abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121587460
Vanochtend iemand en mijzelf bijna een hartverzakking gegeven. In een bocht met een tegemoet komende auto slipte mijn auto ineens weg. Eerst gleed ik naar het midden van de weg, naar die auto toe en toen tegensturen ging ik naar de stoep toe en net ervoor weer grip op de weg.

Net bij ons huis vandaan moest ik een scherpe bocht nemen waar de auto met omgedraaide wielen bijna rechtdoor de sloot in reed.

Daarna bij elk stoplicht slipt de hele auto voordat ik grip heb. Allerlei lichtjes beginnen te branden bij het slippen en dan de bochten nemen met een automaat, dus remmen.

Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.

Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
pi_121587506
Vrouwen, grip , verkeer, gladheid, automaat, sneeuw... Geen van dit allen maakt een goede combo!

Gr friqandelle!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:24:33 #3
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121587531
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_121587534
Maar je winterbanden zijn in elk geval nog niet versleten door te rijden met de hoge temperaturen van de afgelopen tijd!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_121587542
Gevaar op de weg jij, verbrand a.u.b. je rijbewijs om doden te voorkomen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:25:16 #6
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_121587551
Gewoon Winterbanden eronder gooien ja!
grgr, de Winterbandenmafia
pi_121587569
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
pi_121587580
ALs je een vrouw bent maakt het eerlijk gezegd niet uit of je er zomer- of winterbanden op hebt liggen.
pi_121587585
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
pi_121587627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vraag mij altijd af waarom mensen pas winterbanden laten zetten als het echt sneeuwt. Winterbanden zijn niet alleen nuttig voor sneeuw namelijk; daarom zijn ze in Duitsland ook verplicht en daar sneeuwt het ook niet overal in de winter, de hele winter. Winterbanden zijn prima voor elke winterse gelegenheid, ook veel regen en andere gladheid zoals ijzel dus.
Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
pi_121587631
quote:
Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
pi_121587646
Die winterbanden van al die mensen zijn al slicks geworden door al dat warme weer, veel gevaarlijker. :{w
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:29:47 #13
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_121587719
quote:
Omdat winterbanden totaal nutteloos zijn in Nederland
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_121587762
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
pi_121587788
ANTICIPEREN DIT DAT
I are Baboon
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:31:56 #16
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121587795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:

[..]

Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik vraag mij altijd waarom mensen al winterbanden onder hun auto laten zetten terwijl het nog 10 graden is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
pi_121587856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:21 schreef HiddenResponse het volgende:

Had ik nu maar niet naar anderen geluisterd dat winterbanden nog lang niet hoeven en het overbodig is omdat er overal gestrooid wordt. Overal behalve waar ik rijd waarschijnlijk dan.

Klacht: dom geweest en de winterbanden die ik toch heb nog niet laten monteren en nu gevaarlijke situaties.
Hebben vrienden van jou dit serieus beweert? Of waren het fokkers?
Waar ben je de afgelopen jaren geweest en anderhalve maand geleden?
2 Jaar geleden lag er lange tijd in november sneeuw,

Serieus 8)7 :r
pi_121587859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef pindaplukker het volgende:
ANTICIPEREN DIT DAT
Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:34:09 #19
376125 CapnIzzy
pi_121587873
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:

Er valt iets voor te zeggen. Maar in de winter regent het vaker dan in de zomer en we hebben zeker een flink aantal dagen dat het glad is, zeker 's ochtends. Verplichten om winterbanden onder de auto gaat mij persoonlijk ook te ver maar je hebt er zeker profijt van. Je kunt de overweging maken als je er niet het geld voor hebt of wil uitgeven of het wel de moeite echt waar is. Aangezien je met goed rijgedrag ook al een heel eind komt.
Precies dat. Mensen met winterbanden denken dat ze onsterfelijk zijn.
pi_121587883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:33 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de mensen die in busjes en vrachtwagens rijden. Die rijden echt als gekken.
Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder :')
pi_121587945
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Laatste punt ben ik zeker met je eens, niet op de laatste plaats omdat mensen roekelozer gaan rijden want het heeft zo'n grip. Goed punt.

[..]

[..]

Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.

Zeker omdat we nu tot nu toe een zachte tijd hebben gehad slijten die winterbanden harder dan normaal en zijn zomerbanden weer veiliger dan die winterbanden.
pi_121587950
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardig ;) Wel 2 gezien. Eentje met een bus tegen een auto en een auto tegen een geparkeerde auto.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:34 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeurs rijden over het algemeen 100 x voorzichtiger dan een gemiddeld personenautobestuurder :')
Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.
pi_121587959
Heb jaren lang met zomerbanden in de winter gereden, nooit problemen gehad Je moet alleen wat beter anticiperen.

Met 17 inch 225/45 pilotsport banden en automaat was het soms wel wat lastiger. Maar ook dat ging eigenlijk prima

Tip voor TS: Neem een rijvaardigheidstraining
pi_121587962
quote:

[..]

Die hebben niet zulke slippartijen gemaakt als jij vanochtend. :D
pi_121587970
quote:

[..]

Niet het probleem bij anderen neerleggen. Je kan er sowieso vanuit gaan dat andere mensen gekke dingen doen op de weg als het sneeuwt, hou daar dan ook rekening mee tijdens het rijden.
I are Baboon
pi_121588002
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Nee hoor, er is niet perse sneeuw nodig voor winterbanden
pi_121588012
quote:
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_121588028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Revolution-NL het volgende:

Top voor TS: Neem een rijvaardigheidstraining
Daar adviseren ze winterbanden.

"Als je de grip niet kwijt raakt, hoef je ook niet te corrigeren".
pi_121588036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Geen ongelukken gebeurd dus ben rijvaardig ;) Wel 2 gezien. Eentje met een bus tegen een auto en een auto tegen een geparkeerde auto.
Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg.
quote:
[..]

Vanochtend gingen ze gewoon inhalen op de linkerbaan en kleven.
Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:50 #30
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121588047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja, dit is 1 van de eerste gladde ochtenden deze winter, terwijl een hoop leaserijders al sinds november of oktober op winterbanden rijden. Dan ben je een paar ochtenden per jaar verstandig bezig terwijl je een groot deel van de tijd onverantwoord op winterbanden rijdt.

Zeker omdat we nu tot nu toe een zachte tijd hebben gehad slijten die winterbanden harder dan normaal en zijn zomerbanden weer veiliger dan die winterbanden.
Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen.
Maar ja, als stelregel van mijzelf, als je het kan en wil missen ieder jaar is het wel wat.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:59 #31
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121588057
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ik rij al weer een jaartje of 25, en verschillende jaren 50k+ km mogen doen, maar zeker tegenwoordig zijn bredere banden meer en meer gebruikelijk. Ik heb het genoegen mogen smaken om in sneeuw te rijden met 225 mm sloffen, en dan is slalommen op een vlakke rechte weg gewoonweg onvermijdelijk. Met 195 mm specifieke winterbandjes, en rechtuit rijden wordt weer de norm.

Winterbanden zijn niet alleen bij sneeuw en ijzel zinnig, maar ook bij veel water op de weg zorgen het profiel, en de zachtere samenstelling van de band, voor meer grip.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_121588060
Winterbanden maken wel degelijk verschil denk ik. Ik heb ze zelf alleen niet omdat ik er gewoon te weinig voor rij, en al helemaal in de winter.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:39:16 #33
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121588065
Of gewoon leren rijden.
Rijd ook ngo steeds op zomerbanden, vandaag geen enkele keer weggeslipt.
pi_121588086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk? Misschien gaat het ook wel een beetje naar de spaarlamp toe, iets promoten puur om de financiële voordelen. Om maar even een vergezochte vergelijking erbij te halen.
Maar ja, als stelregel van mijzelf, als je het kan en wil missen ieder jaar is het wel wat.
Winterbanden slijten toch pas echt als het asfalt boven de 7 graden is?
pi_121588096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Ik rij al weer een jaartje of 25, en verschillende jaren 50k+ km mogen doen, maar zeker tegenwoordig zijn bredere banden meer en meer gebruikelijk. Ik heb het genoegen mogen smaken om in sneeuw te rijden met 225 mm sloffen, en dan is slalommen op een vlakke rechte weg gewoonweg onvermijdelijk. Met 195 mm specifieke winterbandjes, en rechtuit rijden wordt weer de norm.

Winterbanden zijn niet alleen bij sneeuw en ijzel zinnig, maar ook bij veel water op de weg zorgen het profiel, en de zachtere samenstelling van de band, voor meer grip.
Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.
pi_121588113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef VMSDKR het volgende:
Winterbanden maken wel degelijk verschil denk ik. Ik heb ze zelf alleen niet omdat ik er gewoon te weinig voor rij, en al helemaal in de winter.
Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40:21 #37
376125 CapnIzzy
pi_121588114
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee hoor, er is niet perse sneeuw nodig voor winterbanden
:') |:(
pi_121588119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef VMSDKR het volgende:
In winterse omstandigheden maken ze inderdaad verschil. Alleen monteer je die banden over het algemeen al ver voordat die omstandigheden zich aandoen (zeker leaserijders) en tot die tijd rij je minder veilig dan mensen op zomerbanden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:40:42 #39
376125 CapnIzzy
pi_121588128
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef lipjes het volgende:
Of gewoon leren rijden.
Dit. slotje
pi_121588130
quote:
Of gewoon leren rijden.
Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" he :')
pi_121588143
vrouwen en autorijden :')

laat staan met sneeuw en gladde wegen :')
pi_121588145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

:') |:(
Jij bent hier onwetend hoor :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41:13 #43
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121588149
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik wel ja. Maar ja, als je naar de temperaturen hebt gekeken deze winter...
Erg economisch is het. En daarbij hebben we in Nederland natuurlijk relatief veilige wegen.
pi_121588178
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat het niet helpt, het is alleen niet hoognodig. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden en dat ging prima, kwestie van opletten en corrigeren waar nodig.
Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes :@
pi_121588195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes :@
Gewoon in z'n twee ;)
pi_121588204
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Gewoon in z'n twee ;)
I know ;(
pi_121588207
quote:

[..]

Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt.
pi_121588211
quote:

Ja, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Ik ben een beetje idolaat geworden wat winterbanden betreft gezien de grip maar in wezen slijten ze als gekken, dus hoe verantwoord is het nu eigenlijk?
Winterbanden slijten hard bij warm weer, maar in de wintermaanden komt de buitentemperatuur meestal niet boven de 10 graden uit. Geen probleem dus. Je moet ze gewoon op tijd wisselen.

Zelf rijd ik in de winter nooit meer op normale banden, het voordeel van meer grip en controle over je voertuig is mij meer waard dan mogelijk schade aan je eigen gestel. Zeker als je iedere dag met de auto op pad moet is het gewoon een verstandige keuze om je veiligheid en welzijn voorrang te geven boven wat extra geld in de knip.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_121588226
quote:

[..]

Dit inderdaad, met mijn 17inch 225 kon ik ook 120 rijden op een besneeuwde linkerbaan:9
Je moet alleen niet plotseling remmen gas geven of hard sturen.

Vloeiend rijden is de sleutel. Laat de auto zijn baan zoeken.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43:25 #50
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121588247
quote:

[..]

Zoals ik al een beetje aangaf, het hangt ook van je zomerbanden af. Als je zoals ik op van die hele brede sloffen door het leven gaat (wat 's zomer wel lekker is), dan heb je gewoon situaties waarin rijvaardigheid niet meer voldoende is om je auto onder controle te houden. Zelfs op loopsnelheid is een haakse bocht op vastgereden sneeuw dan niet meer met zekerheid te halen, ik ben een paar keer op de verkeerde weghelft beland.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43:44 #51
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_121588256
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

I know ;(
Achteruit wegrijden tot je op een plek bent waar je wel gewoon vooruit weg kunt komen.
pi_121588267
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef tralalala het volgende:

[..]

Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen.
Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?
I'll sing you a lullaby.
pi_121588275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?
Klopt
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:45:54 #54
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121588339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" he :')
Als je een beetje kan rijden, dan slip je niet zo makkelijk weg.
Kwestie van een stuk gecontroleerder gas geven, dat scheelt al een hoop.
Verder beter vooruit kijken wat er gebeurd, naast je kijken wat andere auto's kunnen gaan doen, en het verkeer achter je goed in de gaten houden.
Bochten van voor naar achter doorkijken en zo blijven scannen, en niet blind naar dat punt staren waar je heen wilt.

Oh wacht, we hebben het hier over auto's.
Ja vooruit kijken is dan genoeg.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:46:35 #55
376125 CapnIzzy
pi_121588365
quote:

[..]

Jij bent hier onwetend hoor :)
Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.

Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
pi_121588388
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Winterbanden en zomerbanden slijten altijd, beiden slijten harder bij hogere temperaturen.
winterbanden slijten echter harder bij dezelfde temperatuur t.o.v. zomerbanden.
Bij temperaturen onder de 7 graden (of in die buurt) zou de slijtage niet veel hoger zijn dan bij zomerbanden het geval zou zijn bij zomerse temperaturen.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588389
quote:
Of gewoon leren rijden.
Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.
pi_121588413
quote:

[..]

Winterbanden moet je ook zo smal mogelijk nemen, hogere oppervlakte druk verhoogt de grip.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588414
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:

Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.

Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49:04 #60
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_121588458
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_121588465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef Dennis101 het volgende:

Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt.
Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49:47 #62
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121588488
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.
Reed net even van kantoor weg.
Volledige ijsbaan op het terrein en op de straat waar ik doorheen moet.
Geen enkele moeite.

Zelfs niet op de terugweg toen ik nog een heuvel opmoest wat nu ook allemaal platgereden sneeuw is
pi_121588510
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg.

[..]

Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij.
Nee hoor. Maak genoeg kilometers. Ben ook op een groot leeg stuk wezen slippen vorig jaar met die sneeuw om te kijken wat de auto doet. Best cool :P Dus ben deels voorbereid op sturen.
pi_121588518
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51:02 #65
376125 CapnIzzy
pi_121588544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het wel :')
pi_121588545
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.

Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruikt
En onzinnig? Het kan zelfs op lange termijn goedkoper zijn.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:51:50 #67
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_121588580
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.
Maar er zijn ook genoeg argumenten tegen winterbanden.
pi_121588584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
Af en toe moet je wel eens remmen hè.... vooral als er iets gebeurt waar je niet op gerekend had :D

Ik jakker die zomerbandjes altijd voorbij, stuur gewoon normaal de bocht in en durf gewoon de rem te gebruiken. Winterbanden _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_121588592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturen
pi_121588594
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:52:32 #71
376125 CapnIzzy
pi_121588605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hmm heb er een setje all seasons onder zitten van ¤50, redelijk goedkoop dunkt me
pi_121588611
TS: optrekken in de 2, als je dan nog slipt kan je echt niet rijden..
pi_121588641
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
:')_!
pi_121588660
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:53 schreef rival het volgende:

[..]

:')_!
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..
pi_121588688
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.
Maar er zijn ook genoeg argumenten tegen winterbanden.
Precies, voor mij is het onzin, ik rijdt niet in de spits en mijdt de auto als de omstandigheden te slecht worden om te rijden. Ik ga dus geen grof geld aan die banden uitgeven, voor mensen die veel op de weg zitten snap ik dat er winterbanden onder gaan. Wat ik dan alleen weer niet snap is dat die banden er elk jaar weer eerder onder gaan.

Ik vind het alleen jammer om te zien dat er in de media jarenlang is aangegeven dat winterbanden een soort wondermiddel zijn, terwijl verschillende tests uitwijzen (onder andere autoweek heeft vorig jaar een aantal uitgebreide tests gedaan) waaruit blijkt de verschillen onder normale omstandigheden groot zijn in het voordeel van de zomerband. Echt profijt heb je dus inderdaad bij echt winterse omstandigheden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:54:51 #77
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_121588692
quote:
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:55:14 #78
376125 CapnIzzy
pi_121588707
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Laat hem maar, hij denkt dat hij het wiel heeft uitgevonden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121588714
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.
pi_121588745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.
pi_121588778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef rival het volgende:

[..]

nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.
je rijd een Ferrari van <800 kilo ofzo?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:57:29 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121588799
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ben er iedere keer weer heel blij mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121588847
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.
Ik merk tijdens de koude winterdagen als het wegdek droog of nat is geen verschil met de remweg en grip t.o.v. de zomerbanden. Zodra het echter gaan sneeuwen is het verschil wel goed waarneembaar, waar je met zomerbanden gewoon blijft glijden merk je met winterbanden dat ze 'wringen' en veel eerder weer grip oppakken. Je kan heel gecontroleerd door de bochten ' driften'.
I'll sing you a lullaby.
pi_121588911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hoe vaak het je een autogordel, ABS of je airbags nodig :?
I'll sing you a lullaby.
pi_121588963
Als je niet kunt rijden heb je winterbanden nodig.

Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken TS.
pi_121588968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
Heb een automaat.
pi_121588997
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben er iedere keer weer heel blij mee.
Ik ook :Y

Kijk.... extra veiligheidsmarge is per definitie goed. Sommigen zullen de noodzaak ik twijfel trekken maar als ik kijk wat de kosten zijn en dat afweeg tegen de extra persoonlijke veiligheid vind ik het een absolute 'no brainer' :)
I'll sing you a lullaby.
pi_121588998
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
pi_121589025
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km file :')
pi_121589040
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Uiteraard.

Maar laten we het effect ook niet bagatelliseren :)
I'll sing you a lullaby.
pi_121589061
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef rival het volgende:

[..]

ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km file :')
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden :')
pi_121589117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:

Alles kan maar of het slim is is de vraag.
pi_121589118
quote:

[..]

Het probleem zit hem ook niet in de rechte stukken, het probleem zit hem in de bochten en het remmen.
I'll sing you a lullaby.
pi_121589132
quote:

[..]

blijkbaar als ik die mongolen zie de hele dag :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06:23 #95
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_121589134

niet zo naar je werk rijden :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06:45 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121589149
quote:

[..]

Natuurlijk wel, allleen sturen en remmen gaat wat slechter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121589230
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef lipjes het volgende:

[..]

Reed net even van kantoor weg.
Volledige ijsbaan op het terrein en op de straat waar ik doorheen moet.
Geen enkele moeite.

Zelfs niet op de terugweg toen ik nog een heuvel opmoest wat nu ook allemaal platgereden sneeuw is
Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:09:34 #98
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_121589249
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:36:08 #99
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_121590316
Als je weg slipt dan moet je gewoon minder hard rijden en het gas op tijd los laten. En dan kan je nog wel een beetje slippen als je remt maar niet zo ver dat het problemen veroorzaakt. Ook eens zo'n achterlijk mens tegen gekomen, hard gaan remmen bij een kruispunt waardoor je midden op dat kruispunt pas stil staat, dan ben je gewoon dom bezig.

Heb ook winterbanden nu en voorheen niet maar merk weinig tot geen verschil hoor, nu liggen ze er enkel onder omdat er toch nieuwe banden op moesten en het voor een leuke prijs kon.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_121590440
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Equites het volgende:
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
Dat dus, Stelletje pussies hier :')
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')