abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121925013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 03:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Toch niet fileparkeren. :)
Dat verschil in ruimtelijke inzicht is er nog na god weet hoeveel tienduizenden of honderdduizendem jaren evolutie (mannen hadden dat meer nodig voor het jagen), dat zal zolang wij, onze kinderen, kleinkinderen of achterkleinkinderen leven vast niet veranderen. ;)
Wat betreft het gewone parkeren, dat onderzoekje wekt de indruk dat mannen wat slordiger parkeren omdat ze het sneller doen.
Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt :P
pi_121934728
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door?
pi_121966607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:00 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Fileparkeren heeft er meer mee te maken hoe vaak je dat doet. Ik hoef nergens te fileparkeren en als het dan toch een keer voorkomt dan hoop ik dat het in 1x lukt :P
Op zich klopt het dat ook mensen die een slechter ruimtelijk inzicht hebben kunnen leren fileparkeren, net zoals die mensen kunnen leren om een kaart te lezen of om de weg te leren vinden in een voor hen relatief onbekend gebied. In het laatste geval compenseren ze met hun geheugen (herkenningspunten), bij het lezen van een kaart draaien ze de kaart, bij het fileparkeren gebruiken ze trucjes die in het geval van hun auto goed werken, zo gauw ze echter in een andere auto rijden dan lukt het uiteraard niet meer. Je moet het alleen wel voldoende doen om het te leren en hier knelt volgens mij de schoen. Veel mensen hebben de neiging om snel iets op te geven als het niet lukt. Er zijn natuurlijk vrouwen die wel een zeer goed ruimtelijk inzicht hebben en er zijn mannen die een slecht ruimtelijk inzicht hebben maar dit zijn de uitzonderingen. Gemiddeld gezien hebben mannen duidelijk een beter ruimtelijk inzicht. Dat maakt verder natuurlijk niet uit, juist die variatie aan kwaliteiten is goed, laten we dus maar blij zijn dat mannen en vrouwen gemiddeld gezien wat andere goede en slechte kwaliteiten hebben. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 23 januari 2013 @ 23:47:00 #254
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121967345
Gwn ff rekening mee houden, meer niet


Toch jammer dat et weer bijna gaat dooien
pi_121967543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gwn ff rekening mee houden, meer niet
Zelfs de persoon die de laatste jaren het vaakst de F1 heeft gewonnen is machteloos wanneer de bandjes gaan glijden. Het is dan volstrekt onbelangrijk wat voor kunstjes je kan, je zal doorglijden totdat je bent afgeremd (lange remweg), ergens tegen botst of totdat er weer meer wrijving ontstaat tussen de banden en de ondergrond. Winterbanden gebruiken dus!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 23 januari 2013 @ 23:54:16 #256
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121967736
Ja dus rijstijl aanpassen.
Meer afstand, en weten wat je moet doen als hij gaat glijden, niet remmen dus bv
pi_121971350
Ik wens je veel succes om je rijstijl dusdanig aan te passen dat je op eender welke weg onder eender welke omstandigheden gegarandeerd niet botst als je geen aangepaste banden gebruikt. Dat heb je simpelweg niet in de hand, hoe goed je ook denkt te kunnen rijden. Je rijdt niet alleen op een weg, je hebt simpelweg lang niet altijd de ruimte om uit te wijken als het misgaat. Genoeg wegen waar er geen ruimte (breedte) is voor een tweede auto en waar je ook niet naar een stuk gras kan uitwijken. Wat doe jij dan als jij plots moet stoppen omdat jouw voorligger stopt en er een tegenligger komt op de strook links naast jou? Succes als die persoon voor jou wel winterbanden heeft en jij glijdt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_121971356
Nogmaals, indien je enkel met jezelf een risico zou nemen dan zou het mij niets interesseren. Je neemt echter ook een risico met anderen. Zelfs al blijft het beperkt tot materiële schade dan nog is het strontvervelend voor het slachtoffer.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 03:03:21 #259
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121971371
trolltopic.. toch? ;(
pi_121972302
In Eindhoven is gewoon gestrooid, bij jullie niet of zo?
pi_121974343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:35 schreef scooby69 het volgende:
Het is bekend dat bij winterbanden, bij een profiel van minder dan 4 mm, de grip snel vermindert. Vervangen jullie de banden dan ook of rij je er gewoon mee door?
Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:51:56 #262
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121974388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:50 schreef scooby69 het volgende:

[..]

Niemand die hier antwoord op kan/wil geven? Of is grip dan ineens toch minder belangrijk dan de portemonee.
Als je banden op zijn moet je nieuwe hebben, waarom is dit überhaupt een vraag?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121974473
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven.
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:07:42 #264
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121974862
En terecht, altijd beter als zomerbanden
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:13:11 #265
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121975040
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
En terecht, altijd beter als zomerbanden
Behalve in de zomer.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:14:14 #266
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121975068
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:54 schreef scooby69 het volgende:
Ik vraag dit omdat het wettelijk minimum 1,6 mm is maar een winterband eigenlijk al bij 4 mm aan vervanging toe is. In de straat zie ik grote voorstanders van winterbanden die hun banden met minder dan 3 mm profiel er rustig weer onder schroeven.
Naar mate ze slijten worden ze iets minder goed ja, ik snap het niet, is toch gewoon logisch dit allemaal of ben ik nou gek?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_121975241
Dan is grip en veiligheid dus inderdaad minder belangrijk dan kunnen zeggen dat je ook op winterbanden aan het rondrijden bent. Ik ben niet tegen winterbanden, integendeel. Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken.
pi_121975407
Consumentenbond:
Winterbanden kunnen niet worden opgereden tot de wettelijk toegestane minimale profieldiepte van 1,6 mm. Al bij 4 mm is de grip op besneeuwde weg sterk teruggelopen. Ze 'oprijden' in de zomer is ook geen optie. Met de afnemende profieldiepte nemen de eigenschappen op de natte weg af, daarnaast is de remweg op droge weg altijd langer dan die van een zomerband. Overigens vinden wij 1,6 mm minimale profieldiepte ook voor zomerbanden aan de krappe kant. Wij adviseren 2 mm aan te houden.
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:31:17 #269
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121975586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:13 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Behalve in de zomer.
:Z Joh echt 8)7
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:32:44 #270
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121975646
Je moet gewoon anticiperen.. simpel..

90% vd ongelukken voorkom je daarmee.

Ik blijf lekker op zomerbanden rijden en dat gaat perfect
pi_121977294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je moet gewoon anticiperen.. simpel..

90% vd ongelukken voorkom je daarmee.

Helemaal mee eens.
pi_121977591
Ik heb ze nog nooit gehad. Afstand bewaren, vooral niet mee willen racen met leasebakrijders die ze wel hebben en zich veilig wanen op de onbestrooide linkerbaan etc help t al heel wat.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_121978834
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:

Minimaal profiel winterbanden

Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden


Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
pi_121981657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:

Minimaal profiel winterbanden

Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden


Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
Dat lijkt me aan jezelf om te checken. Ik heb ze bij de dealer opgeslagen dus daar checken ze altijd alles.
pi_121982372
Dat is zeker aan jezelf. Ik denk alleen dat veel mensen niet weten dat er in duitsland een minimum van 4mm is.
pi_122012019
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:

Minimaal profiel winterbanden

Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden


Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
Dat is gemakkelijk te vinden met Google.

Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:30:40 #277
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012089
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmen :') retards.

Geboorte selectie :Y
pi_122012142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef scooby69 het volgende:
Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken.
1. Dat zegt weinig over jouw rijvaardigheid, het kan ook aan geluk en goed anticiperen van andere verkeersdeelnemers te wijten zijn.
2. Anticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122012184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmen :') retards.

Geboorte selectie :Y
Dat is inderdaad het laatste wat je moet doen. Idem voor slippen. Het is echter wel een natuurlijke reflex, net als bijv. het vallen met gestrekte armen. Dit bevestigt dat mensen hun vermogen om te anticiperen niet juist inschatten. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:38:09 #280
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012494
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.

Laat hun lekker de trein nemen dan
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:40:48 #281
3185 Adelante
To let it go now
pi_122012610
Ik moet ze nog omwisselen, maar de winter is bijna over...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:41:38 #282
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012657
Check hahaha.

Dus tot zondag de trein nemen :Y
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:42:32 #283
3185 Adelante
To let it go now
pi_122012702
Trein :')
Fyra zeker :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:30:18 #284
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122016614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml

;)

[..]

Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.
Ik heb wel eens in automaat gereden, passat 2.0
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:31:52 #285
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122016638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
nticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.
:')

Het is geen schaken man. anticiperen is gewoon door hebben dat die tokkies in die cheape auto's wel gewoon de bak ervoor gooien en dat als er sneeuw ligt je dus van te voren al gas moet terug nemen zodat je niet hoeft te remmen omdat die aso z'n auto er voor gooit.

Dat kan iedereen.. het is niet dat je moet berekenen wat er op elk mogelijk moment kan gebeuren :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122016896
Ik rij al 3 jaar op winter banden, nu nog 6 mm dus voldoende profiel. Oké ze zeggen dat het meer brandstof verbruikt en sneller slijt maar de grip die ik heb verkies ik daarboven
pi_122016902
@BB

Het punt is juist dat van alles niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.

Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vraag. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122016946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:47:59 #289
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122016963
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.

Feit.

Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:54:35 #290
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122017067
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.

Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vra
retorisch*

omdat leasemaatschappijen geld pakken op het plaatsen van winterbanden en dit doorberekenen aan de klant. Business noemen ze dat, heel logisch. Winterbanden bieden iets meer grip maar het is echt minimaal en is soms zelfs gevaarlijk voor de domme Nederlander die denkt 'ik heb toch winterbanden nu heb ik grip op deze besneeuwde weg'.

Daarbij komt dat je met de Nederlandse kwakkelwinters weinig hebt aan winterbanden en dan deze boven de 7 graden al een langere remweg krijgen dan zomerbanden.

Maar Brammie, jij zal het wel beter weten met je bigshot beta opleiding
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:55:59 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122017088
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
Ja joh? Een parkeerplaats? Waar mensen ongeveer 5km/u rijden? :')
Alle hoofdwegen zijn gestrooid en iedereen begrijpt dat je stapvoets moet rijden als je een besneeuwde woonwijk in rijdt. Je probeert wel heel erg jouw punt door te dringen met doemscenario's die zich nooit voor zullen doen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 02:11:12 #292
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122017314
Een bijna lege besneeuwde parkeerplaats is gemaakt om een beetj te spelen!!

:P
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2013 @ 11:57:56 #293
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_122024405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is gemakkelijk te vinden met Google.

Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
:') !
Tevens -purist.
pi_122024877
Ik heb zomerbanden omdat ik te weinig rij voor winterbanden. Ik had een paar dagen niet gereden toen het zo ging sneeuwen, dus toen ik m'n auto even nodig had moest ik hem eerst ontdoen van zo'n 15cm sneeuw. Daarna heb ik er nog 10 minuten over gedaan om van mijn fucking parkeerplek weg te komen omdat mijn voorwielaangedreven zomerbandjes weggkleden.

Heb hem er toen maar gewoon uitgeduwd. :7
pi_122025478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:

[..]

Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
Adriana Lima, Megan Fox, Yurizan Beltran
pi_122025512
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.

Feit.

Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
De leasemaatschappij verhaalt de schade echter wel op het bedrijf dat de auto in de lease had, dus of de leaserijder een standje krijgt voor slecht gedrag is vaak werkgever afhankelijk.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_122026000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
Alsof winterbanden helpen bij ijzel ^O^
Sneeuw werkt het prima op, maar een bevroren ondergrond is alleen nog leuk met rupsbanden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122026367
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idioten :') In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.

Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.

De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.

Daarnaast is een goede vriend van mij ambulancechauffeur. Uiteraard rijden die ook op winterbanden. En dat zijn de mensen die bij uitstek weten hoe ze moeten en kunnen rijden. Hij ergert zich kapot aan mensen die 40/50km/h rijden op de snelweg, omdat hij dan ook een veel lagere snelheid aan moet houden dan in de praktijk mogelijk zou zijn.

Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.

[ Bericht 5% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 25-01-2013 13:03:28 ]
pi_122026565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idioten :') In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.

Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.

De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.

Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122026655
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
Waar heb ik het woord ijs gebruikt? Ik ben het 100% met je eens dat er idioten rijden bij gevaarlijke omstandigheden (ijzel en kans op ijzel), maar sneeuw is geen gevaarlijke omstandigheid. Sneeuw zie je en is niet glad in de zin dat je op ieder moment de controle over je auto kunt verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')