Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef tralalala het volgende:
[..]
Precies dit, bij meer km zou ik het wel overwegen.
Kloptquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh.... dus als je weinig kilometers maakt hoef je ook geen gordel te dragen?
Als je een beetje kan rijden, dan slip je niet zo makkelijk weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Slippen heeft niet perse te maken met " kunnen rijden" he
Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.quote:
Winterbanden en zomerbanden slijten altijd, beiden slijten harder bij hogere temperaturen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Winterbanden slijten toch pas echt als het asfalt boven de 7 graden is?
Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:39 schreef lipjes het volgende:
Of gewoon leren rijden.
Rijd ook ngo steeds op zomerbanden, vandaag geen enkele keer weggeslipt.
Winterbanden moet je ook zo smal mogelijk nemen, hogere oppervlakte druk verhoogt de grip.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kom nu niet eens weg met mijn auto, nu heb ik achteraandrijving en iets te brede bandjes
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:
Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.
Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef Dennis101 het volgende:
Ja de grip tijdens winterse omstandigheden is ideaal, maar hoe vaak heb je die omstandigheden nu echt? Natuurlijk hebben we de afgelopen paar jaar relatief gezien veel last van gladheid en sneeuw gehad, maar over het algemeen zijn de omstandigheden hier in NL gunstig genoeg voor zomerbanden. Zolang je bij kou/gladheid maar je snelheid in de gaten houdt en eens wat meer afstand houdt.
Reed net even van kantoor weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:47 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ik woon al achteraf en moet eerst door ongestrooide gebieden rijden voordat ik op de wegen uitkom waar wel gestrooid is. Maar dat gestrooide maakt ook niet zoveel uit want dat is ook glad.
Nee hoor. Maak genoeg kilometers. Ben ook op een groot leeg stuk wezen slippen vorig jaar met die sneeuw om te kijken wat de auto doet. Best coolquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:38 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Zegt geen reet, misschien zit je maar 1 keer per week op de weg.
[..]
Doorgaans halen vrachtwagens niet in met dit weer, dat is namelijk godsganse onmogelijk, en kleven, mwah, het is niet sociaal, maar ze kunnen meer zien dan jij.
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar als het dan ook glad is zijn er ook auto's die echt levensgevaarlijk zijn om mee te rijden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:
[..]
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.
Nee, jij snapt het welquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:48 schreef rival het volgende:
[..]
je hebt er duidelijk geen verstand van. geef dan aub ook geen tips.
Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruiktquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Heb ook nergens gesuggereerd dat er sneeuw nodig is voor sneeuwbanden. Desalniettemin zijn sneeuwbanden onzinnig.
Als je per se geld uit wil geven raad ik je aan om er all-season banden er onder te flikkeren.
Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
Af en toe moet je wel eens remmen hè.... vooral als er iets gebeurt waar je niet op gerekend hadquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef garriej het volgende:
Tegensturen, niet veel gas geven en vooral niet remmen. Net ook gereden ging prima zonder winterbanden, lekker door de bochten glijden.
Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruikt
En onzinnig? Het kan zelfs op lange termijn goedkoper zijn.
Hmm heb er een setje all seasons onder zitten van ¤50, redelijk goedkoop dunkt mequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je communiceert rottig als je alleen emoticons gebruikt
En onzinnig? Het kan zelfs op lange termijn goedkoper zijn.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
TS: optrekken in de 2, als je dan nog slipt kan je echt niet rijden..
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..quote:
Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je altijd uitzonderingen. Mijn punt is vooral dat sommige mensen eens goed moeten nadenken of ze wel echt winterbanden nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |