Maar ik ben een man en kan juist heel goed kokenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Anti-feminist het volgende:
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer.
Niet alleen vrouwen hoor. Ook veel mannen kunnen niet rijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Anti-feminist het volgende:
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer.
Op een verlaten stuk vind ik het wel leuk, maar in de stad onverwachts glijden met tegenliggers of richting een lantaarnpaal is toch wat stressvollerquote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja precies, kan ook met je gewone rem wel alleen begint die dan te schokken omdat de ABS wil ingrijpen want die denkt dat je remmen blokkeren terwijl je eigenlijk aan het glijden bent. Wat resulteert in discoverlichting op m'n dashboard
Handremmetje is dan wel fijner, glijden en dan stuur om gooien, dan vliegt je kont er zo lekker uit (en stationcar, dus dan wil wel)
Jaa maar dat gebeurt niet als je je auto goed controleert. En als je goed kan controleren, kun je ook gecontroleerd glijden. Zo kan je met dit weer op een besneeuwde parkeerplaats heerlijk je auto met de handrem de vakken in glijdenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:36 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Niet alleen vrouwen hoor. Ook veel mannen kunnen niet rijden.
[..]
Op een verlaten stuk vind ik het wel leuk, maar in de stad onverwachts glijden met tegenliggers of richting een lantaarnpaal is toch wat stressvoller
Expres vermelden dat het een vrouw was en het woordgebruik van gleufquote:Op maandag 21 januari 2013 10:37 schreef DonJoris het volgende:
Vrouwen en rijden in de winter
Meld je aub ziek.
Ik zag er gisteren weer zo een gleuf rijden in haar ford ka20-30 KM op een 70 KM weg. Voorin de file, gelukkig in tegengestelde richting.
Sommige stukken zijn gewoon veraderlijk met gladheid. Zelfs met lage snelheid. Maar nog geen schade of een ongeluk, dus niks aan de hand behalve benauwde momenten haha.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jaa maar dat gebeurt niet als je je auto goed controleert. En als je goed kan controleren, kun je ook gecontroleerd glijden. Zo kan je met dit weer op een besneeuwde parkeerplaats heerlijk je auto met de handrem de vakken in glijden
hmm, vrouw die niet kan rijden.. bescherm de mensheid en blijf thuis!quote:Op maandag 21 januari 2013 10:44 schreef HiddenResponse het volgende:
n zijn gewoon veraderlijk met gladheid. Zelfs met lage snelheid. Maar nog geen schade of een ongeluk, dus niks aan de hand behalve benauwde momenten haha.
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hmm, vrouw die niet kan rijden.. bescherm de mensheid en blijf thuis!
Ik heb nog nooit last gehad van gladheid, is gewoon kwestie van inschatten. Als je dat goed kan, kun je ook op mooie manier slippen/gebruik van maken.
Ben trouwens benieuwd hoeveel anders het zou zijn op zomerbanden en zonder computers die constant ingrijpen
Banden maakt weinig uitquote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
Over het algemeen,sommige mannen zijn al blij als ze bij wijze van al oven lasagne klaar kunnen maken.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Maar ik ben een man en kan juist heel goed koken![]()
alsnog als je wegglijd gelijk tegensturen kan ook averechts werken.. en niet zomaar flink remmen zoals bijv als de stoplicht op oranje schiet dan ga je idd glijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
Dat noemt men anticiperen maar daar heeft je soort nogal wat issues mee. Zelfs mijn eigen vriendin geeft aan dat vrouwen beter niet in een auto kunnen stappen met dit weer.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Knap dat jij onverwachte situaties kan inschatten. Bovendien zomerbanden + automaat is anders rijden.
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:06 schreef malzahar het volgende:
[..]
alsnog als je wegglijd gelijk tegensturen kan ook averechts werken.. en niet zomaar flink remmen zoals bijv als de stoplicht op oranje schiet dan ga je idd glijden.
Jij bent trots dat je vriendin zichzelf incompetent vindt?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat noemt men anticiperen maar daar heeft je soort nogal wat issues mee. Zelfs mijn eigen vriendin geeft aan dat vrouwen beter niet in een auto kunnen stappen met dit weer.
Beter houden die incompetente vrouwmenschen het idee van mijn vriendin in hun achterhoofd.
je kan in ieder geval niet zomaar je koppeling intrappen. das echt een ramp als je dat in een bocht doet bij sneeuw.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.
Geen problemen met automaat hier.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:12 schreef malzahar het volgende:
al heb ik geen ervaring met een automaat
1. automaatquote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef HiddenResponse het volgende:
Mijn glijpartijen waren zonder te remmen, alleen sturen, nouja zonder te remmen. Mijn automaat staat niet stil als ik het gas loslaat dus moet zachtjes remmen.
1 Wat zijn de voordelen van handgeschakeld tegenover een automaat volgens jou ? Behalve dat de auto goedkoper is.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
1. automaatdan ben je toch al ongeschikt om te rijden (tenzij heel veel kilometers)
2. is juist handig een automaat want je bent weinig ontkoppeld. Als je zelf kan koppelen is het juist gevaarlijker met dit weer want een ontkoppelde auto kun je moeilijker controleren. In feite moet je veelal remmen door terug te schakelen op de motor, dat is misschien nog wel het beste.
Maar wegglijden door achterlijke stuurbewegingen etc is echt een vrouwen ding
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
1 Wat zijn de voordelen van handgeschakeld tegenover een automaat volgens jou ? Behalve dat de auto goedkoper is.
2 Geen flauw idee.
Iedere automaat waar ik in gereden heb kon je ook gewoon handmatig schakelenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:16 schreef lipjes het volgende:
Mwa, die automaat die mijn vader heeft die kan je gewoon doortrappen tot 5500 toeren, wel het gaspedaal helemaal onderin doen.
En je kan de automaat ook nog uitzetten, dan heb je dus een semi-automaat.
Niet alle automaten hoor, zijn er maar weinig eigenlijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere automaat waar ik in gereden heb kon je ook gewoon handmatig schakelen
Heb je er weer eentje,winterbanden -> meer grip, kortere remweg.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:15 schreef remi1986 het volgende:
wat een bullshit.
Als je geen 120 kan rijden met zomerbanden, kan je dat ook niet met winterbanden. Gecontroleerd gas geven en afremmen op de motor, is er niks aan de hand.
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je er weer eentje,winterbanden -> meer grip, kortere remweg.
Adac/anwb testen zijn 1 groot complot?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Proi het volgende:
[..]
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.
Ze moeten ergens geld op verdienen.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Adac/anwb testen zijn 1 groot complot?
Ben ik het helemaal mee eensquote:Op maandag 21 januari 2013 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Niet alle automaten hoor, zijn er maar weinig eigenlijk.
Verders je auto kunnen controleren door met de koppeling te spelen is gewoon fijner dan enkel gas en rem hebben
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Proi het volgende:
[..]
Onzin. Nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.
QFTquote:Op maandag 21 januari 2013 10:29 schreef Anti-feminist het volgende:
Vrouwen kunnen over het algemeen niet rijden,snap dat nou is een keer.Net als mannen die over het algemeen niet kunnen koken.Blijf weg uit het verkeer.
En dat is omdat vrachtwagen niks van die sneeuw merken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Het is algemeen bekend dat de ANWB gesubsidieerd wordt door de winterbandenlobby, niet serieus te nemen die babyboomerclubquote:Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Adac/anwb testen zijn 1 groot complot?
Dus de klacht is eigenlijk, mensen kunnen niet rijden, ipv, mensen zonder winterbanden. Of sla ik de plank nou mis?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zag laatst ook nog zo'n sukkel met banden die ronddraaiden zonder dat de auto ook maar een centimeter vooruit kwam. Slim. Kijk, dat iemand met zichzelf zo'n risico neemt boeit mij niet, het probleem is dat anderen hier het slachtoffer van kunnen worden.
Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat je gewoon niet van dat gay-achtige geschakel hebt en gewoon tot z'n 100km/u door kan trekken in z'n 2 als je langs iemand moet. En automaten zijn naar mij inzien gewoon traag.. met van die achterlijke kickback mechanismen enzo.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtmlquote:Op maandag 21 januari 2013 20:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
QFT
Gewoon een algeheel oestrogeenverbod invoeren
Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:03 schreef krokdown het volgende:
[..]
En dat is omdat vrachtwagen niks van die sneeuw merken.
Vind je het raar met die slakkengangquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
Dat zijn absolute cijfers, ik zou het wel eens willen zien per gereden kilometerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
.
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
En hoeveel ongelukken maken baby's? Dus dat zijn betere chauffeurs dunkt mequote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
Ik heb ruim 300k kilometers gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Wel al 2 keer van achter aangereden en 1 keer een lantaarnpaal scheef gezet (welke l#l had dat ding dan ook achter mijn auto neergezetquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1F5C/0/index1289.pdf
Mannen rijden gemiddels 27 kilometer per dag als rijder, vrouwen 10
Ik haat het als mensen geen afstand houdenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb ruim 300k kilometers gereden en nog nooit een ongeluk gehad. Wel al 2 keer van achter aangereden en 1 keer een lantaarnpaal scheef gezet (welke l#l had dat ding dan ook achter mijn auto neergezet).
En dat allemaal dankzij winterbanden
Je leest te selectiefquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vind je het raar met die slakkengang
PDF datum 2002. Niet meer recent.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zijn absolute cijfers, ik zou het wel eens willen zien per gereden kilometer
Op je teentjes getrapt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hoeveel ongelukken maken baby's? Dus dat zijn betere chauffeurs dunkt me
Als jij recentere data kan vinden, vond die niet zo snelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
[..]
PDF datum 2002. Niet meer recent.
Denk niet dat het veranderd als je bijv. woon-werkverkeer vergelijkt tussen mannen en vrouwen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij recentere data kan vinden, vond die niet zo snel
Naar mijn mening wel. Hoe goed je kan rijden is niet zo belangrijk als je banden geen grip hebben met de ondergrond en een zeer belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat je auto in goede staat is om veilig te kunnen rijden. By the way, een even belangrijk onderdeel van het goed kunnen rijden is het ervoor zorgen dat jij als automobilist in staat bent om veilig te rijden, denk aan alcohol, andere drugs (hoe aanvaard alcohol ook is, het is een drug), vermoeidheid, het ervoor zorgen dat je geen afleiding hebt tijdens het rijden enzovoorts.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 07:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus de klacht is eigenlijk, mensen kunnen niet rijden, ipv, mensen zonder winterbanden. Of sla ik de plank nou mis?
Toch niet fileparkeren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Denk niet dat het veranderd als je bijv. woon-werkverkeer vergelijkt tussen mannen en vrouwen.
Nog een andere:
http://www.nu.nl/man/2727611/vrouwen-kunnen-beter-parkeren.html
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x luktquote:Op woensdag 23 januari 2013 03:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toch niet fileparkeren.
Dat verschil in ruimtelijke inzicht is er nog na god weet hoeveel tienduizenden of honderdduizendem jaren evolutie (mannen hadden dat meer nodig voor het jagen), dat zal zolang wij, onze kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen leven vast niet veranderen.
Wat betreft het gewone parkeren, dat onderzoekje wekt de indruk dat mannen wat slordiger parkeren omdat ze het sneller doen.
Op zich klopt het dat ook mensen die een slechter ruimtelijk inzicht hebben kunnen leren fileparkeren, net zoals die mensen kunnen leren om een kaart te lezen of om de weg te leren vinden in een voor hen relatief onbekend gebied. In het laatste geval compenseren ze met hun geheugen (herkenningspunten), bij het lezen van een kaart draaien ze de kaart, bij het fileparkeren gebruiken ze trucjes die in het geval van hun auto goed werken, zo gauw ze echter in een andere auto rijden dan lukt het uiteraard niet meer. Je moet het alleen wel voldoende doen om het te leren en hier knelt volgens mij de schoen. Veel mensen hebben de neiging om snel iets op te geven als het niet lukt. Er zijn natuurlijk vrouwen die wel een zeer goed ruimtelijk inzicht hebben en er zijn mannen die een slecht ruimtelijk inzicht hebben maar dit zijn de uitzonderingen. Gemiddeld gezien hebben mannen duidelijk een beter ruimtelijk inzicht. Dat maakt verder natuurlijk niet uit, juist die variatie aan kwaliteiten is goed, laten we dus maar blij zijn dat mannen en vrouwen gemiddeld gezien wat andere goede en slechte kwaliteiten hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt
Zelfs de persoon die de laatste jaren het vaakst de F1 heeft gewonnen is machteloos wanneer de bandjes gaan glijden. Het is dan volstrekt onbelangrijk wat voor kunstjes je kan, je zal doorglijden totdat je bent afgeremd (lange remweg), ergens tegen botst of totdat er weer meer wrijving ontstaat tussen de banden en de ondergrond. Winterbanden gebruiken dus!quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gwn ff rekening mee houden, meer niet
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:35 schreef scooby69 het volgende:
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door?
Als je banden op zijn moet je nieuwe hebben, waarom is dit überhaupt een vraag?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:50 schreef scooby69 het volgende:
[..]
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.
Behalve in de zomer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
En terecht, altijd beter als zomerbanden
Naar mate ze slijten worden ze iets minder goed ja, ik snap het niet, is toch gewoon logisch dit allemaal of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:54 schreef scooby69 het volgende:
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je moet gewoon anticiperen.. simpel..
90% vd ongelukken voorkom je daarmee.
Dat lijkt me aan jezelf om te checken. Ik heb ze bij de dealer opgeslagen dus daar checken ze altijd alles.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:
Minimaal profiel winterbanden
Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden
Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
Dat is gemakkelijk te vinden met Google.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:
Minimaal profiel winterbanden
Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden
Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
1. Dat zegt weinig over jouw rijvaardigheid, het kan ook aan geluk en goed anticiperen van andere verkeersdeelnemers te wijten zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef scooby69 het volgende:
Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken.
Dat is inderdaad het laatste wat je moet doen. Idem voor slippen. Het is echter wel een natuurlijke reflex, net als bijv. het vallen met gestrekte armen. Dit bevestigt dat mensen hun vermogen om te anticiperen niet juist inschatten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmenretards.
Geboorte selectie
Ik heb wel eens in automaat gereden, passat 2.0quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml
[..]
Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
nticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.
retorisch*quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.
Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vra
Ja joh? Een parkeerplaats? Waar mensen ongeveer 5km/u rijden?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijk te vinden met Google.
Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:
[..]
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
De leasemaatschappij verhaalt de schade echter wel op het bedrijf dat de auto in de lease had, dus of de leaserijder een standje krijgt voor slecht gedrag is vaak werkgever afhankelijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.
Feit.
Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
Alsof winterbanden helpen bij ijzelquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idiotenIn Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.
Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.
De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.
Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.
Waar heb ik het woord ijs gebruikt? Ik ben het 100% met je eens dat er idioten rijden bij gevaarlijke omstandigheden (ijzel en kans op ijzel), maar sneeuw is geen gevaarlijke omstandigheid. Sneeuw zie je en is niet glad in de zin dat je op ieder moment de controle over je auto kunt verliezen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |