quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederlandquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:
[..]
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland
Hebben vrienden van jou dit serieus beweert? Of waren het fokkers?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:21 schreef HiddenResponse het volgende:
Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.
Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.quote:
Precies dat. Mensen met winterbanden denken dat ze onsterfelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurderquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.
[..]
[..]
Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder
Die hebben niet zulke slippartijen gemaakt als jij vanochtend.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Niet het probleem bij anderen neerleggen. Je kan er sowieso vanuit gaan dat andere mensen gekke dingen doen op de weg als het sneeuwt, hou daar dan ook rekening mee tijdens het rijden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |