Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x luktquote:Op woensdag 23 januari 2013 03:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toch niet fileparkeren.
Dat verschil in ruimtelijke inzicht is er nog na god weet hoeveel tienduizenden of honderdduizendem jaren evolutie (mannen hadden dat meer nodig voor het jagen), dat zal zolang wij, onze kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen leven vast niet veranderen.
Wat betreft het gewone parkeren, dat onderzoekje wekt de indruk dat mannen wat slordiger parkeren omdat ze het sneller doen.
Op zich klopt het dat ook mensen die een slechter ruimtelijk inzicht hebben kunnen leren fileparkeren, net zoals die mensen kunnen leren om een kaart te lezen of om de weg te leren vinden in een voor hen relatief onbekend gebied. In het laatste geval compenseren ze met hun geheugen (herkenningspunten), bij het lezen van een kaart draaien ze de kaart, bij het fileparkeren gebruiken ze trucjes die in het geval van hun auto goed werken, zo gauw ze echter in een andere auto rijden dan lukt het uiteraard niet meer. Je moet het alleen wel voldoende doen om het te leren en hier knelt volgens mij de schoen. Veel mensen hebben de neiging om snel iets op te geven als het niet lukt. Er zijn natuurlijk vrouwen die wel een zeer goed ruimtelijk inzicht hebben en er zijn mannen die een slecht ruimtelijk inzicht hebben maar dit zijn de uitzonderingen. Gemiddeld gezien hebben mannen duidelijk een beter ruimtelijk inzicht. Dat maakt verder natuurlijk niet uit, juist die variatie aan kwaliteiten is goed, laten we dus maar blij zijn dat mannen en vrouwen gemiddeld gezien wat andere goede en slechte kwaliteiten hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt
Zelfs de persoon die de laatste jaren het vaakst de F1 heeft gewonnen is machteloos wanneer de bandjes gaan glijden. Het is dan volstrekt onbelangrijk wat voor kunstjes je kan, je zal doorglijden totdat je bent afgeremd (lange remweg), ergens tegen botst of totdat er weer meer wrijving ontstaat tussen de banden en de ondergrond. Winterbanden gebruiken dus!quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gwn ff rekening mee houden, meer niet
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:35 schreef scooby69 het volgende:
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door?
Als je banden op zijn moet je nieuwe hebben, waarom is dit überhaupt een vraag?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:50 schreef scooby69 het volgende:
[..]
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.
Behalve in de zomer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
En terecht, altijd beter als zomerbanden
Naar mate ze slijten worden ze iets minder goed ja, ik snap het niet, is toch gewoon logisch dit allemaal of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:54 schreef scooby69 het volgende:
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je moet gewoon anticiperen.. simpel..
90% vd ongelukken voorkom je daarmee.
Dat lijkt me aan jezelf om te checken. Ik heb ze bij de dealer opgeslagen dus daar checken ze altijd alles.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:
Minimaal profiel winterbanden
Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden
Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |