop je liever een paar nieuwe schoenenen ben je te goedkoop om een set winterbanden te kopen?
Voor de zoveelste keer, ik heb er geen problemen mee.
Ik vind ze bij mij alleen niet nuttig omdat ik de problemen die winterbanden afvangen, al bij mezelf afvagn.

Bij mijn moeder, daar zijn ze inderdaad nuttig.
Die rijd heel anders dan mij en heeft ook wat meer moeite met alles in de gaten houden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:55:35 #134
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121593310
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:56:05 #135
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_121593330
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:54 schreef JerryLee het volgende:
winterbanden :')

[ afbeelding ]
Hoe stuur je daarmee, waar zit het roer!?.. :{

Leuk als je alleen maar rechtdoor wilt.. 8)7
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:57:35 #136
45206 Pietverdriet
pi_121593400
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:52 schreef lipjes het volgende:

[..]

True, maar dat is ook weer een puntje vooruit kijken.
Voordat ik verder reageer, hoeveel auto's kijk jij vooruit en waar let je nog meer op?
Ik doe dat niet verstandelijk bewust, maar intuitief, op een lager niveau, met mijn hersenstam, daarom kan ik reageren voordat ik me bewust ben dat ik moet reageren en ben slechts toeschouwer van het ongeluk wat om mij heen gebeurd.
Vind jij zaken als esp en abs, schijremmen etc ook onzin?
pi_121593433
quote:

[..]

wat dacht je van
http://www.motorwinterbanden.nl/

en dat bepaalde mensen een probleem in hun hoofd hebben kan je niet het probleem van winterbanden maken :N
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:58:40 #138
45206 Pietverdriet
pi_121593448
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:54 schreef lipjes het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, ik heb er geen problemen mee.
Ik vind ze bij mij alleen niet nuttig omdat ik de problemen die winterbanden afvangen, al bij mezelf afvagn.

Bij mijn moeder, daar zijn ze inderdaad nuttig.
Die rijd heel anders dan mij en heeft ook wat meer moeite met alles in de gaten houden.
Dat maak jij jezelf wijs.
pi_121593458
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:56 schreef Tism het volgende:

[..]

Hoe stuur je daarmee, waar zit het roer!?.. :{

Leuk als je alleen maar rechtdoor wilt.. 8)7
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121593479
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:53 schreef Ferdii het volgende:
winterbanden compenseren niet het feit dat je vrouw bent en niet kan rijden :W
Ik ben het met je eens dat veel vrouwen niet kunnen rijden - overigens net zoals mannen, maar er zijn nog genoeg vrouwen die dat wel kunnen :*
pi_121593484
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef Killaht het volgende:

[..]

Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..
hoe breder hoe minder goed... prutser :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:59:43 #142
45206 Pietverdriet
pi_121593492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef Killaht het volgende:

[..]

Kijk, nog iemand die een grotere bek heeft dan verstand.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:01:51 #143
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121593580
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik doe dat niet verstandelijk bewust, maar intuitief, op een lager niveau, met mijn hersenstam, daarom kan ik reageren voordat ik me bewust ben dat ik moet reageren en ben slechts toeschouwer van het ongeluk wat om mij heen gebeurd.
Vind jij zaken als esp en abs, schijremmen etc ook onzin?
Ik sta zonder ABS sneller stil dan met ABS, dus ja, af en toe vind ik ABS onzin.
Reden ook dat dat nooit op mijn motor zal komen, auto is een ander verhaal.

Schijfremmen is prima.

ESP en al die shit houd ik me niet eens mee bezig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:58 schreef rival het volgende:

[..]

wat dacht je van
http://www.motorwinterbanden.nl/

en dat bepaalde mensen een probleem in hun hoofd hebben kan je niet het probleem van winterbanden maken :N
Ik zie daar geen banden merk, type en maten bijstaan hoor :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat maak jij jezelf wijs.
Na ervaring met alle type banden en verschillende types auto's wel ja.
Ben ik eruit gekomen dat ik met zomerbanden in de winter beter rijd dan met winterbanden in de winter.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:02:38 #144
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_121593624
quote:
Mwha..oké!.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_121593634
quote:
Lijkt me ook, al geeft TS aan dat ze een automaat rijdt. Ik kan me voorstellen dat een automaat anders rijdt. En dat je dan eerder aan winterbanden moet denken dan bij een handgeschakelde auto?
pi_121593697
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:01 schreef lipjes het volgende:

Ik zie daar geen banden merk, type en maten bijstaan hoor :?

als je net zo goed kan internetten als autorijden :7
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:04:13 #147
45206 Pietverdriet
pi_121593698
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:01 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik sta zonder ABS sneller stil dan met ABS, dus ja, af en toe vind ik ABS onzin.
Reden ook dat dat nooit op mijn motor zal komen, auto is een ander verhaal.

Schijfremmen is prima.

ESP en al die shit houd ik me niet eens mee bezig.

Na ervaring met alle type banden en verschillende types auto's wel ja.
Ben ik eruit gekomen dat ik met zomerbanden in de winter beter rijd dan met winterbanden in de winter.
Alleen een vrouw kan zo elke realiteit ontkennen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:07:22 #148
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121593842
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:04 schreef rival het volgende:

[..]

als je net zo goed kan internetten als autorijden :7
Aangezien de site zegt 48 items en op pagina 2 al niks laat zien:
http://www.motorwinterban(...)tListPage&postPage=1
http://www.motorwinterban(...)tListPage&postPage=2

Daarnaast zijn daar geen generieke maten op te vinden hoor

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen een vrouw kan zo elke realiteit ontkennen
Oh nee hoor, ben alleen zwanger van een olifant, slurfje hangt er al jaren uit!
pi_121593867
Automaat rijden telt niet als autorijden, veel te makkelijk, vandaar dat al die dikke amerikanen het ook hebben, die zijn lui.
pi_121593945
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:07 schreef delano.888 het volgende:
Automaat rijden telt niet als autorijden, veel te makkelijk, vandaar dat al die dikke amerikanen het ook hebben, die zijn lui.
Als ik mijn boekhouder mag geloven dan waren alle auto's automaat en is handgeschakeld pas gekomen toen de auto's goedkoper moesten worden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:09:40 #151
45206 Pietverdriet
pi_121593951
quote:
Jij hebt ook geen startmotor maar een zwengel?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:28:54 #152
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121594856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:59 schreef rival het volgende:

[..]

hoe breder hoe minder goed... prutser :')
Tot op zekere hoogte natuurlijk. Een eend kan niet harder door de bocht dan een porsche, prutser.
pi_121595429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:28 schreef Killaht het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte natuurlijk. Een eend kan niet harder door de bocht dan een porsche, prutser.
dat is mogelijk.
prutser :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:41:00 #154
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121595455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:40 schreef rival het volgende:

[..]

dat is mogelijk.
prutser :')
Kansloos dit :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43:16 #155
45206 Pietverdriet
pi_121595562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:41 schreef Killaht het volgende:

[..]

Klopt, dat zie je goed in
pi_121595748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:41 schreef Killaht het volgende:

[..]

dat ben je zeker. zo erg zelfs dat ik het niet eens ga uitleggen voor je.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:51:19 #157
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121595938
quote:
Schakelen in een 4 cilinder met minder dan 200pk is nutteloos en pure armoede.
Gewoon lekker cruisen met automaat w/
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:54:07 #158
45206 Pietverdriet
pi_121596082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Schakelen in een 4 cilinder met minder dan 200pk is nutteloos en pure armoede.
Gewoon lekker cruisen met automaat w/
Ook daarboven is het uitermate relaxed
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:54:17 #159
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121596089
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:47 schreef rival het volgende:

[..]

Gelukkig niet zo kansloos dat ik een plaatje heb van een vercrackte tokkie/turken BMW.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:21:43 #160
376125 CapnIzzy
pi_121600559
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:47 schreef rival het volgende:

[..]

Ben je nu nog steeds bezig?
pi_121609685
weer die stomme discussie over winterbanden. Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Als je vanochtend voor de spits op winterbanden had gereden had je er wellicht een beetje profijt van, maar zodra de sneeuw is ingereden, of verwijderd met pekel zijn winterbanden alleen maar gevaarlijker.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:54:33 #162
45206 Pietverdriet
pi_121610200
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:44 schreef BabeWatcher het volgende:
weer die stomme discussie over winterbanden. Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Als je vanochtend voor de spits op winterbanden had gereden had je er wellicht een beetje profijt van, maar zodra de sneeuw is ingereden, of verwijderd met pekel zijn winterbanden alleen maar gevaarlijker.
Leg uit
pi_121610340
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leg uit
Bekijk het verschil maar tussen de profielen van zomerbanden en winterbanden. Winterbanden hebben een profiel dat haaks op het loopvlak staat, dus beter geschikt is voor een losse ondergrond. Zomerbanden zijn ontworpen om zuinig te rijden en water af te voeren. Bij gladde wegen kan je beter helemaal niet rijden, op een natte weg, ongeacht de temperatuur is de zomerband vele male veiliger. Dit is ook al vele malen in tests naar boven gekomen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:00:29 #164
45206 Pietverdriet
pi_121610535
Remweg op nat wegdek bij zomer versus winterbanden ligt erg aan de temperatuur
pi_121610591
ik heb ABS 8-)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:02:49 #166
45206 Pietverdriet
pi_121610673
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:01 schreef BabeWatcher het volgende:
ik heb ABS 8-)
Ik ook, en ESP, ik kan bij keihard remmen nog steeds perfect sturen
  Spellchecker dinsdag 15 januari 2013 @ 21:03:37 #167
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121610713
Nou, TS, reagerende op de OP: Als je overal ongelofelijk veel moeite moet doen om ook maar enigszins wat grip te krijgen, dan ligt dat écht niet (alleen) aan het ontbreken van winterbanden.. Dan is er meer aan de hand...
Tevens -purist.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:04:55 #168
45206 Pietverdriet
pi_121610786
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:03 schreef NoBody122 het volgende:
Nou, TS, reagerende op de OP: Als je overal ongelofelijk veel moeite moet doen om ook maar enigszins wat grip te krijgen, dan ligt dat écht niet (alleen) aan het ontbreken van winterbanden.. Dan is er meer aan de hand...
Totaal versleten tjing tjong banden uit Noord Korea?
  Spellchecker dinsdag 15 januari 2013 @ 21:09:04 #169
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121611035
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Totaal versleten tjing tjong banden uit Noord Korea?
Bijvoorbeeld.
Tevens -purist.
pi_121611402
M+s, permanente vierwielaandrijving en sneeuwstand en ik ploeg overal door. Het gevaarlijke aan sneeuw is iedereen die er niet mee om kan gaan of zich laat opfokken, niet zozeer de sneeuw zelf.
pi_121611758
Winterbanden in Nederland :') De dagen dat je ze nodig hebt staat er een miljoenmiljard kilometer file en wil je de weg sowieso al niet op.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:31:03 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121612379
De grap is dat het qua veiligheid helemaal niets uitmaakt of je winterbanden of gewone banden hebt. Het blijkt dat mensen met winterbanden die extra grip precies compenseren met gevaarlijker rijgedrag. Netto blijft het dus gelijk
The End Times are wild
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:32:11 #173
45206 Pietverdriet
pi_121612460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
De grap is dat het qua veiligheid helemaal niets uitmaakt of je winterbanden of gewone banden hebt. Het blijkt dat mensen met winterbanden die extra grip precies compenseren met gevaarlijker rijgedrag. Netto blijft het dus gelijk
Autos worden nooit veiliger, alleen sneller.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:32:28 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121612481
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Autos worden nooit veiliger, alleen sneller.
Voor de bestuurder wel ja.
The End Times are wild
pi_121612721
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:57 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Bekijk het verschil maar tussen de profielen van zomerbanden en winterbanden. Winterbanden hebben een profiel dat haaks op het loopvlak staat, dus beter geschikt is voor een losse ondergrond. Zomerbanden zijn ontworpen om zuinig te rijden en water af te voeren. Bij gladde wegen kan je beter helemaal niet rijden, op een natte weg, ongeacht de temperatuur is de zomerband vele male veiliger. Dit is ook al vele malen in tests naar boven gekomen.
Geeft u maar
  Spellchecker dinsdag 15 januari 2013 @ 21:39:54 #176
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121612953
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:15 schreef TC_Artemis het volgende:
M+s, permanente vierwielaandrijving en sneeuwstand en ik ploeg overal door. Het gevaarlijke aan sneeuw is iedereen die er niet mee om kan gaan of zich laat opfokken, niet zozeer de sneeuw zelf.
Vierwielaandrijving (optioneel, hoge en lage gearing) en sperdifferentieel en ik ploeg overal door.

En nu?
Tevens -purist.
pi_121612971
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Winterbanden in Nederland :') De dagen dat je ze nodig hebt staat er een miljoenmiljard kilometer file en wil je de weg sowieso al niet op.
Ja zelfs de oprit bij mijn moeder stond vast :(
  dinsdag 15 januari 2013 @ 21:54:53 #178
288341 CasJ
Go for it!
pi_121613912
Tegensturen :')
Ja...
pi_121833373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:54 schreef CasJ het volgende:
Tegensturen :')
Tegensturen en niet remmen :)
  maandag 21 januari 2013 @ 10:05:20 #180
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121834505
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Gewoon Winterbanden eronder gooien ja!
grgr, de Winterbandenmafia
:')
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Kola het volgende:
Gevaar op de weg jij, verbrand a.u.b. je rijbewijs om doden te voorkomen.
Dit

En niet kunnen rijden :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:07:11 #181
45206 Pietverdriet
pi_121834545
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Dit

En niet kunnen rijden :')
Heerlijk de uitvluchten die mensen verzinnen die te gierig zijn voor een set winterbanden en hun boombox belangrijker vinden dan grip.
pi_121834571
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk de uitvluchten die mensen verzinnen die te gierig zijn voor een set winterbanden en hun boombox belangrijker vinden dan grip.
waardoor ik achter een rijtje auto's zat die maar 25 reden :r

gierige mensen :r
  maandag 21 januari 2013 @ 10:08:53 #183
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121834587
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mwa, voor die 3 dagen in het jaar dat het sneeuwt 400 euro uitgeven voor een set winterbanden.

Koop ik liever een set nieuwe banden voor m'n motor waar ik meer km's op maak.

Met de auto maak ik misschien net 2000km per jaar, met de motor tussen de 20.0000 en 30.0000
pi_121834606
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:08 schreef lipjes het volgende:

[..]

Mwa, voor die 3 dagen in het jaar dat het sneeuwt 400 euro uitgeven voor een set winterbanden.

als je op winters rijdt slijten je zomers niet en andersom. je hebt dus eenmalig een uitgave verder geen hogere kosten oid..

gier :r
  maandag 21 januari 2013 @ 10:10:26 #185
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121834624
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:09 schreef rival het volgende:

[..]

als je op winters rijdt slijten je zomers niet en andersom. je hebt dus eenmalig een uitgave verder geen hogere kosten oid..

gier :r
Ach, wees blij.
volgende winter rijd ik namelijk geen auto meer met de winter.
Dan rijd ik gewoon door op de motor ^O^

Crosser + noppenbanden en valbeugels en gaan.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:11:15 #186
45206 Pietverdriet
pi_121834645
quote:

[..]

Met de auto maak ik misschien net 2000km per jaar, met de motor tussen de 20.0000 en 30.0000
Ah, dus je geeft het nu gewoon toe dat het je puur om de aanschaf gaat en wat je tot nu toe poste gewoon uitvluchten waren,
Welterusten Lipjes
  maandag 21 januari 2013 @ 10:11:54 #187
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121834661
Winterbanden verhogen je grip echt niet magisch ofzo hoor :')
Het wil eventueel iets beter rijden in de sneeuw maar het is BS dat je dan ineens hartstikke veel grip hebt :')

Gewoon niet achterlijk met gas strooien, in z'n 2 optrekken en beetje anticiperen (Dus niet elke keer vol op de rem). Maar ga verdomme wel gewoon 140 rijden op de snelweg en 50 beb.kom en 80-100-120 buiten. Sneeuw betekent niet dat je ineens niet meer kan gassen :')

Gewoon incapabele mensen op de weg is de klacht
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121834702
quote:

[..]

Die gaan meer dan 5 jaar mee, dus 400/5= 80 euro per jaar.

Gisteren in Amsterdam echt blij dat ik winterbanden had om terug naar huis te rijden. Zelfs met winterbanden gleed ik nog weg op sommige stukken.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:13:52 #189
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121834708
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus je geeft het nu gewoon toe dat het je puur om de aanschaf gaat en wat je tot nu toe poste gewoon uitvluchten waren,
Welterusten Lipjes
Slaap lekker :W

Zal ik je dan maar vertellen dat ik vandaag met mijn zomerbandjes weer geen enkele keer heb geslipt.
En dat zelfs ondanks dat het ijzelde.
Zelfs die 4cm sneeuw die voor mijn auto lag toen ik mijn parkeervak uitreed was geen enkel probleem.

Nee winterbanden zijn aan mij niet besteed.
Oh wacht, dit geloof je natuurlijk niet want zonder winterbanden kan je nu echt niet rijden hoor :')

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:13 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Die gaan meer dan 5 jaar mee, dus 400/5= 80 euro per jaar.

Gisteren in Amsterdam echt blij dat ik winterbanden had om terug naar huis te rijden. Zelfs met winterbanden gleed ik nog weg op sommige stukken.
En dan nog de opslag, daarnaast is 5 jaar als je ze goed bewaard.
Rubber kan ook uitdrogen en barsten, en dan kan je de banden al niet meer gebruiken bijvoorbeeld.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:15:22 #190
45206 Pietverdriet
pi_121834755
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:13 schreef lipjes het volgende:

[..]

Slaap lekker :W

Zal ik je dan maar vertellen dat ik vandaag met mijn zomerbandjes weer geen enkele keer heb geslipt.
En dat zelfs ondanks dat het ijzelde.
Zelfs die 4cm sneeuw die voor mijn auto lag toen ik mijn parkeervak uitreed was geen enkel probleem.

Nee winterbanden zijn aan mij niet besteed.
Oh wacht, dit geloof je natuurlijk niet :')

[..]

En dan nog de opslag, daarnaast is 5 jaar als je ze goed bewaard.
Rubber kan ook uitdrogen en barsten, en dan kan je de banden al niet meer gebruiken bijvoorbeeld.
Bla bla bla
Je bent gewoon gert goedkoop
  maandag 21 januari 2013 @ 10:16:27 #191
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121834783
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bla bla bla
Je bent gewoon gert goedkoop
nuff said.

Maar zoals ik al zei, volgend jaar heb je geen last meer van me want dan ga ik gewoon op de motor :W
pi_121834849
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:11 schreef Boterbartje het volgende:
Winterbanden verhogen je grip echt niet magisch ofzo hoor :')
Het wil eventueel iets beter rijden in de sneeuw maar het is BS dat je dan ineens hartstikke veel grip hebt :')

Gewoon niet achterlijk met gas strooien, in z'n 2 optrekken en beetje anticiperen (Dus niet elke keer vol op de rem). Maar ga verdomme wel gewoon 140 rijden op de snelweg en 50 beb.kom en 80-100-120 buiten. Sneeuw betekent niet dat je ineens niet meer kan gassen :')

Gewoon incapabele mensen op de weg is de klacht
Je moet voorzichtig rijden- ook met winterbanden. Sommige situaties zijn echter niet te voorzien.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:19:23 #193
45206 Pietverdriet
pi_121834852
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:16 schreef lipjes het volgende:

[..]

nuff said.

