quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederlandquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:
[..]
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland
Hebben vrienden van jou dit serieus beweert? Of waren het fokkers?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:21 schreef HiddenResponse het volgende:
Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.
Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.quote:
Precies dat. Mensen met winterbanden denken dat ze onsterfelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurderquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.
[..]
[..]
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder
Die hebben niet zulke slippartijen gemaakt als jij vanochtend.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Niet het probleem bij anderen neerleggen. Je kan er sowieso vanuit gaan dat andere mensen gekke dingen doen op de weg als het sneeuwt, hou daar dan ook rekening mee tijdens het rijden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Nee hoor, er is niet perse sneeuw nodig voor winterbandenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
Daar adviseren ze winterbanden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Top voor TS: Neem een rijvaardigheidstraining
Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardigWel 2 gezien. Eentje met een bus tegen een auto en een auto tegen een geparkeerde auto.
Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij.quote:[..]
Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.
Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.
Zeker omdat we nu tot nu toe een zachte tijd hebben gehad slijten die winterbanden harder dan normaal en zijn zomerbanden weer veiliger dan die winterbanden.
Ik rij al weer een jaartje of 25, en verschillende jaren 50k+ km mogen doen, maar zeker tegenwoordig zijn bredere banden meer en meer gebruikelijk. Ik heb het genoegen mogen smaken om in sneeuw te rijden met 225 mm sloffen, en dan is slalommen op een vlakke rechte weg gewoonweg onvermijdelijk. Met 195 mm specifieke winterbandjes, en rechtuit rijden wordt weer de norm.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
Winterbanden slijten toch pas echt als het asfalt boven de 7 graden is?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen.
Maar ja, als stelregel van mijzelf, als je het kan en wil missen ieder jaar is het wel wat.
Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik rij al weer een jaartje of 25, en verschillende jaren 50k+ km mogen doen, maar zeker tegenwoordig zijn bredere banden meer en meer gebruikelijk. Ik heb het genoegen mogen smaken om in sneeuw te rijden met 225 mm sloffen, en dan is slalommen op een vlakke rechte weg gewoonweg onvermijdelijk. Met 195 mm specifieke winterbandjes, en rechtuit rijden wordt weer de norm.
Winterbanden zijn niet alleen bij sneeuw en ijzel zinnig, maar ook bij veel water op de weg zorgen het profiel, en de zachtere samenstelling van de band, voor meer grip.
Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef VMSDKR het volgende:
Winterbanden maken wel degelijk verschil denk ik. Ik heb ze zelf alleen niet omdat ik er gewoon te weinig voor rij, en al helemaal in de winter.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor, er is niet perse sneeuw nodig voor winterbanden
In winterse omstandigheden maken ze inderdaad verschil. Alleen monteer je die banden over het algemeen al ver voordat die omstandigheden zich aandoen (zeker leaserijders) en tot die tijd rij je minder veilig dan mensen op zomerbanden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef VMSDKR het volgende:
Winterbanden maken wel degelijk verschil denk ik. Ik heb ze zelf alleen niet omdat ik er gewoon te weinig voor rij, en al helemaal in de winter.
Dit. slotjequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef lipjes het volgende:
Of gewoon leren rijden.
Rijd ook ngo steeds op zomerbanden, vandaag geen enkele keer weggeslipt.
Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" hequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef lipjes het volgende:
Of gewoon leren rijden.
Rijd ook ngo steeds op zomerbanden, vandaag geen enkele keer weggeslipt.
Ja, dat dacht ik wel ja. Maar ja, als je naar de temperaturen hebt gekeken deze winter...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Winterbanden slijten toch pas echt als het asfalt boven de 7 graden is?
Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjesquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.
Gewoon in z'n tweequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes
Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen.
Maar ja, als stelregel van mijzelf, als je het kan en wil missen ieder jaar is het wel wat.
Winterbanden slijten hard bij warm weer, maar in de wintermaanden komt de buitentemperatuur meestal niet boven de 10 graden uit. Geen probleem dus. Je moet ze gewoon op tijd wisselen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk?
Dit inderdaad, met mijn 17inch 225 kon ik ook 120 rijden op een besneeuwde linkerbaan:9quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.
Zoals ik al een beetje aangaf, het hangt ook van je zomerbanden af. Als je zoals ik op van die hele brede sloffen door het leven gaat (wat 's zomer wel lekker is), dan heb je gewoon situaties waarin rijvaardigheid niet meer voldoende is om je auto onder controle te houden. Zelfs op loopsnelheid is een haakse bocht op vastgereden sneeuw dan niet meer met zekerheid te halen, ik ben een paar keer op de verkeerde weghelft beland.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.
Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef tralalala het volgende:
[..]
Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen.
Kloptquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?
Als je een beetje kan rijden, dan slip je niet zo makkelijk weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" he
Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.quote:
Winterbanden en zomerbanden slijten altijd, beiden slijten harder bij hogere temperaturen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Winterbanden slijten toch pas echt als het asfalt boven de 7 graden is?
Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef lipjes het volgende:
Of gewoon leren rijden.
Rijd ook ngo steeds op zomerbanden, vandaag geen enkele keer weggeslipt.
Winterbanden moet je ook zo smal mogelijk nemen, hogere oppervlakte druk verhoogt de grip.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:
Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.
Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef Dennis101 het volgende:
Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt.
Reed net even van kantoor weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.
Nee hoor. Maak genoeg kilometers. Ben ook op een groot leeg stuk wezen slippen vorig jaar met die sneeuw om te kijken wat de auto doet. Best coolquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg.
[..]
Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij.
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:
[..]
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.
Nee, jij snapt het welquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:
[..]
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.
Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruiktquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.
Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
Af en toe moet je wel eens remmen hè.... vooral als er iets gebeurt waar je niet op gerekend hadquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruikt
En onzinnig? Het kan zelfs op lange termijn goedkoper zijn.
Hmm heb er een setje all seasons onder zitten van ¤50, redelijk goedkoop dunkt mequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruikt
En onzinnig? Het kan zelfs op lange termijn goedkoper zijn.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
TS: optrekken in de 2, als je dan nog slipt kan je echt niet rijden..
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..quote:
Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
Precies, voor mij is het onzin, ik rijdt niet in de spits en mijdt de auto als de omstandigheden te slecht worden om te rijden. Ik ga dus geen grof geld aan die banden uitgeven, voor mensen die veel op de weg zitten snap ik dat er winterbanden onder gaan. Wat ik dan alleen weer niet snap is dat die banden er elk jaar weer eerder onder gaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.
Maar er zijn ook genoeg argumenten tegen winterbanden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
Laat hem maar, hij denkt dat hij het wiel heeft uitgevondenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.
je rijd een Ferrari van <800 kilo ofzo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef rival het volgende:
[..]
nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.
Ben er iedere keer weer heel blij mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.
Ik merk tijdens de koude winterdagen als het wegdek droog of nat is geen verschil met de remweg en grip t.o.v. de zomerbanden. Zodra het echter gaan sneeuwen is het verschil wel goed waarneembaar, waar je met zomerbanden gewoon blijft glijden merk je met winterbanden dat ze 'wringen' en veel eerder weer grip oppakken. Je kan heel gecontroleerd door de bochten ' driften'.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.
Hoe vaak het je een autogordel, ABS of je airbags nodigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.
Heb een automaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
TS: optrekken in de 2, als je dan nog slipt kan je echt niet rijden..
Ik ookquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben er iedere keer weer heel blij mee.
ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km filequote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km file
Alles kan maar of het slim is is de vraag.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden
Het probleem zit hem ook niet in de rechte stukken, het probleem zit hem in de bochten en het remmen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden
blijkbaar als ik die mongolen zie de hele dagquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden
Natuurlijk wel, allleen sturen en remmen gaat wat slechter.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden
Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Reed net even van kantoor weg.
Volledige ijsbaan op het terrein en op de straat waar ik doorheen moet.
Geen enkele moeite.
Zelfs niet op de terugweg toen ik nog een heuvel opmoest wat nu ook allemaal platgereden sneeuw is
Dat dus, Stelletje pussies hierquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Equites het volgende:
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks.
Met winterbanden gaat het beterquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig.
Waar ik vorig jaar met winterbanden normale bochten kon maken met sneeuw - moet ik nu kruipend de bocht om anders slip ik weg. Of gewoon normaal wegrijden etc.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig.
Heb nog geen verschil gemerktquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met winterbanden gaat het beter
Nee, kunnen rijden.quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Equites het volgende:
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
Jij doet betweterig. Dat zijn de gevaarlijkste chauffeurs, wist je dat? Beetje hypocriet dit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, kunnen rijden.
Snelheid aanpassen en vooruit kijken.
Volg eens een rijcursus, helpt een hoop.
Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt.
Kunnen rijden en rijgedrag doet niets af aan het feit dat goede winterbanden meer grip hebben. Dat jij dat niet inziet zegt al genoeg over jouquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, kunnen rijden.
Snelheid aanpassen en vooruit kijken.
Volg eens een rijcursus, helpt een hoop.
Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt.
Mwa, ik heb tot op heden met Winterbanden en All-Weather banden slechtere ervaringen in de sneeuw dan zomerbanden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:30 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Jij doet betweterig. Dat zijn de gevaarlijkste chauffeurs, wist je dat? Beetje hypocriet dit.
Zoals hierboven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kunnen rijden en rijgedrag doet niets af aan het feit dat goede winterbanden meer grip hebben. Dat jij dat niet inziet zegt al genoeg over jou
kloptquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturen
Zoals ik zei, jij bent het probleem, niet winterbanden. Je vergelijkt appels en peren en je kan niet verder denken dan de rand van je bord.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:38 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, ik heb tot op heden met Winterbanden en All-Weather banden slechtere ervaringen in de sneeuw dan zomerbanden.
Komt misschien ook omdat je op zomerbanden weet dat je beter moet oppassen en anticiperen en dus daarom sowieso al rustiger rijd.
[..]
Zoals hierboven.
Ze kunnen best beter grip hebben, maar ik heb er slechtere ervaringen mee.
Je hebt meer aan slechtere banden en beter anticiperen dan aan betere banden en systemen en zo denken: mijn auto die fixt toch al mijn fouten.
Zie ook de nieuwe uitvinding, de dode-hoek verklikker.
Ja die heeft nut, maar alleen omdat mensen te lui zijn om zelf eens wat te doen.
Kortere remweg, prima, maar wat dacht je van gewoonweg meer afstand houden?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, jij bent het probleem, niet winterbanden. Je vergelijkt appels en peren en je kan niet verder denken dan de rand van je bord.
Feit is en blijft, je heb meer grip en een duidelijk kortere remweg.
volg een rijcursusquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, kunnen rijden.
Snelheid aanpassen en vooruit kijken.
Volg eens een rijcursus, helpt een hoop.
Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt.
Je hebt nog steeds niet door dat je dat met winterbanden ook kan doen, en dan dubbel zo veilig zit?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:45 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kortere remweg, prima, maar wat dacht je van gewoonweg meer afstand houden?
Dat scheelt al een hele hoop hoor.
Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik mijn rijgedrag aanpas.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef rival het volgende:
[..]
volg een rijcursus![]()
als je geen verschil merkt ben je gewoon een mongool.
Het moet een vrouw zijn met deze logicaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef rival het volgende:
[..]
volg een rijcursus![]()
als je geen verschil merkt ben je gewoon een mongool.
Klopt, en daar zeg ik verder ook niks over.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet door dat je dat met winterbanden ook kan doen, en dan dubbel zo veilig zit?
Verbeterdquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik een plaat voor mijn kop heb.
er bestaan wel winterbanden voor motoren...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:45 schreef lipjes het volgende:
Oh en sterker nog, volgend jaar ga ik gewoon op de motor de winter doorrijden, ook sneeuw.
daar zijn geen eens winterbanden voor.
ook met een aangepaste rijstijl zou iemand die geen mongool is verschil merkenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik mijn rijgedrag aanpas.
En niet "omdat ik winterbanden heb" die bocht die besneeuwd is met adviessnelheid 90 maar met 120 neem "Want ik heb evenveel grip als in de zomer".
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:48 schreef rival het volgende:
[..]
er bestaan wel winterbanden voor motoren...
jullie liegen en zetten het neer als waarheid.. omdat jullie zelf niet beter weten.. hou dan aub gewoon je domme mond.
Als ik met aangepast rijden met zomerbanden al niet wegslip, dan gebeurd dat dus met winterbanden zeker niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:49 schreef rival het volgende:
[..]
ook met een aangepaste rijstijl zou iemand die geen mongool is verschil merken
Als je de weg niet opgaat ook niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:48 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, en daar zeg ik verder ook niks over.
Maar als je al meer afstand houd en anticipeert, heb je winterbanden al voor een groot deel niet nodig.
True, maar dat is ook weer een puntje vooruit kijken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de weg niet opgaat ook niet.
Maar je bent niet alleen op de weg. In November zat ik middenin een kettingbotsing op de A1. Voor, naast en achter mij autos in de prak, maar omdat ik winterbanden heb en een goed reactievermogen kon ik remmen en sturen, de middenberm inrijden en reed mijn achterligger mijn voorganger in.
een mongool niet nee....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als ik met aangepast rijden met zomerbanden al niet wegslip, dan gebeurd dat dus met winterbanden zeker niet.
Dan merk je toch geen verschil of wel dan?
Wat is je probleem met winterbanden? Koop je liever een paar nieuwe schoenenen ben je te goedkoop om een set winterbanden te kopen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor.
Universele set dan wel he, dus geen set voor 1 specifieke motor.
En ik heb nergens gelogen.
True, winterbanden verkoren inderdaad je remweg en zullen vast betere grip hebben in bochten.
Maar daarnaast geven ze een gevoel van valse veiligheid waardoor je hoger en sneller zal gaan rijden dan deze banden aankunnen.
Dat is het grootste probleem "Ik heb winterbanden en kan dus net zo rijden als altijd".
Voor de zoveelste keer, ik heb er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is je probleem met winterbanden? Koop je liever een paar nieuwe schoenenen ben je te goedkoop om een set winterbanden te kopen?
Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met winterbanden gaat het beter
Hoe stuur je daarmee, waar zit het roer!?..quote:
Ik doe dat niet verstandelijk bewust, maar intuitief, op een lager niveau, met mijn hersenstam, daarom kan ik reageren voordat ik me bewust ben dat ik moet reageren en ben slechts toeschouwer van het ongeluk wat om mij heen gebeurd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:52 schreef lipjes het volgende:
[..]
True, maar dat is ook weer een puntje vooruit kijken.
Voordat ik verder reageer, hoeveel auto's kijk jij vooruit en waar let je nog meer op?
wat dacht je vanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor.
Universele set dan wel he, dus geen set voor 1 specifieke motor.
En ik heb nergens gelogen.
True, winterbanden verkoren inderdaad je remweg en zullen vast betere grip hebben in bochten.
Maar daarnaast geven ze een gevoel van valse veiligheid waardoor je hoger en sneller zal gaan rijden dan deze banden aankunnen.
Dat is het grootste probleem "Ik heb winterbanden en kan dus net zo rijden als altijd".
Dat maak jij jezelf wijs.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, ik heb er geen problemen mee.
Ik vind ze bij mij alleen niet nuttig omdat ik de problemen die winterbanden afvangen, al bij mezelf afvagn.
Bij mijn moeder, daar zijn ze inderdaad nuttig.
Die rijd heel anders dan mij en heeft ook wat meer moeite met alles in de gaten houden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:56 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoe stuur je daarmee, waar zit het roer!?..![]()
Leuk als je alleen maar rechtdoor wilt..
Ik ben het met je eens dat veel vrouwen niet kunnen rijden - overigens net zoals mannen, maar er zijn nog genoeg vrouwen die dat wel kunnenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:53 schreef Ferdii het volgende:
winterbanden compenseren niet het feit dat je vrouw bent en niet kan rijden
hoe breder hoe minder goed... prutserquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..
Kijk, nog iemand die een grotere bek heeft dan verstand.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..
Ik sta zonder ABS sneller stil dan met ABS, dus ja, af en toe vind ik ABS onzin.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik doe dat niet verstandelijk bewust, maar intuitief, op een lager niveau, met mijn hersenstam, daarom kan ik reageren voordat ik me bewust ben dat ik moet reageren en ben slechts toeschouwer van het ongeluk wat om mij heen gebeurd.
Vind jij zaken als esp en abs, schijremmen etc ook onzin?
Ik zie daar geen banden merk, type en maten bijstaan hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:58 schreef rival het volgende:
[..]
wat dacht je van
http://www.motorwinterbanden.nl/
en dat bepaalde mensen een probleem in hun hoofd hebben kan je niet het probleem van winterbanden maken
Na ervaring met alle type banden en verschillende types auto's wel ja.quote:
Mwha..oké!..quote:
Lijkt me ook, al geeft TS aan dat ze een automaat rijdt. Ik kan me voorstellen dat een automaat anders rijdt. En dat je dan eerder aan winterbanden moet denken dan bij een handgeschakelde auto?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
als je net zo goed kan internetten als autorijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:01 schreef lipjes het volgende:
Ik zie daar geen banden merk, type en maten bijstaan hoor
Alleen een vrouw kan zo elke realiteit ontkennenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik sta zonder ABS sneller stil dan met ABS, dus ja, af en toe vind ik ABS onzin.
Reden ook dat dat nooit op mijn motor zal komen, auto is een ander verhaal.
Schijfremmen is prima.
ESP en al die shit houd ik me niet eens mee bezig.
Na ervaring met alle type banden en verschillende types auto's wel ja.
Ben ik eruit gekomen dat ik met zomerbanden in de winter beter rijd dan met winterbanden in de winter.
Aangezien de site zegt 48 items en op pagina 2 al niks laat zien:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:04 schreef rival het volgende:
[..]
als je net zo goed kan internetten als autorijden
Oh nee hoor, ben alleen zwanger van een olifant, slurfje hangt er al jaren uit!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen een vrouw kan zo elke realiteit ontkennen
Als ik mijn boekhouder mag geloven dan waren alle auto's automaat en is handgeschakeld pas gekomen toen de auto's goedkoper moesten worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:07 schreef delano.888 het volgende:
Automaat rijden telt niet als autorijden, veel te makkelijk, vandaar dat al die dikke amerikanen het ook hebben, die zijn lui.
Jij hebt ook geen startmotor maar een zwengel?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:07 schreef delano.888 het volgende:
Automaat rijden telt niet als autorijden, veel te makkelijk, vandaar dat al die dikke amerikanen het ook hebben, die zijn lui.
Tot op zekere hoogte natuurlijk. Een eend kan niet harder door de bocht dan een porsche, prutser.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:59 schreef rival het volgende:
[..]
hoe breder hoe minder goed... prutser
dat is mogelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:28 schreef Killaht het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte natuurlijk. Een eend kan niet harder door de bocht dan een porsche, prutser.
Kansloos ditquote:
Schakelen in een 4 cilinder met minder dan 200pk is nutteloos en pure armoede.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:07 schreef delano.888 het volgende:
Automaat rijden telt niet als autorijden, veel te makkelijk, vandaar dat al die dikke amerikanen het ook hebben, die zijn lui.
Ook daarboven is het uitermate relaxedquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Schakelen in een 4 cilinder met minder dan 200pk is nutteloos en pure armoede.
Gewoon lekker cruisen met automaat
Gelukkig niet zo kansloos dat ik een plaatje heb van een vercrackte tokkie/turken BMW.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:47 schreef rival het volgende:
[..]
dat ben je zeker. zo erg zelfs dat ik het niet eens ga uitleggen voor je.
Ben je nu nog steeds bezig?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:47 schreef rival het volgende:
[..]
dat ben je zeker. zo erg zelfs dat ik het niet eens ga uitleggen voor je.
Leg uitquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:44 schreef BabeWatcher het volgende:
weer die stomme discussie over winterbanden. Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Als je vanochtend voor de spits op winterbanden had gereden had je er wellicht een beetje profijt van, maar zodra de sneeuw is ingereden, of verwijderd met pekel zijn winterbanden alleen maar gevaarlijker.
Bekijk het verschil maar tussen de profielen van zomerbanden en winterbanden. Winterbanden hebben een profiel dat haaks op het loopvlak staat, dus beter geschikt is voor een losse ondergrond. Zomerbanden zijn ontworpen om zuinig te rijden en water af te voeren. Bij gladde wegen kan je beter helemaal niet rijden, op een natte weg, ongeacht de temperatuur is de zomerband vele male veiliger. Dit is ook al vele malen in tests naar boven gekomen.quote:
Ik ook, en ESP, ik kan bij keihard remmen nog steeds perfect sturenquote:
Totaal versleten tjing tjong banden uit Noord Korea?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:03 schreef NoBody122 het volgende:
Nou, TS, reagerende op de OP: Als je overal ongelofelijk veel moeite moet doen om ook maar enigszins wat grip te krijgen, dan ligt dat écht niet (alleen) aan het ontbreken van winterbanden.. Dan is er meer aan de hand...
Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Totaal versleten tjing tjong banden uit Noord Korea?
Autos worden nooit veiliger, alleen sneller.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
De grap is dat het qua veiligheid helemaal niets uitmaakt of je winterbanden of gewone banden hebt. Het blijkt dat mensen met winterbanden die extra grip precies compenseren met gevaarlijker rijgedrag. Netto blijft het dus gelijk
Voor de bestuurder wel ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Autos worden nooit veiliger, alleen sneller.
