abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121587460
Vanochtend iemand en mijzelf bijna een hartverzakking gegeven. In een bocht met een tegemoet komende auto slipte mijn auto ineens weg. Eerst gleed ik naar het midden van de weg, naar die auto toe en toen tegensturen ging ik naar de stoep toe en net ervoor weer grip op de weg.

Net bij ons huis vandaan moest ik een scherpe bocht nemen waar de auto met omgedraaide wielen bijna rechtdoor de sloot in reed.

Daarna bij elk stoplicht slipt de hele auto voordat ik grip heb. Allerlei lichtjes beginnen te branden bij het slippen en dan de bochten nemen met een automaat, dus remmen.

Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.

Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
pi_121587506
Vrouwen, grip , verkeer, gladheid, automaat, sneeuw... Geen van dit allen maakt een goede combo!

Gr friqandelle!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:24:33 #3
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121587531
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_121587534
Maar je winterbanden zijn in elk geval nog niet versleten door te rijden met de hoge temperaturen van de afgelopen tijd!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_121587542
Gevaar op de weg jij, verbrand a.u.b. je rijbewijs om doden te voorkomen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:25:16 #6
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_121587551
Gewoon Winterbanden eronder gooien ja!
grgr, de Winterbandenmafia
pi_121587569
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
pi_121587580
ALs je een vrouw bent maakt het eerlijk gezegd niet uit of je er zomer- of winterbanden op hebt liggen.
pi_121587585
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
pi_121587627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
pi_121587631
quote:
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
pi_121587646
Die winterbanden van al die mensen zijn al slicks geworden door al dat warme weer, veel gevaarlijker. :{w
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:29:47 #13
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_121587719
quote:
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_121587762
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
pi_121587788
ANTICIPEREN DIT DAT
I are Baboon
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:31:56 #16
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121587795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:

[..]

Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_121587856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:21 schreef HiddenResponse het volgende:

Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.

Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
Hebben vrienden van jou dit serieus beweert? Of waren het fokkers?
Waar ben je de afgelopen jaren geweest en anderhalve maand geleden?
2 Jaar geleden lag er lange tijd in november sneeuw,

Serieus 8)7 :r
pi_121587859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef pindaplukker het volgende:
ANTICIPEREN DIT DAT
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34:09 #19
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_121587873
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:

Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Precies dat. Mensen met winterbanden denken dat ze onsterfelijk zijn.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_121587883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder :')
pi_121587945
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.

[..]

[..]

Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.

Zeker omdat we nu tot nu toe een zachte tijd hebben gehad slijten die winterbanden harder dan normaal en zijn zomerbanden weer veiliger dan die winterbanden.
pi_121587950
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardig ;) Wel 2 gezien. Eentje met een bus tegen een auto en een auto tegen een geparkeerde auto.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder :')
Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.
pi_121587959
Heb jaren lang met zomerbanden in de winter gereden, nooit problemen gehad Je moet alleen wat beter anticiperen.

Met 17 inch 225/45 pilotsport banden en automaat was het soms wel wat lastiger. Maar ook dat ging eigenlijk prima

Tip voor TS: Neem een rijvaardigheidstraining
pi_121587962
quote:

[..]

Die hebben niet zulke slippartijen gemaakt als jij vanochtend. :D
pi_121587970
quote:

[..]

Niet het probleem bij anderen neerleggen. Je kan er sowieso vanuit gaan dat andere mensen gekke dingen doen op de weg als het sneeuwt, hou daar dan ook rekening mee tijdens het rijden.
I are Baboon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')