Maar zoals ik al zei, volgend jaar heb je geen last meer van me want dan ga ik gewoon op de motor :W
Prima, maar lul dan niet uit je nek en zeg gewoon dat de reden is dat jij geen geld hebt voor winterbanden en dat risico neemt, en loop niet te zeiken over verstandiger mensen die gewoon wel winterbanden nemen.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:21:12 #194
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121834891
Ik heb jaren lang met zomer en winterbanden gereden, winterbanden geven gewoon enorm meer comfort als het gesneeuwt heeft. Je kan veel makkelijker hogere snelheden rijden.

Het is dat het gevaarlijk is met het overige trage verkeer maar gisteravond kon ik op stukken waar geen verkeer was zonder enige pijn 135kmph rijden op een witte snelweg.. Bij wijze van test nog een stevig op de rem maar dat ging allemaal prima.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:21:44 #195
45206 Pietverdriet
pi_121834905
Gemeentes snijden dus niet in eigen vlees, geen raamambtenaren die straatverwarmers worden.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:22:18 #196
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121834916
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Prima, maar lul dan niet uit je nek en zeg gewoon dat de reden is dat jij geen geld hebt voor winterbanden en dat risico neemt, en loop niet te zeiken over verstandiger mensen die gewoon wel winterbanden nemen.
Ik loop hier nergens te zeiken dat mensen winterbanden nemen.
Sterker nog, jij loopt mensen die geen winterbanden nemen af te kafferen.
Terwijl deze mensen juist beter oppassen......

Ik zie meer mensen met winterbanden in de berm liggen dan zonder.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:22:39 #197
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121834926
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:19 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Je moet voorzichtig rijden- ook met winterbanden. Sommige situaties zijn echter niet te voorzien.
Dat zeg ik; daarom zijn winterbanden gevaarlijk.. mensen vertrouwen erop dat ze ineens super veel grip hebben en niet kunnen slippen.

Ik heb snowtracs eronder liggen van vredestein, prima bandjes dat.. maar ik kon net wel zijwaarts door de bocht met 20km door m'n handrem aan te trekken.. die winterbandjes glijden als een zeepje in de gevangenisdouche over de sneeuw hoor :D Probeer met 20km maar eens een handrembochtje te maken zonder sneeuw, je staat gewoon dom stil als je je handrem aantrekt :')
pi_121835008
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:22 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat zeg ik; daarom zijn winterbanden gevaarlijk.. mensen vertrouwen erop dat ze ineens super veel grip hebben en niet kunnen slippen.

Ik heb snowtracs eronder liggen van vredestein, prima bandjes dat.. maar ik kon net wel zijwaarts door de bocht met 20km door m'n handrem aan te trekken.. die winterbandjes glijden als een zeepje in de gevangenisdouche over de sneeuw hoor :D Probeer met 20km maar eens een handrembochtje te maken zonder sneeuw, je staat gewoon dom stil als je je handrem aantrekt :')
Ik heb geen handrem maar het stuur omgooien werkt ook wel- en nog steeds met winterbanden :+
  maandag 21 januari 2013 @ 10:29:10 #199
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121835087
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:26 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Ik heb geen handrem maar het stuur omgooien werkt ook wel- en nog steeds met winterbanden :+
Ja precies, kan ook met je gewone rem wel alleen begint die dan te schokken omdat de ABS wil ingrijpen want die denkt dat je remmen blokkeren terwijl je eigenlijk aan het glijden bent. Wat resulteert in discoverlichting op m'n dashboard :P

Handremmetje is dan wel fijner, glijden en dan stuur om gooien, dan vliegt je kont er zo lekker uit (en stationcar, dus dan wil wel)
  maandag 21 januari 2013 @ 10:29:37 #200
393482 Anti-feminist
Vrouwen zijn apen!
pi_121835102
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer. }:|
Je hebt de verkeerde baan genomen als Sven Kramers.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:36:22 #201
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121835293
quote:
15s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Anti-feminist het volgende:
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer. }:|
Maar ik ben een man en kan juist heel goed koken ;( :9
pi_121835313
quote:
Niet alleen vrouwen hoor. Ook veel mannen kunnen niet rijden.

quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja precies, kan ook met je gewone rem wel alleen begint die dan te schokken omdat de ABS wil ingrijpen want die denkt dat je remmen blokkeren terwijl je eigenlijk aan het glijden bent. Wat resulteert in discoverlichting op m'n dashboard :P

Handremmetje is dan wel fijner, glijden en dan stuur om gooien, dan vliegt je kont er zo lekker uit (en stationcar, dus dan wil wel)
Op een verlaten stuk vind ik het wel leuk, maar in de stad onverwachts glijden met tegenliggers of richting een lantaarnpaal is toch wat stressvoller :P
pi_121835337
Vrouwen en rijden in de winter :')
Meld je aub ziek.
Ik zag er gisteren weer zo een gleuf rijden in haar ford ka :') 20-30 KM op een 70 KM weg. Voorin de file, gelukkig in tegengestelde richting.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:39:28 #204
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121835378
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:36 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Niet alleen vrouwen hoor. Ook veel mannen kunnen niet rijden.

[..]

Op een verlaten stuk vind ik het wel leuk, maar in de stad onverwachts glijden met tegenliggers of richting een lantaarnpaal is toch wat stressvoller :P
Jaa maar dat gebeurt niet als je je auto goed controleert. En als je goed kan controleren, kun je ook gecontroleerd glijden. Zo kan je met dit weer op een besneeuwde parkeerplaats heerlijk je auto met de handrem de vakken in glijden _O_
pi_121835390
In plaats van 400-600 euro te besteden aan een set winterbanden heb ik liever dat de lui die zonder niet kunnen rijden een last minute pakken naar tenerife ofzo. Even anderen mensen ontzorgen van mogelijk ellende op de weg. :')

Bvd

gr gr Koos Spee
WhatTheHeckRichardSpeck schreef het volgende:
Don't keep me for the fool....
pi_121835546
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:37 schreef DonJoris het volgende:
Vrouwen en rijden in de winter :')
Meld je aub ziek.
Ik zag er gisteren weer zo een gleuf rijden in haar ford ka :') 20-30 KM op een 70 KM weg. Voorin de file, gelukkig in tegengestelde richting.
Expres vermelden dat het een vrouw was en het woordgebruik van gleuf :')

quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jaa maar dat gebeurt niet als je je auto goed controleert. En als je goed kan controleren, kun je ook gecontroleerd glijden. Zo kan je met dit weer op een besneeuwde parkeerplaats heerlijk je auto met de handrem de vakken in glijden _O_
Sommige stukken zijn gewoon veraderlijk met gladheid. Zelfs met lage snelheid. Maar nog geen schade of een ongeluk, dus niks aan de hand behalve benauwde momenten haha.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:47:21 #207
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121835631
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:44 schreef HiddenResponse het volgende:
n zijn gewoon veraderlijk met gladheid. Zelfs met lage snelheid. Maar nog geen schade of een ongeluk, dus niks aan de hand behalve benauwde momenten haha.
hmm, vrouw die niet kan rijden.. bescherm de mensheid en blijf thuis!
Ik heb nog nooit last gehad van gladheid, is gewoon kwestie van inschatten. Als je dat goed kan, kun je ook op mooie manier slippen/gebruik van maken.

Ben trouwens benieuwd hoeveel anders het zou zijn op zomerbanden en zonder computers die constant ingrijpen
pi_121835782
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

hmm, vrouw die niet kan rijden.. bescherm de mensheid en blijf thuis!
Ik heb nog nooit last gehad van gladheid, is gewoon kwestie van inschatten. Als je dat goed kan, kun je ook op mooie manier slippen/gebruik van maken.

Ben trouwens benieuwd hoeveel anders het zou zijn op zomerbanden en zonder computers die constant ingrijpen
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:54:13 #209
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121835820
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
Banden maakt weinig uit
en automaat is sowieso :') x10000

Waar de fuck heb je onverwachte situaties, je kant toch duidelijk zien waar het glad is? Het is trouwens nu absoluut niet glad.. sneeuw is niet glad
  maandag 21 januari 2013 @ 10:59:49 #210
393482 Anti-feminist
Vrouwen zijn apen!
pi_121836004
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:36 schreef lipjes het volgende:

[..]

Maar ik ben een man en kan juist heel goed koken ;( :9
Over het algemeen,sommige mannen zijn al blij als ze bij wijze van al oven lasagne klaar kunnen maken.
Je hebt de verkeerde baan genomen als Sven Kramers.
pi_121836226
quote:

[..]

alsnog als je wegglijd gelijk tegensturen kan ook averechts werken.. en niet zomaar flink remmen zoals bijv als de stoplicht op oranje schiet dan ga je idd glijden.
pi_121837017
Winterbanden _O_
  maandag 21 januari 2013 @ 11:31:03 #213
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_121837137
quote:

[..]

Dat noemt men anticiperen maar daar heeft je soort nogal wat issues mee. Zelfs mijn eigen vriendin geeft aan dat vrouwen beter niet in een auto kunnen stappen met dit weer.

Beter houden die incompetente vrouwmenschen het idee van mijn vriendin in hun achterhoofd.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_121838645
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:06 schreef malzahar het volgende:

[..]

alsnog als je wegglijd gelijk tegensturen kan ook averechts werken.. en niet zomaar flink remmen zoals bijv als de stoplicht op oranje schiet dan ga je idd glijden.
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.
pi_121838715
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:31 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat noemt men anticiperen maar daar heeft je soort nogal wat issues mee. Zelfs mijn eigen vriendin geeft aan dat vrouwen beter niet in een auto kunnen stappen met dit weer.

Beter houden die incompetente vrouwmenschen het idee van mijn vriendin in hun achterhoofd.
Jij bent trots dat je vriendin zichzelf incompetent vindt?
pi_121838774
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.
je kan in ieder geval niet zomaar je koppeling intrappen. das echt een ramp als je dat in een bocht doet bij sneeuw.
pi_121838803
al heb ik geen ervaring met een automaat
  maandag 21 januari 2013 @ 12:39:09 #218
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121839797
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:12 schreef malzahar het volgende:
al heb ik geen ervaring met een automaat
Geen problemen met automaat hier.
Maar ik mis mijn koppeling wel ;(
  maandag 21 januari 2013 @ 15:03:24 #219
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121845766
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef HiddenResponse het volgende:
1. automaat :') dan ben je toch al ongeschikt om te rijden (tenzij heel veel kilometers)
2. is juist handig een automaat want je bent weinig ontkoppeld. Als je zelf kan koppelen is het juist gevaarlijker met dit weer want een ontkoppelde auto kun je moeilijker controleren. In feite moet je veelal remmen door terug te schakelen op de motor, dat is misschien nog wel het beste.

Maar wegglijden door achterlijke stuurbewegingen etc is echt een vrouwen ding
pi_121846119
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

1. automaat :') dan ben je toch al ongeschikt om te rijden (tenzij heel veel kilometers)
2. is juist handig een automaat want je bent weinig ontkoppeld. Als je zelf kan koppelen is het juist gevaarlijker met dit weer want een ontkoppelde auto kun je moeilijker controleren. In feite moet je veelal remmen door terug te schakelen op de motor, dat is misschien nog wel het beste.

Maar wegglijden door achterlijke stuurbewegingen etc is echt een vrouwen ding
1 Wat zijn de voordelen van handgeschakeld tegenover een automaat volgens jou ? Behalve dat de auto goedkoper is.

2 Geen flauw idee.
  maandag 21 januari 2013 @ 15:15:20 #221
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121846404
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

1 Wat zijn de voordelen van handgeschakeld tegenover een automaat volgens jou ? Behalve dat de auto goedkoper is.

2 Geen flauw idee.
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.
  maandag 21 januari 2013 @ 15:16:09 #222
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121846444
Mwa, die automaat die mijn vader heeft die kan je gewoon doortrappen tot 5500 toeren, wel het gaspedaal helemaal onderin doen.
En je kan de automaat ook nog uitzetten, dan heb je dus een semi-automaat.
  maandag 21 januari 2013 @ 15:17:04 #223
45206 Pietverdriet
pi_121846493
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.
Iedere automaat waar ik in gereden heb kon je ook gewoon handmatig schakelen
  maandag 21 januari 2013 @ 15:19:52 #224
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121846607
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:16 schreef lipjes het volgende:
Mwa, die automaat die mijn vader heeft die kan je gewoon doortrappen tot 5500 toeren, wel het gaspedaal helemaal onderin doen.
En je kan de automaat ook nog uitzetten, dan heb je dus een semi-automaat.
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iedere automaat waar ik in gereden heb kon je ook gewoon handmatig schakelen
Niet alle automaten hoor, zijn er maar weinig eigenlijk.

Verders je auto kunnen controleren door met de koppeling te spelen is gewoon fijner dan enkel gas en rem hebben
pi_121849255
wat een bullshit.

Als je geen 120 kan rijden met zomerbanden, kan je dat ook niet met winterbanden. Gecontroleerd gas geven en afremmen op de motor, is er niks aan de hand.
  maandag 21 januari 2013 @ 16:20:28 #226
45206 Pietverdriet
pi_121849500
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:15 schreef remi1986 het volgende:
wat een bullshit.

Als je geen 120 kan rijden met zomerbanden, kan je dat ook niet met winterbanden. Gecontroleerd gas geven en afremmen op de motor, is er niks aan de hand.
Heb je er weer eentje,winterbanden -> meer grip, kortere remweg.
  maandag 21 januari 2013 @ 18:12:12 #227
315223 Proi
Eigenwijs is ook wijs.
pi_121853999
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je er weer eentje,winterbanden -> meer grip, kortere remweg.
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
  maandag 21 januari 2013 @ 18:15:24 #228
45206 Pietverdriet
pi_121854111
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Proi het volgende:

[..]

Adac/anwb testen zijn 1 groot complot?
  maandag 21 januari 2013 @ 18:15:44 #229
315223 Proi
Eigenwijs is ook wijs.
pi_121854123
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze moeten ergens geld op verdienen.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
  maandag 21 januari 2013 @ 18:44:24 #230
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121855151
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Niet alle automaten hoor, zijn er maar weinig eigenlijk.

Verders je auto kunnen controleren door met de koppeling te spelen is gewoon fijner dan enkel gas en rem hebben
Ben ik het helemaal mee eens
  maandag 21 januari 2013 @ 18:50:24 #231
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121855371
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Proi het volgende:

[..]

:')!
Wederom een voorbeeld van iemand die nog nooit op winterbanden heeft gereden.
Als je geen ervaring heb houd dan gewoon je mond en ga lekker met je zomerbandjes in de sneeuw lopen rommelen.
pi_121861877
quote:
QFT

Gewoon een algeheel oestrogeenverbod invoeren :D
I'll sing you a lullaby.
pi_121865444
quote:

[..]

En dat is omdat vrachtwagen niks van die sneeuw merken.
pi_121873755
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de ANWB gesubsidieerd wordt door de winterbandenlobby, niet serieus te nemen die babyboomerclub :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 00:06:27 ]
pi_121875776
Ik zag laatst ook nog zo'n sukkel met banden die ronddraaiden zonder dat de auto ook maar een centimeter vooruit kwam. Slim. Kijk, dat iemand met zichzelf zo'n risico neemt boeit mij niet, het probleem is dat anderen hier het slachtoffer van kunnen worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 22 januari 2013 @ 07:32:02 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121876319
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zag laatst ook nog zo'n sukkel met banden die ronddraaiden zonder dat de auto ook maar een centimeter vooruit kwam. Slim. Kijk, dat iemand met zichzelf zo'n risico neemt boeit mij niet, het probleem is dat anderen hier het slachtoffer van kunnen worden.
Dus de klacht is eigenlijk, mensen kunnen niet rijden, ipv, mensen zonder winterbanden. Of sla ik de plank nou mis?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121877903
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.

quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

QFT

Gewoon een algeheel oestrogeenverbod invoeren :D
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml

;)

quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:03 schreef krokdown het volgende:

[..]

En dat is omdat vrachtwagen niks van die sneeuw merken.
Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.
pi_121882981
quote:
Vind je het raar met die slakkengang 8)7
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:22:31 #239
45206 Pietverdriet
pi_121883089
quote:
Dat zijn absolute cijfers, ik zou het wel eens willen zien per gereden kilometer
pi_121883224
quote:
En hoeveel ongelukken maken baby's? Dus dat zijn betere chauffeurs dunkt me
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:49:34 #241
45206 Pietverdriet
pi_121884152
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1F5C/0/index1289.pdf
Mannen rijden gemiddels 27 kilometer per dag als rijder, vrouwen 10
pi_121885557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1F5C/0/index1289.pdf
Mannen rijden gemiddels 27 kilometer per dag als rijder, vrouwen 10
Ik heb ruim 300k kilometers gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Wel al 2 keer van achter aangereden en 1 keer een lantaarnpaal scheef gezet (welke l#l had dat ding dan ook achter mijn auto neergezet :( ).

En dat allemaal dankzij winterbanden _O_
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:29:04 #243
45206 Pietverdriet
pi_121885724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb ruim 300k kilometers gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Wel al 2 keer van achter aangereden en 1 keer een lantaarnpaal scheef gezet (welke l#l had dat ding dan ook achter mijn auto neergezet :( ).

En dat allemaal dankzij winterbanden _O_
Ik haat het als mensen geen afstand houden
pi_121887780
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vind je het raar met die slakkengang 8)7
Je leest te selectief ;) Er staat dat vrouwen meer ongelukken hebben bij langzame snelheden. Niet dat ze perse langzaam rijden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zijn absolute cijfers, ik zou het wel eens willen zien per gereden kilometer
PDF datum 2002. Niet meer recent.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En hoeveel ongelukken maken baby's? Dus dat zijn betere chauffeurs dunkt me
Op je teentjes getrapt? :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:18:57 #245
45206 Pietverdriet
pi_121887861
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

[..]

PDF datum 2002. Niet meer recent.

Als jij recentere data kan vinden, vond die niet zo snel
pi_121887959
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij recentere data kan vinden, vond die niet zo snel
Denk niet dat het veranderd als je bijv. woon-werkverkeer vergelijkt tussen mannen en vrouwen.

Nog een andere:

http://www.nu.nl/man/2727611/vrouwen-kunnen-beter-parkeren.html
pi_121888017
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Op je teentjes getrapt? :D
Nee op mijn pik :(
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:49:29 #248
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121889331
Ik vind het wel lachen om met dit gladde weer te rijden.
Alleen minder dat je langzamer kunt rijden en dus langer onderweg bent.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121923565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 07:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dus de klacht is eigenlijk, mensen kunnen niet rijden, ipv, mensen zonder winterbanden. Of sla ik de plank nou mis?
Naar mijn mening wel. Hoe goed je kan rijden is niet zo belangrijk als je banden geen grip hebben met de ondergrond en een zeer belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat je auto in goede staat is om veilig te kunnen rijden. By the way, een even belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat jij als automobilist in staat bent om veilig te rijden, denk aan alcohol, andere drugs (hoe aanvaard alcohol ook is, het is een drug), vermoeidheid, het ervoor zorgen dat je geen afleiding hebt tijdens het rijden enzovoorts.

Let op, ik begrijp heel erg goed dat het voor mensen nogal een inspanning is om twee keer per jaar hun banden te vervangen en dat het wat geld (boven op de toch al hoge rijkosten) en veel tijd kost. Juist daarom is het belangrijk dat het ook in Nederland eindelijk verplicht wordt om met winterbanden (of eventueel all season banden) te rijden in een bepaalde periode van het jaar en dat de politie vervolgens controleert en dus ook beboet als ze er niet op zitten. Wat mij betreft kunnen de kosten van het twee keer per jaar vervangen van de banden dan gedeeltelijk worden gecompenseerd via de motorrijtuigenbelasting, de overheid zou zonder verlies te lijden minstens >20% moeten kunnen compenseren aangezien de overheid meer inkomsten krijgt dankzij deze bedrijvigheid (in ieder geval BTW).
Een deel van de automobilisten kan er ook voor kiezen om niet te rijden en zodoende die kosten niet te maken. Niet iedereen heeft een auto nodig om op zijn werk te geraken en boodschappen kan je ook wel met de fiets doen. Het is misschien wat minder comfortabel maar als student weet ik dat het zeer goed mogelijk is om met 1 trip naar de supermart voor twee personen (in het geval van een koppel met kinderen 4 personen) voor minstens 4 dagen boodschappen te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-01-2013 03:04:54 ]
#NoDAPL
pi_121923591
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Denk niet dat het veranderd als je bijv. woon-werkverkeer vergelijkt tussen mannen en vrouwen.

Nog een andere:

http://www.nu.nl/man/2727611/vrouwen-kunnen-beter-parkeren.html
Toch niet fileparkeren. :)
Dat verschil in ruimtelijke inzicht is er nog na god weet hoeveel tienduizenden of honderdduizendem jaren evolutie (mannen hadden dat meer nodig voor het jagen), dat zal zolang wij, onze kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen leven vast niet veranderen. ;)
Wat betreft het gewone parkeren, dat onderzoekje wekt de indruk dat mannen wat slordiger parkeren omdat ze het sneller doen.
#NoDAPL
pi_121925013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 03:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toch niet fileparkeren. :)
Dat verschil in ruimtelijke inzicht is er nog na god weet hoeveel tienduizenden of honderdduizendem jaren evolutie (mannen hadden dat meer nodig voor het jagen), dat zal zolang wij, onze kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen leven vast niet veranderen. ;)
Wat betreft het gewone parkeren, dat onderzoekje wekt de indruk dat mannen wat slordiger parkeren omdat ze het sneller doen.
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt :P
pi_121934728
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door?
pi_121966607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:00 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt :P
Op zich klopt het dat ook mensen die een slechter ruimtelijk inzicht hebben kunnen leren fileparkeren, net zoals die mensen kunnen leren om een kaart te lezen of om de weg te leren vinden in een voor hen relatief onbekend gebied. In het laatste geval compenseren ze met hun geheugen (herkenningspunten), bij het lezen van een kaart draaien ze de kaart, bij het fileparkeren gebruiken ze trucjes die in het geval van hun auto goed werken, zo gauw ze echter in een andere auto rijden dan lukt het uiteraard niet meer. Je moet het alleen wel voldoende doen om het te leren en hier knelt volgens mij de schoen. Veel mensen hebben de neiging om snel iets op te geven als het niet lukt. Er zijn natuurlijk vrouwen die wel een zeer goed ruimtelijk inzicht hebben en er zijn mannen die een slecht ruimtelijk inzicht hebben maar dit zijn de uitzonderingen. Gemiddeld gezien hebben mannen duidelijk een beter ruimtelijk inzicht. Dat maakt verder natuurlijk niet uit, juist die variatie aan kwaliteiten is goed, laten we dus maar blij zijn dat mannen en vrouwen gemiddeld gezien wat andere goede en slechte kwaliteiten hebben. ;)
#NoDAPL
  woensdag 23 januari 2013 @ 23:47:00 #254
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121967345
Gwn ff rekening mee houden, meer niet

Toch jammer dat et weer bijna gaat dooien
pi_121967543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gwn ff rekening mee houden, meer niet
Zelfs de persoon die de laatste jaren het vaakst de F1 heeft gewonnen is machteloos wanneer de bandjes gaan glijden. Het is dan volstrekt onbelangrijk wat voor kunstjes je kan, je zal doorglijden totdat je bent afgeremd (lange remweg), ergens tegen botst of totdat er weer meer wrijving ontstaat tussen de banden en de ondergrond. Winterbanden gebruiken dus!
#NoDAPL
  woensdag 23 januari 2013 @ 23:54:16 #256
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121967736
Ja dus rijstijl aanpassen.
Meer afstand, en weten wat je moet doen als hij gaat glijden, niet remmen dus bv
pi_121971350
Ik wens je veel succes om je rijstijl dusdanig aan te passen dat je op eender welke weg onder eender welke omstandigheden gegarandeerd niet botst als je geen aangepaste banden gebruikt. Dat heb je simpelweg niet in de hand, hoe goed je ook denkt te kunnen rijden. Je rijdt niet alleen op een weg, je hebt simpelweg lang niet altijd de ruimte om uit te wijken als het misgaat. Genoeg wegen waar er geen ruimte (breedte) is voor een tweede auto en waar je ook niet naar een stuk gras kan uitwijken. Wat doe jij dan als jij plots moet stoppen omdat jouw voorligger stopt en er een tegenligger komt op de strook links naast jou? Succes als die persoon voor jou wel winterbanden heeft en jij glijdt.
#NoDAPL
pi_121971356
Nogmaals, indien je enkel met jezelf een risico zou nemen dan zou het mij niets interesseren. Je neemt echter ook een risico met anderen. Zelfs al blijft het beperkt tot materiële schade dan nog is het strontvervelend voor het slachtoffer.
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 03:03:21 #259
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121971371
trolltopic.. toch? ;(
pi_121972302
In Eindhoven is gewoon gestrooid, bij jullie niet of zo?
pi_121974343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:35 schreef scooby69 het volgende:
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door?
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:51:56 #262
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121974388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:50 schreef scooby69 het volgende:

[..]

Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.
Als je banden op zijn moet je nieuwe hebben, waarom is dit überhaupt een vraag?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121974473
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven.
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:07:42 #264
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121974862
En terecht, altijd beter als zomerbanden
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:13:11 #265
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121975040
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
En terecht, altijd beter als zomerbanden
Behalve in de zomer.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:14:14 #266
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121975068
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:54 schreef scooby69 het volgende:
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven.
Naar mate ze slijten worden ze iets minder goed ja, ik snap het niet, is toch gewoon logisch dit allemaal of ben ik nou gek?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121975241
Dan is grip en veiligheid dus inderdaad minder belangrijk dan kunnen zeggen dat je ook op winterbanden aan het rondrijden bent. Ik ben niet tegen winterbanden, integendeel. Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken.
pi_121975407
Consumentenbond:
Winterbanden kunnen niet worden opgereden tot de wettelijk toegestane minimale profieldiepte van 1,6 mm. Al bij 4 mm is de grip op besneeuwde weg sterk teruggelopen. Ze 'oprijden' in de zomer is ook geen optie. Met de afnemende profieldiepte nemen de eigenschappen op de natte weg af, daarnaast is de remweg op droge weg altijd langer dan die van een zomerband. Overigens vinden wij 1,6 mm minimale profieldiepte ook voor zomerbanden aan de krappe kant. Wij adviseren 2 mm aan te houden.
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:31:17 #269
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121975586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:13 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Behalve in de zomer.
:Z Joh echt 8)7
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:32:44 #270
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121975646
Je moet gewoon anticiperen.. simpel..

90% vd ongelukken voorkom je daarmee.

Ik blijf lekker op zomerbanden rijden en dat gaat perfect
pi_121977294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je moet gewoon anticiperen.. simpel..

90% vd ongelukken voorkom je daarmee.

Helemaal mee eens.
pi_121977591
Ik heb ze nog nooit gehad. Afstand bewaren, vooral niet mee willen racen met leasebakrijders die ze wel hebben en zich veilig wanen op de onbestrooide linkerbaan etc help t al heel wat.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_121978834
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:

Minimaal profiel winterbanden

Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden

Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
pi_121981657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:

Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden

Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
Dat lijkt me aan jezelf om te checken. Ik heb ze bij de dealer opgeslagen dus daar checken ze altijd alles.
pi_121982372
Dat is zeker aan jezelf. Ik denk alleen dat veel mensen niet weten dat er in duitsland een minimum van 4mm is.
pi_122012019
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:

Dat is gemakkelijk te vinden met Google.

Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:30:40 #277
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012089
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmen :') retards.

Geboorte selectie :Y
pi_122012142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef scooby69 het volgende:
Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken.
1. Dat zegt weinig over jouw rijvaardigheid, het kan ook aan geluk en goed anticiperen van andere verkeersdeelnemers te wijten zijn.
2. Anticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.
#NoDAPL
pi_122012184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmen :') retards.

Geboorte selectie :Y
Dat is inderdaad het laatste wat je moet doen. Idem voor slippen. Het is echter wel een natuurlijke reflex, net als bijv. het vallen met gestrekte armen. Dit bevestigt dat mensen hun vermogen om te anticiperen niet juist inschatten. ;)
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:38:09 #280
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012494
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.

Laat hun lekker de trein nemen dan
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:40:48 #281
3185 Adelante
To let it go now
pi_122012610
Ik moet ze nog omwisselen, maar de winter is bijna over...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:41:38 #282
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012657
Check hahaha.

Dus tot zondag de trein nemen :Y
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:42:32 #283
3185 Adelante
To let it go now
pi_122012702
Trein :')
Fyra zeker :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:30:18 #284
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122016614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml

;)

[..]

Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.
Ik heb wel eens in automaat gereden, passat 2.0
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:31:52 #285
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122016638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
nticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.

Het is geen schaken man. anticiperen is gewoon door hebben dat die tokkies in die cheape auto's wel gewoon de bak ervoor gooien en dat als er sneeuw ligt je dus van te voren al gas moet terug nemen zodat je niet hoeft te remmen omdat die aso z'n auto er voor gooit.

Dat kan iedereen.. het is niet dat je moet berekenen wat er op elk mogelijk moment kan gebeuren :')
pi_122016896
Ik rij al 3 jaar op winter banden, nu nog 6 mm dus voldoende profiel. Oké ze zeggen dat het meer brandstof verbruikt en sneller slijt maar de grip die ik heb verkies ik daarboven
pi_122016902
@BB

Het punt is juist dat van alles niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.

Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vraag. ;)
#NoDAPL
pi_122016946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:47:59 #289
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122016963
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.

Feit.

Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:54:35 #290
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122017067
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.

Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vra
retorisch*

omdat leasemaatschappijen geld pakken op het plaatsen van winterbanden en dit doorberekenen aan de klant. Business noemen ze dat, heel logisch. Winterbanden bieden iets meer grip maar het is echt minimaal en is soms zelfs gevaarlijk voor de domme Nederlander die denkt 'ik heb toch winterbanden nu heb ik grip op deze besneeuwde weg'.

Daarbij komt dat je met de Nederlandse kwakkelwinters weinig hebt aan winterbanden en dan deze boven de 7 graden al een langere remweg krijgen dan zomerbanden.

Maar Brammie, jij zal het wel beter weten met je bigshot beta opleiding
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:55:59 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122017088
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
Ja joh? Een parkeerplaats? Waar mensen ongeveer 5km/u rijden? :')
Alle hoofdwegen zijn gestrooid en iedereen begrijpt dat je stapvoets moet rijden als je een besneeuwde woonwijk in rijdt. Je probeert wel heel erg jouw punt door te dringen met doemscenario's die zich nooit voor zullen doen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 02:11:12 #292
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122017314
Een bijna lege besneeuwde parkeerplaats is gemaakt om een beetj te spelen!!

:P
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2013 @ 11:57:56 #293
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_122024405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is gemakkelijk te vinden met Google.

Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
:') !
Tevens -purist.
pi_122024877
Ik heb zomerbanden omdat ik te weinig rij voor winterbanden. Ik had een paar dagen niet gereden toen het zo ging sneeuwen, dus toen ik m'n auto even nodig had moest ik hem eerst ontdoen van zo'n 15cm sneeuw. Daarna heb ik er nog 10 minuten over gedaan om van mijn fucking parkeerplek weg te komen omdat mijn voorwielaangedreven zomerbandjes weggkleden.

Heb hem er toen maar gewoon uitgeduwd. :7
pi_122025478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:

[..]

Adriana Lima, Megan Fox, Yurizan Beltran
pi_122025512
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.

Feit.

Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
De leasemaatschappij verhaalt de schade echter wel op het bedrijf dat de auto in de lease had, dus of de leaserijder een standje krijgt voor slecht gedrag is vaak werkgever afhankelijk.
I'll sing you a lullaby.
pi_122026000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof winterbanden helpen bij ijzel ^O^
Sneeuw werkt het prima op, maar een bevroren ondergrond is alleen nog leuk met rupsbanden.
pi_122026367
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idioten :') In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.

Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.

De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.

Daarnaast is een goede vriend van mij ambulancechauffeur. Uiteraard rijden die ook op winterbanden. En dat zijn de mensen die bij uitstek weten hoe ze moeten en kunnen rijden. Hij ergert zich kapot aan mensen die 40/50km/h rijden op de snelweg, omdat hij dan ook een veel lagere snelheid aan moet houden dan in de praktijk mogelijk zou zijn.

Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.

[ Bericht 5% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 25-01-2013 13:03:28 ]
pi_122026565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idioten :') In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.

Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.

De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.

Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
pi_122026655
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
Waar heb ik het woord ijs gebruikt? Ik ben het 100% met je eens dat er idioten rijden bij gevaarlijke omstandigheden (ijzel en kans op ijzel), maar sneeuw is geen gevaarlijke omstandigheid. Sneeuw zie je en is niet glad in de zin dat je op ieder moment de controle over je auto kunt verliezen.
pi_122026866
Knappe gast als je onder de sneeuw kan kijken hoe de toestand van de weg is. De nacht ervoor kan het wel enorm zijn gaan opvriezen. Sneeuw erover, : jammer met welke banden dan ook.

Dat zeg ik dus, valse veiligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')