Geeft u maarquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:57 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Bekijk het verschil maar tussen de profielen van zomerbanden en winterbanden. Winterbanden hebben een profiel dat haaks op het loopvlak staat, dus beter geschikt is voor een losse ondergrond. Zomerbanden zijn ontworpen om zuinig te rijden en water af te voeren. Bij gladde wegen kan je beter helemaal niet rijden, op een natte weg, ongeacht de temperatuur is de zomerband vele male veiliger. Dit is ook al vele malen in tests naar boven gekomen.
Vierwielaandrijving (optioneel, hoge en lage gearing) en sperdifferentieel en ik ploeg overal door.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:15 schreef TC_Artemis het volgende:
M+s, permanente vierwielaandrijving en sneeuwstand en ik ploeg overal door. Het gevaarlijke aan sneeuw is iedereen die er niet mee om kan gaan of zich laat opfokken, niet zozeer de sneeuw zelf.
Ja zelfs de oprit bij mijn moeder stond vastquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Winterbanden in NederlandDe dagen dat je ze nodig hebt staat er een miljoenmiljard kilometer file en wil je de weg sowieso al niet op.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Gewoon Winterbanden eronder gooien ja!
grgr, de Winterbandenmafia
Ditquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Kola het volgende:
Gevaar op de weg jij, verbrand a.u.b. je rijbewijs om doden te voorkomen.
Heerlijk de uitvluchten die mensen verzinnen die te gierig zijn voor een set winterbanden en hun boombox belangrijker vinden dan grip.quote:
waardoor ik achter een rijtje auto's zat die maar 25 redenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk de uitvluchten die mensen verzinnen die te gierig zijn voor een set winterbanden en hun boombox belangrijker vinden dan grip.
Mwa, voor die 3 dagen in het jaar dat het sneeuwt 400 euro uitgeven voor een set winterbanden.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk de uitvluchten die mensen verzinnen die te gierig zijn voor een set winterbanden en hun boombox belangrijker vinden dan grip.
als je op winters rijdt slijten je zomers niet en andersom. je hebt dus eenmalig een uitgave verder geen hogere kosten oid..quote:Op maandag 21 januari 2013 10:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, voor die 3 dagen in het jaar dat het sneeuwt 400 euro uitgeven voor een set winterbanden.
Koop ik liever een set nieuwe banden voor m'n motor waar ik meer km's op maak.
Ach, wees blij.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:09 schreef rival het volgende:
[..]
als je op winters rijdt slijten je zomers niet en andersom. je hebt dus eenmalig een uitgave verder geen hogere kosten oid..
gier
Ah, dus je geeft het nu gewoon toe dat het je puur om de aanschaf gaat en wat je tot nu toe poste gewoon uitvluchten waren,quote:Op maandag 21 januari 2013 10:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, voor die 3 dagen in het jaar dat het sneeuwt 400 euro uitgeven voor een set winterbanden.
Koop ik liever een set nieuwe banden voor m'n motor waar ik meer km's op maak.
Met de auto maak ik misschien net 2000km per jaar, met de motor tussen de 20.0000 en 30.0000
Die gaan meer dan 5 jaar mee, dus 400/5= 80 euro per jaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:08 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, voor die 3 dagen in het jaar dat het sneeuwt 400 euro uitgeven voor een set winterbanden.
Koop ik liever een set nieuwe banden voor m'n motor waar ik meer km's op maak.
Met de auto maak ik misschien net 2000km per jaar, met de motor tussen de 20.0000 en 30.0000
Slaap lekkerquote:Op maandag 21 januari 2013 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus je geeft het nu gewoon toe dat het je puur om de aanschaf gaat en wat je tot nu toe poste gewoon uitvluchten waren,
Welterusten Lipjes
En dan nog de opslag, daarnaast is 5 jaar als je ze goed bewaard.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:13 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Die gaan meer dan 5 jaar mee, dus 400/5= 80 euro per jaar.
Gisteren in Amsterdam echt blij dat ik winterbanden had om terug naar huis te rijden. Zelfs met winterbanden gleed ik nog weg op sommige stukken.
Bla bla blaquote:Op maandag 21 januari 2013 10:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Slaap lekker
Zal ik je dan maar vertellen dat ik vandaag met mijn zomerbandjes weer geen enkele keer heb geslipt.
En dat zelfs ondanks dat het ijzelde.
Zelfs die 4cm sneeuw die voor mijn auto lag toen ik mijn parkeervak uitreed was geen enkel probleem.
Nee winterbanden zijn aan mij niet besteed.
Oh wacht, dit geloof je natuurlijk niet
[..]
En dan nog de opslag, daarnaast is 5 jaar als je ze goed bewaard.
Rubber kan ook uitdrogen en barsten, en dan kan je de banden al niet meer gebruiken bijvoorbeeld.
nuff said.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bla bla bla
Je bent gewoon gert goedkoop
Je moet voorzichtig rijden- ook met winterbanden. Sommige situaties zijn echter niet te voorzien.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:11 schreef Boterbartje het volgende:
Winterbanden verhogen je grip echt niet magisch ofzo hoor
Het wil eventueel iets beter rijden in de sneeuw maar het is BS dat je dan ineens hartstikke veel grip hebt
Gewoon niet achterlijk met gas strooien, in z'n 2 optrekken en beetje anticiperen (Dus niet elke keer vol op de rem). Maar ga verdomme wel gewoon 140 rijden op de snelweg en 50 beb.kom en 80-100-120 buiten. Sneeuw betekent niet dat je ineens niet meer kan gassen
Gewoon incapabele mensen op de weg is de klacht
Prima, maar lul dan niet uit je nek en zeg gewoon dat de reden is dat jij geen geld hebt voor winterbanden en dat risico neemt, en loop niet te zeiken over verstandiger mensen die gewoon wel winterbanden nemen.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
nuff said.
Maar zoals ik al zei, volgend jaar heb je geen last meer van me want dan ga ik gewoon op de motor
Ik loop hier nergens te zeiken dat mensen winterbanden nemen.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prima, maar lul dan niet uit je nek en zeg gewoon dat de reden is dat jij geen geld hebt voor winterbanden en dat risico neemt, en loop niet te zeiken over verstandiger mensen die gewoon wel winterbanden nemen.
Dat zeg ik; daarom zijn winterbanden gevaarlijk.. mensen vertrouwen erop dat ze ineens super veel grip hebben en niet kunnen slippen.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:19 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Je moet voorzichtig rijden- ook met winterbanden. Sommige situaties zijn echter niet te voorzien.
Ik heb geen handrem maar het stuur omgooien werkt ook wel- en nog steeds met winterbandenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat zeg ik; daarom zijn winterbanden gevaarlijk.. mensen vertrouwen erop dat ze ineens super veel grip hebben en niet kunnen slippen.
Ik heb snowtracs eronder liggen van vredestein, prima bandjes dat.. maar ik kon net wel zijwaarts door de bocht met 20km door m'n handrem aan te trekken.. die winterbandjes glijden als een zeepje in de gevangenisdouche over de sneeuw hoorProbeer met 20km maar eens een handrembochtje te maken zonder sneeuw, je staat gewoon dom stil als je je handrem aantrekt
Ja precies, kan ook met je gewone rem wel alleen begint die dan te schokken omdat de ABS wil ingrijpen want die denkt dat je remmen blokkeren terwijl je eigenlijk aan het glijden bent. Wat resulteert in discoverlichting op m'n dashboardquote:Op maandag 21 januari 2013 10:26 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik heb geen handrem maar het stuur omgooien werkt ook wel- en nog steeds met winterbanden
Maar ik ben een man en kan juist heel goed kokenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Anti-feminist het volgende:
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer.
Niet alleen vrouwen hoor. Ook veel mannen kunnen niet rijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Anti-feminist het volgende:
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer.
Op een verlaten stuk vind ik het wel leuk, maar in de stad onverwachts glijden met tegenliggers of richting een lantaarnpaal is toch wat stressvollerquote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja precies, kan ook met je gewone rem wel alleen begint die dan te schokken omdat de ABS wil ingrijpen want die denkt dat je remmen blokkeren terwijl je eigenlijk aan het glijden bent. Wat resulteert in discoverlichting op m'n dashboard
Handremmetje is dan wel fijner, glijden en dan stuur om gooien, dan vliegt je kont er zo lekker uit (en stationcar, dus dan wil wel)
Jaa maar dat gebeurt niet als je je auto goed controleert. En als je goed kan controleren, kun je ook gecontroleerd glijden. Zo kan je met dit weer op een besneeuwde parkeerplaats heerlijk je auto met de handrem de vakken in glijdenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:36 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Niet alleen vrouwen hoor. Ook veel mannen kunnen niet rijden.
[..]
Op een verlaten stuk vind ik het wel leuk, maar in de stad onverwachts glijden met tegenliggers of richting een lantaarnpaal is toch wat stressvoller
Expres vermelden dat het een vrouw was en het woordgebruik van gleufquote:Op maandag 21 januari 2013 10:37 schreef DonJoris het volgende:
Vrouwen en rijden in de winter
Meld je aub ziek.
Ik zag er gisteren weer zo een gleuf rijden in haar ford ka20-30 KM op een 70 KM weg. Voorin de file, gelukkig in tegengestelde richting.
Sommige stukken zijn gewoon veraderlijk met gladheid. Zelfs met lage snelheid. Maar nog geen schade of een ongeluk, dus niks aan de hand behalve benauwde momenten haha.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jaa maar dat gebeurt niet als je je auto goed controleert. En als je goed kan controleren, kun je ook gecontroleerd glijden. Zo kan je met dit weer op een besneeuwde parkeerplaats heerlijk je auto met de handrem de vakken in glijden
hmm, vrouw die niet kan rijden.. bescherm de mensheid en blijf thuis!quote:Op maandag 21 januari 2013 10:44 schreef HiddenResponse het volgende:
n zijn gewoon veraderlijk met gladheid. Zelfs met lage snelheid. Maar nog geen schade of een ongeluk, dus niks aan de hand behalve benauwde momenten haha.
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hmm, vrouw die niet kan rijden.. bescherm de mensheid en blijf thuis!
Ik heb nog nooit last gehad van gladheid, is gewoon kwestie van inschatten. Als je dat goed kan, kun je ook op mooie manier slippen/gebruik van maken.
Ben trouwens benieuwd hoeveel anders het zou zijn op zomerbanden en zonder computers die constant ingrijpen
Banden maakt weinig uitquote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
Over het algemeen,sommige mannen zijn al blij als ze bij wijze van al oven lasagne klaar kunnen maken.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Maar ik ben een man en kan juist heel goed koken![]()
alsnog als je wegglijd gelijk tegensturen kan ook averechts werken.. en niet zomaar flink remmen zoals bijv als de stoplicht op oranje schiet dan ga je idd glijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
Dat noemt men anticiperen maar daar heeft je soort nogal wat issues mee. Zelfs mijn eigen vriendin geeft aan dat vrouwen beter niet in een auto kunnen stappen met dit weer.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:06 schreef malzahar het volgende:
[..]
alsnog als je wegglijd gelijk tegensturen kan ook averechts werken.. en niet zomaar flink remmen zoals bijv als de stoplicht op oranje schiet dan ga je idd glijden.
Jij bent trots dat je vriendin zichzelf incompetent vindt?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat noemt men anticiperen maar daar heeft je soort nogal wat issues mee. Zelfs mijn eigen vriendin geeft aan dat vrouwen beter niet in een auto kunnen stappen met dit weer.
Beter houden die incompetente vrouwmenschen het idee van mijn vriendin in hun achterhoofd.
je kan in ieder geval niet zomaar je koppeling intrappen. das echt een ramp als je dat in een bocht doet bij sneeuw.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.
Geen problemen met automaat hier.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:12 schreef malzahar het volgende:
al heb ik geen ervaring met een automaat
1. automaatquote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef HiddenResponse het volgende:
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.
1 Wat zijn de voordelen van handgeschakeld tegenover een automaat volgens jou ? Behalve dat de auto goedkoper is.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
1. automaatdan ben je toch al ongeschikt om te rijden (tenzij heel veel kilometers)
2. is juist handig een automaat want je bent weinig ontkoppeld. Als je zelf kan koppelen is het juist gevaarlijker met dit weer want een ontkoppelde auto kun je moeilijker controleren. In feite moet je veelal remmen door terug te schakelen op de motor, dat is misschien nog wel het beste.
Maar wegglijden door achterlijke stuurbewegingen etc is echt een vrouwen ding
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
1 Wat zijn de voordelen van handgeschakeld tegenover een automaat volgens jou ? Behalve dat de auto goedkoper is.
2 Geen flauw idee.
Iedere automaat waar ik in gereden heb kon je ook gewoon handmatig schakelenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:16 schreef lipjes het volgende:
Mwa, die automaat die mijn vader heeft die kan je gewoon doortrappen tot 5500 toeren, wel het gaspedaal helemaal onderin doen.
En je kan de automaat ook nog uitzetten, dan heb je dus een semi-automaat.
Niet alle automaten hoor, zijn er maar weinig eigenlijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere automaat waar ik in gereden heb kon je ook gewoon handmatig schakelen
Heb je er weer eentje,winterbanden -> meer grip, kortere remweg.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:15 schreef remi1986 het volgende:
wat een bullshit.
Als je geen 120 kan rijden met zomerbanden, kan je dat ook niet met winterbanden. Gecontroleerd gas geven en afremmen op de motor, is er niks aan de hand.
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je er weer eentje,winterbanden -> meer grip, kortere remweg.
Adac/anwb testen zijn 1 groot complot?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Proi het volgende:
[..]
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.
Ze moeten ergens geld op verdienen.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Adac/anwb testen zijn 1 groot complot?
Ben ik het helemaal mee eensquote:Op maandag 21 januari 2013 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Niet alle automaten hoor, zijn er maar weinig eigenlijk.
Verders je auto kunnen controleren door met de koppeling te spelen is gewoon fijner dan enkel gas en rem hebben
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Proi het volgende:
[..]
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.
QFTquote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Anti-feminist het volgende:
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer.
En dat is omdat vrachtwagen niks van die sneeuw merken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Het is algemeen bekend dat de ANWB gesubsidieerd wordt door de winterbandenlobby, niet serieus te nemen die babyboomerclubquote:Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Adac/anwb testen zijn 1 groot complot?
Dus de klacht is eigenlijk, mensen kunnen niet rijden, ipv, mensen zonder winterbanden. Of sla ik de plank nou mis?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zag laatst ook nog zo'n sukkel met banden die ronddraaiden zonder dat de auto ook maar een centimeter vooruit kwam. Slim. Kijk, dat iemand met zichzelf zo'n risico neemt boeit mij niet, het probleem is dat anderen hier het slachtoffer van kunnen worden.
Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtmlquote:Op maandag 21 januari 2013 20:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
QFT
Gewoon een algeheel oestrogeenverbod invoeren
Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:03 schreef krokdown het volgende:
[..]
En dat is omdat vrachtwagen niks van die sneeuw merken.
Vind je het raar met die slakkengangquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
Dat zijn absolute cijfers, ik zou het wel eens willen zien per gereden kilometerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
.
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
En hoeveel ongelukken maken baby's? Dus dat zijn betere chauffeurs dunkt mequote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
Ik heb ruim 300k kilometers gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Wel al 2 keer van achter aangereden en 1 keer een lantaarnpaal scheef gezet (welke l#l had dat ding dan ook achter mijn auto neergezetquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1F5C/0/index1289.pdf
Mannen rijden gemiddels 27 kilometer per dag als rijder, vrouwen 10
Ik haat het als mensen geen afstand houdenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb ruim 300k kilometers gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Wel al 2 keer van achter aangereden en 1 keer een lantaarnpaal scheef gezet (welke l#l had dat ding dan ook achter mijn auto neergezet).
En dat allemaal dankzij winterbanden
Je leest te selectiefquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vind je het raar met die slakkengang
PDF datum 2002. Niet meer recent.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zijn absolute cijfers, ik zou het wel eens willen zien per gereden kilometer
Op je teentjes getrapt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hoeveel ongelukken maken baby's? Dus dat zijn betere chauffeurs dunkt me
Als jij recentere data kan vinden, vond die niet zo snelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
[..]
PDF datum 2002. Niet meer recent.
Denk niet dat het veranderd als je bijv. woon-werkverkeer vergelijkt tussen mannen en vrouwen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij recentere data kan vinden, vond die niet zo snel
Naar mijn mening wel. Hoe goed je kan rijden is niet zo belangrijk als je banden geen grip hebben met de ondergrond en een zeer belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat je auto in goede staat is om veilig te kunnen rijden. By the way, een even belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat jij als automobilist in staat bent om veilig te rijden, denk aan alcohol, andere drugs (hoe aanvaard alcohol ook is, het is een drug), vermoeidheid, het ervoor zorgen dat je geen afleiding hebt tijdens het rijden enzovoorts.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus de klacht is eigenlijk, mensen kunnen niet rijden, ipv, mensen zonder winterbanden. Of sla ik de plank nou mis?
Toch niet fileparkeren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Denk niet dat het veranderd als je bijv. woon-werkverkeer vergelijkt tussen mannen en vrouwen.
Nog een andere:
http://www.nu.nl/man/2727611/vrouwen-kunnen-beter-parkeren.html
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x luktquote:Op woensdag 23 januari 2013 03:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toch niet fileparkeren.
Dat verschil in ruimtelijke inzicht is er nog na god weet hoeveel tienduizenden of honderdduizendem jaren evolutie (mannen hadden dat meer nodig voor het jagen), dat zal zolang wij, onze kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen leven vast niet veranderen.
Wat betreft het gewone parkeren, dat onderzoekje wekt de indruk dat mannen wat slordiger parkeren omdat ze het sneller doen.
Op zich klopt het dat ook mensen die een slechter ruimtelijk inzicht hebben kunnen leren fileparkeren, net zoals die mensen kunnen leren om een kaart te lezen of om de weg te leren vinden in een voor hen relatief onbekend gebied. In het laatste geval compenseren ze met hun geheugen (herkenningspunten), bij het lezen van een kaart draaien ze de kaart, bij het fileparkeren gebruiken ze trucjes die in het geval van hun auto goed werken, zo gauw ze echter in een andere auto rijden dan lukt het uiteraard niet meer. Je moet het alleen wel voldoende doen om het te leren en hier knelt volgens mij de schoen. Veel mensen hebben de neiging om snel iets op te geven als het niet lukt. Er zijn natuurlijk vrouwen die wel een zeer goed ruimtelijk inzicht hebben en er zijn mannen die een slecht ruimtelijk inzicht hebben maar dit zijn de uitzonderingen. Gemiddeld gezien hebben mannen duidelijk een beter ruimtelijk inzicht. Dat maakt verder natuurlijk niet uit, juist die variatie aan kwaliteiten is goed, laten we dus maar blij zijn dat mannen en vrouwen gemiddeld gezien wat andere goede en slechte kwaliteiten hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt
Zelfs de persoon die de laatste jaren het vaakst de F1 heeft gewonnen is machteloos wanneer de bandjes gaan glijden. Het is dan volstrekt onbelangrijk wat voor kunstjes je kan, je zal doorglijden totdat je bent afgeremd (lange remweg), ergens tegen botst of totdat er weer meer wrijving ontstaat tussen de banden en de ondergrond. Winterbanden gebruiken dus!quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gwn ff rekening mee houden, meer niet
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:35 schreef scooby69 het volgende:
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door?
Als je banden op zijn moet je nieuwe hebben, waarom is dit überhaupt een vraag?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:50 schreef scooby69 het volgende:
[..]
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.
Behalve in de zomer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
En terecht, altijd beter als zomerbanden
Naar mate ze slijten worden ze iets minder goed ja, ik snap het niet, is toch gewoon logisch dit allemaal of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:54 schreef scooby69 het volgende:
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je moet gewoon anticiperen.. simpel..
90% vd ongelukken voorkom je daarmee.
Dat lijkt me aan jezelf om te checken. Ik heb ze bij de dealer opgeslagen dus daar checken ze altijd alles.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:
Minimaal profiel winterbanden
Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden
Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
Dat is gemakkelijk te vinden met Google.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:
Minimaal profiel winterbanden
Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden
Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
1. Dat zegt weinig over jouw rijvaardigheid, het kan ook aan geluk en goed anticiperen van andere verkeersdeelnemers te wijten zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef scooby69 het volgende:
Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken.
Dat is inderdaad het laatste wat je moet doen. Idem voor slippen. Het is echter wel een natuurlijke reflex, net als bijv. het vallen met gestrekte armen. Dit bevestigt dat mensen hun vermogen om te anticiperen niet juist inschatten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmenretards.
Geboorte selectie
Ik heb wel eens in automaat gereden, passat 2.0quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
[..]
Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
nticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.
retorisch*quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.
Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vra
Ja joh? Een parkeerplaats? Waar mensen ongeveer 5km/u rijden?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijk te vinden met Google.
Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:
[..]
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
De leasemaatschappij verhaalt de schade echter wel op het bedrijf dat de auto in de lease had, dus of de leaserijder een standje krijgt voor slecht gedrag is vaak werkgever afhankelijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.
Feit.
Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
Alsof winterbanden helpen bij ijzelquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idiotenIn Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.
Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.
De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.
Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.
Waar heb ik het woord ijs gebruikt? Ik ben het 100% met je eens dat er idioten rijden bij gevaarlijke omstandigheden (ijzel en kans op ijzel), maar sneeuw is geen gevaarlijke omstandigheid. Sneeuw zie je en is niet glad in de zin dat je op ieder moment de controle over je auto kunt verliezen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |